گفته می‌شود که...

واکنش ایران به پیام جدید آمریکایی‌ها بحران انرژی و صنعت‌زدایی چطور جرأت می‌کنید سانسور به سبک ضدانقلاب عاملان ترور شهید فخری‌زاده در تور قانون یک اقدام قابل تقدیر از رئیس جمهور اعتراف صهیونیست: ایران موفق به مهار اغتشاشات شد شناور ابومهدی المهندس در راه است حقوق بشر از جنس آمریکایی زوج‌های تهرانی برای دریافت وام مسکن چقدر باید پرداخت کنند؟ حمایت مادر داعش از اغتشاشات در ایران رسایی: اموال علی کریمی را توقیف کنید

واکنش ایران به پیام جدید آمریکایی‌ها

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران از ارسال پیام آمریکایی‌ها در روزهای اخیر مبنی بر داشتن اراده و حسن نیت برای رسیدن به توافق خبر داد و گفت به آمریکایی‌ها اعلام کردیم با واقع‌بینی اراده و حسن نیت خود را برای رسیدن به توافق نشان دهید. اما رئیس کمیسیون امنیت ملی جزییات بیشتری از پیام جدید آمریکایی‌ها را در مصاحبه جدید خود بیان کرده است. جلال‌زاده می‌گوید رئیس‌جمهور سوئیس هم حامل پیام آمریکا برای ملاقات دو جانبه با ایران بود و رئیسی در پاسخ گفت که آیا ما تا کنون از ملاقات‌های دوجانبه قبلی سودی بردیم؟، آمریکایی‌ها مذاکره را برای مذاکره می‌خواهند و این درحالی است که اشخاص حقیقی و حقوقی جمهوری اسلامی مکرر در حال تحریم‌شدن هستند. این نماینده مجلس درباره بسته‌شدن پرونده پادمانی ایران گفته آقای رئیسی همچنین در دیدارهایی که داشت قاطعانه گفت ما از پادمان عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

بحران انرژی و صنعت‌زدایی

قیمت انرژی تا اندازه‌‌‌ای افزایش یافته که تولیدکنندگان را واداشته است تا پیش‌بینی‌‌‌های تجاری خود را بارها مورد تجدیدنظر قرار دهند و برای صرفه‌‌‌جویی در هزینه، کارکنان خود را به مرخصی بفرستند و خطوط تولید را تعطیل کنند. شرایط کنونی این گمانه را به وجود آورده که نشانه‌های دوره جدید صنعت‌زدایی از اروپا فرارسیده است. براساس گزارشی از نیویورک‌تایمز، کارخانه شیشه‌‌‌سازی آرک‌اینترنشنال که بزرگ‌ترین تولیدکننده ظروف شیشه‌‌‌ای جهان محسوب می‌شود، اخیرا مجبور شده یک‌سوم کارکنان خود را به مرخصی بفرستد، به طوری که چهار کوره از ۹کوره کارخانه تعطیل شده‌‌‌ و بقیه، استفاده از گازوئیل را جایگزین گاز طبیعی کرده‌‌‌اند.

چطور جرأت می‌کنید

کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه به توییت وزیر امورخارجه آمریکا واکنش نشان داده و نوشت ایالات متحده با آن سابقه ننگین حقوق بشری هم در داخل و هم خارج از کشور، چطور به خود جرأت داده و خود را در موضع برتر اخلاقی می‌بیند و به موعظه جهان می‌نشیند؟ آقای بلینکن باید به یاد داشته باشد که او وزیر خارجه کشوری است که پلیس آن تنها در ۹ ماه، ۷۳۰ نفر که بسیاری از آن‌ها سیاه‌پوست بوده‌اند را به ضرب گلوله کشته است.

سانسور به سبک ضدانقلاب

علی رغم گذشت ساعاتی از برگزاری اجتماع پرشور مردم تهران در دفاع از مسجد، قرآن و پرچم مقدس ایران و همچنین محکومیت اقدامات چند روز گذشته اغتشاش‌گران و عوامل وابسته به گروهک‌های تروریستی، جریان‌های رسانه‌ای معاند خارج از کشور تاکنون اقدام به پوشش این حماسه‌ با شکوه نکرده‌اند. این در حالی است که این رسانه‌ها مانند بی‌بی‌سی فارسی در روزهای گذشته کوچک‌ترین اتفاقات از سوی آشوب‌گران مانند به آتش کشیدن سطل زباله را نیز به تصویر می‌کشیدند. روز گذشته نیز بسیاری از نهادهای قرآنی و دینی با محکومیت اقدامات اغتشاش‌گران مردم را به حضور گسترده در این اجتماع فراخوانده بودند.

عاملان ترور شهید فخری‌زاده در تور قانون

دادستان تهران اعلام کرد برای ۱۴ نفر در پرونده ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان شهید محسن فخری‌زاده، قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر شده است. اتهام این ۱۴ نفر در پرونده ترور شهید فخری‌زاده، «مشارکت در افساد فی‌الارض»، «مشارکت در همکاری اطلاعاتی و جاسوسی به نفع رژیم صهیونیستی»، «تبانی با هدف برهم زدن امنیت کشور» و «اقدام علیه امنیت ملی» است.

یک اقدام قابل تقدیر از رئیس جمهور

در سفر رئیس‌جمهور به نیویورک او دیداری با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکا داشت. رئیس‌جمهور در این دیدار پس از درخواست رسانه‌های آمریکایی برای سفر به ایران، اعلام کرد مانعی برای سفر روزنامه‌نگاران آمریکایی به ایران وجود ندارد اما در انعکاس اخبار باید صداقت داشته باشند. از نکات جالب این دیدار این بود که نشریه نیویورک تایمز به این نشست دعوت نشد. پس از طرح سوالی بابت چرایی دعوت‌نشدن نیویورک تایمز یکی از مقامات ایرانی حاضر در نشست درباره عدم حضور یکی از خبرنگاران نیویورک تایمز در نشست خبری گفت که دلیل این عدم حضور، انتشار گزارش کذب هفته قبل این نشریه درباره سلامتی رهبر معظم انقلاب بود که اعتبار رسانه‌اش و خود را نیز زیر سوال برد و چنانچه اشتباه خود را بپذیرد، مانعی برای حضورش نخواهیم داشت

اعتراف صهیونیست: ایران موفق به مهار اغتشاشات شد

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد متأسفانه مقامات ایران موفق شدند پتوی سنگینی بر موج اغتشاشاتی که شهرهای ایران را در بر گرفته بود، بیاندازند. آشوب‌ها شامل حمله به مراکز دولتی بود اما نیروهای بسیجی موفق شدند شرکت‌کنندگان در این آشوب‌ها را متفرق کنند. یهود یعاری، تحلیلگر این شبکه صهیونیستی گفته است آمریکایی‌ها تلاش کردند اینترنت را برای ایجاد اختلال ایران باز کنند، اما این هم کمکی نکرد و شاهد کاهش بسیار روشنی در ابعاد و قدرت تظاهرات و همچنین جنبه خشونت‌آمیز آن‌ هستیم.

شناور ابومهدی المهندس در راه است

سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه تلویزیونی ثریا درباره ویژگی‌ها و روند ساخت شناور شهید سلیمانی گفت واقعیت این است که ما یک زمانی نیاز به موشک‌انداز داشتیم ولی برخی کشورها حاضر نشدند آن را به ما بدهند، برای همین به سرلشکر باقری فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح گفتیم که خودمان شروع کنیم و با حمایتی که سردار سلامی داشتند، کار را شروع کردیم. بیش از صد بدنه برای ناو طراحی شد که در نهایت به این بدنه‌ای که ناو دارد،‌ رسیدیم. امسال سال حمایت از دانش‌بنیان‌ها است و ما از قبل فرمان رهبر معظم انقلاب را اجرا کردیم و با دانش‌بنیان‌ها کار را شروع کردیم. ۶۰۰ تن وزن این شناور است و هر کدام از قسمت‌ها مجزا است و اگر یک سمت آن آسیب ببیند سمت دیگر می‌تواند فعالیت کند. یک شناور هم بنا هست سال آینده با نام ابومهدی المهندس همرزم شهید سلیمانی بسازیم.

دارو نمی‌دهیم اینترنت می‌دهیم

وزارت خزانه‌داری آمریکا که این روزها تحریم‌های مکرری علیه ایران وضع کرده با صدور یک مجوز عمومی به مشخص‌کردن برخی از مبادلاتی پرداخته که در حوزه تامین اینترنت برای ایران از تحریم‌ها معاف هستند؛ این در حالیست که آمریکایی‌ها به اسم تحریم مانع از ورود برخی داروهای بیماران خاص به کشور می‌شوند.

پرونده را باز نگه دارید

چند سناتور آمریکایی در نامه‌ای به مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار تداوم فعالیت‌های پادمانی این آژانس در ایران شدند. این سناتورهای آمریکایی در نامه خود به رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آورده‌اند ما این نامه را برای ابراز نگرانی خود در رابطه با درخواست ایران مبنی بر پایان یافتن تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای حل نشده می‌نویسیم و شما را قویا ترغیب ‌می‌کنیم تا این پرونده را تا زمان دریافت پاسخ‌هایی روشن از سوی ایران در رابطه با سایت‌ها، مواد و فعالیت‌های تحت سوال باز نگه دارید.

حقوق بشر از جنس آمریکایی

دبیر ستاد حقوق بشر اعلام کرد که طی یک سال گذشته آمریکا دو شهروند ایرانی را به بهانه‌واهی دور زدن تحریم دستگیر کرده که هر دو در شرایط نامساعدی به سر می‌برند. براساس گزارش‌های واصله، یکی از این افراد، فردی به نام رضا سرهنگ‌پور است؛ وی ٤٦ ساله و ساکن مونترال کاناداست و توسط نیروهای مرزی آمریکایی دستگیر شده است. سرهنگ‌پور در حبس خانگی به سر می‌برد و مجبور است اجاره سنگینی را برای استمرار این حبس خانگی بپردازد. او همچنین از خدمات درمانی بی‌بهره مانده و نگرانی جدی درباره سلامت وی وجود دارد. در مواردی هم که خدمات پزشکی محدود به ایشان ارائه شده، هزینه‌ها را از وی اخذ کرده‌اند.

زوج‌های تهرانی برای دریافت وام مسکن چقدر باید پرداخت کنند؟

مجرد‌های ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۹۹ هزار تومانی ۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۵ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۵۵ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین، زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۷۹ میلیون و ۲۰۰هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۵ میلیون و۸۴۰ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۹۵ میلیون و ۴۰ هزار تومان پرداخت کنند.

.

حمایت مادر داعش از اغتشاشات در ایران

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه دولت اوباما، در توییتی ضمن حمایت از اغتشاشات در ایران نوشت ایرانیان برای حقوق اولیه انسانی خود تظاهرات می‌کنند. آنان شایسته زندگی عاری از خشونت و ارعاب هستند. چشم جهان به شماست. کلینتون در کتاب خاطرات خود رسما نوشته داعش را دولت آمریکا به‌وجود آورده است!

رسایی: اموال علی کریمی را توقیف کنید

حمید رسایی با اشاره به اقدام دولت ترکیه در توقیف اموال "هاکان شوکور" فوتبالیست معروف ترکیه‌ای به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام سال ۲۰۱۵، خواستار اقدامی مشابه و توقیف اموال علی کریمی در کشور شد. حمید رسایی فعال سیاسی اصولگرا در مصاحبه با برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر با اشاره به مواضع علی کریمی در حمایت و جهت دهی به " اغتشاشات" اخیر در کشور، خواستار توقیف امول او شد. او همچنین با اشاره به مواضع مهران مدیری خواستار قطع همکاری صداوسیما با "سلبریتی"‌هایی شد که در جریان وقایع اخیر کشور، از "آشوب طلبان" اعلام حمایت کرده اند. او گفت اگر دو ماه دیگر امثال کسانی که از اغتشاشات اخیر کشور اعلام حمایت کرده اند دوباره پایشان به صداو سیما باز شود، حامیان نظام که همیشه برای حمایت از نظام در صحنه بوده اند، دلسرد خواهند شد.

اخبار روزانه

* درخواست داورزنی برای تمدید حضورش در فدراسیون والیبال مورد موافقت قرار نگرفت تا وی به دلیل بازنشستگی از فدراسیون رفتنی شود./ تسنیم

* صدر اعظم آلمان اعلام کرد برلین قصد ندارد به اوکراین تانک ارسال کند؛ چون این اقدام، گامی خطرناک بوده که به تشدید درگیری‌ها در اوکراین منتهی خواهد شد. آلمان کارهای زیادی برای اوکراین انجام داده و به حمایت از نظام کی‌یف ادامه خواهد داد.

* آمارهای یورواستات نشان می‌دهد قیمت نان در اتحادیه اروپا طی یک سال گذشته ۶ برابر شده و قیمت نان در کشورهای عضو این اتحادیه از ۳.۹ درصد تا ۶۵.۵ درصد افزایش یافته است.

* امیر واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری گفت به دست آوردن رکورد‌های بالای پرواز، سوخت‌گیری هوایی، حرکت به سمت خودکفایی و بازسازی تجهیزات، تغییر سیستم آمریکایی به سیستم بومی در نیروی هوایی از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

* اخیرا بعضی مشترکان اپراتور همراه اول با انتشار تصاویری از صورتحساب خود، از صفر شدن قبوضشان خبر دادند و این شائبه بوجود آمد که ممکن است سامانه امور مشترکین همراه اول هک یا دچار اختلال شده باشد؛ بنابراین، با پیگیری‌ها از همراه اول مشخص شد که هکی انجام نشده و ماجرا از این قرار است که قبض‌های این اپراتور سوم هر ماه صادر می‌شود و از بامداد همان روز سوم ماه، صورتحساب مدتی برای تعدادی از مشترکان صفر می‌شود و دوباره بعد از یک ساعت که حساب‌گیری انجام شد، این موضوع حل می‌شود. مساله پیش آمده اخیر هم از این قرار بوده که فردی در بین ساعت ۲۴ و ۳۹ دقیقه بامداد، اسکرین شاتی از صورتحساب خود تهیه و برای بقیه ارسال و اعلام کرده که حسابش صفر شده است، درصورتی که یک ساعت بعد با مراجعه دوباره و صورت حساب‌گیری مشاهده شده که مشکلی وجود ندارد./ایسنا

* گیلدا مورکرت، فعال ضد جنگ و ضد امپریالیسم با اشاره به راهپیمایی پر شور مردم ایران در روز جمعه در پیامی به ملت ایران نوشت «پیام راهپیمایی‌تان را همه باید بشنوند که هیچ وقت اجازه نمی‌دهید کشورتان را تجزیه کنند!»

https://shoma-weekly.ir/Qfxq74