گفته می‌شود که...

واکنش دفتر آیت الله نوری همدانی به اظهارات منتسب به ایشان درباره مردم سیستان و بلوچستان /گلریزان‌ میلیاردی/افت شدید امید به زندگی در آمریکا/کارنامه 20 ساله آمریکا در افغانستان/ایران در میان ۷ کشور دارای بیشترین استخراج رمزارز / سونامی خودروهای فرسوده در راه است و ...

گلریزان‌ میلیاردی

«محسن چاوشی» خواننده مشهور کشورمان، طی ماه‌های اخیر تمرکز اصلی خود را روی کارهای خیریه گذاشته است. او در سال ۹۹ موفق به آزاد کردن ۳۲۰ زندانی، نجات ۵۰ اعدامی و جمع‌آوری هزینه درمان ۱۱۰ فرد مبتلا به بیماری‌های سخت شده است. اخیراً مجموع کمک‌های مردمی که محسن چاوشی برای آزادی زندانیان محکوم به اعدام جمع‌آوری کرده از مرز «بیست میلیارد تومان» گذشت. چاوشی مدت‌هاست به شکل پررنگ به برگزاری پویش‌های مردمی برای آزادی زندانیان و رفع مشکلاتی چون تأمین هزینه درمان افراد نیازمند و... مشغول است.

سونامی خودروهای فرسوده در راه است

عضو انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده خبر داد: «طبق برآوردها تا سال ۱۴۰۴ تعداد خودرو‌های فرسوده در کشور به ۸ میلیون دستگاه می‌رسد، درحالی‌که سال گذشته تنها ۸ هزار دستگاه خودروی فرسوده در کشور اسقاط شد و تنها ۱۰ درصد از ۲۲۰ مرکز اسقاط خودروی موجود در کشور فعال است». بر اساس آمارهایی که در این زمینه منتشر شده، در سال ۹۸ نزدیک به یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده در کشور وجود داشته که طی سال ۹۹ و ۱۴۰۰ درمجموع حدود ۷۰۰ هزار دستگاه دیگر خودروی فرسوده به این تعداد اضافه می‌شود.
نماینده مجلس: سراوان فقط یک پزشک متخصص عفونی و یک بیمارستان دارد

ملک فاضلی با بیان این‌که اگر ستاد ملی مقابله با کرونا روند مدیریتی خود را به همین شکل ادامه دهد، پیک‌های جدیدی خواهیم داشت، اظهار کرد: در حال حاضر قرنطینه تنها در شرایط بحرانی انجام می‌شود؛ در حالی که این قرنطینه اثربخشی ندارد. پیک کرونا پس از مدتی فروکش می‌کند و باید زمانی که هنوز شرایط بحرانی نشده نسبت به اعمال قرنطنیه اقدام شود، در حالی که ستاد مقابله با کرونا در زمینه پیشگیری خوب عمل نمی‌کند و اگر اقدامات ستاد مقابله با کرونا اقدام درستی انجام داده بود، الان شاهد پیک پنجم بیماری نبودیم. نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سراوان با جمعیت ۴۸۰ هزار نفری تنها یک پزشک متخصص عفونی دارد که رئیس بیمارستان رازی است و تنها دو تا سه پزشک متخصص داخلی دارد! وی افزود: حتی اگر هر پزشک بتواند هر پنج دقیقه یک بیمار را ویزیت کند در ساعت می‌تواند ۱۲ بیمار را ویزیت کند که اگر هشت ساعت نیز بدون استراحت کار کند تنها می‌تواند کمتر از ۱۰۰ بیمار را ویزیت کند؛ روز گذشته من بازدیدی از بیمارستان رازی سراوان داشتم که گفته شد روزانه ۴۰۰ نفر بیمار سرپایی به پزشک مراجعه می‌کنند که ۸۰ درصد بیماران علائم بیماری کرونا را دارند. حتی در تنها بیمارستان سراوان نیز بخش مجزای کرونا وجود ندارد و چند تخت به این بیماران اختصاص یافته است.

افت شدید امید به زندگی در آمریکا

راشاتودی گزارش داد: «بیش از نیمی از آمریکایی‌هایی که به‌تازگی در نظرسنجی پایگاه اینترنتی هیل شرکت کرده‌اند، به آینده‌ای بهتر امیدوار نیستند. بر اساس این نظرسنجی، فقط ۲۳ درصد آمریکایی‌ها به نظام سیاسی بهتری امیدوار هستند».

بیمارستان‌ها از هفته دیگر پر می‌شوند/ چاره‌ای جز تعطیلی واقعی نیست

پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در گفت‌وگو با خبرآنلاین:فقط در حال وعده دادن هستند، الان چهار هفته است که نسبت به واردات واکسن قول داده‌اند اما این اتفاق رخ نداده است.تا هفته آینده همه بیمارستان‌ها پر می‌شوند و احتمالا دوباره باید بیمارستان‌ها تغییر کاربری بدهند و بخش‌های عادی شان را به بخش کرونایی تبدیل کنند.طبیعت موج‌هایی کرونایی است که هر کدام نسبت به قبلی شدیدتر است. سه‌شنبه می‌گفتند که تهران شنبه قرمز می‌شود، شما که می‌دانید وضعیت در تهران در حال قرمز شدن است، چرا کاری انجام نمی‌دهید؟
اصابت تیر غیبی بر سر کشتی صهیونیستی!

شبکه خبری المیادین در گزارشی از هدف قرار گرفتن یک کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی در شمال اقیانوس هند خبر داد و اضافه کرد: «این کشتی با سلاحی نامشخص هدف قرار گرفته است». یک کارشناس امور نظامی نیز در شبکه 13 رژیم صهیونیستی مدعی شد که این حمله به کشتی از سوی ایران بوده و کشتی هدف قرار گرفته شده متعلق به یک بازرگان اسرائیلی بوده است. شبکه خبری الحدث وابسته به عربستان سعودی نیز مدعی شد که این حمله با یک موشک انجام شده است.
نمایندگان مجلس خواستار اجرای قانون رسیدگی به اموال مسؤولان شدند

۷۱ نفر از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس دستگاه قضا خواستار رسیدگی به اموال و دارایی‌های مسؤولان شدند. به گزارش فارس، ۷۱ نفر از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار اجرای قانون رسیدگی به اموال و دارایی‌های مسؤولان شدند. در قسمتی از متن این نامه آمده است: با عنایت به حکم اصل یکصد‌و‌چهل‌و‌دوم (۱۴۲) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسؤولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران مصوب ۹/۸/۱۳۹۸ و آیین‌نامه اجرایی آن مصوب ۱۹/۳/۱۳۹۸ مقامات تعیین شده در اصل یکصد‌و‌چهل‌و‌دوم (۱۴۲) قانون اساسی و مقامات موضوع ماده ۳ قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسؤولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران مصوب ۹/۸/۱۳۹۴ موظفند فهرست دارایی‌های خود، همسر و فرزندان‌شان را در ابتدا و انتهای دوره مسؤولیت به رئیس قوه قضائیه گزارش دهند و قوه قضائیه نسبت به رسیدگی به اموال آنان از جهت بررسی عدم افزایش من غیر حق اقدام نماید. خواهشمند است جهت اجرای کامل احکام قانونی فوق‌الذکر کلیه مقامات و مسؤولان و کارگزاران و همسران و فرزندان‌شان پس از پایان دوره مسؤولیت مادامی که این تکلیف قانونی درباره ایشان اجرا نشده است ممنوع‌الخروج از کشور اعلام شوند و خروج ایشان قبل از اجرای این حکم قانونی منوط به استعلام از اداره کل ثبت دارایی مقامات مسؤول قوه قضائیه و صدور مجوز خروج ایشان توسط اداره کل مذکور پس از بررسی فهرست دارایی‌شان مجاز باشد.

ردیف جدید مالیاتی برای پیشگیری از سفته‌بازی و سوداگری

طبق طرحی که کلیات آن به تصویب مجلس رسیده است، املاک در صورت نگهداری کمتر از یک سال، مشمول ۴۰ درصد مالیات بر عایدی سرمایه می‌شوند که با نگهداری بیش از یک سال، سالانه سه واحد درصد از نرخ مالیات بر عایدی سرمایه کم می‌شود و از سال دوازدهم به بعد با نرخ ثابت چهار درصد مشمول مالیات می‌شوند. همچنین، نگهداری انواع خودرو در کمتر از یک سال معادل ۳۰ درصد مشمول مالیات می‌شود و در صورت نگهداری بیش از یک سال، سالانه ۱۰ واحد درصد از نرخ کم و مالیات مربوطه از سال چهارم به بعد با نرخ ثابت صفر درصد محاسبه می‌شود. از سوی دیگر، نگهداری سایر دارایی‌هایی (طلا، ارز، جواهرآلات و...) که مشمول مالیات بر عایدی سرمایه هستند، با نگهداری کمتر از یک سال، معادل ۳۰ درصد مالیات خواهند پرداخت وبا نگهداری بیش از یک تا دو سال، سالانه ۲۰ درصد و برای بیش از دو سال، در زمان فروش معادل ۱۰ درصدمالیات باید بپردازند. نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: «هدف مالیات بر عایدی سرمایه، کسب درآمد از محل سفته‌بازی و سوداگری است بنابراین اگر خانواده‌ای به اندازه نیاز خود خانه، خودرو، طلا و حتی ارز دارد به‌طوری‌که منشأ کسب درآمد برای آن محسوب نشود، شامل این پایه مالیاتی نمی‌شود».
کارنامه 20 ساله آمریکا در افغانستان

شبکه ان‌بی‌سی نیوز روز جمعه با اعلام خبر تخلیه پایگاه نظامی بگرام (بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان)، به کارنامه ۲۰ ساله دخالت نظامی آمریکا در افغانستان پرداخت و گزارش داد: «در طولانی‌ترین جنگ ایالات‌متحده (در افغانستان) ۲۳۰۰ سرباز این کشور کشته شدند و تخمین زده می‌شود که در این مدت، بیش از یک‌صد هزار شهروند افغان نیز کشته و زخمی شده‌اند. ان‌بی‌سی این سؤال را مطرح کرد که پس از ۲۰ سال حضور نظامی آمریکا در افغانستان، آیا جایگاه این کشور از نظر فقر و خشونت بهتر شده است؟

انتقاد تاجیک از اصلاح‌طلبان

«محمدرضا تاجیک» فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در یادداشتی با عنوان «اصلاح‌طلبی علیه اصلاح‌طلبی»، به نقد عملکرد برخی چهره‌های جریان خویش پرداخته و اساساً تغییر رویه سیاسی از سوی آنان را قبیح شمرده و می‌نویسد: «امروز عده‌ای از اهالی اقلیم قدرت، مطلوب خود را در نوعی پیرایش و آرایش فضای سیاسی و تغییر نقشه سیاسی کشور جستجو می‌کنند». مشخص نیست منظور تاجیک به چه طیف افرادی است؛ اصلاح‌طلبانی که با تغییر رویه اصلاح‌طلبی در تلاش برای بقای در قدرت هستند یا حتی اصلاح‌طلبانی که این روزهای سخن از کمک و همراهی دولت منتخب برای برداشته شدن مشکلات کشور؛ اما او در یادداشت خود، نیت نقد شدگان یادداشتش را میل به قدرت‌طلبی عنوان کرده و اضافه می‌کند: «امروز بسیاری از به‌ظاهر اصلاح‌طلبانی که زمانی از آن برج بابلی برای رسیدن به قدرت و ثروت ساختند، دفعتاً تغییر رادیکال حال و احوال داده‌اند و عبور از اصلاح‌طلبی را پیشه خود ساخته‌اند و اصلاح‌طلبی ناب و راستین را در نزد اصول‌گرایان در قدرت می‌بینند و می‌جویند. تردیدی نیست که اینان با پای خود در این مسیر نمی‌روند، با چشم خویش نمی‌بینند و با زبان خود آن نمی‌گویند که می‌گویند. اینان ابژه میل و اراده معطوف به قدرت دیگرانی هستند که در «ور نم نهادن» اصلاح‌طلبی اندیشه‌ها کرده‌اند و سناریوها تقریر نموده‌اند». بااین‌حال به نظر می‌رسد، تاجیک نیز قائل و معترف به اشکالات جدی اندیشه اصلاح‌طلبی است؛ او در خاتمه می‌آورد: «شاید در این شرایط، جریان اصلاح‌طلبی قبل از آنکه به اراده و دست دیگران در معرض تکانه‌های بن‌افکن قرار گیرد، باید در اندیشه تکانیدن خود برآید و زنگار از رخ آینه خود برگیرد».
ایران در میان
۷ کشور دارای بیشترین استخراج رمزارز

یک مقام در توانیر گفت: به دلیل تعرفه‌های تخفیفی، ایران جزو هفت کشوری است که بیشترین میزان استخراج رمز ارز جهان در آن صورت می‌گیرد. به گزارش وزارت نیرو، محمد خدادادی بهلولی گفت: هم اکنون چین، روسیه، آمریکا، قزاقستان، کانادا، ایسلند و ایران هفت کشوری هستند که بیشترین میزان استخراج رمز ارز در آن‌ها صورت می‌گیرد. مجری طرح تأمین برق مراکز استخراج رمز ارز‌ها با مقایسه میزان مصرف یک ماینر با سایر وسایل خانگی گفت: مصرف برق یک ماینر ۲ تا ۳ کیلوواتی به اندازه ۳۵ پنکه یا ۱۵ یخچال فریزر است، ضمن این که ماینری با این مشخصات به اندازه پنج کولر آبی یا یک کولر گازی برق مصرف می‌کند.
تحلیل رفتار اروپا و آمریکا در موضوع برجام

وزیر خارجه روسیه روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ارزیابی طرف‌های مذاکرات وین بیانگر پیشرفت ملموس است؛ اما هنوز درباره همه امور هماهنگی صورت نگرفته است. موضع ایران در قبال پرونده هسته‌ای منصفانه است، اما غرب تلاش می‌کند تعهدات جدیدی را به تهران تحمیل کند». «دنیل لریسون» تحلیلگر آمریکایی نیز ضمن رد ادعاهای مقام‌ها و رسانه‌های غربی درباره دلیل ایران برای تمدید نکردن تفاهم فنی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تأکید کرد، واشنگتن در عمل تعهدات خود را «دبه» کرده است.
بایدن: درباره چیز‌های شاد حرف بزنیم، نه افغانستان
(!)

جو بایدن، در جریان یک کنفرانس خبری، پس از پاسخ به چند پرسش درباره اوضاع بحرانی افغانستان و در حالی که یک خبرنگار، پرسش دیگری درباره خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور پرسیده بود، گفت: به تعطیلات نزدیک می‌شویم. دیگر درباره افغانستان پاسخ نمی‌دهم. درباره چیز‌های خوب و شاد حرف بزنیم. به گزارش یورو نیوز، بایدن پس از پاسخ به چندو زمانی که پرسش چهارم درباره همین چالش مطرح شد، حرف خبرنگار را قطع کرد و گفت: «دیگر به هیچ پرسشی درباره افغانستان پاسخ نمی‌دهم. چهارم ژوئیه (جشن استقلال ایالات متحده) است. آخر هفته و تعطیلی است و می‌خواهم جشن بگیرم. اتفاق‌های فوق‌العاده‌ای در جریان است.» بایدن از خبرنگاران خواست تا به چیز‌های مثبتی نظیر رشد اقتصادی، اشتغال، درآمد و مهار کووید توجه کنند.آمریکا روز جمعه پایگاه بگرام در شمال کابل را پس از بیست سال تخلیه کرد. خروج نیرو‌های آمریکایی و ناتو قرار است تا ۱۱ سپتامبر (بیست شهریور) امسال از افغانستان تکمیل شود. همزمان، پیشروی‌های طالبان در برخی مناطق، موجب نگرانی‌ها در این کشور شده است اخبار غیر رسمی می‌گوید در جریان بیست سال جنگ و حضور نظامی آمریکا در افغانستان، دست کم ۱۶۰ هزار شهروند افغانستانی جان خود را از دست داده‌اند.

واکنش دفتر آیت الله نوری همدانی به اظهارات منتسب به ایشان درباره مردم سیستان و بلوچستان

مطلبی در فضای مجازی مبنی بر اینکه حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی «دامت برکاته» اخیراً در درس خارج فقه یا در یکی از ملاقات‌ها، فرموده‌اند علت موج جدید و همه‌گیری بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان به جهت کفاره گناهان اهالی (برادران اهل سنت) آن استان می‌باشد، منتشر شد. بی تردید اینگونه اخبار کذب از سوی شبکه‌های معاند و دشمنان نظام و انقلاب و روحانیت خصوصاً مرجعیت شیعه و مردم چه شیعه و چه برادران اهل سنت می‌باشد تا بتوانند از این مسیر به وحدت حاکم در بین شیعه و سنی ضربه وارد کنند. لازم به ذکر است، درس خارج معظم له از ابتدا بیماری کرونا تعطیل بوده و در ده روز اخیر که متأسفانه منطقه سیستان و بلوچستان و تا حدودی کل کشور دچار فراگیری موج جدید بیماری منحوس کرونا گردید ایشان هیچ گونه ملاقات یا سخنرانی و مصاحبه‌ای نداشته‌اند و طبیعتاً دیدگاه‌ها و سخنرانی‌های ایشان در سایت خودشان منعکس می‌شود

‌اخبار روزانه:

*آقا تهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در رابطه با طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها و فضای مجازی که در دستور کار مجلس است گذاشته شده و با آن مخالفت کرده‌اند و شلوغ کردند، چون نمی‌خواهند این کار انجام شود، اما پای آن ایستاده‌ایم، کار خود را انجام داده‌ و قانون آن را آماده کرده‌ایم، به صحن مجلس می‌بریم و انجامش خواهیم داد.

*قاضی‌زاده هاشمی گفت: پس از مستند انتخاباتی‌ام، پیشنهاد بازیگری داشتم. مستند انتخاباتی‌ام در سطح جهان دیده شد.

*مراسم گرامیداشت سالروز شهادت مظلومانه مسافران هواپیمای مسافری ایرباس ۶۵۵ که با حمله ناجوانمردانه ناوگان دریایی آمریکا به شهادت رسیدند در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش برگزار شد. بنا به اعلام روابط عمومی ارتش، همزمان با فرارسیدن دوازدهم تیرماه، سالروز حمله ناجوانمردانه ناوگان دریایی آمریکا به هواپیمای مسافری ایرباس ۶۵۵ که موجب شهادت تمام سرنشینان هواپیما شد، مراسم گرامیداشت شهدای این حادثه در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش با حضور فرماندهان نیرو‌های مسلح و خانواده‌های شهدا برگزار شد. در این مراسم با گلباران محل شهادت مسافران هواپیمای ایرباس ۶۵۵ توسط بالگرد‌های هوادریای نیروی دریایی ارتش و تعدادی از یگان‌های شناور منطقه یکم امامت نداجا، به مقام شامخ شهدای این حادثه ادای احترام شد.

*وزیر دفاع گفت: نوآوری‌های دفاعی، منشأ اقتدار کشور و افزایش قدرت رزم نیرو‌های مسلح است. امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در گردهمایی جریان تحول و پیشرفت وزارت دفاع که به میزبانی موسسه تحقیقات و نوآوری دفاعی برگزار شد، الگوی طراحی شده پیشرفت و تحول در وزارت دفاع را بسیار ارزنده برشمرد و افزود: هدف امروز ما از بازطراحی و ارائه الگوی تحول این است که می‌خواهیم با بحث نظری و تعریف شفاف و ضابطه‌مند از تحول، یک باور و فهم همگانی را در درجه اول در بین متخصصان صنعت دفاعی و سپس در دل سازمان‌های زیرمجموعه خود به وجود آوریم و به نقطه اشتراکی برسیم که همگان بدانند به دنبال چه هستیم، به کجا می‌خواهیم برسیم و بخش‌های مختلف هر سازمان چگونه باید کار کنند. وی با بیان اینکه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که به طور طبیعی دائم در حال تغییر و تحول است، تصریح کرد: بزرگ‌ترین مسأله‌ای که امروز در صنعت دفاعی با آن روبه‌رو هستیم، مسأله تحول و دگرگونی است و در واقع نوآوری‌های دفاعی، منشأ اقتدار کشور و افزایش قدرت رزم نیرو‌های مسلح است.

*حمیدرضا کاظمی در گفتگو با تسنیم، با بیان اینکه در هیات مرکزی در حال بررسی شکایت‌های واصله درباره انتخابات اخیر هستیم، ادامه داد: شکایت‌های متعددی درباره نحوه برگزاری انتخابات از جمله درباره نحوه برگزاری الکترونیک انتخابات به هیات مرکزی ارجاع شده است که در حال بررسی آن‌ها هستیم. وی درباره مشکلات ایجاد شده در بحث برگزاری انتخابات الکترونیک در روز رأی‌گیری، گفت: به اعتقاد بنده دستگاه‌هایی که در حال حاضر برای اخذ رأی الکترونیک وجود دارد به‌روز نیستند و تاریخ گذشته‌اند و وزارت کشور هم توانایی به‌روز کردن آن‌ها را ندارد. در حال تدوین گزارشی درباره اشکالاتی که در نحوه برگزاری انتخابات الکترونیک وجود داشت هستیم تا به مجلس ارائه کنیم و در دوره‌های آینده نیز از این دستگاه‌ها استفاده نشود.
*خریداران سکه از بانک مرکزی، صاحبان مشاغل و مشمولان مالیات بر ارزش افزوده بهار
۱۴۰۰ فقط سه روز دیگر برای پرداخت مالیات فرصت دارند. فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل برای برخورداری از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی، باید برای ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی که ۱۵ تیر ماه امسال است، اقدام کنند که بدین منظور این افراد باید اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی از طریق درگاه ملی مالیات به نشانی WWW.INTAMEDIA.IR یا سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی به نشانی TAX.GOV.IR ارسال و مالیات خود را پرداخت کنند.
*نبود امکان دریافت خدمات بانکی مشتری هر بانک ادغامی از شعب سایر بانک‌های ادغامی، چالش پیدا کردن شعب به دلیل تغییر تابلو و حذف اطلاعات شعب در سایت بانک‌های ادغامی، بلاتکلیفی و ثابت ماندن حقوق کارمندان شعب بانک‌های ادغامی و اخراج برخی نیرو‌ها از چالش‌های عمده بانک‌های ادغامی در بانک سپه است
.
*وزارت خزانه‌داری امریکا اعلام کرد که نام
۳ شهروند ایرانی که دو نفر از آن‌ها تابعیت دوگانه ایرانی-آلمانی دارند از فهرست اشخاص تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهاد‌های زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری امریکا به‌شمار می‌رود، خارج شده است. به گزارش ایرنا، وزارت خزانه‌داری امریکا نام «دانیل بهزاد فردوس» و «مهرزاد مانوئل فردوس» از مقامات گروه صنعتی ماموت و «محمدرضا دزفولیان» از مقامات شرکت ماموت دیزل را از فهرست اشخاص تحت تحریم خود خارج کرده است.وزارت خزانه‌داری امریکا پیش از این نیز نام ۳ مقام ایرانی از جمله «احمد قلعه‌بانی» مدیرعامل اسبق شرکت ملی نفت ایران را از فهرست اشخاص تحت تحریم خود حذف کرده بود. پس از انتشار خبر حذف نام ۳ شهروند ایرانی از فهرست اشخاص تحت تحریم وزارت خزانه‌داری امریکا، سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد که این اقدام ارتباطی با مذاکرات احیای برجام در وین ندارد و سیاست‌های کلی امریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران تغییر نکرده است.

https://shoma-weekly.ir/gofoqG