گفته می‌شود که...

واکنش آیت‌الله جنتی به SMSها / یک نفر از ما نامزد می شود / گمانه‌‌زنی‌های انتخاباتی حلقه انحرافی/ زندانی شدن روحانی مبارز سعودی/ سفرهای من انتخاباتی نیست / «جیپ هامر»، دولتی بود! / عارف: برای پیروزی می آیم / و ...

گمانه‌‌زنی‌های انتخاباتی حلقه انحرافی
  در جلسات برخی از اعضای مؤثر حلقه انحرافی، به الگوی انتخاباتی مورد تأکید این جریان در انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره شد. در این جلسات تصریح شد که انتخابات آتی باید سه قطبی شود و میان ما، اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان مثلثی شکل بگیرد. عناصر شاخص حلقه انحرافی معتقدند هرکسی که ما از وی حمایت کنیم، قطعاً ۱۰ میلیون رأی را به خود اختصاص خواهد داد و اگر بتوانند سه میلیون رأی هم از جریان سبزها و اصلاح‌طلبان کسب کنند، به‌عنوان یک ضلع مهم انتخابات، بازی را به پیش خواهند برد. براساس الگوی این حلقه، اصلاح‌طلبان نیز در بهترین حالت و در صورت حضور بیش از ۱۰ میلیون رأی کسب نخواهند کرد و در صورتی که اصول‌گرایان نیز با تعدد گزینه‌ها روبه‌رو شوند، آرای آن‌ها شکسته می‌شود و طیف دولت و اصلاح‌طلبان به مرحله دوم انتخابات راه خواهند یافت. حامیان دولت همچنین تصریح کرده‌اند که در دور دوم انتخابات، اصول‌گرایان مجبور خواهند شد که در برابر اصلاح‌طلبان از ما حمایت کنند.

سختگیری نمی کنیم
مهر:عزت ا... ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما درباره اطلاع‌رسانی از برخی چهره‌ها که مشخص شده در انتخابات ریاست جمهوری نامزد خواهند شد،‌ گفت: چندان سختگیری نمی کنیم چون فاصله زیادی تا انتخابات داریم.

زندانی شدن روحانی مبارز سعودی
دادگاه امنیتی در ریاض پایتخت عربستان، شیخ توفیق العامر، روحانی سعودی را به تحمل سه سال حبس محکوم کرد. به گزارش خبرگز پایگاه خبری راصد، به موجب این حکم شیخ عامر 5 سال حق خروج از عربستان و اجرای سخنرانی را نخواهد داشت. این حکم در حالی صادر شده است که شیخ عامر دو هفته پیش حکم آزادی مشروطی را که وی را از سخنرانی منع می‌کرد، نپذیرفته بود. شیخ عامر 17 ماه پیش در پی درخواست‌هایی برای ایجاد سلطنت مشروطه، آزادی ادیان، توقف تبعیض و احترام به‌حقوق انسان بازداشت شده بود.

محبوبیت مقاومت در میان فلسطینیان
بر اساس نتایج نظرسنجی و تحقیقات اخیر موسسه توسعه و تحقیقات جهان عرب، مقاومت فلسطین در جنگ غزه سبب شده ساکنان کرانه باختری، رویکردهای حماس را بر رویکردهای جنبش فتح و شخص ابومازن ترجیح دهند. به گزارش العالم، این نظرسنجی در رام‌الله و غزه نشان می‌دهد که فلسطینیان، مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و همچنین تلاش ابومازن برای ارتقای جایگاه فلسطین در سازمان ملل متحد را رویکردی مثبت می‌بینند. بر اساس نتایج این تحقیقات، 88 درصد فلسطینی‌ها معتقدند که نتایج جنگ غزه نشان داد، تنها راه کسب استقلال، مبارزه با رژیم اشغالگر است.

کاندیداتوری محسن رضایی قطعی شد
دبیرکمیته سیاسی جبهه ایستادگی گفت: محسن رضایی هنوز شخصاً کاندیداتوری خود را اعلام نکرده اما از نظر ما طبق درخواستی که جبهه ایستادگی از وی داشت، حضور وی در انتخابات قطعی است.

علمای عربستان و جمع آوری کمک برای مخالفان بشار اسد در مساجد
براساس اخبار دریافتی، تعدادی از علمای معروف در عربستان سعودی، کمیته‌هایی را برای جمع‌آوری کمک‌های به‌اصطلاح انسان‌دوستانه و خریداری سلاح برای مخالفان نظام بشار اسد تشکیل و مساجد(!) را مراکز دریافت این کمک‌های مالی برای حمایت از مخالفان سوریه قرار داده‌اند.

سران فتنه در حبس هستند؟!
انتشار عکس حضور زهرا رهنورد در یک بانک اطراف دانشگاه تهران منجر به واکنش شتابزده ضدانقلاب خارج نشین شده است.به گزارش رجانیوز، طی روزهای گذشته یکی از دانشجویان دانشگاه تهران با انتشار عکسی از زهرا رهنورد در یکی از بانک‌های اطراف دانشگاه تهران، از رفت و آمد آزادانه وی در دوران حصر! به اماکن عمومی خبر داد.
بعد از انتشار این عکس در فضای مجازی و استقبال گسترده فعالان فضای مجازی، بلافاصله سایت ضدانقلاب کلمه که در حال حاضر توسط یکی از اعضای تندرو ستاد موسوی از فرانسه به روز می شود، با واکنش شتابزده و عصبی نسبت به این خبر نوشت:«یک رسانه وابسته به سپاه با انتشار تصویری مبهم از زهرا رهنورد، به خاتمی که اخیرا در خصوص وضعیت کروبی و موسوی و رهنورد ابراز نگرانی کرده بود، حمله کرد و نوشت که باید دید این  نگرانی ها درباره حصر سران فتنه تا چه حد می تواند به حقیقت نزدیک باشد.»اما جالب ترین قسمت این خبر منتشر شده در کلمه آنجاست که نگران دریافت حقوق رهنورد و موسوی از دولت شده و مدعی شده است:« ماموران امنیتی با کارشکنی مانع از آن شده اند که موسوی و رهنورد حقوق ماهیانه خود را دریافت کنند!»

سفرهای من انتخاباتی نیست
فارس:کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار گفت:سفرهای بنده به استانها انتخاباتی نیست زیرا همانطور که قبلاً گفته بودم من هنوز برای نامزد شدن تصمیم نگرفته‌ام.

جریان انحرافی و آماده سازی فضا برای انتخابات ریاست جمهوری
بر اساس اخبار رسیده، رسانه‌های نزدیک به حلقه انحرافی در اقدامی هماهنگ قصد دارند در قالب نقد دولت و عملکرد مشائی، در حجمی وسیع، شرایط را برای حضور رئیس دفتر سابق رئیس‌جمهور در عرصه انتخابات فراهم کنند. برخی از این رسانه‌ها با پیگیری یک خط انتقاد و در خلال ایراداتی که به بعضی سیاست‌های دولت وارد کرده‌اند، در واقع با تبلیغات گسترده برای مشائی قصد دارند وی را مرد مورد نظر و دلسوز ملت ایران معرفی کنند.

تدابیر امنیتی خاصی نداریم
راه دانشجو:مرتضی تمدن استاندار تهران گفت:هیچ گونه تدابیر خاص امنیتی در این استانداری برای انتخابات ریاست جمهوری سال 92 پیش‌بینی نشده است.

«جیپ هامر»، دولتی بود!
الف:هفته گذشته برنامه «پایش» عکس یک خودروی گرانقیمت هامر با پلاک قرمز را که یکی از بینندگان این برنامه ارسال کرده بود، نشان داد. گفته شده استانداری آذربایجان شرقی این دودستگاه هامر را خریده است. مجری« پایش» گفت: همکاران گروه تحقیق این برنامه با استانداری آذربایجان شرقی درباره علت خرید چنین خودرویی تماس گرفتند ولی آنها پاسخی ندادند.

تکذیب انتقال ضریح امام حسین(ع) به ایران
شیعه آنلاین: یکی از مسوولان ارشد آستان مقدس حضرت سید الشهداء (ع) انتقال ضریح فعلی حرم أبا عبدا... الحسین علیه السلام به ایران را تکذیب کرد.وی گفت:آستان مقدس أبا عبدا... الحسین علیه السلام موزه دارد و همه ضریح‌های سابق و دیگر آثار تاریخی این آستان در این موزه نگهداری می شود.

درخواست اصلاح‌طلبان از وزارت کشور
ایسنا:علی‌محمد حاضری عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از تقدیم نامه برگزاری همایش اصلاح‌طلبان در اواخر دی‌ماه به مسوولان وزارت کشور خبر داد.

ماجرای کلاهبرداری رجوی از صدام
«قربانعلی حسین‌نژاد»،‌ معروف به غلام، یکی از اعضای با سابقه سازمان تروریستی منافقین که دارای سابقه تشکیلاتی بیش از 30ساله در داخل فرقه منافقین به عنوان مترجم عربی ارشد و مترجم همۀ کتاب‌ها، نشریات، اطلاعیه‌ها و... سازمان است درباره رجوی می‌گوید: مسعود رجوی هر نوع مشکل عربی داشت و حتی آیه‌های قرآن را که شک داشت از من می‌پرسید. من برخی اغلاط وی را به دیگران می‌گفتم که بعدها در محاکمه به من دشنام می‌داد که چرا اشکالات مرا در بیرون مطرح کرده‌ای!حسین نژاد می‌گوید: مشخصه بارز مسعود رجوی خودخواهی وی بود. مسعود در مبارزه مسلحانه خود با جمهوری اسلامی که بیش از 2 هزار نفر را به کشتن داد، با کسی مشورت نکرد و تنها با ابریشمچی و عباس داوری صحبت کرد. وی می‌افزاید: مسعود در دیدارهایی که با صدام داشت تلاش‌ می‌کرد تا از وی کلاهبرداری ‌کند. او به اندازه‌ای رند و کلاش بود که سرمایه‌های عراق را غارت کرد. او در مقابل صدام به قدری ابراز ذلت و خواری می‌کرد که حتی اطرافیان صدام نیز از این رفتارش احساس انزجار می‌کردند. حسین‌نژاد درباره همکاری سازمان با صدام می‌افزاید: سازمان در سرکوب انتفاضه عراق در سال 1991 شرکت داشت که کردها در کردستان و شیعیان در جنوب عراق قتل عام شدند. در جریان این درگیری‌ها چند نفر از اعضای سازمان کشته شدند که در قبرستان «مروارید» به نام «شهدای کربلا» از آنها یاد شده است.

کشته شدن چند زائر ایرانی در سامرا
در پی انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده در سامرا دست‌کم شش زائر ایرانی کشته و زخمی شدند.به گزارش شفقنا، خودرو بمب‌گذاری شده و اتوبوس زائران ایرانی را در جنوب تکریت هدف قرار داده بود.هنوز جزئیات بیشتری درباره انفجار مذکور مخابره نشده است. در همین حال منابع عراقی اعلام کردند: یکی از قضات دادگاه نینوا دیروز از تلاش برای ترور جان سالم به در برد. این قاضی عراقی که خودروی‌اش در موصل هدف قرار داده شد، توانست از ترور جان سالم به در ببرد.

یک نفر از ما نامزد می شود
مهر:غلامعلی حدادعادل نماینده مجلس گفت:آقایان ولایتی و قالیباف و من با هم رقابت نخواهیم کرد و هر سه وارد عرصه نخواهیم شد، بلکه ساز و کاری را طراحی می کنیم که بر اساس مشروعیت و مقبولیت و کارآمدی، هر کس مناسب است بیاید و تعدد کاندیدا اتفاق نیفتد.

باوجود تحریم‌های غرب، ارزش سهام ایران طی ۴ ماه گذشته ۴۰درصد افزایش یافته است
خبرگزاری رویترز در گزارشی درباره تأثیر تحریم‌های غرب بر ایران نوشت: «تحلیل‌گران معتقدند باوجود تحریم‌های غرب، ارزش سهام ایران طی ۴ ماه گذشته ۴۰درصد افزایش یافته است.» رویترز ادامه داد: «اقتصاددانی در تهران که خواست نامش فاش نشود، گفت تحریم‌های کشورهای غربی که باعث قطع بیشتر دسترسی ایران با نظام مالی جهانی شده، باعث شده ایرانیان ثروتمند به‌سختی بتوانند پولشان را به خارج از کشور ارسال کنند. این افراد در واقع گزینه‌ای برای ارسال پولشان به بانک‌های خارج از کشور و یا سرمایه‌گذاری در خارج از کشور ندارند؛ از این‌رو پولشان را وارد بازار سهام می‌کنند»

تکذیب ارتباط فعالان رسانه‌ای با بهائیان
مشرق:یک مقام آگاه با تشریح جزئیات بازداشت باند اخیر مرتبط با بهائیان گفت: بازداشت شدگان این گروه عمدتا از دوبلورها و فیلمسازان مرتبط با یکی از شبکه‌های فارسی زبان بودند و در بین آنها هیچ روزنامه نگار یا خبرنگاری نیست و بازداشت شدگان هیچ ارتباطی هم با رسانه‌های خبری و خبرگزاری‌های کشور ندارند.

فراکسیون اصولگرایان در انتخابات آتی گزینه نخواهد داشت
سخنگوی فراکسیون اصولگرایان گفت: فراکسیون اصولگرایان هیچ بحثی درباره مصداق نامزد انتخابات نداشته و بعید است که در انتخابات آتی، گزینه داشته باشد..سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: فراکسیون اصولگرایان برای همگرایی درباره تصمیمات مجلس تشکیل شده و اصولا برای انتخابات ریاست جمهوری تشکیل نشده است.زاکانی همچنین گفت: ممکن است برخی اعضای فراکسیون اصولگرایان مجلس نظراتی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری داشته باشند اما این نظرات، نظر فراکسیون اصولگرایان نیست.وی در پایان با بیان اینکه فراکسیون اصولگرایان هیچ دیدار انتخاباتی نداشته است، گفت: جبهه پایداری، جمعیت ایثارگران و جمعیت رهپویان با تشکیل فراکسیون اصولگرایان، هم‌گرایی و هم‌افزایی را در مجلس نهم دنبال می‌کنند.

احضار مدیرمسوول زاهدان‎پرس به دادگاه
رجا:برای سومین بار مدیر مسوول زاهدان پرس به علت شکایت استاندار سیستان و بلوچستان به دادگاه احضار شد.

محمد رضا عارف: برای پیروزی می آیم
محمدرضا عارف حضورش به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری را منوط به جمع بندی نهایی دانسته و افزود: برنامه ریزی و نظرسنجی ما بر اساس برگزاری جلسات با افراد و گروه های مختلف به نحوی است که اگر خواستیم بیاییم به قصد پیروزی می آییم. به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با جمعی از اعضای جبهه مردمی اصلاحات ،دلیل حضور خود را وجود فضای سرد بعد از انتخابات سال 88 عنوان کرد و افزود: تکلیف این بود که اعلام حضور کنم؛ البته این اعلام حضور به منزله نامزد شدن نیست، بلکه مثبت کردن فضا برای حضور در انتخابات است.

بازداشت سرکردگان کلیساهای شیطانی
ندای انقلاب:چهار شبکه غیرقانونی در شیراز کشف و سرکردگان و گردانندگان اصلی آن دستگیر شدند.این شبکه‌های غیرقانونی موسوم به کلیسای خانگی، وابسته به مؤسسه‌های تبلیغی صهیونیستی مستقر در خارج از کشور هستند و با حمایت کشورهای آمریکا و انگلیس و ارتباط‌گیری با شبکه‌های ماهواره‌ای صهیونیستی بر ضد دین مقدس اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند و تا کنون بیش از 20 نفر از اعضای الحاقی خود را از مرزهای ترکیه به کشورهای اروپایی منتقل کرده‌اند.

مهدی به بدنش ظلم می‌کند
فرارو: خانم طاهره کلباسی همسر آیت ا... خزعلی ومادر مهدی خزعلی، درباره ادعای اعتصاب غذای مهدی خزعلی گفت: مهدی این کار راانجام ندهد. اعتصاب غذا مشکلی را حل نمی‌کند. خودش به بدنش ظلم می‌کند.

 ادعای شبیه سازی «سپاه»در مصر!
تابناک:به تازگی برخی رسانه‌های عربی، خبری تحت عنوان «مرسی سپاه انقلابی را تأسیس کرد» منتشر کرده اند.این رسانه ها مدعی شدند که مرسی با شبیه سازی «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران»، «سپاه انقلابی مصر» را تشکیل داده و در اولین گام، قرار است مقداری موشک مدل «اسکود» از کره شمالی خریداری کند!.

مشایی رجل سیاسی نیست
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: ایران اسلامی مملکت مردم، حضرت امام خمینی(ره)، نظام و مقام معظم رهبری است و مشایی رنگ و بوی ریاست جمهوری را نخواهد دید.
حجت‌الاسلام جعفر شجونی در گفتگو باباشگاه خبرنگاران، در واکنش به فعالیت‌های انتخاباتی اخیر و تعیین شعار "زنده باد بهار” توسط این جریان‌ اظهار داشت: احمدی‌نژاد به خاطر مشایی محبوبیتش را از دست داد و مردم نیز منتظر آمدن فردی چون مشایی نیستند.عضو حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: مشایی رجل سیاسی نیست و به خاطر موضع‌گیری‌هایی که انجام داده است، دستگاه‌ها به وی مشکوک هستند.وی تاکید کرد: ایران اسلامی مملکت مردم، حضرت امام خمینی(ره)، نظام و مقام معظم رهبری است و افرادی مثل مشایی رنگ و بوی ریاست جمهوری را نخواهند دید.

اقدام ضد ایرانی الجزیره قطر
الف:شبکه تلویزیونی الجزیره قطر که از مدت ها قبل در هماهنگی با اسراییل وآمریکا تلاش بی وقفه ای برای تفرقه بین طوائف اسلامی داشته در حرکتی غیر اخلاقی درزیر نویس برنامه‌های خود به درج کلمات و عبارات توهین آمیز نسبت به مسؤولین جمهوری اسلامی اقدام کرده است.

پیش بینی مشاور مجمع تشخیص مصلحت
آنا:امیر طاهرخانی مشاور مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: احتمالا دولت با چهار کاندیدا در انتخابات حضور پیدا کند.

تلاش انحرافیون برای‌تخریب قالیباف
عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس نهم شورای اسلامی با اظهار نگرانی از جریان تخریبی و ساختار شکنی دولتی در آستانه انتخابات یازدهم گفت: دولت از حربه ای که در انتخابات نهم و دهم بهره برد، در این دوره نیز بر علیه افرادی که می‌توانند در انتخابات یازدهم نقشی داشته باشند، استفاده می‌کند. عوض حیدرپور در گفت‌وگو با زندگی اذعان داشت: اگر بخواهیم انتخابات یازدهم را تقسیم بندی کنیم، اصولگرایان یک طرف هستند و جریان فتنه سابق و جریان انحراف طرف دیگر. آنچه مایه نگرانی است جریان انحراف است که هم اداره کشور و ساختار را در دست دارد، هم امکانات بسیار وسیعی را از قبل تدارک و پیش‌بینی کرده‌اند و برای انتخابات آماده شده‌اند. وی ادامه داد: به نظر من افراد شاخصی در دولت بیرق حرکت جریان انحرافی را به دوش گرفته‌اند، چراکه این تیم در انتخابات گذشته از مهم‌ترین فاکتوری که استفاده کردند در ایجاد دولت نهم و دهم، تخریب بوده و این بار ساختارشکنی را هم اضافه کرده اند.
صحبت هایی که دررابطه با تشکیل یک سیستم یکپارچه اقتصادی شده است آن هم در فضایی که قانون اساسی سازو کارهای کلان اقتصادی را مشخص کرده است، به معنای ساختار شکنی است.وی گفت:ساختار شکنی حلقه تکمیل‌کننده کل اقدامات تخریبی آقایان است که در جریان انحرافی تدبیر کرده‌اند و حتما جزو تدابیر تبلیغاتی آنهاست، اما این نافیه‌ای نیست که از تخریب دست بردارند. قطعا تخریب ادامه پیدا می‌کند و برای چهره‌های شاخص برنامه‌های تخریبی تدارک دیده‌اند همانطور که شاهد تخریب‌ها علیه دکتر قالیباف هستیم و در اینده هم خواهیم بود. اما ما باید به عنوان اصولگرایان به هوش و به گوش باشیم که نگذاریم نیروهایمان از دست بروند و آسیب ببینند.

قابلیت رای آوری مشایی بالاست!
معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری گفت: نامزدی آقای مهندس مشایی برای انتخابات ریاست جمهوری را به دلایل متعدد بعید می دانم، اما چون قابلیت رای آوری ایشان بالاست، مطرح شدن احتمال نامزدی اش موجب تحلیل پردازی ها و واکنش های تخریبی شده است. اگر چه این واقعیت وجود دارد که نمی توان آینده را به طور دقیق پیش بینی کرد.

احمدی‌نژاد حداقل 20 بار تلفنی با جوانفکر صحبت کرده است
شنیده شده جوانفکر در اتاقی با امکانات کامل و شبیه به یک هتل چند ستاره، خبرگزاری ایرنا و روزنامه ایران را مدیریت می کند. این منبع مطلع می گوید: ظاهراً پیگیری های رییس جمهور، باعث شده جوانفکر ضمن دراختیار داشتن امکانات اینترنت، تلویزیون، تلفن و .... به صورت مستمر با خانواده و دوستان خود تلفنی صحبت کند. وی همچنین طی مدتی که بازداشت شده، بارها با خانواده و دوستانش ملاقات داشته است.
از سوی دیگر، شنیده شده طی مدت بازداشت جوانفکر، رییس جمور محمود احمدی نژاد بالغ بر 20 بار با جوانفکر تلفنی صحبت کرده است. این منبع مطلع به «انتخاب» می گوید: ظاهراً آقایان دولتی برای اینکه نشان دهند وضع جوانفکر مانند بقیه زندانیان است، در این فرصت خواستار «مرخصی» شده اند. هر چند سکوت دولت و رسانه هایش در مورد شرایط جوانفکر در زندان، خود گواه آن است که وضعیت او بسیار مطلوب است

واکنش آیت‌الله جنتی به SMSها
شنیده شد که آیت الله احمد جنتی در مورد پیامک‌هایی که در موردش منتشر می‌شود واکنش نشان داد. این موضوع اگرچه پیش از این سبب واکنش برخی از چهره‌های سیاسی اصولگرا نیز شد، اما اخیرا خود وی نیز به این تخریب‌ها واکنش نشان داد. دبیر شورای نگهبان می‌گوید که «این موضوع قطعا برای من یک توفیق است» حضرت امام فرمودند که اگر آمریکا از ما خوشحال بود در خودمان شک کنیم. اگر او با ما دشمنی کرد حقانیت خودمان را باور کنیم. به نظر من اگر کسانی که تخریب می‌کنند حزب‌اللهی باشند نمازشب‌خوان باشند آدم باید در خودش شک کند. اما اگر افراد بی‌مبالات تخریب می‌کنند این اتفاقا مایه خوشحالی است. انسان از مذمت افراد صالح باید برای خود نگران شود.

صفحه توئیتر پلیس تل‌آویو هک شد
هکر‌های تونسی صفحه توئیتر پلیس تل‌آویو را هک کردند و در این صفحه هک‌شده، تصویر مردی را با چهره پوشیده و در حالی که پرچم تونس در پس‌زمینه دیده می‌شود، به نمایش گذاشتند.

مشکلات حل نشده دانشجویان دانشگاه ارشاد دماوند
دومین تجمع صنفی دانشجویان دانشگاه ارشاد دماوند، پای موسوی لاری را به این دانشگاه باز کرد. دانشجویان مؤسسه غیرانتفاعی ارشاد دماوند برای دومین بار در طول هفته جاری در اعتراض به وضعیت آموزشی، افزایش بی‌رویه شهریه این دانشگاه و همچنین برخی مشکلات در خدمات‌رسانی این دانشگاه در مقابل ساختمان شماره یک این دانشگاه تجمع کردند.
دانشجویان در این تجمع صنفی، بار دیگر از مسئولان این دانشگاه درخواست کردند تا به مسائل و مشکلات آن‌ها رسیدگی شود و پاسخی مناسب به خواسته‌های آنان بدهند. این در حالی بود که سیدکاظم اکرمی، وزیر پیشین آموزش و پرورش و رئیس فعلی این دانشگاه، حاضر به حضور در جمع دانشجویان و ارائه توضیح درخصوص مشکلات موجود نشد و «خسرو قنبر تهرانی»، بنیانگذار اطلاعات نخست‌وزیری و معاون اطلاعاتی میرحسین موسوی هم که اکنون معاون آموزشی این مؤسسه آموزش عالی است، هفته پیش به دلیل مشکلات مالی این دانشگاه استعفا کرد. در عین حال، اصرار دانشجویان برای پاسخگویی مسئولان این دانشگاه به مشکلات‌شان و ادامه این تجمع صنفی باعث شد که «عبدالواحد موسوی لاری»، وزیر کشور دولت اصلاحات و از اعضای هیئت امنای این دانشگاه، به ساختمان شماره یک این دانشگاه بیاید و به دیدار سید کاظم اکرمی برود؛ اما وی نیز حاضر به پاسخگویی به دانشجویان نشد. اکثر مدیران و اساتید مؤسسه آموزش‌عالی ارشاد دماوند از اصلاح‌طلبان و اعضای سابق دولت اصلاحات هستند و گفته می‌شود پیش‌تر عطاءالله مهاجرانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات از اعضای سابق هیئت امنای این دانشگاه بوده است.

اخبار کوتاه     
  *موسوی لاری از به بن‌بست رسیدن اصلاح‌طلبان در ایجاد وحدت میان گروه‌های مختلف این جریان خبر داد. این عضو مؤثر جبهه اصلاحات با اشاره به تک‌روی‌های گروه‌های مختلف اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان در رسیدن به وحدت شکست خورده‌اند. وی همچنین با بیان اینکه در این شرایط سیدمحمد خاتمی نامزد انتخابات آتی ریاست‌جمهوری نخواهد شد، گفت: می‌بایست هزینه نیامدن اصلاح‌طلبان را نظام بدهد نه ما!

 *  سایت ضدانقلابی خودنویس برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ لحظه‌شماری می‌کند. این سایت که از سوی نیک‌آهنگ کوثر، کاریکاتوریستی که به‌تازگی در جریان افشای نوار صوتی مربوط به مهدی هاشمی مورد انتقاد شدید همپالگی‌های خود قرار گرفته، مدیریت می‌شود، در مطلبی با عنوان «تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری مشخص شد: یک «خرداد پر از حادثه» دیگر؟» گرای تازه‌ای به فتنه‌گران برای آمادگی ویژه داده است. به‌نظر می‌رسد جریان ضدانقلاب خارجی با انتخاب تیترهای مسئله‌دار، کدهای مرتبط را از این طریق برای اراذل و اوباش درون کشور ارسال می‌کند.

 * «افیف کوخافی» رئیس دایره امنیت نظامی رژیم صهیونیستی، در سفر سری به اروپا با مقام‌های اروپایی درباره چگونگی دخالت نظامی این رژیم نامشروع در مسئله سوریه بحث و تبادل‌نظر کرده است. وی همچنین در این سفر درباره چگونگی انتقال سلاح‌های شیمیایی سوری از سوریه به سرزمین‌های اشغالی با مقام‌های اروپایی مذاکره کرد.

 *  به‌تازگی با درز یک سند محرمانه متعلق به وزارت کشور عربستان سعودی فاش شد که یک مسئول نظامی سعودی سلاح و پول در اختیار گروه‌های مسلح سوریه قرار می‌دهد. در این سند محرمانه آمده است، شخصی به نام سرهنگ «خالد عبدالعزیز المطیری» که در داخل خاک سوریه فعالیت می‌کند و با گروه‌های مسلح آنجا ارتباط مستقیم دارد، به دور تازه‌ای از کمک‌های نظامی و مالی نیاز دارد. براساس این سند، علت این امر، کمبود مهمات و شدت درگیری‌ها با ارتش سوریه و نیز آمادگی افراد مسلح برای آنچه «عملیات بزرگ» نامید، است.    

 * «آزاده اردکانی» دانش‌آموخته میکروبیولوژی و معلم زبان مشائی که در زمان ریاست رحیم‌مشائی و حمید بقایی با وجود نداشتن تخصص در حوزه گردشگری به پست‌های بزرگی رسیده بود، با تغییرات مدیریتی اخیر در این سازمان در کسوت مشاور دوباره به این سازمان بازگشته است. نامبرده در این سازمان مدتی نیز به جرم اتهامات مختلف بازداشت شد که چندی پیش، بخشی از حکم محکومیت وی از سوی دادگاه  رسیدگی‌کننده صادر شد و رسیدگی به بخش دیگر تخلفات نامبرده که بیشتر در حوزه مسائل امنیتی است، در حال رسیدگی است.

 * «محسن کدیور» فتنه‌گر فراری و برادر همسر مهاجرانی پناهنده به انگلیس، به‌تازگی از طریق وب‌کم و بدون لباس روحانیت در برنامه صفحه دو بی‌بی‌سی شرکت کرد تا خلاصه‌ای از دو مقاله اخیرش را که علیه حضرت امام خمینی(ره) قلم‌فرسایی کرده، بازگو کند.

https://shoma-weekly.ir/LO4F3H