گفته می‌شود که...

هیمنه هاشمی بر سر دولت روحانی!/ تبلیغات مذهبی صهیونیستها در جام جهانی!/ قالیباف: دعوت روحانی را نپذیرفتم/ حجاریان: ستاد روحانی ناهماهنگ است/ زندانی شدن ملی پوش سابق فوتبال/ استعفای یک مهره کلیدی تحریم علیه ایران و...

ارتش و مردم را مرعوب کنید؟!

«حارث الضاری» که ریاست هیئت موسوم به هیئت علمای مسلمانان در عراق را برعهده دارد در راستای همکاری با تروریست‌های کنونی دستوری چندبندی خطاب به رسانه‌های هم‌جهت با خود صادر کرده است. عنوان این دستور «جنگ شایعات» است. وی در ابتدای این دستور ضمن تبریک به مناسبت اشغال بخش‌هایی از نینوا توسط داعش و به تعبیر وی شکستن قدرت شیعیان از رسانه‌ها می‌خواهد برای پیروزی‌های زودهنگام بعدی چند برنامه را به‌کار گیرند. از جمله این برنامه‌ها، شایعه‌پراکنی و ترساندن مردم، انتشار اخبار و تصاویر دروغین از ارتش عراق با هدف تضعیف روحیه، بزرگ‌نمایی شکست ارتش و پیروزی‌های داعش، تعریف و تمجید از حزب بعث، توزیع بروشورهایی که ترس و وحشت را در میان شهروندان برمی‌انگیزد و در نهایت انتشار تصاویر و فیلم‌های اعدام‌های میدانی عناصر ارتش و شهروندان برای ایجاد فضای رعب‌آور است. حارث الضاری پیشتر نیز خوش‌خدمتی خود به عناصر تروریستی و حزب بعث در عراق را ثابت کرده است. چندی پیش کریم علیوی یکی از نمایندگان پارلمان عراق و از اعضای ائتلاف ملی در اظهاراتی گفت: «الضاری در پس بیشتر عملیات‌های تروریستی عراق با حمایت دشمنان قرار داشت.» وی افزود: «الضاری حامی تروریست‌ها بود و با طارق الهاشمی معاون فراری رئیس‌جمهور عراق که به اعدام محکوم شده است همکاری کرد و هیئت علمای مسلمان، کینه عراقی و عراقی‌ها را به دل دارند.»

هیمنه هاشمی بر سر دولت روحانی!

غلامعلی رجایی از افراد نزدیک به هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با روزنامه شرق در پاسخ به این پرسش که «چه اشکالی دارد که دولت فعلی ادامه دولت هاشمی شناخته شود؟ اگرچه جدای از این برخی اصول‌گرایان از این هم تندتر رفته معتقدند اصلاً اتاق فکر این دولت، مجمع و شخص هاشمی است»، می‌گوید: «دولت روحانی نه دولت اصلاح‌طلبان است و نه دولت هاشمی. همان زمان هم خیلی‌ها می‌گفتند که ایشان نسخه دوم هاشمی است که من هم چیزی نوشتم که هاشمی به ماهو هاشمی خودش است و نسخه دومی ندارد. اگرچه باید گفت اگر هاشمی موفق به ورود به انتخابات و تشکیل دولت می‌شد وجوه تشابه بین این دولت و دولت هاشمی خیلی بیش از دولت‌های دیگر می‌شد. در فهم مسئله نباید دچار مشکل شد این نکته مهمی است. البته نکته مهم‌تر این است که هر دولتی مثل روحانی سرکار می‌آمد، نمی‌توانست خودش را از هیمنه هاشمی جدا نگه دارد.»

انصاف نیوز خبرداد:قطع تلویزیون مداربسته آیت الله مهدوی کنی

سایت انصاف نیوز مدعی شده است که، تلویزیون مداربسته که در نمازخانه ی بیمارستان وصل بوده و تصویر آیت الله مهدوی کنی را نشان می‌داد، از روز چهارشنبه قطع شده است؛ هر چند گفته می شود که در وضعیت ایشان تغییری ایجاد نشده است.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، پرفسور سمیعی در جلسه ای گفته است که فعالیت های انجام شده برای ایت الله تمام کاری است که از نظر علم پزشکی ممکن است و علم پزشکی کار دیگری نمی تواند بکند.

از طرفی شنیده ها حاکی از اعلام آمادگی انجمن طب سنتی ایران برای ورود به روند درمان ایت الله دارد.

قالیباف: دعوت روحانی را نپذیرفتم

در دیدار روز گذشته شهردار و اعضای شورای شهر تهران با رییس جمهور، محمدباقر قالی‌باف خطاب به حجت‌الاسلام روحانی گفت: شما مرا برای همکاری دعوت کردید اما بنده نپذیرفتم و استدلال آوردم که در جایگاه شهردار بهتر می‌توانم به مردم خدمت کنم و در شهرداری ماندم.

حجاریان: ستاد روحانی ناهماهنگ است

سعید حجاریان از چهره‌های اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با روزنامه شرق، به تحلیل انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته پرداخته و نوشته است که احمدی‌نژاد و تحریم‌ها از عوامل پیروزی روحانی بودند. او در این گفت‌وگو تاکید کرده که ناهماهنگی در ستاد روحانی زیاد است و افزوده که روحانی فاقد سازوکاری برای پاسخگویی ارتباطات اجتماعی است. روحانی نباید مردم را از دست بدهد و باید تمام کوشش خود را انجام دهد تا پایگاه رای‌اش را حفظ کند. وی می‌افزاید: خیلی از اصولگراها به ایشان رای دادند، روحانی هم که نگفته بود اصلاح‌طلب است.

زندانی شدن ملی پوش سابق فوتبال

یکی از ملی پوشان سابق فوتبال که سالها در یکی از دو تیم مطرح پایتخت بازی کرده و فصل گذشته در رده پایه فعالیت می کرد، به خاطر انجام تخلفات مالی و غیر مالی!سر از زندان درآورد.

این پیشکسوت فوتبال به خاطر دو شکایت با دردسر مواجه و متخلف شناخته شد تا زندان را تجربه کند هر چند طبق شنیده های خبرنگار نامه نیوزبا کمک چهره های سرشناس فوتبال و همبازیان سابقشآزاد شد.

ظریف: همین هفته می توان به توافق رسید

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در یکصدوپنجاهمین نشست برگدورف در جمع برخی مقامات و اندیشمندان آلمانی با تشریح دستاوردهای هسته ای ایران خطاب به شش قدرت جهانی اعلام کرد که «اکنون دیگر نمی توانید با پیشنهادهای سال ۲۰۰۵ به میز مذاکرات بیایید... دیگر نمی توان از غنی سازی نمادین صحبت کرد.» به گزارش تسنیم، او افزوده است: می توانیم تا بیستم جولای (آخر تیر) به توافق برسیم و حتی می توانیم در گفت وگوهای هفته جاری در وین به توافق برسیم، اما بایستی واقعیت ها را ببینید و توهمات را کنار گذاشته و حقوق ایران را محترم بشمارید. او همچنین درباه بهبود روابط با ریاض هم گفته که «ایران اقداماتی برای بهبود روابط انجام داده، ولی سعودی ها تمایلی به حل مساله از خود نشان نمی دهند

همچنین سیدعباس عراقچی، عضو تیم هسته ای کشورمان در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران، ادعای برخی رسانه های غربی را در مورد این که ایران خواستار تمدید شش ماهه مذاکرات است رد کرد و گفت که ما همچنان حصول توافق نهایی تا قبل از بیستم جولای را ممکن می دانیم و اراده سیاسی لازم برای رسیدن به آن را داریم.

اقدام حمایتی فیس بوک از صهیونیستها

شبکه اجتماعی «فیس بوک»، صفحه شخصی یکی از آزادگان لبنانی که با هدف «رسوا سازی مزدوران لبنانی رژیم اشغالگر قدس» راه اندازی شده بود، را حذف کرد.بر اساس این گزارش، صفحه مذکور با هدف کشف جنایت‌های مزدوران دشمن صهیونیستی در لبنان راه‌اندازی شده بود.

تبلیغات مذهبی صهیونیستها در جام جهانی!
رژیم صهیونیستی در جام جهانی تبلیغات گسترده‌ای را در مورد کشور نامشروع خود آغاز کرده است. صهیونیستها در بیرون از ورزشگاه‌های جام جهانی بنرهایی نصب کرده‌اند که در آن به چند زبان مختلف نوشته شده «عیسی مسیح شما را دوست دارد به سرزمین ما! بیایید» و این بنر با پرچم صهیونیستها در برخی ورزشگاه‌های جام جهانی نصب شده است. این تبلیغات در حالی صورت می‌گیرد که فیفا در شعارهایش مدام تأکید کرده در فوتبال بحث‌های سیاسی و غیر فوتبالی نباید مطرح شود!
لغو کمک میلیونی به یک سریال
در جلسه علنی دیروز شورای شهر، لایحه کمک 500 میلیونی شهرداری جهت کمک به سریال خاتونٍ مرتضی آتش زمزم که حاشیه‌ها و شائبه‌هایی داشت، از سوی اعضای شورای شهر رد شد. رویش‌نیوز نوشت؛ لایحه کمک 500 میلیونی شهرداری به سریال خاتون سرانجام پس از حاشیه‌سازی‌های زیادی که داشت، نتوانست رای موافق از شورای شهر بگیرد و تصویب نشد. لازم به ذکر است لایحه کمک به این سریال که از چند هفته قبل همراه با حاشیه‌هایی بود، در کمیسیون فرهنگی شورای شهر تصویب شد و هفته گذشته هم در کمیسیون تلفیق پس از برخی بررسی‌ها به صحن علنی شورا فرستاده شده بود.

برهم زدن جشن حامیان روحانی در اصفهان
برخی تلاش کردند جشن حامیان «حسن روحانی» در اصفهان را به هم بزنند. به گزارش ایسنا، جمعه گذشته جمعی از حامیان دولت مراسمی را در تالار فرشچیان اصفهان ترتیب دادند که قرار بود با سخنرانی «احمد خرم» و حضور استاندار و جمعی از مقامات دولتی برگزار شود اما بنا به گزارش‌ها شماری با داد و فریاد مانع سخنرانی مدعوین شدند. «رسول زرگر» استاندار اصفهان که در این جمع حاضر بود از اخلالگران خواست به جای داد و فریاد باب گفت‌و‌گو را بازکنند. وی خطاب به معترضان گفت: «مگر بنده در هفته‌های گذشته برای همایش دلواپسان مجوز صادر نکردم آیا در آن همایش چنین اتفاقاتی رخ داد؟!» در ادامه برخی از دست‌اندرکاران مراسم به استاندار اعتراض کردند که کند بودن موج تغییرات امروز، استان را بدین جا کشانده که ما نمی‌توانیم جلسه‌ای برای پیروزی رئیس جمهوری منتخب مردم بگیریم.

انتخابات الکترونیکی می‌شود؟
امروز طرحی به منظور الکترونیکی کردن انتخابات و حذف تعرفه‌های کاغذی به هیأت رئیسه مجلس ارائه می‌شود. «جواد هروی» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که بانی این طرح است به «ایران» گفت که جمع‌آوری امضا برای این طرح از روز چهارشنبه آغاز شده و طرح مذکور امروز به هیأت رئیسه ارائه می‌شود. در صورت تصویب این طرح وزارت کشور مکلف است از زمان نخستین انتخابات تعرفه‌های کاغذی را کنار گذاشته و رأی‌گیری الکترونیکی را جایگزین کند.

هشدار درباره نظارت بر کالاهای صادره به افغانستان ، پاکستان وترکمنستان
بر اساس دستورالعمل ابلاغی نهادهای مرتبط با موضوع مبارزه با مواد مخدر به مبادی ذی ربط در تردد کالاها، مقرر شده کلیه مواد و مایعاتی که به مقصد کشورهای پاکستان، افغانستان و ترکمنستان ارسال می شود، مورد ارزیابی دقیق قرار گرفته و در صورت وجود اقلامی چون پیش سازهای موادمخدر، موضوع سریعا به دادستان عمومی و انقلاب منطقه اعلام شود. همچنین برخی محموله های ترانزیتی پلمب شده در کشورهای دیگر نیز در زمان تردد در داخل ایران، توسط ماموران اسکورت خواهند شد.

اولتیماتوم مسئولان برای مشخص شدن تعداد ساختمان های دولتی
بر اساس بخشنامه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی، وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی مکلف شده اند در اسرع وقت نسبت به مستندسازی اموال غیرمنقول در اختیار خود به ویژه ساختمان ها و اراضی برای صدور اسناد مالکیت تک برگی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران اقدام و اصل اسناد مالکیت را به خزانه اسناد مالکیت اموال غیرمنقول دولت (وزارت امور اقتصادی و دارایی) تحویل دهند.

نهاوندیان، جایگزین ابوطالبی نیست

محمد نهاوندیان موضوع جایگزینی اش به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل را به جای ابوطالبی، شایعه خوانده و به فارس گفته است: جایگزین ابوطالبی برای نمایندگی ایران در سازمان ملل نیستم. برخی رسانه ها چندی پیش و پس از ممانعت دولت آمریکا برای صدور روادید به ابوطالبی نماینده معرفی شده ایران برای حضور در سازمان ملل، از جایگزینی چهره هایی نظیر محمد نهاوندیان به جای وی خبر داده بودند.

گوگل‌پلاس در ترکیه فیلتر شد
ترکیه یکی دیگر از خدمات اینترنتی گوگل را فیلتر کرد. خبرگزاری آلمان گزارش داد ترکیه یکی دیگر از خدمات اینترنتی به نام Google+ را فیلتر کرد.هنوز دلیلی برای این اقدام اعلام نشده است. تازه یک هفته پیش بود که YouTube پس از بیش از دو ماه مسدودبودن، دوباره رفع فیلتر شد. دادگاه قانون اساسی ترکیه در رای خود اعلام کرده بود که فیلتر YouTube ناقض حق آزادی بیان است. پیش از انتخابات محلی در پایان ماه مارس، دولت ترکیه سرویس پیام کوتاه Twitter و پس از آن YouTube را فیلتر کرده بود.

پیشنهاد «هسته ای» به هنرمندان
یکی از بازیگران سینما و تلویزیون پیشنهاد داد هنرمندان برای روشنگری درباره نیات و اهداف صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران پیشگام شوند. «ستاره اسکندری» در گفت‌و‌گو با «امیدهسته‌ای» گفت: «ما هنرمندان می‌توانیم در قبال چنین موضوعاتی و همچنین جنگ و تحریم پیشگام باشیم تا به کشورهای دیگر، ایرانی عزتمند، صلح طلب و ضدجنگ را نشان دهیم

برادر آیت الله مهدوی کنی: مردم دعا کنند

آیت الله باقری کنی از مردم خواست برای سلامتی و شفای آیت الله مهدوی کنی دعا کنند. به گزارش واحد مرکزی خبر، وی دیروز پس از عیادت رئیس مجلس خبرگان رهبری، درباره آخرین اظهارنظر پزشکان گفت: به گفته پزشکان، همه کسالت های وی و مشکلات قلب و تنفس برطرف شده و دستگاه های مرتبط با آن را قطع کرده اند، اما مشکلات دیگری هست که ان شاءالله شفای عاجل عطا خواهد شد و خواهش می کنم همه مردم برای وی دعا کنند.

روزنامه جوان و اتفاق نو در دادگاه
خبر رسیده که دادگاه رسیدگی به اتهامات مدیران مسئول روزنامه جوان و نشریه اتفاق نو امروز با حضور اعضای هیأت منصفه مطبوعات در شعبه 78 دادگاه کیفری استان تهران برگزار می‌شود. روزنامه «جوان» با شکایت شورای هماهنگی مناطق آزاد، تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی به «نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر» و «تشویش اذهان عمومی» متهم است. پرونده نشریه «اتفاق نو» نیز با شکایت یکی از خوانندگان پاپ و به اتهام «نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر» و «هجو» نسبت به شاکی رسیدگی می‌شود.

تکذیب لغو یک همایش
معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی خبر برخی سایت‌های درخصوص لغو سخنرانی فائزه هاشمی در اراک را تکذیب کرد. در روزهای گذشته برخی سایت‌ها درخصوص لغو سخنرانی فائزه هاشمی به‌مناسبت سالروز 24 خرداد در اراک خبری منتشر کرده بودند که معاون سیاسی استاندار در این باره گفت: گروه‌های اصلاح‌طلب تصمیم گرفته بودند در سالروز پیروزی دولت تدبیر و امید در اراک جشنی برپا کنند، ولی درخصوص سخنران آن به نتیجه قطعی نرسیده بودند و مشخص نکرده بودند که سخنران چه کسی باشد. وی با بیان اینکه در واقع برگزاری این مراسم به تعویق افتاد و احتمالا در این هفته برگزار خواهد شد در واکنش به شایعاتی که درخصوص عدم اخذ مجوز برای این مراسم وجود دارد، توضیح داد: مراسم‌هایی که در سالن‌های مسقف برگزار می‌شود نیاز به مجوز ندارند تنها طبق قانون دو روز قبل باید اطلاع بدهند و این گروه‌ها طی نامه‌ای تصمیم خود مبنی بر برگزاری این مراسم را به ما اعلام کرده‌اند. وی تأکید کرد: هرکس بخواهد جلسه بگذارد و حتی دولت یا ما را نقد کند، نه‌تنها با صدور مجوز مشکلی نداریم بلکه امنیت جلسه را هم تأمین می‌کنیم.

یک پنجم پرونده‌های دادگاه‌های نظامی در تهران
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: «در حال حاضر یک پنجم پرونده‌های دادسراها و دادگاه‌های نظامی در تهران رسیدگی می‌شود. به گزارش روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، «محمد کاظم بهرامی» افزود: «با توجه به اهمیت و وظایف سنگین دادسرا و دادگاه‌های نظامی تهران، تأسیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران در تشکیلات جدید سازمان به تصویب ریاست قوه قضائیه رسید

ادامه جلسات اخوت سپاه و ارتش

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت وگو با «نسیم» تاکید کرده که برای استمرار پیروزی های انقلاب باید وحدت نیروها استمرار داشته باشد. سردار نقدی در همین باره به برگزاری جلسات مشترک سپاه و ارتش به شکل نمادین برای همدلی نیروهای نظام اشاره کرده و افزوده است: در آینده نیز جلسات اخوت تکرار خواهد شد.

استعفای یک مهره کلیدی تحریم علیه ایران
سرپرست بخش انرژی وزارت خارجه آمریکا که نقشی کلیدی برای همکاری چین، هند و ژاپن با تحریم‌ها علیه ایران داشت از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. رویترز نوشت؛ کارلوس پاسکوال، سرپرست بخش انرژی وزارت خارجه آمریکا پس از آنکه دفتر منابع انرژی در سال 2011 تاسیس شد به یک بازیگر مهم و کلیدی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران تبدیل شد. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که پاسکوال قصد دارد به زندگی شخصی‌اش بازگردد. وی برای هموارکردن مسیر اجرای تحریم‌ها، علیه تولیدات نفت یکی از بزرگ‌ترین اعضای اوپک به کشورهای آسیایی، اروپا و خاورمیانه سفر و بامقامات وزارت خارجه‌ و دارایی این کشورها دیدار کرده بود. بر اساس این گزارش، وی پیش از این به‌عنوان سفیر در مکزیک و اوکراین فعالیت کرده است.

عمر 3 تا 5 ساله احزاب در ایران

محمد غرضی که سال گذشته در جریان انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده بود در گفت وگو با فارس، بر اهمیت توسعه کشور تاکید کرده و در همین حال با آسیب شناسی روند شکل گیری احزاب در کشورمان، تصریح کرده است: تمام احزابی را که در کشور بوده اند دولت ها ساختند. جبهه ملی و نهضت آزادی نیز از سوی دولت ها ساخته شده اند. حزب توده را دولت ساخته و هیچ حزبی بدون دولت بوجود نیامده است. عمر احزاب بین 3 تا 5 سال است.

امروز مجوز حضور بانوان در ورزشگاه صادر می‌شود
در صورت موافقت شورای امنیت کشور، مجوز حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای مسابقات لیگ جهانی والیبال امروز صادر می‌شود. پویش نوشت؛ با پیگیری‌های صورت‌گرفته توسط وزارت ورزش و جوانان، در صورت موافقت شورای امنیت کشور، مجوز حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای مسابقات لیگ جهانی والیبال صادر می‌شود. اصغر ناصربخت، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری تهران در گفت‌وگو با پویش اظهار کرد: در این موضوع بحث موافقت یا مخالفت ارگان خاصی مطرح نیست. دیروز در کمیسیون ورزش شورای تامین استان جلسه‌ای تشکیل شد و نهادهای مختلف ارزیابی خودشان را از مسائل مربوط به برگزاری این مسابقات مطرح کردند.

فروش 50 بلیت تقلبی برای افتتاحیه جام جهانی
مدیر بازاریابی فیفا اعلام کرد: در بازی افتتاحیه جام جهانی برزیل حدود 50 بلیت تقلبی به فروش رفته است. مهر نوشت؛ تری وایل، اعلام کرد: در بازی افتتاحیه جام جهانی 2014 که بامداد جمعه بین دو تیم برزیل و کرواسی برگزار شد، حدود 50 بلیت قلبی به فروش رفته است. وی در ادامه افزود: این موضوع بسیار ما را شگفت‌زده کرد زیرا با توجه به بکارگیری از تجهیزات مدرن الکترونیکی این مشکل روی داده، به‌گونه‌ای که این تشخیص تقلبی بودن این بلیت‌ها با چشم غیرممکن است. از این‌رو برای ادامه باز‌‌ی‌ها تنها بلیت‌هایی که از سایت فیفا دات کام فروخته شده، جنبه قانونی دارد.

ورود دیوان محاسبات به بورسیه های غیرقانونی

جواد هروی، رئیس کمیته آموزش عالی مجلس از ارسال پرونده بورسیه های غیرقانونی به کمیسیون اصل90 خبر داده و به ایرنا گفت: سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات نیز همزمان با بررسی آن در مجلس به این پرونده ها ورود پیدا کرده اند. وی تعداد دقیق بورسیه های غیرقانونی را 3002 دانشجو عنوان کرد.

زندگی حسن روحانی در هفتادسال همدلی
عبدالرفیع حقیقت از تدوین کتابی با عنوان «هفتاد سال همدلی» خبر داد که در آن بخشی از زندگی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور، نیز آمده است. این پژوهشگر پیشکسوت که از همشهریان روحانی است، گفت: کتاب«هفتاد سال سال همدلی» را به مناسبت هفتادمین سال تاسیس جمعیت سمنانیان مقیم مرکز نوشته‌ام که بخشی از آن مربوط به شرح حال و زندگی رئیس‌جمهور می‌شود

روستای پزشک پرور
روستای پزشک پرور دلارام حدودا شش کیلومتری با شهرستان «تفرش» فاصله دارد. برخی از این روستا به نام روستای « تراران» یاد می‌کنند . اهالی روستا علاقه زیادی به درس و تحصیل داشته و دارند و در این میان عشق بسیاری از کودکان روستا، تحصیل در رشته پزشکی بوده است. مرحوم «دکتر شب‌افروز» - اولین رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه تهران - که سالهاست از فوت ایشان می‌گذرد یکی از همان افرادی بود که از این روستا پا به عرصه پزشکی گذاشت. در حدود 170 پزشک،دندانپزشک، داروساز و... از این منطقه به دنیای پزشکی معرفی شده‌اند، البته آن دسته از افرادی هم که در رشته پزشکی فعالیت ندارند در رشته‌هایی مثل ریاضیات، حقوق، علوم سیاسی ،تاریخ و...ادامه تحصیل داده‌اند و امروز در جایگاه‌های مهمی قرار دارند و فعالیت می‌کنند.

فرانسه؛ بازنده بزرگ تحریم ایران

پس از آن که شرکت های بزرگ فرانسوی، مخالفت خود با تحریم کشورمان را اعلام کردند، حالا نوبت به رئیس کمیسیون امور مالی مجلس سنای فرانسه رسیده که تاکید کند: پاریس، بازنده بزرگ تحریم ها علیه ایران است و شخصیت های سیاسی و اقتصادی فرانسوی نگران عقب ماندن این کشور در بازار ایران هستند.به گزارش ایرنا و به نقل از رادیو فرانسه، فیلیپ مارینی ابراز نگرانی کرده است؛ فرانسه که در اعمال تحریم ها علیه ایران جدیت و پیگیری به خرج داده، کم کم از آلمان، ایتالیا و آمریکا عقب می افتد.

حذف اخبار ورزشی بانوان به بهانه جام‌جهانی
«خبر ورزشی» ساعت 13:15 شبکه سه، اخبار ورزش بانوان را به بهانه‌ آنچه «ارائه اخبار جام‌جهانی» عنوان شده است، تا پایان این مسابقات تعطیل کرد! ایسنا نوشت‌؛ گوینده خبر ورزشی ساعت 13:15 شبکه سه سیما در فاصله یک روز مانده به آغاز جام جهانی (21 خرداد)، اعلام کرد که با توجه به آغاز این رقابت‌ها، تا پایان جام جهانی اخبار ورزش بانوان پخش نخواهد شد! در حالی این بخش خبری شبکه سه، چنین تصمیمی را برای انعکاس این اخبار، تا پایان بزرگترین رویداد فوتبالی جهان گرفته است که همواره نقدهایی درخصوص نحوه انعکاس اخبار ورزش بانوان در صدا و سیما مطرح بوده است.

توصیه وزارت خارجه به مسافران عراق
در پی وقوع ناامنی‌های اخیر در عراق، وزارت خارجه کشورمان برای آن دسته از ایرانی‌هایی که قصد سفر به عراق را دارند، توصیه مسافرتی اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با توجه به شرایط امنیتی موجود در عراق، از شهروندان کشورمان که قصد عزیمت به عراق را دارند درخواست می کند قبل از عزیمت هماهنگی های لازم را با مراجع ذیربط در سازمان حج و زیارت به عمل آورده و تنها از طریق کاروانهای تحت نظارت این سازمان به عراق سفر کنند.

ثبت نام از نیروهای مردمی برای اعزام به عراق
محمد رضا زمردیان دبیر ستاد ساماندهی فعالیت های سازمان های مردم نهاد شورای شهر تهران از ثبت نام نیروهای داوطلب مردمی جهت دفاع از حریم ائمه اطهار و امامان معصوم (ع)جهت اعزام به کربلای معلا و نجف اشرف خبر داد. وی با اشاره به استقبال خودجوش مردمی جهت حضور در عرصه دفاع از حریم شیعه تاکید کرد : از زمان اعلام آغاز ثبت نام و تنها ظرف کمتر از 24 ساعت تعداد 4200 نفر از عاشقان ولایت و مردم همیشه حاضر در صحنه ایران ثبت نام کرده اند.

افزایش سرقت داعشی ها در عراق
بتازگی برخی نیروهای خارجی از کشورهای همسایه عراق مانند عربستان سعودی وسوریه برای سرقت خودروهای جدید ولوازم منزل به عراق رفته اند. این افراد به دنبال افزایش درگیری ها در شهرهای عراق با سوء استفاده از تخلیه خانه ها به منازل رفته وهر آنچه که مورد نیازشان باشد به سرقت می برند. گفته می شود سارقان از طرفداران داعش هستند.

هدیه گرفتن مسئولین چه حکمی دارد؟
حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی به پرسشی درباره هدیه دادن به مدیران وکارمندان پاسخ داده است.
برخی مقلدین آیت الله وحید خراسانی در استفتائی از ایشان حکم "هدیه گرفتن و استفاده از آن توسط مسئولین به واسطه مسئولیتی که دارند" را پرسیدند.
متن پرسش مطرح شده وپاسخ این مرجع تقلید شیعیان بدین شرح است:

حکم استفاده از هدایایی را که مشاوران، پیمانکاران و … بواسطه جایگاه شغلی و دولتی، به مدیران دولتی و شرکتها میدهند بیان فرمایید و آیا ناچیز بودن هدیه ( مانند سررسید، کارت تبریک، شکلات و ….) موجب تفاوت در حکم است؟
هدیه اگر براى تطمیع و وادار کردن گیرنده هدیه به تخلّف از قانون یا شرع باشد مثل اینکه بخواهد حق دیگران را تضییع نماید گرفتن آن جایز نیست و در صورتى که براى تسهیل در امر هدیه دهنده باشد خلاف اخلاق ایمانى است و اگر براى تشویق زیردستان از طرف کارفرما است مانعى ندارد. (منهاج 3/م 32) (استفتاء/2073)

هلاکت افسر عالی‌رتبه سعودی در سامراء
یکی از افسران عالی‌رتبه سعودی سپر الجزیره در سامراء به هلاکت رسید. پایگاه خبری السمله نوشت یکی از افسران عالی‌رتبه سعودی سپر الجزیره در عملیات نظامی ارتش عراق در شهر سامراء در شمال بغداد به هلاکت رسید. منابع آگاه نظامی در استان صلاح‌الدین عراق با تایید این خبر گفتند این سرهنگ سعودی که در سپر الجزیره مشغول به فعالیت بوده در حین حضورش در شهر سامراء در جنوب استان صلاح‌الدین توسط یگان ویژه ارتش عراق در این شهر به هلاکت رسید.

تحلیل عارف از جلسه وفاق در پاستور

روز پنجشنبه که در سفر شیراز برای افتتاح دفتر بنیاد امید ایرانیان بودم آقای نهاوندیان، رییس دفتر رییس‌جمهور طی تماس تلفنی که با من داشتند از دعوت دکتر روحانی برای ضیافت نهار که روز شنبه برگزار شد خبر دادند و من هم با روی باز این دعوت را پذیرفتم. فضای جلسه روز گذشته بسیار صمیمی بود و غیر از آقای ولایتی که در ماموریت خارج از کشور به سر می‌برند دیگر کاندیداهای محترم ریاست‌جمهوری که در انتخابات سال گذشته با یکدیگر رقابت می‌کردند حضور داشتند. معتقدم اینگونه جلسات برای وفاق و همدلی نیروهای انقلاب فرصت مغتنم و خوبی است. من سال گذشته بعد از پایان رقابت‌های انتخاباتی از آنجا که معتقد بودم و هستم که بعد از پایان رقابت‌ها باید وارد فاز رفاقت شد از کاندیداهای محترم دعوت کردم که به صرف شام به منزل اینجانب تشریف بیاورند که اکثر دوستان دعوت اینجانب را پذیرفتند. جلسه روز گذشته که در پاستور برگزار شد مطمئنا در همراهی و کمک به دولت مفید خواهد بود و ان‌شاءالله در آینده هم شاهد اینگونه جلسات بین جریانات مختلف سیاسی باشیم چه آنکه رمز موفقیت ما در عرصه‌های بین‌المللی وحدت در درون خانواده انقلاب است.

افزایش 40درصدی کبد چرب در 20 سال اخیر
فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد گفت: در حال حاضر در جامعه ایرانی شیوع کبد چرب بالای 40درصد است در حالی که 20سال قبل شیوع آن کمتر از 5 درصد بوده است.
دکتر سید موید علویان در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: متأسفانه به دنبال شهرنشینی - استفاده بیشتر از وسایل نقلیه - پای رایانه و تلویزیون نشستن و به تبع آن تحرک کمتر و افزایش چاقی شیوع ابتلا به کبد چرب هم به وفور دیده می شود.
وی با اشاره به این که چربی کبد تا 5درصد طبیعی است در عین حال هشدار داد: بیماران مبتلا به کبد چرب مستعد ابتلا به بیماری های قلبی- چاقی- مرض قند- فشارخون- سکته های قلبی و مغزی و تصلب شرائین هستند.
وی گفت: عملأ بروز کبد چرب نشان دهنده این است که در بدن اتفاقات بدی در زمینه متابولیسم رخ داده است.
وی با اشاره به این که کبد چرب زنگ خطری است دال بر این که فرد در معرض بیماری های دیگری قرار می گیرد تصریح کرد: در افراد مبتلا به کبد چرب 10درصد از بیماری پیشرفت می کند که امکان دارد منجر به آسیب جدی کبد شود.

روزنامه رسالت: برخی رای دهندگان به روحانی، خواستار اعدام سران فتنه هستند
روزنامه رسالت در مقاله ای با اشاره یه سخنان 5شنبه رئیس جمهور نوشت: آقای رئیس جمهور فرمودند؛ «هیچ جناحی حق ندارد رهبری نظام، انقلاب و دفاع مقدس را به نفع جناح خود مصادره کند.» این هم حرف درستی است. اما اگر گروهی، جناحی یا فردی، رأی مردم را برنتابید و شروع کرد به فتنه گری و با گروهک های ضد انقلاب و منافقین هماهنگ شد و شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه سرداد، عکس امام را آتش زد، شعارهای انقلاب را به تمسخر کشید و اقتدار و امنیت ملی را دچار چالش کرد، چه باید کرد؟ آیا نباید از ارزش ها و انقلاب و امام و اسلام دفاع کرد؟ اگر کسی دفاع کرد، باید متهم به مصادره رهبری و انقلاب شود؟!
اگر این جریان منحط ، در همین میتینگ سیاسی نفوذ کرد و شعارهای انحرافی داد، رئیس جمهور نباید در برابر آن موضع بگیرد؟ اگر این جریان منحط ، در همین میتینگ سیاسی خواستار آزادی سران فتنه شد، نباید رئیس جمهور که رئیس شورای عالی امنیت ملی است از مصوبه شورا در مورد سران فتنه دفاع کند و پاسخ منحرفین را بدهد یا حد اقل اجازه دهد همان مردمی که در قیام 9 دی به خیابان ها آمدند و خواستار اعدام سران فتنه شدند و بخشی از آنان نیز به آقای روحانی رأی داده اند، در این میتینگ سیاسی دعوت شوند و پاسخ منحرفین را بدهند؟

اخبار روزانه:

* فائزه هاشمی‌رفسنجانی به‌تازگی در گفت‌و‌گویی برابری جنسیتی، قومی و مذهبی را در کشورهای توسعه‌یافته امری پذیرفته شده دانست و گفت: اگر ما نیز که در مسیر توسعه قرار گرفته‌ایم این برابری را محترم نشماریم، دچار مشکل می‌شویم و البته پذیرفتنی است که از نظر جسمی میان مرد و زن تفاوت وجود دارد، ولی اگر ادعای اصلاح‌طلبی داریم می‌بایست از ظرفیت‌های مدیریتی بانوان در جایگاه خودشان استفاده شود. وی افزود: زمانی که اصلاح‌طلبان به قدرت می‌رسند حضور و نقش بانوان در عرصه سیاست را فراموش می‌کنند و یادشان می‌رود که بانوان نیز وجود دارند! وی همچنین در مورد وعده انتخاباتی دکتر روحانی درخصوص آزادی زندانیان سیاسی یادآور شد: آزادی زندانیان سیاسی از دست دولت بر نمی‌آید و افرادی نیز برای رهایی زندانیان سیاسی به این دولت رأی دادند، ولی یقین دارم که دولت تمام تلاش خود را برای آزادی آن‌ها به‌کار بسته است.

* انتشارات ققنوس کتاب «جنگ جهانی دوم در اروپا» از مجموعه تاریخ جهان را منتشر کرده که حجم زیادی از این کتاب 140 صفحه‌ای را عکس‌ها و مطالب مربوط به تأیید ادعای صهیونیست‌ها درباره هولوکاست تشکیل می‌دهد.

*حمله خمپاره‌ای روز گذشته عناصر مسلح به بارگاه مطهر حضرت زینب(س) دو کشته و پنج زخمی برجا گذاشت. منطقه زینبیه که بارگاه حضرت زینب(س) در آن قرار دارد، به‌ویژه پس از تسلط ارتش سوریه بر شهرک‌های همجوار آن، مدت‌ها شاهد آرامش و امنیت بود.

* شبکه اجتماعی «فیس‌بوک»، صفحه شخصی یکی از آزادگان لبنانی را که با هدف «رسواسازی مزدوران لبنانی رژیم اشغالگر قدس» راه‌اندازی شده بود، حذف کرد. بر اساس این گزارش، صفحه مذکور با هدف کشف جنایت‌های مزدوران صهیونیستی در لبنان راه‌اندازی شده بود.

* رژیم صهیونیستی به بهانه جام جهانی تبلیغات گسترده‌ای را آغاز کرده است. صهیونیست‌ها در بیرون از ورزشگاه‌ها بنرهایی نصب کرده‌اند که در آن به چند زبان مختلف نوشته شده: «عیسی مسیح شما را دوست دارد، به سرزمین ما! بیایید» این تبلیغات در حالی صورت می‌گیرد که فیفا در شعارهایش مدام تأکید کرده که نباید در فوتبال بحث‌های سیاسی و غیر فوتبالی مطرح شود!

ز سوی پایگاه فرهنگی معنوی خادم الشهدا، آهنگ پیشواز دو اپراتور تلفن همراه در مدح حاج قاسم سلیمانی با صدای سید رضا نریمانی به بهانه دفاع از حرم امامین عسکریین ارایه شد. این قطعه زیبا بر روی تلفن‌های همراه به یک آوای انتظار شنیدنی تبدیل شده است.

* دادگاهی درپاکستان،دو برادر را به اتهام خوردن گوشت انسان در ایالت پنجاب، به 12 سال زندان محکوم کرد. دادگاه رسیدگی به امور مبارزه با تروریسم بعد از رسیدگی به پرونده این دو برادر، آن ها را به علت نبش قبر، ایجاد رعب و وحشت در منطقه و خسارت زدن به دارایی های خصوصی به 12 سال حبس محکوم کرد.

* فیلم سینمایی «تار عنکبوت» به کارگردانی محمدرضا رحمانی اوایل تیر ماه در تهران کلید می‌خورد. داستان این فیلم اکشن درباره یک باند پولشویی است که برای اولین بار در سینما به چنین موضوعی پرداخته می شود.

* برخی سایتها و همچنین برخی شبکه‌های اجتماعی موبایل محور به صورت گسترده به بهانه ثبت‌نام جهت اعزام به عراق، اطلاعات افراد را جمع آوری می‌کنند. این در حالی است که این گونه اقدامها به هیچ وجه مورد تایید مقامهای رسمی کشور نیست.

* دکتر عباس زارع نژاد مشاور وزیر بهداشت گفت: دکتر فضل ا... صفی از اعضای تیم پزشکی آیت ا... مهدوی کنی به عنوان سخنگو انتخاب شد تا متناسب با وضعیت جسمی ایشان گزارش روند درمان را به مردم اطلاع رسانی کند.

* جمعی از کارگزاران مخابرات وستایی در اعتراض به عدم‌ اجرای قرار دادهایشان در مقابل درب شمالی مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و خواستار اجرای آن از سوی شرکت مخابرات شدند.

* برها حاکی است که آمریکا تجهیزات نظامی خود را در خاورمیانه مستقر کرده است تا در صورت صدور فرمان و دستور کمتر از 24 ساعت به شبه نظامیان القاعده در عراق حمله کند.

* در بازی تیم ملی والیبال مقابل برزیل که جمعه شب برگزار شد بروز یک نقص، ناظر FIVB را کلافه کرد. درست در ابتدای ست پنجم و مهم‌ترین و دیدنی‌ترین ست بازی، اینترنت نه چندان مطلوب و نامطمئن سالن 12 هزار نفری آزادی به دلایل نا معلومی قطع شد و تا دقایقی بعد از نشست خبری همچنان قطع بود. این اشکال در حالی بود که تعداد زیاد خبرنگاران حاضر در سالن برای ارسال خبر و تهیه آمار و اخبار و همچنین ناظر فدراسیون جهانی والیبال برای ارسال گزارش خود نیاز به اینترنت داشتند.

* گروهک تروریستی داعش در عربده کشی جدید اعلام کرده که اگر از بین مبارزین، یک ایرانی را شناسایی کنیم، وی را به طرز فجیعی به قتل خواهیم رساند.

https://shoma-weekly.ir/ly7abZ