گفته می‌شود که...

همایش تبلیغاتی برای مشایی/ حضور دو مرجع تقلید در عروسی/ فشار بر خاتمی به خاطر هاشمی!/ یک تریبون برای همجنس بازان / انتقاد یک شاعر از بنر احمدی‌نژاد!/ گشت ارشاد ویژه بازیگران سینما/ اخراج به جرم نپذیرفتن هدیه رئیس! و....


اخراج به جرم نپذیرفتن هدیه رئیس!
 رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حسابرس دیوان محاسبات مستقر در اداره کل میراث فرهنگی خراسان را به‌علت رد هدیه یک میلیون ریالی‌اش مورد عتاب قرار داد و دستور داد وی از ساختمان میراث فرهنگی اخراج شود! این برخورد، هنگام بازدید وی از استان خراسان و پخش گل و کارت‌های هدیه بین کارکنان سازمان متبوعه در استان رخ داد که یکی از حسابرسان دیوان مستقر در سازمان میراث فرهنگی ضمن قبول شاخه گل، کارت هدیه را به‌علت نداشتن اجازه دریافت هرگونه هدیه از سازمان‌های طرف حسابرسی، مسترد کرد که این عمل وی، موجب پرخاش معاون رئیس‌جمهور شد و دستور داده وی از ساختمان سازمان میراث استان اخراج شود! بنا به قانون و تعیین چارجوب اختیارات مدیران سازمان‌های دولتی، پرداخت هرگونه وجوه دولتی، ولو به کارکنان، مبتنی بر مقررات و قوانین مالی و محاسباتی است و شیوه‌های توزیع وجوه به شیوه کارپردازانه جرم تلقی می‌شود.

فشار بر خاتمی به خاطر هاشمی!
پس از سخنان و مواضع اخیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد انتخابات و اینکه «نمی‌گویم که نمی‌آیم» برخی به این صرافت افتاده‌اند که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر آن است تا وارد گود انتخابات شود.
شنیده‌های پایگاه خبری "انتخابات ایران" حکایت از آن دارد به همان میزانی که برخی از اطرفیان آیت الله هاشمی بر ورود وی به عرصه انتخابات اصرار دارند، برخی از دیگر از افراد نیز دنبال آن هستند تا وی را از آمدن منصرف کنند.
بر اساس این شنیده، گروه دوم در حال رایزنی فشرده با سیدمحمد خاتمی هستند تا او را قانع به ثبت نام در انتخابات پیش رو کرده و از حضور آیت‌الله هاشمی جلوگیری کنند.

تریبونی برای همجنس بازان
رسانه دولتی انگلیس (BBC) با کارمندانی که به انواع مفاسد آلوده اند، مأموریت تبلیغ برای همجنسگرایی و حمایت از همجنسبازان را در صدر فعالیت های خود قرار داده است. تلاش بخش فارسی بی بی سی برای ترویج این عمل شنیع در بین ایرانیان بسیار پررنگ است.

حضور دو مرجع تقلید در عروسی
مشرق: «محمدعلی آذرشب»، مترجم عربی پیام‌های رهبر انقلاب در توصیف مراسم ازدواج خود گفت: ازدواج من بسیار سنتی بود و دو تن از بزرگترین مراجع تقلید وقت یعنی آیات عظام گلپایگانی و مرعشی نجفی در آن حضور داشتند.

هم خودش را می‌شناسدو هم کسانی که قیامت کردند!
شبکه دولتی انگلیس معتقد است نامزدی خاتمی از حیث هزینه‌سازی برای جمهوری اسلامی مطلوب است اما در جمع‌بندی کلی چیزی عاید اپوزیسیون نمی‌کند.
بی‌بی‌سی فارسی در تحلیلی با ادعای اینکه عدم احراز صلاحیت خاتمی وجهه نظام را خدشه‌دار می‌کند، تصریح می‌کند که حتی در صورت تأیید صلاحیت و رسیدن به قدرت، خاتمی اختیار چندانی نخواهد داشت و نقشی بیشتر از تدارکاتچی ایفا نخواهد کرد.بی‌بی‌سی همچنین خاطرنشان کرد: یادآوری رأی دادن خاتمی در انتخابات مجلس در دماوند، می‌تواند بیانگر عدم توانایی خاتمی در ایستادگی مانند کروبی و موسوی باشد. از جنبه دیگر باید از افرادی که رئیس دولت اصلاحات را به کاندیداتوری دعوت می‌کنند پرسید که آیا تا آخر در کنار او خواهند ایستاد؟ یادآوری بیش از هشتصد روز حبس خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی به حل این معما کمک خواهد کرد. در اعتراضات بعد از انتخابات 88، بارها شعار «موسوی بازداشت بشه، ایران قیامت میشه» تکرار شد ولی با آغاز حبس خانگی این دو در بهمن 89، اعتراضی به وقوع نپیوست.

تذکر گرانی کاغذ به رئیس جمهور
مهر: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: روز یکشنبه به دلیل گرانی کاغذ، تذکری به وزیر صنعت دادیم و روز سه شنبه تذکر خود را خطاب به رئیس جمهور اعلام خواهیم کرد.

طرح مشترک اسرائیل ترکیه و 3 کشور عربی علیه ایران
اسرائیل با ترکیه و چند کشور عربی به تفاهم رسیده است تا در مقابل موشک‌های بالستیک ایران پروژه‌ای را با همکاری یکدیگر برای دفاع از خود آغاز کنند. روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» به نقل از «ساندی تایمز» نوشت: «اسرائیل و ترکیه و 3 کشور عربی به توافقاتی درباره ساخت سپر موشکی و دفاعی رسیده‌اند تا در مقابل موشک‌های بالستیک از خودشان دفاع کنند.
خبرها حاکی از آن است که این ابتکار عمل بین اسرائیل، ترکیه، عربستان، اردن و امارات بوده تا در برابر ایران، سپر دفاعی بسازند.» ساندی تایمز نوشت: «این کشورها به توافق رسیده‌اند که اطلاعات خود را درباره دفاع در مقابل موشک‌های بالستیک در اختیار هم بگذارند تا به یک جمع‌بندی مناسب برسند و تکنولوژی ضدموشکی خود را ارتقا بخشند. این گروه که به گروه 1+4 مشهور شده‌اند، برنامه دارند با آمریکا نیز در این زمینه همکاری‌هایی را انجام دهند».

گاف بی‌بی‌سی و صدای آمریکا در پخش یک صدای ضبط شده
بی‌بی‌سی‌ فارسی در تازه‌ترین افتضاح اخلاقی و حرفه‌ای خود صدای ضبط شده شخصی را پخش کرد که پیش از این با نام دیگری در شبکه صدای آمریکا پخش شده بود.(!) سایت بولتن نیوز نوشت: چند روز پیش، صدای آمریکا و بی‌بی‌سی فارسی به دنبال سیاه‌نمایی‌های خود از وضعیت داخل کشور، برنامه‌ای با نظرخواهی تلفنی از مخاطبان خود درباره گرانی‌های اخیر و تاثیر نرخ ارز بر کالاهای داخلی و... داشتند اما بعد از پخش صدای یکی از بینندگان از صدای آمریکا، همان صدا و همان کلمات نیز از برنامه بی‌بی‌سی فارسی پخش شد.
بنا بر این گزارش، ماجرا از این قرار است که پیامی از صدای آمریکا و برنامه روی خط با نام حمید از سمنان پخش شد که به این نکته اشاره می‌کند که همه مشکلات موجود به خاطر نظام جمهوری اسلامی و... است. اما در برنامه نوبت شما در تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی نیز، این بار همان صدا با نام مهدی از مشهد، و همان کلمات پخش می‌شود. اما به محض گفتن چند کلمه و پخش این صدای ضبط شده که مشخص است از قبل برای پخش آماده شده بود، یکی ازآقایان همکار مجری برنامه  بی‌بی سی صدا را قطع می‌کند و فریاد می‌کند که «فرن، فرن، باز پیام ضبطی گذاشتی؟ می‌خوای منم مثل سیاوش اخراج کنن»! این گاف بی‌بی‌سی باعث شد که مجری نوبت شما یعنی نفیسه کوهنورد بگوید که ظاهرا این خط ما مشکل دارد...

یک سال حبس برای زمین‌خوار بزرگ
شنیده شد که معاون دادستان تهران و مسئول رسیدگی به پرونده‌های زمین خواری اعلام کرد: زمین خوار بزرگ تهران با همکاری ماموران نیروی انتظامی بازداشت شد. مهر نوشت؛ مرتضی تورک اعلام کرد: با حضور ماموران نیروی انتظامی، نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان دادسرای ویژه مبارزه با زمین‌خواری از اراضی دولتی رفع تصرف شد. وی افزود: متراژ این زمین 9500 متر بوده و از اراضی با ارزش منطقه دارآباد تهران محسوب می‌شد که مدت‌ها در اختیار زمین‌خواران بود. پس از ایجاد پرونده و انجام مراحل بازپرسی و احراز اسناد و تخلفات، قاضی متهمان این پرونده را به یک سال حبس محکوم کرد.

افشاگری شریعتمداری درباره یک تصمیم عجیب دولت
شفاف نوشت،محمد شریعتمداری عضو شورای راهبردی روابط خارجی در جمع بخشی از مدیران و کارکنان وزارت بازرگانی در دهه ۶۰ گفته است: «اگر رهنمود‌های مقام معظم رهبری نبود امروز شاهد ایجاد ۵ معاونت ریاست‌جمهوری در دولت برای جغرافیای سیاسی جهان بودیم که وزارت امور خارجه را مانند سازمان برنامه و بودجه حذف می‌کرد.»

مرتضوی در سمتش باقی می‌ماند
اسدالله عباسی وزیر تعاون، کار و ر فاه‌اجتماعی با یادآوری حضورسعید مرتضوی برسرپرستی ریاست سازمان تامین‌اجتماعی، گفت: هم‌اکنون تمام تصمیمات این سازمان از سوی مرتضوی اتخاذ شده و این موضوع به‌طور کامل قانونی است. وی با اعلام اینکه تعیین رئیس سازمان تامین‌اجتماعی بر عهده هیات امنای این سازمان است، افزود: بر اساس قانون و اساسنامه سازمان، مرتضوی تا زمان اتخاذ تصمیم از سوی هیات امنای سازمان تامین‌اجتماعی بر سرپرستی ریاست باقی خواهد ماند.

بازداشت مدیرمسئول بازتاب
شنیده شد که پس از انتشار خبر جنجالی نوار 8‌ میلیونی در سایت بازتاب امروز، علی‌غزالی مدیر مسئول این سایت روز 8 اردیبهشت بازداشت شده است. قانون نوشت؛ علی غزالی یکشنبه هفته گذشته بازداشت و پس از آن فعالیت سایت بازتاب امروز متوقف شد. غزالی از روزنامه‌نگاران اصولگرای منتقد دولت محسوب می‌شود که از آغاز فعالیت سایت بازتاب امروسز مدیر مسئولی آن را بر عهده داشت. همچنین شنیده شده فواد صادقی نیز بازداشت شده است.

پیامک‌های جعلی به نام آیت‌ا... سیستانی
شنیده شد که دفتر حضرت آیت‌ا... سیستانی انتشار هر نوع پیامک‌ منتسب به این مرجع تقلید را تکذیب کرد. دانا نوشت؛ مسئول دفتر آیت‌ا... سیستانی درتهران ضمن تکذیب پیامک‌های منتشر شده منتسب به آیت‌ا... سیستانی، عنوان کرد: هیچکدام از این پیامک‌های منتسب به آیت‌ا... سیستانی صحت ندارد.

قابل توجه کاندیدا ها
نظر سنجی مردمی برنامه ثریا که با موضوع رییس جمهور آینده و مسائل انرژی و نفت کشور به روی آنتن رفت سرمایه گذاری مردم با یارانه نقدی شان به شرط سهیم شدن در سود ان را به رای گذاشته شد حدود 57% مردم حاضر شدند یارانه نقدی خود در حوزه های نفتی به شرط سهیم شدن در سود پروژه هاسرمایه گذاری کنند.گفتنی است سالانه بیش از 40 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی در اختیار مردم قرار می گیرد که با توجه به تحریم های اخیر، و کاهش شدید سرمایه گذار خارجی در پروژه های نفتی استفاده از این پول در تولید می تواند بسیار مورد نیاز باشد. سالانه برای توسعه و حتی حفظ ظرفیت فعلی تولید نفت در کشور نیازمند 31 میلیارد دلار سرمایه گذاری هستیم یعنی چیزی حدود 70 هزار میلیارد تومان که دولت فقط توان تامین نیمی از این میزان پول را داراست و به دلیل تحریم ها و فشارهای غرب سرمایه گذاری خارجی نیز در این پروژه ها با مشکل روبرو شده است و این بهترین فرصت برای توجه به فرصت های سرمایه گذاری مردمی است.

دردسرهای واردات تفنگ بادی برای دستگاههای دولتی
در حالی که بر اساس شکایت برخی واردکنندگان و رای شماره 527 هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در سال 86 در خصوص عدم ضرورت اخذ مجوز وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای واردات تفنگ های بادی، برخی مدیران این وزارتخانه و بخش های اقتصادی دولت به دلایل اقتصادی و دفاعی از مسئولان ارشد دولتی خواسته اند نسبت به بازنگری در آیین نامه های این موضوع برای اجرای مجدد ممنوعیت های ورود این تفنگ ها بدون مجوز نهادهای مسئول اقدام کنند.

فتح کوههای الپ توسط یک طلبه
حجت‌الاسلام علی شریفیان مهر، طلبه بسیجی تیپ مستقل 83 امام جعفر صادق(ع) که قبلا قله‌های کلیمانجارو (بلندترین قله قاره آفریقا)، آرارات ترکیه و قله‌های شاخص ایران را فتح کرده است، اواخر فروردین‌ماه قله «القرنه ‌السوداء» لبنان را به مناسبت یادبود و گرامیداشت شهدای روحانیت کشورهای اسلامی فتح کرد.او قصد دارد در حمایت از زنان محجبه اروپا، پرچم یا فاطمه زهرا را بر بام اروپا یعنی رشته کوه آلپ و قله مون بلان فرانسه (بلندترین کوه رشته‌کوه‌های آلپ) به اهتزاز در آورد.

شکایت شرکت مشهور صنعتی از سه مسئول اقتصادی
پس از نوسانات اخیر در بازار ارز و مشکلات به وجود آمده طی سالهای اخیر برای برخی مجموعه های بزرگ اقتصادی، برخی مدیران بانک ها و ادارات دولتی با گرفتن حکم قضایی اقدام به تملیک دفتر مرکزی یکی از شرکت های مشهور صنعتی کشور کرده اند که پس از شکایت مدیران این شرکت، هم اکنون برای سه مدیر مرتبط با این پرونده به علت وارد کردن خسارت میلیاردی، حکم قضایی صادر شده است.

جنجال سفر هیأت مصری به تهران
وزارت اوقاف مصر با تعدادی از روحانیون مصری به دلیل سفر بدون مجوز به تهران، برخورد می‌کند. به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الوطن مصر، تعدادی از اعضای سندیکای مستقل روحانیون مصر به ریاست «محمد البسطویسی» به تازگی برای حضور در همایش «علما و بیداری اسلامی» به تهران سفر کرد. این اقدام بدون اطلاع وزارت اوقاف صورت گرفته بود. منابع آگاه گفته‌اند که وزارت اوقاف مصر قصد دارد ضمن اعمال اقدامات قانونی علیه اعضای این هیات، از آنها تحقیق کند؛ چرا که وزارت اوقاف مصر قبل از این به روحانیون هشدار داده بود که بدون اطلاع و مجوز این وزارتخانه به سفرهای خارجی و به ویژه ایران نروند تا مانع از گسترش تشیع شوند. «محمد البسطویسی» رئیس سندیکای روحانیون مستقل که یکی از شرکت‌کنندگان در همایش تهران بود؛ در این باره به روزنامه الوطن گفت: در کنفرانس بیداری اسلامی در تهران 83 کشور مشارکت کرده بودند و هدف از آن کمک به مساله فلسطین بود. وی افزود: ما هر دعوتی برای گفت‌وگو براساس احترام متقابل را می‌پذیریم. در کنفرانس تهران، هیات بزرگ مصری از روحانیون زیرنظر اوقاف مصر، روحانیون صوفی و برخی از وکلای دادگستری نیز حاضر بودند. این کنفرانس نوعی از نزدیکی میان مذاهب و کشورهای اسلامی به شمار می‌آید.

تکذیب نوار صوتی ایران علیه مصر
شنیده شد که رئیس دفتر حافظ منافع کشورمان در مصر ادعای اعمال فشار ایران به قاهره به واسطه یک نوار صوتی را تکذیب کرد. پانا نوشت؛ مجتبی امانی در سخنانی ادعای چند روز پیش یک روزنامه‌ کویتی در خصوص تهدید ایران به مصر به منظور تغییر مواضع قاهره در قبال دمشق را بی‌اساس خواند و گفت که این داستان‌ کاملا ساختگی است. براساس گزارش الیوم السابع، وی گفت: هدف از انتشار این‌گونه اخبار ساختگی ضربه زدن به همکاری‌های مصر و ایران در مساله سوریه است چرا که این همکاری به نفع ایجاد ثبات در منطقه است.

200 میلیارد دلار به خاطر یک اشتباه
سایت شبکه راشاتودی در خبری نوشت: پیام اشتباه توئیتر برای وال استریت 200 میلیارد دلار خسارت به همراه داشت.
هکرها که با ارسال یک پیام توانستند ضربه ای سخت به شاخص های بورس وال استریت وارد آورند
این هکرها با قرار دادن خبری در خروجی توئیتر خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شدند دو انفجار در کاخ سفید به وقوع پیوسته است و در پی آن باراک اوباما مجروح شده است.

دستور وزیر برای کنترل فشار خون
شنیده شد که یکی از وزرای اقتصادی در نامه‌ای به ادارات زیر مجموعه خود، از آنها خواسته است با توجه به اهمیت کنترل فشار خون و اثرات نامطلوبی که این بیماری روی انسان به جای می گذارد، شرایطی فراهم شود تا همه کارمندان و مدیران این وزارتخانه و شعب استانی، ضمن هماهنگی با بیمارستان‌های دولتی اقدام به کنترل فشار خون خود کنند. خراسان نوشت؛ در این بخشنامه اولویت اول، کارمندان بالای 50سال و کارمندانی که جهت استقبال از رئیس جمهور ارومیه رفته بودند.

تکذیب ترکیه از حضور در ائتلاف ضدایرانی
شنیده شد که یک مقام وزارت امور خارجه ترکیه به روزنامه حریت گفت: اینها گزارشاتی دستکاری شده‌اند که هیچ ربطی به واقعیت ندارند. پانا نوشت؛ روز گذشته ساندی تایمز گزارش داد که ترکیه به یک ائتلاف ضد ایرانی به همراه تعدادی از دولت‌های عربی میانه‌رو می‌پیوندد. روزنامه «تایمز آو اسرائیل» با اشاره به این خبر به نقل از یک مقام صهیونیستی که به نامش اشاره‌ای نشده است، افزود که این طرح شاهد پیوستن ترکیه، اردن، عربستان و امارات برای ایجاد «هلال میانه‌رو» خاورمیانه خواهد بود.

بستری شدن«وزیر شعار» در بیمارستان
شنیده شد که محمود مرتضایی‌فر معروف به وزیر شعار و بنیانگذار تکبیر بعد از انقلاب در ایران بیش از 10 روز در بخش آی‌سی‌یو بستری است و وضعیت جسمانی مناسبی ندارد.فارس نوشت؛ فرزند محمود مرتضایی‌فر معروف به «وزیر شعار ایران» اظهار داشت: وضعیت جسمانی پدر من از جمعه هفته گذشته رو به وخامت گذاشت که نخست در بیمارستان جم بستری شد و اکنون به بیمارستان میلاد منتقل شده است.
وی افزود: پزشکان معالج برای سومین بار پدرم را تحت عمل جراحی قرار دادند و در حال حاضر ایشان در «آی سی یو» بستری است و شرایط جسمانی مناسبی ندارد. وی در پایان از مردم خواست برای بهبودی حال پدرش دعا کنند. بنابراین گزارش، مرتضایی‌فر بنیانگذار تکبیر بعد از انقلاب بود و ا... اکبر‌های او در بدو ورود امام خمینی (ره) در خاطره‌های انقلابیون ماندگار شد. وی بعدها به واسطه حضورش در تریبون نماز جمعه به «وزیر شعار» معروف شد.

حواشی سفر استانی رئیس‌جمهور به آذربایجان غربی

چهارمین سفر استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت به آذربایجان غربی حاشیه‌هائی به همراه داشت، از تحریم استقبال توسط نمایندگان گرفته تا اعتراض به گرانی‌ها و بیکاری. به‌گزارش خبرنگار مهر مسیر فرودگاه تا محل سخنرانی رئیس‌جمهور مملو از دانش آموزان به خصوص دانش‌آموزان مقطع ابتدایی بود که به دلیل تعطیل کردن مدارس اقدام به حضور در حاشیه‌های جاده برای استقبال از رئیس‌جمهور و هئیت دولت بودند.
تاخیر یک ساعته رئیس‌جمهور و سخنرانی در جمع مردم، سیل فراوان نامه‌های مردمی در طول مسیر، اعتراض تعدادی از شهروندان به خبرنگاران در خصوص عدم توجه به گرانی و بیکاری و وضع معیشتی مردم نیز از حاشیه‌های اولین دقایق حضور رئیس‌جمهور در ارومیه بود.برخی از مردم نیز با گلایه شدید از خبرنگاران می‌خواستند حرف‌های آنها را به رئیس‌جمهور منتقل کنند و بگویند رئیس‌جمهور به جای این سفرهای تبلیغاتی و وعده‌های توخالی وضعیت معیشتی، بیکاری و گرانی را در کشور حل کند.

وحشت ضد انقلاب از حضور نفوذی
همزمان با نزدیکی به زمان برگزاری یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و تشدید تحرکات ضد انقلاب، عناصر سلطنت طلب و ضد انقلاب در جدید ترین نشست خود درحالی قرار است اوائل هفته آینده در فرانسه گرده هم آیند که هیچ یک از مدعوین اطلاعی از زمان و مکان برگزاری نشست ندارند.
این نشست که شنبه و یکشنبه آینده در پاریس با نام نشست شورای (به اصطلاح) ملی برگزار می گردد به دلیل عمق اختلافات عناصر ضدانقلاب با یکدیگر بارها به تعویق افتاده بود و حال که قرار است برگزار گردد هیچ یک از مدعوین اطلاعی از زمان و محل برگزاری نشست ندارند.
در اطلاعیه ای که توسط یکی از سایت های سلطنت طلب در خصوص مدعوین به این برنامه منتشر شده است، دلیل این بی نظمی و ناهماهنگی ها را مسائل محرمانه اعلام نموده است.
همچنین این درحالی است که اکثر گروه های ضد انقلاب این نشست را یک شوخی پنداشته اند و پیش بینی می شود این نشست عناصر سلطنت طلب همانند دیگر نشست هایشان سبب تشدید اختلاف گردد.

اتفاقات مشکوک در کتابفروشی های تهران
اخیرا مشاهده شده است که برخی از مراکز کتاب فروشی در تهران که بیشتر کتب خود را به موضوعات سیاسی اختصاص داده اند اقدام به فروش کتابی با عنوان "در دامگه حادثه" که مجموعه گفتارها و خاطرات پرویز ثابتی "مدیر امینت داخلی ساواک" با محوریت موضوعی در تحریف تاریخ انقلاب اسلامی می باشد در میان سایر کتاب های خود می نماید. این کتاب که در خارج کشور جمع آوری و تنظیم گشته است هم اکنون به راحتی در کتابفروشی های تهران قابل دسترس می باشد.

 تحریم استقبال ازاحمدی نژاد
به جز عابد فتاحی نماینده ارومیه، نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی با صدور نامه‌ای استقبال از سفر هیئت دولت ورئیس جمهور را به استان تحریم کرده بودند. قبلا نیز انجمن اسلامی دانشگاه ارومیه با صدور نامه‌ای خواستار عدم حضور مشایی در سفر استانی هیئت دولت به آذربایجان‌غربی شده بود.

سخنان عجیب کاندیدای اصلاح طلب در صدای آمریکا
کاندیدای اصلاح طلبی که در پاریس اقامت دارد، با صدای آمریکا گفت و گو کرده و گفته است: «در انتخابات مجلس پنجم، شورای نگهبان مرا تنها به دلیل این که "مفت تبدیل به چهره بین المللی شده ام" رد صلاحیت کرد.»
 آرش غفوری خواستار حضور آقای سید محمد خاتمی در انتخابات بود و از این مسأله دفاع می کرد؛ اما مجتبی واحدی مشاور پیشین آقای کروبی که مخالف جدی حضور خاتمی است خواستار حمایت از آقای "شعله سعدی" شد و گفت: «چرا آقای خاتمی؟ چرا قاسم شعله سعدی نه؟ با این روندی که پیش می رود قاعدتا دعوا و جنگ خواهیم داشت؛ خب شعله سعدی که بهتر می جنگد. او ده سال پیش نامه ای به رهبر نوشته که امثال آقای خاتمی نمی نویسند.»

همایش تبلیغاتی برای مشایی
احمدی نژاد پس از سخنرانی در جمع مردم ارومیه به همایشی تحت عنوان حماسه حضور که با حضور جمعی از نخبگان استان برگزار شد رفت و در این همایش شرکت کنندگان با شعارهای "احمدی - مشایی دو یار الهی" از وی استقبال کردند. همایش حماسه حضور، به جای آنکه نشست رئیس‌جمهور با جوانان نخبه باشد به همایش تبلیغاتی برای مشایی شبیه بود چرا که در طول همایش شرکت کنندگان شعارهای "زنده باد بهار" سر می‌دادند حال و هوای همایش و سخنرانی‌ها بوی تبلیغات می‌داد. این درحالی بود که مشایی به جز این مراسم در مراسم حاشیه‌ای دیگری شرکت نکرد.

میانبری برای افزایش طول عمر
نتایج مطالعه روی 7000 هزار داوطلب نشان می‌دهد افرادی که در زندگی خود احساس مسئولیت قوی دارند بیش از 70 درصد کمتر از سایرین دچار سکته می‌شوند. متخصصان در این مطالعه عوامل تشدید کننده دیگری نظیر فشارخون و مصرف الکل را نیز در نظر گرفتند و معتقدند این عوامل روی سیستم ایمنی بدن تاثیر مخرب دارند. «اریک کیم»، روانشناس بالینی و سرپرست اصلی این مطالعه در دانشگاه میشیگان می‌گوید: دنبال کردن یک هدف مشخص در زندگی نه تنها کیفیت زندگی را بالا می‌برد بلکه سلامت جسمانی را ارتقا داده و موجب طول عمر می‌شود. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که هرچه حس مسوولیت پذیری در افراد بالاتر باشد، خطر ابتلای آنها به سکته کاهش می‌یابد. مطالعه دیگری نیز نشان داده است که تفکر مثبت سطح هورمون کورتیزول را که هورمون اصلی استرس و یکی از دلایل مهم سکته است، کاهش می‌دهد.

گشت ارشاد ویژه بازیگران سینما
نیروی انتظامی با طرح هایی با شعار امنیت اجتماعی، امنیت اخلاقی و... هر ساله سعی کرده به نوعی جای خالی مسئولان فرهنگی را پر نموده و با برخورد قهری تا حد امکان مانع از گسترش فضای نا مطلوب ایجاد شده گردد.
یکی از موضوعات قابل توجه در خصوص پدیده بد حجابی، تبلیغ مد و تقلید مردم از اشخاص معروف و خصوصا ستاره های سینما و تلویزیون است. متاسفانه با بی توجهی مدیران فرهنگی برخی هنرمندان و بازیگران که با استفاده از امکانات دولتی به شهرتی دست یافته اند بدون توجه به الزامات فرهنگی و مذهبی جامعه ایرانی و به تقلید از مدل های غیر متعارف غربی در جامعه خود را در معرض قرار میدهند.
کم نیست خبرهایی که از بازداشت بازیگران در پارتی ها و یا حضور در جشن ها و مراسم هایی با وضعیت نا مناشب شنیده شده و از برخورد نیروی انتظامی با آنها منتشر شده است.
نیرو انتظامی طی سالیان اخیر اقدام به تخصصی نمودن وظایف خود نموده و با تشکیل بخش های مختلفی همچون پلیس سایبری، پلیس امنیت اخلاقی، پلیس پیشگیری و... گام های موثری در کاهش جرایم و نوع برخورد با مجرمین برداشته است لذا با توجه به اهمیت موضوع هنرمندان اگر بخشی از پلیس بتواند به صورت تخصصی با موضوع آنان همراه گردد با برنامه ریزی و تعامل مناسب با آنان خواهد توانست از انتشار اخبار و شایعات جلوگیری و فضا را برای سوء استفاده کنندگان محدود نماید.

 اخبار کوتاه         
  *یک پایگاه اینترنتی وابسته به جداشدگان از منافقین، از ورود «علی صفوی» منافق و کماندوی خصوصی صدام برای آموزش تروریست‌ها به سوریه خبر داد. گروهک تروریستی منافقین به‌ گمان خود، ضمن در نظر داشتن الگویی شبیه ارتش آزاد سوریه برای ایجاد آشوب و درگیری در ایران و برای رسیدن به این مقصودش، به‌تازگی تروریست‌های موسوم به ارتش آزاد سوریه را همکار راهبردی خود معرفی کرده و با اعزام با تجربه‌ترین افراد تروریست خود به سوریه، درصدد است از نبرد داخلی سوریه به سود اهداف شوم خود بهره‌برداری کند.
*   فائزه هاشمی به‌تازگی به منظور ملاقات با یکی از زندانیان مرتبط با منافقین، به زندان اوین مراجعه کرده که با مخالفت مسئولان مربوط، این ملاقات انجام نشده است. زندانی مذکور علاوه بر ارتباط با منافقین، سابقه سرقت مسلحانه نیز دارد!
  *حلقه انحراف در ادامه فعالیت‌های انتخاباتی خود در صدد است  با برخی از استادان دانشگاه‌ها ارتباط برقرار کند. در همین راستا، برخی واسطه‌های فرهنگی این حلقه، با برخی از استادان دانشگاه‌ها و دانشجویان مرتبط با فتنه ارتباط‌گیری کرده و از آنان برای برگزاری جلساتی مشترک با رهبر این حلقه، دعوت به‌عمل آورده‌اند. از دیگر سو گفته برخی از نزدیکان به حلقه انحرافی، سه لوح‌ فشرده انتخاباتی نیز تهیه کرده‌اند که دو لوح فشرده آن مربوط به تبلیغات رهبر این حلقه و یک لوح دیگر آن نیز تخریب هدفمند وی است!
  *صهیونیست‌های افراطی با صدور فراخوانی، خواهان یورش فراگیر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی شدند. در مقابل، علما و شخصیت‌های فلسطینی نیز اهالی بیت‌المقدس را به حضور گسترده در این مکان و جلوگیری از هرگونه تعرض به مسجدالاقصی دعوت کردند. در ضمن برنامه‌های اعلام شده سازمان‌ها و مؤسسات صهیونیستی به مناسبت چهل‌وششمین سالگرد اشغال قدس شریف، خبرها از تشدید قریب‌الوقوع تدابیر و برنامه‌های صهیونیست‌ها برای یهودی‌سازی مسجدالاقصی و تثبیت حاکمیت آن‌ها بر قدس شریف حکایت می‌کند.
  رژیم صهیونیستی با ترکیه و چند کشور عربی به تفاهم رسیده است تا در مقابل موشک‌های بالستیک ایران، طرحی را با همکاری یکدیگر برای دفاع از خود آغاز کنند. روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» به نقل از «ساندی‌تایمز» نوشت: «اسرائیل و ترکیه و سه کشور عربی درباره ساخت سپر موشکی و دفاعی به توافقاتی رسیده‌اند تا در مقابل موشک‌های بالستیک، از خودشان دفاع کنند. خبرها حاکی از آن است که این ابتکار عمل بین اسرائیل، ترکیه، عربستان، اردن و امارات بوده تا در برابر ایران، سپر دفاعی بسازند.» ساندی‌تایمز نوشت: «این گروه که به گروه 1+4 مشهور شده‌اند، برنامه دارند با آمریکا نیز در این زمینه همکاری‌هایی انجام دهند.»      
 * وزارت خارجه امارات بار دیگر در عملی گستاخانه با انتشار بیانیه‌ای، بازدید یک هیئت از مجلس شورای اسلامی ایران از جزایر سه‌گانه ایرانی در خلیج‌فارس را محکوم کرده است. این وزارت‌خانه در بیانیه خود مدعی شده سفر نمایندگان مجلس ایران، «نقض آشکار حاکمیت امارات» بوده است. گفتنی است کل عمر کشوری به‌نام امارات از درخت‌های چنار خیابان ولی‌عصر تهران کمتر است!

https://shoma-weekly.ir/KT7Qww