گفته می‌شود که...

هدف از اغتشاشات، تعطیل کردن سفر هیئت‌های تجاری به ایران شکستن رکورد ورود پول توسط حقیقی‌ها به بورس بسیجی‌ها ناجی جان یک اغتشاشگر شدند سعودی‌ها میدان‌دار اغتشاشات در ایران شعار اصیل انقلاب اعتراف مقام صهیونیستی به تغییر نظم جهانی توسط ایران، روسیه و چین نابودی مراکز هسته‌ای ایران ارزوی براورده نشده نتانیاهو توان حیرت‌انگیز باور 373 حامیان تروریسم: ما خادم مردمیم!

هدف از اغتشاشات، تعطیل کردن سفر هیئت‌های تجاری به ایران

علیرضا پیمان‌پاک رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در ماه‌های گذشته، هفته‌ای نبود که چند هیئت تجاری از کشورهای خارجی به ایران نیایند و چند هیئت هم از ایران به آن کشورها نروند؛‌ دشمن این رفت و آمدهای اقتصادی و تجاری را دید و اغتشاش ایجاد کرد. هدف اصلی از ایجاد اغتشاشات اخیر تعطیل کردن سفر هیئت‌های تجاری به ایران بود، چون هر کدام از این سفرها قرارداد اقتصادی برای کشور در پی داشته است.

شکستن رکورد ورود پول توسط حقیقی‌ها به بورس

روابط عمومی سازمان بورس اعلام کرد: روز گذشته و در پایان معاملات بازار سرمایه رکورد ورود پول حقیقی در سال ۱۴۰۱ شکسته شد. سهامداران حقیقی به طور خالص بیش از ۵۸۰ میلیارد تومان خریدار سهام بودند.

بسیجی‌ها ناجی جان یک اغتشاشگر شدند

ویدئویی از دوربین‌های مدار بسته در سطح شهر قرچک منتشر شد که نشان می‌دهد فردی که سوار بر خودروی خود با نزدیک شدن به تعدادی از نیروهای بسیجی مستقر در یک چهارراه قصد دارد به سمت آنها کوکتل مولوتف پرتاب کند، به سبب اشتباه در انجام این کار، کوکتل مولوتف در ماشینش منفجر شده و منجر به آتش سوزی گسترده درون خودرو بواسطه آتش گرفتن دیگر مواد اشتعالزای همراه این فرد می‌شود. مطابق این ویدئو، نیروهای بسیجی سریعاً خود را به ماشین این فرد رسانده و با بیرون آوردن وی اقدام به اطفای حریق می‌نمایند. رسانه‌ها گزارش دادند که این فرد زنده مانده است.

سعودی‌ها میدان‌دار اغتشاشات در ایران

امیر موسوی، رئیس مرکز مطالعات راهبردی در مصاحبه با المیادین گفت: سعودی‌ها پول زیاد و تجهیزات اطلاعاتی و جاسوسی برای اغتشاشگران به داخل ایران فرستادند اما همه اینها به دست نیروهای اطلاعاتی ایران افتاد. ریاض از قطع مذاکرات با تهران پشیمان خواهد شد. هر آنچه در ایران در حال رخ دادن است، در واقع انتقام‌گیری داعش و حامیان داعش از ایران به دلیل مقابله ایران با طرح داعش در منطقه است. ناآرامی‌های اخیر در ایران بخشی از تلاش آمریکا برای تضعیف مذاکرات وین بود. از آنجا که ایران در مذاکرات محکم ظاهر شد و بر مواضع خود پافشاری کرد، آمریکا می‌خواهد موضع ایران را متزلزل کند. آمریکایی‌ها با ارسال پیام‌هایی به تهران سعی دارد بگویند که حرف جو بایدن درباره «آزاد کردن ایران» دقیق نبوده و حرف‌های بایدن موضع رسمی آمریکا در قبال ایران نیست. ارسال پیام به تهران نشانه شکست طرح‌های آمریکا علیه ایران است.

شعار اصیل انقلاب

فواد ایزدی کارشناس مسائل بین‌الملل و استاد دانشگاه تهران گفت: ایران، چین و روسیه سه کشوری هستند که روند افول آمریکا را تسریع کرده‌اند. در پایان، موفقیت با ایران، چین و روسیه خواهد بود نه آمریکا. اگر آمریکا افول کند ما باز هم نیاز به ایران قوی خواهیم داشت. روابط و تجارت با چین و روسیه مغایر با شعار «نه شرقی، نه غربی» نیست؛ «نه شرقی، نه غربی» یعنی نه به سلطه شرق و غرب.

اعتراف مقام صهیونیستی به تغییر نظم جهانی توسط ایران، روسیه و چین

تامیر هیمن، رئیس پیشین اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در یک مصاحبه در خصوص یکی از مشکلات دولت جدید در سرزمین‌های اشغالی گفته است: «از نگاه راهبردی و عملیاتی فکر می‌کنم چالش اصلی دولت آینده راهبری در یک نظم جهانی در حال تغییر است». وی در خصوص تغییر نظم جهانی می‌گوید از نظر امریکا این تغییر را چین آغاز کرده است اما اگر از من بپرسید می‌گویم عملیات نظامی روسیه در اوکراین آن را آغاز کرده است. این مقام سابق صهیونیستی می‌گوید جنگ اوکراین فراتر از یک نبرد یا عملیات در این کشور است. رئیس پیشین اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه با اشاره به امپراتوری‌های کهن ایران، چین و روسیه می‌گوید این سه کشور درصدد هستند مقررات جهانی را دگرگون کنند و امریکا در حال واکنش نشان دادن به آن است.

نابودی مراکز هسته‌ای ایران ارزوی براورده نشده نتانیاهو

«نابودی مراکز هسته‌ای ایران؛ آرزویی که نتانیاهو از برآورده کردنش عاجز است.» این خلاصه مطلبی است روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت، هاآرتص می‌گوید: احتمالا نتانیاهو در دولت جدید خود برای آرزویی که دو دهه است در سر می‌پروراند، برنامه‌ریزی خواهد کرد؛ یعنی ضربه نظامی به برنامه هسته‌ای ایران. این منبع با اذعان به عجز ارتش اسرائیل در محقق ساختن مأموریت فوق، خاطرنشان ساخت: حمله به تأسیسات اتمی ایران کار ساده‌ای نیست، زیرا این مراکز هسته‌ای در عمق زمین و جغرافیاهای پراکنده جانمایی شده‌اند و تحت محافظت سامانه‌های پدافندی پیشرفته هستند. جمهوری اسلامی ایران با رونمایی از سامانه ارتقایافته باور۳۷۳، دایره پدافند هوایی خود را به میزان حداقل ۱٠٠ کیلومتر افزایش داد. دستاوردی که امیدهای نتانیاهو را بیش از پیش تضعیف می‌کند.

توان حیرت‌انگیز باور 373

فرمانده پدافند هوایی ارتش گفت: باور ۳۷۳ می‌تواند با جنگنده‌هایی هم که ادعا می‌کنن د رادارگریز است درگیر شود. سامانه باور ۳۷۳ در فاصله ۴۰۰ کیلومتری روی هدف قفل اولیه انجام می‌دهد و در ۳۶۰ کیلومتری قفل پایدار می‌کند و کم‌تر از ۵ دقیقه طول می‌کشد تا موشک آن به هدف برخورد کند. ما در آزمایش اخیر موفق شدیم در برد ۳۰۴ کیلومتری پهپاد را هدف قرار دهیم. این سامانه کوچک‌ترین پرنده با سطح مقطع بسیار کم را کشف می‌کند.

حامیان تروریسم: ما خادم مردمیم!

هفته گذشته بود که وال‌استریت ژورنال در خبری مدعی شد، مقامات دولت سعودی به دولت امریکا خبرداده‌اند که ایران قصد دارد به مراکزی در خاک این رژیم حمله کند. این ادعا البته از سوی مقامات امریکایی تأیید نشد و حاکی از آن بود که دولت سعودی به منظور جلوگیری از واکنش‌های احتمالی ایران نسبت به اقدامات مداخله‌جویانه در قبال کمک به ناامنی، دست به دامان روزنامه امریکایی شده است تا با خبرسازی از این واکنش احتمالی رهایی یابد. حالا شبکه تلویزیونی وابسته به این رژیم - اینترنشنال- در بیانیه‌ای مدعی شد که دو نفر از خبرنگاران این شبکه از سوی پلیس انگلیس هشداری مبنی بر احتمال سوء قصد از سوی ایران دریافت کرده‌اند. تاکنون دولت انگلیس در این باره اظهار نظری نکرده است. این بیانیه از سوی اینترنشنال پس از آن منتشر شد که مقامات کشورمان خبر دادند، در حال تهیه فهرستی از جرایم رسانه‌ای شبکه‌های معاند از جمله در زمینه ترویج رسمی خشونت، دروغ‌پردازی، حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، آموزش اقدامات تروریستی و... هستند و این «تروریسم رسانه‌ای» را به صورت حقوقی پیگیری خواهند کرد. اگرچه واضح است که دولت انگلیس همواره به عنوان اصلی‌ترین پشتیبان رسانه‌های معاند نسبت به اقدامات این شبکه‌ها که با قوانین دولتی این کشور نیز مغایر بوده، موضع حمایتی داشته است. جالب توجه آن است که در بیانیه این شبکه سعودی ذکر شده، اینترنشنال مفتخر است که با ارائه اطلاعات مستقل و بدون سانسور به ۸۵ میلیون نفر مردم ایران خدمت می‌کند! همچنین از گزاره‌هایی چون «شبکه خبری مستقل»، «بریتانیا خانه آزادی بیان است»، «ما امیدواریم که دولت بریتانیا و.. در محکومیت این تهدیدات هولناک به ما بپیوندند» در این بیانیه استفاده شده است.

https://shoma-weekly.ir/MCL5aB