گفته می‌شود که...

ورود دولت به انتخابات کلید خورد!/ خواستگاری یک پیرزن از احمدی‌نژاد!/ استعفای مدیر عامل رایتل در اعتراض به حلقه انحرافی/ افشای اسم رمز فعالیت های تجاری فرقه بهائیت/ نامزدی سیدحسن خمینی/ نظر محمد مرسی درباره روابط با ایران و...

ورود دولت به انتخابات کلید خورد!
 چند ماه پس از افشای خبر تصمیم دولت برای برگزاری تجمع انتخاباتی دراستادیوم 100 هزار نفری آزادی تهران، طبق آخرین اخبار و بنا به برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی سازمان میراث فرهنگی، این تجمع روز پنج‌شنبه 2/1/92درمحل استادیوم آزادی با حضور بیش از یکصد هزار نفر ازاعضای سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف سراسر کشور تحت عنوان جشن و مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران سفرهای نوروزی برگزار خواهد شد. انتخاب پوشش تقدیر از برگزارکنندگان سفرهای نوروزی! در حالی‌است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است از کاندیدای انتخاباتی حلقه انحرافی نیز با وجود اینکه مسئولیت کنونی او هیچ ارتباطی به این همایش ندارد، رونمایی شود! از سوی دیگر، برای پر کردن ورزشگاه بزرگ آزادی، برای تمام استان‌ها و سازمان‌ها سهمیه مشخص شده است که از جمله می‌توان به سهمیه‌های اختصاصی زیر اشاره کرد هلال احمر: 30 هزار نفر، سازمان میراث فرهنگی: 20 هزار نفر، سازمان حمل و نقل و راهداری: 10 هزار نفر، وزارت کشور (فرمانداران، بخشداران، شهرداران و ...): 10 هزار نفر، آموزش و پرورش (دانش‌آموزان و کادر استان‌های تهران، البرز، قزوین، قم و...): 10 هزار نفر، بخش خصوصی و گردشگری: 10 هزار نفر و... همچنین گفته می‌شود در پی هماهنگی با وزیر ارتباطات مقرر شده است که شرکت رایتل وابسته به سازمان تأمین اجتماعی، مسئولیت پذیرایی را به سبک هواپیمایی و از سوی کترینگ هواپیمایی ماهان تهیه و آماده و در میان مدعوین توزیع کند که برای این کار هزینه هر نفر 40 هزار تومان برآورد شده است! تا کنون حدود 250 هزار قطعه کارت‌دعوت چاپ و آماده توزیع شده است که پیش‌بینی می‌شود مدعوین بیش از 120 هزار نفر باشند. سازمان میراث فرهنگی مبالغی را تحت عنوان هزینه‌های سفر نوروزی به استان‌ها به منظور هزینه حمل و نقل و پذیرایی بین راهی مدعوین اختصاص داده است که جمعاً حدود 6 میلیارد تومان تخمین‌زده می‌شود!

خواستگاری یک پیرزن از احمدی‌نژاد!
سفر احمدی نژاد به سمنان چند حاشیه داشت که یکی از آن درخواست ازدواج یک پیرزن از احمدی نژاد بود:
پیرزنی که در محل ورزشگاه به استقبال رئیس جمهور آمده بود به خبرنگاران گفت: فرزندم و همسرش در یک آتش سوزی جان خود را از دست دادند و حالا از رئیس جمهور می خواهم مرا عقد کند و با خود به تهران ببرد. این پیرزن این درخواست خود را خیلی جدی مطرح می کرد که موجب خنده خبرنگاران و سایر مردم شد.

استعفای مدیر عامل رایتل در اعتراض به حلقه انحرافی
منابع آگاه از استعفای حمیدرضا فرنگ مدیرعامل شرکت رایتل در اعتراض به فشار حلقه انحرافی برای بهره برداری انتخاباتی از امکانات اپراتور سوم خبر دادند.
به گزارش ندای انقلاب این استعفا زمانی صورت گرفت که اعلام شد رایتل پشتیبان مالی تجمع بزرگ انتخاباتی حلقه انحرافی در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی را برعهده گرفته است.
براین اساس، بعد از روی کار آمدن مدیرعامل شرکت شستا و پس از ماهها فشار حلقه انحرافی برای در اختیار گرفتن اپراتور رایتل اکنون قرار است یکی از اعضای هیأت مدیره رایتل که مورد اعتماد حلقه انحرافی است جایگزین وی شود.
پیش از این ندای انقلاب در خبری از نفوذ حلقه انحرافی در یکی از اپراتورهای کشور و پیامک شعار اصلی این طیف یعنی «زنده باد بهار» برای شماری از مردم خبر داده بود که البته این سامانه پیامکی توسط دستگاه قضایی توقیف شد.

کواکبیان: خاتمی نمی‌آید
فرارو: کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: تاکنون از خاتمی از سوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای مرکزی جبهه اصلاح‌طلبان ایران برای نامزدی در انتخابات دعوت شده ولی وی قبول نکرده و بنابراین حضور خاتمی در انتخابات منتفی است.

دولت من دولت «آقا اجازه» نیست
انتخاب: محمدرضا باهنر نامزد عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان در جمع فعالان سیاسی اصولگرای شهرکرد با بیان اینکه به رهنمودهای رهبری عمل می کنم گفت:قطعا دولت من دولت «آقا اجازه» نخواهد بود.

لوموند: ایستادگی رهبر ایران به کابوس غرب تبدیل شده است
یک روزنامه فرانسوی تصریح کرد مذاکره با ایران به کابوسی برای قدرت های غربی و مایه افسردگی آنان تبدیل شده چرا که نمی توانند رهبر ایران را بترسانند.
لوموند در گزارشی نوشت: از چند سال پیش قدرت های غربی، خطر دچار شدن به افسردگی و گفت وگوهای کابوس آمیز را به جان می خریدند بی آن که بتوانند نتیجه ای بگیرند چرا که نمی توانند آیت الله خامنه ای را بترسانند. او هم جلوی آنان می ایستد.لوموند اضافه کرد: مقاومت ایران، محک آزمایش جهان چند قطبی است. شرکت کنندگان کنفرانس آلماتی می گویند ما دور خودمان چرخیدیم و حتی تاریخ جدید مذاکره تعیین نشد.
لوموند می افزاید: راههای موازی برای نزدیک کردن ایران و آمریکا نمی تواند کارساز باشد چرا که دعوت آمریکا به مذاکره دیگر اعتباری ندارد و ایران نیز در این دوران پیش از انتخابات نمی تواند از جهت گیری های ملی گرایانه دوری جوید.

این افراد قیافه می‌گیرند
خبرآنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان گفت:نفت با میانگین 100 دلاری را فروختیم و با پول آن شهر و ساختمان و اتوبان درست کردیم. آن وقت هر کدام از شهردار و وزیر و رئیس جمهور قیافه می‌گیرند و می‌گویند ما چه کردیم و چه کردیم. این که جای افتخار نیست. این پول نفت بود که این‌ها را ساخت.

ادعای سخنگوی دولت مصر
فارس: ایهاب فهمی سخنگوی دولت مصر مدعی شد کشورش تحت تأثیر فشار افراطی‌ها پروازهای گردشگری ایران به قاهره را تعلیق نکرده است.

دورکاری کارمندان بی سر و صدا از رونق افتاد
بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، علی رغم تاکید اولیه مسئولان دولتی مبنی بر ضرورت توسعه دورکاری در دستگاه ها و ادارات اجرایی، مدتی است پیگیری های لازم برای اصلاح مشکلات و رفع نیازهای این طرح توسط برخی دستگاه ها انجام نمی شود، در عین حال برخی دیگر از ادارات نیز با تفسیر موسع از بخشنامه های دولت، موضوعاتی چون دورکاری اعضای هیئت علمی موسسات پژوهشی خود را در دستور کار قرار داده اند.

سنگ اندازی جدید ترکمنستان برای تجار ایرانی
بر اساس نامه چندی پیش یکی از مسئولان اقتصادی دولت به وزارت خارجه، گمرک ترکمنستان از چند هفته قبل جلوی ورود کامیون و واگن های حامل سیمان از مبداء ایران به این کشور را گرفته اما انتقال سیمان به مقصد سایر کشورها از طریق این کشور هنوز آزاد است. این مقام مسئول از وزارت خارجه خواسته است این اقدام بدون اطلاع و فاقد دلیل مشخص را هرچه سریعتر پیگیری و رفع کند.

طرح شورای منتقدان برای رئیس‌جمهور
شنیده شد که یکی از کاندیداهای احتمالی در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم گفته است: طرح شورای منتقدان یک طرح ساده است که می‌تواند جلوی تصمیمات غیراصولی را بگیرد. سایت شخصی محمدرضا عارف نوشت؛ مشاوران هر مقدار هم که امین، راستگو و صریح باشند ممکن است به خاطر حجب، حیا یا سابقه دوستی برخی خطاها و اشتباهات یک مدیر ارشد را نبینند یا نگویند. در این سه دهه روسای جمهور، همواره شورای مشاوران تشکیل داده‌اند اما به نظر می‌رسد در دولت بعدی شورای منتقدان نیز باید شکل بگیرد.

سکته قلبی یک روزنامه‌نگار
شنیده شد که دختر هنگامه شهیدی نوشت؛ «به دلیل فشارهاى وارد شده به مادرم در ایام اخیر بیمارى قلبى وى تشدید شد و از بعد از ظهر پنجشنبه در بخش سی.سی.یو بیمارستان تهران‌کلینیک بسترى شد، براى بهبودى وى دعا کنید.» امید نوشت؛ شهیدی در زمستان سال گذشته مبادرت به برپایی گالری از نقاشی‌های خود کرد که مورد استقبال مردم به خصوص اهالی سیاست قرار گرفت.

نظر محمد مرسی درباره روابط با ایران
قدس آنلاین: عبدا... اشعل معاون وزیرخارجه سابق مصر از نظر مساعد «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر برای ارتقای روابط تهران و قاهره به بهترین شکل ممکن و در همه زمینه‌های سیاسی و اقتصادی خبر داد.

دعا برای رییس جمهور آینده
تابناک: دکتر خوش چهره استاد دانشگاه گفت:باید در نظر داشت وضعیت اقتصاد کشور در هیچ مقطعی از مقاطع انقلاب به این حساسیت شرایط کنونی نبوده است و باید برای کسی که سکاندار مدیریت اجرایی کشور می‌شود پیش از هر چیز دعا کرد.

زاکانی: فعلا فکر می کنم
تسنیم: علیرضا زاکانی دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: فعلا در حال فکر کردن برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری هستم.

می‌توان گفت کمبود فرماندار داریم؟
شنیده شد که نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان از عدم معرفی فرماندار در شهرستان گرمسار گلایه کرد. غلامرضا کاتب گفت: وزیر محترم کشور تاکنون 2 بار حکم صادر کرده‌اند اما دخالت‌های افراد غیرمسئول مانع از معارفه و روی کارآمدن فرماندار گرمسار شده است.
وی با اشاره به اینکه فرمانداری شهرستان گرمسار 8 ماه است که بدون فرماندار اداره می‌شود، افزود: مردم از این موضوع ناراحت و گلایه‌مند هستند مسئولان می‌توانند این قضیه را تحمل نمایند اما این ناراحتی‌ها در ذهن مردم باقی خواهد ماند. کاتب اذعان کرد: ما به مردم می‌توانیم برای اجرایی نشدن پروژه‌ها بگوییم پول و اعتبار نداریم اما آیا می‌توان به مردم گفت که کمبود فرماندار داریم؟!

پخش اذان برای اولین بار از سوئد
شنیده شد که خبرگزاری قطر روز پنجشنبه در گزارشی از استکهلم پایتخت سوئد، آورده است که پلیس استکهلم برای نخستین‌بار به مسجدی در حومه پایتخت اجازه داد تا از روز جمعه ۲۲ فروردین صدای اذان را برای نماز جمعه از فراز مناره‌های این مسجد پخش کند. صراط نوشت؛ براساس این گزارش، این نخستین‌بار است که مقامات کشورهای حوزه اسکاندیناوی چنین تصمیمی را اتخاذ می‌کنند تا یک مسجد مسلمان بتواند هر جمعه از سه تا پنج دقیقه مسلمان را برای ادای فریضه واجب نماز جمعه فراخوان عمومی کند. اسماعیل اوکور، رئیس موسسه فرهنگی اسلامی در بوتکیرکا در جنوب استکهلم در یک گفت‌وگو با خبرگزاری د پ آی آلمان این اقدام دولت سوئد را حرکتی مطلوب و منصفانه توصیف کرد و گفت: گرچه این تصمیم یک سال گذشته گرفته شده بود ولی هیچ‌کس نمی‌دانست از کدام جمعه اجرایی می‌شود که خوشبختانه مناره‌های مسجد این موسسه از جمعه ۲۲ فروردین اذان را پخش کردند.

فرود اجباری هواپیمای ایرانی در بغداد
ایسنا: به دنبال اعلام بغداد مبنی بر تشدید اقدامهای بازرسی از هواپیماهایی که به مقصد سوریه پرواز می‌کنند، برای سومین بار متوالی در هفته گذشته، یک هواپیمای ایرانی مجبور شد در فرودگاه بغداد به زمین بنشیند.
مسوولان عراقی روز چهارشنبه از یک هواپیمای باربری ایرانی که به مقصد سوریه در پرواز بود، خواستند برای بازرسی در فرودگاه به زمین بنشیند.

نشست اضطراری اعراب درباره بوشهر!
قدس آنلاین: با وجود تأکید مسؤولان ایرانی مبنی بر مقاوم بودن نیروگاه اتمی بوشهر در برابر زلزله، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در نظر دارند روز یک‌شنبه(فردا) نشست اضطراری را در ریاض به منظور بررسی پیامدهای زلزله اخیر در بوشهر و آنچه آن را احتمال نشت تشعشعات از نیروگاه بوشهر مطرح می‌کنند، برگزار کنند.

مدیرعامل تراکتورسازی هم کاندیدا می‌شود
شنیده شد که مدیرعامل تراکتورسازی درمورد اینکه تراکتورسازی بازی خوبی انجام داد اما در پایان مسابقه هواداران به او اعتراض کردند، گفت: وقتی 5 موقعیت را به گل تبدیل نمی‌کنیم مورد هجمه قرار می‌گیرم. البته خدا را شاکرم که اعتراضات به سوی من است و تیم در آرامش می‌تواند به کار خودش ادامه دهد. صراط نوشت؛ وی افزود: این اتفاقات و جوسازی‌ها مدتی است کلید خورده و برای این است که از زمان حضورم در تراکتورسازی با قدرت کارم را دنبال کردم و توانستم دست مافیا را قطع کنم. به خاطر اینکه متوجه شدند قصد ورود به انتخاب شوراها را دارم و درصورت رقم خوردن این اتفاق می‌توانم روی سایر باشگاه‌ها تاثیر بگذارم و مافیا خیلی از فوتبال دور خواهند شد، عده‌ای چنین حاشیه‌سازی‌هایی انجام می‌دهند.

پاسخ مثبت دولت به 74 درصد نامه‌های استانی
شنیده شد که رئیس ستاد ارتباطات مردمی سفرهای رئیس‌جمهور گفت: دولت به 74 درصد درخواست‏های مردمی سفرهای استانی پاسخ مثبت داده است. عادل محمدیان اظهار کرد: دولت همواره می‏کوشد تا مشکلات آحاد افراد جامعه را در سراسر کشور برطرف سازد و این رو، دقت نظر خاصی در پاسخ به درخواست‏های مردمی وجود دارد.

یک حکایت مدیریتی
در یک شرکت بزرگ ژاپنی که تولید وسایل آرایشی را برعهده داشت ، یک مورد تحقیقاتی به یاد ماندنی اتفاق افتاد : شکایتی از سوی یکی مشتریان به کمپانی رسید . او اظهار داشته بود که هنگام خرید یک بسته صابون متوجه شده بود که آن قوطی خالی است . بلافاصله با تاکید و پیگیریهای مدیریت ارشد کارخانه این مشکل بررسی و دستور صادر شد که خط بسته بندی اصلاح گردد و قسمت فنی و مهندسی نیز تدابیر لازمه را جهت پیشگیری از تکرار چنین مسئله ای اتخاذ نماید.مهندسین نیز دست به کار شده و راه حل پیشنهادی خود را چنین ارائه دادند پایش ( مونیتورینگ ) خط بسته بندی با اشعه ایکس .بزودی سیستم مذکور خریداری شده و با تلاش شبانه روزی گروه مهندسین ،‌ دستگاه تولید اشعه ایکس و مانیتورهائی با رزولیشن بالا نصب شده و خط مذبور تجهیز گردید . سپس دو نفر اپراتور نیز جهت کنترل دائمی پشت آن دستگاهها به کار گمارده شدند تا از عبور احتمالی قوطی های خالی جلوگیری نمایند . نکته جالب توجه در این بود که درست همزمان با این ماجرا ، مشکلی مشابه نیز در یکی از کارگاههای کوچک تولیدی پیش آمده بود اما آنجا یک کارمند معمولی و غیر متخصص آنرا به شیوه ای بسیار ساده تر و کم خرجتر حل کرد : تعبیه یک دستگاه پنکه در مسیر خط بسته بندی!!

پوتین اشتباهی مجرم شد!
ایسنا: پلیس فنلاند اعلام کرد که نام ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه به اشتباه در فهرست محرمانه مجرمان پلیس فنلاند قرار گرفت؛ امری که قاعدتا می‌توانست باعث دستگیری او در مرز فنلاند شود.

هاشمی حمایتش را از روحانی اعلام می‌کند
حجت‌الاسلام علی یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات در حاشیه همایش انتخاباتی حسن روحانی در جمع خبرنگاران در مورد کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی اظهار داشت: اطلاع دقیق دارم که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و آقای خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نمی‌شوند.
 وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینکه آیا قرار است هاشمی و خاتمی از آقای روحانی حمایت کند؟ گفت: از آیت‌الله هاشمی خبر دارم که گفته‌اند حمایتش را از آقای روحانی اعلام می‌کند اما از خاتمی خبری ندارم.
 وزیر اطلاعات دولت اصلاحات ادامه داد: با توجه به اینکه حضور آیت‌الله هاشمی و آقای خاتمی در انتخابات منتفی است، بهترین گزینه را آقای روحانی می‌دانم.

نماز پاپ برای زلزله‌ زده‌ها!
آرمان: روزنامه الحیات نوشت: پاپ فرانسیس اول رهبر معنوی مسیحیان ضمن ابراز همدردی با مردم زلزله‌زده استان بوشهر گفته که برای قربانیان این فاجعه نماز می‌خواند.

تکلیف نامزدی سیدحسن خمینی
ایسنا: قدرت‌علی حشمتیان دبیرکل جمعیت مستقل ایران اسلامی با اشاره به دیدار اعضای این تشکل سیاسی با نوه امام(ره) گفت: سیدحسن خمینی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری منتفی دانست.

لغو به خاطر هزینه پذیرایی!
شنیده شد که مشکل بی‌پولی در فدراسیون تیراندازی سایه انداخته و حتی برنامه‌های تمرینی و اردویی این تیم را با مشکل روبه‌رو کرده است. فدراسیون تا آنجا بی‌پول است که هفته گذشته هزینه سفر به کویت برای حضور در تورنمنت جایزه بزرگ کویت را از جیب مبارک ورزشکاران پرداخت کرد.
 بی‌پولی حتی به اتاق‌های فدراسیون هم رسیده و شنیده می‌شود که کارمندان این فدراسیون در فاصله چند روز به پایان سال چندین ماه حقوق عقب‌مانده از فدراسیون طلب دارند. عجیب اینکه این مساله سبب شد تا حتی مجمع عمومی ‌سالانه فدراسیون تیراندازی که قرار بوده در محل فدراسیون برگزار شود، لغو شد. مشکل تا جایی است که فدراسیون توانایی تامین هزینه‌های روزمره را ندارد و همین نکته یکی از دلایل اصلی لغو این مجمع عمومی بوده است!

مهمانی مشروط سفیر ایران در مسکو!
شنیده شد که لاریسا شیریا یوا، یکی از زنان وبلاگ‌نویس روسی می‌گوید: من به‌همراه همسرم بسیار سفر کرده‌ام. قبل از آغاز مرخصی‌های تابستان امسال فکر کردیم که شاید برای سفرهای توریستی ما جالب خواهد بود که به کشور اصیلی همانند ایران برویم. ما اطلاعات کمی درخصوص این کشور داریم و تصمیم گرفتیم با شنیدن حرف و حدیث‌هایی راجع به آن، تصوری از این کشور بسازیم.
 وی افزود: ضمن خواندن یادداشت‌های مسافران روسی که در ایران بودند مشاهده کردیم که آنها با احترام از محمودرضا سجادی سفیر ایران در روسیه می‌گویند، او به مسافران مشاوره داده و در سازماندهی سفر کمکشان می‌کند. این زن روسی تصریح کرد: من و همسرم وبلاگ او را پیدا کردیم، ثبت‌نام کرده و خواندن مطالب را شروع کردیم. آقای سفیر در دعوتنامه خود خاطرنشان کرد: پوشش می‌تواند آزادانه اما نه خارج از حد باشد؛ پیراهن کوتاه و خیلی تنگ نباشد. برای ما این ملاقات بسیار خوشایند بود و فضای کاملا دوستانه داشت.

با احمدی‌نژاد بسیار اختلاف دارم
ایسنا: غلامعلی حدادعادل رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان گفت:من با احمدی‌نژاد از نظر سلیقه و اداره امور بسیار اختلاف دارم، اما مدت‌هاست سکوت کردم و در حال حاضر هم دوستانه این انتقادها را مطرح می‌کنم.

نامزد اعتدالگرا کیست؟
جهان: محمدرضا راه چمنی دبیرکل حزب همکاری و وحدت ملی گفت: در صورتی که خاتمی و هاشمی در انتخابات شرکت نکنند، از میان نامزدهای اصلاح طلب یک نامزد اعتدالگرا را به جامعه معرفی خواهد شد.

تکذیب مسمومیت مرسی
شنیده شد که سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر شایعات برخی رسانه‌ها درباره مسمومیت محمد مرسی، رئیس‌جمهور این کشور را رد کرد. الف نوشت؛ «ایهاب فهمی» طی اظهاراتی در سایت اجتماعی خود تاکید کرد که مسمومیت مرسی صحت ندارد. وی که در یک کنفرانس خبری در کاخ الاتحادیه سخن می‌گفت، تاکید کرد: اخبار مربوط به مسمومیت مرسی بی‌پایه و اساس است. از سوی دیگر مرسی دستور داد تا شکایت‌هایی که دفتر وی علیه برخی خبرنگاران درخصوص انتشار شایعات علیه وی ارائه کرده است، پس بگیرند.
 سخنگوی ریاست‌جمهوری در صفحه شخصی خود در سایت توییتر نوشت که مرسی دستور داد تمامی ابلاغیه‌هایی که علیه خبرنگاران به خاطر انتشار شایعات علیه وی ارائه شده، پس گرفته شود. ریاست‌جمهوری علیه تعدادی از خبرنگاران و مجری برنامه‌های تلویزیونی شکوائیه‌ای ارائه کرد و از جمله آن «محمود سعد» است که مهمان برنامه وی خانم دکتر «منال عمر» روانپزشک در یک نامه که به بررسی تاثیرات زندان بر زندانیان اختصاص داشت، گفت که مرسی از مشکلات روانی رنج می‌برد.

متکی: رشوه، بیداد می‌کند
الف: منوچهر متکی نامزدی ریاست جمهوری گفت: رشوه در کشور بیداد می‌کند، در برخی ادارات و محاکم ما ابتدایی‌ترین کار مردم بدون پرداخت پول انجام نمی‌شود.

تیراندازی به خبرنگار ایرانی در دمشق
واحد مرکزی خبر: تروریستهای خارجی در سوریه با تیراندازی به سمت خودروی خبرنگار صداوسیما در حومه دمشق، وی را زخمی کردند.

گشت امنیت اخلاقی از یکشنبه
الف: براساس گفته سردار احمدی مقدم رئیس پلیس کشور از یکشنبه اول اردیبهشت ماه بار دیگر طرح‌های امنیت اخلاقی به اجرا در می آید.

اصلاح طلبان دغدغه نظام را دارند
روزنامه اعتماد نوشت: محمدرضا تابش، نماینده اصلاح‌طلب مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت درباره شرایط و چگونگی حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در آغاز سال جدید بسیار حکیمانه بود بنابراین مجموعه‌های اجرایی و نظارت و تامین‌کننده امنیت انتخابات باید سیاست خود را درباره چگونگی پیاده‌سازی و اجرای این استراتژی و راهبرد اعلام کنند تا گروه‌ها، جناح‌ها و سلایق مختلف تکلیف خود را بدانند. وی تصریح کرد: دل‌نگرانی اصلاح‌طلبان این است که هیزمی برای گرم کردن انتخابات نشوند؛ اصلاح‌طلبان دغدغه نظام جمهوری اسلامی را دارند و هویت خود را از آن می‌دانند ولی نگران هستند افراد کوچک و سطح پایین با سوء‌تدبیر به سیاست متعالی و ارزشمند نظام آسیب بزنند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت: ما باید بدانیم که آیا دستگاه‌های مربوطه می‌خواهند مُرّ قانون را ملاک قرار دهند یا اینکه سلیقه‌ها در این فرآیند دخالت دارند ولی از آنجا که اصلاح‌طلبان خود را جزیی از نظام و دلبسته به انقلاب می‌دانند، نمی‌خواهند مساله سوئی از جانب آنها متوجه نظام شود.

رابطه دروغگویی با چین صورت
بررسی های جدید دانشمندان نشان می دهد؛ دروغ گفتن به مرور زمان سبب به وجود آمدن چین و چروک هایی در پوست می شود.دروغ گفتن به مرور زمان پوست صورت را زشت و پیر می کند و سبب تنش های عصبی و مغزی در روح و روان می شود. بررسی های نشان می دهند؛ دانشمندان با مطالعه و انجام آزمایشاتی روی 150 زن و مرد دریافتند که حین دروغ گفتن نورون های مغزی با یکدیگر تداخل پیدا می کنند و خون رسانی در کل بدن به ویژه ناحیه سرو صورت کم می شود.دروغ گفتن پوست صورت را شل و باعث به وجود آمدن چین و چروک های عمقی و شدید در پوست می شود.هنگامی که دروغ می گویید مغز شما با دریافت سیگنال های منفی باعث می شود چهره ی صورت شما زشت تر جلوه کند و پوست صورتتان خشن تر و عصبی می شود.دروغ گفتن باعث می شود مغز پیام های منفی به کل بدن ارسال کند و برای دفع این سیگنال بر آثارش را روی صورت نشان می دهد و صورت با واکنش های عجیب و گاهی خشن و بد این سیگنال ها را از خود دور می کند.

اینشتین و زن هنزپیشه
مریلین مونرو (هنرپیشه معروف هالیوود )نامه ای به آلبرت اینشتین نوشت که : فکرش را بکن که اگر من و تو ازدواج کنیم بچه هایمان به زیبایی من و هوش و نبوغ تو خواهند بود و چه محشری می شوند! اینشتین در جواب نوشت : ممنون از این همه لطف و دست و دلبازی خانوم. واقعن هم که چه غوغایی می شود! ولی این یک روی سکه است، فکرش را بکنید که اگر قضیه بر عکس شود چه رسوایی بزرگی بر پا می شود !

تعطیلی دو روزه سینماها
سخنگوی انجمن سینماداران در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره تعطیلی سینماها در ایام سوگواری ایام فاطمیه (س) گفت: سالن‌های سینما از امروز ساعت 18 به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) تعطیل می‌شود و اولین سانس نمایش فیلم‌ها در سالن های سینمای صبح روز دوشنبه (26 فروردین ماه) خواهد بود.
وی در پاسخ به این سوال که فیلمی را برای این ایام در نظرگرفتید یا خیر گفت: هیچ فیلمی را برای نمایش در سالن‌های سینما در این ایام در نظر گرفته نشده است.

افشای اسم رمز فعالیت‌های تجاری فرقه ضاله بهائیت
مدتی است گروهی وابسته به فرقه ضاله بهائیت فعالیت خود را  در قالب اموری همچون تجارت و فعالیت‌های اقتصادی روی اجناس مارک دار گسترش داده اند.
این گروه که غالبا با اسامی همچون نیلوفر آبی یا لوتوس فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند مدتی است که نفوذ خود را در بازار تهران و مجتمع‌های تجاری بزرگ پایتخت افزایش داده‌اند.
همچنین مدتی قبل بود که وب سایتی توسط گردانندگان فرقه ضاله بهاییت در ایران با نام پروژه‌های بهایی یا شبکه توسعه دهندگان بهایی راه‌اندازی شده بود که منابع و مطالب ترویجی این فرقه ضاله در آن قرار داده شده بود.
در این وب سایت در کنار تبلیغ به عضو گیری برای این فرقه ضاله نیز پرداخته شده است.
خاطرنشان می‌شود که نیلوفر آبی الگوی مقدسی برای اعضای این فرقه محسوب می‌شود به طوری که معبدی با همین سبک را در هندوستان و با نام مشرق الاذکار لوتوس یا نیلوفر آبی طراحی کرده‌اند که بزرگترین بنای معبدی جهان محسوب می‌شود.

اخبار کوتاه:
*در عملیات گسترده‌ ارتش سوریه در ریف ادلب یکی از فرماندهان بزرگ‌ترین گروه‌‌های تروریستی به هلاکت رسید. بر اساس گزارش‌های سازمان‌های اطلاعاتی، ارتش سوریه به‌تازگی عملیات گسترده‌ای را در حومه ادلب اجرا کرد. در این عملیات در منطقه «حیش» در حومه «معره نعمان» ادلب «ابو براءالشیشانی» فرمانده گروه تروریستی «لواءالامه» کشته شد. علاوه بر شیشانیده‌ها تروریست دیگر نیز در این عملیات کشته شدند. این گروه یکی ازبزرگ‌ترین گروه‌های تروریستی در حومه ادلب به شمار می‌آید.

 * تعدادی از سلطنت‌طلبان فراری نشستی را در «کلن» آلمان برگزار کردند. در این نشست، یکی از آن‌ها درباره همکاری سلطنت‌طلبان با اصلاح‌طلبان در دوره خاتمی افشاگری کرد. این نشست را «سازمان ایرانیان سکولار دموکرات» ـ بخوانید دوتن! از سلطنت‌طلبان ـ برگزار کردند. از نکات جالب این نشست تعداد شرکت‌کنندگان بود که به انگشتان دو دست هم نمی‌رسید. به دلیل آن‌که در نشست‌های اپوزیسیون خارج از کشور به سلطنت‌طلبان اعتنا نمی‌شود، به این فکر افتادند تا برای جلوگیری از قطع شدن پولی که از سرویس‌های جاسوسی دریافت می‌کنند، نشستی برگزار کرده و حیات خود را اعلام کنند.

*  «داریوش سجادی» در وبلاگش نوشته است، من حامی کروبی در انتخابات سال ۸۸ بودم؛ اما روزنامه اعتماد ملی با صلاحدید بی‌بی‌سی از انتشار مقاله من خودداری و آن را سانسور کرد! وی که سابقه قلم‌زنی در نشریات اصلاح‌طلب را دارد و از مشاوران سابق کروبی است، در وبلاگ خود می‌نویسد: تا پایان انتخابات سال ۸۸ بی‌بی‌سی برای گفت‌وگو به سراغم نیامد با وجود آن که قبلاً هماهنگ شده بود. از فردای بروز شهرآشوبی‌ها در تهران BBC به سراغ بنده آمد؛ اما نکته جالب آن بود که وقتی اینجانب به سهم و بضاعت خود کوشیدم با درج مقالاتم در روزنامه «اعتماد ملی» [ارگان حزب کروبی] به شفاف شدن و آرام شدن فضا کمک کنم. بار دیگر اما این بار بصورتی نامحسوس وغیرمستقیم مورد سانسور این «رسانه نما» قرار گرفتم!

 * بر اساس اخبار رسیده موسوی خوئینی‌ها در روزهای گذشته در جلسه‌ای با حضور برخی اعضای این جریان، به شدت از احتمال کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی انتقاد کرده و او را فاقد قابلیت‌های لازم برای کاندیداتوری و نمایندگی جریان حامی فتنه در انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری عنوان کرده است.

 * بر اساس نامه چندی پیش یکی از مسئولان اقتصادی دولت به وزارت خارجه، گمرک ترکمنستان از چند هفته قبل جلوی ورود کامیون و واگن‌های حامل سیمان از مبدأ ایران به این کشور را گرفته؛ اما انتقال سیمان به مقصد سایر کشورها از طریق این کشور هنوز آزاد است. این مقام مسئول از وزارت خارجه خواسته است این اقدام بدون اطلاع و فاقد دلیل مشخص را هرچه سریع‌تر پیگیری و رفع کند.

 * یکی از پایگاه‌های اینترنتی تصویر کودکی 10 ساله را منتشر کرد که به گفته گردان موسوم به «ابی البراء» به عنوان یکی از خطرناک‌ترین هواداراند بشار اسد در پست بازرسی حی المشارقه دستگیر و مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد! پایگاه مزبور افراد مسلح تروریست را به تمسخر گرفت که تصویر این کودک را با سلاحش که دسته‌های سبزی جعفری که در حال فروشش بوده است، نشان دادند! این موضوع خشم مخالفان را برانگیخت و بسیاری از آن‌ها به طور علنی اقدامات افراد مسلح را مورد انتقاد قرار دادند

https://shoma-weekly.ir/PQlc03