گفته می‌شود که...

وصیت نامه هاشمی رفسنجانی / نام گذاری سال توسط برخی حامیان دولت/ حمایت خاتمی از تغییر روسای دانشگاه/ صدور مجوز انتشار به نشریه فمنیستی در دانشگاه تهران/ آخرین پیام مسافر ایرانی بوئینگ گمشده مالزی/ نام گذاری سال 93 توسط برخی حامیان دولت و....

وصیت نامه هاشمی رفسنجانی

عملیات «خیبر» نخستین عملیات آبی ـ خاکی و نخستین تجربه فرماندهی جنگ حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی بود. وی در اسفند 1362 برای اولین بار در قرارگاه فرماندهی عملیات حضور پیدا کرد.
هاشمی رفسنجانی پیش از حرکت به جبهه برای فرماندهی عملیات خیبر، وصیت‌نامه‌ای نوشت که متن آن در ادامه می‌آید.
بسم‌‌الله‌الرحمن‌الرحیم
الحمدالله رب‌العالمین، اشهدان لا اله الا‌ الله، وحده لا شریک له و اشهدان محمدا عبده و رسوله و اشهدان علیا و اولاده المعصومین حجج‌الله.
اکنون که برای اداره عملیات «خیبر» عازم جبهه هستم، مطالب زیر را به عنوان وصیت، یادداشت می‌کنم:
1-
وصیت‌نامه‌ای که در زندان اوین - قبل از پیروزی انقلاب نوشته‌ام و پس از آزادی آن را تمدید کرده‌ام- به اعتبار خود باقی است.
2-
فقط اضافه می‌کنم که یک سوم درآمد سهام شرکت البرز را صرف امور خیریه و ردّ مظالم نمایند. اگر در آینده سودآور شود.
3-
وجوهی که در گاو صندوق دفترم موجود است، در اختیار بیت‌المال بگذارند.
وصیت‌نامه مهم سیاسی امام که از طرف مجلس خبرگان در اختیار من است، در گاو صندوق بزرگ در دفترم ودیعه است.
4-
موجودی حساب بانک مسجد قبا را در امور خیریه صرف کنند.
5-
من مایلم نوشته‌هایم را که به چاپ نرسیده، مخصوصا فیش‌های «کلید قرآن» توسط افراد صالحی آماده چاپ و نشر گردد. اگر دوستانم این آرزوی من را برآورند، ممنونم و ان‌ شاء الله در اجر آن شریک خواهند بود. لابد دوستانم در تربیت فرزندانم - که مسئولیت تربیت آنها را به خاطر کارهای عمومی، نتوانسته‌ام به خوبی انجام دهم - توجه مبذول خواهند نمود.
6
ـ از امام عظیم ‌الشأن که به نمایندگی ایشان برای اداره جنگ به جبهه می‌روم، انتظار دارم از دعا فراموشم نفرمایند.
7
ـ از نمایندگان محترم مجلس که ممکن است در برخوردها گاهی با آنها تند و بی ادبانه حرف زده باشم، عذر خواهم؛ امیدوارم ببخشند.
8
ـ اگر به فیض شهادت نائل گشتم، در پیشگاه الهی برای کسانی که حقی بر گردنم دارند، شفاعت خواهم کرد و لذا از آنها می‌خواهم که بزرگوارانه از حقشان بگذرند و یا با مراجعه به وارث من، مطالبه نمایند و در این صورت بازماندگانم از ادای حقوقی که شرعاً به اثبات برسد و یا ظن به صحت آن پیدا کنند، دریغ نخواهند کرد. ان شاء الله در قرارگاه با فرصت بیشتر این وصیت‌نامه را تکمیل می‌کنم.
30/11/1362
اکبر هاشمی رفسنجانی

روایت ناطق‌نوری از هشدارمقام معظم رهبری

حجت‌الاسلام ناطق نوری رئیس بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری در مراسم بیست و هفتمین سالگرد دانشجوی شهید ناصرالدین باغانی گفت: ما مذاکره با 1+5 را انجام می‌دهیم که البته مقام معظم رهبری اذن دادند و بدون اذن ایشان کسی سراغ مذاکره نمی‌رود. این مسأله هوشمندانه است و یک «نرمش قهرمانانه» در مذاکره دنبال می‌شود، اما در دام توطئه دشمن نمی‌افتیم. رئیس بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری افزود: وزارت خارجه هم سیر تا پیاز مذاکرات را با مقام معظم رهبری در جریان می‌گذارد، البته هشدارهایی هم ایشان می‌دهند که مراقب و مواظب و هوشیار باشند. دشمن هوشیار است، اما شما باید هوشیارتر باشید.

عصمت هاشمی توسط عفت مرعشی کلید خورد!

روزنامه فرهیختگان که زیر نظر دانشگاه آزاد و با هزینه بیت المال منتشر می شود، به بهانه ی انتشار ویژه نامه نوروزی خود، ویژه نامه ای برای خاندان هاشمی رفنسجانی منتشر کرده و جدای از مطالب و یادداشت های متعدد در وصف و تمجید وی، سلسله گفتگوهایی نیز با هاشمی رفنسجانی، برادر هاشمی رفنسجانی، همسر هاشمی رفنسجانی و دختر هاشمی رفسنجانی منتشر کرده است!

در بخشی از گفتگوی این نشریه با عفت مرعشی، وی تاکید می کند که همسرش تاکنون هیچ اشتباه سیاسی مرتکب نشده است. وی در پاسخ به خبرنگار این نشریه که می پرسد به عنوان فردی که تمامی این سالها در کنار آیت الله هاشمی بوده است، محاسن و معایب هاشمی بودن از نگاه شما چیست؟ می گوید:«به نظرم ایشان بری از عیب است و سرشار از محاسن اخلاقی خبرنگار وقتی سوال دیگری با این عنوان که «در مقام همسر ایشان، اشتباهات سیاسی آیت الله هاشمی در تمامی طول مدت فعالیت ایشان مربوط به چه مقاطعی بوده است»، می پرسد همسر هاشمی می گوید:«از نظر من ایشان اشتباه سیاسی ندارند

وی در بخشی دیگر از این گفتگو نیز با اشاره به دوران زندانی بودن فائزه و مهدی می گوید:«هفته ای یکبار به زندان می رفتم و ملاقات می کردم و با اعصاب خرد بر می گشتم و همه مسببان را نفرین می کردم که بدون جهت اینها را زندانی کردند

درخواست تعیین یک مسیحی بجای وزیر اوقاف اسلامی!
اکنون ائمه جماعت مساجد اسلامی از خزانه دولت حقوق ماهیانه دریافت می کنند، چرا کشیش ها نباید مانند آنان حقوق ثابت و ماهیانه داشته باشند؟!
شیخ "أحمد کریم" استاد دانشگاه الأزهر مصر طی اظهاراتی خواستار تعیین یک فرد مسیحی بعنوان وزیر اوقاف اسلامی مصر شد.
البته او در اظهاراتش ابتدا خواستار لغو وزارتخانه اوقاف اسلامی و تأسیس وزارت شئونات دینی به جای آن شد تا در آن صورت بتوان یک فرد مسیحی را مسئول این وزارتخانه کرد.
این استاد دانشگاه الأزهر که در کنفرانسی در زمینه حقوق بشر در مصر در حال سخنرانی بود، همچنین پیشنهاد کرد که بعد از تعیین یک وزیر مسیحی به عنوان وزارت شئونات دینی، آن وزیر سه معاون که شامل یک یهودی، یک مسیحی و یک مسلمان هستند را به عنوان معاونان خود انتخاب و تعیین کند.

نام گذاری سال توسط برخی حامیان دولت

برخی حامیان دولت پیشنهاد داده اند سال 93 به سال "حمایت ملی از مذاکرات هسته ای" نامگذاری شود تا زمینه حمایت همه جانبه از تیم مذاکره کننده در کشور فراهم شود. این افراد مدعی هستند تا پایان خرداد ماه با 1+5 به توافق نهایی می رسیم و لازم است برای اجرای تعهدات، اجماع ملی در کشور شکل گیرد.

درگیری بر سر زمین موقوفه امام حسین (ع) در هند
اخبار رسیده از شهر دهلی در هندوستان حاکی از آن است که نیروهای پلیس این کشور به صدها تن از شیعیان که در حال حرکت به سمت ساختمان کنگره "سونیا" بودند، حمله کردند.
گفته می شود هدف صدها شیعه معترض از حرکت کردن به سمت ساختمان کنگره "سونیا" این بود که با خانم "سونیا گاندی" رییس این کنگره، دیدار کنند اما قبل از رسیدن آنها به ساختمان کنگره، نیروهای پلیس به طور وحشیانه به آنان حمله کرده و ده ها تن را زخمی کردند.
در همین حال فرماندهی پلیس شهر نیودلهی خبر زخمی شدن این شیعیان را تکذیب کرد اما رسانه های هندی و نیز تعداد زیادی از صفحات متعلق به شیعیان هند، با انتشار تصاویری از زخمی های این حادثه، مهر تأییدی بر خبر حمله پلیس به شیعیان، زدند.
قابل ذکر است، ماجرا از آنجایی آغاز شد که زمینی در اختیار شیعیان قرار دارد و دولت هند در قبال این زمین از شیعیان درخواست مالیات سنگینی کرده اما شیعیان مدعی شدند با توجه به اینکه این زمین موقوفه امام حسین علیه السلام است، باید درآمد حاصل از آن به حرم مطهر امام حسین علیه السلام پرداخت شود و نه دولت هند.

احتمال استعفای نعمت زاده

شنیده ایم که در جلسات اخیر وزیر صنعت با معاونانش، آقای نعمت زاده چند باربا لحنی شاعرانه این جمله را تکرار کرده که" ما کم کم رخت سفر می بندیم". برخی حاضران در جلسه این رخت سفر را به استعفا و کناره گیری احتمالی وزیر صنعت در ماه های آتی تفسیر کرده اند.

اقدامی عجیب برای جذب آراء اسلامگرایان و لیبرال ها
در آینده نزدیک انتخابات پارلمان در عراق برگزار خواهد شد.
از هم اکنون برخی از نامزدهایی که قصد حضور و شرکت در این انتخابات را دارند، پوستر و بنرهای تبلیغاتی خود را آماده کرده اند.
در این میان تصویری به دست ما رسید که اقدام عجیب یک نامزد زن به نام «لقاء جمعه الطائی» را نشان می دهد.
او در پوستر تبلیغاتی خود، با چاپ کردن تصویری با حجاب و بی حجاب از خود، قصد دارد همزمان هم آرای اسلامگرایان را کسب کند و هم آرای لیبرال ها را.
در واقع وی با این کار قصد دارد با محجبه نشان دادن خود، رأی اسلامگرایان را به خود جلب کند و از سوی دیگر با بی حجاب بودنش، رأی لیبرال ها را نیز کسب کند.
گفتنی است پوسترهای با حجاب وی بیشتر در مناطق مذهبی نشین و پوسترهای بی حجاب وی بیشتر در مناطق غیر مذهبی نشین بغداد توزیع و پخش می شود.

درخواست رفع حصر سران فتنه توسط زندانیان قبل از انقلاب

شنیده ایم در جلسه ای که اخیرا زندانیان قبل از انقلاب داشته اند تلاش های بسیاری انجام شد تا نامه ای برای رفع حصر موسوی و کروبی امضا و برای مسوولان ارشد نظام ارسال شود. این تلاش ها با اعتراض اکثر حاضران از جمله دکتر منافی با شکست مواجه شده و گفته اند نباید این تشکل را هزینه رفتار فتنه گران کرد.
بریدن سر یک جوان مسیحی به اتهام ترک نماز!

رسانه های سوریه با انتشار تصویر یک جوان سوری، از بریده شدن سر وی توسط نیروهای گروهک تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به "داعش" خبر دادند.
این رسانه ها در ادامه افزودند: نیروهای "داعش" این جوان سوری که مسیحی بوده را بازداشت و سپس او را مجبور کردند که شهادتین را بر زبان جاری کند و مسلمان شود. لحظاتی بعد از اینکه او مسلمان شد، سر وی را به اتهام ترک نماز بریدند!
تصویر جنایت نیروهای داعش در بریدن سر این جوان به سرعت در فضای مجازی و صفحات اجتماعی پخش شد و خشم افکار عمومی جهان عرب را برانگیخت.
بیشتر کاربران ضمن انتقاد شدید و حمله به داعش، این پرسش را مطرح کردند که این جوان مسیحی که تنها چند دقیقه از مسلمان شدنش نمی گذشت چگونه می توانست نماز بخواند؟! آیا واقعا او ترک نماز کرده و "تارک الصلاه" محسوب می شود؟!

حمایت خاتمی از تغییر روسای دانشگاه

شنیده ایم مصطفی معین و معاونان وی در دوران اصلاحات به دیدار محمد خاتمی رفته اند. خاتمی در این جلسه از تغییر روسای دانشگاه ها حمایت کرده و توصیه کرده فرجی دانا محکم پای عزل و نصب های خود بایستد.

خواسته ی مادر ستار بهشتی از اشتون

شنیده ایم علیرغم تلاش جریان فتنه برای بهره برداری از دیدار اشتون و مادر ستار بهشتی در سفارت اتریش، در این دیدار ، مادر ستار بهشتی تنها از مشکلات مالی به ویژه وضعیت مسکن خود سخن گفته است. تیمی که مادر ستار بهشتی را به سفارت اتریش برده بودند چند روز بعد هم وی را به تجمع دراویش در مقابل دادستانی بردند در حالی که وی درباره چرایی حضور در این تجمع هم بی خبر بود! برخی گزارش ها از حضور فعال پادوهای منافقین در استفاده ابزاری از خانواده های کشته شدگان فتنه حکایت دارد.

مجوز دولت به نوبخت برای خرید 2 اتومبیل شاسی بلند خارجی
طی روزهای اخیر پیشنهادی توسط دولت تصویب و به دستگاههای مربوطه ابلاغ شده است که به نظر می رسد با سیاست های مذکور همخوانی نداشته باشد.
بر اساس مصوبه شماره 185777/ت80293هـ هیئت دولت که در تاریخ 7 اسفندماه تصویب و در 17 اسفندماه به تعدادی دستگاههای اجرایی ابلاغ و نسخه ای از آن در اختیار صبحانه قرار گرفته است، مقرر شده بنا به پیشنهاد معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، خرید دو دستگاه خودروی سواری شاسی بلند خارجی توسط این معاونت از محل اعتبارات مصوب مربوط مجاز باشد.

رونوشت این مصوبه به مراکزی چون دفتر رئیس جمهور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت دادگستری، دفتر معاون اول رئیس جمهور، دفتر هیأت دولت، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور، معاونت حقوقی رئیس جمهور و معاونت اجرایی رئیس جمهور ارسال شده است.
این مصوبه در حالی به تصویب کابینه رسیده که ابهاماتی چون ضرورت انجام چنین خریدی توسط دولت، ابهام در استفاده از عنوان اعتبارات مصوب و عدم توجه کافی به توان داخلی در صورت نیاز به چنین اتومبیلی به چشم می خورد. البته ممکن است دولت نیز دلایلی در این خصوص داشته باشد که انتشار مصوبه مذکور، راه را برای پاسخگویی قوه مجریه به این مسئله باز می کند.

بازگشایی دفتر پارلمان اروپا در تهران

شنیده ایم مقامات اتحادیه اروپا سعی دارند تا دو ماه دیگر دفتر پارلمان اروپا را در تهران بازگشایی کنند. مقامات غربی پروژه ای جهت انسجام بخشیدن ، توانمند سازی، مصونیت بخشی و تامین مالی اپوزیسیون در داخل کشورمان طراحی کرده اند.

صدور مجوز انتشار به نشریه فمنیستی در دانشگاه تهران
هم زمان با صحبت‌های رئیس جمهور در جشنواره مطبوعات مبنی بر لزوم احترام رسانه‌ها به مقدسات دینی، مذهبی، ملی و قومی کشور، شاهد ارائه مجوز انتشار به یک نشریه فمنیستی و هتاک در دانشگاه تهران هستیم.
شماره اول نشریه "فریاد" هم زمان با 8 مارس، روز بزرگداشت زنان، در دانشگاه تهران انتشار یافته است که با رویکردی کاملاً فمنیستی بسیاری از احکام اجتماعی و شرعی اسلام را مورد تعرض قرار داده است.
این نشریه با تکرار مواردی همچون سلطه مرد بر زن در خانواده، قرار رفتن زن در لیست دارایی‌های مرد و مورد حمایت قرار گرفتن زن فقط به شرط شوهرداری و بچه داری، به دنبال تضعیف نقش زن در خانواده است.
نشریه فریاد ضمن یاد کردن از انقلاب اسلامی به عنوان انقلاب 1979، با چاپ تصاویر اعتراض زنان در سال 58 به حجاب اجباری، به تجلیل از این حرکت پرداخته است و برخی از احکام اسلامی مانند جواز ازدواج دختران زیر 18 سال و عدم جواز اشتغال زنان در برخی مشاغل مانند قضاوت را زیر سؤال برده است.
این نشریه خواستار ممنوعیت ازدواج دختران زیر 18 سال شده است و جواز ازدواج دختران زیر 18 سال را به عنوان یکی از موارد نقض حقوق شهروندی زنان ذکر کرده است.

سریع القلم چرا قهر کرد؟

پس از قهر محمود سریع القلم از مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، تحرکاتی برای بازگشت مجدد وی به این مرکز کلید خورده است. برخی اعضای شورای سیاستگذاری هفت نفره این مرکز معتقدند با رفتن سریع القلم پشتوانه این مرکز آسیب دیده و باید وی را در سال 93 بازگردانیم. سریع القلم پس از آن که آشنا وی را از لیست مشاوران ریاست جمهوری کنار زد، در اعتراض این مرکز را ترک کرد در حالی که سریع القلم در سایتش اصرار داشت که مشاور رئیس جمهور است. گفته می شود از آنجا که کنار رفتن سریع القلم از مرکز بررسی های ریاست جمهوری و همچنین مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام باعث لطمه خوردن به اعتبار بین المللی او می شود، احتمال بازگشت وی به مرکز بررسی های ریاست جمهوری طی هفته های آینده وجود دارد.

حضور در رستوران "بوفه باز" حرام است!
عضو کمیته دائمی فتوا و هیأت علمای ارشد عربستان سعودی تأکید کرد که مراجعه به رستورانهای "بوفه باز" از لحاظ شرعی جایز نیست.
"
صالح الفوزان" گفت: پیشنهادهای مطرح شده در برخی رستورانها که تحت عنوان "بوفه باز" شناخته می‌شوند، و در آنجا افراد در مقابل پرداخت مبلغی مشخص هرچه می خواهند می خورند، از لحاظ شرعی جایز نیست.
روزنامه اینترنتی "سبق" عربستان نوشت که الفوزان در برنامه‌ای رادیویی، در پاسخ به سئوال یکی از شنوندگان درباره رستورانهای بوفه باز گفت: کسی که وارد رستوران بوفه باز می‌شود و با پرداخت مبلغی مشخص هرچه که می‌خواهد می‌خورد؛ در حال انجام کاری ناآگاهانه است. شرط خرید و فروش آن است که مقدار هر دو مورد برای فرد مشخص باشد.
وی ادامه داد: کسی که به بوفه باز مراجعه می کند و به او گفته می شود که در مقابل پرداخت 10 یا 50 ریال (سعودی) می تواند هرچه که می‌خواهد بخورد، بدون آنکه نوع غذا مشخص شود، این کار او ناآگاهانه است و جایز نمی‌باشد.

اخراج 850 نفر از نیروهای نهاد ریاست جمهوری

شنیده ایم حدود 850 نفر از نیروهای قراردادی نهاد ریاست جمهوری در پایان اسفند ماه از کار اخراج می شوند. این افراد از سال 1384 وارد نهاد ریاست جمهوری شده اند. بسیاری از این افراد جزو نیروهای ستادی و خدماتی هستند. علت اخراج این نیروها پایان مدت قراردادشان ذکر شده است.

مهمترین دغدغه نمایندگان مجلس خبرگان

شنیده ایم مهمترین دغدغه نمایندگان مجلس خبرگان در جلسه اسفند ماه به ترتیب عبارت بودند از:1-معضلات فرهنگی کشور2-رکود اقتصادی و مشکلات معیشتی 3-پرونده هسته ای. نمایندگان خبرگان همچنین از سخنان عراقچی و طیب نیا استقبال کرده و آنها را روشنگرانه دانستند.
بازیگر زن ایرانی هالیوود به ستوه آمد
خانم خاوری در پاسخی به مجله «کالرلاینز» دلیل ساخت این فیلم کوتاه را مقابله با تبعیض نژادی و القای تفکرات کلیشه ای در هالیوود دانسته و گفته است از این که بیشتر وقت‌ها برای فیلم‌های تروریستی پیشنهاد بازی دریافت کرده٬ به ستوه آمده است.
کاترین خاوری، بازیگر ایرانی تبار هالیوود که در چندین فیلم و سریال آمریکایی نقش آفرینی کرده است، اخیرا با ساختن فیلمی کوتاه به تبعیض نژادی در هالیوود می تازد.
او این پرسش را مطرح می کند که چرا برای ایفای نقش های تروریستی از هنرپیشه هایی استفاده می شود که ریشه خانوادگی غیر آمریکایی دارند و در مقابل برای نقش قهرمان داستان همواره یک آمریکایی از نژاد سفید انتخاب می شود؟ فیلم وی که "ذهنی پر از وحشت" (Brain of Terror) نام دارد بر روی وبسایت یوتیوب بارگذاری شده و در طول سه هفته بیش از 33000 بار دیده شده است.
به گزارش هافینگتن پست، همانطور که در این فیلم شش دقیقه ای دیده می شود، کاترین در حالی که کاملا محو تماشای یک فیلم با موضوع تروریسم است به خواب می‌رود.
او در خواب خود را در 11 نقش مختلف می بیند که همگی در یک اتاق جمع شده‌اند تا پس از کابوسی که دیده‌اند با یکدیگر گفتگو کنند.
این 11 تن در کابوسی مشترک به ابونظیر٬ رئیس تروریست‌ها (در سریال هوملند)٬ کمک کرده‌اند تا عملیاتی تروریستی را به انجام برساند و حال می‌خواهند مشخص کنند که آیا تروریست هستند یا نه.

پروژه ی تطهیر و بازگشت مجمع روحانیون

شنیده ایم در جلسه هفته گذشته مجمع روحانیون، بار دیگر موضوع نگارش نامه خطاب به مقام معظم رهبری مطرح شده که برخی حاضران معتقد بودند این نامه نگاری ها نمی تواند مشکل ما را حل کند. این افراد معتقد بودند ما باید تدبیری بیندیشیم تا در برخی جلسات سخنرانی رهبر انقلاب همچون سخنرانی روز اول فروردین در صحن جامع رضوی و مراسم سوگواری ایام فاطمیه (س) حضور یابیم .سران سرشناس مجمع باید در این جلسات حضور یابند. ما باید منتظر سخنان ایشان در روز نخست سال 93 باشیم و از وحدت و انسجام ملی که ایشان سخن می گویند، استفاده لازم را ببریم.

بدهکاری 800 میلیارد تومانی دولت به صدا و سیما

شنیده ایم در جلسه نمایندگان دولت با مدیران صداو سیما، مشخص شد که دولت مبلغ 800 میلیارد تومان به صدا و سیما بدهکار است. به مسوولان صدا وسیما گفته شده چنانچه شما تبلیغ کنید که مردم از دریافت یارانه ها انصراف دهند، از محل درآمد یارانه بگیران انصرافی،طلب صدا و سیما داده می شود که ضرغامی با این پیشنهاد مخالفت کرده و گفته این پول ها از گلوی ما پایین نمی رود.

نظر سایت احمد توکلی درباره حصر
سایت الف، متعلق به احمدی توکلی، در مطلبی با اشاره به سخنان مداخله جویانه مقام‌های غربی درخصوص وضعیت حقوق بشر در ایران نوشت: آن‌ها هیچ تمایلی به برداشته شدن حصر موسوی و کروبی ندارند، چرا که در آن حالت حرف و انتقادی برای بیان وجود نخواهد داشت. لذا می‌توان نتیجه گرفت که آگاهانه به دنبال حل نشدن ماجرا در ایران هستند، تا به این بهانه، بتوانند هرازگاهی ایران را متهم کنند.

راه‌حل مبلغ سعودی ضد شیعیان جنجال به پا کرد
مبلغ معروف سعودی با مطرح کردن ادعای "خطر گسترش تشیع" تأکید کرد که باید برای مقابله با این مسأله از جمعیت‌های خیریه و مبلغان حمایت کرد.
سایت المرصد به نقل از محمد العریفی نوشت: بهترین راه حل برای مقابله با گسترش تشیع، حمایت از جمعیت های خیریه و مبلغان است.
اظهارات این مبلغ سعودی با واکنش های متفاوت و غیر قابل انتظاری از سوی سعودی ها همراه شد؛ به صورتیکه بسیاری از مخاطبان تأکید داشتند، منظور العریفی افزایش حمایت های مالی از او است. برخی هم او را به فتنه انگیزی متهم کردند.

بان کی مون و اشتون بهانه فشار بر وزارت خارجه
سخنان بان کی مون درباره مسائل حقوق بشر در ایران و نیز دیدار اشتون با نرگس محمدی و مادر ستار بهشتی مستمسک جدیدی برای افزایش فشار رسانه‌ای منتقدان دولت بر وزارت امور خارجه شد. در حالی که انتقادات مطرح شده در سخنان دبیر کل سازمان ملل در سال‌های گذشته نیز مسبوق به سابقه بوده است، برخی رسانه‌های متعلق به جریان تندروی منتقد دولت سعی کردند با انتشار گفت‌وگوهایی این اظهارات را به مماشات دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم تعبیر کنند.
آموزش تفکرات خطرناک وهابی به کودکان
رئیس مرکز ملی مهد کودک‌های تونس با اشاره به بسته شدن چند مرکز به اصطلاح دینی بدون مجوز در این کشور، هشدار داد که اینگونه مراکز در حال آموزش تفکرات افراطی وهابی به کودکان هستند.
سایت روزنامه تونسی "الشروق" به نقل از "نبیهه التلیلی‌" نوشت که این مراکز به دستور مشاور امور زنان دولت این کشور تعطیل شدند زیرا تحت نظارت هیچ نهادی نبودند.
وی هشدار داد؛ اینگونه مراکز، افکار افراطی را در اذهان کودکان پرورش می دهند .
التلیلی با اشاره به آموزش تکفیر به کودکان در یکی از این مراکز در شهر مِقرین (شمال تونس)، خاطرنشان کرد: مسئولان برخی از آموزشگاه ها با سوء استفاده از معصومیت کودکان افکار وهابی خود را به آنها آموزش می دهند، به نحوی که کودکان عباراتی را که معنی آن را نمی دانند تکرار می کنند؛ "من تروریست هستم و به آن افتخار می‌کنم" و " زنده باد اسامه بن لادن" نمونه‌ای از این عبارات خطرناک است.

پیشنهاد غرب برای راه اندازی راکتور اراک

شنیده ایم در مذاکرات اخیر هسته ای، طرف های غربی با راه اندازی راکتور اراک موافقت کرده اند مشروط به آن که ایرانی ها بتوانند نگرانی های غرب را در این زمینه برطرف نمایند. یکی از راه های پیشنهادی غرب تزریق اورانیوم غنی شده 5 درصد به راکتور اراک است که در نتیجه پلوتونیوم 240 از آن به عنوان زباله هسته ای گرفته می شود.در صورتی که ایران قبول کند اورانیوم غنی شده به راکتور اراک تزریق کند، حداقل هزار سانتریفیوژ لازم است تا سوخت این راکتور 40 مگاواتی را تامین نمایند. غربی ها می گویند اگر ایرانی ها اورانیوم خام به راکتور تزریق کنند اورانیوم 239 می گیرند که کاربرد نظامی دارد. مقامات کشورمان واکنشی به این ادعاهای غرب نشان نداده اند.


شاهین نجفی دستگیر شد
شنیده ها حکایت از آن دارد که شاهین نجفی، خواننده هتاکی که در برخی از ترانه های خود به ساحت مقدس امامان معصوم (ع) توهین کرده بود، دستگیر شده است.
اگر چه این خبر هنوز تایید نشده است اما انتظار می رود در روزهای آینده اخبار بیشتری در این باره منتشر شود.
گفتن است، شاهین نجفی، خواننده‌ای هتاک است که در اشعار خود به ائمه معصومین و امام هادی (ع) توهین کرد که این جسارت وی با واکنش علما، مراجع و دلسوزان مواجه شد؛ تا جایی که کمپین‌های مردمی برای اعدام انقلابی وی به راه افتاد.
وی چندی پیش در گفتگو با یک نشریه آلمانی گفته بود: بین موقعیت من و سلمان رشدی تشابه کمی وجود دارد چراکه سلمان رشدی می‌تواند در زندگی مخفی خود کتاب بنویسد اما من باید روی صحنه باشم و اکنون این موقعیت از من سلب شده است.

کمک 50 میلیاردی دولت به ابتکار برای پرداخت حق کشف

بر اساس پیشنهاد حجتی وزیر جهاد کشاورزی و تصویب روزهای اخیر هیئت وزیران، مقرر شده مبلغ 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات ردیف ۵۱۰۰۰۰ قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور ذیل عنوان "هزینه های پیش بینی نشده"، بابت پرداخت به باغ داران، کشاورزان و دامداران کشور در زمینه هایی چون حق کشف و دیه در اختیار معصومه ابتکار ریاست سازمان حفاظت محیط زیست قرار بگیرد تا با رعایت قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

خبر خوش درباره حقوق و مزایای برخی فرهنگیان

در حالی که بر اساس قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب سال 1370، مقرر شده بود حقوق و فوق العاده شغل دارندگان مدارک دکترا و فوق لیسانس که در مراکز آموزشی و تحقیقاتی اشتغال دارند، نباید از 80 درصد حقوق و فوق العاده های کارکنان مشابه مشمول قانون اعضای هیات علمی کمتر باشد، اما در سال 1382 وزارت آموزش و پرورش قیدهایی را برای اجرای این دستور در وزارتخانه فوق ابلاغ کرده بود که با شکایت تعدادی از فرهنگیان، دستگاه قضایی طی روزهای اخیر این ابلاغیه را باطل و لغو آن را به وزارت مذکور اعلام کرده است.

آخرین پیام مسافر ایرانی بوئینگ گمشده مالزی
آخرین پیام منتشرشده از این جوان ایرانی در صفحه شخصی‌اش در فیسبوک قصد او از سفر را روشن‌تر ساخته است.
نشریه «تایم» با اشاره به هویت یکی از دو مسافر ایرانی که از طریق گذرنامه جعلی با خط هوایی مالزی سفر کرده بودند، به آخرین پیام منتشرشده از سوی او در فیسبوک اشاره می‌کند و در این مورد می‌نویسد: «آخرین پیام منتشرشده از سوی پوریا نورمحمدی در صفحه فیسبوک نشان می‌دهد که او با روحیه‌ای خوب ایران را ترک کرده بود. او در این پیام نوشته بود "خیلی خوشحال و هیجان‌زده هستم." احساس این جوان 19 ساله ایرانی قطعا ناشی از هدف او برای سفر بوده است. او می‌خواست با سفر به آلمان به مادرش برسد تا با کمک او زندگی تازه‌ای را بسازند
«
تایم» در ادامه با اشاره به سرنوشت حساب کاربری این مسافر ایرانی می‌افزاید: «نورمحمدی پیش از سفر در فیسبوک نوشته بود "به دلیل برخی مشکلات باید حساب کاربری‌ام در فیسبوک را غیرفعال کنم. اگر بدی‌ای در حق کسی کرده‌ام من را حلال کنید." این پیام در تاریخ 24 فوریه در فیسبوک منتشر شده بود. آخرین پیام از مسافر ایرانی. پس از این پیام، بسیاری از دوستان او متوجه شدند که این مسافر ایرانی کشورش را ترک کرده است
«
تایم» همچنین می‌نویسد: «یک شب پیش از سفر پوریا، او در صفحه شخصی‌اش در فیسبوک از ابراز احساسات تمامی دوستانش قدردانی کرده و در این مورد نوشته است از همه شما عزیزان برای دعاهایتان ممنونم. من حالم خوب است

دو کلمه هم از روباه پیر
نخست‌وزیر رژیم انگلیس با استبدادی خواندن نظام ایران گفت تحت تاثیر انتخابات دولت جدید ایران قرار نگرفته است.به گزارش رویتر، دیوید کامرون در جریان سفر به فلسطین اشغالی و ضمن سخنانی در پارلمان رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی را نظامی استبدادی خواند و با اشاره به انتخاب حسن روحانی در انتخابات امسال گفت: من تحت تاثیر دولت جدید ایران قرار نگرفته‌ام.رژیم انگلیس تا سال 1948، فلسطین را در اشغال خود داشت اما در این سال ضمن تبانی با صهیونیست‌ها، زمینه تاسیس رژیم نامشروع صهیونیستی را فراهم کرد. به عبارت دیگر، رژیم انگلیس از متهمان اصلی نقض کامل بالغ بر 6 میلیون شهروند فلسطینی محروم از حق حاکمیت ملی است.نخست‌وزیر انگلیس ضمن اشاره به حمایت لندن از سیاست‌های اشغالگرانه این رژیم گفت: یک ایران هسته‌ای تهدیدی برای منطقه و کل جهان است من در نگرانی‌های اسرائیل نسبت به برنامه هسته‌ای ایران سهیم هستم.

کلاهبرداری با لباس روحانیت
یک سایت خبری نوشت:اعضای یک باند خلاف‌کار با تلبس به لباس مقدس روحانیت و صدور کارت‌های شناسایی مجعول دستگیر شدند.
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: اعضای یک باند خلاف‌کار با تلبس به لباس مقدس روحانیت و صدور کارت‌های شناسایی مجعول دستگیر شدند.
مجتبی ملکی با اعلام خبر انهدام یک باند جعل و کلاه‌برداری، گفت: اعضای این باند با توسل به اعمال متقلبانه فراوان اقدامات جاعلانه خود را در سطح وسیع ملی انجام داده‌اند.
ملکی با بیان اینکه اشخاص حقیقی و حقوقی متعددی را نیز فریب داده‌اند، ادامه داد: اعضای این باند به همت حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمانشاه با دستور قضایی مقتضی و عملیات شبانه‌روزی در خارج از استان کشف و دستگیر شده‌اند.
به گفته دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، این باند با تلبس به لباس مقدس روحانیت و سایر پوشش‌های غیرواقعی و صدور کارت‌های شناسایی مجعول و فراوان اهداف خود را پیش برده‌اند.
این مسئول تاکید کرد: این افراد با زحمات قابل تقدیر نیروهای حفاظت و اطلاعات دادگستری در چنگال قانون گرفتار شده‌اند و از این افراد مقادیر بسیار زیادی از اوراق و سربرگ‌های ادارات و سازمان‌های مختلف، مهر، سلاح‌های سرد و مواد مخدر سنتی و صنعتی کشف و ضبط شده است.

اخبار کوتاه:

*جردن باروفس قهرمان المپیک لندن در وزن 74 کیلوگرم کشتی گفت: پیش از حضورمان در جام جهانی سال گذشته در تهران، فیلم «آرگو» را دیده بودم و از سفر به ایران می ترسیدم، اما وقتی به ایران رسیدیم چیز دیگری دیدیم.

*کاخ کرملین اعلام کرد وب‌سایت رسمی ریاست‌جمهوری و نیز بانک مرکزی روسیه تحت حمله سایبری قرار گرفته و برای چند ساعت از کار افتاده است.

*منابع خبری لبنان اعلام کردند ولید معلم وزیر خارجه سوریه روز پنجشنبه گذشته برای انجام برخی آزمایشهای فوری به بیمارستانی در لبنان منتقل شده است.

*پس از آن که هاشمی رفسنجانی در سخنانی رفتار نظام اسلامی با دانشگاه آزاد را بدتر از رفتار رژیم شاهنشاهی با حسینیه ارشاد معرفی کرد و اعتراضات بسیاری را حتی در میان اطرافیان خود برانگیخت، مسوولان سایت هاشمی مجبور شدند کلمه "نظام" را تبدیل به "دولت" کنند تا زهر آن گرفته شود. هاشمی در جمع مدیران دانشگاه آزاد گفته بود:" ما در ابتدا اساسنامه دانشگاه آزاد را با اقتباس از اساسنامه حسینیه ارشاد در زمان شاه نوشتیم. در زمان شاه، اساسنامه حسینیه ارشاد خیلی محکم نوشته شده بود تا رژیم شاه، نتواند آن را تصرف کند. ما هم همانگونه عمل کردیم، اما نمی دانستیم که نظام ما قوی تر از زمان شاه است و آن را تصرف می کند."

*علی زرافشان معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: چند سالی است آموزش و پرورش کار تولید پیک‌های شادی را به شکل متمرکز انجام نمی‌دهد و برخی مراکز آموزش خصوصی اقدام به تولید مجموعه‌هایی کردند که آن را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند.

*رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی گلستان گفت: مدیر وبلاگی که اقدام به انتشار محتویات غیراخلاقی در فضای مجازی می‌کرد با اقدامهای پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

*
شنیده ایم طرف های غربی از رسانه ای شدن دیدار اشتون و نرگس محمدی در سفارت اتریش به شدت ناراحت هستند و گفته اند قرار ما افشای این جلسه نبوده است. اشتون گفته چون دیدار ما غیر رسمی بوده نباید علنی می شد.گفته می شود عکس و خبر این دیدار از سوی نرگس محمدی منتشر شده است.

*شنیده ایم دیدار کاترین اشتون با 6 فعال زن نزدیک به جریان فتنه بدون تایید دستگاه امنیتی انجام شده است. شنیده های مشرق حاکی است وزارت اطلاعات با این دیدار مخالف بوده و مخالفت خود را به دستگاه های میزبان اشتون اعلام کرده بوده است. ظاهرا تنها نهادی که باید در این باره پاسخگو باشد وزارت خارجه است که هم میزبانی اشتون و هم تنظیم برنامه های وی داخل ایران را بر عهده داشته است.

*3متهم حادثه 22 بهمن قم در دادگاه ویژه روحانیت تبرئه شدند.

*عوض حیدرپور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: احتمال آزادی 5 مرزبان ایرانی تا پیش از عید نوروز قوت گرفته است

*مایکل مان، سخنگوی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن اعلام اینکه کاترین اشتون می‌خواست قطعاً دیدار با سازمانهای مدنی بخشی از برنامه سفر به ایران باشد، گفت: بخوبی مشخص بود این دیدارها طی این سفر رخ خواهند داد. این ملاقاتها هماهنگ شده بودند.

https://shoma-weekly.ir/QMiPOE