گفته می‌شود که...

همسر شاه را چاق نشان ندهید!/ گزارش جالب خارجی‌ها از وضعیت اقلیت یهودیان ایران/ طرح جدید نوابغ فتنه علیه نظام/ پاسخ منفی ناطق‌نوری به درخواست باهنر/ متهم پرونده 3 هزار میلیاردی کیست؟ و...

لطفاً همسر شاه را چاق نشان ندهید!

یک تلویزیون سلطنت‌طلب با اشاره به ساخت سریال «معمای شاه» خطاب به صدا و سیمای جمهوری اسلامی تعیین تکلیف کرد و گفت: «لطفاً ثریا» همسر شاه را چاق نشان ندهید او لاغر بود

شهرام همایون در تلویزیون موسوم به کانال یک با حمله به «مهراوه شریفی‌نیا» بازیگر نقش ثریا در سریال معمای شاه با عصبانیت گفت: خانم «ثریا این شکلی نبود!»

همایون که مدعی است مردم ایران از او حرف‌شنوی دارند این را هم گفت که: وقتی برنامه اجرا می‌کنم فکر می‌کنم فقط ۱۰ نفر مثل مادر و پدرم برنامه مرا می‌بینند! اگر ۲۰ نفر هم ببینند، خدا را ۲۰ بار شکر می‌کنم!

گزارش جالب خارجی‌ها از وضعیت اقلیت یهودیان ایران
نتایج تحقیق بین‌المللی سازمان غیردولتی «اتحادیه ضد افترا» نشان می‌دهد ایران در بین کشورهای خاورمیانه کمترین میزان یهودی ستیزی را دارد. به گزارش خبرگزاری‌های خارجی در این نظرسنجی شاخص«یهودی ستیزی» در بیش از ۱۰۰ کشور جهان سنجیده شده است. ایران، پایین‌تر از همه کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا قرار دارد.

متهم پرونده 3 هزار میلیاردی کیست؟

ناصر سراج ، رئیس سازمان بازرسی با اشاره به دستگیری یکی از متهمان فساد سه هزار میلیاردی در خارج از کشور گفت: این فرد همان روزهای نخست رسیدگی به خارج از کشور فرار کرد و جزو متهمان اصلی پرونده و اتهامش اخلال در نظام اقتصادی است. این فرد با جریان مه آفرید در ارتباط بود که در خارج از کشور دستگیر و به ایران منتقل شد.این فرد جزء متهمان اصلی پرونده و اتهامش اخلال در نظام اقتصادی است. این متهم یکی از اعضای فساد مالی و بانکی بوده است. وی تحویل دادسرا شده و در حال حاضر به پرونده وی رسیدگی می شود تا با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شود.این فرد همان روزهای نخست رسیدگی به خارج از کشور فرار کرده بود و خوشبختانه اینترپل همکاری کرد و دستگیر شد.

طرح جدید نوابغ فتنه علیه نظام

گروهک حزب کمونیست به همراه برخی دیگر از گروهک‌های چپی، در برنامه‌های گوناگون از کارگران ایرانی خواسته بودند، روز ۱۱ اردیبهشت دست به طغیان و شورش بزنند! بی‌اعتنایی مردم ایران به گروهکها در آمریکا و اروپا تا حدی است که مخالفان نظام گاه زشت‌ترین اهانتها را به ایرانیان داخل کشور و خارج‌نشین روا می‌دارند. دو سال پیش رادیوی کمونیستی به زبان فارسی در سوئد، به دلیل نداشتن مخاطب، تعطیل شد!

در همین حال، عناصر نابغه مخالف مردم ایران، طرح پیچیده و صدالبته کارشناسی شده «آزادی یواشکی» را علیه باورهای مردم ایران به اجرا گذاشتند!مخالفان این بار به دوستان خود در فضای مجازی پیشنهاد دادند که در اقدامی چریکی (!) از ولنگاری‌های خود و اطرافیانشان عکس تهیه کنند و عکسها را بدون واهمه منتشر سازند.

قبلاً نیز پیاده‌روی در خیابان‌های مرکز تهران، روشن کردن «اتو» در ساعت ۲۱، خرج نکردن پول خرد و... به عنوان شیوه‌های مبارزه با نظام و مردم ایران پیشنهادشده بود!

اظهار نظر جدید درباره تشکیل فراکسیون اعتدال

در حالی که بارها اعلام شده است فراکسیون اعتدال تشکیل می شود و تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است، این بار عابد فتاحی، نماینده ارومیه در مجلس گفت: فراکسیون اعتدال، چهارم خرداد پس از انتخابات هیات رییسه رسما اعلام موجودیت می کند.

وی که از طراحان تشکیل فراکسیون اعتدال در مجلس است، در گفت وگو با تسنیم یادآور شد: هنوز هیچ کس به صورت رسمی برای عضویت در این فراکسیون ثبت نام نکرده است، اما تمامی نمایندگان مستقل و اصلاح طلب مجلس می توانند در این فراکسیون ثبت نام کنند.

موج تازه شایعه‌سازی علیه برنامه هسته‌ای
همزمان با حضور تیم مذاکره‌کننده در وین، برخی سایت‌ها درباره برنامه هسته‌ای خبرسازی کردند. یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با ایرنا، ضمن تکذیب شایعه ممنوع الخروج شدن مسئولان سابق سازمان انرژی اتمی به شایعات درباره «پارچین» اشاره کرد وگفت: «با توجه به بازدیدهای انجام گرفته از سایت پارچین توسط بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال‌های قبل و به اثبات نرسیدن هرگونه انحراف از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان، این گونه خبرسازی‌ها و شایعه پراکنی‌ها همزمان با برگزاری دور جدید مذاکرات، توسط عوامل اطلاعاتی غرب صورت می‌گیرد

گزارش بند 350 اوین تهیه شد

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شما مسئول کمیته پیگیری بند 350 اوین هستید و بررسی های این کمیته به کجا رسید؟ اظهار داشت: اصلا چنین کمیته ای به این معنا که می گویید نبوده است.بنا بود گزارشی در این خصوص در دولت تهیه شود که گزارش هم تهیه شده و تکمیلی اش هم انجام می شود.به هر حال مقامات قضایی زندان باید پاسخ روشن را در این خصوص بدهند.

بازداشت زن آمریکایی بخاطر پیتزا

"بیوالنتی هال" از اهالی شهر جاستونیا در ایالت کارولینای شمالی پس از آن که کارکنان یک پیتزافروشی از پس دادن پول او خودداری کردند، با پلیس تماس گرفت.

به گزارش العالم، این زن آمریکایی به پلیس خبر داد که از طعم سس روی پیتزا خوشش نمی آید و نمی تواند آن را بخورد، اما فروشنده پیتزا حاضر نیست بهای آن را به وی باز گرداند.
به نوشته رسانه های آمریکایی، پلیس ایالتی این زن را به دلیل استفاده نابجا از شماره تماس اضطراری پلیس، بازداشت کرده است.

بازداشت 3 نفر در پرونده ستاد سوخت

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه در خصوص پرونده ستاد سوخت و دستگیری فرد جدیدی در این پرونده نیز اظهار داشت: این پرونده در حال رسیدگی است و در حال حاضر سه نفر در ارتباط با آن در بازداشت موقت به سر می برند. تعدادی نیز قبلا با قرار های مناسب آزاد شدند. البته پرونده افرادی که با قرار وثیقه آزاد شدند باز است و رسیدگی می شود.

رایزنی هیکل با وزیر جنگ آمریکایی در مورد ایران

یک روزنامه صهیونیستی خبر داده وزیر دفاع آمریکا قرار است چند روز دیگر با وزیر جنگ اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی دیدار کند. رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند چاک هیگل وارد سرزمین‌های اشغالی شده و تا ساعاتی دیگر با موشه یعلون، وزیر جنگ درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو می‌کند.
به گزارش تسنیم، روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست این خبر را در حالی اعلام کرده که وزیر آمریکا پس از تأکید بر لزوم همکاری کشورهای عرب در ریاض وارد سرزمین‌های اشغالی شده است.
همکاری‌های نظامی مابین آمریکا و اسرائیل از جمله دیگر موضوعات مورد گفت‌وگوی دو طرف در این دیدار دوجانبه خواهد بود.

تحلیل بلیکس از توان موشکی ایران

در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه ژاپنی ماینچی شیمبون گفته است که دانش موشکی ایران پیشرفته تر از کره شمالی است و نسبت به همکاری ایران و کره شمالی هشدار داده، هانس بلیکس رییس پیشین تیم بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرده که بحث موشک های بالستیک نباید در مذاکرات وارد شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی در گفت وگوی خود با المانیتور، همچنین به تفسیرهای امنیتی درباره ایران اشاره کرد و گفت: وقتی آمریکا ناوهای هواپیمابر خود را به خلیج فارس می فرستد، چگونه انتظار دارد ایران این حرکت را یک تهدید تلقی نکند؟

ورود سازمان بازرسی به مالیات فوتبالیست‌ها
بدهی مالیاتی فوتبالی‌ها در سازمان بازرسی بررسی می‌شود. بعد از خبر بررسی قرارداد بازیکنان این بار خبر رسید سازمان لیگ برتر برای بازیکنانی که وضعیت بدهی‌های معوقه مالیاتی خود را روشن نکرده‌اند کارت شرکت در مسابقه‌ها را صادر نمیکند. به گزارش خبرگزاری‌ها همچنین در فصل جدید نقل و انتقالات لیگ برتر، یک نسخه از قراردادها برای ادارات کل امور مالیاتی استان‌ها ارسال می‌شود

تملق عجیب یک مجری و سکوت هاشمی

روزنامه کیهان در ستون مربوط به خوانندگان خود پیغام یکی از مخاطبانش در خصوص حاشیه یک مراسم در کتابخانه ملی را درج کرد: در حضور آقای هاشمی در کتابخانه ملی مسئول اجرایی مراسم برای خوش‌خدمتی آقای هاشمی را با مقام حضرت فاطمه زهرا(س) مقایسه کرده و گفته همان‌گونه که مرحوم شریعتی گفته فاطمه فاطمه است من می‌گویم هاشمی هاشمی است. ای کاش آقای هاشمی در این مراسم در مقابل این نوع تملق‌های دور از عقل و منطق واکنش نشان می‌داد و سکوت اختیار نمی‌کرد.

.

ربودن قهرمان شمشیرباز کار جیش العدل نیست

حجت الاسلام حمیدی ، رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: گروهک تروریستی جیش العدل هیچ ارتباطی با ربودن عضو تیم ملی شمشیر بازی و وکیل دادگستری ندارد. تحقیقات قضایی امنیتی در این زمینه ادامه دارد و امیدواریم به زودی خبرهای خوبی اعلام کنیم.

یک فیلم ضدایرانی دیگر در راه سینما

فیلم ضدایرانی «گلاب» اولین تجربه کارگردانی جان استوارت پاییز به اکران عمومی درمی‌آید. مهر نوشت؛ فیلم ضدایرانی «گلاب» که بر مبنای خاطرات مازیار بهاری از تجربیاتش پس از انتخابات 88 در ایران ساخته شده است، پاییز در آمریکا به نمایش درمی‌آید. بهاری این کتاب را با همکاری ایمی مولوی نوشت و در آن به ماموریتش برای پوشش دادن انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در سال 2009 و پیامدهای آن که دستگیر شدنش بود، پرداخت.

اجرای آزمایشی فیلترینگ هوشمند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای فیلتر کردن بخش های غیراخلاقی برخی سایت ها، با سه دانشگاه و مرکز پژوهشی در داخل کشور قرارداد امضا کرده ایم تا برای موارد خاص، فیلترینگ هوشمند طراحی کنند که فعلا این طرح در حال اجرای آزمایشی است.

به گزارش مهر، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیأت وزیران و در جمع خبرنگاران درباره افزایش پهنای باند اینترنت افزود: طرح شبکه ملی ارتباطات را طراحی کرده ایم و الان ابعاد مختلف آن در حال اجراست.

امیدواریم در شش ماهه اول سال، حدود پنج یا شش شهر بزرگ را به صورت آزمایشی به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم و تا پایان سال 94 تمام کشور به این شبکه متصل شود.

واعظی درباره رفع فیلتر واتس آپ گفت: وزارت ارتباطات آنچه را که مربوط به حوزه خودش است، انجام می دهد. موضوعاتی که در این باره مطرح شده چندان مهم نیست و بی خودی روی آن تبلیغات شده است.

در هر حال این مسائل مسیر خود را طی می کند. این اظهارات در حالی است که روز گذشته شبکه وایبر باز هم دچار اختلال شد و گمانه زنی هایی درباره امکان فیلتر شدن آن مطرح شد

نگرانی سیا از هکر‌های ایرانی
جمعی از کارشناسان امنیت سایبری امریکا در یک اجلاس مربوط به امنیت سایبری در واشنگتن از «افزایش قابلیت حملات سایبری ایران علیه وب سایت‌های اطلاعاتی و دفاعی امریکا» ابراز نگرانی کردند.به گزارش خبرگزاری‌های خارجی، در این نشست که رؤسای سابق سازمان‌های «آژانس امنیت ملی امریکا» (NSA) و سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (CIA) حضور داشتند تأکید شد: «توسعه قابلیت‌های هکرهای ایرانی از سال 2010 و پس از حمله ویروس اینترنتی استاکس نت به تأسیسات غنی‌سازی ایران، افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است و هکرهای ایرانی توانسته‌اند پس از این تاریخ بارها به وب سایت‌های اطلاعاتی بانک‌ها و برخی تأسیسات حیاتی امریکا نفوذ کنند.».

رد شکایت دستمزد 92 کارگران

علی اکبر بختیاری، رئیس حوزه ریاست دیوان عدالت اداری جزئیات رای هیات تخصصی را در خصوص رد شکایت کارگران در مورد دستمزد سال 92 تشریح کرد و گفت: هیئت تخصصی این مصوبه را خلاف قانون تشخیص نداد. بزودی رای در روزنامه رسمی چاپ و به اطلاع مردم خواهد رسید.بند یک ماده 41 قانون کار پیش بینی کرده تعیین دستمزد با توجه به نرخ تورم صورت گیرد و الزامی در این زمینه وجود ندارد. همچنین مشاورانی که پرونده را بررسی کردند، اعلام کرده اند که تعیین نرخ دستمزد کارگران منطبق با ماده 41 قانون کار است.بر اساس قانون دیوان عدالت این رای ظرف 20 روز از سوی 10 قاضی دیوان عدالت و یا رئیس دیوان عدالت اداری قابل تجدید نظرخواهی است و طرفین نمی توانند اعتراض کنند.

ادعای حضور شمشیرباز ربوده شده در خاک ایران
عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: «ملی پوش شمشیر باز ربوده شده داخل خاک ایران است و پیگیری‌ها برای روشن شدن وضعیت جمشید دانایی‌فر گروهبان ربوده شده توسط جیش العدل همچنان ادامه دارد.» به گزارش خانه ملت، محمد حسن آصفری افزود: «در مورد بحث ملیپوش شمشیرباز اسنادی به دست آمده و سرنخ‌هایی کشف شده و کمیسیون به صورت جدی پیگیر این موضوع است

جزئیات آئین دادرسی کیفری

حجت الاسلام محمد مصدق، معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح همراه داشتن کارت ضابطیت از سوی ماموران در هنگام ماموریت، تشکیل پلیس اطفال و نوجوانان، بازجویی از زنان و افراد نابالغ توسط ضابطان زن، تماس متهمان با خانواده شان پس از تحت نظر قرار گرفتن، توجه به سازمانهای غیر دولتی به عنوان اعلام کننده جرم، جبران خسارت ایام بازداشت پس از تبرئه و تشکیل پرونده شخصیتی از جمله مهمترین موضوعات قانون جدید آیین دادرسی کیفری دانست و گفت: فردی که از سوی پلیس دستگیر می شود در جهت رعایت حقوق متهم باید اجازه داشته باشند با خانواده اش تماس گرفته و موضوع را به آنها اطلاع دهد. توجه داشته باشید که متهم مجرم نیست و نباید حقوق او پایمال شود. در تحقیقات مقدماتی حق نداریم متهم را مجرم خطاب قرار دهیم. در قانون جدید دادرسی قرار مجرمیت دادسرا به قرار جلب دادرسی تغییر پیدا کرده است و بازپرس حق ندارد نام او را مجرم بگذارد.همچنین اگر بعضی از سوی ضابطین دستگیر شد ضابطان باید یک ساعت بعد موضوع را به قاضی کشیک یا دادستان اطلاع دهند. وکیل هم پس از تحت قرار گرفتن متهم به عنوان مشاوره می تواند در پرونده ورود پیدا کند.

کشته‌شدن تروریست پاکستانی هنگام ورود به مرزهای ایران

«نور محمد» معروف به «بابا لادلا» از تروریست‌های معروف منطقه «لیاری» در شهر کراچی هنگامی که قصد ورود غیرقانونی به ایران را داشت در درگیری با نیروهای مرزبانی پاکستان کشته شد. بابا لادلا نماینده گروه تبهکار «عزیز بلوچ» تروریست بزرگ پاکستان محسوب می‌شد. لادلا از تروریست‌های معروف منطقه لیاری واقع در کراچی است که دولت ایالتی سند، ۳ میلیون روپیه برای دستگیری یا کشتن وی تعیین کرده بود. به گزارش پلیس، بابا لادلا به خاطر ارتکاب جرم‌هایی چون قتل، آدم‌ربایی، قاچاق موادمخدر و زورگیری تحت تعقیب بود و بیش از ۱۲۰ پرونده علیه وی تشکیل شده است. گزارش‌های غیررسمی نشان می‌دهد، نیروهای مرزی ایران، جسد بابا لادلا را به پاکستان تحویل داده‌اند و قرار است جسد وی به کراچی انتقال یابد. در عین حال، یک مقام امنیتی پاکستان ابراز کرد: کشته شدن تروریست معروف اولین نتیجه همکاری امنیتی تهران- اسلام‌آباد در زمینه کنترل امنیت مرزهاست.

مذاکره برای فاتحه خوانی؟!

علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس سه شنبه شب در حاشیه همایش تجلیل از مدافعان حرم حضرت زینب (س) در پاسخ به پرسش یکی از حضار جلسه که معتقد بود تیم مذاکره کننده، «فاتحه نظام را خوانده اند»، گفت: مگر ممکن است رهبر معظم انقلاب برای فاتحه خوانی نظام، بفرمایند بروید جلو و مذاکره ادامه پیدا کند؟

به گزارش انتخاب، وی در پاسخ به پرسش فردی که مدعی بود ظریف در غرب نرم صحبت می کند و در مجلس محکم، بیان کرد: گزارشی که ما از مذاکره و برخوردهای آقای ظریف داریم، نشان دهنده مواضع محکم و تهاجمی ایشان در گفت وگوهاست.

احتمال جریمه بانک فرانسوی بهخاطر ایران
بانک «بی.‌ان. ‌پی. پاریباس» فرانسه که به اتهام «نقض تحریم‌های ایالات متحده» روبه‌روست، به منظور حل و فصل این پرونده و پرداخت بیش از سه میلیارد دلار جریمه، وارد مذاکره با مقام‌های امریکا شده است. رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت: دادستان‌ها بر این بانک فرانسوی فشار وارد می‌کنند که به فعالیت‌های غیرقانونی خود اعتراف کند. بنا براین گزارش روز سه‌شنبه رئیس اجرایی این بانک فرانسوی به همراه وکلای پرونده با مقام‌های اداره خدمات مالی شعبه نیویورک دیدار کرده و خواستار انعطاف امریکا در این موضوع شده‌اند. نیمی از کارمندان این بانک متهم به دست داشتن در عملیات نقض تحریم‌های مالی امریکا بوده‌اند.

تکذیب خبر دلایل لغو سفر عارف

عضو هیات‌مدیره بنیاد امور ایرانیان برخی اخبار مبنی بر لغو سفر عارف به شیراز به خاطر اعتراضات تشکل‌های دانشجویی را تکذیب کرد و گفت: شرکت در اجتماعات دانشجویی همواره از مسائل جانبی سفرهای آقای عارف بوده است و ایشان به خاطر احساس تعلق به فضای دانشگاهی و دانشجویی در جریان سفرها دعوت‌های دانشجویی را رد نمی‌کردند. حسن رسولی در گفت‌وگو با ایلنا و در واکنش به مصاحبه دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز با یکی از خبرگزاری‌ها مبنی براینکه به خاطر اعتراضات تشکل‌های دانشجویی سفر محمدرضا عارف رئیس بنیاد امور ایرانیان به همراه جعفر توفیقی لغو شده است، این مساله را کذب دانست و گفت: سفرهای استانی عارف در شرایط فعلی با هدف افتتاح و راه‌اندازی شعب بنیاد امور ایرانیان صورت می‌گیرد.عضو هیات‌مدیره بنیاد امور ایرانیان با اشاره به افتتاح شعب این بنیاد در استان‌های خراسان‌رضوی و اصفهان، اظهار کرد: درمورد استان فارس گزارشی از مقدمات تاسیس شعبه در جلسه اخیر هیات‌مدیره بنیاد ایرانیان در روز یکشنبه مطرح و تشخیص این بود که مقدمات کامل برای راه‌اندازی فراهم نشده است.

آخرین وضعیت پرونده روزنامه های آسمان و بهار

جمال خندان ،وکیل مدافع مدیران مسئول روزنامه های توقیف شده «بهار» و «آسمان» با تشریح آخرین وضعیت این دو روزنامه گفت: پرونده روزنامه آسمان برای محاکمه به شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.به رای دادگاه در خصوص روزنامه بهار اعتراض کرده ایم و پرونده برای رسیدگی به اعتراض ما به شعبه 32 دیوان عالی کشور ارجاع شده است. ما در لایحه اعتراضی خود به اصل محکومیت اعتراض داشتیم. پیش از این مدیر مسوول روزنامه بهار در مصاحبه ای اعلام کرد، دادگاه من را به 91 روز حبس تعزیزی نیز محکوم کرده که به مدت دو سال تعلیق شده است.همچنین روزنامه 6 ماه توقیف شده است.

درخواست محاکمه مدیران سابق برای تولید بنزین سرطانزا
یک سایت خبری با انتشار گزارشی درباره ارتباط مرگ و میر‌ها در پایتخت و کلانشهرها با بنزینی که در دولت گذشته تولید شد، از مسئولان وقت خواست در این باره پاسخ بدهند. عصر ایران این پرسش را طرح کرد که «آیا رئیس جمهوری و وزرای وقت و رئیس وقت سازمان حفاظت محیط زیست به سرطانزا بودن بنزین پتروشیمی آگاهی داشتند یا خیر؟ » و خود پاسخ داد: «اگر آگاهی نداشتند که عذر بدتر از گناه است اگر هم می‌دانستند و دانسته مردم را در معرض ابتلا به سرطان قرار دادند، مجرم هستند و باید بازخواست، محاکمه و مجازات شوند

پاسخ منفی ناطق‌نوری به درخواست باهنر
باهنر در خصوص احتمال حضور علی‌اکبر ناطق‌نوری در انتخابات مجلس دهم نیز گفت: ما نشست مستمر تعریف‌شده سیاسی با آقای ناطق نداریم، البته خب از خیلی وقت‌ها پیش در گذشته با آقای ناطق‌نوری کار می‌کردم. من از اتفاقاتی که در این سه چهار سال افتاد بسیار متأثر شدم و یک‌جاهایی به آقای ناطق نوری ظلم شد و جناب آقای ناطق یک مقدار که نه، خیلی زیاد پایش را از فعالیت‌های سیاسی کنار کشید. خیلی هم دنبال ایشان رفتیم و من هنوز هم معتقدم جناب آقای ناطق یک ظرفیتی برای نظام و انقلاب است.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: با وجود اینکه آقای ناطق سن ماها را دارد هنوز هم معتقدم که جناب آقای ناطق یک ذهنیت خوبی است، برای همین هم به صورت پراکنده بارها و بارها با آقای ناطق صحبت کردیم. اینکه حالا اخیراً کاری ویژه کرده باشد، خیر! و در مجموع هم پاسخ آقای ناطق هنوز هم تغییر نکرده است و می‌گوید من هیچ احساس تکلیفی هم نمی‌کنم؛ چه زمان ریاست جمهوری، چه زمان مجلس و... احساس تکلیف نمی‌کنم‌. نایب‌رییس دوم مجلس شورای اسلامی در خصوص مذاکرات برخی اصولگرایان با ناطق‌نوری در خصوص انتخابات مجلس دهم گفت: سؤال کردیم که آیا می‌آیید یا نمی‌آیید؟! پاسخ آقای ناطق نوری هیچ تغییری نکرد و تا آنجایی که من اطلاع دارم، این است که آقای ناطق می‌گویند "من نمی‌آیم". اینکه در آینده چه اتفاقی می‌افتد نمی‌دانم، خب در عالم سیاست ممکن است هر اتفاقی بیفتد ولی تا الان که من خبر دارم، آقای ناطق نوری قانع نیست و اصلاً قرار نیست برای انتخابات مجلس بیاید.

توضیحات سلحشور در مورد تجمع میدان فاطمی

فرج‌ا... سلحشور گفت: تظاهراتی که برای عفاف و حجاب برگزار شد، به‌رغم اینکه مجوز نداشت، چون از قبل اعلام شده بودعده‌ای از مردم ازجمله بنده در‌ آن شرکت کردیم. این تظاهرات از طرف تعدادی از طلاب حوزه علمیه آیت‌ا... ایروانی برگزار شد و سپس دو هیات مذهبی هم با این طلاب همراه شدند. تسنیم نوشت؛ این کارگردان تأکید کرد: البته وزارت کشور نباید تعلل می‌کرد و باید به مردم مجوز می‌داد. خود طلاب و هیات‌های برگزارکننده هم باید این موضوع را جدی‌تر پیگیری می‌کردند. وی اظهار کرد: من در جریان برپایی این تظاهرات نبودم؛ از این نظر شرمنده‌ام؛ ولی افتخار می‌کنم در راه امر به معروف و نهی از منکر قدمی بردارم. وقتی که شنیدم قرار است چنین تظاهراتی صورت گیرد از باب وظیفه من هم شرکت کردم تا بگویم من هم نسبت به وضعیت عفاف و حجاب، بدحجابی و بی‌حجابی معترض هستم.وی همچنین ابراز کرد: اگر مشکلی وجود داشت، قطعاً مأموران نیروی انتظامی برخورد می‌کردند، خصوصاً که حضور مردم ترافیک سنگینی هم ایجاد کرده بود.


محاکمه ضاربِ شهید علی خلیلی به اتهام قتل عمد

ضارب شهید علی خلیلی به‌زودی به اتهام قتل عمد در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شود. 25 تیر ماه سال 90 علی خلیلی در جریان نهی از منکر پسر جوانی به نام احسان با ضربه‌های چاقوی وی مجروح شد. وی بلافاصله به بیمارستان منتقل شد که در ابتدا چند بیمارستان از پذیرش او خودداری کردند. تحقیقات در این زمینه نشان داد، متهم قصد سوارکردن دختر جوانی به زور را داشته که علی خلیلی با مشاهده این صحنه برای تذکر به سمت پسر جوان رفت اما با ضربه چاقو از ناحیه گردن مجروح شد. جانباز ناهی از منکر ساعت 19 یکشنبه سوم فروردین بر اثر بیماری طولانی پس از جراحات وارده، درگذشت. پس از شهادت ناهی از منکر پرونده او برای رسیدگی در اختیار قاضی سپیدنامه، بازپرس شعبه دهم دادسرای جنایی تهران قرار گرفت. گزارش کارشناسی حاکی از این است که فوت شهید علی خلیلی با ضربه وارده به شاهرگ در حادثه سال ۹۰ مرتبط بوده است.

رویتر: ایران پس از روسیه و چین سومین تهدید سایبری علیه آمریکاست

کارشناسان سایبری آمریکا می‌گویند، ایران در حال جاسوسی سایبری از مراکز اقتصادی و نظامی آمریکا به تلافی حملات ویروسی استاکس‌نت است.وبسایت رادیو فردا نوشت: تنها حدود دو هفته قبل شرکت آمریکایی امنیت سایبری ماندیانت براساس گزارش‌های فایرآی خبر داد که حملات هکرهای ایرانی علیه بخش انرژی و سازمان‌های دولتی آمریکا در یک سال گذشته افزایش یافته است و از این نظر ایران پس از روسیه و چین جدی‌ترین تهدید سایبری برای ایالات متحده محسوب می‌شود.در گزارش رویترز از نشست روز دوشنبه امنیت سایبری سخنان مایکل هیدن، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سی‌آی‌ای)، بازتاب داده شده است که نسبت به فعالیت‌های هکرهای ایرانی ابراز نگرانی کرده است.
رویترز به نقل از کارشناسان امنیتی می‌نویسد: هکرهای ایرانی به تلافی حملات استاکس‌نت به تاسیسات هسته‌ای ایران در سال 2010 فعالیت خود را علیه اهداف خارجی آغاز کردند.

اخبار کوتاه:

* شنیده‌ها حاکی است که به دنبال رونق مباحث ورود خودروهای مدل «اروندی» به استان خوزستان، تعدادی از مدیران و نمایندگان شورای اسلامی شهرهای اهواز، آبادان و خرمشهر این ماشینها را تحویل گرفته‌اند و یا به دنبال رایزنی برای پیگیری و دریافت و تحویل این نوع خودروها هستند.

* خبرها حاکی است، رژیم بحرین در اقدامی که حاکی از بی اعتمادی کامل به دست نشانده‌های این رژیم در امور مختلف است، برنامه برچیدن وزارت حقوق بشر را در سر دارد.

* ستوان سوم هادی دلاور مأمور پلیس پایتخت که به علت برخورد نارنجک یکی از اراذل محله نواب تهران دو ماه در کما بود، صبح دیروز به خیل عظیم شهدا پیوست. پیکر این شهید گرانقدر امروز ساعت 9 صبح تشییع می شود.

* سردار حسین ذوالفقاری فرمانده مرزبانی ناجا گفت: براساس دلایل و شواهدی که ما در اختیار داریم براین باوریم که گروهبان دانایی فر زنده است. فرمانده مرزبانی همچنین از دستگیری عامل اختلاس 100 میلیاردی در مرز ساحلی بوشهر خبر داد.

* روزنامه «دیلی تلگراف» در گزارشی با اشاره به لباس طراحی شده توسط یک طراح برجسته ایرانی برای «کاترین اشتون»، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، این لباس را راه حلی برای برطرف ساختن یک مشکل شکلی در مذاکرات با طرف ایرانی معرفی کرده است.

https://shoma-weekly.ir/frfmyn