گفته می‌شود که...

وقاحت روباه پیر: از نقض برجام توسط ایران نگرانیم/جاسوسان اوباما در خدمت بایدن/ارمنی‌های ساکن قره‌باغ خانه‌های خود را آتش زدند/توصیف سفیر سابق ایران از پوتین/سریال حضرت موسی به حاتمی کیا رسید/حمله توپخانه‌ای سپاه به مواضع گروهک‌های ضدانقلاب/تجارت ایران و اروپا چقدر است؟ و ...


افشاگری علیه سخنگوی دولت!

«محمد رضوانی‌فر» مدیرعامل شستا هفته گذشته در برنامه زنده اینستاگرامی با اشاره به انتصابات شستا گفت: «در گذشته درباره ۵۰ درصد انتصابات شستا حتی یک برگ کاغذ وجود نداشته و در مقطعی ۲۴۰ فرد را در یک شبانه‌روز در قالب یک یادداشت عادی اداری منصوب کرده‌اند». وی گفت: «روزی که شفاف‌سازی فرآیند انتصابات را آغاز کردیم تقریباً چیزی به اسم پرونده پرسنلی هیئت‌مدیره‌ها وجود نداشت. علی ربیعی سخنگوی کنونی دولت که چندین سال پیاپی وزیر کار بوده پاسخ دهد که بر چه اساسی ۲۴۰ نفر را در یک روز منصوب کرده است». پیشتر میعاد صالحی مدیرعامل سابق صندوق بازنشستگی هم در مورد مدیران دوره وزارت ربیعی در وزارت کار افشاگری کرده بود.
وقاحت روباه پیر: از نقض برجام توسط ایران نگرانیم
(!)

وزیر امور خاورمیانه در دولت انگلستان، در پاسخ به سؤالات نمایندگان مجلس عوام، نقض برجام از سوی جمهوری اسلامی ایران(!) را «عمیقاً نگران‌کننده» خواند و گفت: انگلستان با لغو تحریم‌های تسلیحانی ایران موافق نیست.
وبسایت رادیو فرانسه ضمن انتشار این سخنان جیمس کلورلی نوشت: وزیر دولت انگلستان در پاسخ به سؤالات نمایندگان تأکید کرد دولت لندن با انقضای تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران موافق نیست و نتایج آن را برای امنیت و ثبات منطقه خطرناک می‌داند.جیمس کلورلی رفتار منطقه‌ای حکومت ایران را بی‌ثبات‌کننده و نگران‌کننده خواند و افزود: هم اکنون بیش از دویست فهرست مجازات‌های اتحادیۀ اروپا علیه ایران از جمله علیه کلیت سپاه پاسداران وجود دارد. کلورلی در ادامه گفت حفظ کانال‌های گفتگو و تماس‌های دیپلماتیک با ایران وسیله‌ای برای رفع نگرانی‌ها دربارۀ برنامۀ موشک‌های بالستیکی و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کنندۀ این کشور است.
استناد این مقام انگلیسی به تحریم‌های اروپا در حالی است که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شده است.

جاسوسان اوباما در خدمت بایدن

تغییر قدرت در کاخ سفید تأثیر زیادی بر صف‌آرایی ضدانقلاب در سال‌های پیش رو خواهد داشت. مهم‌ترین وجه این تغییر را باید قدرت گرفتن دوباره جریان نفوذ دانست. امری که به‌صراحت در برنامه بایدن برای مقابله با جمهوری اسلامی ذکر شده است. در دوران بایدن، روش حمایت از اپوزیسیون خارج‌نشین، از سخنرانی در جمع منافقین و حمایت از گروهک‌های تروریستی، به‌سوی فعالیت‌های نرم و هوشمند تغییر خواهد کرد. در دوران دموکرات‌ها، جمهوری اسلامی احتمالاً شاهد تلاش‌های بیشتری از جنس جیسون رضائیان، تریتا پارسی و هومن مجد خواهد بود؛ کسانی که به‌راحتی تا بالاترین رده‌های سیاسی کشور نفوذ کرده و از سوی دیگر روابط آشکاری با هیئت حاکمه آمریکا داشتند.
ارمنی‌های ساکن قره‌باغ خانه‌های خود را آتش زدند

روستاییان ارمنی ساکن قره‌باغ پیش از عزیمت به ارمنستان و تحویل دادن زمین‌های خود به نیروهای آذربایجان، خانه‌هایشان را آتش زدند. ساکنان منطقه کالباجار در آذربایجان که برای ده‌ها سال تحت کنترل تجزیه‌طلبان ارمنی بود، پس از پیروزی نیروهای آذربایجان این هفته مهاجرت گسترده خود را به سمت ارمنستان آغاز کردند.

تنزّل دفتر رئیس‌جمهور در حد انتصاب رئیس یک سازمان!

«پاپی زاده»، رئیس جدید سازمان امور عشایر که یک ماه پیش از سوی وزیر جهاد کشاورزی انتخاب شد، به دلیل دخالت برخی مقامات ارشد دفتر ریاست جمهوری، حتی اجازه ورود به دفترش را هم ندارد. جالب است که با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور عشایر کشور، کلیه اخبار مربوط به انتصاب پاپی‌زاده که مربوط به تاریخ ۲۳ تا ۲۵ مهرماه است، به یک‌باره از روی سایت این سازمان حذف می‌شود. خبرها حاکی است، سه‌شنبه هفته گذشته از دفتر رئیس‌جمهور به‌طور مستقیم با وزیر جهاد کشاورزی تماس گرفته و گفته می‌شود: «این قضیه را جمع کنید و به این اندازه هزینه روی دست دولت نگذارید تا موضوع به رسانه‌ها کشیده نشود».

توصیف سفیر سابق ایران از پوتین

«مهدى سنایى»، سفیر سابق کشورمان در روسیه در توصیف رئیس‌جمهور این کشور گفت: «پوتین یکی از قدرتمندترین آدم‌های دنیا است ولی رفتار ایشان از سادگی و صمیمیتی هم برخوردار است. در اجلاس‌هایی که ما شرکت می‌کنیم یک ساعت سرپا می‌ایستد و با افراد مختلف صحبت می‌کند. تیم حفاظت او هم معلوم نیست کجاست. آقای پوتین وقتی روی کار آمد، سرود ملی روسیه را داد عوض کردند؛ آهنگ زمان شوروی را برگرداندند و یک متن جدید برای آن نوشتند. برای شریک خودش سهم قائل است. اهل معامله و اهل تصمیم‌گیری است. اولین باری که در این اجلاس شرکت کرده بودم، ایشان وسط جلسه دو بار بیرون رفت‌وبرگشت، گفت تلفن دارم. دفعه دوم که برگشت عذرخواهی کرد و گفت، بحث لوله انتقال انرژی است که با رهبر یکی از کشورها صحبت می‌کردم. من خیلی از این آدم خوشم می‌آید که تصمیم می‌گیرد و عمل می‌کند. من به این خاطر به احترام او بلند می‌شوم و از جلسه بیرون می‌روم تا جواب تلفن او را بدهم. چون با او توافق می‌کنید، عمل می‌کند
پشت پرده کاهش قیمت سکه و طلا

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: «خریداری در بازار طلا و سکه وجود ندارد. بازار طلا دیگر تمایلی به افزایش قیمت ندارد و همین موضوع باعث ثبات نسبی قیمت‌ها در بازار شده است. دستگیری دلال‌های معاملات فردایی طلا در بازار موجب کاهش حجم معاملات و قیمت‌ها در بازار شده است. ثابت بودن طلای جهانی نیز به ثبات قیمت‌ها در بازار داخلی کمک کرده است».

مسکن خواب رهبر معظم انقلاب

من این را مى‌خواهم عرض کنم که در منزل خودِ من، همه افراد، بدون استثنا، هر شب در حال مطالعه خوابشان مى‌برد. خود من هم همین‌طورم. نه این‌که حالا وسط مطالعه خوابم ببرد. مطالعه مى‌کنم؛ تا خوابم مى‌آید، کتاب را مى‌گذارم و مى‌خوابم. همه افراد خانه ما، وقتى مى‌خواهند بخوابند حتماً یک کتاب کنار دستشان است. من فکر مى‌کنم که همه خانواده‌هاى ایرانى باید این‌گونه باشند. توقّع من، این است. باید پدرها و مادرها، بچه‌ها را از اوّل با کتاب محشور و مأنوس کنند. حتّى بچه‌هاى کوچک باید با کتاب اُنس پیدا کنند. باید خریدِ کتاب، یکى از مخارج اصلى خانواده محسوب شود. مردم باید بیش از خریدن بعضى از وسایل تزئیناتى و تجملاتی- مثل این لوسترها، میزهاى گوناگون، مبل‌های مختلف و پرده و... به کتاب اهمیت بدهند. اوّل کتاب را مثل نان و خوراکى و وسایل معیشتى لازم بخرند، بعد که این تأمین شد به زوائد بپردازند. (۱۳۷۴/۰۲/۲۶)
سریال حضرت موسی به حاتمی کیا رسید

پس از فوت فرج‌الله سلحشور و بیماری جمال شورجه، حالا ابراهیم حاتمی‌کیا برای ساخت سریال حضرت موسی (ع) اعلام آمادگی کرده است. حاتمی‌کیا این روزها مشغول پژوهش و نگارش مجدد فیلم‌نامه‌ سریال موسی است تا این سریال در ۵۰ قسمت تولید شود.

حمله توپخانه‌ای سپاه به مواضع گروهک‌های ضدانقلاب

روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از حمله توپخانه‌ای رزمندگان سپاه به مواضع گروهک‌های ضدانقلاب در آن سوی مرزها خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: «رزمندگان نیروی زمینی سپاه صبح امروز، شنبه مواضع گروهک‌های تروریستی ضدانقلاب را در آن سوی مرزهای شمال غرب کشورمان هدف قرار دادند که طی این حملات، خسارات و تلفات سنگینی به ضدانقلاب وارد شد. همان‌گونه که بارها تصریح شده، امنیت ملی و حفظ آرامش و آسایش ملت ایران به‌ویژه مردم استان‌های مرزی، خط قرمز نیروهای مسلح کشور، به‌ویژه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و در این خصوص هیچ ملاحظه و مرزی را نمی‌شناسد و تروریست‌ها را در هر سوراخی که خزیده باشند، به سزای اعمال ننگین و جنایت‌کارانه‌شان خواهند رساند».
تجارت ایران و اروپا چقدر است؟

دبیر شورای اطلاع‌رسانی گمرک گفت: طی هفت ماهه اول امسال سطح تجارت خارجی ایران با کشورهای اروپایی به 15میلیون و 910هزار و 816 تن برابر با هشت‌میلیارد و 807میلیون و 879هزار و 841 دلار رسیده است. سیدروح‌ا... لطیفی خاطرنشان کرد: حجم صادرات کشورمان به اروپا در این بازه زمانی بالغ بر پنج‌میلیون و 605هزار و 891 تن بوده است که از حیث ارزش این میزان صادرات کالاهای ایرانی برابر با دومیلیارد و 66میلیون و 840هزار و 538 دلار بوده است. اصلی‌ترین مقاصد صادراتی، کشور ترکیه با یک‌میلیارد و 489‌میلیون و 372هزار و 408 دلار و پس از آن کشورهای روسیه، آلمان و ایتالیا قرار دارند.
تمجید عقاب آسیا از پسرش

احمدرضا عابدزاده در تمجید از عملکرد پسرش امیر پستی در اینستاگرام منتشر کرده است. امیر عابدزاده این روزها درخشش فوق‌العاده‌ای داشته و توانسته است به دروازه تیم ملی هم برسد. او در بازی مقابل بوسنی گلر یک ایران بوده و موفق شده است کلین شیت هم بکند. در این راستا احمدرضا عابدزاده پستی در اینستاگرام منتشر و از پسرش تمجید کرده است.
شناسایی باند قاچاق کالا و ارز در هرمزگان

فرمانده مرزبانی هرمزگان خبر داد: «مرزبانان نیروی انتظامی هرمزگان با رصد اطلاعاتی یکی از بزرگ‌ترین سرباند‌های قاچاق کالا و ارز را متلاشی کردند. این باند به‌صورت کلان و غیرقانونی، در حجم وسیع کالای قاچاق وارد استان می‌کرد. در این عملیات یک فروند لنج متخلف، ۱۲ دستگاه خودرو، دو باب منزل مسکونی، یک مرغداری و یک باب نمایشگاه خودرو متعلق به سرباند‌های قاچاقچیان به ارزش ۹۰۰ میلیارد ریال توقیف شد».
رئیس‌ پلیس پایتخت: تهران، امن‌ترین شهر کشور برای زنان است

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت گفت: بر اساس آمار و اطلاعات و طبق دقیق‌ترین نتایج امن‌ترین جا برای بانوان تهران است البته تمامی نقاط کشور برای بانوان امن است. سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا آزار و اذیت بانوان در پایتخت افزایش یافته است یا خیر، اظهار کرد: بر اساس آمار و اطلاعات و طبق دقیق‌ترین نتایج می‌گویم که امن‌ترین جا برای بانوان تهران است البته تمامی نقاط کشور برای بانوان امن است. وی ادامه داد: در این راستا پلیس و دستگاه قضائی با افرادی که بخواهند خدای ناکرده به بانوان تعرض کنند، به شدت برخورد می‌کنند و در این زمینه قانون هم اختیارات کامل را به پلیس داده تا جدی‌ترین برخوردها را با این افراد داشته باشد. رئیس پلیس پایتخت افزود: ما به عنوان نیروی انتظامی به شدت روی این مسhله حساس هستیم؛ البته تأمین امنیت همه قشرها برای ما مهم است اما تأمین امنیت بانوان همیشه برایمان دغدغه بوده است.
افشای مبلغ انتقال طارمی

تیم فوتبال ریوآوه فصل گذشته با حضور «کارلوس کارواخال» به عنوان سرمربی و نفراتی مثل مهدی طارمی عملکرد بسیار خوبی داشته و موفق شده است سهمیه پلی آف لیگ اروپا را کسب کند. در پایان فصل، کارواخال از ریوآوه جدا شده و به تیم براگا رفته است.ریوآوه همچنین مهدی طارمی را به پورتو و «نونو سانتوس» را به اسپورتینگ لیسبون فروخته تا درآمد قابل‌توجهی از فروش این دو بازیکن کلیدی خود به دست بیاورد. «سیلوا کامپوس» رئیس باشگاه ریوآوه اعلام کرده است باشگاهش از محل فروش این دو بازیکن در مجموع 8 میلیون و 700 هزار یورو به دست آورده است. کامپوس گفت: ارزش‌ها محرمانه و پنهان نیست. طارمی به مبلغ 5 میلیون و سانتوس به مبلغ 7/3 میلیون یورو فروخته شدند. کاملا مطمئنم که اگر همه گیری کرونا نبود، می‌توانستیم پول بیشتری بگیریم، زیرا باشگاه‌های زیادی از اروپا خواهان آن‌ها بودند.

محرومیت 5 مربی به اتهام فساد و تبانی

گویا چند مربی قرار است به زودی از سوی کمیته اخلاق محروم شوند. نکته جالب این است که در بین این مربیان که ظاهرا تعدادشان به 5 نفر می‌رسد دو مربی در لیگ برتر حضور دارند و دیگر مربیان در لیگ‌های یک و حتی دو مشغول به کار هستند. هم مربیان باتجربه حضور دارند و هم جوان‌ها. البته نه جوان‌هایی که یکی، دو فصل اخیر سرمربی شده‌اند، بلکه مربیان جوانی که حتی سرمربیگری در لیگ برتر را حتی در مقطعی کوتاه، تجربه کردند. ظاهرا این بار کمیته اخلاق معتقد است این 5 مربی در رقم خوردن برخی نتایج به صورت غیرقانونی نقش داشته‌اند و به اصطلاح با زد و بند به دنبال تغییر نتیجه بوده‌اند.

کتک خوردن سرمربی از داور مسابقه!

در جریان دیدار تیم‌های فوتبال سودان و غنا در مرحله انتخابی جام ملت‌های آفریقا که با برتری 2 بر صفر غنا به پایان رسیده است، داور مسابقه در اقدامی عجیب سرمربی تیم ملی سودان را هل داد و نقش بر زمین کرد. «آندره آیو» در این مسابقه هر 2 گل بازی را برای تیمش به ثمر رسانده، اما اتفاقی که در این دیدار مهم بوده است؛ رفتار عجیب داور مسابقه بوده که برخورد تندی با سرمربی تیم ملی فوتبال سودان داشته است.

اخبار روزانه:
*
پس از وصول گزارش هایی در خصوص نوسان تولید و توزیع گوشت قرمز در کشور طی ماه های گذشته، یک مقام مسئول در نامه روزهای اخیر خود به تعدادی از نهادهای دولتی و تشکل های صنفی، از آن ها خواسته است گزارشی از میزان کشتار دام به تفکیک نوع آن ها و استان های کشور، در بازه زمانی سال های 1395 تا هشت ماه امسال را تهیه و ارسال کنند تا شمای کلی وضعیت تولید و ذبح دام در کشور به دست بیاید.
* در حالی که بر اساس مصوبه آذر سال 1365 دولت وقت، اصلاحاتی در خصوص تقسیمات کشوری برخی دهستان ها و روستاهای موجود در شرق کشور انجام شده بود، یک مسئول ارشد اجرایی در ابلاغیه روزهای اخیر خود به وزارت کشور، اعلام کرده تعدادی از اسامی درج شده در مصوبه 34 سال قبل، دارای ایراد است و از جمله آن، منطقه "حسن قتلق" به اشتباه "حسن قلتق" در آن ابلاغیه درج شده که باید اصلاح شود
.

تخلف دولت از مواضع رهبری، از نظر شرعی چه حکمی دارد؟ پاسخ: مخالفت با خواسته­های رهبری که موجب آسیب به جامعه می­شود، جایز نیست.
* سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط کرونا، هیات رئیسه مجلس محدودیت‌هایی را برای جلسات علنی و کمیسیون ها در نظر گرفت
. محمدحسین فرهنگی در تشریح جلسه امروز هیات رئیسه مجلس، گفت: در جلسه امروز هیات رئیسه، محدودیت‌هایی با توجه به شرایط کرونا در نظر گرفته شد.وی بیان کرد: طبق تصمیم هیات رئیسه مجلس، مقرر شد محدودیت‌هایی برای صحن علنی مجلس، جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس، تعداد مدعوین کمیسیون‌ها و ساعات کاری آنها پیش بینی شود. سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از روز سه شنبه هفته جاری، جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی از ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه صبح آغاز می‌شود.

* سخنگوی شورای نگهبان از رد طرح الزام دولت برای پرداخت یارانه کالاهای اساسی خبر داد و گفت: شورای نگهبان به دلیل مغایرت این طرح با اصل ۷۵ قانون اساسی، آن را رد کرده است. گفتنی است، بر اساس این طرح دولت مکلف بود به منظور تامین بخشی از نیازهای معیشتی خانوارهای کشور به ویژه خانوارهای کم برخوردار، در شش ماهه دوم سال ۱۳۹۹ و ماهانه، نسبت به تامین و پرداخت یارانه اعتبار خرید به هر فرد ایرانی شناسایی شده در طرح معیشت خانوار (موضوع ردیف(۳۱) جدول تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور)، ازطریق واریز اعتبار به کارت یارانه نقدی سرپرست خانوار اقدام کند.
* بازیکن آبادانی و سابق پرسپولیس درگذشت. رضا هیربد بازیکن سابق پرسپولیس و از پیشکسوتان فوتبال ایران و آبادان، جان به جان آفرین تسلیم کرد. وی بازیکن شاهین آبادان بود که بعدها به خط حمله شاهین تهران رفت و از آن جا به پرسپولیس آمد. حضور او در پرسپولیس برای چند بازی بود و پس از آن دوباره به آبادان بازگشت.

https://shoma-weekly.ir/BxkgFx