گفته می‌شود که...

واکنش سفیر ایران به شایعات درگیری با علی دایی/ خودرو، سال جدید را با گرانی آغاز کرد/ تشکیل پرونده مالیاتی برای 2.2 میلیون مؤدی جدید/ رژه ارتش با جنگنده‌های ایرانی/ خرید نان با کارت یارانه/ هزار ساختمان ناایمن در پایتخت/ انتقاد رستم قاسمی از مسکن مهر و...

خودرو، سال جدید را با گرانی آغاز کرد

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: با بازگشایی بازارها، شاهد افزایش قیمت در خودروهای مختلف بودیم که این افزایش در خودروهای مدل ۱۴۰۱ میانگین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان بود.

طلبه‌کشی با دینامیت!

پس از شهادت دو طلبه در حرم رضوی، موج نگرانی از حمله و تهاجم به طلاب در فضای مجازی بالا گرفته و خیلی‌ها بابت مظلومیت طلاب و ظلم‌های مختلفی که به این قشر می‌شود، قلم‌فرسایی کردند؛ اما آن روزهایی که فیلم «دینامیت» جایگاه و لباس و مرام و باورهای طلاب را به لجن کشیده و مضحکه مردم کرد، صدا از کسی در نیامد و کسی برای مظلومیت طلاب عزا نگرفت و حتی با حمایت رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، این فیلم چند هفته در ده‌ها سینمای متعلق به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به نمایش درآمد! وقتی در برابر ترور فیزیکی طلاب به‌صورت جدی واکنش نشان می‌دهیم چرا در برابر ترور شخصیت، لباس و آبروی طلاب توسط تروریست‌های فرهنگی رسانه‌ای، سکوت می‌کنیم؟ آیا آبرو، شخصیت و اعتقادات طلاب مهم‌تر از حیات مادی آن‌ها نیست؟

تشکیل پرونده مالیاتی برای 2.2 میلیون مؤدی جدید

رئیس سازمان مالیاتی در توئیتی نوشت: هر چند تور مالیات فراگیر است ولی فرار مالیاتی هم به طور گسترده صورت می گیرد. ماموریت اصلی سازمان ،امسال جلوگیری از فرار مالیاتی است. در سال گذشته برای بیش از دو ‌میلیون و 200 هزار مؤدی جدید پرونده مالیاتی تشکیل شد.
مولوی عبدالحمید: جنایت و قتل خودسرانه ممنوع /دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی حوادث گلستان و مشهد را ریشه یابی کنند

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان:اتفاقات اخیری که رخ داده، همه مردم را نگران کرده. قتل دو طلبه در استان گلستان و ترور سه عالم در حرم امام رضا(ع) که هر دو مکان‌های دینی هستند، ناجوانمردانه و از نظر ما شنیع است.اولا ما این جنایات را محکوم می‌کنیم. هیچ کسی حق قتل خودسرانه کسی را ندارد. اگر کسی از کسی شکایت دارد، قانون و دادگاه هم هست و او باید به قانون مراجعه کند. به هیچ بهانه‌ای این نوع قتل‌ها از لحاظ شرعی و قانونی مجاز نیستند. ایران و افغانستان دارای مشترکات تاریخی و فرهنگی دارند. وقتی فردی کاری انجام می‌دهد، نتایج آن به یک ملت برنمی‌گردد، باید بررسی شود که او (متهم) جنون یا دیوانگی داشته یا به جریان افراطی وابسته بوده، یا چه چیزی سبب شده که او دست به چنین کاری بزند. ما انتظار داریم که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی حوادث گلستان و مشهد را ریشه یابی کنند

توافق لبنی ایران و روسیه

ایران و روسیه توافق کردند که برخی از محصولات لبنی از ایران به روسیه صادر شود. این توافق در دیدار کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، علیرضا پیمان پاک، رئیس کل سازمان توسعه تجارت و مدیران تعدادی از شرکت‌های لبنی و اتحادیه صادرکنندگان آبزیان با مقامات روسی رقم خورد. دو طرف درخصوص توسعه همکاری‌ در زمینه نظارت بر استانداردها در تولید و تجارت محصولات لبنی، آبزیان، نباتات، گوشت دام و طیور به مذاکره پرداختند.
رژه ارتش با جنگنده‌های ایرانی

سخنگوی ارتش در خصوص برنامه‌های این سازمان برای 29 فروردین‌ماه، گفت: «مراسم رژه روز ارتش، محمول و خودرویی با همراهی انواع بالگردها و هواپیماها ازجمله جنگنده‌های ایرانی در تهران و هم‌زمان رژه دریایی نیز توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش، ازجمله ناوشکن‌ها و زیرسطحی‌های ایرانی در خلیج‌فارس و دریای عمان برگزار می‌شود».
تجارت 101 میلیارد دلاری بدون
FATF

روزنامه ایران نوشت: «ورود به سال 1401 و گزارش‌های آماری و عملکردی از نیمه دوم سال گذشته باعث شد دروغ‌های دولت گذشته بیش‌ازپیش نمایان شود. رئیس‌جمهور وقت (حسن روحانی)، وزرا، کارشناسان همراه و اعضای اتاق بازرگانی یک‌صدا اعلام می‌کردند که اگر FATF تصویب نشود، تجارت و همکاری‌های اقتصادی با تمام کشورها متوقف می‌شود و ایران به‌صورت کامل منزوی خواهد شد. در این روزها که آمار تجارت خارجی و وضعیت ذخایر ارزی کشور رسانه‌ای شده است و همچنین خبرهای خوش از حذف برخی از ممنوعیت‌های واردات شنیده می‌شود، گواه آن است که اقتصاد ایران وابسته به FATF نیست. او (حسن روحانی) گفته بود: «تحریم باشد و نباشد، لوایح FATF لازم است. تحریم نباشیم، لازم‌تر است. برجام باشد یا نباشد، این لوایح لازم است. این لوایح ربطی به برجام ندارد. اگر به FATF ملحق نشویم، ارتباطات بانکی ما قطع می‌شود و این یعنی ما به قرن پیش برمی‌گردیم. FATF با زندگی و جیب تک‌تک مردم ارتباط دارد و اگر اجرا نشود باید به مردم توضیح داده شود». محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت روحانی هم از آن دست افرادی بود که تنها آب خوردن را منوط به FATF ندانست. او هرگونه دیپلماسی را وابسته به FATF می‌دانست و بارها تأکید کرد پیوستن ایران به موافقت‌نامه‌ها و همکاری 25 ساله با چین تنها با پیوستن به FATF ممکن است. صحبت‌های دولت قبل مبنی بر اینکه عدم پیوستن ایران به FATF، باعث خواهد شد که هیچ کشوری با ایران تجارت نکند، تنها یک ادعا بود و دولت سیزدهم ثابت کرد که بدون پیوستن به FATF می‌توان ضمن افزایش صادرات، مواد اولیه مورد نیاز کشور را بدون هیچ مشکلی تأمین کند».

خرید نان با کارت یارانه

استاندار زنجان خبر داد: «تا دو ماه آینده طرح ارائه نان با کارت یارانه در زنجان و چند استان دیگر به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود. بر اساس این طرح، دیگر نانوایی‌ها، آرد یارانه‌ای نمی‌گیرند، بلکه بر مبنای فروش نان، یارانه می‌گیرند. مردم نان را با کارت‌بانکی یارانه خود به قیمت پایین خریداری می‌کنند و مابه‌التفاوت آن را دولت به نانوایی‌ها پرداخت می‌کند».


تأیید پیش‌بینی محسن رضایی از سوی آمریکایی‌ها

محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و معاون اقتصادی رئیس جمهور، هفته گذشته در یک پیش‌بینی راهبردی اعلام کرده بود که با شروع جنگ روسیه و اوکراین، «جنگ سرد» میان این کشور و اروپا تا یک دهه ادامه پیدا خواهد کرد. این اظهارات رضایی بلافاصله با واکنش‌هایی از سوی برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب رو‌به‌رو شد. حال روز گذشته ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا که بالاترین مقام نظامی این کشور به حساب می‌آید، در شهادت خود در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان کشورش گفت که باور دارد مناقشه اوکراین «بسیار بلندمدت» بوده و چندین سال ادامه خواهد داشت
هزار ساختمان ناایمن در پایتخت/ شناسایی
۱۲۳ بنا با وضعیت مشابه پلاسکو

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی گفت: ۳۳ هزار ساختمان ناایمن در سطح تهران شناسایی شده است.از میان این ۳۳ هزار ساختمان، ۳۶۰ ساختمان نیازمند مداخله شدید هستند و ۱۲۳ ساختمان نیز وضعیتی شبیه ساختمان پلاسکو دارند که باید فکری اساسی برای آن شود و در این میان، قوه قضاییه نقش موثری بر عهده دارد

انتقاد رستم قاسمی از مسکن مهر

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از پیش‌بینی سه هزار میلیارد تومان برای توسعه راه‌های استان البرز خبر داد و گفت:‌ در مسکن مهر به جای شهرسازی، مسکن سازی شد. وی با اشاره به این‌که پروژه مسکن مهر اگرچه یک کار بزرگ محسوب می شود اما به جای شهرسازی فقط مسکن سازی شده است، گفت: در طرح نهضت ملی مسکن 30 مشکل زیر ساختی برطرف شده و در صندوق ملی مسکن برای زیرساخت ها و نیازها نیز اعتباری را پیش بینی کرده ایم.
ایران پول‌های بلوکه شده خود در کره را آزاد می‌کند

منابع آگاه خبر دادند، ایران با مذاکرات فرابرجامی، موفق به آزادسازی ۷ میلیارد دلار از پول‌های بلوکه‌شده خود در کره‌جنوبی شده‌ است. در تکمیل این خبر، یک منبع آگاه به فرهیختگان گفته، ‌ایران نیز قرار است در ازای دسترسی به پول‌های بلوکه‌شده خود در کره، سه جاسوس دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی را نیز آزاد کند.

امام‌جمعه موقت تهران: مراقب باشید کلاه سرمان نرود

دیروز خطیب نماز جمعه تهران در حضور رئیس‌جمهور، با اشاره به مذاکرات وین، گفت: «توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره مذاکرات، عدم اعتماد به طرف مقابل،‌ گرفتن تضمین‌های کافی و راستی آزمایی عملی است؛ این، خواست عموم مردم نیز هست». حجت‌الاسلام کاظم صدیقی افزود: «در برجام مراقب باشیم که مثل ابتدای کار، کلاه سرمان نرود، چراکه امروز در موضع قدرت هستیم و برنامه‌های دولت هم متکی بر برجام نیست و به داخل تکیه کرده‌اند».

موج جدید گرانی دارو‌های خارجی

تعدادی از دارو‌های خارجی اخیرا با موجی از افزایش قابل توجه قیمت مواجه شده‌اند؛ این اتفاق نه‌ تنها برای دارو‌های خاص که برای دارو‌های پرمصرف هم رخ داده است.نمونه آن، داروی اسپری سروتاید برای بیماران تنفسی است که مصرف بالایی از سوی افراد دارد و حالا چندین‌ برابر افزایش قیمت را تجربه می‌کند. خبر‌هایی که از سوی سازمان غذا و دارو می‌رسد، نشان می‌دهد که این افزایش قیمت سال گذشته به‌ دلیل حذف ارز ترجیحی از دارو‌هایی صورت گرفت که تولید داروی مشابه داخلی داشتند و از فهرست بیمه خارج شدند؛ اما بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که تعدادی از دارو‌های داخلی هم با کمبود و افزایش قیمت مواجه شده‌اند
واکنش سفیر ایران به شایعات درگیری با علی دایی

سفیر ایران در قطر در توییتر شخصی خود به برخی شایعات درباره اختلاف او با علی دایی در زمان سفر برای قرعه کشی رقابت های جام جهانی واکنش نشان داده و آن را تکذیب کرد.حمیدرضا دهقانی در واکنش به شایعاتی مبنی بر اختلاف او با علی دایی در جریان سفر دایی به قطر برای شرکت در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲، در صفحه توییتر شخصی خود نوشت: چنانکه قبل از مراسم، در پست اینستاگرامی اعلام کردم، حضور علی آقای دایی در مراسم قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر افتخاری ملی بود. فرصت دیدار با ایشان فراهم نشد، اما شایعاتی منتشر شده که از اساس دروغ است. به نظرم دروغ سیزده می باشد.
پیش‌بینی جدید احمدی‌نژاد از آینده جنگ در اوکراین

محمود احمدی نژاد در ادامه اظهارات جدید و اعلام مواضع خود در توئیتی، نگاهی به تحولات اوکراین داشته است.رئیس جمهور سابق کشور در توئیتی نوشت: پوتین پس از مواجهه با مقاومت سرسختانه مردم اوکراین و تحمل شکست در جبهه های مختلف، درصدد تجزیه این کشور به دو بخش مستقل برآمده است. شواهد نیز از موافقت و همراهی آمریکا با این امر حکایت می کند!
اخبار روزانه:
*کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی: اگر نتوانیم به توافقی هسته‌ای با ایران دست پیدا کنیم، ایران به معنی واقعی کلمه در آستانه تولید یک سلاح هسته‌ای قرار می‌گیرد.همین حالا که ما حرف می‌زنیم، آن‌ها چند هفته با در اختیار داشتن مواد هسته‌ای کافی برای تولید یک سلاح فاصله دارند.این موضوع همچنین باعث ایجاد رقابت تسلیحاتی در منطقه خواهد شد. طولی نخواهد کشید که سعودی‌های و اماراتی‌ها و ترکیه‌ای‌ها هم دنبال سلاح هسته‌ای بروند. چه فاجعه‌ای برای آمریکا خواهد بود، اگر توافق خوبی روی میز باشد که مانع رسیدن ایران به یک سلاح هسته‌ای شود، دولت بایدن باید این توافق را امضا کند
.
*بنا بر اعلام نظر رسمی خبرگزاری دولت گویا ایران با مذاکرات فرابرجامی، موفق به آزادسازی
۷ میلیارد دلار از پول‌های بلوکه‌شده خود در کره‌جنوبی شده‌ است.در تکمیل این خبر منبعی آگاه به «فرهیختگان» گفته ‌ایران نیز قرار است در ازای دسترسی به پول‌های بلوکه‌شده خود در کره سه جاسوس دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی را نیز آزاد کند. البته آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی تنها تلاش وزارت خارجه ایران برای احیای حقوق و منافع ملی به موازات برجام نبوده ‌است.

https://shoma-weekly.ir/xeFY9Z