گفته می‌شود که...

ورود موبایل با تصاویر مستهجن در کشور/ اخراج یک نماینده به اتهام دست دادن/ زشت‌ترین بازیکن تیم‌ملی / برنامه آمریکا برای اخبار ایران/ مسابقات مارمولک خوری در عربستان سعودی/ اعتراض به سخنرانی مشایی/ ذخایر نفتی ایران بالاتر از آمریکا و...

شیطنت بی‌بی‌سی
رسانه دولتی بی‌بی‌سی انگلیس در یادداشتی با عنوان «اصلاح‌طلبان چگونه از آرای کاندیدای خود محافظت می‌کنند؟» به قلم «حسین باستانی» مانند انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 به صورت رسمی القای شبهه تقلب در انتخابات را آغاز کرد. بی‌بی‌سی که در سال 88 بیشترین نقش را در القای «تقلب» در انتخابات و همچنین سازماندهی فتنه آمریکایی- صهیونیستی بر عهده داشت، با طرح این سؤال که «اصلاح‌طلبانی که در تدارک شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم هستند، چه راهبرد مشخصی را برای مقابله با احتمال بروز تخلفات انتخاباتی پیش‌بینی کرده‌اند؟» با تکرار ادعاهای سال 88 می‌نویسد: «جریان‌های اصلی اصلاح‌طلب، حکومت ایران را به تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۸۸ متهم کرده‌اند. پس از آن انتخابات، بخش قابل‌توجهی از افکار عمومی به صحت این اتهامات متقاعد شد که در به راه افتادن بزرگ‌ترین تظاهرات ضددولتی تاریخ جمهوری اسلامی نمود داشت. با گذشت چهار سال از آن وقایع، اغلب اصلاح‌طلبان به این نتیجه رسیده‌اند که باید با یک کاندیدای واحد و قوی در انتخابات ریاست‌جمهوری حاضر شوند.» اما متقاعد شدن آنچه بی‌بی‌سی «بخش قابل‌توجهی از افکار عمومی» می‌خواند، در انتخابات سال 90 مجلس شورای اسلامی خود را با مشارکت 65 درصدی مردم نشان داد تا آنجا که اصلاح‌طلبانی که با رمز فتنه 88 سعی در القای سناریوی دشمن را داشتند، خود در همان انتخاباتی شرکت کردند که مدعی تقلب در آن بودند؛ البته بی‌بی‌سی هیچ اشاره‌ای به این نکته نمی‌کند که اگر اصلاح‌طلبان در ادعای خود مبنی بر تقلب در انتخابات صادق بودند، چرا با گذشت چهار سال، هنوز یک سند محکمه‌پسند ارائه نکرده‌اند؟

من هم رجل!
زنگ تفریح محافل ضدانقلاب نیز می خواهد سری در میان سرها درآورده و اعلام داوطلبی برای انتخابات ریاست جمهوری کند.
پس از «هوشنگ-الف» که شایعه نام نویسی خود را در برخی رسانه های مخالف مطرح کرده بود، «قاسم-ش.س» نیز به سایت خودنویس خبر داده که با اعلام کمپین شجاعت ایران (!) کاندیدا می شود.
وی سال 88 نیز 50 درصد مشکل را حل کرده و خود را به عنوان نامزد معرفی کرده بود. نامبرده پیش از این مدتی در بازداشت بود اما بعدها با وقوف مقامات ذی ربط مبنی بر اینکه فرد یاد شده دنبال خود مسئله سازی است و زیادی به خود بها می دهد، دیگر جدی گرفته نشد.
خودنویس مدعی شده که آقای [ش.س] اخیرا با خاتمی دیدار کرده و خاتمی به او گفته که نامزد نخواهد شد.

ورود موبایل با تصاویر مستهجن در کشور
به تازگی گوشی هایی با نام یکی از برندهای معروف گوشی‌های تلفن همراه به صورت غیر مجاز وارد کشور شده است که در حافظه داخلی آن تصاویر و بازی های مستهجن و مبتذلی وجود دارد.
نکته تامل برانگیز آن جا است که به هیچ وجه این تصاویر و بازی‌ها از روی حافظه گوشی حذف نمی شود. همچنین گفتنی است این گوشی‌های غیر مجاز با قیمت بسیار پایین در سطح کشور در حال خرید و فروش می باشد. بنابر این گزارش از آن جایی که بیشترین خریداران این نوع گوشی ها دانش آموزان هستند، می طلبد خانواده‌ها نظارت بیشتری بر روی خرید تلفن همراه برای فرزندان خود داشته باشند.

اعتراض به سخنرانی مشایی
جهان: حضور اسفندیار رحیم مشایی در مراسم «حماسه حضور» در استانداری خوزستان با حاشیه‌هایی همراه شد که جو سالن این همایش را برای دقایقی متشنج کرد.
هنگامی که در این مراسم که مربوط به تجلیل از نخبگان و ایثارگران خوزستان بود نوبت به سخنرانی رئیس جمهور رسید یکی از افراد حاضر ناگهان درخواست کرد «جوانان دوست دارند آقای مشایی سخنرانی کند تا آنها با نظرات وی آشنا شوند».
در این هنگام یکی از بانوان حاضر در این مراسم با اعتراضی شدید مانع از حضور مشایی به عنوان سخنران شد. این خانم با صدای بلند گفت: «ما برای شنیدن سخنان رئیس جمهور به این مکان آمده‌ایم نه سخنرانی مشایی». این خانم عقیده داشت سخنرانی مشایی تنها جنبه تبلیغاتی برای انتخابات دارد.

محاکمه سه نماینده مجلس هشتم
ایرنا: پرونده سه نماینده مجلس هشتم در ارتباط با فساد بزرگ سه هزار میلیارد تومانی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شده و قرار است بزودی محاکمه شوند.

سانتریفیوژهای فردو سه برابر شده است
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دو دیپلمات در آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد ایران در سه ماه گذشته تعداد سانتریفیوژهای سایت فردو را سه برابر کرده است. بنا بر این گزارش، تعداد سانتریفیوژهای ایران طی سه ماه گذشته، در سایت فردو سه برابر شده و به 600 عدد رسیده است. البته همه این سانتریفیوژها وارد چرخه عملیاتی نشده و نصب برخی از آنها کامل انجام نشده است. دو دپیلماتی که این خبر را به آسوشیتدپرس داده اند، اجازه افشای این اطلاعات را نداشته و به همین جهت خواسته اند نام آنها فاش نشود.

کسانی که کم آوردند و می خواهند زهر چشم بگیرند!
دنیس راس مشاورسابق دولت اوباما با اشاره به اینکه مسئله سوریه ارتباط عمیقی با ایران دارد، افزود: «آنچه در سوریه می گذرد با ایران ارتباط عمیقی دارد. تعلل آمریکا در سوریه پیام اشتباهی است برای حاکمان ایران که از بشار اسد پشتیبانی می کنند.» راس افزود: «انتظار ما از حاکمان ایران آن است که رفتار خود را نه تنها در موضوع سوریه، بلکه در مسئله هسته ای تغییر دهند و یکی از مشکلاتی که ما در این زمینه داریم این است که حاکمان ایران باور ندارند که آمریکا ممکن است از نیروی نظامی (در موضوع سوریه یا مسئله هسته ای ایران) استفاده کند.

سخنان قدیمی و تکراری رئیس جدید
«موشه یعالون» وزیر دفاع جدید رژیم صهیونیستی با تکرار اظهارات مسئولان سابق صهیونیستی راه های مقابله با ایران را برشمرد وگفت: «تنها افزایش قابل توجه فشارهای تحریمی، انزوای بین المللی، کمک و از جمله حمایت معنوی از شهروندان و گروه های اپوزیسیون و مخالفان تحت سرکوب در ایران و یک تهدید معتبر نظامی برای حمله به تأسیسات هسته ای ایران است که حاکمان ایران را به این نتیجه گیری می رساند که بقای رژیم مهم تر از دستیابی به سلاح هسته ای است.

ذخایر نفتی ایران بالاتر از آمریکا
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از کشف لایه جدید هیدروکربوری با نام زکین خبر داد که دارای نفت سبک است. هرمز قلاوند در یک نشست خبری که در نمایشگاه بین المللی نفت برگزار شد از کشف یک لایه جدید هیدروکربن در منطقه فارس و برازجان تا میناب که مربوط به دوران اول زمین شناسی است، خبر داد. وی ادامه داد: برای رسیدن به این لایه 3 هزار و 300 متر حفاری کردیم و پس از حفاری اولین چاه متوجه شدیم نفت موجود در این لایه با درجه سبکی 56 است بنابراین می توان گفت نفت این لایه از انواع نفت سبک محسوب می شود. وی گفت: براساس آمارهای جهانی که از سوی سازمان اوپک اعلام می شود ایران توانست از رتبه چهارم به رتبه سوم ارتقا یابد. قلاوند تصریح کرد: بر این اساس در رتبه بندی ذخایر نفتی اولین کشور ونزوئلا و پس از آن عربستان و سپس ایران و پس از آن آمریکا قرار گرفته است.

مهاجرانی دوم این بار در الجزایر
نظرات وزیر فرهنگ الجزایر در توهین به ارزش های اسلامی موجب خشم و نفرت عمومی شده است. «خلیده تومی مسعودی» وزیر فرهنگ الجزایر اخیراً در کتابی با عنوان «خلیده مسعودی الجزایری» به شرح دیدگاه های خود در باره اسلام پرداخته که منطبق با دیدگاه های صهیونیست ها و دشمنان اسلام به شمار می رود. وی در حالی که هیچ گاه چهره و رفتاری اسلامی از جمله حجاب از وی مشاهده نشده است، از تصمیم خود برای نماز نخواندن و تلاوت نکردن قرآن می گوید و تلاش می کند با توهین به مقدسات به زعم خود بهانه هایی برای پایبند نبودن به آن دست و پا کند. مسعودی اعتقادی به ازدواج نداشته و از اینکه به زنان و مردان نامحرم در هتل های الجزایر اجازه اقامت نمی دهند اظهار شگفتی می کند و بر این باور است که اسلام منطبق بر آداب و رسوم مناطق قبیله ای است. پیش از این وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره اصلاحات و پس از آن نیز خدمات قابل توجهی به صهیونیست ها داشت و اکنون در خدمت انگلیس است.

30 سال تجربه و ناکارآمدی حربه فشار
35 نفر از دیپلمات ها، نظامیان و دیگر مقامات از هر دو حزب آمریکا در گزارشی از دولت این کشور خواسته اند تلاش ها برای برقراری مذاکرات مستقیم با تهران را افزایش دهد و از این طریق بحران کنونی را حل کند. این گروه همزمان خواستار تشدید فشارها بر ایران و استفاده از تحریم ها شده اند. در بخشی از این گزارش آمده است: بعد از 30 سال تحریم و تلاش برای منزوی کردن ایران، به نظر می رسد فشار به تنهایی نمی تواند تصمیم رهبر ایران را تغییر دهد. نویسندگان این گزارش همچنین توصیه کرده اند که گام هایی فراتر از تحریم برداشته شود تا ایران متقاعد به تغییر رفتار شود.

فحاشی غربی ها پس از کم آوردن در مذاکره
سرلشکر حسن فیروزآبادی در حاشیه رژه ارتش درباره مذاکرات آلماتی 2 اظهار کرد: غربی ها در استراتژی خود در مذاکرات 1+5 شکست خورده اند و پس از آن بود که آمدند و گفتند که گزینه نظامی هم روی میز است. البته این به معنای آن نیست که تهدید نظامی وجود دارد، بلکه منظور آنها این است که گزینه نظامی در کنار ده ها گزینه دیگر روی میز قرار دارد و این بدان معناست که ممکن است زمانی جنگی رخ دهد، اما ما چنین زمانی را تصور نمی کنیم. این حرف ها فحش هایی است که پس از کم آوردن در دعوای 1+5 می گویند. رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پاسخ به پرسشی درباره کمک های ایران به غزه و احتمال ورود در مسائل سوریه،تصریح کرد: ما حمایت سیاسی و فناورانه در مورد غزه انجام داده ایم و هرگز اینگونه نیست که تجهیزات بفرستیم یا این که سربازان مان در کشورها پیاده شوند، هرگز چنین چیزی نبوده است.

اصطلاح حبس خانگی صحیح نیست
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخابات 88 و حذف میرحسین موسوی و کروبی، گفت: عده ای از من می پرسند آیا حبس خانگی این دو طبق قانون است که من پاسخ می دهم واژه حبس، اصطلاح حقوقی و قانونی نیست و اصطلاح خودساخته رسانه های غربی و بیگانگان است. آیت الله کعبی گفت: این آقایان به دلیل ظلمی که به ملت و نظام کرده اند محدودیت هایی در چارچوب قانون برای شان اعمال شده است، تخلفات مسلم قانونی آنها قطعاً مجازات سختی در پی خواهد داشت.

به افتخار امام زمان(عج) یک دقیقه کف بزنید!
در پایان سخنرانی احمدی نژاد، سیدجواد هاشمی مجری تلویزیون از حاضران خواست به افتخار امام زمان(عج) یک دقیقه دست بزنند! احمدی نژاد در این مراسم با شعار «برافراشته باد پرچم ملت ایران» سخنرانی خود را به پایان رساند.

برنامه آمریکا برای اخبار ایران
اندیشکده آمریکایی «بلفر» نوشت: یکی از جنبه های رنج آور گذران زمان در آمریکا، با توجه به اینکه به مدت یک ماه در آنجا مشغول به کار بودم، دنبال کردن اخبار مربوط به ایران در رسانه های آمریکایی است. در واقع اگر بشود بر آنها نام اخبار نهاد، زیرا رسانه های جمعی آمریکا، اخبار واقعی مربوط به ایران را تحت پوشش قرار نمی دهند، بلکه تنها در مورد حملات و تهدیدهای ایدئولوژیکی سخن می گویند که عامل اصلی ایجاد آنها، در واقع خود دولت های آمریکا و اسرائیل هستند.

نیروگاه بوشهر مقاوم در برابر زلزله های بزرگ
در روزهای گذشته برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با ایجاد سر و صدا درباره تبعات زلزله اخیر برای نیروگاه بوشهر، سعی کرده اند این نیروگاه را خطرناک جلوه بدهند ولی کارشناسان فنی عقیده دارند اتفاقاً این زلزله باید خیال اعراب را راحت کرده باشد نه اینکه آنها را نگران کند. این در حالی است که مقاومت سازه های بتنی نیروگاه بوشهر بر روی کاغذ 8 ریشتر است ودر هیچ آزمایشگاهی نمی توان زلزله 8 ریشتری ایجاد کرد. این زلزله یک تجربه نادر برای ما بود که بتوانیم از ایمنی نیروگاه در شرایط «تهدید و تنش واقعی» مطمئن شویم و اکنون این اطمینان نه فقط برای ما بلکه برای آژانس هم ایجاد شده است».

میدان جنگ نیابتی ایران با آمریکا
یک مجله آمریکایی مواضع آمریکا در قبال تحولات خاورمیانه را متناقض توصیف کرد. هفته نامه تایم با اشاره به ادعای آمریکا مبنی بر حمایت از تغییرخواهی و انقلاب های منطقه خاورمیانه نوشت: انقلاب در کشورهای عربی که از سال 2011 آغاز شده میدان جنگ نیابتی ایران با آمریکاست. این نبرد همچنان ادامه خواهد داشت.

هشدار لاریجانی به احمدی نژاد درباره ساماندهی سایت های دولتی
بر اساس ابلاغیه علی لاریجانی رییس مجلس به محمود احمدی نژاد، رییس مجلس با اشاره به ماده 7 قانون محاسبات عمومی کشور اعلام کرده است که مصوبه آخر سال دولت درباره تکلیف وزارت ارتباطات برای ابلاغ استانداردهای درگاههای دستگاههای اجرایی، به علت تکلیف دستگاههای دولتی به تامین اعتبار از محل های نامشخص مغایر قانون بوده و باید لغو شود.

محمد علی نجفی منصرف شد
انتخاب: شنیده شده محمد علی نجفی از حضور در عرصه انتخابات به عنوان نامزد، منصرف شده و قرار است او رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان شود.

بگم بگم قدغن!
جهان: علاالدین بروجردی نماینده مجلس با بیان اینکه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید از هرگونه اتهام زنی به هم پرهیز کنند، گفت: داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از بگم بگم‌ها پرهیز کرده و به این گونه مسایل به هیچ وجه دامن نزنند.

حذف مجوز سازمان حمایت از مصرف کنندگان برای واردات برنج
بر اساس بخشنامه یک مقام مسئول در دولت، از این پس در هنگام ترخیص برنج وارداتی با ثبت سفارش ارز مبادله ای نیازی به ارائه مجوز ترخیص سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیست . در این بخشنامه همچنین تاکید شده است که ترخیص محموله های برنج وارداتی دارای ثبت سفارش نرخ ارز مرجع ، که مابه التفاوت ریالی نرخ ارز مرجع تا نرخ ارز مبادله ای را به بانک عامل پرداخت کرده باشند نیز بدون نیاز به تاییدیه سازمان حمایت مصرف کنندگان آزاد است.

اظهار نظر انتخاباتی ناطق‌نوری
شنیده شد که عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: نظرش درباره کاندیداهای ریاست‌جمهوری یازدهم را بعد از تائید صلاحیت‌ها بیان می‌کند. حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری که در حاشیه مراسم یادبود آیت‌ا... رضوانی عضو فقید فقهای شورای نگهبان در مدرسه عالی شهید مطهری با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد اظهار کرد: نظرش درباره نامزدهای ریاست جمهوری یازدهم را پس از تایید صلاحیت‌ها بیان می‌کند.
وی این جمله را در پاسخ به سوال خبرنگاری بیان کرد که پرسید آیا از کاندیداهای خاصی در انتخابات آتی حمایت خواهد کرد؟ عضو جامعه روحانیت مبارز همچنین درخصوص حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات یازدهم و همچنین تکثر کاندیداها در این انتخابات به ذکر این جمله بسنده کرد که هنوز چیزی مشخص نیست؛ اصلا نمی‌دانم در این انتخابات چه می‌شود.

دو بار افتتاح برای یک پروژه
شنیده شد که محمود احمدی‌نژاد برای بار دوم یک پروژه را افتتاح کرد. پس از افتتاح و آغاز رسمی محصول استراتژیک MEK در پنجم اسفندماه سال 1391 توسط رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور، دیروز رئیس‌جمهور برای بار دوم این مجتمع پتروشیمی را در بندر ماهشهر افتتاح کرد. مهر نوشت؛ تولید رسمی محصول در مجتمع پتروشیمی شیمی تکس آریا پنجم اسفندماه سال 1391 با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور و رستم قاسمی وزیر نفت انجام شد .با گذشت نزدیک به دو ماه این مجتمع کوچک پتروشیمی دوم اردیبهشت ماه توسط محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری و رستم قاسمی وزیر نفت برای بار دوم افتتاح رسمی شد.

مشایی به آزادی آمده بود
شنیده شد که اسفندیار رحیم‌مشایی برخلاف گفته‌ها پنجشنبه در ورزشگاه آزادی حاضر بوده است. فاطرنیوز نوشت؛ برخلاف همه گفته‌های اصولگرایان مبنی بر اهداف تبلیغاتی دولت از این جشن به سود اسفندیار رحیم‌مشایی، وی اصلا بنا نبوده در این مراسم حضور یابد و عدم حضور وی در استادیوم آزادی در آن روز نیز گواهی بر این مساله بوده است.
 اخبار موثق حکایت از آن دارد که مشایی به همراه محمود احمدی‌نژاد و سوار بر خودروی رئیس‌جمهور به استادیوم آزادی آمده بود، اما در این حین محمدشریف ملک‌زاده، رئیس سازمان میراث فرهنگی، با دیدن جمعیتی بسیار کمتر از میزان پیش‌بینی در استادیوم و همچنین جو این ورزشگاه، طی تماسی، از مشایی می‌خواهد که به هیچ‌وجه از خودرو پایین نیامده و همراه احمدی‌نژاد در جایگاه ویژه حضور نیابد. رحیم‌مشایی نیز استادیوم را ترک گفت و عازم بهشت‌زهرا شده و بر سر قبر عسل بدیعی حضور یافت.

پنی‌سیلین قاچاق جان 5 ایرانی را گرفت
شنیده شد که بررسی‌های پزشکی‌قانونی نشان داد که 5 نفر در کشور به دلیل تزریق پنی‌سیلین چینی، جان سپرده‌اند. افکارنیوز نوشت؛ دکتر ایرج خسرونیا، رئیس جامعه متخصصین داخلی ایران گفت: فردی ۴۰ ساله با بیماری چرک کردن گلو به پزشک مراجعه می‌کند و پزشک برای وی پنی‌سیلین جویز می‌کند.
 این بیمار پنی‌سیلین تجویزشده توسط پزشک را تزریق کرده و بعد از تزریق به تب و لرز و پایین آمدن فشارخون دچار شده و راه تنفسی وی بسته می‌شود که با انجام عملیات احیا به هوش نیامده و متاسفانه بعد از ۱۵ دقیقه فوت می‌کند. وی با اشاره به این پرونده اظهار کرد: نتایج رسیدگی به این پرونده نشان داد که این بیمار به دلیل استفاده از پنی‌سیلین وارداتی از چین، جان خود را از دست داده است. خسرونیا افزود: این فرد بیماری خاصی نداشته و تنها به دلیل چرک کردن گلو به پزشک مراجعه کرده بوده و مشکل اصلی این بوده که این پنی‌سیلین‌ها به صورت قاچاق وارد شده و هیچ نشانه‌ای برای مشخص شدن تقلبی بودن آنها وجود ندارد.

پیگیری عجیب یک بانک برای جبران «اختلاس»
شنیده شد که یک بانک چنان پیگیر خسارات اختلاس یکی از کارمندانش شده که پدر اختلاس‌کننده بخشی از آن را برای حفظ آبرو برگردانده است. خراسان نوشت؛ یکی از بانک‌هایی که در ماجرای فساد بزرگ بانکی نیز متحمل خسارات قابل‌توجهی شد، پس از آنکه متوجه خروج یکی از کارکنان شعب خود در جنوب کشور به خاطر اختلاس 90 میلیون تومانی شد، اقدامات متعدد قضایی برای بازداشت اموال وی انجام داده و آنقدر موضوع را به‌طور جدی پیگیری کرده که پدر این کارمند برای حفظ آبروی خانواده خود تاکنون مبلغ 36 میلیون تومان به بانک پرداخت کرده است.

افسانه بایگان: از سوی دولت کاندیدا شدم
شنیده شد که افسانه بایگان ضمن تائید ثبت‌نامش در انتخابات شورای شهر گفت: من برای ثبت‌نام در انتخابات شورای شهر تهران اقدام کردم. وی در پاسخ به اینکه از سوی چه نهاد یا ائتلافی برای این حضور انتخاباتی اقدام کرده است؟ توضیح داد: من از سوی دفتر نهاد ریاست‌جمهوری در انتخابات شوراها شرکت کردم.
 این بازیگر درباره برنامه‌هایی که برای حضورش در شورای شهر تهران دارد توضیح داد:‌ قطعا برنامه‌هایی در زمینه فرهنگ و هنر دارم اما فکر می‌کنم کمی زود است در اینباره صحبت کنم البته امیدوارم بتوانم در بخش‌های دیگر هم کمک کنم. البته پیش از این نیز هنرمندانی چون امید و امین زندگانی، دانیال عبادی، الهه رضایی و... در این انتخابات شرکت کرده‌اند.

شرایط برگزاری مناظره‌های انتخاباتی
شنیده شد که مهدی فرجی، مدیر شبکه یک درباره مناظره‌هایی که همچون دوره قبل انتخابات ریاست‌جمهوری برای نامزدها در رسانه ملی در نظر گرفته شده است، توضیحاتی ارانه داد. جوان‌آن‌لاین نوشت؛ وی گفت: اگر تعداد کاندیداها محدود باشد، برگزاری مناظره‌ زنده ممکن است. البته شرط ما برای امکان برگزاری مناظره برای آنها تاییدشان توسط شورای نگهبان است. وی همچنین درباره یکی از مجریان این شبکه که برای وی پرونده قضایی تشکیل شده بود، افزود: هیچ حکم قضایی مبنی بر قطع رابطه با این مجری دریافت نکرده‌ایم. وی افزود: در نتیجه این مجری می‌تواند همچنان در شبکه یک اجرا کند.

یک تغییر دیگر در دولت
شنیده شد که با حکم غلامحسین الهام، عباس زارع‌نژاد به عنوان دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت منصوب شد. با حکم «غلامحسین الهام»، «عباس زارع نژاد» جایگزین «سید ضیاءالدین نورالدینی» در شورای اطلاع رسانی دولت شد .سید ضیاءالدین نورالدینی از دی ماه 89 با حکم رئیس دفتر رئیس‌جمهوری و رئیس شورای اطلاع‌ رسانی دولت به عنوان دبیر این شورا منصوب شده بود؛ عباس زارع نژاد پیش از این مشاور وزیر و مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت بود.
معاون سابق احمدی نژاد: به پایداری کمک می کنم
رجا: پرویز داودی معاون اول دولت نهم گفت: در صورت پیروزی جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری قطعاً به آنها کمک خواهم کرد.

سیروس‌مقدم زندگی صدام را می‌سازد
قدس آنلاین: سیروس مقدم کارگردان سریال
 «پایتخت 2»، در تازه ترین گفت و گوی خود اعلام کرد قصد دارد سریالی با موضوع زندگی صدام، دیکتاتور عراق
 بسازد.

چرا سعید جلیلی کاندیدا نمی شود
 یک سایت انتخاباتی اخبار جدیدی درباره جبهه پایداری منتشر کرده است.
این سایت نوشته است :گفته می شود که سعید جلیلی برای عدم کاندیداتوری مطمئن شده است.
بنا بر این گزارش در محافل سیاسی گفته می شود سعید جلیلی که شاخص ترین چهره مورد نظر جبهه پایداری برای کاندیداتوری است برای عدم ثبت نام مطمئن شده است.سعید جلیلی فقدان راه حل برای مشکلات کشور،فقدان تیم و برنامه مناسب و نهایتا عدم احساس تکلیف را دلایل کاندیدا نشدن خود ذکر کرده است.
در محافل سیاسی گفته میشود که کامران باقری لنکرانی کاندیدای بالقوه جبهه پایداری برای کاندیداتوری دودل شده است.
پی گیری ها حاکی از آنست که مسایل شخصی و خانوادگی، لنکرانی را برای کاندیداتوری مردد کرده است.
ظاهرا سوابق پدری و مخالفت خانواده لنکرانی با کاندیداتوری او باعث شده است که لنکرانی به بعضی از مسئولان جبهه عدم تمایل خود برای کاندیداتوری را اعلام نماید.
در پی تردید کامران باقری لنکرانی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ،میرکاظمی مورد توجه بعضی از اعضای پایداری قرار گرفته است.

سری جدید مستند «فرماندهان» در راه است
باشگاه خبرنگاران: امیر بنان تهیه کننده مجموعه مستند «فرماندهان» از ساخت سری جدید این برنامه با محوریت زندگی 20 فرمانده شهید دوران دفاع مقدس خبرداد.

حد و اندازه شعارهای دولت نامشخص است
داوود دانش جعفری وزیر پیشین اقتصاد با اشاره به برداشت‌هایی که دولت از درآمدهای نفتی داشت گفت: دولت نهم شعارهایی داده بود که حد و اندازه آن مشخص نبود مثلاً وعده بردن نفت بر سر سفره مردم را داد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی به زندگی نیوزگفت:یکی از جلوه‌های اقتصاد مقاومتی کاهش ریسک در به‌کارگیری سیاست‌ها و در مجموع مدیریت اقتصادی کشور است.
او ادامه داد:درحال حاضر اقتصاد ایران شرکای تجاری متنوع ندارد این مسئله موجب می‌شود در صادرات و واردات به برخی کشورها وابستگی زیادی داشته باشیم و این مسئله می‌تواند میزان ریسک را بالا ببرد.

درخواستهای برخی علما از هاشمی
خبرآنلاین: محمد هاشمی برادر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: درخواستهای زیادی از ایشان وجود دارد؛ درخواستهایی از طرف علما، گروه‌های مردمی و سیاسی، نخبگان و دانشجویان همه روزه به دفتر
 می‌رسد.
اما در نهایت آقای هاشمی باید تصمیم بگیرد؛ از طرفی این درخواستها آن‌طور که می‌دانم تنها مختص آقای هاشمی نیست و آقای خاتمی هم مورد خطاب این درخواستها قرار می‌گیرند و به دفتر ایشان هم درخواستهای زیادی ارسال شده و رایزنی‌های زیادی اتفاق افتاده است.
وی افزود: هنوز هیچ چیز مشخص نیست، شاید ایشان بیایند، شاید نیایند.

زوجی که در شب عروسی طلاق گرفتند
یک زوج عرب، در مراسم ازدواج خود که در منطقه شارقه امارات متحده عربی برگزار شد، از یکدیگر جدا شدند.
روزنامه ''الخلیج'' در این باره گزارش داده است که دلیل این حادثه، بروز اختلافات خانوادگی بر سر یک دوربین بوده است.
این گزارش به نقل از مدیریت محل برگزاری مراسم ازدواج نوشته است که داماد از آن ها خواست مهمانان را از سالن برگزاری عروسی خارج کنند چرا که صیغه طلاق را در همان مراسم جاری کرده بود.
اختلاف میان خانواده عروس و داماد بر سر دوربینی بود که قرار بود داماد آن را کرایه کند اما او این مساله را به برادر خود واگذار کرده بود. برادر داماد نیز کرایه دوربین را فراموش کرده بود اما داماد عروس را در جریان این غفلت قرار نداد. این گونه بود که عروس و مادرش در مراسم عروسی مقابل مهمانان خشمگین شده و دعوا راه انداختند.

سلیمانی: «جی میل» را به سختی باز می‌کنم!
ایلنا: محمد سلیمانی وزیر اسبق ارتباطات، ضمن تایید مشکلات و اختلالات اینترنتی در چند روز گذشته، گفت: خودم به سختی توانستم جی میل خود را باز کنم که آن هم در آخر باز نشد.

رفتارهای غلط دولت، یادآور دوران اصلاحات است
محمدحسین صفارهرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع مردم نیشابور به گزارش مشرق گفت:در زمان دولت اصلاحات، زمانی که خاتمی می‌خواست به دانشگاهی برود از بسیج دانشجویی می‌خواستند که ردیف‌های جلو را پر کنند و از رئیس‌جمهور حفاظت کنند تا نیروهای تند رو اصلاحات به خاتمی صدمه نزنند.
وی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: رفتارهای غلطی که امروز از دولت می‌بینیم، ما را یاد دولت اصلاحات می‌اندازد. در دولت اصلاحات کسانی تهدید کردند که انتخابات را به تاخیر می‌اندازند که با جواب محکم رهبری مواجهه شدند، البته امروز هم امکان دارد عده‌ای این قصد را داشته باشند که یقینا همان جواب را دریافت می‌کنند.

مسابقات مارمولک خوری در عربستان سعودی
گروه سیاسی: بتازگی سعودی‌ها در برخی مناطق صحرایی این کشور مسابقات شکار وخوردن مارمولک برگزار
 کرده اند که با استقبال فراوانی مواجه شده است.

کلاهبرداری ملی‌پوش اسبق فوتبال
ملی‌پوش اسبق فوتبال کشورمان این روزها به کمک برادرش اقدام به کلاهبرداری می‌کند.به گزارش روزنامه آرمان، این بازیکن ملی‌پوش که سابقه پوشیدن پیراهن یکی از تیم‌های مطرح کشور را دارد با استفاده از رابطه‌هایی که با برخی دارد اقدام به خرید‌های کلان مصالح ساختمانی و لوازم منزل می‌کند و پس از این خریدها از پرداخت مبالغ چک‌هایش که با نام برادرش است، خودداری می‌کند. گفته می‌شود که او تاکنون مبلغی حدود یک میلیارد از همین طریق کلاهبرداری کرده است.

جلیلی به صراحت گفت
رجا: میثم نیلی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه در جلساتی که با سعید جلیلی داشتیم وی بصراحت گفت خود را مکلف به نامزدی نمی‌داند، گفت: اعلام نامزدی لنکرانی به مثابه عدم احساس تکلیف جلیلی در طول این مدت است.

مه آفرید آرزوی زندگی ساده را داشت
سارا خسروی، همسر مه آفرید خسروی این روزها با مشکل مالی دست و پنجه نرم می‌کند و می‌گوید من نمی‌توانم با ماهی 2.5 میلیون تومان حقوقی که برایم تعیین کرده‌اند زندگی کنم. مشکلات شدید مالی دارم و برای ثبت‌نام فرزندانم در مدرسه نیز نمی‌دانم چه کنم.به گزارش قانون، وی درباره آرزوهای همسرش گفت: خیلی موقع‌ها می‌گفت آرزو دارم بروم جنوب شهر توی یک خانه حوض‌دار زندگی کنیم همیشه دنبال ساده زندگی کردن بود. توی خانه هم همین بود. حتی زندگی توی روستا را دوست داشت. هرگز دنبال پول نبود. می‌گفت اگر من رئیس‌جمهور بودم این کار را می‌کردم.

حاشیه های سفر احمدی نژاد به خوزستان
سفر احمدی نژاد به خوزستان، همچنان با حاشیه‌های زیادی همراه است. این حاشیه‌ها شامل افتتاح دوباره یک طرح، اعتراض یک خانم به سخنرانی مشایی، شعار دادن مردم هویزه در حین سخنرانی رئیس‌جمهور علیه بی‌کاری و همچنین حمل پلاکاردهائی توسط مردم هویزه با این نوشته (مسکن مهر زمینهای زراعی ما را غصب کرده و در آن خانه ساخته است. ما اعلام می‌کنیم که نماز و روزه آنها باطل است) توسط برخی افراد هنگام حضور احمدی نژاد در این شهر از جمله این حاشیه‌ها بودند. خبر تفضیلی را در گزارش سفر رئیس‌جمهور به خوزستان در همین صفحه بخوانید.

اکران دو فیلم ضدسوری در جشنواره کن
قدس آنلاین: در اقدامی علیه مقاومت دو فیلم که با نگاهی به حوادث اخیر سوریه و در مخالفت با دولت این کشور ساخته شده است در جشنواره کن به نمایش درمی آید.

جلیلی با اشتون هم تعارف ندارد
فارس: امیرحسین قاضی‌زاده سخنگوی جبهه پایداری در خصوص احتمال حضور مستقل سعید جلیلی در انتخابات و رویکرد جبهه پایداری در این حالت گفت: ما روی آقای لنکرانی به جمع‌بندی رسیدیم، اما ممکن است در یک ماه باقی‌مانده آقای جلیلی احساس وظیفه کند، اما در چند جلسه‌ای که ما به طرق مختلف صحبت کردیم، عدم تمایل خود را اعلام کرد.
بنابراین ما معتقدیم وقتی سعید جلیلی با کاترین اشتون تعارف ندارد با برادران دینی خود در این زمینه تعارف نخواهد داشت.

باز هم یک اقدام خلاف قانون توسط دولت!
شورای برنامه ریزی استان اصفهان در اسفند ماه سال گذشته، شهر خوراسگان را به اصفهان ملحق کرد. به دنبال این اقدام شکایتی به دیوان عدالت اداری ارسال شد که پس از بررسی، با توجه به اینکه مصوبه خلاف قانون بود الحاق خوراسگان به اصفهان موقتاً متوقف شد تا پس از بررسی نهایی پیرامون این موضوع، تصمیم گیری به عمل آید.
اما با وجود این قرار قانونی غیرقابل اعتراض، الحاق خوراسگان به تصویب هیات دولت رسید و توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد! این درحالی است که بیش از 40 کارشناس پس از بررسی و با توجه به جمیع جهات، مخالف ملحق شدن خوراسگان به اصفهان در این شرایط هستند و معتقدند این الحاق باید در فرصت زمانی مناسب و با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم انجام شود.

تهدید حمله نظامی به ایران از سوی وزیر دفاع آمریکا
وزیر دفاع آمریکا، که تازه کار و ناشی است، ایران را به حمله نظامی تهدید کرد. چاک هیگل، شامگاه یکشنبه ضمن هشدار به ایران گفت: "معامله بزرگ فروش سلاح‌های آمریکایی به اسرائیل، زنگ خطری برای ایران است. اگر ایران دست از برنامه مشکوک هسته‌ای خود برندارد، با حمله نظامی مواجه خواهد شد.
"به گزارش روزنامه دیلی تلگراف چاپ لندن، وزیر دفاع آمریکا در آغاز سفر به 6 کشور خاورمیانه که با اسرائیل آغاز شد، اعتراف کرد که دولت آمریکا و اسرائیل در این مسئله که ایران چقدر به بمب اتمی نزدیک است، اختلاف نظر دارند و تاکید کرد هنوز زمان برای دیپلماسی، جهت قانع کردن ایران برای دست برداشتن از برنامه اتمی‌اش باقی است.

انتقاد یک کاندیدای ریاست جمهوری از پرداخت یارانه نقدی
مهر نوشت: محمدرضا عارف در خصوص پرداخت یارانه به مردم گفت: مبلغی که به مردم داده می شود چندین برابر از آنان گرفته می شود به طوری که در وضعیت بخش هایی از جامعه تاثیری نداشته است.

خرید سه ویلا در شمال و خرید و فروش سنگ مرمر توسط یک بازیکن معروف!
یکی از بازیکنان تیم معروف علاوه بر خرید 3 ویلا در شمال، به خرید و فروش سنگ مرمر نیز مشغول است.به گزارش حدید نیوز؛ این بازیکن سال گذشته در تماس با دوستان خبرنگارش مدام می گفت من پول ندارم سوسیس و کالباس بخرم! چک‌هایم برگشت خورده و پول سفر ندارم اما کاشف به عمل آمد که او از ابتدای فصل جاری سه ویلا در شمال کشور قولنامه کرده و علاوه بر این برای پر کردن اوقات فراغتش سری هم به بازار سنگ مرمر زده و آنجا هم سرمایه‌‌گذاری خوبی کرده است! بازیکن مورد نظر اشتهای عجیب و غریبی هم دارد به طوری که وقتی تیم... به سفر تبریز رفت 3 پرس غذا سفارش داد و البته همه را هم خورد. بعد از 2 روز وقتی سرمربی تیم متوجه این ماجرا شد، گفت: «حق نداری روزی یک وعده بیشتر غذا بخوری و لیست غذاها را هم باید به من نشان بدهی!» بازیکن مورد نظر هفته گذشته 120 میلیون دیگر از تیمش گرفت و با آن یک سری دیگر از چک‌هایش را که بابت خرید ویلا در مازندران داده بود پاس کرد. جالب این که او بلافاصله مصاحبه‌ای انجام داد و کادر فنی و مدیریتی تیمش را از خود رنجاند.

اخراج نماینده به اتهام دست دادن با شیمون پرز
فراکسیون پارلمانی حزب "الوسط الاسلامی" اردن در بیانیه ای اعلام کرد که "محمد عشا الدوایمه" در مراسمی که رژیم اشغالگر در سالروز - به اصطلاح - استقلال خود برگزار کرده بود، مشارکت کرد و با شیمون پرز جنایتکار اسراییلی که دستش به خون فلسطینی ها آلوده است، دست داده است.
در این بیانیه آمده است: پس از اطلاع از آنچه در رسانه ها و پایگاه های اینترنتی درباره سفر الدوایمه به اسراییل آمده است، فراکسیون پارلمانی حزب الوسط در نشست مشترک با کمیته سیاسی این حزب، و با درنظر گرفتن این که چنین اقداماتی به ارزشها و اصول حزب لطمه می زند، تصمیمی با اجماع همگان برای لغو عضویت الدوایمه در فراکسیون اتخاذ کرد، چرا که این حزب با همه اشکال عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی مخالف است.گفتنی است، محمد عشا الدوایمه، نماینده پارلمان اردن، فلسطینی الاصل و مقیم اردن است.

سرنوشت بازیکنی که شادی غیرمتعارفی کرد
بازیکن جوانی که نزدیک به یک دهه پیش بعد از گل زدن به پرسپولیس شادی غیرمتعارفی کرد، حالا مدت هاست که از فوتبال دور افتاده است.
محسن رسولی آن روزها در سایپا بازی می کرد، تیمی که سرمربی اش یک چهره ارزشی به نام محمد مایلی کهن بود. تصاویر در هنگام پخش زنده تلویزیونی نشان می داد که رسولی بعد از گل ناگهان از فرط شادی شورت ورزشی اش را هم در می آورد اما مایلی کهن ابتدا ادعا کرد که این کار ناخواسته بوده و شورت رسولی به تیرک کنار دروازه گیر کرده است. توجیهات و تلاش های سرمربی وقت سایپا بی نتیجه بود و رسولی با محرومیتی سنگین برای مدت ها از فوتبال دور ماند.
اما اخیرا دوربین برنامه تلویزیونی نود به سراغش رفته بود و او را نشان داد در حالی که چاق شده بود و ظاهری متفاوت از آن جوان ترکه ای سایپا داشت. رسولی داستان زندگی اش بعد از آن اتفاق تازیخی را توضیح داد و گفت یک بار می توانسته به لیگ برتر برگردد اما چون حاضر نشده بود به مربی یکی از تیم های شمالی پول بدهد، بازگشتش منتفی شده. به گفته خودش بعد از آن داستان برای همیشه قید فوتبال را زده است.

انس با مرگ با تابوت درمانی !
یک تابوت ساز مبتکر در اوکراین با تابوت درمانی به کسانی که از مرگ وحشت دارند کمک می کند بر ترس خود فائق آیند. این تابوت ساز اوکراینی می گوید:« وقتی در داخل تابوت دراز می کشید به تدریج به خواب ابدی عادت می کنید. »در کارگاه تابوت سازی او، 150 نفرفعالیت می کنند که هر ماه یک هزار تابوت تولید می کنند. او معتقد است:« وقتی شخص در تابوت دراز می کشد مثل زمانی است که به گناهان و خطاهایش اعتراف می کند وی به کارهای منفی خود می اندیشد و شاید فرصتی برای توبه کردن به دست آورد.» مشتریانی که برای تابوت درمانی سفارش ساخت تابوت می دهند می توانند از میان مدل های متنوع یکی را به سلیقه خود انتخاب کنند. برخی کسانی که دراز کشیدن در تابوت را تجربه کرده اند می گویند این تجربه تاثیرگذار است اما برخی نیز تمایلی به این کار ندارند و می گویند لزومی به عجله کردن برای خوابیدن در تابوت نیست و وقتش که برسد همه در آن خواهند آرمید.هزینه این تابوت درمانی برای هر15 دقیقه 25 دلار است.

 فقیرترین رئیس جمهور جهان
در حالی که بسیاری از رهبران کشورهای جهان از فاش کردن حقوق ماهیانه خود ، خودداری می کنند، خوزه موخیکا رئیس جمهور سابق اروگوئه نه فقط مبلغ دستمزد خود را فاش کرد، بلکه اعلام کرد ماهیانه ۹۰ درصد از دستمزد خود را به موسسه های خیریه اهدا می کند.به گزارش شبکه خبر، به همین علت وی لقب فقیرترین و در عین حال بخشنده ترین رئیس جمهور جهان را گرفت. خوزه موخیکا که اکنون ۷۶ سال دارد، با لوسیا توپولانسکی، همسر خود که عضو سابق مجلس سنای این کشور بود، از سال ۲۰۱۰ در یک روستا زندگی می کند.لوسیا نیز مانند همسرش خوزه موخیکا ۹۰ درصد حقوق ماهیانه خود را از طریق موسسه های خیریه به محرومان و نیازمندان اهدا می کند.خوزه در مصاحبه با روزنامه "ال موندو" اعلام کرد: حقوق ماهیانه او، ۱۲ هزار و پانصد دلار است که ۱۱ هزار و دویست و پنجاه دولار آن را اهدا می کند و فقط با هزار و دویست و پنجاه دلار زندگی خود را می گذراند.به نوشته روزنامه "ال موندو"، گران ترین دارای خوزه، خودروی فولکس واگن مدل بیتل است که قیمت آن در بازار آن کشور، فقط ۱۹۴۵ دلار است.

لغو 'مالیات بر چربی'
دولت دانمارک سال گذشته قانونی تصویب کرد که بر اساس آن، از خوراکی هایی که بیشتر از ۲.۳ درصد چربی دارند، مالیات بیشتری دریافت می شود.این مالیات که از آن به عنوان "مالیات بر چربی" نام برده می شود، بر محصولات لبنی، گوشت و خوراکی های فراوری شده وضع شده است.مقام های دولتی می گویند این مالیات منجر به افزایش بهای مواد غذایی شده است.بر این اساس، بهای هر قالب ۲۵۰ گرمی کره پس از اعمال این مالیات، ۳۷ سنت آمریکا افزایش یافته است.
به همین علت، بسیاری از مردم دانمارک بر خرید مواد خوراکی به آلمان سفر می کنند.

زشت‌ترین بازیکن تیم‌ملی استقلالی است!
شایعه شده بود که در اردوی تیم ملی یک نظرسنجی برگزار کرده‌اند تا زشت‌ترین بازیکن تیم ملی را شناسایی کنند! در تمرین امروز برخی می‌گفتند زشت‌ترین ملی‌پوش، یک پرسپولیسی است اما مهرداد پولادی در این مورد می‌گوید: مطمئن باشید اگر یک بازیکن زشت هم بخواهد انتخاب شود آن بازیکن استقلالی است.

 اخبار کوتاه
*به‌تازگی طیفی چند ده نفره از ضدانقلاب‌‌های خارج‌نشین مانند؛ بهرام آبار، رضا تقی‌زاده، آرمان چاروستایی، محسن ذاکری، جهانگیر لقایی، دکترمحمود مرادخانی و آرمان نجم با حضور در نشستی با عنوان همایش سازمان سکولار دموکرات در شهر کلن با فحاشی، به تشکیلات رضا ربع پهلوی، وی را سبب و بانی شکست‌های مکرر در جریان ضدانقلاب معرفی کردند.
*  گفته شده دو نفر از هنرمندانی که به‌تازگی برای نامزدی شورای شهر تهران تهران ثبت‌نام کرده‌اند، فاقد مدرک تحصیلی لازم بوده‌اند و قرار شده است تا پایان هفته مدرک خود را تحویل ستاد انتخابات بدهند. بر اساس گزارش رسیده، خانم (ا.ب) و آقای (ا.ن‌ش) از هنرمندانی هستند که قرار است در فهرست یکی از گروه‌های سیاسی قرار گیرند. بنا بر این خبر، این گروه به این هنرمندان قول داده بود که مدارک مورد نیاز آن‌ها را در اختیار آنان قرار دهد و این افراد بر اساس این قول، ثبت‌نام کردند!
 * پس از اینکه اعلام شد نظر خاتمی و اجماع چهره‌های اصلاح‌طلب بر روی نامزدی «جهانگیری» متمرکز است، این خبر باعث ناراحتی محمدرضا عارف معاون اول دولت دوم خاتمی شد. عارف در اعتراض به عدم اجماع روی  وی، نامه تندی به خاتمی نوشت که متقابلاً رئیس‌جمهور سابق ایران، پاسخی مشابه به او داد. همچین شنیده شده که محمدعلی نجفی، نامزد احتمالی اصلاح‌طلبان نیز از حضور در عرصه انتخابات به‌عنوان کاندیدا، منصرف شده و قرار است او رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان شود.
 * مسئولان مصری با تأکید بر بازداشت اعضای یک شبکه جاسوسی که به نفع رژیم صهیونیستی در شمال صحرای سینا فعالیت می‌کرد، اعلام کردند که دستگاه‌های امنیت ملی مصر به بررسی این پرونده خواهند پرداخت. خبرنگار شبکه خبری «روسیه الیوم» در قاهره براساس اعتراف یکی از بازداشت‌شدگان، کسانی که در این شبکه حضور دارند، اتباع فلسطینی و مصری نیز هستند.
 * خبرگزاری آلمان با استناد به بررسی‌های مؤسسه (Ifop) که روز گذشته منتشر شد، اعلام کرد که سه‌چهارم مردم فرانسه از «اولاند»رئیس‌جمهور کشورشان ناراضی هستند. بنابر این آمار 74 درصد مردم از عملکرد دولت سوسیالیست راضی نیستند. مردم فرانسه در چندین دهه گذشته تا این حد از رئیس‌جمهور ناراضی نبوده‌اند به طوری که نشریه فرانسوی «ژورنال دو دی‌مانش» در این مورد نوشت: این میزان نارضایتی مردمی از سال 1958 تاکنون بی‌سابقه بوده است.گفتنی است دولت اولاند مدافع سرسخت هم‌جنس‌بازان است و همین مسئله روز گذشته سبب راهپیمایی هزاران نفر از مردم فرانسه علیه تصویب قانون هم‌جنس‌بازی شده است. قابل ذکر است که اولاند هیچ ازدواج رسمی نکرده است، اما دارای چهار فرزند است!
*  گروهی فعال در زمینه ساخت و فروش جواهرآلات بدلی با راه‌اندازی صفحه‌ای در فیس‌بوک با انتشار تصاویر بی‌حجاب برخی از استفاده‌کنندگان محصولات خود، هنجارشکنی و کشف حجاب را ترویج می‌کنند. مجریان شبکه «من و تو» با استفاده از محصولات این گروه و انتشار تصاویر خود و ارتباط دادن به صفحه این گروه، به تبلیغ آن پرداخته‌اند. گفته می‌شود این گروه در غفلت مسئولان فرهنگی، قرار است در چند روز آینده، فروشگاه عرضه محصولات خود را در یکی از موزه‌های شهر تهران که زیرنظر هیئتی متشکل از نماینده وزارت ارشاد و شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اداره می‌شود، افتتاح کند!
*روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی که به رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اختصاص داشت، در تیتر گزارش خود اذعان کرد که ایران تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای خود را چون «پارس کردن سگ» می‌داند. این روزنامه صهیونیستی به نقل از فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره رژیم صهیونیستی نوشت: «یک سگ کاری بیش از پارس کردن نمی‌تواند بکند و ما اعتقادی به این تهدیدات نداریم.»  هاآرتص تأکید کرد که پاسخ ایران به تهدیدات این رژیم، تمرینات نظامی، اعلام پیشرفت‌های تکنولوژیک در عرصه نظامی و صدور بیانیه‌های تهدیدآمیز بوده است.
 * موسوی خوئینی‌ها در تحلیلی معتقد است: «تشویق اصلاح‌طلبان به حضور در انتخابات، بازی هاشمی رفسنجانی برای نابودی جریان اصلاحات است. خوئینی‌ها به‌صراحت می‌گوید هاشمی با نابودی جریان اصلاحات می‌خواهد یکه‌تاز میدان سیاست شود.»
*  گفته می‌شود یکی از استدلال‌های محمد خاتمی برای نامزد نشدن در انتخابات ریاست‌جمهوری این است که می‌گوید: «من تجربه شکست هاشمی رفسنجانی را در انتخابات سال 84 دیده‌ام. مردم ایران به فردی که دو دوره رئیس‌جمهور بوده و بار سوم می‌خواهد به قدرت برگردد، به درست یا غلط،  قدرت‌طلب و فرصت‌طلب می‌گویند.»    




https://shoma-weekly.ir/oNQrZx