گفته می‌شود که...

وقتی احمدی نژاد و مشایی عرفانی می شوند!/ تور گردشگری یک کاندیدای احتمالی برای دانشجویان/ ورزشکاران و هنرمندان معروف در لیست شورای شهر/ حذف عبارت «ما به خدا ایمان داریم» از دلار/ سرو خاک یک دررستوران برای جذب مشتری و...

استعمارگر پیر بوی کباب حس کرد!
راهبرد حمایت از خاتمی، جایگزین تحریم انتخابات در سال ۹۲، دستور کار مثلث جریان فتنه، ضدانقلاب و دولت‌های بیگانه قرار گرفته است.  سایمون گس، سفیر سابق انگلستان در ایران که هم‌اکنون مدیر کل سیاسی وزارت خارجه انگلستان و نماینده این کشور در مذاکرات ۱+۵ است، در یک اقدام خارج از عرف دیپلماتیک، چهار رسانه ضدانقلاب را در لندن گردهم آورده و برای بررسی دو موضوع با آن‌ها جلسه تشکیل داده است. اول اینکه این سایت‌ها باید در زمینه حقوق‌بشر علیه جمهوری اسلامی فعال شوند، مطلب بنویسند و سند تولید کنند؛ دومین موضوع، ارائه راهکاری است برای اینکه چگونه می‌توان هزینه انتخابات برای ایران را بیشتر کرد؟ در جلسه فوق، موضوعاتی مطرح شد و عده‌ای مخالف حضور خاتمی بودند و او را سازشکار می‌دانستند و عده‌ای موافق او بودند و سایمون گس به همراه افسر اطلاعاتی ام‌آی‌سیکس اظهار داشتند باید از کاندیداتوری خاتمی دفاع شود و این‌گونه فاش کردند که این یک راهبرد است حتی اگر خاتمی رأی نیاورد یا اینکه از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شود. وی به این رسانه‌ها وعده داد هزینه سفارت انگلستان در ایران را که به دلیل تعطیلی سفارت در وزارت خارجه حضور دارد، در اختیار رسانه‌های همسو با وزارت خارجه بریتانیا قرار خواهد داد.

ایران بزرگ‌ترین قدرت منطقه
بنیاد سیاسی و مطالعاتی ترکیه با اجرای پروژه‌ای به میزان‌سنجی گرایش و تفکرات سیاسی شهروندان کشورهای مختلف خاورمیانه پرداخته است. در این نظرسنجی که از میان شهروندان کشورهای مصر، اردن، لبنان، فلسطین، عربستان، سوریه، عراق، ایران، تونس، یمن، لیبی، بحرین، قطر، کویت، امارات متحده عربی و عمان انجام گرفت، کشور ایران، بزرگ‌ترین قدرت نظامی منطقه از دید مردم خاورمیانه شناخته‌ شد. شرکت‌کنندگان در این طرح همچنین جمهوری اسلامی ایران را کشوری ارزیابی کردند که در سیاست خارجی خود، رفتار و منش مذهبی و اسلامی در پیش گرفته است، این در حالی است که شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی با اکثریت آرا رژیم صهیونیستی را بزرگ‌ترین تهدید امنیتی منطقه دانستند و بعد از آن، آمریکا را -کشوری که همواره سعی کرده حضور نظامی و سیاسی فعالی در خاورمیانه داشته باشد- دومین تهدید امنیتی منطقه خاورمیانه قلمداد کردند.

حذف عبارت «ما به خدا ایمان داریم» از دلار
شنیده شد که قرار است یکی از عبارات قدیمی از روی دلار حذف شود. عصر ایران نوشت؛ دادگاهی در آمریکا درخواست حذف عبارت «ما به خدا ایمان داریم» از اسکناس‌ها و سکه‌های دلار را بررسی می‌کند. بزرگ‌ترین سازمان ملحدان (افرادی که وجود خدا را باور ندارند) در آمریکا با ارائه شکایتنامه‌ای به دادگاه علیه وزارت خزانه‌داری این کشور خواستار حذف این عبارت از اسکناس‌های پول ملی آمریکا (دلار) شدند. عبارت In God We Trust (ما به خدا ایمان داریم) روی همه سکه‌ها و اسکناس‌های دلار آمریکا درج می‌شود. قرار است دادگاه نیویورک روز سه‌شنبه آینده این شکایتنامه را بررسی کند.

انتظار 4ساعته برای افتتاحی که انجام نشد
شنیده شده دیروز قرار بود احمدی نژاد برای افتاح یک بزرگراه به مازندران سفر کند اما پس ساعت های انتظار مسوولین و مردم برا افتتاح این بزرگراه ،ساعت 16:30 به حاضران اعلام شده سفر  احمدی نژاد به دلیل شرایط جوی لغو شده است.این درحالی است که از چندین روز قبل مقدمات برگزاری این مراسم فراهم شده بود و برخی از حاضران از پیش از ظهر در محل حضور یافته بودند.ظاهرا  هواپیمای حامل رییس جمهوری به علت شرایط نامناسب جوی و مه آلود بودن هوا،نتوانست در فرودگاه نوشهر بر زمین بنشیند و به ناچار به تهران بازگشت.

آدم خواری در تاشکند
یکی از ساکنان شهر تاشکند؛ پایتخت ازبکستان با مراجعه به اداره پلیس منطقه میر آباد از آدم خواری یک گروه شیطان پرست شکایت کرده است.
ولادیمیر لوپان اف گفته است که یک گروه شیطان پرست با برگزاری مراسم قربانی و مصرف مشروبات الکلی، با کشتن یکی از اعضای خود قلب و کبد وی را خورده اند.
وی در این مورد به اظهارات همسر سابق خود استناد کرده که اکنون عضو این گروه است.

 ورزشکاران و هنرمندان معروف در لیست شورای شهر
گفته می شود اصلاح طلبان لیست اولیه ای را برای بستن لیست نهایی انتخاب کرده و در حال رایزنی با افراد مختلف در این زمینه هستند. شنیده می شود حضور تنی چند از هنرمندان معروف و ورزشکاران نامی در لیست اصلاح طلبان تاکنون قطعی شده است.

تور گردشگری یک کاندیدای احتمالی برای دانشجویان
یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری در تدارک برگزاری تورهای گردشگری برای دانشجویان در ایام تعطیلات نوروز است. یک منبع آگاه در گفت وگو با پنهان آنلاین گفت: یک کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ، تورهای گردشگری برای دانشجویان در نظر گرفته که قرار است در هفته دوم سال آینده آغاز شود و مقصد آن ها استان های شمالی کشور می باشد. این کاندیداهای انتخاباتی سال گذشته نیز با برگزاری سمینار ها و نشست های مختلف در برخی دانشگاه های غرب کشور اقدام به جلب رضایت و آراء دانشجویان کرده بود. هم چنین در آبان ماه سال گذشته برخی کتاب های این کاندیداهای احتمالی به صورت رایگان در برخی دانشگاه های کشور توزیع شده بود. این کاندیدای احتمالی انتخابات به دانشجویان قول داده با قانون تفکیک جنسیتی مخالفت می کند و برای جلوگیری از عدم تحقق آن تلاش خواهد کرد.

 ادعای عجیب پزشکان درباره بیماران قلبی چاق
پزشکان کالج دانشگاهی لندن در یک مطالعه جدید ادعا کردند: بیماران قلبی که اضافه وزن دارند کمتر از بیماران قلبی با وزن متعادل در معرض خطر مرگ زودرس هستند. متخصصان علوم پزشکی این کالج می‌گویند: هرچند بیماران قلبی چاق از وضعیت سلامت نامطلوب‌تری برخوردارند و کمتر توصیه‌های پزشکان را برای تغییر الگوی زندگی انجام می‌دهند اما ظاهرا نرخ مرگ و میر آنها کمتر از بیماران قلبی است که وزن طبیعی دارند. متخصصان برای توجیه این تناقض خاطرنشان کردند که احتمال دارد پزشکان برای درمان بیماران قلبی چاق بیشتر و جدی‌تر تلاش می‌کنند. برخی از کارشناسان نیز معتقدند این تفاوت عجیب بین آمار مرگ بیماران قلبی با وزن مختلف می تواند به محل تجمع چربی در بدن مرتبط باشد. پزشکان دانشگاه کالج لندن اظهار داشتند: گاهی چاقی و اضافه وزن در بیمار می تواند به تشخیص بهتر مشکلات قلبی و در نتیجه درمان مناسب تر آنها کمک کند. متخصصان تاکید کردند: برای کشف علت این تناقض انجام مطالعات وسیع تر و دقیق تر مورد نیاز است.

 انتقاد کیانیان از بازیگرانی که برای تلویزیون کلاس می گذارند
رضا کیانیان در گفتگوی در خصوص حضورش در تلویزیون گفت:من اصلاً اینجوری نیستم که بگویم با تلویزیون کار نمی‌کنم. نمی‌دانم چرا چنین ماجرایی پشت سرمن گفته می‌شود! من همانقدر که راجع به سینما سخت یا آسان می‌گیرم، در مورد تلویزیون هم همین‌طور هستم یعنی اگر کاری در تلویزیون به من پیشنهاد شود که فکر کنم می‌توانم آنجا خوب باشم و با معیارهای من همخوانی داشته باشد قطعاً می‌پذیرم و می‌روم. این اواخر می‌بینم و می‌شنوم این شده کلاس که برخی از بازیگران می‌گویند تلویزیون نمی‌رویم یا به سختی می‌رویم. در مورد من اصلاً این گونه نیست و با آن دوستان نیز من موضع دارم! چرا واقعاً این مساله یک کلاس شده! مگر چه فرقی وجود دارد؟ چه کسی گفته تلویزیون بد است؟ کی می‌گوید تلویزیون بدتر ازسینماست؟تلویزیون یک مدیوم است، سینما یک مدیوم و تئاتر هم مدیومی دیگر است. این سه مدیوم هر کدام جایگاه خودشان را در دنیای رسانه و حتی مخاطب دارند. هیچکدام بر دیگری برتری هم ندارند، چون هر کدام تعریف خودشان را دارند و قابل مقایسه نیستند، من اصولاً با مقایسه کردن مخالف هستم، چون هر چیزی جایگاه و تعریف خودش را برای من دارد. مثلاً من را چگونه می‌توان با امید روحانی مقایسه کرد؟ تنها می‌توان گفت فلانی چند سال دارد و امید روحانی چند ساله است؟ وگرنه نمی‌توان مقایسه منطقی داشت! مرا با هیچ بازیگری دیگری نمی‌توان مقایسه کرد و هیچ کارگردانی را هم نمی‌توان با دیگری مقایسه کرد، مگر اینکه خودش بخواهد!

 هراس آل سعود از شبکه‌های تلویزیونی ایران
شرکت ماهواره ای عرب ست که در پی رایزنی های مسئولان شبکه العالم، پخش برنامه های این شبکه را بر روی ماهواره بدر-4 از سر گرفته بود، آن را برای چندمین بار متوقف کرد.
پخش شبکه العالم بر روی عرب ست، نخستین بار در بهمن88 و در پی نشست وزرای اطلاع رسانی عرب در قاهره، متوقف شده بود. به نظر می رسد اطلاع رسانی شفاف شبکه خبری العالم در مورد وقایع جهان عرب، به ویژه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، برای حکام این منطقه ناخوشایند و غیرقابل تحمل است. پخش شبکه های ماهواره ای از روی ماهواره های موجود براساس قراردادهای قانونی انجام می شود و قطع آنها در کنوانسیونهای بین المللی غیرقانونی اعلام شده است.
چندی قبل در همایش اعلام همبستگی با شبکه های تلویزیونی تحریم شده ایرانی که در بغداد برگزار شد، جمعی از روزنامه نگاران، مسئولان شبکه های تلویزیونی، نمایندگان مجلس و فعالان حقوق بشر، قطع پخش شبکه های ایرانی از جمله پرس تی وی، العالم، الکوثر، سحر و جام جم را از روی ماهواره های یوتل ست، هاتبرد، نیل ست و عرب ست محکوم کرده بودند.
شرکت کنندگان در این همایش همچنین از سازمان های بین المللی حقوق بشر و حامی رسانه ها خواسته بودند با آنها در محکوم کردن این اقدام سیاسی غرب هم صدا شوند.

ملاقات مجمع روحانیون با خاتمی و هاشمی
10 نن از اعضای مجمع روحانیون مشهد به‌تازگی با محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی دیدار کردند. خاتمی در پاسخ به دعوت آنان برای نامزدی ریاست‌جمهوری گفت: «شرایط برای نامزدی من مهیا نیست، سراغ هاشمی رفسنجانی بروید.» هاشمی هم در پاسخ گفته است: «باید به جوان‌ها میدان داد. من از نظر جسمی آمادگی لازم را ندارم.» این در حالی است که محمد خاتمی در دیدار جمعی از اصلاح‌طلبان و در پاسخ به این سؤال که «استراتژی انتخاباتی شما چیست؟»، گفته است: «ما منتظر شب قدر خود هستیم. شب قدر ما روز اول نوروز است که رهبری در مشهد سخنرانی دارند. در آن سخنرانی تکلیف ما برای آمدن یا نیامدن معلوم می‌شود.»

پاسخ هاشمی به درخواست نامزدی
هاشمی رفسنجانی در دیدار شماری از نمایندگان سابق مجلس گفت توان جسمی برای نامزدی انتخابات ندارد.
به گزارش مشرق هاشمی رفسنجانی در دیدار شماری از نمایندگان ادوار مجلس که از وی خواستند در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود گفته است: «دیگر توان جسمی لازم را ندارم. امروز داشتم خاطرات دوران جنگ را می خواندم که در یک روز به کرمانشاه و ایلام و خرمشهر رفتم و شب به تهران برگشتم اما الان راه رفتن برایم مشکل شده است.»
همچنین 10 تن از اعضای مجمع روحانیون مشهد اخیرا با محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی دیدار کرده اند. خاتمی در پاسخ به دعوت آنان برای نامزدی ریاست جمهوری گفته است: «شرایط برای نامزدی من مهیا نیست و سراغ هاشمی رفسنجانی بروید.» هاشمی هم در پاسخ گفته «باید به جوانها میدان داد. من از نظر جسمی آمادگی لازم را ندارم.»

انتشار کتاب با توصیف‌های مستهجن
اخیرا کتابی وارد بازار نشر شده که رسما متنی مستهجن دارد. این مستهجن بودن را نه به واسطه این می‌گوییم که صرفا صفتی چسبانده باشیم و کتاب و ناشر را بدنام کرده باشیم! بلکه این صفت دقیقا برازنده توصیف‌های کتابی است که روابط جنسی دو نفر را در بخشی از کتاب با جزئیات کامل و البته با استفاده از عبارات محرک بیان کرده است و 3 صفحه از کتاب کاملا به توصیف روابط این چنینی اختصاص دارد.این درحالی است که علاوه بر این 3صفحه که به قول بعضی‌ها! اوج قصه است، کتاب پر است از توصیف‌هایی مستهجن که از ابتدا شروع می‌شود و تا پایان نیز گاه به گاه دیده می‌شود.انتشار این کتاب در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از نویسنده‌های متعهد و خوش قلم ما کتاب‌هایشان اصلاحیه‌های فراوان می‌خورد ، مدت‌ها در صف تایید می‌ماند و شیرینی انتشار کتابشان با تلخی انتظار طولانی و حذف و اضافه‌های بعضا سلیقه‌ای از بین می‌رود.

فعالیت اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات
خبرها از فعالیت جدی اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات شوراها حکایت دارد. گفته می‌شود اصلاح‌‌طلبان لیست اولیه‌ای را برای بستن لیست نهایی انتخاب کرده‌اند و در حال رایزنی با افراد مختلف در این زمینه هستند که تاکنون حضور تنی چند از هنرمندان معروف و ورزشکاران نامی در لیست اصلاح‌طلبان قطعی شده است. این در حالی است که گفته می‌شود نعیمه اشراقی، خواهر زن محمدرضا خاتمی و نوه حضرت امام خمینی(ره)، سرلیست اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر تهران شد. 

جیمز بیکر: به صدام کمک اطلاعاتی می‌کردیم
وزیر خارجه پیشین آمریکا اعتراف کرد کشورش در جریان جنگ ایران و عراق به صدام اطلاعات سری ارائه می‌کرد. به گزارش فارس، جیمز بیکر، وزیر ‌خارجه پیشین آمریکا گفت: ایالات متحده آمریکا سالیان متمادی برای متقاعد کردن صدام برای پیوستن مجدد به جوامع بین‌المللی تلاش کرد ولی وی بارها برای اداره خود از ایالات متحده آمریکا مطالباتی داشت. بیکر طی سخنانی تلویزیونی گفت: ایالات متحده آمریکا در جریان جنگ ایران و عراق، اطلاعات نظامی به عراق ارائه و برخی اوقات نیز با دولت وقت عراق، همکاری کرده است.
با این حال صدام، بدون هیچگونه توجیهی، حمله وحشیانه‌ای را علیه کویت که کشوری کوچک همجوار با عراق بود به‌عمل آورد. چنین چیزی نمونه‌ای بارز از تجاوزی وحشیانه بود که منجر شد آمریکا و جوامع بین‌الملل خواهان پایان دادن به این تجاوز شوند. وی افزود: قبل از حمله به کویت، در زمان جنگ فرسایشی عراق با ایران، ایالات متحده تا حدی متحد عراق بود. جیمز بیکر تصریح کرد: سیاست آمریکا در آن برهه زمانی اینچنین بود.

تجمع کامیون‌داران مقابل مجلس
شنیده شد که عده‌ای از کامیون‌داران خواستار رفع توقیف خودروهایشان شدند. تعدادی از کامیون‌داران به دلیل توقیف کامیون‌هایشان مقابل مجلس تجمع کرده و خواستار رفع توقیف خودروهایشان شدند. حدود 30 نفر از کامیون‌داران با تجمع مقابل مجلس و با در دست گرفتن پلاکاردهایی خواستار اجرای منصفانه قانون شدند. روی یکی از پلاکاردها نوشته شده بود: «با وجودی که کلیه مدارک مربوط به خودرو از جمله برگ سبز، بنچاق، بیمه‌نامه، کارت ماشین، کارت خودرو و... در اختیارمان است به چه دلیل خودورهایمان توقیف شده و به نام‌مان نمی‌شود؟»

سرو خاک دررستوران ژاپنی برای گردشگران
در شرایطی که صنعت گردشگری ژاپن پس از وقوع زلزله مرگبار در این کشور روند احیا را طی می‌کند، سِرو خاک به عنوان غذا در رستورانی در ژاپن موجب شگفتی به گردشگران شده است.به گزارش سی‌ان‌ان‌، در این رستوران که در شهر توکیو واقع شده، در کنار یکی از غذاهای دریایی آن نوعی خاک سِرو می‌شود که گفته می‌شود برای بدن انسان مفید نیز هست.این خاک از یک باغ خاص از عمق 10 متری از سطح زمین تهیه شده و سپس در دمای بسیار بالا قرار می‌گیرد که در آن تمامی باکتری‌های مضر کشته می‌شوند.هر پرس از این غذا 110 دلار قیمت دارد و رستوران محل سرو آن که «نی کویتتز پاس» نام دارد، در روزهای اخیر میزبان گردشگرانی از کشورهای مختلف جهان بوده است.

دعوت 91 نماینده و فعال سیاسی از یک نامزد احتمالی
شنیده شد که عده‌ای از فعالان برای رئیس‌جمهور اصلاحات دعوتنامه حضور در انتخابات فرستادند. 91 نفر از وزیران، نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی و فرهنگی دوره اصلاحات به رئیس دولت اصلاحات در ضرورت کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده نامه نوشتند.
 در بخشی از این نامه آمده است: «انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو، فرصتی برای همه علاقه‌مندان به آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی است تا تمام توان خود را به‌کار گیرند تا دولتی مستقر شود که نماد کارآمدی، مقبولیت، شایسته‌سالاری، اخلاق‌مداری و مردم‌محوری باشد که در سایه آن آرامش، رفاه، پیشرفت و اعتبار جهانی برای کشور به ارمغان آورده شود. دولت قانون، دولت اعتدال، دولت اخلاق و دولت تعامل همه‌جانبه با همه ارکان و قوای حاکم، نیاز مبرم کشور در زمان حاضر است.»

حذف عبارت «ما به خدا ایمان داریم» از دلار
شنیده شد که قرار است یکی از عبارات قدیمی از روی دلار حذف شود. عصر ایران نوشت؛ دادگاهی در آمریکا درخواست حذف عبارت «ما به خدا ایمان داریم» از اسکناس‌ها و سکه‌های دلار را بررسی می‌کند. بزرگ‌ترین سازمان ملحدان (افرادی که وجود خدا را باور ندارند) در آمریکا با ارائه شکایتنامه‌ای به دادگاه علیه وزارت خزانه‌داری این کشور خواستار حذف این عبارت از اسکناس‌های پول ملی آمریکا (دلار) شدند. عبارت In God We Trust (ما به خدا ایمان داریم) روی همه سکه‌ها و اسکناس‌های دلار آمریکا درج می‌شود. قرار است دادگاه نیویورک روز سه‌شنبه آینده این شکایتنامه را بررسی کند.

فیلترشکن های جاسوس
رادیو فردا که با هزینه کنگره آمریکا و زیر نظر شورای اطلاع‌رسانی بین‌المللی دولت آمریکا اداره می‌شود، از مدت‌ها قبل محیط‌هایی را با آیکون‌های ویژه برای استفاده از دو نرم افزار فیلترشکن اولترا سرف و سایفون با هدف دسترسی مخاطبان خود به تارنمای این شبکه تعبیه و آن را به سادگی در اختیار کاربران قرار داده است‏. ‏ در توضیحات مربوط به فیلترشکن سایفون با ارائه اطلاعاتی در باره نسخه‌های مختلف این فیلترشکن در این تارنما آمده است‏: سایفون یک سیستم وب پروکسی است که شما را قادر به دسترسی به محتوای اینترنتی می‌کند که ممکن است در منطقه شما قابل دسترسی نباشد‏. ‏ سایفون یک ابزار جدید از شرکت سایفون است و جهت کمک به استفاده از اینترنت، بدون محدودیت فیلترینگ، ایجاد گردیده است‏. برای کلید واژه اولترا سرف در جستجوگر گوگل ‏21‏ هزار و ‏600‏ عنوان و برای کلید واژه سایفون نیز ‏145‏هزار عنوان و موضوع مرتبط یافت می‌شود که بیانگر گستردگی استفاده از این فیلترشکن‌ها است‏. ‏ رادیو قردا زیر نظر کنگره آمریکا و دولت آمریکاست بنابراین دور از ذهن نخواهد بود که با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ارتباط داشته باشد. یکی از اهداف رادیو فردا نیز کسب اطلاعات از موضوعات اجتماعی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی از درون نظام است‏. ‏ همچنین تارنمای صدای آمریکا در معرفی فیلترشکن‌ها اعلام کرده است‏: فن‌آوری‌های دور زدن فیلترینگ صرفا باید به عنوان یک ابزار در جعبه ابزار شما تلقی شود‏. ‏ «شما باید طبق نیازهای فردی و شرایطی که در آن هستید راه حل مناسب را انتخاب کنید‏. شبکه خبری فارسی صدای امریکا برای کمک به انتخاب راه‌حلی برای دور زدن فیلترینگ، مواردی را در اینجا (در پنجره مربوطه) معرفی خواهد کرد،سه تای نخست فن‌آوری‌هایی هستند که فعلاً از سوی صدای آمریکا برای دور زدن فیلترینگ به کار گرفته شده است‏. بقیه صرفاً برای اطلاع کاربران معرفی می‌شود‏.» شایان ذکر است که این نرم افزار‌ها که به سادگی قابل دانلود کردن هستند، با فضای کمی که اشغال می‌کنند قادرند نشانی سرور‌ها را نیز به کشور ثالثی تغییر دهند‏.

«سعید تاجیک» آزاد شد
شنیده شد که فرد اهانت‌کننده به دختر آیت‌ا... ‌هاشمی‌رفسنجانی از زندان آزاد شد. آریا نوشت؛ سعید تاجیک که به جرم اهانت به فائزه‌هاشمی روانه زندان شده بود، صبح دیروز پس از سپری شدن دوران محکومیت خود از زندان آزاد شد. تاجیک پس از آن با پرونده قضایی مواجه شد که فیلمی از او در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شد که در آن به فائزه‌ هاشمی فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اهانت کرده بود. این فیلم در آن زمان با واکنش‌های گسترده‌ای مواجه شد. خبر آزادی تاجیک درحالی منتشر شده که گفته می‌شود فائزه‌هاشمی نیز تا چند روز دیگر آزاد خواهد شد.

اعتراض مشایی و احمدی‌نژاد به احکام مداحان
شنیده شد که رئیس‌جمهور از احکام صادرشده برای مداحان معترض به دولت ناراضی است. فارس نوشت؛ یک منبع آگاه از اعتراض مشایی و احمدی‌نژاد به احکام صادره برای مداحان تهرانی خبر داد. این منبع با اعلام این خبر افزود: پس از رسیدگی به پرونده شکایت مشایی و احمدی‌نژاد از مداحان تهرانی،‌ دادگاه حاج منصور ارضی را تبرئه و سعید حدادیان را به پرداخت 405 هزار تومان جزای نقدی محکوم کرد.
 این منبع آگاه در ادامه تصریح کرد: احمدی‌نژاد و مشایی در فرجه قانونی به احکام صادره اعتراض کرده‌اند و درحال حاضر پرونده برای بررسی مجدد به دادگاه تجدیدنظر انقلاب ارجاع شده است. گفتنی است، شکایت معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری به طرفیت مشایی به دلیل سخنان حاج منصور ارضی و سعید حدادیان در شب‌های ماه رمضان صورت گرفت.

برکناری مدیرکل میراث فرهنگی تهران
شنیده شد که معاون محمود احمدی‌نژاد یکی از معاونانش را برکنار کرد. افکار نوشت؛ محمدشریف ملک‌زاده، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دیروز مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران را برکنار کرد. ملک‌زاده به‌جای «محمدحسین فراهانی» مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران، «مسعود نصرتی» را منصوب کرده است. مسعود نصرتی پیش از این مدیر کل امور موزه‌ها بوده است.

با اسم مستعار می جنگیم!
یک پایگاه اینترنتی ضد انقلاب اذعان کرد بسیاری از عناصر ضدانقلاب به دلایلی که الزاما ارتباطی به جمهوری اسلامی ندارند و به مشکلات درون اپوزیسیون مربوط می شود، ترجیح می دهند با اسم مستعار فعالیت کنند. رادیو زمانه به نقل از یکی از عناصر ضدانقلاب که وی را معرفی نکرده و دارای سابقه فعالیت 15 ساله و زندانی خوانده می نویسد: انتخاب اسم مستعار بعضا بعد امنیتی ندارد. برخی از نوشته هایی که با اسم مستعار می نویسیم دارای منع امنیتی نیست اما جامعه سیاسی قدرت هضم و پذیرش آنها را ندارد.
این یک واقعیت است. تو نمی توانی دوست خودت را، هم خط خودت را از نظر فکری یا سیاسی نقد کنی، چرا که دیر یا زود دوستی به پایان رسیده و یک دشمن به دشمنان شما اضافه می شود. وقتی پای نقد دوستان در میان است یا مسائلی که بعد سیاسی و فکری خود را از دست داده و تبدیل به یک موضوع احساسی شده اند چاره ای نیست جز استفاده از اسم مستعار.

علت رای پائین به وزیر بهداشت
شنیده شد که یک نماینده مجلس برکناری وزیر بهداشت را عامل رای پائین رای اعتماد به وزیر بهداشت فعلی می‌داند. صراط نوشت؛ حسینعلی شهریاری درباره ارزیابی‌اش از رأی اعتماد مجلس به وزیر بهداشت گفت: سوال سختی است که بخواهیم میزان رأی مجلس به وزیر بهداشت را ارزیابی کنیم و علت رأی پایین را بگوییم شاید علت رأی پایین مجلس به وزیر بهداشت این بود که انتظار داشتند فردی وزیر شود که سوابق اجرایی بیشتری داشته باشد و نگران وضعیت سلامت مردم هستند.
 وی افزود: مساله دیگر هم این است که کلاً مجلس با برکناری خانم دستجردی از وزارت بهداشت مخالف بود. با این حال کمیسیون بهداشت با وزیرشدن دکتر طریقت موافق بود به‌خصوص اینکه وی قول داد پایبند به قانون باشد و قانون را اجرا کند.

نامه دیوان عدالت اداری درباره انتصابات یک سازمان
شنیده شد که رئیس دیوان عدالت اداری در نامه‌ای به سرپرست وزارت رفاه،‌ کار و تامین اجتماعی خواستار برخورد با اقدامات غیرقانونی در سازمان تامین اجتماعی شد. فارس نوشت؛ یک منبع آگاه با اعلام این خبر افزود: حجت‌الاسلام منتظری در نامه‌ای به سرپرست وزارت رفاه،‌ کار و تامین اجتماعی اقدامات آن را غیرقانونی دانست.
 وی افزود: در متن این نامه ذکر شده که با توجه به ابلاغ دستور برکناری مرتضوی،‌ وی هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد اما طی چند وقت اخیر اقدام به جابه‌جایی و انتصاب مدیران‌کل برای سازمان‌های تامین اجتماعی در شهرهایی از جمله اردبیل و کرمانشاه کرده است. این منبع آگاه در ادامه تصریح کرد: رئیس دیوان عدالت اداری با تاکید بر غیرقانونی بودن این اقدامات خواستار پیگیری این موضوع از سوی سرپرست وزارت رفاه شده و اعلام کرده در صورت عدم توجه، افراد خاطی تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

رستوران سکته قلبی
در آمریکا رستورانی بنام "سکته قلبی" وجود دارد که برای مشتریان خود جوایزی هم تعیین نموده است. در این رستوران چربترین وعده های غذائی آماده مانند همبرگر پر چربی، مشروبات گازی قندی ارایه میشود و هر وعده غذائی در آن معادل 8 هزار کالری میباشد.در این رستوران گارسونها با روپوش بیمارستان فعالیت میکنند و از مشتریان 160 کیلویی به بالا همچنین مشتریانی که با ویلچر در رستوران حاضر میشوند و همبرگرهای 3 یا 4 طبقه سفارش میدهند،پول گرفته نمیشود.

انتقاد عارف از خاتمی
خبرآنلاین نوشت: محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات در جمعی از دانشجویان حامی این جریان با بیان اینکه اصلاحات مرام‌نامه مصوبی ندارد، گفت: سید محمد خاتمی رهبر اصلاحات است. اگر در سال 84 رهبری اصلاحات فعال عمل می‌کرد، اصلاح‌طلبان در آن انتخابات شکست نمی‌خوردند.

کنایه کیهان به نامزدهایی که احساس تکلیف می‌کنند
در بخشی از سرمقاله کیهان به قلم حسین شریعتمداری می‌خوانیم: غفلت غیرقابل توجیه برخی از اصولگرایان یا مدعیان اصولگرایی این است که خواسته یا ناخواسته در میدان فریب یاد شده به بازی گرفته شده‌اند! یکی می‌گوید؛ به لحاظ اخلاقی نمی‌توانم درخواست کسانی را که از من خواسته‌اند کاندیدا شوم، رد کنم. دیگری اعلام می‌کند؛ از آنجا که تعداد دعوت کنندگان از بنده به حد نصاب رسیده است تصمیم به کاندیداتوری گرفته ام!
آن دیگری می‌گوید؛ وقتی جوان‌هایی مثل من هستند، چرا دنبال پیرمردها می‌روید! و آن نامزد احتمالی دیگر ادعا می‌کند که اگر نامزد نشوم به مردم خیانت کرده ام! و... که با حفظ احترام این عزیزان باید برادرانه خطاب به آنان گفت؛ احتمال چندانی برای پیروزی شما نیست. نه اینکه خدای نخواسته صلاحیت نداشته باشید، بلکه از رویکرد مردمی در مقیاس رای آوری برای ریاست‌جمهوری برخوردار نیستید. بنابراین چرا بی‌آنکه متوجه باشید، در میدان حریف بازی می‌کنید؟! هر احساسی که تکلیف شرعی نیست! هست؟!

اعتراض به سوءاستفاده انتخاباتی از نام سعید جلیلی
تعدادی از شاگردان سعید جلیلی در دانشگاه امام صادق(ع) با توجه به مسائل پیش آمده اخیر در صحنه انتخابات،‌نامه‌ای خطاب به وی نوشته‌اند و از او خواسته‌اند نسبت به حضور در انتخابات صراحتا اعلام موضع کند. دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) در بخشی از نامه خود تصریح کردند: برداشت ما حاکی از آن است جناب‌عالی حداقل در این دوره عزمی برای حضور و به دست گرفتن سکان اجرایی کشور ندارید.
ما معتقدیم این اقدامات روند مثبت فعالیت جهادگونه شما در مذاکرات هسته‌ای که همواره با حفظ عزت ملی روبه‌رو بوده را دچار حاشیه خواهد نمود.از شما تقاضا داریم تا با اعلام موضع صریح پاسخ این سوءاستفاده‌ها را داده و موجب نشوید تا عده‌ای با ابزار فریب بیش‌از این فضای کشور را آلوده نمایند.

بفرمایید قرص گوجه فرنگی
محققان دانشگاه کمبریج قرصی را از گوجه فرنگی تهیه کرده‌اند که مصرف روزانه آن می تواند حمله قلبی را قطع کرده، جریان خون را بهبود بخشد و سلامت شریانها را حفظ کند. شاید خوردن روزی 3 کیلو گوجه فرنگی برای هیچ کس مقدور و خوشایند نباشد اما محققان اخیرا اقدام به تولید نوعی دارو کرده اند که براساس اظهارات آنها می تواند مانع حملات قلبی شود. این دارو دوره اولیه آزمایشی خود را پشت سر گذاشته، اما محققان درنظر دارند آزمایشهای بیشتری روی آن انجام دهند تا تأثیر آن در کاهش تعداد سکته ها و حملات قلبی مشخص شود. مصرف روزانه این قرص دارای ماده شیمیایی لیکوپن است که موجب قرمز شدن گوجه فرنگی می شود و می تواند رسوبهای چربی را در شریانها باز کند. این کپسول جریان خونی را بهبود بخشیده و رگها را در بیمارانی که سابقه بیماری قلبی دارند مورد حفاظت قرار می دهد. دانشمندان اعتقاد دارند که قرص می تواند صدمه ایجاد شده به واسطه بیماری قلبی را محدود کند و به کاهش تعداد 49 هزار مرگ و میری که سالانه در حملات قلبی شکل می گیرد کمک کند.

نماد انتخاباتی بنده رنگ سبز است
حجت‌السلام و المسلمین سیدمحمدباقر خرازی دبیرکل جبهه حزب‌الله با بیان اینکه نماد ما رنگ سبز خواهد بود چرا که این نشانه، نمودی از دلدادگی به ولایت و اهل بیت(ع) است، افزود: بنده تنها کاندیدایی هستم که از طایفه سادات بوده و با تمام توان تا روز آخر در مرام و عقیده خود باقی می‌مانم. کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری بیان داشت: بنا نیست رنگ سبز نماد مخالفت با نظام باشد، بنابراین آمده‌ایم به نام حزب‌الله و با رنگ سبز در انتخابات حاضر شویم.

پاپ جدید کلی حرف و حدیث آورد
 هنوز چند روز از انتصاب پاپ فرانسیس یا همان پدر برگوگلیو نگذشته است که مطالب بسیاری از نقش وی در حمایت از خونتای نظامی حاکم بر آرژانتین و اخراج دو کشیش مخالف نظامیان از کلیسا بدستور وی در نشریات جهان منتشر شده است.
این دو کشیش به نام‌های اورلاندو یوریو و فرانسیسکو جالیکس بعد از پنج ماه زندانی و شکنجه به صورت بی‌هوش پیدا شدند. گفته می‌شود حضور پاپ در میان فقرا به عنوان ابزار حمایتی کلیسا از حکومت دست راستی نظامی در مقابل جریانات چپ بوده است.

وقتی احمدی نژاد و مشایی عرفانی می شوند!
روزنامه دولتی ایران، با انتشار ویژه‌نامه‌ای که آن را "عرفانی - فلسفی" معرفی کرده، تلاش کرده است محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم مشائی را در کنار افرادی همچون ابن عربی، از عرفا معرفی کند! در این ویژه‌نامه که "روشنائی" نام دارد، یک سخنرانی از احمدی نژاد و یک سخنرانی از مشائی به چاپ رسیده تا به طور غیرمستقیم به خوانندگان القاء شود که این دو نفر نیز اهل عرفان هستند.

اخبار کوتاه:
  یکی دیگر از عناصر داخلی شبکه رسانه‌ای متصل به اردوگاه استکبار و بنگاه بی‌بی‌سی فارسی بازداشت شد.
 فرد مذکور از عناصر حلقه واسط تعدادی از رسانه‌های داخلی با ضدانقلاب خارج از کشور و نفرات به اصطلاح دیپلمات انگلیس در ایران و همچنین مرتبط با تیم حلقه بی‌بی‌سی فارسی است. وی در زمانی که سفارت انگلیس هنوز در تهران فعال بود، با این سفارتخانه نیز ارتباط داشته است.
  بر اساس اخبار به دست آمده، تعدادی از عناصر وابسته به جریان وهابی مکی و طرفداران معدوم عبدالمالک ریگی قصد دارند با فتنه‌گران در تهران ملاقات کنند. محتوای خبر به‌دست آمده حاکی از اتخاذ تصمیم برای رسیدن به توافقاتی در مورد مطالبات حوزه وهابی مکی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری آتی است.
  دولت سعودی تخریب قسمتی از قدیمی‌ترین بخش‌های مسجدالحرام را به بهانه عملیات توسعه و نوسازی این مکان مقدس آغاز کرد. در این میان، ستونی که گفته می‌شود بیانگر تاریخ معراج پیامبر اسلام(ص) است، یکی از بخش‌هایی است که به طور کامل منهدم شده است.
 روزنامه کروات «یوتارنی لیست»  افشا کرد که عربستان سعودی هزینه خرید سه تن سلاح و تجهیزات نظامی از کرواسی و غرب را پرداخته و 75 پرواز آن را به ترکیه و اردن منتقل کرده تا در اختیار شورشیان سوری قرار گیرد.این روزنامه به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت که در کنار سلاح‌های کرواتی که برای شورشیان در سوریه حمل می‌شدند، از دیگر کشورهای غربی از جمله انگلیس نیز هواپیماهایی مملو از سلاح و تجهیزات نظامی برای شورشیان در سوریه ارسال می‌شد و آمریکا مسئولیت هماهنگی بین پروازهای هوایی به ترکیه و اردن را برعهده داشت.
  در اقدامی عجیب از سوی دولت آلمان، سایت صداوسیمای ‌جمهوری‌ اسلامی در آلمان فیلتر شد و هم‌اکنون امکان دسترسی به بیش از ۳۰ رادیو و تلویزیون برون‏‌مرزی ایران از طریق اینترنت در این کشور وجود ندارد.
  یک کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری، تورهای گردشگری برای دانشجویان در نظر گرفته که قرار است در هفته دوم فروردین سال آینده آغاز شود و مقصد آن‌ها استان‌های شمالی کشور است. این کاندیدای انتخاباتی، سال گذشته نیز با برگزاری سمینارها و نشست‌های مختلف در برخی دانشگاه‌های غرب کشور، درپی جلب رضایت و آرای دانشجویان بود. همچنین در آبان‌ماه سال گذشته برخی کتاب‌های این کاندیدای احتمالی به صورت رایگان در برخی دانشگاه‌های کشور توزیع شده بود.
وی همچنین به دانشجویان قول داده با قانون تفکیک جنسیتی مخالفت می‌کند و برای جلوگیری از عدم تحقق آن تلاش خواهد کرد.
  بر اساس اخبار رسیده، شورای مرکزی اصلاح‌طلبان با محوریت سیدمحمد خاتمی، جلساتی را در دفتر وی به طور منظم برگزار می‌کنند. در این نشست‌ها که برای چگونگی ورود به رقابت‌های ریاست‌جمهوری بحث و برنامه‌ریزی می‌شود، 35 نفر از چهره‌های برجسته اصلاحات حضور دارند. سیدمحمد خاتمی در دو جلسه اخیر «دکتر جواد اطاعت» را به‌عنوان کاندیدای مورد حمایت شورای 35 نفره اصلاح‌طلبان معرفی کرده است. «جواد اطاعت» عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی به رهبری مهدی کروبی بود؛ اما هم‌اکنون در مؤسسه باران فعالیت می‌کند.

https://shoma-weekly.ir/jaULoX