گفته می‌شود که...

واکنش نتانیاهو به تظاهرات 13 آبان/ اختلاس در یکی از بانک‌های یزد/ حراج میلیاردی 39خانه و مغازه مه آفرید خسروی/ سیاستمدار آمریکایی مورد عتاب رهبری کیست؟/ تعیین نرخ در مداحی‌ها/ واکنش نتانیاهو به تظاهرات 13 آبان و ...

فرار به جلوی افراطی‌ها!

در بیانیه‌ای که به‌تازگی با عنوان «شورای هماهنگی احزاب و گروه‌های چهارده‌گانه[؟!] اصلاح‌طلب استان همدان در وبگاه‌های افراطی‌ها منتشر شده، گفته شده که استاندار معرفی‌شده، اصلاح‌طلب نیست و استاندار باید از میان یکی از افراد پیشنهادی این شورا انتخاب می‌شد! در این بیانیه ادعا شده است «شورا افراد متعددی را معرفی کرد و یکی از افراد معرفی شده تا مرز تصدی امر پیش رفت که متأسفانه با وجود شایستگی و کارنامه درخشان شخصیتی و مدیریتی، متولیان امر هیچ توجهی به نقطه نظرات و حساسیت‌های مطرح‌شده از جانب احزاب و گروه‌های سیاسی- صنفی اصلاح‌طلب ننموده، و در خلأ ایجاد شده، گزینه‌ای با سابقه مدیریت در دولت گذشته که سنخیتی با جریان اصلاح‌طلبی نداشته را به عنوان استاندار معرفی نمودند»!

گفته می‌شود افراطی‌های مدعی اصلاحات با وجود به دست آوردن پست‌های بسیاری در دستگاه‌های دولتی و از جمله استانداری‌ها، سیاست تبلیغاتی را بر حفظ موضع طلبکاری خود- سهم ما کم است!- و بدهکار کردن همواره دولت گذاشته‌اند تا بدین ترتیب، از یک سو امتیازات بیشتری دریافت کنند و از سوی دیگر، چنین القا کنند که دولت، مطلوب آن‌ها نیست و بنابراین پاسخگوی عملکرد آن نیستند!

محمد خاتمی چندی پیش و در زمان معرفی اعضای کابینه دولت روحانی به مجلس، در پاسخ به انتقادهای اصلاح‌طلبان درباره ترکیب کابینه یازدهم گفته بود: اگرچه ما نتوانستیم در لایه‌های اول مدیریتی همه نیروهای خود را به دولت یازدهم تزریق کنیم؛ اما باید تلاش کنیم لایه دوم مدیران را از آن خود سازیم.

کشف کامیون‌های حامل مواد شیمیایی به مقصد سوریه!

رئیس ستاد ارتش ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد یکی از گشتی‌های فرماندهی تیپ سوم منطقه «یشیلجه» نزدیک مرزهای ترکیه و سوریه دو روز قبل، سه کامیون حامل مواد شیمیایی را توقیف کرد. این سه کامیون به سوی سوریه در حال حرکت بودند. در این بیانیه آمده است: نیروهای گشتی ارتش ترکیه پس از بی‌توجهی رانندگان این سه کامیون به فرمان ایست، به سوی کامیون‌ها که در حال حرکت به طرف مرز سوریه بودند، تیراندازی کردند. بر اساس این بیانیه، پس از تیراندازی به لاستیک این سه کامیون، رانندگان و سرنشینان آن‌ها پیاده شدند و به سوی خاک‌ سوریه گریختند و نیروهای ارتش توانستند یک نفر از آن‌ها را دستگیر کنند. پس از بازرسی محموله این سه کامیون، بیست کیسه پنجاه کیلویی حاوی گوگرد در آن‌ها کشف شد. در این سه کامیون همچنین بشکه‌هایی مهر و موم شده وجود داشت که ماهیت ماده داخل آن مشخص نیست، به همین دلیل، این بشکه‌ها برای بررسی، به کمیته تخصصی مواد شیمیایی و بیولوژیکی و تشعشعات هسته‌ای ارسال شد.

مواضع حکیمانه رهبری از نگاه حریف
روزنامه کیهان طی یادداشتی به بازتاب سخنان رهبری در رسانه های بیگانه داد و نوشت: سخنان 12 آبان رهبرمعظم انقلاب اسلامی با گونه‌ها و روایت‌های مختلف همراه شده است، این سخنان در همه رسانه‌های مهم خارجی منعکس شد در این میان آمریکایی‌ها عمدتا به آن بخش از سخنان دو روز پیش رهبرمعظم انقلاب توجه نشان دادند که مربوط به حمایت از تیم مذاکره‌کننده و پرهیز از تضعیف آن بود. رسانه‌های فرانسوی ضمن آنکه لزوم حمایت از تیم مذاکره‌کننده را برجسته کردند عمدتا روی ابراز بدبینی رهبر معظم انقلاب از مواجهه منطقی غرب با برنامه هسته‌ای ایران خبر دادند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم ضمن آنکه عدم خوشبینی رهبرمعظم انقلاب به مذاکرات ایران و غرب را بازتاب دادند روی این جمله که «اسرائیل حرام‌زاده است» تمرکز نمودند. رسانه‌های روسیه و چین عمدتا روی عدم خوشبینی ایران به مذاکرات توجه نشان دادند. رسانه‌های عربی محافظه‌کار منطقه - رسانه‌های وابسته به عربستان و... - روی اینکه رهبر ایران به مذاکرات با غرب خوشبین نیست تمرکز نمودند.

دیدار بابک زنجانی با مقام ارشد اجرایی
بابک زنجانی اخیرا با یک مقام ارشد اجرایی دیدار داشته است و در این دیدار توصیه شده به فعالیت‌های خود با استحکام بیشتر ادامه دهد.روزنامه وطن امروز نوشت: بابک زنجانی اخیرا با یک مقام ارشد اجرایی دیدار داشته است. در این دیدار توصیه شده بابک زنجانی به فعالیت‌های خود با استحکام بیشتر ادامه دهد.همچنین در این دیدار به بابک زنجانی اطمینان‌ خاطرداده شده در برخی حوزه‌ها، از وی حمایت‌های لازم به عمل آید. این دیدار در حالی است که پیش‌تر اظهارنظر برخی مقامات به گونه‌ای بود که تصور می‌شد با این بازرگان پرحاشیه همکاری نخواهند کرد. بیژن زنگنه، وزیر نفت نیز بلافاصله پس از شروع به کار، از بدهی چند میلیارد دلاری بابک زنجانی به این وزارتخانه خبر داده بود.

سوءاستفاده 5 میلیاردی یک مدیرعامل!
سازمان بازرسی از سوءاستفاده 000/000/215/5 ریالی مدیرعامل وقت شرکت پتروشیمی ایلام به ‌واسطه اخذ مبلغ از پیمانکاران طرف قرارداد و استفاده در جهت منافع خویش خبر داد. سازمان بازرسی کل کشور درباره رسیدگی به پرونده سوءجریانات مالی در شرکت پتروشیمی ایلام عنوان کرد: این سازمان نتایج بررسی‌های سازمان بازرسی کل کشور طی 5 فقره گزارش در سالهای 89 الی 90 به دادسرای امور اقتصادی و همچنین هیأت رسیدگی به تخلفات اداری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ارسال شده است.
تعیین نرخ در مداحی‌ها
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی،امام جمعه قم با تاکید بر این که شعر آیینی باید در خدمت تعالی بشر و اسلام ناب باشد، گفت: در گذشته این‌گونه نبود که برای مداحی و مرثیه‌سرایی نرخ تعیین کنند، اما متاسفانه امروز این مسائل کم رنگ شده است.
اشتغال اعتراضی ورزشکار المپیکی ایران دریک رستوران عراقی

محمدرضا اخلاق پسند کاپیتان با تجربه و کنار گذاشته شده تنیس روی میز کشورمان که همراه تیم عراقی خود در جام باشگاه های عرب شرکت و افتخار آفرینی کرده بود تصمیم گرفت برای اعتراض به سیاست های فدراسیون ایران و کنار گذاشته شدنش ازتیم ملی در همان سلیمانیه عراق بماند و با اشتغال در یک رستوران ابراز نارضایتی خود را اعلام کند. وی اکنون در رستوران فاروق کبابچی در سلیمانیه عراق مشغول است.

گسترش جشن‌های هالووین در تهران
طی چند سال اخیر اجرای بعضی از آداب و رسوم تازه ساز برخی کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده در میان برخی گرو های جوان و نوجوان ایران باب شده است و این ماجرا از طرفی خوب است چون اجرای این رسوم - هر چند در اندازه ای بسیار کوچک و در حد خانه، مدرسه و مهد کودک - به هرحال می‌تواند بهانه ای برای شادمانی مردم باشد و از طرفی بد است، چون ما معمولا بدون اطلاع از اصل و ریشه آن که لطف این مراسم را صد چندان می‌کند، فقط ظاهر ماجرا را از روی فیلم‌ها یا کانال‌های ماهواره کپی می‌کنیم و کم کم مصداق ضرب المثل "کلاغ خواست راه رفتن کبک را یاد بگیرد، راه رفتن خودش را هم فراموش کرد" می‌شویم !!جشن هالووین یکی از همین آداب و رسوم است که غرب توانست ان را با فرهنگ سازی کردن در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان به خانه ایرانی ها بکشاند و این مراسم کم کم به بهانه نمایش عروسکی در برخی مهد کودک ها و مدارس کم کم با کشیده شدن به مهمانی های شبانه تبدیل به یک ضد فرهنگ فرهنگی در کشور ما شد و چند سالی است که ایرانی ها هم هالووین را همزمان با مردم دیگر کشور های غربی جشن می گیرند.
کنترل ترافیک با الهام از حشرات
متخصصان علوم ارتباطات موسسه تحقیقاتی کارنگی ملون با بررسی نحوه حرکت گروه های بسیار بزرگ حشرات در لانه های کوچک، توانستند روش جدیدی را برای کنترل ترافیک در خیابان های شلوغ و چهارراه ها ابداع کنند.در این شیوه جدید که با عنوان چراغ راهنمایی مجازی معرفی شده است، برای کنترل چراغ های راهنمایی و نحوه حرکت خودروها در چهارراه و خیابان های شلوغ از اطلاعات گردآوری شده توسط دستگاه های جی پی اس موجود در خودروها ، حسگرهای نصب شده در خیابان و روش های ارتباطی بردکوتاه استفاده می شود.به این ترتیب در هر منطقه ترافیکی موقعیت، سرعت، مسیر حرکت و فاصله هر وسیله نقلیه تا وسیله نقلیه یا تقاطع بعدی با استفاده از ابزارهای ارتباطی بردکوتاه برای سامانه کنترل ترافیک مخابره می شود.این سامانه پس از تحلیل اطلاعات به دست آمده از تمام خودروهای در حال عبور از آن منطقه، در خصوص روشن شدن چراغ سبز، زرد یا قرمز و مدت زمان نمایش هر چراغ، به گونه ای تصمیم گیری می کند که در کوتاه ترین زمان ممکن، گره ترافیکی آن منطقه باز شود.
ماجرای پیشنهاد یک میلیارد تومانی نویسنده کتاب بامداد خمار
ابوالحسن داوودی کارگردان مطرح سینما مدتها قبل در گفت وگویی با همشهری 24 ماجرای جالبی درباره پیشنهاد یک میلیارد تومانی نویسنده کتاب بامداد خمار را بازگو کرده است. به گزارش پارس توریسم ،داوودی دراین مصاحبه گفته:ماجرایی که من را خیلی متاسف کرد مشءله بامداد خمار بود. چون فضای آن رمان را با فیلم سینمایی یا حتی سریال تلویزیونی خیلی همخوان می دیدم. جالب بود که در مذاکراتمان با خانم حاج سید جوادی رقم پیشنهادی ایشان برای اجازه اقتباس یک میلیارد تومان بود.من گفتم شما فکر می کنید این مبلغ را باید چطور بپردازیم وانتظارشان این بود که تمام یک میلیارد تومان نقدا در همان ابتدا هم پرداخت شود. او افزوده بود :مطرح شدن این پیشنهاد همزمان با شروع پخش سریال قهوه تلخ بود. خانم حاج سید جوادی هم فکر می کرد قرار است رمانش با همین استقبال مواجه شود و اهالی سینما از قبل آن هفتاد هشتاد میلیارد درمی آورند که یک میلیارد هم باید سهم او باشد.

فعالیت هیات متوسلین به ذوالجناح!
به دنبال درج خبر فعالیت هیاتی تحت عنوان فعالیت هیاتی تحت عنوان متوسلین به ذوالجناح در استان مرکزی توسط یکی از مطبوعات سراسری، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان گفت: فعالیت چنین هیات‌هایی در استان در دست بررسی است. حجت‌الاسلام چمانی در گفت‌و گو با (ایسنا)، منطقه مرکزی، با اذعان به ایجاد رفتارهای خرافی و به انحراف کشیده شدن مراسم عزاداری در قالب ایجاد چنین هیات‌هایی گفت: اسامی، عناوین و فعالیت هیئات مذهبی باید دارای چارچوب مشخصی باشد که برای آنها تدوین شده است. وی با بیان اینکه برخی هیئات مذهبی بویژه در ایام خاصی همچون محرم و صفر و علی الخصوص در دهه محرم به فعالیت می‌پردازند که رصد آنها با توجه به گستردگی مراسم در این ایام کار بسیار مشکلی است، افزود: شورای هیئات مذهبی در تمامی شهرستان‌های استان تشکیل شده و روند فعالیت هیئات را نظارت و امور مربوط به آنها را پیگیری می‌کند. وی بر لزوم برخورد با چنین هیات‌هایی که مورد تایید سازمان تبلیغات نیستند و رفتارهای خرافی را در جامعه دامن می‌زنند، تاکید کرد و گفت: نهادهای فرهنگی نیز باید با ورود به این حوزه از لطماتی که این هیات‌ها از بعد فرهنگی به جایگاه سیدالشهدا(ع) وارد می‌کنند، جلوگیری کنند. وی با تاکید بر اینکه از فعالیت چنین هیاتی بی خبر بودم، بر پیگیری این مورد تاکید کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 2100 هیات ثبت شده در استان مرکزی فعالیت می‌کنند که نظارت بر این تعداد در ماه محرم سخت است چه برسد به هیات‌هایی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند.

بلایی که آمریکایی‌ها بر سر دانشمندان عراقی آوردند
انجمن اساتید دانشگاه در بغداد اعلام کرد که هدف ۸۰ درصد ترورها در این کشورشخصیت‌های دانشگاهی بوده است و بیش از نیمی از کشته‌شدگان درجه استاد تمامی یا استادیاری داشته‌اند، بیش از نیمی از ترورها متعلق به دانشگاه بغداد و سپس دانشگاه بصره، موصل و دانشگاه المستنصریه بوده است.

موافقت روحانی با لغو فروش برخی ساختمان های دولتی در تهران
در حالی که نهاد ریاست جمهوری با تصویب پیشنهاد سال جاری وزیران عضو کمیسیون لوایح دولت دهم و به استناد ماده ۱۱۵ قانون محاسبات عمومی کشور، به برخی دستگاههای اجرایی مجوز داد نسبت به فروش اموال غیرمنقول مازاد بر نیاز خود در تهران اقدام و وجوه حاصل از فروش را به حساب درآمد عمومی کشور واریز کنند، وزیران عضو کمیسیون لوایح دولت یازدهم با ارائه پیشنهادی خواستار لغو این مصوبه شدند که رییس جمهور نیز طی روزهای اخیر با آن موافقت کرده است.

ابلاغیه دولت درباره شرکت غنی سازی اورانیوم ایران
پس از آنکه هیئت وزیران در تیرماه سال جاری بنا به پیشنهاد سازمان انرژی اتمی ایران و به استناد اختیارات خود مصوب کرد که موضوعاتی به اساسنامه شرکت غنی سازی اورانیوم ایران اضافه شود و این اصلاحات در جلسه 23 مردادماه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد، شنیده شده این اصلاحات طی روزهای اخیر با امضای معاون اول رییس جمهور به صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ابلاغ شده است.
گزارش 100روزه به روحانی رسید
بعد از آن‌که رئیس‌جمهور در راستای شعارهای انتخاباتی خود، از وزرای کابینه یازدهم خواست تا برای ساماندهی وضع اقتصاد در صد روز اول گزارش ارائه دهند، شنیده‌های سایت «انتخاب» حکایت از آن دارد که گزارش‌های مذکور آماده و به رئیس‌جمهور ارائه شده است. در این گزارش‌های مفصل که به دست رئیس‌جمهور رسیده، به جز آن‌که به «وضع فعلی کشور» همراه آمارهای دقیق اشاره شده، راهکارهایی نیز برای برون‌‌رفت از وضع فعلی ارائه شده است. به ادعای این سایت، در بخش‌هایی از این گزارش‌ها، اطلاعات و آمار شگفت‌انگیزی وجود دارد که انتشار آن می‌تواند نگاه مردم را در مورد «دولت روحانی و میراث احمدی‌نژاد» دقیق‌تر و واضح‌تر کند.

واکنش وزیر علوم به انتصاب‌های خبرساز
اقدام رضا فرجی‌دانا، وزیر علوم در صدور حکم معاون و مشاور برای میلی‌منفرد و جعفر توفیقی با انتقاد برخی نمایندگان روبه‌رو شده، از این رو وزیر علوم برای پاسخگویی در این زمینه به کمیسیون آموزش فراخوانده شده است. میلی‌منفرد اولین وزیر پیشنهادی روحانی است که از مجلس رأی اعتماد نگرفت و توفیقی نیز سرپرست وزارت علوم تا قبل از رأی اعتماد فرجی‌دانا بود که گفته می‌شود به دلیل برخی مخالفت‌ها به مجلس معرفی نشد. با این همه فرجی‌دانا در واکنش به این انتصابات گفته است: نمی‌خواستیم در وزارت علوم رکود ایجاد شود. به گزارش مهر، وزیر علوم اضافه کرده است: چند نفر از مسئولان وزارت علوم تغییر کرده بودند و لازم بود از دوستانی که مفید فایده بودند بخواهیم در سمت‌های جدید فعالیت کنند.آن‌گونه که تسنیم خبر داده، میلی‌منفرد نیز در اولین روز کاری خود گفته است: براساس فشار برخی گروه‌ها به وزارت علوم نیامدم. انتصابم با حسن‌ظن وزیر علوم بود.

سیاستمدار آمریکایی مورد عتاب رهبری کیست؟
رهبر انقلاب در آستانه روز تسخیر لانه جاسوسی در دیدار هزاران نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان با اشاره به سخنان یکی از سیاستمداران آمریکایی که خواستار بمباران اتمی ایران شده بود، خاطرنشان کردند: «اگر آمریکایی‌ها راست می‌گویند که در مذاکرات جدی هستند، باید به دهان این افراد یاوه‌گو بزنند و دهان آنها را خرد کنند.» اما پرسشی که در ذهن بسیاری خطور می‌کند این است که رهبر انقلاب در فرمایشات خود به اظهارات کدام سیاستمدار آمریکایی اشاره کردند؟ آن‌گونه که سایت مشرق خبر داده، اشاره رهبر انقلاب به اظهارات «شلدون آدلسون»، پشتیبان وفادار و همیشگی رژیم صهیونیستی و از بزرگ‌ترین حامیان مالی حزب جمهوریخواه آمریکاست. آدلسون در میزگردی در دانشگاه «یشیوا» در بیست‌ودوم اکتبر 2013 (30 مهر)، چنین اظهاراتی مطرح کرده است. او سرمایه‌دار یهودی آمریکایی و یکی از ثروتمندترین افراد جهان است.

طلایی: توقع داریم شهردار تهران در جلسات دولت شرکت کند
ماجرای دعوت شهردار تهران به جلسات هیات وزیران فقط مربوط به دولت یازدهم نبوده و در دولت قبل نیز حاشیه‌ساز بود. با این وجود اکنون دو ماه پس از آغاز به کار دولت، مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای شهر تهران، می‌گوید:‌ حضور شهردار تهران در جلسات هیات دولت یعنی انتقال مشکلات شهر تهران به دولت، ما دوست نداریم حرف‌ها و انتظارات ما فقط از طریق رسانه‌ها به مسئولان انتقال یابد، چراکه گاهی اوقات رسانه‌ها هدف ما را منتقل نمی‌کنند و محلی برای سوءبرداشت‌های مختلف ایجاد می‌کنند. وی افزوده است: «توقع ما به عنوان نمایندگان مردم از دولت این است که در اداره شهر تهران حضور داشته باشند و در این میان شهردار تهران همانند سال‌های دور در جلسات هیات دولت شرکت کند.» به گزارش ایلنا، این عضو شورا از دولت احمدی‌نژاد هم انتقاد کرده و گفته است که در دولت نهم و دهم شهر تهران و شهروندان مورد بی‌توجهی دولت قرار گرفتند.

حراج میلیاردی 39خانه و مغازه مه آفرید خسروی
خبر اول این که حراج 39 خانه و مغازه مه آفرید خسروی متهم ردیف اول پرونده فساد بزرگ مالی در تهران و کرج در قالب مزایده آغاز شد. به گزارش مهر، مکان تجاری در خیابان مقدس اردبیلی به ارزش 12 میلیارد تومان، مکان تجاری در خیابان ملاصدرای تهران به ارزش 11 میلیارد تومان، خانه 116 متری در خیابان فرشته تهران به ارزش 9/5 میلیارد تومان و مکان تجاری در الهیه تهران به ارزش 1/6 میلیارد تومان از جمله املاکی هستند که در این آگهی به مزایده گذاشته شده است. بیشتر این خانه‌ها و مغازه‌ها در این آگهی در رهن بانک‌های پارسیان، کارآفرین و بانک ملی ایران عنوان شده است.

بازگشت پرونده «ستار بهشتی» به دادسرا
خبر دیگر این که وکیل‌مدافع اولیای‌دم ستار بهشتی از بازگشت پرونده موکلش به دادسرا خبر داد. گیتی پورفاضل در گفت‌وگو با ایسنا، در این رابطه گفت: شعبه 1057 دادگاه عمومی که پرونده به آن ارسال شده بود از پرونده نقص گرفته و آن را به شعبه اول بازپرسی دادسرای امور جنایی ارسال کرده است. پورفاضل معتقد است که دلایل ذکر شده در کیفرخواست مبنی بر غیرعمد بودن قتل ستار بهشتی ضعیف است.

سخت‌گیری بیشتر حراست دانشگاه پلی تکنیک
شنیدیم که سختگیری حراست دانشگاه امیر کبیر در مبادی ورودی دانشگاه شدت یافت. دانشجویان این دانشگاه به ایران گفتند در روزهای اخیر محدودیت‌های پوششی بیشتری اعمال می‌شود. به گفته این دانشجویان پوشش آن‌ها تغییر نکرده و بعضاً همان لباس‌های ترم‌های گذشته است اما حراست این دانشگاه محدودیت‌های بیشتری اعمال می‌کند.

ملاقات فرزندان میرحسین با وی
با خبر شدیم که فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، با پدر و مادرشان دیدار کردند. به گزارش فرارو، کوکب، زهرا و نرگس موسوی با پدر و مادرشان در فضایی مناسب دیدار کرده‌اند و بازرسی آن‌ها مانند بازرسی‌های پیش از ملاقات عید غدیر انجام شده است. حال زهرا رهنورد و میرحسین موسوی در این ملاقات خوب توصیف شده است.

دلیل عدم انتشار هم میهن
دست آخر این که سردبیر روزنامه «هم‌میهن» درباره مشکل به‌وجود آمده برای انتشار این روزنامه، گفت: هیأت نظارت بر مطبوعات در مشکل به‌وجود آمده برای روزنامه «هم‌میهن» نقشی ندارد.محمد قوچانی با بیان این‌که نامه‌ای از سوی معاون قضایی خطاب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشته شده است، اظهار کرد: در متن این نامه آمده است، به‌دلیل آن‌که روزنامه «هم‌میهن» اعمال ماده 18 شده، موقتاً از انتشار این روزنامه جلوگیری شده.او ادامه داد: ماده 18 به این معنا است که رئیس قوه قضائیه به حکم «خلاف بین شرع» اعتراض کند، در صورتی که روزنامه «هم‌میهن» قرار منع تعقیب دارد و در همان مراحل بدوی و قبل از رفتن پرونده به دادسرا، تبرئه شده است. سردبیر روزنامه «هم‌میهن» با اشاره به این‌که از حکم تبرئه این روزنامه حدود شش سال می‌گذرد، گفت: آقای آوایی - رئیس کل دادگستری استان تهران - قول مساعد داده است تا با دادستان در این‌باره صحبت و نظرنهایی را اعلام کنند. او تأکید کرد: روزنامه «هم‌میهن» تا اعلام نظر نهایی قوه قضائیه منتشر نمی‌شود.

واردات گندم 2 برابر نیاز کشور!
در حالی که امسال براساس گزارش‌های رسمی وزارت جهاد کشاورزی نیاز واقعی کشور به واردات گندم 3 و نیم میلیون تن است، وزارت جهادکشاورزی دستور داده 2 برابر این میزان یعنی 7 میلیون تن گندم وارد شود. به عبارتی با این اقدام امسال نیازمندی کشور به گندم حدود صددرصد بیشتر از آنچه در واقع وجود دارد اعلام شده است. در این شرایط می‌توان پیش‌بینی کرد با واردات 7 میلیون تن گندم، نصف این میزان گندم در سیلوها ذخیره شده و سال آینده دولت از حیث واردات گندم اعلام خودکفایی کند. شاید آن زمان باید شاهد برگزاری جشن خودکفایی گندم نیز باشیم!

دلیل دیدار قالیباف و احمدی‌نژاد چه بود؟
به‌دنبال انتشار خبری تحت عنوان ملاقات شهردار تهران با محمود احمدی‌نژاد در سایت‌های خبری، مدیرکل روابط‌عمومی شهرداری تهران گفت: این دیدار به تازگی انجام نشده و مربوط به هفته‌های قبل است. نامدار صداقت در گفت‌وگو با «باشگاه خبرنگاران» گفت: قالیباف با هدف افزایش تعاملات و رایزنی‌های سیاسی دیدارهای مستمری با شخصیت‌های مختلف دارد و این دیدار در همین راستا بوده است. وی افزود: شهردار تهران گفت‌وگوی صریح و نقد سازنده و رودررو را یکی از بهترین ابزارها برای تقویت گفت‌وگوی اصولگرایی و پالایش اصولگرایی از تفکراتی می‌داند که در مقاطع حساس موجب آسیب‌هایی می‌شود که جبران آن چندان آسان نیست.

تکذیب انگشت نگاری از «مصباحی‌مقدم»
غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت در واکنش به خبرهای مطرح شده در برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌ها مبنی بر انگشت‌نگاری از وی در سفارت آلمان برای دریافت روادید جهت تبلیغ در ایام محرم در این کشور گفت: به‌طور حتم این خبر کاملا دروغ، بی‌ریشه و کذب است. وی گفت: «من به لحاظ مشغله کاری در حوزه نمایندگی مجلس هیچ قصد سفری به آلمان برای تبلیغ در ایام محرم نداشته و ندارم


احضار مجدد مرتضوی
شاکی سعید مرتضوی دادستان سابق تهران در پرونده معروف به پرونده پالیزدار از احضار مجدد مرتضوی به شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت خبر داد. «پیمان حاج‌محمودعطار» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: «طبق ابلاغ بازپرس شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت، سعید مرتضوی باید ساعت 15روز چهارشنبه (15 آبان ماه جاری) در دادسرا حضور یابد

اختلاس در یکی از بانک‌های یزد
شنیده شد که رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان یزد از اختلاس 200 میلیون ریالی در یکی از بانک‌های یزد خبر داد. صراط نوشت؛ سرهنگ خالقی گفت: کارمند یکی از بانک‌های یزد که با سوء‌ استفاده از موقعیت شغلی خود اقدام به برداشت غیرقانونی 200 میلیون ریال از حساب مشتریان بانکی کرده بود که دیروز دستگیر شد. متهم که در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرده است برای مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.
سعید جلیلی به کجا می‌رود؟
شنیده شد که از سعید جلیلی دعوت شده است به دانشگاه امام صادق بازگشته و به تدریس بپردازد. به گزارش آریا اخبار محرمانه حکایت از آن دارد که دکتر جلیلی در ساختمانی مجاور شورای امنیت مستقر و با تعدادی کارشناس تحت عنوان نماینده رهبری در شورای امنیت فعالیت خواهد کرد.

دانشگاه احمدی‌نژاد تکذیب کرد
شنیده شد که روابط عمومی دانشگاه ایرانیان نقل برخی اخبار مبنی بر دیدار احمدی‌نژاد با شخصیت‌های کشوری جهت راه‌اندازی و کمک به دانشگاه ایرانیان را تکذیب کرد. تسنیم نوشت؛روابط عمومی دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان با صدور بیانیه‌ای انتشار برخی اخبار مبنی بر دیدار محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان با برخی از شخصیت‌های کشوری برای کمک به این دانشگاه را نادرست و کذب دانست.

دستور مترویی دولت به شهردار تهران
شنیده شد که براساس ابلاغیه‌‌ای که طی روزهای اخیر از سوی دولت به وزرای راه و کشور ابلاغ شده و قرار است به شهردار تهران نیز اعلام شود، مقرر شده با توجه به تایید معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور، طرح احداث قطار حومه‌‌ای تهران به شهر جدید پرند از وزارت راه و شهرسازی گرفته شده و به شهرداری تهران واگذار شود. خراسان نوشت؛ براساس این ابلاغیه، کلیه تعهدات وزارت راه در ارتباط با قراردادهای موضوع طرح مذکور، به شهرداری تهران منتقل می‌شود.

برادران انصاری هم دانشگاه آزادی شدند
شنیده شد که سرپرست دانشگاه آزاد با صدور احکام جداگانه‌ای رئیس و اعضای شورای سیاست‌گذاری مرکز فرهنگی دانشگاهی امام‌خمینی(ره) و انقلاب اسلامی این دانشگاه را منصوب کرد. تسنیم نوشت؛حمید میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد با صدور احکام جداگانه‌ای رئیس و اعضای شورای سیاست‌گذاری مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی این دانشگاه را منصوب کرد. براساس این گزارش، طبق این احکام جواد حقیری مددی به عنوان رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام‌خمینی(ره) و انقلاب اسلامی و فاطمه طباطبایی، حجت‌الاسلام مجید انصاری، سید طه هاشمی، ابراهیم واشقانی فراهانی و حمید انصاری به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری این مرکز منصوب شدند.

ولایتی از باقر لاریجانی حکم گرفت
شنیده شد که پارسینه نوشت؛ دکتر باقر لاریجانی قائم مقام رئیس دانشگاه و رئیس شورای راهبردی حوزه علوم پزشکی با صدور حکمی دکتر علی اکبر ولایتی را به عنوان عضو بورد تخصصی بیمارستان فرهیختگان منصوب کرد. در بخشی از این حکم آمده است: یکی از مهم‌ترین بسترهای آموزش، پژوهش و ارائه خدمات سلامت در شهر تهران، بیمارستان فرهیختگان است که مراحل نهایی آمادگی و تجهیز آن در حال پیگیری است. مسلما راه‌اندازی این مجموعه درمانی با بیش از 300 تخت بیمارستانی ظرفیت ارائه خدمات آموزش بالینی را در دانشگاه آزاد اسلامی ارتقای چشمگیری خواهد داد. نظر به تعهد و تجربیات گرانقدر جنابعالی در حوزه علوم پزشکی، به عنوان عضو بورد تخصصی بیمارستان فرهیختگان منصوب می‌شوید تا دانشگاه را در تحقق چشم‌اندازهای رفیع آن در گسترش ارائه خدمات درمانی یاری فرمایید.


تکذیب خبر «حضور گردان‌های ایرانی درسوریه»
شنیده شد که مسئول روابط عمومی کل سپاه، اظهارات یک نماینده مجلس مبنی بر حضور گردان‌های ایرانی در سوریه را به شدت تکذیب کرد. به گزارش روابط عمومی کل سپاه، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه، درپی انتشار خبر اظهارات یکی از نمایندگان مشهد در مجلس شورای اسلامی مبنی بر «وجود صدها گردان ایرانی در سوریه»، گفت: وجود گردان‌های ایرانی در سوریه را به شدت تکذیب می‌کنیم. وی افزود: همانگونه که بارها گفته شده است ایران هیچگونه گردان سازمانی در سوریه نداشته و تنها برای انتقال تجارب دفاعی خود به مدافعان این کشور حضور مستشاری دارد. شریف با درخواست از صاحبان تریبون برای دقت بیشتر در بیان اظهاراتی که ممکن است مورد سوء استفاده دشمنان ملت و بدخواهان ایران اسلامی قرار گیرد، تاکید کرد: از اصحاب رسانه نیز انتظار می‌رود دقت و حساسیت بیشتری در انتشار اینگونه اخبار به خرج دهند تا دستمایه عملیات روانی رسانه‌های بیگانه فراهم نشود.

واکنش نتانیاهو به تظاهرات 13 آبان

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به راهپیمایی ضدآمریکایی مردم ایران، تداوم تحریم ها را خواستار شد و گفت ایران واقعی همانی است که دیده شد.

وی در این مورد گفته است: آمریکا و 1+5 شعارهای «مرگ بر آمریکا» ایرانی ها را بشنوند و تحریم های آن ها را کاهش ندهند.نتانیاهو افزود: ده ها هزار نفر برای [آیت الله] خامنه ای به خیابان های تهران آمدند و «مرگ بر آمریکا» گفتند. ایران واقعی همین است. رسانه های اسرائیلی نیز راهپیمایی مردم ایران را پوشش داده و به گستردگی کم سابقه آن اذعان کردند.

اخبار کوتاه

*«صادق زیباکلام» در مناظره‌ای که عصر دیروز بین الله‌کرم، حق‌شناس، خضرایی و وی در حاشیه همایش «زنده باد مرگ بر آمریکا» در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: رضاشاه خدمات زیادی به کشور ایران داشته است، ولی اگر در زمان وی بودم، نه یکبار، بلکه پنجاه بار اعدام می‌شدم! وی درباره انعقاد قرارداد الجزایر که به دست بهزاد نبوی انجام شد هم گفت: چرا بیانیه الجزایر در قضیه گروگان‌گیری اول انقلاب را در جایی مطرح نمی‌کنند؟ زیرا صد رحمت به ترکمانچای، زمانی که آمریکایی‌ها حاضر به امتیاز دادن بودند، نپذیرفتیم و زمانی که امتیاز ندادند، گروگان‌هایشان را آزاد کردیم و به نبوی گفتند با آن‌ها صحبت کن. در حالی که افراد دیگری باید این کار را انجام می‌دادند.»

*به گزارش «روسیا الیوم»، یک منبع نظامی سوریه اعلام کرد که چهارصد نیروی مسلح از تیپ موسوم به «سپر پایتخت» از شورشیان سوریه، خود را به ارتش سوریه تسلیم کردند. ارتش سوریه این منطقه را به‌شدت تحت نظارت خود قرار داده بود و اهالی منطقه در تسلیم این افراد، ارتش را یاری کردند. این افراد مسلح از غوطه شرقی و مناطق غربی دمشق بوده‌اند.

*رسانه‌های مجازی اصلاح‌طلب روز گذشته در برابر راهپیمایی بزرگ یوم‌الله 13 آبان سکوت اختیار کردند. در حالی که ملت ایران در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و در سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا برای گرامی‌داشت این روز در سراسر کشور به صحنه آمدند، رسانه‌های مجازی اصلاح‌طلبان، با سکوت، از مقابل این رویداد بزرگ گذشتند. تقریباً هیچیک از رسانه‌های اصلاح‌طلب مهم‌ترین خبر این روز کشور را نه در صدر و نه حتی جزو خبرهای مهم خود قرار ندادند. امروز هم روزنامه‌های شرق، ایران و... در صفحات اصلی‌شان عکس‌ها و تیترهای دیگری به جای انعکاس حماسه دیروز ملت کار کردند!

*«بهرام رادان» بازیگران ایرانی‌ای که حدود دو ماهی است به کشور بازگشته، در پاسخ به سؤالی مبنی بر «اینکه چرا وارد دنیای هالیوود نشده؟» در اظهاراتی تأمل‌برانگیز ضمن طعنه به گلشیفته فراهانی گفت: آنقدر ساده نیست، پیشنهاداهایی که می‌شود، باید از همه نظر بررسی کنی، چون ما با معیارهای ایران کار می‌کنیم. من هیچ‌وقت نرفتم که برنگردم! خیلی‌ها رفتند که اینجا ستاره بودند و بازیگری موفق، ولی در دنیای بزرگ سینمای جهان غرق شدند و دیگر آنقدر ستاره نیستند که در دیار خود بودند. در کشور خودت یک شاه‌ماهی هستی در یک رودخانه، ولی در غربت و هالیوود، یک ماهی هستی در یک اقیانوس»!

*گزارش‌های رسیده موثق حاکی از آن است که مدعیان اصلاحات با قصد دور زدن مجلس شورای اسلامی سعی دارند با فشار بر وزرایی که توانسته‌اند از مجلس رأی اعتماد کسب کنند، افراد مورد نظر خود را که دارای سوء‌سابقه در فتنه سال 88 هستند، در سطوح معاونت وزیر و مدیر کلی منصوب کنند. در همین راستا، وزیر علوم در پی کسب رأی اعتماد مجلس، میلی منفرد را معاون آموزش و توفیقی را معاون مشاور وزیر در وزارت علوم معرفی کرده است. این در حالی است که نمایندگان، به دلیل مشارکت این افراد در فتنه 88 صلاحیتشان را برای فعالیت در وزارت علوم رد کرده بودند. در همین زمینه، نمایندگان مجلس، وزیر علوم را برای توضیحات به مجلس فراخواندند.

*به‌تازگی نیروهای ضد انقلاب در تلاشند کمپینی را با عنوان «گفت‌و‌گو درباره انرژی اتمی» که با ایده اولیه شیرین عبادی و چند نفر از فعالان حقوق زنان شکل گرفته، راه‌اندازی کنند و با طرح مسائل فرعی، افکار عمومی را از مسئله اصلی دور سازند و با بی‌اهمیت خواندن مسئله هسته‌ای، فشار را برای تعطیلی فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان افزایش دهند! گفتنی است گزارشگران بدون مرز، بنیاد برومند و چند سازمان دیگر در حال پیگیری این قضیه هستند.

*این روزها، روند رو به ازدیاد انتصاب برخی مدیران ارشد دستگاه‌های دولتی که تابعیت دوگانه دارند(!)، به معضل تبدیل شده است. پیش از این، در جریان فرار محمود خاوری، مدیرعامل اسبق بانک ملی که تابعیت کشور کانادا را نیز داشت، موضوع مدیران دو تابعیتی در مجلس داغ شد اما خیلی زود فروکش کرد. گفتنی است برخی افراد که دارای تابعیت دوگانه هستند، به‌تازگی در سمت‌های بسیار حساس گمارده شده‌اند. این مدیران اکنون در حوزه ریاست‌جمهوری، وزارت نفت و برخی وزارت‌خانه‌های کلیدی دیگر مشغول به کار هستند!

*وزیر امور خارجه آمریکا در حالی به عربستان سعودی سفر کرده است که بر اساس اخبار رسیده، هدف «جان کری» از این سفر، در واقع فراهم کردن مقدمات لازم برای جانشینی شاهزاده «محمد بن‌نایف بن‌عبدالعزیز آل‌سعود» وزیر کشور سعودی، به جای «ملک عبدالله بن‌عبدالعزیز آل‌سعود» پادشاه فعلی و بیمار عربستان است.

*یک خبرگزاری وابسته به دولت، صبح امروز با قرار دادن مطلبی در پایگاه اینترنتی خود با عنوان «تبلیغات عجیب صداوسیما»، به رویکرد ضد استکباری رسانه ملی انتقاد کرد. این خبرگزاری در ادامه مطلب خود با حمله به ائمه جمعه، آن‌ها را افراد تندرو خواند که به‌دنبال تخریب دولت هستند! این خبرگزاری که ظاهراً برای زیر بار نرفتن مسئولیت انتشار این مطلب، آن را به نقل از یک پایگاه اینترنتی دیگر نقل کرده، پا را فراتر می‌گذارد و درحالی که به تخریب رسانه ملی و ائمه جمعه می‌پردازد، روز ۱۳ آبان، «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» را، مراسمی نمایشی عنوان می‌کند که هرساله به صورت نمادین با حضور تعدادی از دانش‌آموزان برگزار می‌شود!

* با اینکه تجمع هفته گذشته جمعی از هواداران احمدی نژاد در برابر منزل وی برای برگزاری جشن تولدش،‌ واکنش منفی در افکار عمومی داشت، تابناک گزارش می‌دهد مسابقه‌ای طرح شده که در تیتر آن آمده است "همزمان با 21 مهر ماه سالروز تولد سید محمد خاتمی، رئیس‌جمهور دوست داشتنی دولت اصلاحات و در آستانه 21 آبان ماه سالروز تولد دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور محبوب و پرتلاش دولت یازدهم، طرح جشن تا جشن به مناسبت سالروز تولد این دو رئیس‌جمهور به مدت یک ماه برگزار می‌شود". تابناک در گزارش خود افزوده: "قرار است شرکت کنندگان در این طرح، تصویر منتشر نشده از حسن روحانی را ارسال کنند و سکه طلا هدیه بگیرند و اگر دل نوشته خود را همزمان با سالروز تولد "دو رئیس‌جمهور محبوب اسبق و فعلی" در قالب متن کوتاه، پیامک، قطعه ادبی و یا نامه بفرستند، به تور تفریحی جزیره کیش بروند!" در این گزارش، اشاره‌ای به برگزار کنندگان مسابقه نشده ولی اگر چنین اقدامی صورت گرفته باشد قطعاً خلاف است و ریاست جمهوری باید مانع انجام آن شود.

*
بعد از بارندگی روزهای گذشته در اهواز، افراد زیادی در این شهر دچار تنگی نفس شدند. به گزارش یک مقام مسئول درمانی در اهواز حدود 3000 نفر با وضعیت تنگی نفس به بیمارستان‌های شهر مراجعه کردند و تعدادی نیز بستری شدند. مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و مسئولین اجرایی استان درخصوص علت این وضعیت اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند. متأسفانه با وجود تماس‌های فراوان مردم این خبر در صدا و سیمای جمهوری اسلامی هیچگونه انعکاسی نداشت ولی در شبکه‌های بیگانه بصورت فوری منعکس شد.

https://shoma-weekly.ir/z1KaAU