گفته می‌شود که...

هراس اسرائیل از باران موشک‌ها فقط حزب‌الله، 190 هزار موشک!/آخرین نظرسنجی‌ها در مورد انتخابات 1400/فرصت طلبان مرگ میناوند/بهانه آمریکا برای ماندن در افغانستان /کاخ سفید برای ایران شرط گذاشت/توصیه عربی ظریف به همسایگان گرامی ایران! و ...

هراس اسرائیل از باران موشک‌ها فقط حزب‌الله، 190 هزار موشک!

رئیس ستاد مشترک اسرائیل هشدار داد؛ اگر جنگی با ایران اتفاق بیفتد، بارانی از موشک بر سر شهرهای اسرائیل فرود خواهد آمد.به گزارش رادیو اسرائیل، ژنرال آویو کوخاوی ضمن سخنرانی در گروه تحقیقاتی وابسته به موسسه «مطالبات امنیت ملی اسرائیل» گفت: اسرائیل با تهدیدهای فزاینده ایران و گروه‌های شبه نظامی وابسته به آن روبه‌رو است. او با استناد به داده‌های اطلاعاتی تأکید کرد حکومت ایران به تلاش‌های خود برای تقویت توان نظامی ادامه می‌دهد. آویو کوخاوی هشدار داد که در صورت وقوع جنگ با ایران تبعات آن دردناک خواهد بود. او تهدیدهای موشکی ایران را جدی خواند و گفت که اگر جنگی در بگیرد جمهوری اسلامی ایران و گروه های نیابتی آن قادرند بارانی از موشک و راکت به روی شهرها و غیرنظامیان اسرائیلی پرتاب کنند.کوخاوی اضافه کرد که بر اساس برآوردهای ارتش اسرائیل، حزب‌الله لبنان به تنهایی دارای ١٩٠ هزار موشک و راکت و صدها موشک نقطه‌زن است و قادر است در صورت وقوع جنگ روزانه هزار راکت و موشک به روی اسرائیل شلیک کند. او گفت بخش بزرگی از فعالیت‌های ارتش اسرائیل در جریان سال گذشته میلادی بر جبهه شمال یعنی در لبنان و سوریه متمرکز بوده است. کوخاوی گفت که هدف اسرائیل از این فعالیت‌ها جلوگیری از استقرار نظامی ایران در سوریه و همچنین ممانعت از انتقال سلاح‌های پیشرفتۀ ایران به متحدان و گروه‌های نیابتی‌ این کشور در کل منطقه بوده است.
آخرین نظرسنجی‌ها در مورد انتخابات 1400

در حالی که چندماه به انتخابات مانده خبرهای خوبی از مشارکت مردم در انتخابات 1400 علی رغم وجود مشکلات فراوان اقتصادی به گوش می‌رسد. در این راستا از نظرسنجی‌های انجام شده توسط دو مرکز معتبر نتایج جالبی بدست آمده است: پاسخ پرسش‌شدگان در نظرسنجی (الف) درباره مشارکت در انتخابات بدین نحو است که از نظر 55 درصد از پاســخگویان، مشــارکت مردم در انتخابات آینده ریاست جمهوری نســبت به دوره قبل کمتر و از نظر 13 درصد «بیشتر» خواهد شد. همچنین 22 درصد از پاســخگویان گفته‌اند مشارکت مردم نسبت به دوره قبل فرقی نخواهد کرد. همچنین نظرسنجی (ب) از یک مرکز معتبر نشان می‌دهد 42.1 درصد از افراد درخصوص مشارکت پاسخ داده‌اند که حتما در انتخابات آتی شرکت خواهند کرد و 6.2 درصد نیز گزینه به احتمال زیاد را انتخاب کرده‌اند. اگرچه از اکنون هیچ پیش‌بینی بخصوصی درباره انتخابات آتی نمی‌توان داشت. در مقابل 23.7 درصد جامعه آماری گفته‌اند که هنوز تصمیمی برای مشارکت نگرفته‌اند. این نشان می‌دهد که می‌توان با کسب نظر مردم و ایجاد امیدآفرینی نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی کشور اعتماد اکثریت را به صندوق رای جلب نمود و مشارکت بالای 60 درصد را در انتخابات 1400رقم زد.
فروش 62 میلیاردی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی توییتری نوشت: در آخرین ساعات نمایشگاه مجازی کتاب، حدود ۶۲ میلیارد تومان و یک میلیون و دویست هزار کتاب به فروش رسید. نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با توجه به استقبال خوب و چشمگیر ناشران و مخاطبان با دو نوبت تمدید از سوی متولیان، از یکم تا دهم بهمن ماه میزبان بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان این رویداد بزرگ فرهنگی در فضای مجازی بود.

نامه به بایدن

محمود احمدی‌ نژاد در مصاحبه با شبکه آمریکایی فاکس نیوز از ارسال نامه به جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، در هفته اخیر خبر داد. وی به شبکه فاکس نیوز گفت: «پس از اینکه جو بایدن در انتخابات پیروز شد به او نامه‌ای نوشتم. در آن نامه شرایط جهان را شرح دادم و از ایشان خواستم که قاطع بایستند و سیاست ها را به خاطر صلح و عدالت تغییر دهند

فرصت طلبان مرگ میناوند

علی‌رغم آن که مراحل تست انسانی واکسن کرونای ایرانی در حال انجام بوده و نتایج موفقیت‌آمیزی نیز کسب کرده است، برخی از چهره‌های هنری و ورزشی به بهانه درگذشت «مهرداد میناوند» بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال، دوباره هشتگ #واکسن_بخرید را منتشر کرده‌اند. خط خبری که با استقبال رسانه‌های بیگانه و ضدانقلاب مواجه شده است. این در حالی است که خرید واکسن در دستورکار وزارت بهداشت قرار دارد و اقدامات لازم برای ورود واکسن از روسیه و چین و هند و ... انجام و در حال پیگیری است و مطابق گفته رییس‌جمهور تزریق آن مطابق اولویت‌ها از بهمن ماه آغاز خواهد شد. آنچه مشخص است هجمه آغاز شده تنها برای ممانعت از ورود واکسن‌ها آمریکایی فایزر و مدرنا است که مطابق با آمار اعلام شده عوارض بالایی برای مصرف کنندگان به همراه و به گفته کارشناسان علاوه بر مشکوک بودن، قیمت بالا، مشکلات حمل و نقل و زنجیره سردی که نیاز دارد، از جمله عواملی است که بسیاری از کشورها را از خرید آن منصرف کرده است. نکته جالب آنکه کشورهایی همچون امارات و بحرین نیز از چین واکسن خریده اند و ترکیه نیز ۵۰ میلیون واکسن از چین خریده و در کل با توجه به منابع محدود تولید قطعا خرید واکسن از یک منبع برای هیچ کشوری کفایت نمی‌کند.
خط و نشان برجامی

تارنمای شبکه خبری العربیه مدعی شد مکرون در گفت وگو با خبرنگاران در پاریس به این شبکه خبری گفته است که مذاکره با ایران سختگیرانه خواهد بود و متحدان فرانسه در منطقه از جمله عربستان باید در این مذاکرات برای یک توافق هسته‌ای حضور داشته باشند. این خبر از سوی شبکه العربیه در حالی منتشر شده است که عربستان پس از رویکرد دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نسبت به بازگشت به توافق هسته ای ایران، سعی می کند غربی ها را مجاب به حصول یک توافق جدید با ایران کنند تا ریاض به همراه دیگر کشورهای منطقه در این مذاکرات حضور داشته باشند. کارشناسان با اشاره به درخواست عربستان برای حضور در مذاکرات احتمالی ایران با غرب می‌گویند که ریاض می‌داند مذاکره مجددی در کار نیست و هدفش صرفا اخلال در بازگشت آمریکا به برجام است.

بهانه آمریکا برای ماندن در افغانستان

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد، به دلیل آنکه طالبان از مفاد موافقت شده در توافق صلح بین دو طرف تبعیت نکرده، آمریکا ممکن است نتواند حضور نیروهایش در افغانستان را کاهش دهد. این در حالی است که سال گذشته میلادی آمریکا با طالبان توافقی را امضا کرد که بیانگر یک آتش بس دائمی و کاهش حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان بود. پنتاگون اعلام کرده که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در گروی پایبندی طالبان به تعهدات ذکر شده در توافق مذکور است.

نماینده ویژه دولت آمریکا

رسانه‌ها در آمریکا ساعاتی قبل‌تر گزارش دادند دولت جو بایدن قصد دارد به زودی «راب مالی»، از دستیاران سابق «باراک اوباما» را به مقام نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران منصوب کند. «مالی»، یکی از مذاکره‌کنندگان ارشد دولت اوباما در گفت‌وگوهایی بود که سال 2015 به حصول «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) منجر شد. خبر تصمیم دولت بایدن برای انتصاب مالی به عنوان نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران با انتقادهای گسترده‌ای از سوی گروه‌های افراطی در آمریکا از جمله لابی صهیونیستی «بنیاد دفاع از دموکراسی» مواجه شده. این گروه‌ها رابرت مالی را به همسویی بیش از اندازه با ایران متهم می‌کنند. با وجود این، طرفداران رابرت مالی معتقدند که او بهترین فرد برای اعمال «فشار هوشمندانه» بر ایران است که جو بایدن گفته قصد دارد آن را به جای سیاست «فشار حداکثری» به کار بگیرد. رابرت مالی همانند «آنتونی بلینکن» که دیدگاه‌های افراطی در خصوص ضرورت اعمال فشار بر طرف‌های متخاصم با آمریکا دارد، معتقد است که چنین فشاری را باید با همکاری شریکان و متحدان به خصوص اروپایی‌‌ها به کار گرفت، ضمن آنکه چنین فشاری نباید به صورت بی‌هدف و غیرمنسجم به کار گرفته شود بلکه باید در خدمت یک هدف گسترده و از قبل اعلام شده باشد.

نهاد اجماع ساز، بدتر از شورایعالی سیاستگذاری!

در حالی که هنوز چند هفته‌ای از شکل گیری نهاد اجماع ساز برای رسیدن به وحدت در انتخابات 1400 در اردوگاه اصلاح طلبان نگذشته است، انتقادات جدی به این نهاد آغاز شده است. بخشی از اصلاح طلبان معتقدند تفاوتی بین این نهاد با شورایعالی سیاستگذاری وجود ندارد. شورایی که خود با ضعف‌های جدی در ساختار و عملکرد مواجه بود. رسول منتجب نیا، دبیرکل حزب جمهوریت و چهره سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است: «شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان به جای اینکه عامل وحدت شود در درون احزاب هم اختلافاتی ایجاد کرد. حزب اعتماد ملی به چالش کشیده شد. انجمن اسلامی مهندسین دانشگاه به چالش کشیده شد. به بیانی دیگر شورای عالی سیاستگذاری، تعدادی از احزاب را متلاشی کرد و خودش جایگزین احزاب شد.» منتجب نیا با صراحت در نقد نهاد اجماع ساز و شخصیتهای حقیقی که اداره آن را برعهده خواهند گرفت، می‌گوید: «از نظر بنده این سازوکار، سازوکار درستی نیست و بدتر از شورای عالی سیاستگذاری است و باز هم به معنای تحت الشعاع قرار دادن احزاب است. پرسش اصلی این است که چرا دوستان از اینکه بار را بر دوش احزاب بگذارند نگران هستند در حالی که بعد از انقلاب، همواره در ایام انتخابات، احزاب خط امام و اصلاح طلب این بار را به دوش می کشیدند و کارها را به خوبی هم انجام می دادند شخصیت های حقیقی موثر که بسیار محترم هستند اولین سوال از آنها این است که چرا آنها حزب تشکیل نمی دهند و یا عضو احزاب شوند؟»
پشیمانی یک کارگردان از طلاق

مسعود فروتن، کارگردان تلویزیون با حضور در برنامه «دورهمی»، از جدایی از همسرش ابراز پشیمانی کرد. این بازیگر، درباره ازدواجش گفت: «۲۵ ساله بودم و در تلویزیون تبریز کار می‌کردم. نیاز به یک گوینده داشتیم و دختر جوانی برای تست آمد و از او تست گرفته شد. بعد از مدتی با هم ازدواج کردیم و حاصل آن یک دختر است که الان پزشک است.» او افزود: «بعد از چند سال ما از هم جدا شدیم، البته اگر عقل حالا را داشتم و اتفاقات بعدی را پیش‌بینی می‌کردم، فکر نمی‌کردم باید جدا شوم.»

کاخ سفید برای ایران شرط گذاشت

سخنگوی کاخ سفید شامگاه جمعه گفت که پیش از در نظر گرفتن هرگونه دیدار میان مقامات آمریکا و ایران، پایبندی تهران به محدودیت‌های برجام نخستین گام است.«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه جمعه (به وقت تهران) گفت که نخستین گام برای ایران پایبندی به محدودیت‌هایی است که برجام برای برنامه هسته‌ای ایران در نظر گرفته، می‌باشد.وی که در کنفرانس خبری کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «پیش از در نظر گرفتن هرگونه دیدار میان مقامات ایران و آمریکا، نخستین گام این است که ایران به محدودیت‌های قابل‌ توجه تحت برنامه برجام پایبند باشد.» ساکی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی درباره جدول زمانی تعامل با ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور پرسیده بود، گفت: «من قصد ندارم جدول زمانی در این باره ارائه دهم. آشکار است که این نیازمند پایبندی ایران به ضرورت‌های توافق هسته‌ای است سخنگوی کاخ سفید در ادامه سخنانش گفت: «رئیس جمهور معتقد است که از طریق پیگیری دیپلماسی، آمریکا باید به دنبال طولانی و تقویت کردن نگرانی‌های هسته‌ای و پرداختن به دیگر نگرانی‌ها از جمله برنامه موشک بالستیک و فعالیت منطقه‌ای ایران باشد.» وی اضافه کرد: «بار دیگر، ایران باید به پاپیندی به محدودیت‌های چشمگیر هسته‌ای خود تحت توافق بازگردد. در حال حاضر از نظر موضوعی چگونگی تعامل با شرکا و متحدان خود از جمله اروپایی‌ها، اعضای ۵+۱ از جمله درباره اینکه آینده توافق هسته‌ای با ایران چگونه باشد، اساسی است.» دولت آمریکا طبق مفاد توافق هسته‌ای برجام متعهد شده بود در ازای برخی محدودیت‌ها در برنامه هسته‌ای ایران تحریم‌های وضع‌شده علیه تهران را کاهش دهد.
نفوذ و خیانت داخلی در خرابکاری نطنز

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: با بررسی و تحقیق به این نتیجه رسیده‌ایم که در نطنز از طریق نفوذ و خیانت داخلی این خرابکاری صورت گرفته است و افرادی که در این زمینه عامل بوده‌اند شناسایی شده‌اند و مسیر ردیابی آنها و مجازات آنها هم ادامه دارد و ما باز هم دست نظام سلطه و رژیم صهیونیستی را آلوده به این موضوع می‌بینیم. وی افزود: فناوری هسته‌ای در کشور ما از صفر تا صد بومی‌سازی شده است و به یک، دو یا صد دانشمند متکی نیست و به سرعت این خلأها پر خواهد شد.

نقشه بایدن برای ایران چیست؟

امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل سیاسی راهبرد دولت بایدن در قبال ایران را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. اول ایران به برجام برگردد.اجرای تعهدات برجامی ایران راستی آزمایی شود. بعد از راستی آزمایی، امریکا به برجام برمی گردد. ایران باید برای ورود به مذاکرات جامع شامل متن برجام و موضوعات موشکی و منطقه ای اطمینان دهد. به زبان ساده، راهبرد دولت ترامپ با ادبیات نرم
پشیمانی گوهر خیراندیش

حدود ۱۰ روز است که خبر مبتلا شدن گوهر خیراندیش به ویروس کرونا منتشر شده است. او قصد داشت با درمان خانگی این بیماری را شکست دهد؛ ولی بالاخره مجبور به مراجعه به بیمارستان شد. این بازیگر در صفحه شخصی‌اش نوشت: خواهش می‌کنم وقتی دچار کرونا می‌شوید حتما قبل از آنکه دیر بشود و ریه‌ها را درگیر کند به بیمارستان بروید و دستورات لازم را از پزشکان بیمارستان بگیرید.
توصیه عربی ظریف به همسایگان گرامی ایران
!

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی به زبان عربی نوشت: همسایگان گرامی، امنیت خریدنی نیست.محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی به زبان عربی نوشت: همسایگان گرامی، فرصت برای ما فراهم شده است تا بار دیگر به مسئله امنیت منطقه‌ای فکر کنیم. همان طور که می‌دانیم نمی‌توان چنین امنیتی را با پول خرید و با انباشت سلاح آن را محقق ساخت. تنها راه برقراری امنیت و ثبات، همکاری گسترده منطقه‌ای میان کشور‌های منطقه است و ایران بار‌ها بر آمادگی خود برای احیای چنین همکاری‌هایی تاکید کرده است.

اخبار روزانه:
*
یک مسئول ارشد اجرایی در ابلاغیه روزهای اخیر خود به اعضای کابینه، از آن ها خواسته با توجه به برنامه ریزی های جدید دولت برای تسریع در انجام خدمات مورد نیاز مردم، به گونه ای برنامه ریزی کنند که متوسط زمان مورد نیاز برای ارائه هر نوع خدمت در ادارات حداقل 30 درصد کاهش پیدا کند و گزارش این روند، به دولت ارائه شود. مسئولان ادارات نیز باید با کمک کارشناسان بخش های دولتی و خصوصی، بازمهندسی فرایندها را در سطوح مختلف مدیریتی و کارشناسی اجرایی کنند.

*یک نهاد مسئول با ارسال نامه ای خطاب به مدیران مهم اقتصادی در دولت، با اشاره به ضرورت اطلاع مسئولان از میزان بدهی های احتمالی دولت در بخش عمومی، متذکر شد این موضوع حائز اهمیتی خاص بوده و تاثیر بسزایی بر نحوه تامین مالی دولت در صورت به قطعیت رسیدن دارد، لذا مطالعه و بررسی بیشتر انواع بدهی های احتمالی دولت و شناسایی و مدیریت ریسک آن خصوصا در حوزه میزان صدور ضمانت نامه های دولتی، باید مورد توجه جدی تر قرار گیرد.

*رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه با یک شبکه سعودی با تأکید بر اینکه مذاکرات با ایران درباره برجام بسیار سخت خواهد بود، اعلام کرد که عربستان نیز باید بخشی از هرگونه توافق با ایران باشد.
*روابط‌عمومی فرودگاه امام‌ خمینی (ره) در اطلاعیه ای شایعه سقوط هواپیمای پرواز ترکیه را تکذیب کرد و اعلام داشت: خلبان هواپیمای ترکیش‌ایر به دلیل شرایط جوی، مسیر خود را به سمت باکو‌ تغییر داد و با پایدار شدن شرایط جوی این هواپیما به تهران باز خواهد گشت
.
* دادگستری استان خوزستان از اجرای حکم اعدام یک «قاتل وابسته به داعش» خبر داد. به گزارش ایسنا، روابط عمومی دادگستری خوزستان اعلام کرد: علی مطیری، تروریست عضو گروهک داعش، در ۱۷ اردیبهشت سال ۹۷ در یک اقدام تروریستی به پایگاه بسیج منطقه شیبان استان خوزستان حمله کرد و در نتیجه آن، دو بسیجی فعال در پایگاه مزبور با نام‌های «بشیر حمیدی» و «حسن کارون بهمنشیر» را به شهادت رساند. مطیری در جریان رسیدگی به پرونده ضمن اعتراف به قتل دو بسیجی، انگیزه جنایت ارتکابی خود را مسائل اعتقادی اعلام کرده و اظهار داشته شیعیان کافرند و جهاد علیه آنها واجب. دادگاه کیفری یک اهواز پس از برگزاری جلسات رسیدگی متعدد در نهایت در تاریخ ۱۷ بهمن ۹۷ حکم علی مطیری را به قصاص و به اعدام با چوبه دار محکوم کرد. وکیل متهم از حکم صادر شده تقاضای فرجام خواهی می‌کند و پرونده به شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور ارجاع می‌شود. قضات پس‌ از بررسی محتویات پرونده در تاریخ ۲۳ تیر ۹۸ حکم صادره در مورد علی مطیری را تأیید می‌کنند.
*سخنگوی هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: هشتمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در تاریخ
۴ اسفند برگزار خواهد شد. سیداحمد خاتمی در ادامه افزود: بر اساس مصوب جدید هیأت محترم رئیسه، اجلاس یک‌روزه مجلس خبرگان رهبری ان‌شاءا... روز دوشنبه ۴ اسفند در تهران تشکیل می‌شود.

*فردی که علائم کرونا داشت و از او آزمایش هم گرفته شد بی آنکه منتظر اعلام نتیجه نهایی شود، با بی مسئولیتی و بی خیالی کامل در یک عروسی شهر ساوه حاضر می شود که حاصل این اقدام مبتلا شدن ۱۲ نفر از حاضران این مراسم با مثبت شدن نتیجه آزمایش‌ها بود».این مورد را سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت که نشان می‌دهد با وجود آن همه تلاش و ایثار کادر درمان، پرستاران چگونه برخی با بی مهری دست به فعالیت‌هایی می‌زنند که نتیجه آن افزایش شمار مبتلایان است.

https://shoma-weekly.ir/439c5U