گفته می‌شود که...

همایش اصلاح‌طلبان با محوریت احزاب منحله‌ و اعتراض خانواده شهدا / برکناری مقام آمریکایی پس از مسلمان شدن/ تعرض مستقیم لیدر رسانه ای جریان انحرافی به سخنان رهبر معظم انقلاب/ نشان دادن چهره ی یاران امام حسین در یکی از فیلمهای جشنواره/ ماه نامه مهرنامه و تمسخره ارمانهای انقلاب / هاشمی از اول روحیه تجملگرایی داشت / دلاوری دیگر به جمع شهدای فتنه 88 پیوست و....

دلاوری دیگر به جمع شهدای فتنه 88 پیوست

سید علیرضا ستاری» مهندس عمرانی که توسط فتنه گران، در سال 1388 به قصد کشت مضروب شد و به مقام «جانبازان ۷۰ درصد» نائل گردید، پس از 5 سال دست و پنجه نرم کردن با آثار جراحت خویش، در سن ۳۱ ساله گی به شهادت رسید.

تعرض مستقیم لیدر رسانه ای جریان انحرافی به سخنان رهبر معظم انقلاب

عبدالرضا داوری لیدر رسانه ای جریان انحرافی در اقدامی وقیحانه در نوشته جدیدیش در فیس بوک به فرمایشات مقام معظم رهبری تعرض کرد. داوری در فیس بوک خود نوشته است :با این ادعا که از ۱۵ بهمن سال گذشته احمدی نژاد رسما از ریاست جمهوری برکنار شده بود نوشت :۱۵ بهمن ۹۱ روزی عادی نبود. پروژه اخراج دکتر احمدی نژاد از حاکمیت پس از حدود دوسال ، در این روز به ثمر نشست. از ۱۵ بهمن ۹۱ تا ۱۱ مرداد ۹۲ احمدی نژاد عملا از ریاست جمهوری خلع شد.

وی در ادامه با تعریض مستقیم به سخنان رهبر معظم انقلاب که اقدام رئیس جمهور سابق در متهم کردن دو قوه دیگر را غیرقانونی و غیراخلاقی و خلاف شرع خوانده بودند نوشت : اقدامات احمدی نژاد خلاف شرع و اخلاق و قانون معرفی شد و در هیچ یک از سفرهای خارجیش پس از ۱۵ بهمن ۹۱ – به جز معدودی از معاونانش ، نماینده هیچ نهاد و شخصیتی به بدرقه و استقبالش نرفت.

داوری همچنین نوشت : احمدی نژاد ساختار حقیقی قدرت و مناسبات و تعاملات نهادینه شده در آن را که محصول ۲۴ سال تدبیر و اعتدال مصلحت شناسان حاکم بود را ناعادلانه و غیرمردمی تشخیص داد و برآن شورید تا ساختاری عادلانه تر و مردمی تر ظهور کند که البته هزینه این اراده اش را با کارت قرمز پرداخت کردند. به نظر می رسد منظور داوری از به کار بردن عدد ۲۴ دوران زعامت و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای باشد . وی مدعی شد : از ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ ، احمدی نژاد و احمدی نژادی ها دیگر جایی در حاکمیت نخواهند داشت. اراده آنان دیگر معطوف به قدرت نیست که اگر هم باشد ، با کارت قرمزی که در جیب دارند از دور برگشت به طور دائمی محروم شده اند ! این سخنان و حمله مستقیم داوری به رهبر معظم انقلاب در حالی مطرح می شود که وی و دوستانش پیش ازاین منافقانه از ارادت تام و تمام به ولایت فقیه سخن می گفتند.

نشان دادن چهره ی یاران امام حسین در فیلم جشنواره

فیلم "رستاخیز" دیروز در جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و عکس العمل‌هائی را برانگیخت. این فیلم، که شرح واقعه عاشوراست، به دلیل نشان دادن چهره تعدادی از یاران امام حسین علیه السلام از جمله حضرت عباس، مورد اعتراض قرار گرفته است.

ماه نامه مهرنامه و تمسخره ارمانهای انقلاب

ماهنامه «مهرنامه»، ارگان حزب کارگزاران و تریبون عوامل فتنه، پرونده‌ای با عنوان «ممنوع‌القلم‌ها» را در آخرین شماره خود منتشر کرد که در آن، سیاست‌های فرهنگی نظام و آرمان‌های اسلامی به سخره گرفته شده است. در این نشریه، مقالات و گفت‌وگوهایی از اعضای کانون غیرقانونی نویسندگان مانند «محمدعلی سپانلو»، «رضا براهنی»، «عباس مخبر»، «حافظ موسوی» و... منتشر شده است که برخی از آنان از حامیان سلطنت و متعلق به طیف «چپ آمریکایی» بودند.

باجناق الهام: احمدی نژاد تا صبح آن شب گریه می کرد

صلح نیوز:اکبر(جیم )دانش‌آموخته دکترای فلسفه از دانشگاه میسور هند و پژوهش‌گر فلسفه و عرفان نظری و از حامیان سرسخت محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم‌مشایی و باجناق غلامحسین الهام است؛ اکبر جیم در جدیدترین پست فیس بوک خود، با اشاره به اعدام در ملأ عام دو فرد زورگیر و متجاوز تهرانی حمله و اتهام زنی به دستگاه قضایی را در دستور کار خود قرار داد. اکبر جیم ضمن حمایت از متجاوزان به عنف و زورگیران مدعی شده است :«سال گذشته که ایران نبودم، در اخبار خواندم و شنیدم که قوه قضاییه دو جوان را که در کوچه‌ای خلوت می‌خواستند کیف پول یک مرد را با تهدید چاقو بدزدند، دستگیر و در کم‌تر زمان ممکن اعدام کرد. بعد از مراجعتم به ایران، از دوست عزیزی شنیدم که شب اعدام آن دو جوان، دکتر احمدی‌نژاد تا صبح بی‌قراری می‌کرد و می‌خواست برود به محل اعدام و طناب را از گردن آن دو جوان بردارد و بگوید: این طناب را به گردن کسی بیندازید که جرم این دو جوان را که در یک محل خلوت رخ داده بود، رسانه‌ای کرد و در سرتاسر دنیا پخش شد تا بتوانند به اسم فساد در زمین اعدامشان کنند. ظاهراً جناب مهندس مشایی مانع از این حرکت دکتر احمدی‌نژاد می‌شود تا همین کار هم وسیله‌ای برای مخالفان و کینه‌توزان فراهم نسازد.

متاسفانه باجناق آقای دکتر الهام این روزها با سوء استفاده از نسبت خود با ایشان هتاکی و اتها زنی به مسئولان کشور را در دستور کار خود قرار داده است و منتقدان خود را نیز روانی های قابل ترحم نامیده است !وی که در ولایت رحیم مشایی کاملا ذوب شده است به بهانه دفاع از جریان انحرافی توهین و فحاشی به نظام را در دستور قرار داده است.

پیشنهاد غرضی درباره رفع حصر
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری و وزیر سابق ارتباطات درباره رفع حصر موسوی و کروبی یک پیشنهاد ارائه داد.
سیدمحمد غرضی در گفت وگو با با نامه‌نیوز در این باره گفت: انتخابات سال 88 و حوادث پس از آن دو بازنده داشت که یکی آقای مهندس موسوی و دیگری آقای احمدی‌نژاد بود و تنها برنده آن مردم بودند. احمدی‌نژاد به دلیل کارهایی که در انتخابات سال 88 کرد چهار سال دوم دوره ریاست جمهوری خود را به سختی گذراند. تمام خواسته‌های احمدی‌نژاد در این مدت واژگون شد. آقای موسوی هم اگر دندان روی جگر می‌گذاشت، شاید با چهل میلیون رای رئیس‌جمهور بعدی بود. البته این نظرات بنده است.وی افزود: مسئولان باید بدانند که مردم به دنبال درگیری نیستند. چه در سال 78 و چه سال 88 مردم پس از مدتی عقب‌نشینی کردند.غرضی گفت: امروز جامعه به حالت تعادل رسیده است و اگر افراد به دنبال مسائلی مانند رفع حصر هستند، بهتر است به جای مطرح کردن این موضوع میان مردم، در محافل سیاسی به حل و فصل این مسائل بپردازند چرا که هزینه کمتری دارد. اگر این مسئله حل شد، نباید دوباره با هم درگیری داشته باشیم، بلکه باید به سمت توسعه پایدار برویم که نسل‌های بعدی به ما ایراد نگیرند.

انفجار مقر صلیب سرخ توسط القاعده

گروه تروریستی القاعده در واکنش به کمک‌های بشردوستانه صلیب سرخ جهانی به ساکنان اردوگاه آوارگان فلسطینی یرموک در جنوب دمشق، یکی از مقرهای این سازمان در پایتخت سوریه را منفجر کرد. گزارش شده است که این انفجار توسط یکی از انتحاری‌ها گروه «جبهه النصره» و در مقر صلیب سرخ جهانی در منطقه «القدم» در جنوب دمشق صورت گرفته است. تاکنون مشخص نشده که بر اثر این انفجار چند نفر کشته و زخمی شده‌اند. سازمان صلیب سرخ جهانی تلاش‌های بسیاری را برای رساندن کمک‌های بشر دوستانه به اهالی در محاصره اردوگاه یرموک انجام داده بود که مورد خوشایند القاعده نبود.

همایش اصلاح‌طلبان با محوریت احزاب منحله‌ و اعتراض خانواده شهدا

جمعی از اصلاح طلبان افراطی و بعضا زندانیان آزاد شده دوران فتنه 88 از جمله اعضا و مسئولین سازمان منحله مجاهدین و مشارکت در اصفهان در صدد برگزاری همایش اصلاح طلبی هستند تا از این طریق ناکامی های دوران رکود را سامان ببخشند و مرهمی برای سران فتنه حاصل شود .

این همایش قرار است به مناسبت ایام دهه فجر در اصفهان برگزار شود و گفته می شود ، سازمان منحله مجاهدین اصفهان است. هنوز مشخص نیست که مسئولان امنیتی استان اجازه برگزاری چنین همایش و تجمعی را به افراد معلوم الحال و سابقه دار در فتنه 88 می دهند یا نه اما تحرکات اخیر این افراد باعث اعتراض از سوی جمعی از خانواده شهدا در استان شهید پرور اصفهان شده است.

دلیل انتصاب بازرگان توسط امام
جواد منصوری، معاون اطلاع‌رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی در مورد علت انتخاب مهندس بازرگان به عنوان نخستین نخست‌وزیر موقت انقلاب اسلامی توسط امام اظهار داشت: اکثریت شورای انقلاب آقای مهندس بازرگان را به عنوان نخست‌وزیر موقت انتخاب کردند که علتش هم این بود که آقای بازرگان جزو نیروهای مذهبی‌ ملی‌گرا‌ها بود و سوابق مبارزاتی قابل قبولی داشتند و از همراهان آیت‌الله طالقانی بودند. وی خاطرنشان کرد: امام به نکاتی در مورد مهندس بازرگان توجه داشتند که از چشم شورای انقلاب پنهان مانده بود از جمله این ملاحظات شامل ملاحظه‌کاری آقای بازرگان نسبت به ملی‌گراها و تمایلات وی نسبت به غرب بود. همچنین آقای بازرگان تعصبات حزبی داشتند. اما به این دلیل که شورای انقلاب آقای بازرگان را انتخاب کردند امام نظر شورای انقلاب را پذیرفتند.

برکناری مقام آمریکایی پس از مسلمان شدن

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) - ابنا - کاردار سفارت آمریکا در سودان پس از گرویدن به دین اسلام، به طور ناگهانی از سمت خود برکنار شد. منابع خبری در سودان از جمله روزنامه الکترونیکی "سودان سفاری" در این باره نوشتند: سخنگوی سفارت آمریکا خبر داد "جوزف استافورد"، کاردار سفارت آمریکا در خارطوم به دلایل شخصی از سمت خود استعفا کرد و خواستار کناره‌گیری ازهمه سمت‌های سیاسی شد تا بتواند به زندگی شخصی خود مشغول شود. به گزارش پایگاه خبری المختصر، این روزنامه سودانی نوشت: این خبر زمانی منتشر می‌شود که در خبرها آمده بود کاردار سفارت آمریکا در سودان به دین اسلام گروید. یک منبع سیاسی در سفارت آمریکا از هرگونه توضیحی درباره اصل خبر خودداری کرد و وزارت امور خارجه آمریکا نیز تاکنون خبر اسلام آوردن جوزف استافورد را نه تایید و نه رد کرده است. درحال حاضر "کریستوفر هوروان" از دیپلمات‌های آمریکایی اداره امور سفارت را دست گرفته است تا به زودی جایگزین کاردار برکنار شده مشخص شود.


اعتراض استادان دانشگاه فارس به هاشمی

جمعی از استادان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان فارس با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به آقای هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از سکوت وی در قبال مشکلات جدی دولت دکتر روحانی به‌ویژه در موضوع هدفمندی یارانه‌ها و توزیع سبد کالا انتقاد کردند.در بخشی از این نامه آمده است:«این روزها دلتنگ خاطرات شماییم و بین دو راهی مانده‌ایم که نظر امام دقیقاً در مورد اقدامات عجیب و غریب دولت چیست؟ چرا این بار مثل همیشه که در حمایت از نزدیکان فکری‌تان خاطره‌ای از امام را بازگو می‌کردید و همه را مبهوت می‌ساختید، چیزی نمی‌گویید؟ دولت حالا نیازمند خاطره است تا بلکه درزهای سبد کالا را که کرامت مردم از آن به زمین می‌ریزد، پر کند...»!


جبهه واحد اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا تشکیل شود
محمدرضا عارف در گفت‌وگو با روزنامه شرق الاوسط گفت: قطعا در انتخابات آتی مجلس، فعالانه مشارکت می‌کنیم و معتقدم با توجه به رکود فعالیت‌های سیاسی در سال‌های گذشته و تضعیف برخی از احزاب و تشکل‌های سیاسی لازم است از هم‌اکنون، فعالیت‌ها آغاز شود تا با شناخت نیروهای جوان، کارآمد و اثربخش، مجلسی داشته باشیم که به معنای واقعی در راس همه امور قرار گیرد. اما این لزوما به معنی حضور شخص خودم به عنوان کاندیدای نمایندگی مجلس نیست. برای این تصمیم هنوز زود است. وی همچنین در ادامه از سه راهبرد جریان اصلاحات برای ادامه فعالیت‌ها نام برد که عبارتند از: 1 - تقویت احزاب و تشکل‌های سیاسی موجود اصلاح‌طلب و اعتدالگرا، 2 - حمایت از تشکیل تشکل‌های سیاسی جدید در جبهه اصلاح‌طلبی ایران در کنار سایر احزاب، 3 - حرکت در چارچوب ائتلاف و اجماع به عنوان جبهه واحد اصلاح‌طلبی و اعتدالگرا در انتخابات آتی مجلس.

هاشمی از اول روحیه تجملگرایی داشت

«عبدالله فاتحی» مبارز سال‌های نه‌چندان دور که روزهای سختی را در زندان طاغوت سپری کرد و اکنون دبیر حزب مؤتلفه استان بوشهر است، در مصاحبه با یک نشریه درباره هاشمی رفسنجانی می‌نویسد: «آقای هاشمی رفسنجانی در زندان استاد من بودند و در آن زمان با توجه به اینکه امام خمینی زندگی ساده و بدون تجملاتی داشتند؛ اما هاشمی همیشه روحیه تشریفاتی و تجملاتی داشت که این اخلاق را من نمی‌پسندیدم و حالا هم به او به عنوان کسی که همراه امام بود و برای انقلاب زحمت کشیده، احترام می‌گزارم، اما تا حالا به او رأی نداده‌ام

جولان ماده ی مخدر در بین دانش آموزان

ماده مخدر "بی تی" در بین دانش آموزان جولان می‌دهد. پدران و مادران باید بشدت مواظب باشند. پان پراگ (بی تی BT) نام محصولی است خطرناک، اما بسیار ارزان که در بسته‌های سبزرنگ و به قیمت کم‌تر از 500 تومان حتی در برخی سوپرمارکت‌ها نیز یافت می‌شود. محصول کشور هندوستان است که مخدرهای مشابه آن نیز در پاکستان و افغانستان تولید می‌شوند و دقیقاً همانند مخدر ناس، از طریق بزاق دهان مصرف می‌شود. هر چند پیش‌تر برخی رسانه‌ها اشاره‌ای به این قبیل ماده مخدر داشتند؛ اما به دلیل برخی کم توجهی‌ها هنوز این مخدر ارزان قیمت برای عمده مردم و جوانان ناشناخته است. مواد اولیه این محصول خطرناک، تنباکو، آهک، خاکستر، ادویه‌های معطر، ساخارین (ماده بسیار سرطان‌زا) و برای افزایش قدرت نشئه‌گی و سرخوشی ترکیبات مخدر و یا توهم‌زایی چون تریاک و حشیش و ترکیبات شیمیایی دیگر چون آرسینک، منیزیم، سرب و حتی داروهای روان گردان از قبیل اکستازی گزارش شده است. بزرگ‌ترین فاجعه این مخدر ویران‌گر که در بسته‌‌بندی‌های بسیار شیک و با طعم انواع میوه‌ها وجود دارد این است که اگر تریاک و حتی کراک و هروئین و سایر مواد مخدر سنتی و صنعتی، قشر بزرگ سال، جوان و یا حتی نوجوانان را مورد هجمه قرار داده‌اند؛ این سرطان بی‌صدا نوک پیکان شومش را به سمت کودکان و خردسالان دانش‌آموز نشانه رفته است و گویا قصد دارد تمام جامعه را شخم بزند!

آزادی صادق زیباکلام با قرار وثیقه ۵۰ میلیونی
صادق زیباکلام با شکایت مدعی‌العموم به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و با قرار ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد. زیباکلام گفت: تبلیغ علیه نظام، تشویش اذهان عمومی، توهین به قوه قضائیه، افترا و تضعیف نظام اتهاماتی بود که به من تفهیم شد.پس از این جلسه بازپرس برای من قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی صادر کرد.

اختصاص ۱۱۶ میلیون دلار برای توسعه شهرک‌سازی در قدس اشغالی

دولت عبری ده‌ها میلیون دلار را به عنوان بودجه اضافی به شهرداری قدس اشغالی اختصاص داده است. این در حالی است که شهرداری قدس عملیات شهرک‌سازی خود به‌منظور یهودی‌سازی این شهر و تحمیل واقعیت‌های مطلوب خود بر آن را به طرز قابل ملاحظه‌ای سرعت بخشیده است. وزارت دارایی رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته کمک‌های مالی بیشتری را به ارزش ۴۰۵ میلیون شیکل ( ۱۱۶ میلیون دلار) به شهرداری قدس اشغالی اختصاص دهد. این کمک‌های مالی که قرار است به زودی به شهرداری قدس اشغالی تحویل داده شود، به منظور توسعه شبکه ارتباطات قدس و بهبود خدمات نظافت‌کاری و توسعه زیرساخت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد

صحنه تکان دهنده ای که در تکرار 90 سانسور شد

طی روزهای اخیر اسقبال عجیب مردم کشورمان از طرح «سلام سینما» در کانون توجه منتقدان و کارشناسان قرار گرفته بود. بر همین اساس عادل فردوسی‌پور هم که علاقه شدیدی به سینما دارد، در بخش نود درجه برنامه این هفته‌اش و هنگام معرفی بازی سایپا- فولاد به این مساله اشاره کرد. با این حال روز چهارشنبه و موقع بازپخش این برنامه از شبکه جهانی سوم جام‌جم، صحنه‌های دلخراشی که عادل در این قسمت گنجانده بود به کلی سانسور شد!


رایزنی «پایداری» برای ثبت قانونی
فاطمه آلیا عضو شورای مرکزی جبهه پایداری،‌ از احتمال ثبت قانونی و دریافت مجوز جبهه پایداری از وزارت کشور خبر داد و اظهار داشت: جبهه پایداری یک جبهه گفتمان محور و مبتنی بر قانون است و از این رو باید سازوکار قانونی را نیز طی کند. آلیا گفت: جبهه پایداری در این زمینه مذاکراتی با مسئولان وزارت کشور داشته است و اگر نیاز باشد مجوز خواهد گرفت.

تلاش وکلای مرسی برای آزادی وی
منابع آگاه مصری اعلام کردند، وکلای محمد مرسی درخواستی را به دادگاه ارائه خواهند کرد و در آن آزادی وی را به دلیل ابتلا به بیماری صرع خواستار خواهند شد. به گزارش روزنامه کویتی الوطن، همزمان با اینکه رسانه‌ها اعلام کردند جلسه محاکمه محمد مرسی، رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر به اتهام درگیری‌های کاخ ریاست‌جمهوری الاتحادیه به روز چهارشنبه موکول شده است، منابع آگاه اعلام کردند، وکلای مدافع وی با اشاره به اینکه محمد مرسی، مبتلا به صرع است، درخواستی را به دادگاه مصر جهت تشکیل یک تیم پزشکی برای معاینه وی و آزادی مرسی از زندان ارائه می‌کنند. منابع تاکید کردند: وکلای مدافع مرسی با اشاره به اینکه وی در وضعیت جسمی نامساعدی قرار دارد، درخواستی را به دادگاه ارائه خواهند کرد و در آن صدور حکم اقامت اجباری برای مرسی به جای حبس در زندان را خواستار می‌شوند تا وی نیز در شرایطی مشابه شرایط حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر قرار بگیرد.

هاشمی: وزیر نباید آسایش داشته باشد

محمد هاشمی، برادر حجت‌الاسلام اکبر هاشمی‌رفسنجانی در پاسخ به این مطلب روزنامه آرمان که با احضار و کارت زرد دادن‌های مجلس نوعی ترس در وزرا به وجود می‌آید که با هر تصمیمی به مجلس فراخوانده خواهند شد و وزیر نمی‌تواند تصمیم بگیرد، اظهار داشت: وزیر شده برای چه؟ وزیر نباید آسایش داشته باشد.

پیشنهاد مطهری درباره نحوه توزیع سبد کالا
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت که دولت باید به شیوه‌های دیگری نسبت به توزیع سبد کالا اقدام می‌کرد که یکی از آنها تحویل این سبد کالا درب منازل مردم است. علی مطهری در گفت‌وگو با ایسنا، در آسیب‌شناسی از رفتار مردم در دریافت سبد کالا و اقدام دولت در توزیع این سبد گفت: دولت باید درنحوه توزیع سبد کالا دقت می‌کرد و آن را به شکل دیگری همچون تحویل در درب منازل اقدام می‌کرد.وی افزود: ما مردم خود را می‌شناسیم پس باید دولت در نحوه توزیع سبد کالا تدبیری را اتخاذ می‌کرد که منجر به صف‌های طولانی نمی‌شد. به نظرم دولت مقداری بی‌تجربگی کرد و این کارش به خوبی انجام نشد.نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این پرسش که با توجه به تدبیر دولت در اطلاع مردم مبنی بر قرار گرفتن نامشان در لیست افراد دریافت کننده سبد کالا دلیل حضور برخی از مردم در صف‌ها که اسم‌شان در این لیست نبوده است گفت: ما مردم خود را می‌شناسیم اگر الان بگوییم که فلان جا جارو توزیع می‌شود همه می‌آیند و صف می‌بندند.مطهری درباره اینکه آیا امکان توزیع سبد کالا در درب منازل وجود دارد؟ گفت: دولت به هر حال باید فکری می‌کرد یا سبد کالا را در درب منازل توزیع می‌کرد و یا اینکه مراکز توزیع سبد کالا را افزایش می‌داد. به هر حال باید دولت فکر دیگری می‌کرد.وی با بیان اینکه نحوه اجرای دولت در توزیع سبد کالا بسیار بد بود گفت: این نحوه توزیع منجر شد که صف‌های طولانی تشکیل شود. زن و مرد در صف بایستند و مشکلاتی ایجاد شود. بعد از آن رسانه‌های بیگانه از این موضوع استفاده کردند که به هیچ وجه درست نبود.

اخبار کوتاه:

· آیت‌الله سید محمدباقر ابطحی که مدتی به سبب بیماری در بیمارستان گلپایگانی قم بستری بود به ملکوت اعلی پیوست.

· اعضای 175 خبرگزاری و رسانه جهان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را به عنوان مرد سال 2013 انتخاب کردند.

· گروه تروریستی القاعده در واکنش به کمکهای بشردوستانه صلیب سرخ جهانی به ساکنان اردوگاه آوارگان فلسطینی یرموک در جنوب دمشق، یکی از مقرهای این سازمان در پایتخت سوریه را منفجر کرد.

· باران و برفی که آمده، علاوه بر این که راه‌ها را بسته و مشکلات گاز و برق به وجود آورده،‌ ذخیره‌ خون و فرآورده‌های خونی را هم با مشکل مواجه کرده است.

· ناسا آزمایشهای صوتی خود را بر روی موشکی که آن را قدرتمندترین موشک تاریخ لقب داده، در مقیاس کوچک آغاز کرد.

· رئیس جمهور در حکمی، اکبر ترکان را به سمت رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان منصوب کرد.

· وزیر کشور اعلام کرد: یک میلیون و 300 هزار معتاد در کشور داریم.

· یک مقام در دفتر رئیس جمهور: امسال جشن نوروز برگزار نخواهد شد

· ربیعی،وزیر کار بدون اشاره به اتفاقات توزیع سبدکالا و صف بندی مردم گفت: دولت قبلی کرامت انسانی را از بین برد.

· در حالی که بیشترین تعداد کشته‌های خارجی در جنگ سوریه، به شهروندان عربستانی اختصاص دارد که موجی از نگرانی و نارضایتی در میان مردم عربستان به‌وجود آورده است، عبدالعزیز بن عبدالله آل‌الشیخ، مفتی کل این کشور که از جمله علمای وابسته به رژیم آل‌سعود بوده است که جوانان کشورهای مختلف را به جهاد در سوریه تشویق می‌کرد، به‌تازگی با اذعان به اینکه رفتن به سوریه به عنوان جهاد، اشتباه و دروغ است، در اعتراف به این مسئله گفته است: بسیاری از جوانان ما فریب خورده و وارد گردابی تحت عنوان «جهاد» شده‌اند.

· در جلسه عصر روز چهارشنبه 24 نماینده مجلس، در تذکری کتبی به رئیس‌جمهور تاکید کردند اطلاعات مورد نیاز جامعه دانشگاهی و مفاد توافقات و مذاکرات رسمی و غیر رسمی توافق ژنو در اختیار بخش نخبه جامعه و افکار عمومی قرار گیرد.

· بسیج دانشجویی دانشگاه تهران از محمدجواد ظریف دعوت کرد تا با حضور در دانشگاه تهران با محمدجواد لاریجانی در خصوص توافقنامه ژنو مناظره کند.

· معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایالات متحده در سخنان جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا، از ایران خواست میرحسین موسوی و مهدی کروبی را آزاد کند.

· محمد علی نجفی رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری در طول مدیریت 5/5 ماهه خود بر این سازمان 92 نفر را برکنار کرد و زود از این سازمان کنار رفت.

https://shoma-weekly.ir/tzvSiU