گفته می‌شود که...

واکنش‌شهیدبابایی به‌شهوت‌رانی‌یک آمریکایی/ هدیه بدون سند و پلاک /درخواست عجیب عراقی ها از آمریکا علیه ایران/ پشت پرده عجیب ماجرای انصاری فرد از زبان نزدیکان دایی/ سیلی محکم نماینده مجلس به صورت یک معاون/ روزه نگیرید تا رئیس برگردد! / ضدیت اصلاح‌طلبان دیروز با مبانی دینی! و ...

حذف سه بازیگر مشهور از «کلاه پهلوی»

نقش اصلی سریال «کلاه پهلوی» را امیرعلی دانایی ایفا می کند؛ جوانی بااستعداد که همین روزها با نمایشی با عنوان «نام تمام مصلوبان عیسی است» روی صحنه می رود.
جالب است بدانید پیش از امیرعلی دانایی بازیگران مختلفی کاندیدای ایفای این نقش بودند و حتی برخی از آنها تست گریم هم دادند. علی مصفا که پیش از این در «کیف انگلیسی» با ضیاء الدین دری همکاری کرده بود، جدی ترین گزینه ایفای نقش بود و حتی در مقطعی از پارسا پیروزفر نیز به عنوان کاندیدای ایفای این نقش نام برده شد.
حمیدرضا پگاه هم کاندیدای دیگر این نقش بود. پگاه حضور جدی در تلویزیون در مقام بازیگر را با ایفای نقش در سریال «تفنگ سرپُر» آغاز کرد و پس از آن مورد توجه کارگردان های دیگر قرار گرفت اما ظاهرا قسمت این بود که ایفای نقش به «امیرعلی دانایی» سپرده شود.
در چرایی عدم حضور هر سه بازیگر روایات متعددی عنوان شده از سن بالای دو نفر از گزینه ها تا عدم تناسب گریم با چهره در مورد بازیگر سوم با این حال آنچه حائز اهمیت است اینکه امیرعلی دانایی چنان بازی باکیفیتی در این مجموعه از خود نشان داد که حتی یک نفر هم کمترین کمبودی پیرامون نقش اصلی کار حس نکرد.

نگرانی اصلاح‌طلبان از بازگشت عارف!

در روزهای اخیر خبرهایی درباره احتمال تشکیل یک حزب سیاسی به‌نام «امید ایرانیان» از سوی دکتر عارف منتشر شده که با واکنش منفی بسیاری از چهره‌های اصلاح‌طلب مواجه شده است. پس از کناره‌گیری عارف از نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری که پیرو نامه محمد خاتمی اتفاق افتاد، موجی از ابراز مخالفت‌ها با این اقدام خاتمی در میان بدنه اصلاح‌طلبان شکل گرفت. عارف و حامیانش که با دلخوری از صحنه فعالیت انتخاباتی کنار کشیدند، پس از پایان انتخابات ریاست‌جمهوری تصمیم گرفته‌اند با آغاز مرحله جدیدی از فعالیت سیاسی، از نقش یک پیرو، خارج شوند و به‌عنوان پرچمدار جریان اصلاح‌طلبی به مرحله جدیدی از فعالیت سیاسی ورود کنند که انتخابات مجلس آینده می‌تواند محک خوبی برای وزن‌کشی معاون اول دولت اصلاحات باشد.

درعین حال، شخصیت‌های مطرح افراطی اصلاحات با نگاه بدبینانه نسبت به ورود مستقل عارف به عرصه سیاست و خروج وی از زیر بار تصمیم‌گیری‌های ملوک الطوایفی این جریان، معتقدند این اقدام عارف می‌تواند به ایفای نقش در زمین اصول‌گرایان و انشقاق بیشتر در بدنه اصلاح‌طلبان منجر شود!

 فحاشی سرکرده نفاق به نماینده ویژه سازمان ملل!

«مریم رجوی» سرکرده منافقین، در نامه‌ای با امضای «دبیرخانه شورای‌ ملی مقاومت ایران» که معمولاً مواضع سازمان تروریستی منافقین را بازتاب می‌دهد، به فحاشی و حمله علیه نماینده ویژه سازمان ملل متحد در عراق پرداخت. ظاهراً نماینده سازمان ملل متحد در عراق به‌تازگی در اظهاراتی به افشاگری علیه جنایات فرقه رجوی و همدستانش پرداخته بود. «کوبلر» گفته است که رجوی و سرکردگان فرقه، با اعضایشان در اشرف و لیبرتی رفتاری غیرانسانی داشتند و آنان را از حق ملاقات با اعضای خانواده و به‌ویژه مهاجرت از اشرف و خروج از این اردوگاه به مقصد دیگری محروم کرده و تحت تدابیر شدید و با توسل به‌ زور صد عضو این گروه تروریستی را در اشرف باقی نگه‌داشته‌اند. مریم رجوی در این حمله کم‌سابقه به نماینده ویژه سازمان ملل متحد، عملکرد او را «مجرمانه» توصیف کرد و طرح «مکان موقت عبور» را «غیرقانونی» برشمرد! طرحی که تا حدود زیادی مجرمان بدسابقه اشرف را در حاشیه امن قرار می‌داد.

ضدیت اصلاح‌طلبان دیروز با مبانی دینی!

 اکبر گنجی با انتشار مقاله‌ای ضمن تعریف و تمجید از محمدعلی باب (مؤسس فرقه ضاله بهائیت) به اتهام‌زنی به فقهای شیعه پرداخت و مدعی شد: «محمدعلی باب هر ادعایی داشت، مجازاتش چوب زدن نبود.» وی ضمن حمایت از مدعیان دروغین مهدویت گفت: «جمهوری اسلامی باید به‌جای زندانی کردن مدعیان امام زمان بودن، به آن‌ها فرصت دهد تا از ادعای خود به طور معقول دفاع کنند.» گنجی همچنین به حمایت از مدعیان نبوت پرداخت و گفت: «انسان‌ها حق دارند مدعی نبوت شوند و تا زمانی که آن‌ها برای پیام‌رسانی به خشونت متوسل نشوند، هیچ‌کس مجاز نیست که مانع کار آن‌ها شود یا مجازاتشان کند. «وی ضمن تبلیغ افکار وهابیت در انکار مبانی دینی زیارت ائمه(علیهم‌السلام) مدعی شد زیارت ائمه معصومین(علیهم‌السلام) و ایجاد بارگاه برای ایشان از اختراعات دوره غزنویان و سلجوقیان بوده است!» وی پیش از این نیز با نوشتن مقاله‌ای، به حمایت از عملکرد «تری جونز» کشیش افراطی آمریکایی که با اهانت به قرآن کریم سعی داشت شهرتی برای خود کسب کند، پرداخته بود. این حامی موسوی پیش از این هم گفته بود که «قرآن، متنی است که بعدها به وسیله مسلمان‌ها، از ترکیب چند گفتمان مختلف، ساخته شده است»!

سیلی محکم نماینده مجلس به صورت یک معاون
*
یکی از نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی، سیلی محکمی به صورت معاون شرکت آب و فاضلاب خوزستان نواخت و با این اقدام ثابت کرد که سیلی بیشتر از قانون کاربرد دارد! معاون شرکت آب و فاضلاب خوزستان که برای بازدید از وضعیت آب رسانی به مردم یکی از مناطق جنوب استان رفته بود پس از آنکه نماینده یاد شده بعد از بحثی کوتاه به صورت او سیلی می‌زند، نقش زمین می‌شود.
خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در اهواز با توصیف معاون شرکت آب و فاضلاب خوزستان به عنوان فردی خوشنام، پرکار و دلسوز، در خبر خود از رئیس مجلس شورای اسلامی خواسته است موضوع را مورد بررسی قرار دهد تا با برخورد انضباطی جلوی استمرار این قبیل اقدامات این نماینده را که تکرار نیز شده است گرفته شود.
ما ضعیف نیستیم؛جمهوری اسلامی خیلی قدرتمند است
یک رسانه وابسته به ضد انقلاب در توجیه شکست سی و چهار ساله گروه‌های اپوزیسیون در هم‌آوردی با جمهوری اسلامی تصریح کرد اپوزیسیون ضعیف نیست بلکه این جمهوری اسلامی و روحانیت است که بسیار قدرتمند است.
گویانیوز دراین‌باره با طرح این سوال که جمهوری اسلامی چگونه مقتدرانه توانسته سی‌وپنج سال دوام داشته باشد، می‌نویسد: در عالم اینترنت که همه می‌توانند بدون این که به آن چه می‌نویسند فکر کنند، معمولا اولین پاسخی که به این سوال داده می‌شود، ضعف اپوزیسیون است.
تعجب از این است که اپوزیسیون با وجود داشتن سرانی چون رضا پهلوی، یا فعالانی چون اکبر گنجی، شیرین عبادی، مهرانگیز کار، حسن شریعتمداری، محسن سازگارا، نوری‌زاده و امثال ایشان که جملگی افکار و اندیشه‌های متجددانه دارند چطور اپوزیسیون ضعیفی خوانده می‌شود؟ هر کدام از این آقایان یا کسانی چون دکتر سروش، دکتر مجتهد شبستری، عبدالعلی بازرگان و حجت‌الاسلام دکتر کدیور و حامیان آنها چگونه است که نمی‌توانند در تغییر حکومت نقشی موثر ایفا کنند؟
نویسنده تأکید می‌کند: نکته‌ای که در این زمینه معمولا نادیده می‌ماند اراده روحانیت و حاکمیت است. موضوع این است که اپوزیسیون ضعیف نیست بلکه این روحانیت حاکم است که قوی است آن‌قدر که می‌تواند حتی بر توازن قوای اپوزیسیون تاثیر بگذارد. اما این قوت از کجا ناشی می‌شود و منشأ آن کدام است؟
گویانیوز تأکید کرد: یکی از برتری‌های روحانیت حاکم، مسلح بودن او به سلاح منطق است. این منطق بازمانده از عصر ارسطو است. بخش بزرگی از روحانیت با همان منطق صغراکبرای ارسطویی، می‌تواند «برای هر چیز» پاسخی بیابد این هنری است که روحانیت در اثر ممارست برای پاسخگویی به شبهات دین کسب کرده است.اعتماد به نفس و ایستادن در برابر دشمنان دین خدا از جمله دیگر ویژگی‌هایی است که به نظر نویسنده گویانیوز موجب قدرتمندی جمهوری اسلامی شده است.

پرتاب تخم مرغ به سمت رئیس جمهور
شنیده شد که یک رسانه غربی از پرتاب تخم مرغ به سوی رئیس جمهوری لهستان هنگام سخنرانی در شمال غربی این کشور خبر داد. صراط به نقل از خبرگزاری فرانسه، نوشت؛ «برونیسلاو کوموروسکی» امروز یکشنبه هنگام سخنرانی در شمال غربی لهستان که برای گرامیداشت هفتادمین سالگرد کشتار دهها هزار نفر از مردم کشورش در جنگ جهانی دوم به شهر لوتسک رفته بود، با پرتاب تخم مرغ از سوی یکی از معترضین مواجه شداین فرد معترض به رئیس جمهوری لهستان هنگام سخنرانی حمله ور شد اما برونیسلاو کوموروسکی در جریان حمله آسیبی ندید. پلیس اعلام کرد فرد مهاجم بر شانه رئیس جمهوری تخم مرغ شکاند و وی بازداشت شد و تحقیقات درباره هویت و انگیزه فرد مهاجم آغاز شده است.

جلسه عفت مرعشی با همسر خاتمی و احمدی‌نژاد
قرار است همسران روسای جمهور پیشین ایران به زودی در جلسه‌ای دور هم جمع شوند تا برای رفع موانع سیاسی زنان در کشور تصمیم بگیرند. به گزارش مهر، جامعه اسلامی زینب(س) اعلام کرده که قرار است یک جلسه هم‌اندیشی با حضور زنان نخبه و همسران روسای جمهور پیشین برگزار کرده و مقدمات بنیان‌گذاری حزب فراگیر زنان را فراهم کند. حزبی که به توصیه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای رفع موانع سیاسی زنان فعالیت خواهد کرد.

مراجع عراق احمدی‌نژاد را به حضور نپذیرفتند
آقای احمدی‌نژاد در حالی پس از پایان سفر دو روزه خود به عراق، بعد از دیدار مقامات عراقی، عراق را به مقصد تهران ترک کرد که هیچ یک از مراجع تقلید عراق با وی دیدار نکردند. محمود احمدی‌نژاد که در سال‌های اخیر با اعتراضات شدید مراجع تقلید قم روبه‌رو بود و اغلب مراجع وی را به حضور نمی‌پذیرفتند، در سفر عراق هم موفق به دیدار با مراجع شیعه در نجف نشد و ظاهرا مراجع تقلید این کشور نیز، هم راستا با مراجع قم از دادن وقت ملاقات به وی خودداری کرده‌اند.
به گزارش آینده علاوه بر آیت‌الله العظمی سیستانی، حضرات آیات بشیر نجفی، اسحاق فیاض و محمدسعید حکیم در نجف حضور دارند؛ شهری که از دیرباز و حتی قبل از قم، مرکز حوزه‌های علمیه شیعیان جهان بوده است. در سفر قبلی احمدی‌نژاد هم که به دلیل بیمار شدن جلال طالبانی لغو شد، گفته شده بود که ملاقات با مراجع در برنامه سفر نخواهد بود. دکتر احمدی‌نژاد در سفر قبلی به عراق تنها در بغداد حضور یافت و به زیارت مراقد مقدسه در کاظمین رفت اما به عتبات سفر نکرد.
پشت پرده عجیب ماجرای انصاری فرد از زبان نزدیکان دایی
آن‌هایی که علی دایی را می‌شناسند و با خصوصیات اخلاقی او آشنا هستند می‌دانند که او به واسطه شخصیت اخلاقی خاصی که دارد، کمتر اتفاقات گذشته را فراموش می‌کند و به خصوص آن‌هایی را که در صحنه‌های مختلف به مقابله یا مخالفت با او پرداخته‌اند را کمتر مورد عفو و بخشش قرار می‌دهد. داستان کریم انصاری‌فرد هم دقیقا مصداق عینی و نمونه بارزی است از اتفاقاتی که در گذشته رخ داده و دایی هنوز نتوانسته آن را هضم یا فراموش کند.
اگر چه عنوان شده که دایی از کریم به واسطه تاخیر در تمدید قرارداد با پرسپولیس ناراحت است. به طوری که خود دایی از کریم انتقاد کرده و در مصاحبه‌هایش اذعان داشته که کریم برای امضای قرارداد با سرخپوشان مبلغ 760 میلیون آن هم به صورت نقد طلب کرده است. این‌ها دلایلی است برای عدم توافق طرفین و در نهایت جدایی او از پرسپولیس، دلایلی که البته از سوی آگاهان به مسائل پشت پرده بهانه تلقی می‌شود. اما واقعیت ماجرا چیست؟ حقیقت ماجرا این است که دایی از هیچکدام از این اتفاقات ناراحت نیست. کما این که قاسم دهنوی هم تقریبا در شرایطی مشابه حتی پیراهن سپاهان را به تن کرد، اما فقط چند روز زودتر به پرسپولیس آمد و با موافقت دایی سرخپوش شد.
شنیده می‌شود ناراحتی اصلی دایی از شاگرد جوانش برمی‌گردد به دو سال قبل. هنگامی که دایی سرمربی راه‌آهن بود و تحت مدیریت محمدحسن انصاری‌فرد از پرسپولیس جدا شد و به راه‌آهن پیوست. او در آن مقطع از کریم خواست تا پیراهن این تیم را بپوشد، چرا که کریم چند روز قبل از قطعی شدن حضور دایی در راه‌آهن، مذاکراتی را با محمدحسن انصاری فرد انجام داده و به توافقاتی نیز برای پوشیدن پیراهن این تیم رسیده بود. انصاری‌فرد در مقابل این پیشنهاد مستقیم دایی سکوت اختیار کرد و باز هم چند روزی تماس‌های تلفنی راه‌آهنی‌ها را بی‌پاسخ گذاشت. اما در نهایت با سایپایی‌ها به توافق رسید و این سرآغازی بود برای ایجاد کدورت عمیق دایی از شاگرد جوانش. به هر حال او توقع نداشت بازیکنی که کشف او بود. این گونه پیشنهادش را نادیده بگیرد...!

 دخترخوانده «بی بی سی فارسی»

مدیران و سیاست گذاران شبکه بی بی سی (BBC) که مستقیم از سوی ملکه انگلیس انتخاب می شوند، پیش از اعلام نظر موسسه های گالوپ و هیئت کارفرمایان پخش رسانه (بی بی جی) در آمریکا مبنی بر اینکه "تلویزیون دولتی ایران هنوز کلیدی ترین نقش خبر رسانی در این کشور را ایفا می کند" و اینکه " تنها شش درصد از مخاطبین ایرانی به خبرگزاری های خارج از این کشور رجوع می کنند" به این مطلب رسیده بود که اگر کار را به همین روال ادامه دهند نمی توانند در ایران اثرگذاری مطلوب خود را داشته باشند.
آنها بعد از مدتی فعالیت به این نتیجه رسیدند که "تلویزیون فارسی بی بی سی" متعلق به دوران بحران است و اغلب بیننده های این شبکه در زمان تحولات و اتفاقات خاص در ایران، به آن توجه می کنند؛ اما در وضعیت به اصطلاح سفید، این شبکه مخاطبان خود را به صورت چشم گیری از دست می دهد؛ لذا بر آن شدند تا شبکه ای راه اندازی کنند که در زمان بحران، کاملا سیاسی باشد و در زمان وضعیت سفید، با پخش برنامه های فرهنگی، ورزشی، علمی و جذاب، بیننده های خود را حفظ کند.
عوامل انسانی مشترک و به طور عمده برآمده از "بی ‌بی ‌سی" و استخدام شده در "من و تو" ، ساختار برنامه‌ های تولیدی این شبکه -که آشکارا در آن ها تلاش شده تا حُسن همسایگی کاملا رعایت شود- حکایت از آن دارد که کار ویژه تلویزیون من و تو "تکمیل نواقص و جبران کاستی های شبکه بی بی سی فارسی" تعریف شده است.
از جمله همکاری های ارگانیک این دو شبکه انگلیسی فارسی زبان با یکدیگر، همپوشانی و تکرار اخبار است؛ به طوری که در ساعات مختلف روز، شبکه من و تو به تکرار سرفصل های خبری پخش شده از شبکه بی بی سی فارسی می پردازد.
زنان‌ مصنوعی در اختیار تروریست ها
یک شرکت هرزه ساز فرانسوی که سالهاست در راستای اقدامات ضد انسانی فعالیت می کند و زنان و مردان مصنوعی برای شهوت رانان می سازد و به این سبک به بشریت توهین و تحقیر می کند اخیرا در دفاع از ارتش آزاد و فاسد و فاحشه های سوریه ای بر آمده و اعلام کرده است که در راستای حمایت از مخالفان رژیم بشار اسد زنان مصنوعی را برای تخلیه شهوات انسانی سربازان ارتش آزاد سوریه بصورت رایگان در اختیار آنها قرار می دهد و در گزارشی مفصل که یک مجله هرزه نگار فرانسوی آن را منتشر کرده است این اقدامش را علنی کرده است.
این شرکت همچنین اعلام کرده است که هیچ محدودیتی برای ارسال زنان مصنوعی ندارد و هر تعدادی که فرماندهان ارتش آزاد سوریه بخواهند در اختیار آنها قرار مید هند .این زنان مصنوعی که می تواند همه اعمال و رفتار یک انسان واقعی را انجام دهند متاسفانه در حال توزیع در بازارهای دنیا، به ویژه کشورهای اسلامی می باشد .

بر اساس گزارش های منتشر شده صاحب این شرکت فرانسوی یکی از شیخ نشیان قطری است که زد و بند های مالی هم با امیر جدید قطر دارد.
گفتنی است تا به حال چندین محموله از این زنان مصنوعی برای تخلیه غرایض جنسی سربازان وحشی ارتش آزاد سوریه که گویا دیگر زنان واقعی آنها را ارضا نمی کند ارسال شده است.
دست رد فوتبالیست مسلمان بر سینه اسپانسر رباخوار
"پاپیس سیسه" مهاجم مسلمان باشگاه انگلیسی "نیوکاسل" در اقدامی قابل ستایش، به خاطر به تن نکردن لباس جدید این تیم که روی آن تبلیغ یک کمپانی رباخوار حک شده، از تور پیش از فصل این تیم که در پرتغال برگزار می‌شود، کنار گذاشته شد.
بی بی سی (BBC) رسانه دولتی انگلیس، در این زمینه گزارش داد: «از نظر پاپیس سیسه، تبلیغ برای این شرکت با آموزه‌های اسلام تناقض دارد. این مهاجم ۲۸ ساله مسلمان، پیش از این به باشگاه اعلام کرده بود که حاضر نیست با پوشیدن پیراهن جدید، این شرکت را تبلیغ کند. او گفته بود که حاضر است به جای پیراهن فعلی، پیراهنی بدون تبلیغ و یا پیراهنی با آرم یک مؤسسه خیریه بر تن کند
این منبع افزود: «آینده سیسه در باشگاه نیوکاسل پس از این اتفاق در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. نمایندگان سیسه در چند روز گذشته با مسؤولان باشگاه و همچنین انجمن فوتبالیست‌های حرفه‌ای انگلیس جلساتی را برگزار کرده‌اند، ولی تا به حال نتوانسته اند به راه حلی دست پیدا کنند
بی بی سی خاطرنشان کرد: «در ماه اکتبر سال گذشته شرکت "ونگا" (Wonga) که یکی از شرکت‌های ارائه دهنده وام کوتاه مدت با بهره های بسیار بالاست، اعلام کرد که بر اساس قراردادی که با باشگاه نیوکاسل امضا کرده، از فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ نام این شرکت به عنوان اسپانسر روی پیراهن این تیم حک خواهد شد. ونگا قرار است هر سال هشت میلیون پوند در ازای این تبلیغ به باشگاه نیوکاسل پرداخت کند

درخواست جمعی از اعضای کنگره آمریکا درباره امیر حکمتی
جمعی از نمایندگان کنگره آمریکا از وزیر خارجه این کشور خواستند به وضع حکمتی که به جرم جاسوسی در ایران در زندان بسر می‌برد، رسیدگی کند. به گزارش ایسنا، شبکه خبری بی‌بی‌سی فارسی گزارش داد: گروهی از نمایندگان کنگره در نامه‌ای به جان کری، وزیر خارجه آمریکا در اولویت قرار گرفتن رسیدگی به وضع امیرمیرزا حکمتی را خواستار شدند. 112عضو دموکرات و جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در این نامه خود از کری خواستند همه راه‌های ممکن برای آزادی حکمتی مورد بررسی قرار گیرد. حکمتی به اتهام جاسوسی در ایران دستگیر و در جریان محاکمه به اعدام محکوم شد اما این حکم لغو و گفته شد دیوانعالی به محاکمه دوباره او رای داده است. خواهر حکمتی اخیرا از بهتر شدن وضع او در زندان اوین و ملاقات‌های هفتگی‌اش با 3 نفر از بستگانش که مقیم ایران هستند، خبر داده بود.

حکم تخلیه اشرف و تصمیم برای تبدیل آن به یک مرکز بزرگ تجاری
فرماندار شهر خالص عراق از صدور حکم قضایی از سوی دادگاه‌های بغداد خبر داد که بر اساس آن پادگان اشرف تخلیه و به اداره محلی شهر الخالص واگذار می‌شود. به گزارش ایسنا، عدی الخدران، فرماندار شهر خالص عراق در کنفرانسی خبری اعلام کرد پس از تصمیم سال گذشته سازمان ملل مبنی بر اسکان اعضای پادگان اشرف، اکنون در این پادگان تنها یکصد تن از اعضای گروهک منافقین حضور دارند.
بنابر گزارش اشرف‌نیوز، وی گفت: این افراد به واسطه مخالفت با فروش مایملک موجود در اشرف، فعالیت‌های سیاسی مشکوکی دارند، این در حالی است که آنها پیشنهادات وسوسه‌انگیزی از سوی شرکت‌ها و تجار عراقی و خارجی برای فروش این مایملک دارند. مسؤولان شهر دیاله عراق بارها اعلام کرده‌اند قصد دارند پس از تخلیه این اردوگاه به واسطه رایزنی با مسؤولان محلی، اشرف را به یک مرکز گردشگری و تجاری بزرگ بین منطقه کردستان عراق و بغداد تبدیل کنند.
جنایت طالبان در ماه مبارک رمضان
سایت خبری فرانس 24 (France 24) گزارش داد:«یک گروه مسلح وابسته به سازمان تروریستی القاعده در افغانستان 8 کارگر افغانی را صبح روز پنج شنبه اعدام کردند
این سایت اضافه کرد:«کارگران افغانی که در پایگاه نظامی آمریکایی مشغول به کار بودند توسط نیروهای شبه نظامی طالبان از اتومبیل پیاده شدند و پس از طی مسیر 200 متری در محلی دورافتاده اعدام شدند.نیروهای طالبان با شلیک گلوله به سر هر یک از آن ها، دست به این اقدام ضد بشری زد
شریعتمداری سمبل افراط است!
علی اکبر ترکان از چهره های نزدیک به رییس جمهور منتخب درباره حضور عارف در کابینه دولت یازدهم گفت:بنده از حضور آقای عارف در کابینه خبر ندارم اما می دانم که دکتر روحانی علاقمند است از وجود آقای عارف در کابینه استفاده کند اما همانطور که گفتم نمی دانم در چه سمتی می خواهند از ایشان استفاده کنند.
این چهره نزدیک به روحانی موضع گیری حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در برابر رییس جمهور منتخب را طبیعی خواند و اظهار داشت:آقای شریعتمداری سمبل افراط است ایشان نمی تواند به یکباره اعتدالی شود.آقای شریعتمداری بهتر است مسیر خودشان را ادامه بدهند چون از اول مسیرشان همین بوده است اما آقای روحانی معتدل است لذا اینکه آقای شریعتمداری بر اساس فکر خودش اعلام نظر کند اشکالی ندارد.
توهین یک مجله به زنان چادری
نشریه بخارا در آخرین شماره‌ی خود، به زنان چادری توهین کرد. در این شعر، زنان چادری به استهزاء به کلاغ تشبیه شده‌اند.
نشریه بخارا در آخرین شماره‌ی خود، به زنان چادری توهین کرد. این نشریه که به مدیریت علی دهباشی منتشر می‌شود، در آخرین شماره‌ی خود و در قالب انتشار شعری از منصور اوجی زنان چادری را به کلاغ تشبیه کرد.
برنامه خواهرزاده خاتمی برای مجلس دهم
محمدرضا تابش نماینده اصلاح طلب مجلس نهم گفت: اصلاح طلبان باید خداوند را شکر کنند که دوباره مردم به آنها اقبال نشان دادند البته شکرگزاری خدمتگزاری خالصانه و بی ریا به مردمی است که ولی نعمت هستند .
وی درباره فعالیت اصلاح طلبان برای احراز کرسی های پارلمان دهم افزود:مسلما برنامه هر گروه سیاسی قوام و پیشبرد برنامه هایش مبتنی بر حضور در عرصه قدرت است. نماینده مردم اردکان اظهار داشت :در حال حاضر جو برای اصلاح طلبان مساعد است هم به لحاظ عملکردی که این طیف در گذشته داشتند و همچنین عملکرد نا مطلوبی که اصولگرایان در سالهای اخیر علی رغم هماهنگی سه قوه داشتند در واقع مظلومیتی که به نوعی در برخی از طیف ها و فعالین اصلاح طلب باعث شد مردم در این دوره به این طیف اقبال کنند که البته این اقبال دائمی نیست و تا جایی پا برجاست که افراد خالصانه و مخلصانه برای مردم کار کند .
وی تاکید کرد: اصلاح طلبان حتما برای آینده برنامه خواهند داشت البته ترکیب کابینه دولت یازدهم یعنی اینکه چه کسی وزیر اطلاعات یا وزیر کشور شود برخورد دولت آینده با پدیده احزاب ، مطبوعات و بسط وگسترش آزادی های مشروع اینکه انجمن های صنفی و علمی و NGOها را چقدر همراهی کنند بسیار مهم است.
روزه نگیرید تا رئیس برگردد!
روزنامه آمریکایی "واشنگتن تایمز"‌ با استناد به ادعای روزنامه صهیونیستی "تایمز آف اسرائیل" نوشت: "محمد بدیع" دبیرکل جنبش اخوان المسلمین مصر از هواداران این جنبش خواسته که روزه نگیرند.
این روزنامه در ادعای خود افزود: بدیع از آنان خواسته تا روزه نگیرند تا قدرت و توان در بدنشان باقی بماند تا بتوانند به مبارزه برای بازگرداندن "محمد مرسی" رئیس جمهور برکنار شده،‌ به قدرت ادامه دهند.
"
تایمز آف اسرائیل" مدعی شده که "محمد بدیع" این درخواست را از طریق انتشار مطلبی در صفحه شخصی اش در سایت تویتر مطرح کرده است.
بر اساس ادعای این روزنامه صهیونیستی،‌ دبیرکل جنبش اخوان المسلمین مصر به هوادارانش گفته که "در جهاد فی سبیل الله هستیم و در آینده نزدیک هم نبرد اصلی برای بازگرداندن محمد مرسی به قدرت، آغاز می شود از همین رو باید قدرت در بدنتان باقی بماند، بر همین اساس روزه نگرفتن بهتر است".
"
تایمز آف اسرائیل" همچنین نوشت: بر اساس احکام اسلامی، مسلمانان هنگام جهاد می توانند روزه خود را بشکنند و روزه نگیرند. بر همین اساس بدیع که نبرد برای باز پس گیری قدرت برای مرسی را جهاد می داند،‌ از هوادارانش خواسته روزه نگیرند.
این روزنامه همچنین مدعی شد که بدیع کودتای نظامی علیه مرسی را مانند جنگ بدر در ابتدای اسلام دانسته که کفار علیه اسلام برپا کردند.

اتهامات غیر اخلاقی جدید علیه مجری معروف
هال ۸۳ ساله اتهامات خود را مبنی بر اینکه از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۵ در ۱۴ مورد به دختران بین ۹ تا ۱۷ سال تعرض کرده ، پذیرفته است.
بعد از این اعتراف، او به ۱۵ ماه حبس محکوم شده اما قرار است بعد از شکایاتی مبنی بر اینکه این حکم برای او سبک است در دادگاه تجدیدنظر مورد بررسی قرار گیرد.
پلیس اعلام کرده است که تلاش ها برای بررسی اتهامات جدید و نتیجه گیری درباره اینکه چه اقدامی باید درباره اتهامات جدید علیه او اتخاذ شود، ادامه دارد.
هال بیش از نیم قرن یک چهره آشنا در بی بی سی بود.
بی بی سی نیز سرگرم بررسی این اتهامات است.

بررسی مجدد پرونده اخلاقی مجری صدا و سیما
قاضی باقری اظهار داشت: حکم پرونده مجری معروف صدا و سیما از سوی دیوان عالی کشور به تأئید رسیده و به اجرای احکام ارسال شده است.
وی افزود: شاکی پس از قطعی شدن حکم رضایت خود را از متهم اعلام کرده، بنابراین پرونده مجدداً به دادگاه ارسال می‌شود تا نسبت به تخفیف در مجازات از سوی قضات دادگاه تصمیم‌گیری شود.
رئیس شعبه ۷۸ دادگاه کیفری خاطرنشان کرد: حکم صادره برای این مجری معروف ۸۰ ضربه شلاق بوده که قطعی شده اما با وجود شرایط جدید و گذشت شاکی پرونده مجدداً مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

زن ها دراین کشورعاشق چاق شدن هستند!
در این دوران که همه جا را تب لاغر شدن گرفته اما در غرب آفریقا کشوری وجود دارد که دخترهای جوان برای چاق شدن دست به هر کاری می‌زنند تا هر چه زودتر بتوانند ازدواج کنند و به خانه بخت بروند. در میان مردم موریتانی چاق بودن زنها به معنی زیبایی آنهاست؛ هر چقدر زن چاقتر باشد پرستیژ خانوادگی‌اش بیشتر است و پولدارتر و از طبقه بهتری به حساب می‌آید. به خاطر همین باور بسیاری از خانواده‌ها دخترهای خود را در سنین رشد مجبور می‌کنند تا هر چه می‌توانند بیشتر غذا بخورند. شبکه اچ‌بی‌او به تازگی مستندی در این رابطه ساخته است که نشان می‌دهد استفاده از داروهای افزایش دهنده وزن در میان مردم این کشور حسابی رایج است. استفاده از داروهای مضر افزایش وزن اما پایان ماجرا نیست. خوراندن اجباری غذا به دخترها از سن حدود ۷ سالگی شروع می‌شود و بیشتر بچه‌ها را مجبور به خوردن چندین لیتر شیر شتر در طول روز می‌کنند.
دخترها وقتی به سن ازدواج می‌رسند به کمپ‌های چاقی فرستاده می‌شوند؛ جایی که روزانه مجبور به اجرای رژیم غذایی با ۱۵ هزار کالُری انرژی می‌شوند. برای صبحانه خوردن تکه‌ها نان که در روغن زیتون غوطه‌ور بوده‌اند ضروری است و تا رسیدن به ناهار هم چند وعده غذایی باید خورده شود. نوشیدنی همراه همه وعده‌های غذایی شیر پرچربی شتر است. خوردن بیش از اندازه غذا برای بسیاری از دخترها و زنان موریتانی یک شکنجه تمام‌عیار است. سازمان بهداشت جهانی در گزارشی تخمین زده است که یک چهارم زنان موریتانیایی از بیماری چاقی رنج می برند.

در کمپ‌های چاقی دخترها باید شیر بسیار چرب شتر بخورند.
برخی از این زنان به علت مشکلات قلبی و عروقی در بیمارستانها بستری می‌شوند و برخی از آنها به خاطر بیماری‌های قلبی و کبدی جانشان را از دست می‌دهد. استفاده از داروهای چاقی در عرض چند ماه زنها ۳۰ کیلوگرم اضافه وزن پیدا می‌کنند که باعث ترک خوردگی استخوان‌ها می‌شود. حتی افراد تحصیلکرده با دیدگاه سنتی درباره زیباتر بودن زنان چاق موافق هستند.

درخواست عجیب عراقی ها از آمریکا علیه ایران
ایلاف مدعی شد: عراق از امریکا خواسته است که به منظور جلوگیری از هواپیماهای ایرانی که به سمت سوریه می روند، تسلیحات جنگی به این کشور دهد.
مسئولان عراقی می گویند، توانایی جلوگیری انتقال سلاح توسط ایران را ندارند چراکه دفاع هوایی عراق به شدت ضعیف است. سفیر جدید عراق در امریکا به واشنگتن گفته است: کمکمان کنید تا کمکتان کنیم.
لقمان فیلی سفیر عراق در امریکا طی مصاحبه ای با فارین پالسی گفت که مشغول متقاعد کردن مقامات آمریکایی برای توافق بر سر تقویت دفاع هوایی عراق است، چراکه این توافق توانایی بغداد برای جلوگیری از انتقال سلاح توسط ایران را بهبود می بخشد!
وی افزود: حریم هوایی عراق کاملا تحت کنترل نیست و البته دفاع موشکی هم نداریم. به همین دلیل با کنگره، وزارت خارجه و پناگون مذاکره کرده ام و درخواست خرید سیستم دفاع هوایی و هلی کوپترهایی اپاچی داده ام.
کارشناسان می گویند دفاع هوایی عراق به شدت ضعیف است.
سفیر عراق در امریکا در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: من نفعی برای امریکا در عدم پیشبرد این قراردادها نمی بینم.
دست و پا زدن سلطنت طلبان شبکه من وتو

تلویزیون من وتو که پیش از این بارها سعی داشت در قالب برنامه های مستند به تطهیر خانواده منحوس پهلوی بپردازد این بار نیز در تلاشی دیگر برنامه ای با عنوان "رضا شاه" تهیه و تولید کرده است. مستند "رضا پهلوی" قرار است بزودی از شبکه من وتو پخش شود؛ این برنامه به شرح ماجراهای دوران رضا پهلوی می پردازد.
آنچنان که گفته شد تلویزیون من وتو تا به حال چندین برنامه در حمایت از خاندان پهلوی ساخته است، مستند "از تهران تا قاهره" که مورد استقبال بسیاری از سلطنت طلبان قرار گرفت نمونه دیگری از تلاش دست اندرکاران من تو در حمایت از پهلوی ها بود؛ آنچه که مشخص است تبلیغ مجریان من وتو در فضای مجازی برای تماشای برنامه مزبور است، این در حالی است که در حالت عادی مجریان شبکه من وتو برای دیگر برنامه های شبکه اقدام به تبلیغ در صفحه شخصی خود نمی کنند.
مستند "از تهران تا قاهره" که با تلاش رها اعتمادی (مجری شبکه من وتو) تهیه و تولید شد مجموعه ای بود از فیلم ها و تصاویر مستند دوران شاهنشاهی بعلاوه دیالوگ های گوینده و اظهارات فرح پهلوی که به طرز چشمگیری به تحریف واقعیت ها می پرداخت، به عنوان نمونه در یکی از فیلم های پخش شده در مستند از تهران تا قاهره صحنه ای از کشتار مردم توسط نیروهای ارتش پخش شد که فرح دیبا در لابلای آن اینچنین عنوان کرد: «آنها (معترضان) با خودشان گوسفند آورده بودند و در بین شلوغی خون گوسفند ذبح شده را به لباس های خود می مالیدند که وانمود کنند تیر خورده و مجروح شده اند!!!!».
به نظر می رسد ادعای برنامه سازان شبکه من وتو که گویی تنها دغدغه شان ایران است و ایرانی با پخش فیلم ها و برنامه هایی از این دست کاملا در تضاد است. آنها به دلیل اینکه نمی توانند در ایران آنطور که در زمان شاه مرسوم بود زندگی کنند خواست خود را بر ملت ایران ترجیح می دهند و به زعم خود برای ایران عزیز برنامه تهیه و تولید می کنند. فرهنگی که آنها از آن دم می زنند برهنگی و بی حیایی در فیلم ها و سریال ها زمان شاهی بود ، این فرهنگ آنچنان در نهادهای فرهنگی آن زمان رخنه کرده بود که حتی برای فروش کالا و خدمات نیز از مضامین جنسی استفاده می شد.
خبر ویژه شبکه من وتو در اتاق خبر که با افتضاح ربع پهلوی همراه بود، گفتنی است که رضا پهلوی به دروغ عنوان کرد که در حال طرح شکایت از رهبر نظام ج.ا.ا در دادگاه بین المللی لاهه است که چندی بعد این دروغ با افشاگری مصطفایی لو رفت
آنچه که امروز از شبکه من وتو شاهد هستیم نسخ بروز شده برنامه های تلویزیونی ضدفرهنگی دوران شاهنشاهی است، با این تفاوت که شبکه من وتو فیلم و سریال تولید نمی کند اما در تمام برنامه های آن از جذابیت های جنسی بهره برداری می شود.

حضور حامد کرزای در مراسم تحلیف روحانی
شنیده شد که سفیر افغانستان در ایران از سفر رئیس‌جمهور کشورش به ایران به منظور شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب خبر داد. به گزارش ایسنا، نصیر احمد نور با اعلام این خبر گفت: آقای حامد کرزای، رئیس‌جمهور افغانستان اولین رئیس‌جمهوری بودند که به طور تلفنی به رئیس جمهور منتخب ایران تبریک گفتند و بعد از‌ آن نیز در پیامی کتبی ضمن آرزوی سعادت و موفقیت برای رئیس‌جمهور جدید ایران ابراز امیداوری کردند که روابط میان افغانستان و ایران هر چه بیشتر گسترش یابد.
سفیر افغانستان در ایران گفت: رئیس‌جمهور افغانستان در راس هیاتی به منظور شرکت و حضور در مراسم تحلیف حسن روحانی به تهران سفر می‌کند.
واکنش‌شهیدبابایی به‌شهوت‌رانی‌یک آمریکایی
چند شب پیش بی خوابی به سرم زده بود. رفتم میدان چمن و شروع کردم به دویدن. از قضا کلنل باکستر فرمانده پایگاه با همسرش مرا دیدند و شگفت زده شدند.
یکی از دوستان شهید بابایی می گوید: در دوران تحصیل در آمریکا روزی در بولتن خبری پایگاه « ریس» که هر هفته منتشر می شد، مطلبی نوشته شده بود که توجه همه را به خود جلب کرد. مطلب این بود: « دانشجو بابایی ساعت 2 نیمه شب می دود تا شیطان را از خود دور کند
من و بابایی هم اتاق بودیم. ماجرای خبر بولتن را از او پرسیدم . او گفت: چند شب پیش بی خوابی به سرم زده بود. رفتم میدان چمن و شروع کردم به دویدن. از قضا کلنل باکستر فرمانده پایگاه با همسرش مرا دیدند و شگفت زده شدند. کلنل ماشین را نگه داشت ومرا صدا زد. نزد او رفتم. او گفت در این وقت شب برای چه می دوی؟ گفتم: خوابم نمی آمد خواستم کمی ورزش کنم تا خسته شوم. گویا توضیح من برای کلنل قابل قبول نبود او اصرار کرد تا واقعیت را برایش بگویم. به او گفتم مسائلی در اطراف من می گذرد که گاهی موجب می شود شیطان با وسوسه هایش مرا به گناه بکشاند و در دین ما توصیه شده که در چنین مواقعی بدویم یا دوش آب سرد بگیریم. آن دو با شنیدن حرفهای من تا دقایقی می خندیدند ، زیرا با ذهنیتی که نسبت به مسائل جنسی داشتند نمی توانستند رفتار مرا درک کنند.
آقای قرائتی شهید بابایی را الگوی جوانان این دوره معرفی می کنند و تشویق می کنند خاطرات این شهید را بخوانند وی می گوید: خدا شهید بابایى را رحمت کند. ایشان دانشجو بود و در آمریکا درس مى‏ خواند. سیاست آمریکا این بود که یک بچه‏ ى ایرانى را با یک بچه آمریکایى در یک اتاق بکنند. مى‏ گفتند: براى اینکه زبان انگلیسى را خوب یاد بگیرند، این کار را مى‏ کنیم. اما هدفشان این بود که فرهنگ ایرانى پیروز نشود. یک روز یکى از دوستان شهید بابایى مى‏ گفت: در اتاق شهید بابایى رفتم و دیدم که ایشان یک طناب بسته است و یک پارچه روى آن انداخته است. گفتم: چرا طناب بسته‏ اى؟ گفت: این آمریکایى به دیوار عکس‏هاى سکسى مى‏ زند و شراب هم مى‏ خورد. من هم نمى‏ خواهم آن عکس‏ها را ببینم. ممکن است دیدن این عکس‏ها در روح من تأثیر بگذارد. من به خاطر همین با پارچه بین خودم و او را جدا کرده ‏ام.

 تکذیب خبر انتخاب رئیس دفتر روحانی
شنیده شد که خبر برخی از سایت‌ها مبنی بر انتخاب محمد شریعتمداری به‌عنوان رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور منتخب تکذیب شد. برخی سایت‌های خبری دیروز خبر از انتخاب محمد شریعتمداری به‌عنوان رئیس‌دفتر رئیس جمهور منتخب‌ دادند که طی تماسی با دفتر دکتر حسن روحانی چنین خبری رد و اعلام شد تاکنون تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

ترور نافرجام سفیر ایران در لبنان
شنیده شد که یک روزنامه کویتی مدعی شد که سفیر ایران در لبنان ماه گذشته میلادی از یک ترور نافرجام جان به‌در برده است. مشرق نوشت؛ روزنامه السیاسه کویت که به مواضع خصمانه علیه حزب‌ا... لبنان معروف است، در تازه‌ترین خبرسازی خود علیه ایران و جریان مقاومت در منطقه به نقل از یک دیپلمات خلیجی مدعی شد که بنا بر اطلاعات دستگاه‌های اطلاعاتی آلمان، غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در 20 ژوئن گذشته از تلاش برای ترور با یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی مسجد رسول اعظم در منطقه طریق المطار در ضاحیه بیروت جان سالم به‌در برده است.

گمانه‌زنی‌ سعودی درباره تیم هسته‌ای ایران
شنیده شد که یک روزنامه‌ عربستانی به نقل از منابع ایرانی از افرادی نام برد که مدعی شد اسامی اعضای تیم جدید هسته‌ای ایران هستند. روزنامه‌ المدینه به نقل از این منابع که نامی از آنها برده نشده، آورده است: علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبری ایران ریاست این تیم را بر عهده دارد.
المدینه هم از محمدجواد ظریف، سیروس ناصری، حسین موسویان، محمدرضا البرزی، امیرحسین زمانی‌نیا، محمد صدر، علی جنتی، فریدون وردی‌نژاد، علی‌اکبر صالحی، محمود واعظی، محمد سعیدی، غلامعلی خوشرو و محمدمهدی آخوندزاده به عنوان اعضای تیم جدید هسته‌ای ایران نام برد.

تکذیب درگیری میان زندانی و مامور زندان
شنیده شد که مدیرکل زندان‌های استان تهران با تکذیب درگیری ماموران زندان اوین با برخی از زندانیان، گفت: بازرسی از زندان، موضوع جدید و تازه‌ای نیست و هر ماه صورت می‌گیرد. سهراب سلیمانی درباره انتشار اخباری مبنی بر درگیری ماموران زندان اوین با برخی از زندانیان، ضمن تکذیب این موضوع، اظهار کرد: ساعت 8:30 صبح روز پنجشنبه بازرسی زندان توسط ماموران انجام شد که این بازرسی طبق آیین‌نامه سازمان زندان‌ها هر ماه انجام می‌شود. وی ادامه داد: بازرسی از زندان، موضوع جدید و تازه‌ای نیست و هر ماه صورت می‌گیرد و بازرسی عمومی بوده و از تمامی زندانیان انجام می‌شود؛ بنابراین بازرسی صورت گرفته، معمولی و ماهانه بوده است.

هدیه بدون سند و پلاک
شنیده شد که شهریور پارسال، بهنام احسان‌پور، قهرمان کشتی آزاد جوانان جهان شد. پس از قهرمانی این کشتی‌گیر مازندرانی، فرمانداری و شورای شهر بهشهر برای تقدیر، به او یک دستگاه پراید هدیه دادند. اما ماجرای این ماشین پس از یک سال بسیار جالب و پیچیده شده است.
انتخاب نوشت؛ پراید اهدایی به احسان پور نه سندی داشته و نه پلاکی! پول ماشین هم به حساب شرکت مربوطه واریز نشده و حالا فرمانداری بهشهر از احسان‌پور خواسته که ماشین را به شرکت پس بدهد.احسان‌پور که چند روز قبل در بازی‌های دانشجویان جهان مدال نقره گرفت، درحالی به روسیه اعزام شد که هفته قبلش از او خواسته شده بود ماشین را پس دهد.

الجزیره آمریکا رقیب تازه سی‌ان‌ان
شنیده شد که شبکه الجزیره قصد دارد به‌زودی شبکه تلویزیونی مخصوص شهروندان آمریکایی راه‌اندازی کند. قرار است این شبکه همانند شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان عمل کند اما در رقابت با آن در آمریکا برنامه پخش کند. الرساله گزارش داد؛ قرار است در این شبکه از کارکنان شبکه سی‌ان‌ان استفاده شود. الجزیره قصد دارد به کمک این شبکه از رویکرد ضداسرائیلی خود که در شبکه الجزیره عربی دنبال می‌کند بکاهد و لابی صهیونیست‌ها را در این کشور با خود همراه کند.


عیادت نماینده هاشمی از آیت‌ا... گرامی
شنیده شد که حجت‌الاسلام والمسلمین نوری شاهرودی به نمایندگی از آیت‌‌ا... هاشمی رفسنجانی از آیت‌ا... گرامی از مدرسین حوزه علمیه قم عیادت کرد و سلامتی و تندرستی ایشان را از درگاه خداوند متعال مسألت کرد. آفتاب نوشت؛آیت‌ا... گرامی نیز در این دیدار با تشکر از مراتب لطف رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام و ابراز خرسندی از شرایط پیش آمده پس از انتخابات 24 خرداد، برای ایشان آرزوی توفیق و بهروزی کردو حضور در مراسم تحلیف حسن روحانی به تهران سفر می‌کند.

بطال بخشنامه استحکام خانواده پس از یک سال
در حالی که دولت در اردیبهشت سال 91 با ابلاغ بخشنامه ای به همه دستگاههای اجرایی مستقر در تهران با عنوان "ضرورت استحکام خانواده" اعلام کرد که کارمندان زن متاهل می توانند به تبعیت از همسر خود به استانهای دیگر غیر از کلانشهرها و شهرستانهای استان تهران و البرز منتقل شوند، یک مسئول ارشد دولتی طی روزهای گذشته با ابلاغ بخشنامه ای اعلام کرده دستور سال گذشته به علت مشکلات متعدد، لغو می شود.

دستور دولت برای استخراج یک ماده معدنی استراتژیک
بر اساس ابلاغیه یکی از مدیران ارشد اجرایی به وزارت صنعت، بانک مرکزی و تعدادی دیگر از دستگاههای دولتی مقرر شده سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از محل تسهیلات خارجی نسبت به خرید خدمات و یا کالای وارداتی یا پرداخت به پیمانکار طرح تولید "نفلین سینیت" در منطقه سراب برای اجرای طرح یاد شده به مبلغ 180 میلیون و 334 هزار یورو اقدام کند. نفلین سینیت به علت ارزش فوق العاده خود، در صنایع مختلفی چون آلومینیوم، شیشه و سرامیک، پلاستیک و کائوچو، تهیه پشم شیشه معدنى و کود شیمیایى کاربرد دارد.

تکذیب دعوت از جک استراو
یک منبع آگاه مستقر در دفتر رئیس‌جمهور منتخب در گفت‌و‌گو با تسنیم، خبر دعوت از «جک استراو» برای حضور در مراسم تحلیف روحانی را تکذیب کرد و گفت: چنین دعوتی از سوی دفتر رئیس‌جمهور منتخب صورت نگرفته است.این منبع آگاه افزود: نباید رسانه‌ها فکر خود را بر چنین موضوعاتی متمرکز کنند؛ ما مسائل مهم‌تر از این موضوع هم داریم و پرداختن به این مسائل جز وقت‌ تلف کردن فایده دیگری ندارد.
وی در پاسخ به این سوال که یکی از مشاوران آقای روحانی از احتمال حضور وی در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب خبر داده بود، گفت: البته خبر به‌شکل درست منعکس نشده و خبرنگار نتوانسته منظور را به‌خوبی درک کند.

اعزام لشکری از اجنه برای کشتن رئیس‌جمهور سوریه!
*
مخالفان بشار اسد، بعد از ناکامی در صحنه جنگ، اکنون به توهمات متوسل شده‌اند. یک فعال زن کویتی از اعزام لشکری از جنیان برای کشتن رئیس‌جمهور سوریه خبر داد! به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "سلوی المطیری" فعال اجتماعی مشهور کویتی بر صفحه شخصی خود در یک سایت اجتماعی اینترنتی مدعی شد: یکی از فرماندهان جنیان را تسخیر کرده‌ام که لشکری قوی را در اختیار دارد و پیش از این هم از آنها برای انجام برخی کارها استفاده کرده‌ام.
به نوشته سایت عرب زبان "وطن" این زن کویتی در ادامه آورده است: "این فرمانده جنی را برای یاری دادن به ارتش آزاد سوریه و کشتن بشار اسد اعزام می‌کنم. در آخرین جلسه‌ای که با این فرمانده جنی داشتم، قرار شد آنها به جنگ اسد بروند و با سلاح کمری او را به قتل برسانند."

اخبار کوتاه 

*اخبار رسیده از عربستان سعودی حاکی از آن است که مؤسسات وهابی این کشور، در ماه مبارک رمضان، کتاب‌های ضد شیعی میان عمره‌گزاران در شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره توزیع می‌کنند. رسانه‌های عربستانی سال گذشته فاش کردند که ماه رمضان آن سال، 26 میلیون کتاب ضدشیعی در این کشور توزیع شد. بررسی‌های انجام شده نشان داد که بیشتر این کتاب‌ها با محوریت قیام عاشورا و حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) است.

* گفته می‌شود گروهک نهضت آزادی قصد دارد سلسله نشست‌های تشکیلاتی خود را در پوشش مراسم افطاری و مراسم احیا در شهرهای تهران، کرج، اصفهان و زنجان برگزار کند. چیزی که در این میان بسیار قابل‌توجه و بااهمیت است اینکه، گروهک مورد اشاره به‌عنوان ستون پنجم دشمن در جنگ تحمیلی فعالیت‌های گسترده‌ای داشت و در آن زمان، ارتباطات گسترده‌ای با سفارت‌خانه‌های خارجی و جریان‌های همسو با ضد انقلاب داشته و دارد.

* باوجود شایعاتی که این روزها درباره جابه‌جایی مهندس ضرغامی و گمانه‌زنی‌هایی که درباره جانشینان وی در سطح رسانه‌ها انجام می‌شود، اخبار حاکی از آن است که تا پایان دوره مسئولیت ضرغامی بیش از پانزده ماه باقی مانده و هیچ برنامه‌ای برای تغییر پیش از موعد وی وجود ندارد.

* سعید حجاریان به‌تازگی در گفت‌وگو با نشریه آسمان ضمن نخبه‌گرا خواندن حسن روحانی، رئیس‌جمهور منتخب گفت: به دلیل همین نخبه‌گرایی است که او در حلقه اصلی یارانش، صرفاً افراد محدودی دارد و گروه، ‌کادر و حزب مشخصی ندارد(!) از این رو باید با ابزار‌های تعاملی و کارت‌های دیگر خود بازی کند، البته روحانی «چانه‌زن» خوبی است؛ اما مشکل او به این برمی‌‌گردد که ابزار‌های فشار از پایین را در اختیار ندارد!

* به‌تازگی نشستی خبری با عنوان «نجات‌یافتگان فرقه بهائیت» از سوی برخی هدایت‌شدگان این فرقه در استان البرز برگزار شد و این افراد، گوشه‌هایی از خیانت‌ها و خباثت این فرقه انگلیسی‌ساخته را افشا کردند که همین موضوع سبب خشم و عصبانیت سردمداران خارج‌نشین این فرقه ضاله شد. گفتنی است بیت‌العدل (مرکز و قبله بهائیت) در سرزمین‌های اشغالی قرار دارد و مرگ و مدفن خود بهاء هم در فلسطین اشغالی است. جالب است بدانید که بهاء می‌گفت: قبله بهائیان من هستم و باید به طرف من نماز بخوانید! بهائی‌ها هر ۱۹ روز یکبار به بهانه‌های مختلف پول جمع می‌کنند و به رژیم صهیونیستی می‌فرستند. ضمناً اعضای «بیت‌العدل» در سال یک یا دو بار با رئیس‌جمهور این رژیم دیدار می‌کنند. 

* «محمد مرزیه» دادستان عمومی و انقلاب زاهدان، علیه مدیرعامل شرکت ایرانسل به اتهام تشویش اذهان عمومی و اهانت به مقدسات، اعلام جرم کرد. شرکت ایرانسل با بدسلیقگی و بی‌دقتی در طراحی یکی از سؤال‌های مسابقه پیامکی خود در چند روز گذشته واکنش‌ هموطنان اهل سنت سیستان‌وبلوچستان را برانگیخته بود.  

* صدای آمریکا به‌تازگی در برنامه «آنتن» این هفته خود با نمایش تصاویر یک زوج ترکیه‌ای که از شیوه‌ای ابتکاری برای ترک سیگار استفاده کرده بودند، مدعی شد این زوج «ایرانی» هستند! و خانم برای اینکه جلوی «روزه‌خواری» شوهرش را بگیرد، به این ابتکار دست‌زده است!

* تلاش برخی شخصیت‌های نزدیک به فتنه برای حضور خاتمی در مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور منتخب، نقش بر آب شده است. این افراد می‌خواستند خاتمی را بدون عذرخواهی از فتنه 88 و اعتراف به دروغ بزرگ تقلب، به صحنه سیاسی کشور بازگردانند. این در حالی است که خاتمی هنوز مرزبندی خود را با فتنه اعلام نکرده و بدهی‌های سنگین خود را به نظام و مردم پرداخت نکرده است.

 اطرافیان حسن روحانی از موضع‌گیری سیدمحمد خاتمی درباره وزیر ارشاد دولت یازدهم در دیدار با اصغر فرهادی به‌شدت ناراحت هستند و می‌گویند: چرا باید خاتمی اعلام کند که احمد مسجدجامعی، وزیر ارشاد خواهد بود؟ نزدیکان روحانی می‌گویند: این‌گونه برخوردها اخلال در روند بررسی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به‌وجود آورده و علائم سهم‌خواهی افراد و گروه‌ها را آشکار می‌کند. گفته می‌شود پس از اظهارات خاتمی، شانس وزارت مسجدجامعی کاهش یافته است.

* به‌دنبال درخواست‌های مکرر مقامات کشورهای همسایه و برخی شخصیت‌های مطرح بین‌المللی و منطقه‌ای برای حضور در مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی، بار دیگر بحث حضور آنان جدی شده است. تا کنون مقامات بیش از 40 کشور درخواست کرده‌اند در این مراسم حضور یابند.

* به‌تازگی انتخابات هیئت‌مدیره دانشگاه کالیفرنیا برگزار شد که برای نخستین‌بار، یک دختر مسلمان با اکثریت آرا موفق به عضویت در هیئت‌مدیره شد. «سعدیه سیف‌الدین» بیست‌ویک ساله با کسب 25 رأی موافق توانست عضو هیئت‌مدیره این دانشگاه شود که با عصبانیت شدید اعضای یهودی دانشگاه روبه‌رو شد.

* یکی از روزنامه‌های نزدیک به خانواده هاشمی رفسنجانی به‌تازگی در مطلبی، اصلاح‌طلبان را به سهم‌خواهی از دولت یازدهم متهم کرده و ضمن انتقاد جدی از رویکرد این طیف برای «به‌نام خود زدن این پیروزی»، نوشته است: «اظهارات، اشارات و تحلیل‌های سران جناح اصلاح‌طلب، این روز‌ها نشان می‌دهد آن‌ها دولت دکتر حسن روحانی را به‌منزله پلی برای عبور از اوضاع کنونی جهت رسیدن به قدرت می‌دانند. یکی از سران جناح اصلاحات در تشریح وضعیت دولت روحانی می‌گوید: «شاید بهتر باشد اصلاح‌طلبان، درون حاکمیت نباشند تا بتوانند خود را احیا کنند.»

* «گری سیک» تحلیل‌گر و چهره امنیتی نام‌آشنای آمریکایی در تحلیلی که شبکه خبری سی‌ان‌ان به‌صورت اختصاصی آن را منتشر کرده، نوشته است: «بنیامین نتانیاهو از زمانی که در عرصه سیاست بوده، چوپان دروغگو بوده است؛ اما مسئله این است که این رویکرد او، جواب می‌دهد! او بیست سال پیش، مدعی شد که ایران تا پنج سال آینده به سلاح هسته‌ای دست می‌یابد مگر آنکه کسی دخالت کند و جلوی دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای را بگیرد! ولی هیچ‌گاه این پیش‌بینی‌ها محقق نشده است.»

 

https://shoma-weekly.ir/EpEqqq