گفته می‌شود که...

هم دفاع از خاطرات و هم ترس از بازخوانی آن!/ جایگزین احتمالی کاترین اشتون/ نام‌نویسی علیه داعش به هند رسید/ طرح افزایش رسانه های دولت در دستور کار/ توصیه خاتمی در مورد علی مطهری/ قرضاوی و عرعورمثل پنکه به هر طرف می‌چرخند و ...

هم دفاع از خاطرات و هم ترس از بازخوانی آن!

یک عضو دفتر آقای هاشمی‌رفسنجانی، به بازخوانی‌های خاطرات وی در رسانه‌ها پرخاش و اعتراض کرد.

«رضا- س» ضمن یادداشتی در یکی از پایگاه‌های اصلاح‌طلب، از اینکه رسانه‌ها و صداوسیما به بازخوانی‌های خاطرات هاشمی می‌پردازند، انتقاد و این کار را عقده‌گشایی توصیف کرد! وی نوشت: «به‌راستی ساختن برنامه از خاطرات سال 1370 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که بدون ظاهر‌سازی و پنهان‌کاری بیان شده است، آن هم در سال 1393 چه توجیه سیاسی، جز عقده‌گشایی دارد؟!» این دومین اعتراض به بازخوانی خاطرات هاشمی است. پیش از این نیز به‌دنبال تهیه فیلم مستند «من روحانی هستم» که در آن به خاطرات هاشمی درباره ماجرای مک‌فارلین استناد شده بود، مدعیان اصلاح‌طلبی به جای اعتراض به آقای هاشمی و یا نقد این خاطرات، به سازندگان این مستند حمله و فحاشی کردند!

یادآور می‌شود هاشمی در خاطرات روز یکشنبه 30 تیر 1370 مصادف با تاسوعای حسینی نوشته است: «یک نفر چینی پیش‌بینی کرده است که ساعت هشت امروز زلزله‌ای به قدرت 6/8 ریشتر در تهران روی خواهد داد. آمدن ما به لتیان هم بی‌ارتباط با این نیست. گرچه خودم اصلاً قبول ندارم فقط به خاطر بچه‌ها آمدم. با هلی‌کوپتر به سد لتیان آمدیم. هوای خوبی دارد. عصر همراه بچه‌ها خواستم اسکی روی آب یاد بگیرم. کمی دنبال قایق کشیده شدم، بدنم آمادگی برای چنین ورزشی ندارد. گرچه آسان است.»

جایگزین احتمالی کاترین اشتون

روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه" در گزارشی خبر داد که احتمالا "فدریکا موگرینی" وزیر امور خارجه ایتالیا، مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا و جانشین کاترین اشتون خواهد بود. این روزنامه آلمانی با استناد به محافل شرکت کننده در نشست سران سوسیال دموکرات اتحادیه اروپا در روز شنبه در پاریس این خبر را داده و تصریح کرد که ظاهرا سران سوسیال دموکرات کشورهای اروپایی در این باره به توافق رسیده اند.
رهبران چپ گرای اتحادیه اروپا در پاریس همچنین توافق کردند که "ژان کلود یونکر" را به عنوان رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا مورد حمایت قرار دهند.

آمریکا پشت صحنه بحران عراق است!

دکتر «مایکل چاسودوفسکی» استاد اقتصاد دانشگاه اوتاوا و از تحلیل‌گران بنام مسائل سیاسی و بین‌المللی، در تحلیل پایگاه خبری «گلوبال ریسرچ» درباره اهداف آمریکا از حمایت غیرمستقیم از تروریست‌ها در عراق نوشت: «آمریکا در عراق اهداف بلندمدت‌تر از تضعیف یا سرنگونی دولت نوری المالکی در سر دارد و آن، تجزیه این کشور به سه حکومت مستقل است. چاسودوفسکی معتقد است بر خلاف آنچه که رسانه‌های غربی تلاش دارند وضعیت عراق را جنگ داخلی یا فرقه‌ای میان اهل سنت و اهل تشیع جلوه دهند، این آمریکا است که در پشت صحنه طراح وضعیت ناآرام عراق قرار دارد.» وی با اشاره به سابقه مزدوری القاعده و گروه‌های وابسته به آن برای آمریکا و ناتو از زمان اشغال افغانستان توسط شوروی تا جنگ سوریه در سال‌های اخیر، اذعان داشت: «گروه‌های تروریستی همچون القاعده و النصره و...، عملاً پیاده‌نظام غربی‌ها هستند.» چاسودوفسکی در ادامه نوشت: «تشکیل یک گروه تروریستی که عراق و سوریه را پوشش دهد، بخشی از برنامه امنیتی آمریکا بوده است که طبق آن، عراق و سوریه به سه حکومت مستقل تبدیل شود: یک خلیفه اسلامی اهل سنت؛ یک جمهوری شیعه عربی و یک جمهوری کردنشین.»

طرح حضور روحانیون در سواحل دریا

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد جلسه عصر امروز این کمیسیون، گفت: آقای سالک رییس کمیسیون در این جلسه گزارشی از سفر کمیسیون به مازندران ارائه داد.
طاهری در مورد جزئیات این گزارش گفت: یکی از طرح‌هایی که در سفر مازندران مطرح شد این است که در قالب طرح سالم‌سازی دریا روحانیون با حضور در سواحل برای برگزاری نماز جماعت در ساحل دریای خزر را پیگیری خواهند کرد.

نظر نخبگان‌ سوری‌ درباره‌ امام‌خامنه‌ای‌ و حاج‌قاسم

مفتی اعظم سوریه در دیداری که اخیرا با نمایندگان ایران در سوریه داشته، با ذکر روایتی گفته است: این که عمر گفت حضرت علی(ع) اگر نبود من هلاک می شدم، به این خاطر بود که عمر و ابوبکر و عثمان، این ها خلیفه بودند ولی حضرت علی(ع) امام بود، در کشور ایران هم آقایان هاشمی، روحانی، احمدی نژاد، خاتمی و حتی بشار اسد هم خلیفه هستند و امام آقای خامنه ای است.

به گزارش جهان، همچنین، در دیدار نمایندگان مجلس ایران با بشار اسد، وی در بخشی از سخنانش درخصوص سردار سلیمانی می گوید: سردار سلیمانی در قلب من جای دارد. اگر او می آمد با من رقابت می کرد پیروز انتخابات سوریه می شد، مردم سوریه او را خیلی دوست دارند.

نام‌نویسی علیه داعش به هند رسید

هزاران نفر از مسلمانان هندوستان از اقوام و مذاهب گوناگون و از شهرها و ایالت‌های مختلف با راهپیمایی و سردادن شعارهای ضداستکباری و ضدتروریسم، خشم و انزجار خود را از اقدامات ددمنشانه داعش در عراق و دیگر کشورهای اسلامی ابراز داشته و به‌شدت آنها را محکوم کردند. در این تجمع، علمای شیعه و سنی سخنرانی کردند و خواستار وحدت همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی در مقابله با این‌گونه اقدامات تروریستی و ضدانسانی شدند. در پایان این تجمع اعتراض‌آمیز صدها نفر از جوانان مسلمان هندی برای اعزام به عراق و مبارزه با گروه تروریستی داعش نام‌نویسی کردند.

جایزه شجاعت مدنی به اسنودن

صدای روسیه نوشت: سازمانی آمریکایی به اسنودن، افشاگر سایبری و کارمند سابق امنیت ملی آمریکا جایزه شجاعت مدنی اعطا کرد. صدای روسیه افزود: اسنودن اطلاعات محرمانه سازمان امنیت انگلیس و آمریکا را که بر فعالیت‌های اینترنتی نظارت داشته‌اند، فاش کرده است. این پایگاه تصریح کرد: ‌این جایزه از سال 1968به افرادی که خدماتی به بخش مدنی جامعه رسانده‌اند، اهدا می‌شود. اسنودن نظارت غیرقانونی و محرمانه سازمان امنیت آمریکا را فاش کرده است.

نگرانی نتانیاهو از همکاری احتمالی تهران و واشنگتن
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که امریکا نباید با ایران در خصوص مسائل داخلی عراق همکاری کند. «بنیامین نتانیاهو» در گفت‌وگو با شبکه ان بی‌سی خطاب به امریکایی‌ها گفت: وقتی دشمنان شما با یکدیگر می‌جنگند دیگر نیازی نیست که یکی را تقویت کنید، بلکه باید هر دو را تضعیف کنید. وی ادامه داد: در حال حاضر امریکا باید دو کار انجام دهد یکی این‌که به داعشی‌ها اجازه ندهد که کنترل عراق را به دست گیرند و دوم این‌که به ایران اجازه ندهد قدرت را در عراق، لبنان و سوریه در اختیار بگیرد. اظهارات نتانیاهو در حالی است که پیش از این با انتشار خبر احتمال همکاری میان تهران و واشنگتن در خصوص عراق «یووال اشتاینز»، وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نباید به ایران برای گسترش نفوذ و قدرتش در عراق کمک کرد. وی مدعی شد که این مسأله به تهران امکان کنترل عراق از طریق سوریه را می‌دهد.

یونسی: تصمیم دارم دیگر حرف نزنم
آقای یونسی، دستیار رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌ها، اخیراً سفری به قم داشته و با اعضای جامعه مدرسین دیدار داشته است. (آقای یزدی رئیس جامعه مدرسین چندی پیش در برنامه شناسنامه تلویزیون به این دیدار و اظهار گلایه‌هایی از عملکرد یونسی اشاره کرده بود) در این جلسه که در محل جامعه مدرسین برگزار شده، مباحث تندی با صراحت مطرح‌شده است، از جمله انتقادات شدیدی از مواضع یونسی درباره احیای آرم شیر و خورشید مطرح‌شده و نسبت به عواقب این کارها برای رئیس‌جمهور هشدار داده‌اند. آقای یونسی هم ضمن دفاع از اقداماتش گفته که من هم مثل شما روحانی هستم و هم کار فرهنگی کردم و هم کار امنیتی. یونسی در عین حال گفته است: قبول دارم که طرح احیای آرم شیر و خورشید اشتباه بود. وی افزوده است که تصمیم دارد دیگر حرف نزند و برای دولت حاشیه نسازد.


تلاش برای بازگشت بهرام بیضایی
سازمان سینمایی وزارت ارشاد از بهرام بیضایی که از سه سال پیش مقیم آمریکا شده، برای بازگشت به ایران دعوت کرده است. وعده کمک‌های مالی و مجوز به فیلم‌نامه‌های توقیفی بیضایی از جمله فیلم‌نامه توقیف‌شده «مقصد» جزئی از مشوق‌هایی است که برای بازگرداندن وی در نظر گرفته‌ شده است. در همین رابطه فیلم تلخ «زادبوم» هم که سال ۸۷ ساخته‌شده و رویکردی ضد نظام دارد هم مجوز گرفته است.
مأموریت مقابله با تهدید ماهواره
فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: سپاه مأموریت یافته تا برای مقابله با آسیب‌های خانمانسوز برنامه‌های ماهواره‌ای وارد میدان شود. به گزارش ایرنا، «حسینعلی یوسفعلی زاده» در جمع روحانیون شیعه و سنی خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: سپاه برنامه‌های ماهواره‌های فارسی زبان دشمن را در حد تهدید امنیت ملی می‌داند. وی افزود: البته نظر سپاه این نیست که افراد را بازداشت کنیم اما باید آنقدر به مردم نزدیک شویم تا آن‌ها را جذب کرده و حتی کسانی را که تا خرخره گیر ماهواره افتاده‌اند، نجات دهیم.
طرح افزایش رسانه های دولت در دستور کار
در آخرین جلسه تیم رسانه‌ای دولت، وضعیت رسانه‌های نزدیک به دولت مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه ضمن مطلوب ارزیابی شدن وضعیت رسانه‌های مکتوب حامی دولت تصمیم گرفته‌شده که بر تعداد رسانه‌های حامی دولت در هر دو حوزه مکتوب و مجازی اضافه شود، از جمله نشریات «صبا» در حوزه فرهنگ و «تعادل» در حوزه اقتصاد به این مجموعه اضافه می‌شود. در این جلسه تاکید شده است که تمرکز، بیشتر در حوزه مکتوب باشد چرا که در حوزه مجازی علاوه بر اینکه نیروی متخصص کافی وجود ندارد، برخورد قوه قضائیه و بستن آن‌ها هم آسان تر است. با این حال اخیراً سایتی با عنوان «پیام نو» با مدیریت فؤاد صادقی سردبیر سابق سایت بازتاب راه‌اندازی شده است که قرار است علیه جریان اصولگرایی فعالیت کند.
رشد 400 درصدی سفر انگلیسیها به ایران
دست آخر این که سفر به ایران در انگلستان با رشد 400 درصدی مواجه شده است. به گزارش انتخاب «دیلی میل» در گزارشی با اعلام این خبر نوشت: فلوریدای امریکا را فراموش کنید، دیگر ایران مقصد برتر توریستی است. این رسانه افزود: دولت احمدی‌نژاد مانع سفر توریست‌ها به ایران می‌شد اما با حضور حسن روحانی این کشور پذیرای گردشگران شده
مشاوره به رئیس جمهور از پشت درهای بسته
آقای اکرمی مشاور فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفته است: من نه ماه است که به عنوان مشاور منصوب شده‌ام، اما هنوز موفق به ملاقات با آقای روحانی نشده‌ام.
اژه ای: جزای نقدی مه آفرید وصول شد

دادستان کل کشور از وصول شدن جزای نقدی مه آفرید امیرخسروی خبر داد و اظهار کرد: اموال این فرد نیز شناسایی و قیمت گذاری شد که برای رد مال کفایت می کند.

به گزارش ایرنا، غلامحسین محسنی اژه ای در حاشیه تجدید میثاق مسئولان عالی قضایی با آرمان های امام راحل، در جمع خبرنگاران درباره اموال بابک زنجانی هم گفت: شناسایی اموال وی هنوز به پایان نرسیده است.

اژه ای در مورد دستگیری معاون پیشین امور اسناد دانشگاه آزاد، گفت: دستگیری این فرد نه فقط به دلیل شکایت مؤسسه نشر آثار امام خمینی(ره) انجام شد بلکه به لحاظ نوع اتهامی که داشته مدعی العموم نیز وارد شده است.

میزان واردات آلات موسیقی به کشور
گزارشی توسط گمرک ایران ارائه‌ شده است که نشان می‌دهد در سال گذشته ۹۲۸ تن آلات موسیقی وارد کشور شده است. به گزارش جهان، این حجم از آلات موسیقی معادل ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار ارز از کشور خارج کرده است.
تقوی: نباید افکار جامعه درگیر مسائل حاشیه ای شود

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان این که نباید افکار جامعه را به مسائل غیرمهم متمرکز کرد، گفت: نرفتن زنان به ورزشگاه مساله امروز کشور نیست بلکه باید به اشتغال و معیشت مردم پرداخت و مشکلات جامعه را حل کرد.

به گزارش فارس، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در شورای زکات استان همدان با اشاره به این که در مسیر خدمت نباید به مسائل حاشیه ای پرداخت، اظهار کرد: وظیفه حاکمیت، پیاده کردن احکام الهی است که راه بهشت نیز از آن می گذرد.

توصیه خاتمی در مورد علی مطهری
محمد خاتمی در جلسه‌ای که با حضور تعدادی از روحانیون اصلاح‌طلب تشکیل شده، گفته است: بخش روحانیت در جبهه اصلاح‌طلبی ضعیف است. شاید گفته شود که به ما منبر و مسجد نمی‌دهند، اما این کاملاً غلط است و ما می‌توانیم با مردم ارتباط بگیریم. طرف مقابل خیلی چیزها را دارد به نفع خود مصادره می‌کند؛ مثلا شهید مطهری کاملاً به نفع آن‌ها مصادره شده است، در حالی که ما باید همین کاری که علی مطهری می‌کند و هر از گاهی نقل قول‌هایی از شهید مطهری به نفع جریان ما منتشر می‌کند، ما هم باید مطالب مشابه را استخراج کنیم و این انحصار را از دست آن‌ها خارج کنیم.


واریز درآمد ستاد حمل و نقل و سوخت به حساب های شخصی

یکی از اعضای هیات تحقیق و تفحص از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اظهار کرد: بر اساس مدارک پرونده، حساب های شخصی برای برخی مدیران باز شده بود و درآمد ستاد حمل و نقل و سوخت به حساب های شخصی واریز شده است.

امید کریمیان، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به مهر توضیح داد: بر اساس قانون، ستاد مدیریت حمل و نقل باید یارانه ای را که دریافت می کرد برای نوسازی ناوگان حمل و نقل اختصاص دهد که یارانه مورد نظر به حساب های شخصی واریز شده و برای اهداف مورد نظر تخصیص نیافته است.

اخطار دولت به چهار استاندار
بعد از برکناری استاندار البرز به خاطر عدم هماهنگی با دولت، چهار استاندار دیگر هم اخطار گرفته‌اند که باید خودشان را تا شهریور هر چه بیشتر با دولت هماهنگ کنند وگرنه برکنار خواهند شد. استانداران ایلام، مرکزی و مازندران از جمله این استانداران هستند.


بروجردی: آمریکا و عربستان حامیان اصلی داعش هستند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که آمریکا و عربستان حامیان اصلی داعش هستند، گفت: آمریکا و متحدانش قصد داشتند با حمایت از حضور داعش در عراق انتقام شکست در سوریه را بگیرند؛ ولی همه دیدند با فتوای آیت الله سیستانی تا دو روز پیش بیش از دو میلیون نفر از مردم به ارتش پیوسته اند تا با داعش وارد مبارزه شوند.به گزارش فارس، علاءالدین بروجردی این مطلب را در جمع استادان بسیجی دانشگاه های استان بوشهر بیان کرد.

تحقیق امنیتی ـ اطلاعاتی در مورد رسانه ها
تیم عملیات روانی دولت اخیراً جزوه ای با عنوان «شناسنامه رسانه های بی‌شناسنامه» تهیه کرده است که همه سایت‌های سیاسی را در یک تحقیق امنیتی - اطلاعاتی مورد بررسی و شناسایی قرار داده و گردانندگان، حامیان و عقبه آنان را با اسم و عکس و کروکی محل اداره و نیز راه‌های نفوذ و تأثیرگذاری بر آنان مشخص کرده است.

وزیر کشور: معاون جدید امنیتی انتظامی بزودی معرفی می شود

وزیر کشور با بیان این که معاون جدید امنیتی انتظامی وزارت کشور بزودی معرفی می شود؛ گفت: آقای عبداللهی از معاونان پرتلاش و فعال بود که پنج سال معاون امنیتی و انتظامی و چهار سال نیز استاندار بود و از نیروی انتظامی به وزارت کشور آمد.

به گزارش فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی اضافه کرد: ستاد کل به خدمات وی نیاز داشت و از ما خواسته شد تا موافقت کنیم که در آنجا حضور یابد و ما نیز با توجه به شرایط کنونی و منطقه این تشخیص را دادیم و بزودی هم جایگزین جدید مشخص خواهد شد.

سناریوی اعضای حزب مشارکت برای ادامه فعالیت
اعضای شورای مرکزی حزب منحله مشارکت در چندین جلسه، موضوع چگونگی ادامه فعالیت سیاسی و حزبی خود را مورد بررسی قرار داده‌اند. دو دیدگاه متفاوت مطرح شده است یکی اینکه با پا فشاری بر مواضع و نام حزب مشارکت، برای احیای حزب منحل شده تلاش شود. نظر دوم این بوده است که با تغییراتی در کادر رهبری و شورای مرکزی و تغییر نام، با مجوز یک تشکل سیاسی جدید که ایجاد حساسیت کمتری بکند، فعالیت خود را سامان دهند. هر دو دیدگاه، طرفداران خود را داشته، اما بالاخره دیدگاه دوم رأی آورده است.

قرضاوی و عرعورمثل پنکه به هر طرف می‌چرخند
«حسن بن فرحان المالکی» که به خاطر انتقاداتش از وهابیت معروف است، با انتشار مطلبی در فیس‌بوک خاطرنشان کرد: فتوای آیت‌الله سیستانی اولین فتوای جهاد در عراق به شمار می‌آید. فتوایی که در آن به مقابله با داعش به عنوان دشمن مشترک شیعه و اهل سنت حکم شده است. این در حالی است که فتاوای ما روزی دو بار عوض می‌شود، یک بار بر له یک مسئله حکم می‌دهیم و همان روز بر علیه همان موضوع حکم می‌کنیم. چرا پیروی و استقبال شیعیان از فتاوای علمایشان این چنین قوی و شدید است؟ بگذارید صریح بگویم. چون علمای آنها از روی مزاج و حال و هوس فتوا نمی‌دهند.
وی تاکید می‌کند: «ما نمی‌خواهیم زمام خودمان را به کسانی مانند قرضاوی و عرعور [دو مفتی وهابی] بدهیم که مانند پنکه‌های آلمانی به هر طرف می‌چرخند».
معتمدی، سرپرست دانشگاه امیرکبیر شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در حکمی دکتر سید احمد معتمدی را به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، معتمدی عضو هیات علمی و استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر است و از سال 84ـ1380 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده و هم اکنون مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور علمی و پژوهشی و عضو شورای راهبری این وزارتخانه است.


نظر بشار اسد درباره سردار سلیمانی
در دیدار نمایندگان مجلس ایران با بشار اسد، بشار در بخشی از سخنانش در خصوص سردار سلیمانی می گوید: سردار سلیمانی در قلب من جای دارد. اگر او می آمد با من رقابت می کرد پیروز انتخابات سوریه می شد، مردم سوریه او را خیلی دوست دارند.

تماسهای مشکوک از خارج از کشور با خبرنگاران داخلی
اخیرا با برخی از رسانه های داخلی از خارج از کشور تماس گرفته می شود و موضوعاتی را برای انتشار پیشنهاد می دهند و درخواست شماره حساب بانکی هم می کنند تا حق الزحمه آن خبرنگار رسانه را پرداخت کنند. گفته می شود در مواردی تا مبلغ ۳۰ میلیون تومان پیشنهاد کرده اند تا به حساب برخی خبرنگاران واریز شود. گفته می شود یکی از دلایل بازداشت خبرنگار روزنامه اعتماد نیز همین موضوع بوده است.
گزارش گلایه آمیز یک مدیر ارشد اجرایی از بودجه عمرانی
بر اساس گزارشی که یکی از مسئولان ارشد اقتصادی دولت برای تعدادی از مسئولان اجرایی ارسال کرده، با تشریح شرایط بازار داخلی، موضوعاتی چون تخصیص ناچیز بودجه طرح های عمرانی، افت ساخت و ساز و کاهش تقاضا را از جمله چالش های جدی برخی واحدهای مهم تولیدی دانسته و تاکید کرده است که باید تصمیمات مهمی برای جلوگیری از بلاتکلیفی واحدهای تولیدی اتخاذ شود.
اعلام برائت حجت‌الاسلام دانشمند از فرقه شیرازی
حجت‌الاسلام دانشمند طی سخنانی در جمع مردم کرج بار دیگر از جریان شیرازی و شبکه‌های ماهواره‌ای این جریان اعلام برائت کرد. ایشان با تکیه بر انقلاب اسلامی ایران و جایگاه ولایت فقیه افزود: بنده سرباز ولایت بوده‌ام، هستم و خواهم بود و اگر بنده را قطعه قطعه هم بکنند، نمی‌توانند بنده را در مقابل نظام و رهبری قرار بدهند.
وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان و شناسایی برنامه‌های تفرقه‌افکنانه آنها گفت: یک جریانی است که می‌خواهد وحدت شیعه را به هم بزند و امت حزب‌الله را علیه خودی‌ها تحریک کند. دانشمند درباره حضور خود در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به جریان انحرافی و مشکوک شیرازی که تحت پوشش دفاع از تشیع و با حمایت آشکار دولت انگلیس به تفرقه میان مسلمین دامن می‌زند توضیح داد: یک سال است که با آنها قطع رابطه کرده و از آنان اعلام برائت کرده‌ام و گفته‌ام برنامه‌هایتان مخالف نظام است.

دستور دولت برای جلوگیری از بروز سیل در شمال
پس از قرائت گزارش های مربوط به میزان خسارت های ناشی از وقوع سیل در شمال کشور در هیئت دولت، ابلاغیه ای از سوی یکی از مسئولان ارشد اجرایی به تعدادی از اعضای کابینه و استانداران این مناطق ارسال شده که بر اساس آن، این مسئولان موظفند ظرف یک ماه راهکار اجرایی و عملیاتی مناسب برای اقداماتی چون ساماندهی رودخانه های استان، توسعه درختکاری و پوشش گیاهی ارتفاعات و جابه جایی واحدهای مسکونی و زیر ساخت های حمل ونقل و راه هایی را برای جلوگیری از بروز مجدد سیل و کاهش خسارت های ناشی از بارش های سنگین آینده به هیئت وزیران ارائه کنند.


افزایش میزان تجارت با آمریکا به روایت VOA
اخیرا صدای آمریکا در گزارشی اعلام کرده است در ۳ سال اخیر میزان تجارت آمریکا و ایران ۳۵ درصد افزایش داشته و از آن طرف میزان تجارت با اروپا حدود ۷۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

دستور کار جدید اصلاح طلبان
آقای عبدالله نوری در جلسه ای گفته است: ما اشتباهات گذشته را نباید تکرار کنیم، تقابل نظام و رهبری از اشتباهات ما بود، مدیریت موضوعات در انتخابات آینده مهم است، اصلی ترین کار ما عدم سر و صدا کردن است.
در این جلسه آقای خاتمی ضمن تأیید اظهارات عبدالله نوری می گوید: حتی ما نباید تقابل با شورای نگهبان داشته باشیم و باید بدون تقابل کارمان را پیش ببریم. هر کاری با شورا داریم باید از طریق دولت و وزارت کشور کار را پیش ببریم و فعلا هم در مقابل دولت ضمن همراهی باید در مقابل اختلافات سکوت کنیم.

توصیه بهزاد نبوی به همسر تاج زاده

اخیرا آقای بهزاد نبوی فعال شده است تا جریان اصلاحات را کنترل کند، وی جلسات متعددی با رسانه های اصلاح طلب و احزاب و چهره های اصلاح طلب برگزار می کند، وی با همسر تاج زاده دیدار داشته و گفته است: شما حداقل ۶ ماه دندان روی جگر بگذارید به همسرتان هم پیغام بدهید که ایشان هم فعلا آرام باشند، وظیفه ما الان آرام کردن اصلاح طلبان است، به هیچ وجه نباید با دولت روحانی سرشاخ بشویم، وضعیت فعلی برای ما یک فرصت است. ما اگر می خواهیم از این وضعیت نجات پیدا کنیم باید از آقای روحانی حمایت کنیم.

اخبار روزانه:

*«محمد صدر» از معاونان وزارت خارجه اصلاحات و مشاور خاتمی، در مصاحبه با یکی از پایگاه‌ها، با معرفی هاشمی به‌عنوان عامل شکست اصلاح‌طلبان، در پاسخ این پرسش که «چرا از دولت اصلاحات به دولت احمدی‌نژاد رسیدیم؟»، گفت: «یکی از دلایل مهمی که باعث بروز این اتفاق شد، در مجموع اشتباه اصلاح‌طلبان بود.»

* سناتور «تد کروز» از ایالت تگزاس، در سخنانی در کنگره آمریکا با اشاره به تحولات اخیر عراق، از سیاست خارجی آمریکا انتقاد کرد و این سیاست‌ها را باعث قدرت گرفتن ایران، چین و روسیه دانست. سناتور «تد کرزو» گفت: در پنج سال گذشته، آمریکا از نقش رهبری خود در جهان عقب نشسته است و خلأی که در پی آن به وجود آمده، توسط کشورهایی مانند ایران، روسیه و چین در حال پر شدن است.

* انتشار عکسی انسان‌دوستانه از آب دادن یک نظامی عراقی به اسیر داعشی در صفحات کاربران شبکه‌های اجتماعی جهان عرب، واکنش‌های جالبی را در بر داشته است. کاربران عرب‌زبان در مواجهه با این عکس، رفتار انسانی ارتش عراق را در برابر تروریست‌های تکفیری ستوده‌اند. این در حالی است که تروریست‌های داعش همواره اسیران را، به‌ویژه نظامیان را با غیرانسانی‌ترین روش‌ها به قتل می‌رسانند و پس از آن هم با افتخار تصاویر آن را پخش می‌کنند!

* پایگاه خبری «اینفو وارز» آمریکا در گزارشی مدعی شد مقامات آمریکایی هم‌اکنون نگران این مسئله هستند که اطلاعات محرمانه آمریکا از عراق به دست ایران افتاده باشد! این پایگاه خبری نوشت: «همکاری کامل نکردن نیروهای آمریکا و عراقی در این زمینه گمانه‌زنی‌هایی را در زمینه دستیابی ایران به یافته‌های اطلاعاتی آمریکا ایجاد کرده است.» این پایگاه خبری همچنین به نقل از روزنامه «وال‌استریت ژورنال» مدعی شد «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور آمریکا، سال گذشته دستوری را به نظامیان این کشور مبنی بر ارائه کمک‌های محرمانه به نیروهای امنیتی عراق داده است. گفته می‌شود اوباما همچنین دستور ایجاد یک مقر اطلاعاتی را در بغداد صادر کرده بود.»

* پلیس استان دیالی عراق اعلام کرد: «اعلامیه‌هایی با تیتر «آزادی‌خواهان السعدیه» در منطقه السعدیه – 60 کیلومتری شمال شرقی شهر بعقوبه مرکز استان دیالی – پخش شده است که در این اعلامیه‌ها به داعش برای خروج از این منطقه چهل‌وهشت ساعت فرصت داده شده است.» پلیس دیالی افزود: «در این اعلامیه آمده است که اگر داعش در مهلت مذکور از منطقه السعدیه خارج نشود، باید منتظر واکنش و برخورد شدید آزادی‌خواهان السعدیه باشد. آزادی‌خواهان السعدیه در اعلامیه خود داعش را به اعدام شهروندان، تعرض به نوامیس و سرقت اموال مردم متهم کرده‌اند.»

*پس از انعکاس خبر ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه در رسانه‌های ضد نظام، این مسئله یکی از دغدغه‌های شاخص برخی رسانه‌های دولتی و اصلاح‌طلب نیز شده است! چندی پیش و در جریال بازی والیبال ایران و برزیل، تعداد انگشت‌شماری افراد معلوم‌الحال با تجمع جلوی ورزشگاه خواستار آزاد شدن ورود بانوان به ورزشگاه شدند.

*پایگاه‌های خبری معاند نظام مانند بی‌بی‌سی و صدای آمریکا به‌سرعت این تجمع کوچک را پوشش دادند و البته بسیاری از رسانه‌های اصلاح‌طلب داخلی هم پیگیر این جریان شدند! در همین زمینه «سارا قاسم‌پور» دبیر کارگروه دختران در معاونت زنان رئیس‌جمهور هم گفت: «برخی حقوق دختران که حق آن‌هاست غصب شده، مثلاً رفتن به ورزشگاه‌ها که حق دختران است»!

اصرار ورود خانم‌ها به برخی از ورزشگاه‌ها که چند سالی است جنبه آشکار پیدا کرده و متأسفانه برخی از دولت‌ها نیز از آن حمایت کرده‌اند، در راستای پر و بال دادن رسانه‌های غربی به برخی از مسائل زنان است که ظرفیت چالش‌آفرینی دارد.

*بر اساس اخبار رسیده، به‌تازگی تعدادی از اعضای گروهک‌های ‌تروریستی از جمله گروهک تروریستی پژاک همراه با انواع و اقسام تجهیزات، قصد عبور از مرزهای کشور را داشتند که با هوشیاری مرزبانان نیروی زمینی ارتش، ضربه جبران‌ناپذیری به آن‌ها وارد شد.

https://shoma-weekly.ir/GvH4lp