گفته می‌شود که...

هاشمی: من به اصلاح طلبان اعتماد ندارم/ ملاقات سران جریان انحرافی با جریان وهابی/ غول برره، محافظ اختصاصی لاریجانی/ راه اندازی سایت انتخابات ایران توسط سیا!/ ماجرای دوگونی پرونده از مرتضوی!/ آمادگی حجاریان برای پادویی هاشمی/ پشت پرده آقازاده معروف و....

دیپلمات سابق انگلیس از پشت پرده آقازاده معروف می‌گوید!
  با افشای اظهارات یکی از دیپلمات‌های باسابقه دولت انگلیس در مصاحبه با مستندسازان بی‌بی‌سی که به‌تازگی دستگیر شده‌اند،‌ ابعاد جدیدی از فعالیت‌های براندازانه «آقازاده معروف» آشکار شد. این دیپلمات‌ باسابقه در گفت‌وگو با مستندسازان درباره مستندی که با همکاری عوامل روزنامه‌های زنجیره‌ای و به سفارش شبکه دولتی بی‌بی‌سی در حال تهیه بود، گفته است: «دوستان ما از حدود ۲۰ سال پیش با «آقازاده» و علایق و نیز برخی نقطه نظرات او درباره ساختار نظام و رهبری جمهوری اسلامی ایران آشنا بوده‌اند.» بنا بر این گزارش، این دیپلمات کارکشته رژیم سلطنتی انگلیس اضافه کرد که «اولین بار در سال ۱۹۹۶ یا ۹۷ بود که از جفری جیمز (کاردار وقت انگلیس در ایران) شنیدیم که «آقازاده» مذکور را بسیار مستعد ارتباط با ما ارزیابی می‌کرد.» وی از قول کاردار وقت انگلیس در ایران افزود: «در ملاقاتی که با وی داشتم، دریافتم که او به‌شدت علاقه‌مند به زندگی در لندن است. او حتی گفته بود که به‌تازگی مادر و خواهرش سفری به لندن داشتند و از آن شهر بسیار خوششان آمده است.» جفری جیمز همچنین به روابط «آقازاده» با شرکت بریتیش‌پترولیوم (B.P) اشاره کرد و گفت که وی به ضرورت تقویت این رابطه تأکید داشت.
  کاردار وقت انگلیس درباره دیدگاه‌های سیاسی این آقازاده گفته بود: «آقازاده معروف هیچ امیدی به شکل‌گیری گروه‌ها و احزاب سیاسی در ایران نداشت... من به او گفتم در سیستم شما – جمهوری اسلامی – فقط یک نفر قدرت دارد و این با روح دموکراسی‌های غربی نمی‌خواند. وی بلافاصله حرفم را قبول کرد و گفت که به همین دلیل ما به دنبال راه‌حل هستیم.»
آن‌طور که از اظهارات این دیپلمات انگلیسی برمی‌آید، ملاقات «آقازاده معروف» با کاردار وقت انگلیس، پیش از کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۷۶ صورت گرفته است.

کارگردانان فتنه جدید
    جریان فتنه همچنان به‌دنبال راهی برای بیدار کردن فتنه سبز در داخل کشور می‌گردد. این جریان که از تلاش مذبوحانه چندی پیش خود در سالگرد ۲۵ بهمن و حصر خانگی سران فتنه (موسوی و کروبی) طرفی نبسته است، در جدیدترین تحرک توهم‌آمیز خود به‌دنبال سوءاستفاده از مشکلات اقتصادی کشور و تهییج کارگران برای اعتراض است. فتنه جدید که با کارگردانی مشترک منافقین، سلطنت‌طلبان و برخی اصلاح‌طلبان داخلی کلید خورده است، با صدور چند بیانیه بی‌محتوا و بی‌ارزش، از کارگران و حقوق‌بگیران خواسته است در روز شنبه ۲۸ بهمن(امروز) دست به اعتراض و اعتصاب بزنند! خبرهای رسیده حاکی از نفوذ عوامل گروهک تروریستی منافقین در بین برخی افراد ساده‌لوح و تشویق آنان برای حضور در این به‌اصطلاح اعتصاب و اعتراض است. البته آنچه مشخص است و جهانیان به‌عینه در حماسه تاریخی ۲۲ بهمن امسال مشاهده کردند، عدم اعتنای ملت بزرگ ایران به تحریم‌های ددمنشانه دشمنان و مشکلات اقتصادی کشور بود.
   گفتنی است در آخرین برنامه جریان فتنه برای ۲۵ بهمن و پس از آنکه مانند همیشه، دعوت‌نامه‌های گروهک‌های مختلف ضدانقلاب (اعم از داخلی و بیرونی) با بی‌اعتنایی مردم همراه شد، برخی از عوامل فتنه مانند دختران موسوی و اردشیر امیرارجمند در مصاحبه‌هایی نتوانستند خشم خود را پنهان کنند و به طرفداران خود، نسبت‌های جالبی مانند زبان‌نفهم و بی‌لیاقت دادند!

دروغی که مجلس عزا را به هم ریخت!
ماجرا از آن جا شروع شدکه اوایل هفته گذشته کارکنان بهشت رضا(ع) در تماس با ماموران کلانتری طرق اعلام کردند جسد مردی را برای دفن به این مکان منتقل کرده اند اما در حالی که علت مرگ در برگه جواز دفن «ایست قلبی» عنوان شده است، آثاری از زخم روی صورت متوفی وجود دارد. با به وجود آمدن این شبهه، ماموران با قاضی ویژه قتل عمد تماس گرفتند و موضوع را اطلاع دادند.
مقام قضایی نیز دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی و معاینه دقیق برای مشخص شدن علت مرگ را صادر کرد.
این گزارش حاکی است: پزشکان قانونی پس از معاینه جسد علت مرگ را ضربه مغزی عنوان کردند و ماجرای مرگ مرد 55ساله پیچیده تر شد در حالی که افراد برای شرکت در مراسم تشییع و دفن حضور یافته بودند، یکی از فرزندان متوفی به مقام قضایی گفت: پدرم نیمه شب از خواب بیدار شده بود که سرش به چارچوب در اصابت کرد و همین امر به مرگ او منجر شد.
این گزارش حاکی است: با توجه به اهمیت موضوع، قاضی موحدی راد به همراه کارآگاهان پلیس جنایی و برای بررسی چگونگی وقوع حادثه به محل سکونت متوفی در بولوارتوس عزیمت کرد اما تحقیقات قضایی بیانگر آن بود که متوفی هنگام کشیدن در آهنی از پشت بام یک منزل مسکونی دیگر سقوط کرده که بر اثر اصابت به زمین دچار ضربه مغزی شده است.

مشایی فوق لیسانسی شد!
پس از جنجال هایی که سال گذشته درباره پذیرش و ثبت نام اسفندیار رحیم مشایی در دانشگاه تربیت مدرس به وجود آمد، برخی خبرها حکایت از آن دارد که وی هفته گذشته موفق به دریافت کارشناسی ارشد از دانشگاه پیام نور شده است! فوق لیسانس وی در رشته حقوق بین الملل است.
شرط ثبت نام در یازدهمین دوره ریاست جمهوری یازدهم ، دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد است. خبرنگاران مشرق در هفته گذشته تلاش کردند اطلاعاتی درباره تاریخ پذیرش ، نحوه ثبت نام، چگونگی شرکت در کلاس ها و امتحانات و همچنین دفاع از پایان نامه مشایی به دست آورند که مسوولان دانشگاه حاضر به اظهار نظر در این باره نشدند.

هاشمی: من به اصلاح طلبان اعتماد ندارم
هاشمی رفسنجانی در جلسه ای با کاندیداتوری محمد خاتمی مخالفت کرده و گفته است:" من به اصلاح طلبان اعتماد ندارم. اگر خاتمی بیاید یعنی تکرار سال های گذشته و ظهور جریان هایی چون حزب مشارکت که برای کشور معضل درست می کنند. بازگشت افراطیون به قدرت نه به سود مردم است و نه نظام."

اقدام ضد ایرانی بحرین
شفاف:وزارت خارجه بحرین در اقدامی عجیب و در اعتراض به پیشنهاد طرح موضوع بحرین در مذاکرات 1+5،کاردار ایران را احضار کرد.

واکنش اسفنانی به نامه رئیس‌جمهور
تسنیم:محمدعلی اسفنانی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره نامه رئیس جمهور به هیات نظارت مرکزی انتخابات نظام پزشکی و درخواست وی مبنی بر تجدید نظر در رد صلاحیت شدگان این انتخابات با بیان اینکه در حد توصیه بلامانع است که رئیس جمهور یا هر شخص دیگری در این زمینه نامه‌ای بنویسد، گفت: کسی که در این انتخابات رد صلاحیت شده است باید اعتراض کند. طبیعتا در چنین نامه‌ها و درخواست‌هایی، مواردی پشت پرده است که نویسنده نامه از آن قصدی داشته تا صلاحیت فردی را در انتخابات احراز کند و بخواهد با وجود جایگاه آن صلاحیت را برای فردی کسب کند.

آمادگی حجاریان برای پادویی هاشمی
پس از آنکه هفته گذشته رسول منتجب نیا عضو سابق مجمع روحانیون مبارز گفته بود برای ورود هاشمی به انتخابات سال 92 همه اصلاح طلبان متحد شوند و برای تحقق این کار بنده خودم حاضرم پادویی کنم، سعید حجاریان نیز اخیرا در دفاع از کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ریاست جمهوری گفته است:" حاضرم برای دعوت از هاشمی پادویی کنم. جریان بی رمق اصلاحات نیاز به احیا و ریکاوری دارد که ورود هاشمی به صحنه این فضا را برای ما مهیا می کند."

اصرار آرژانتین بر بازجویی از مقامات ایرانی
فرارو:هکتور تیمرمن وزیر خارجه آرژانتین در واکنش به تکذیب مقامات کشورمان درباره بازجویی از 8 مقام ایرانی مظنون در واقعه انفجار آمیا اعلام کرده است که قاضی تحقیق پرونده از این مقامات مظنون در ایران بازجویی خواهد کرد.

ملاقات سران جریان انحرافی با جریان وهابی
تعدادی از عناصر وابسته به جریان انحرافی دیداری را با جریان وهابی منتسب به حوزه مکی در چابهار خواهند داشت.
جریان وهابی همکاری نزدیکی با سازمان های جاسوسی وابسته به کشورهای عربی حاشیه خلیج همیشه فارس داشته و بخش عمده ای از هزینه فتنه جویی های خود را از آنها دریافت می نماید.
مخالفت های علنی حوزه مکی در حمایت نظام از دولت سوریه و حمایت از تروریست هایی که افراد بی گناه و حامی وحدت را در منطقه مورد هدف قرار می دهند. ماهیت ذاتی آنها را بیش از پیش آشکار می نماید.

غول برره، محافظ اختصاصی لاریجانی
احمد ایراندوست در گفت و گویی  گفته است: «در روز راهپیمایی 22 بهمن محافظ باقر لاریجانی هستم.»
او این اقدام را کاملا افتخاری و به دلیل دوستی خانوادگی خود با این خانواده می داند، ایراندوست قبل از بازیگری بادیگارد چهره های شاخصی همچون جنیفر لوپز و تایگر وودز، ویتنی هیستون، ماریا کری و ... بوده است که الان چند وقتی است مشغول بازی در طنز تلویزیونی «خنده بازار» است.
ایراندوست که زاده آبادان است هیکل ورزیده را از پدر پهلوان خود به ارث برده و به واسطه پدرش، رابطه حسنه ای با برادران لاریجانی و برادران ناطق نوری و حسن غفوری فرد دارد.
اینطور که ایراندوست می گوید او در گروه محافظان باقر لاریجانی جانفشان است و در سر هرم محافظان می ایستد.

رد صلاحیت‌ها سیاسی نیست
جهان: لنکرانی وزیر اسبق بهداشت و درمان با بیان اینکه تعداد افراد رد صلاحیت شده در انتخابات نظام پزشکی اندک هستند، گفت: افراد رد صلاحیت شده به دلایل سیاسی رد نشده‌اند.
حداد عادل:اگر رییس جمهور شوم...
ایسنا:غلامعلی حداد عادل طی سخنانی در دانشگاه ارومیه، گفت: اگر رییس جمهور شوم دیگر پست ها را کنار می‌گذارم اما هنوز هم کاندیداتوری من معلوم نیست چرا که بنده و آقایان قالیباف و ولایتی با هم قرار گذاشته‌ایم که باهم رقابت نکنیم و هنوز هم هیچ کس نمی‌داند که چه کسی از بین ما کاندیدا می شود.

پدرم ناراحت نیست
فارس:فریدالدین حداد عادل عضو جمعیت رهپویان گفت: پدرم از اینکه بخواهد کاندیدای جبهه پایداری باشد ناراحت نیست اما باید منتظر تصمیم جبهه باشیم.

بیت المال ایران در ترکیه، امارات،سوئد، هلند و...!
در حالی که آمریکا و کشور های اروپایی همچمان به کینه توزی و دشمنی با جمهوری اسلامی ادامه می دهند و با اعمال تحریم ها علیه ایران بر این عداوت پا فشاری می نمایند؛ مطابق اطلاعاتی که «فردا» از یک منبع مطلع در این خصوص به دست آورده است، شنیده ها حاکی است لیدر جریان انحرافی که علاقه وافری به برگزاری همایش دارد؛ در تدارک برگزاری همایش ایرانیان مقیم در چند کشور خارجی است.
به این امر در حالی صورت می پذیرد که بسیاری از اقشار جامعه به دلیل برخی سوء مدیریت ها در عرصه اقتصادی که منجر به گرانی های افسار گسیخته شده ، در مشقت به سر می برند و برخی حتی برای تهیه مایحتاج اولیه زندگی نیز با مشکل مواجه هستند .اما لیدر جریان انحرافی برگزاری این گونه همایش ها (البته از کیسه بیت المال ) را از نان شب مردم هم واجب تر می داند!
مطابق اطلاعات موثق، مقرر شده است همایش های مذکور در کشورهای ترکیه ؛ امارات ؛ سوئد؛ هلند؛ چین؛ ترکیه و آلمان از اواسط اسفند ماه آغاز و به صورت سریالی ادامه یابد که در برخی کشورها برگزاری دو همایش در شهرهای مختلف پیش بینی شده و برای برگزاری هریک از این جلسات به صورت میانگین 50 هزار یورو هزینه در نظر گرفته شده است.
یاد آوری این نکته لازم است که برگزاری این همایش ها علاوه بر تحمیل هزینه های سنگین برای کشور؛ فقط به رونق برخی مشاغل در کشورهای موصوف کمک خواهد نمود و صرفا صاحبان هتل های بدون مسافر را خوشحال خواهد کرد!

شوهر کرایه‌ ای!
در پی کاهش آمار ازدواج در بین دختران چینی، آنهایی که دور از خانواده شان زندگی می کنند ، با کرایه کردن شوهری بمدت یک روز ، آنها را به خانواده شان معرفی می کنند تا از دغدغه اصرار خانواده شان مبنی بر ازدواج تاحدودی بکاهند.
در پی تاکید سخت گیرانه در چین توسط خانواده دختران مبنی بر ازدواج ، بسیاری از دختران چینی که از خانواده خود دور هستند با کرایه کردن شوهری بمدت یک روز، با آن فرد به جمع خانواده خود پیوسته و آن فرد را شوهر خود معرفی می کند.
مرد فوق که شوهر کرایه ای آن دختر تلقی می شود ، در ازای گرفتن مبلغی کلان حاضر به این کار می شود.
شوهران کرایه ای در قبال آمدن به خانه والدین 85 دلار و صرف ناهار و دیگر اقدامات 50 دلار از دختر خانواده دریافت می کنند.
گفتنی است که بسیاری از دختران چینی در پی یافتن شغل مناسب به دور از خانواده خود و در شهر های دیگری زندگی می کنند و شاید چندین سال یکبار بتوانند در تعطیلات سال مخصوص چینی ها به ملاقات خانواده خود بروند.

اعلام نظر نهایی سید محمد خاتمی درباره انتخابات
پس از فشارهای اصلاح طلبان برای کاندیداتوری سید محمد خاتمی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، وی گفته است:من را چه تائید صلاحیت کنند و چه رد صلاحیت به هیچ وجه در انتخابات کاندید نخواهم شد.
وی همچنین تصریح کرده است:من قطعا نمی آیم ولی بنا هم ندارم که این تصمیم خود را اعلام عمومی کنم.

دلسوزی شیرین عبادی برای منافقین
سایت دویچه وله نوشت: شیرین عبادی حمله به اعضای مجاهدین خلق در کمپ لیبرتی عراق را محکوم کرد که دست‌کم 5 کشته بر جا گذاشت.
این سایت در ادامه به نقل از وب‌سایت "کانون مدافعان حقوق بشر" که عبادی یکی از بنیان‌گذاران آن است با اعلام این خبر به نقل از وی نوشت:«اقدامات یک سازمان در گذشته نمی‌تواند مجوز یورش به پناهجویان غیرمسلح باشد.»
عبادی در ادامه با "شهروند ایرانی" خواندن گروهک تروریستی منافقین با تاکید بر این‌که یورش مسلحانه به افراد غیرمسلح و بی‌پناه برخلاف موازین حقوق بشر است، دولت عراق را متهم کرد که به دلیل بی‌ثباتی و ناتوانی در برقرای نظم و ثبات، جان برخی شهروندان ایران را نشانه رفته است.
گفتنی است در حالی شیرین عبادی برای گروهک تروریستی منافقین که دستشان به خون بیش از 17 هزار زن و مرد ایرانی آغشته است این گونه سینه چاک می کند که وی همواره در مقابل ترور دانشمندان هسته ای کشورمان موضع سکوت اختیار کرده و هیچگاه عاملان این اقدام تروریستی را محکوم نکرده است.

راه اندازی سایت انتخابات ایران توسط سیا!
تاثیر گذاری در فضای داخلی ایران از جمله برنامه های اصلی رسانه های ضد ایرانی بوده است.
راه اندازی بی بی سی فارسی در دی ماه 87 خود گواهی بر این موضوع است که شروع فعالیت های گسترده رسانه ای در راستای پتانسیل مردمی در ماه های مانده به انتخابات ایران مدلی است که توسط جریان رسانه ای فارسی زبان غربی پدیدار می شود.
اما در این روزها با پدیده جدید مواجه شدیم که عکس این مطلب را می رساند و آن هم راه اندازی سایت انگلیسی زبان با حوزه تخصصی انتخابات ایران است،که این امر جدای از همه حواشی تاثیر این حادثه را در معادلات جهانی نشان می دهد.
در این راستا برادوی ورلد Broadway World نوشت، اولین سایت انگلیسی زبان که منحصرا به انتخابات ایران تعلق دارد با نام " دیده بان انتخابات ایران، Iran Election Watch" توسط عناصر ضدانقلاب راه اندازی شد.
سایت انگلیسی زبان "دیده بان انتخابات ایران" یک رسانه آنلاین است که محور اصلی گزارش های آن اختصاص به انتخابات ایران در سال 2013 دارد. دنیس حسن زاده اجیری 29 ساله فارغ التحصیل دانشگاه تهران در رشته انسان شناسی و طراح وب سایت های رادیو فردا و رادیو آزادی اروپا می باشد که این سایت را نیز طراحی کرده تا برای تغذیه اطلاعاتی سایت های غربی که می خواهند به رصد اخبار انتخابات ایران بپردازند، فعالیت کند.
مسئولین این سایت نوشته اند : راه اندازی این سایت به زبان انگلیسی بدلیل اهمیت انتخابات ایران می باشد که گفته شده است "انتخابات ایران دنیا را عوض خواهد کرد."
متولیان این سایت هدف خود را تعامل معنی دار با مخاطبان جهانی و کسانی که علاقه مند به رصد اخبار انتخاباتی هستند معرفی نموده اند.

آخرین وضعیت برنامه فرزاد جمشیدی
داوود نجفی که «یاد خدا» را با اجرای فرزاد جمشیدی تهیه می‌کرد، درباره‌ روند تولید و پخش این برنامه، اظهار کرد: به خاطر مشغله‌های کاری‌ای که برایم پیش آمده است، قصد دارم با برنامه «یاد خدا» تسویه کنم؛ بنابراین همین‌جا اعلام می‌کنم که تهیه‌کنندگی این برنامه دیگر با من نیست و هیچ اطلاعی هم از ادامه یا توقف آن ندارم که قرار است به چه شکل و با چه مجری‌ای باشد.
وی افزود: پخش برنامه «یاد خدا» از سال گذشته از شبکه یک سیما آغاز شد و اکنون 30 قسمت از آن به پایان رسیده است و دیگر نمی‌خواهم به تهیه‌کنندگی خودم ادامه دهم.
«یاد خدا» عنوان برنامه‌ای مذهبی از شبکه یک سیما است که از سال گذشته پنجشنبه شب‌ها با اجرای زنده فرزاد جمشیدی به روی آنتن می‌رفت. این برنامه از 22 دی ماه تاکنون، به مدت یک ماه است که از شبکه یک پخش نمی‌شود.

کنایه رویانیان به حبیب کاشانی
محمد رویانیان در گفتگو با دوربین یکی از بخش های خبری درباره ماجرای اخیر طلب دایی از پرسپولیس گفت: «ما به ایشان بدهکاریم و طبق آنچه روی کاغذ آمده طلبشان را می دهیم. اگر هم قول و قرار شفاهی بوده آنهایی که این قول و قرار را گذاشتند خودشان بیایند و جواب بدهند.»
کنایه رویانیان به حبیب کاشانی است که تأیید کرده دایی بابت قهرمان کردن پرسپولیس در جام حذفی باید به او 100 میلیون تومان پاداش می داد. رویانیان تصریح کرد: «اینها مربوط به مدیریت گذشته است.»
وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «من با کسی قهر نیستم. اصلا نمی دانستم در زورخانه چه خبر است! باز هم می گویم من با دایی قهر نیستم گرچه اختلاف جدی داریم.»

یک بازیگر دیگر سینما خواننده شد
آلبوم ترافیک با صدای اشکان خطیبی و گروه ترافیک آخرین مراحل خود را برای انتشار پشت سر می گذارد. این آلبوم با نام «ترافیک» اولین تجربه رسمی این بازیگر سینما و تلویزیون در زمینه انتشار آلبوم است. دیگر اعضای گروه هم فرشاد حسامی و بهنود فدوی هستند. فرشاد حسامی به عنوان آهنگساز، تنظیم کننده، میکس و مستر با خطیبی همراهی می کند، بهنود فدوی هم یکی دیگر از آهنگسازان و تنظیم کنندگان آلبوم است که نوازندگی گیتار الکترونیک این آلبوم را برعهده دارد.
کار روی آلبوم ترافیک از حدود یک سال قبل آغاز شده و سبک آن تلفیقی از موسیقی راک، الکترونیک و پاپ است. اودر این آلبوم مضمون اجتماعی را در تمام ترانه ها مورد استفاده قرار داده است. ترانه هایی با موضوع کودکان کار، ترافیک، بی پولی و تنهایی با زبان عامیانه برای مخاطبان بیان می شود.

تکذیب مجوز خواننده تازه برگشته به ایران
معاون هنری وزیر ارشاد گفت: هیچ مجوزی برای خواننده‌ای که مدتی است به ایران بازگشته نداریم و بنایی هم برای صدور چنین مجوزی نداریم.
حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با هنرآنلاین پس از بیان برخی شایعات درباره صدور مجوز برای خواننده ای که مدتی است به ایران بازگشته، اظهار کرد: هیچ مجوزی در این باره صادر نکرده ایم و بنایی هم برای صدور چنین مجوزی نداریم.

کشف 30 دستگاه پیانو قاچاق در قم
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از کشف 30 دستگاه پیانو گرانقیمت قاچاق در استان خبر داد.
مهدی قدمی اظهار داشت : ماموران پلیس آگاهی به همراه ماموران یگان امداد این فرماندهی، حین کنترل خودروهای عبوری در جاده قدیم قم - تهران به یک دستگاه خودرو تریلی مشوک شدند و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: پس از بررسی تریلی مشخص شد بار خودرو پیانو بوده که در ادامه با مشاهده آثار امحاء و پاک شدگی بر روی مدارک گمرکی و ضد و نقیض گویی‌های راننده قاچاقی بودن 30 دستگاه پیانو برای ماموران محرز شد.
رئیس پلیس آگاهی استان قم گفت: با انتقال خودرو تریلی به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز متهم نیز برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی استان شد.

 دام مسیحیت برای ورزشکاران مطرح ایرانی!
اخیرا نامه‌ای از سوی حراست وزارت ورزش در اختیار فدراسیون‌ها قرار گرفته که در آن از مربیان خواسته شده مراقب ورزشکاران در فرودگاه‌های خارجی باشند.
در این نامه ذکر شده است «به تازگی در فرودگاه های کشورهای خارجی ورزشکاران ایرانی را به مسیحیت ترغیب می کنند»
و به همین دلیل از مربیان و مسئولان خواسته شده ورزشکاران را توجیه و در صورت مشاهده چنین موضوعی با آرامش با این مسئله برخورد کنند.
در چند سال اخیر تلاش‌های زیادی از سوی برخی کشورها برای گرایش ورزشکاران مسلمان ایرانی به ادیان دیگر صورت گرفته است.

 خاطرات عضو جداشده منافقین از مدیر شبکه جم
کمتر کسی در کشور ماست که نام مسعود و مریم رجوی را نشنیده باشد. دو نفری که مسئولیت اصلی یکی از مخوف ترین سازمان‌های ترور قرن حاضر یعنی مجاهدین خلق ایران را برعهده دارند.
تا کنون خاطرات هولناک بسیاری از زبان جداشدگان این سازمان به گوش رسیده است که جز سیاهی چیزی دیگر را نمی توان در آن یافت.
حسام کرمانشاهی معروف به "حسام گرگی" عضو سابق سازمان مجاهدین خلق است. به گفته وی 14 سال در پادگان اشرف بدترین دوران زندگیش را گذرانده است. او یکی دیگر از قربانیان پادگان اشرف است که اکنون خاطراتش دل هر ایرانی را به لرزه در می آورد.
حسام طی مقاله ای در مورد سازمان مخوف مجاهدین خلق ضمن اشاره به گوشه ای از خاطراتش در پادگان اشرف چنین می نویسد: "من عضو پیشین مجاهدین خلق هستم بیش از هفده سال در این فرقه بسر برده ام فرقه مجاهدین صرفا یک گروه نیستند مجاهدین یک بیماری هستند که در جامعه ایران از سالهای قبل وجود داشته این بیماری بایستی با اطلاع رسانی و آگاه سازی نابود شود و نسل جوان ایرانی را در مقابل آن واکسینه کرد. این چیزی است که من به نوبه خود وظیفه انسانی و میهنی ام می دانم باشد که هیچ انسانی به این گرداب نیفتد."
حسام کرمانشاهی ملقب به حسام گرگی در ادامه این مقاله از افراد ذی نفوذ در تشکیلات منافقین یاد می کند که نام سعید کریمیان مدیر شبکه جم نیز به چشم می خورد.
حسام که بیش از یک دهه از زندگی اش را در پادگان اشرف سپری کرده است در ادامه می نویسد: " در این بین کسانی بودند و اکنون هم هستند که مورد تأیید تشکیلات هستند. در آن زمان نیز بسیار در اشرف رفت و آمد و حتی سکونت داشتند افرادی به نام های محمد هدایتی، رحمان رودباری، فرهاد غلامی، شهرام دلاوری، سعید کریمیان، اسماعیل شیرازی و حسن اعتمادیان.
این افراد را در آن زمان به یاد دارم که در پادگان اشرف ساکن بودند و در واقع از اعضای ارشد پادگان بودند که بیشتر به فکر منتقل شدن به اروپا و ممالک دیگر بودند. یادم می آمد زمانی که سعید کریمیان در پادگان اشرف بود بسیار مورد توجه تشکیلات قرار گرفته بود. این توجه باعث شد که سعید کریمیان خیلی زود از پادگان اشرف بیرون بیاید و در زمینه رسانه ای فعالیت کند. کاری که باب طبع سازمان بود. لیاقت های سعید کریمیان سبب شد تا بعدها وی به عنوان مشاور رسانه ای گروه مجاهدین انتخاب شود تا علاوه بر فعالیت های شخصی خود در این زمینه فعالیت داشته باشد.
قدرت مذاکره و رایزنی که سعید کریمیان در سازمان در بین افراد دیگر داشت زبان زد بود. سفرهای مکرر او به لندن و تل آویو سبب شد تا از او فردی کارکشته بسازد تا جایی که خیلی ها اوج گرفتن مقطعی سیمای آزادی را مدیون او می دانند.

ورود بیش از 4 نفر به مساجد ممنوع!
افسران پلیس به روحانیون روهنگیا اعلام کردند: مسلمانان تنها زمانی می توانند در مساجد نماز بخوانند که حداکثر افراد حاضر در آن تنها 4 نفر باشد.
آنان در ادامه تاکید کردند: قانون جدید برای تمام افراد لازم الاجرا است و با افرادی که به آن احترام نگذارند برخورد جدی و قانونی خواهد شد.
یکی از روحانیون حاضر در جلسه از ادامه یافتن رفتارهای مسوولین دولتی علیه مسلمانان روهنگیا شکایت نمود و از دلایل عدم صدور اجازه انتقال به مسلمانان از جایی به جای دیگر سوال کرد و این که چرا شغلی ندارند و هیچ گونه کمکی به خانواده ها نمی شود، که با سکوت و عدم پاسخ مسوول برمه ای رو به رو شد.
منابع خبری گویای آن است که تعرض های دینی که اقلیت مسلمان روهنگیا با آن ها رو به رو هستند در مدت اخیر رو به افزایش نهاد. دولت بسیاری از دانشجویان، طلبه ها و معلمان را بازداشت کرده و مساجد، مدارس و حتی کتابخانه های کوچک را تعطیل کرد.
از ژوئن سال گذشته تاکنون بیش از 50 روحانی دینی بازداشت شدند که ده نفر از آن ها در اثر شکنجه جان خود را از دست دادند.

زمانی که رأی هاشمی را خوردندکجا بودید؟!
همسر هاشمی رفسنجانی گفت: هاشمی در انتخابات کاندیدا نمی‌شود و اگر کاندیدایی مورد تایید ایشان باشد از او حمایت خواهد کرد. عفت مرعشی در حاشیه مراسم ختم محمدکاظم مرعشی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آقای هاشمی از فرد خاصی حمایت می‌‌کند، گفت: اگر کاندیدایی مورد تاییدشان باشد حمایت می‌کند. به گزارش فارس، عفت مرعشی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه کاندیدای مورد تایید آقای هاشمی کیست؟ گفت: در حال حاضر 1000 کاندیدا وجود دارد. مرعشی همچنین در پایان گفت: آن موقع که رأی حاج‌آقا را خوردند کجا بودید؟!
حجت الاسلام مهدی طائب، روز پنجشنبه درباره وضعیت فعلی خاندان آقای هاشمی گفت که تاریخ مصرف هاشمی تمام شده است. وی افزود: همسر آقای هاشمی وقتی از هواپیما پایین می‌آمد می‌گفت جلوی پای من فرش قرمز پهن کنید اما امروز که 2 فرزندش در زندان هستند دیگر نمی‌تواند فتنه‌ای برپا کند.

بی‌بی‌سی؛ ترمینال امنیتی انگلیس
شبکه اطلاع‌رسانی افغانستان در گزارشی به ارزیابی عملکرد رسانه‌هایی مانند ‌بی‌بی‌سی و VOA پرداخته است.به گزارش این شبکه، بی‌بی‌سی در بزرگنمایی افراد یا موضوع‌های مهم نقش اصلی را داشته و در 3 دهه اخیر باعث تغییر و دگرگونی در بسیاری از موارد در افغانستان بوده است. تا جایی که بسیاری از مردم، این شبکه را نفاق‌انداز و مخرب پنداشته و تقصیر‌ها و مشکلات امروزی را بر گردن این شبکه امنیتی که در پوشش کار مقدس رسانه‌‌ای عمل می‌کند، می‌اندازند. شبکه اطلاع‌رسانی افغانستان در ادامه اذعان داشته که برخی رسانه‌ها، از قبیل تلویزیون و رادیوی صدای آمریکا (VOA) و تلویزیون و رادیوی بی‌بی‌سی رسانه نیستند، بلکه سازمان‌های امنیتی هستند که در پوشش رسانه فعالیت می‌کنند و ابدا برنامه‌ها و رویکرد آنان و همکاران آنان، رسانه‌ای نیست. این رسانه‌ها کاری را که انجام می‌دهند این است که تلاش می‌کنند به نوعی با انتقال خبر روحیه کشوری که در آن با چالش قرار دارند بهم بریزند که برای انجام این کار روش‌های خاص خود را دارند و در عین حال روحیه داخلی خود را تقویت می‌کنند، البته لازمه انجام اینگونه موارد، ایجاد برخی مواد خام همچون تحلیل یا خبر است.

آغاز رسیدگی به قرض صد میلیاردی یک وزارتخانه به شرکت مشهور دولتی
در حالی که بر اساس ابلاغیه چندی پیش یک مسئول مهم اجرایی به یک مدیر اقتصادی دولت، یکی از وزارتخانه ها موظف شده بود هزار میلیارد ریال اعتبار علی الحساب تخصیصی به آن دستگاه در سال جاری را در اختیار یکی از شرکت های زیان ده خود قرار دهد و شرکت مذکور نیز پایان اسفندماه امسال نسبت به بازگرداندن این مبلغ اقدام کند، طی هفته های اخیر بازرسان یکی از دستگاههای نظارتی با ارسال نامه ای به مسئول صادر کننده این دستور، خواستار توقف هرچه سریعتر این ابلاغیه شده و اعلام کرده اند اجرای آن به منزله تصرف غیرقانونی در اموال بیت المال است.

هشدار به دولت درباره انتشار غیرقانونی اوراق مشارکت
در حالی که دولت بر اساس مصوبه مهرماه خود، به وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ماموریت داده بود نسبت به ایجاد شرایط لازم برای عرضه باقیمانده اوراق مشارکت سال 1390 در طول ماههای باقیمانده از سال جاری اقدام کند، یک نهاد نظارتی چندی پیش با ارسال نامه ای به رییس جمهور هشدار داده است که درآمد این موضوع در قانون بودجه سال 91 پیش بینی نشده و فروش اوراق مذکور غیرقانونی است.

دستگیری دو عضو شورای شهر رشت صحت دارد
شنیده شد که مدیر روابط عمومی اداره کل دادگستری گیلان از تائید دستگیری دو عضو شورای شهر رشت خبر داد. ایلنا نوشت؛ محمد رحیمی اظهار کرد: روابط عمومی دادگستری گیلان طی روزهای آینده اطلاعات جامع تری در این خصوص در اختیار اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت.

ممنوعیت پرواز ۵ شرکت ایرانی به نجف
شنیده شد که کمیته ناظر بر فرودگاه نجف اعلام کرد که پروازهای پنج شرکت هواپیمایی ایرانی را به این فرودگاه به دلیل عدم پرداخت بدهی، به حالت تعلیق درمی‌آورد. شفاف نوشت؛ رئیس کمیته نظارت بر فرودگاه نجف گفت: تعلیق پرواز این شرکت‌های ایرانی به فرودگاه نجف تا زمان پرداخت بدهی‌هایی که این پنج شرکت هواپیمایی ملزم به پرداخت آن هستند، ادامه خواهد داشت. فاید الشمری افزود: این پنج شرکت هواپیمایی ایرانی ۹ میلیون دلار به عنوان تعرفه‌های پرواز و خدمات فرودگاهی باید به فرودگاه نجف پرداخت کنند.

آزادی رئیس دفتر حسنی مبارک از زندان
شنیده شد که دادگاه جنایی قاهره حکم آزادی «سبیل زکریا عزمی» رئیس دفتر حسنی مبارک را که به اتهام کسب درآمد نامشروع حبس شده بود، صادر کرد. فارس نوشت ؛ زکریا عزمی با خودرویی از زندان طره به مقر اداره امنیت قاهره انتقال داده شد. بر اساس این گزارش قرار است اقدامات قانونی برای آزادی وی به دنبال صدور حکم دادستانی انجام شود.

سردار نقدی و ناوهای دشمن
شنیده شد که محمدرضا نقدی در دومین روز از رزمایش 20 هزار نفری «الی بیت‌المقدس» در بوشهر گفت: دورانی که ملت‎های آزاده و عدالتخواه سرکوب شوند به پایان رسیده است. فارس نوشت ؛ نقدی بیان کرد: ناوهای هواپیمابر دشمن در میدان رزم به اندازه قوطی کنسرو هم ارزش ندارند.

پاسخ دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب
شنیده شد که یک مقام مسئول در دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، با اشاره به متن دقیق بیانات مقام معظم رهبری در 30 بهمن 76ادعای عباس امیری‌فر مبنی بر انتساب شعار «زنده‌باد بهار» به رهبر معظم انقلاب را تکذیب کرد. فارس نوشت؛ این مقام مسئول در پاسخ به سوالی درباره ادعای عباس امیری فر گفت: این که گفته می‌شود جمله «زنده‌باد بهار» مربوط به یکی از بیانات حضرت آیت ا... العظمی خامنه‌ای است، به هیچ عنوان صحت ندارد. عباس امیری‌فر از مسؤلان نهاد ریاست‌جمهوری روز چهارشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران گفته بود شعار «زنده باد بهار» را مقام معظم رهبری نیز در تاریخ 20 بهمن سال 76 به کار برده‌اند.

کاندیدای مستقل معرفی نمی‌کنیم
شنیده شد که کرباسچی گفت: جلسات شورای مرکزی حزب که از قبل نیز برگزار می‌شد، با تعداد بیشتری در حال برگزاری است و انتخابات ۹۲ در آن بررسی می‌شود. تسنیم نوشت؛ کرباسچی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود جلسات شورای مرکزی حزب کارگزاران به طور مرتب درباره انتخابات ۹۲ تشکیل می‌شود، اظهار داشت: جلسات حزب از قبل نیز برگزار می‌شده اما اخیراً تعداد جلسات افزایش یافته و در این جلسات انتخابات ۹۲ نیز بررسی می‌شود. وی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسات شما موضوع کاندیداتوری آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی مورد بحث قرار می‌گیرد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: حزب کارگزاران کاندیدای مستقل معرفی نخواهد کرد و کاندیدای ما با اصلاح‌طلبان یکی خواهد بود.

آلوده‌ترین استان اینترنتی کشور کجاست؟
شنیده شد که تهران همچنان در صدر استان‌های آلوده اینترنتی قرار دارد. انتخاب نوشت؛ دی‌ماه امسال استان‌های تهران و آذربایجان شرقی هر یک با داشتن شش آدرس ارسال‌کننده بدافزار به عنوان آلوده‌ترین استان اینترنتی کشور شناخته شدند. پس از این دو استان کرمانشاه با داشتن سه سایت ارسال‌کننده بدافزار در رتبه‌ دوم آلوده‌ترین اینترنتی قرار می‌گیرد. اصفهان، خوزستان، سیستان‌وبلوچستان، مرکزی و مازندران نیز هریک با داشتن دو آدرس ارسال‌کننده‌ بدافزار دومین استان‌های پاک و سومین‌های آلوده کشور به‌شمار می‌روند.

کاروان کشتی آمریکا
شنیده شد که در حالی که پنجشنبه و جمعه هفته‌ آینده جام جهانی کشتی آزاد در مجموعه ورزشی 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود، سایت فدراسیون کشتی آمریکا خبر از اعزام یک گروه بزرگ آمریکایی به ایران داد. این سایت درباره جام جهانی و حضور تیم کشتی آمریکا در ایران نوشت: کشتی ورزش ملی ایران است و انتظار می‌رود که جمعیت عظیمی ورزشگاه آزادی را پر کند. کشتی آمریکا رابطه نزدیکی با فدراسیون کشتی ایران دارد و از سال 1998 به بعد تیم‌های کشتی آمریکایی بارها به ایران سفر کرده‌اند. تیم ملی کشتی آمریکا اولین تیم ورزشی آمریکایی بعد از انقلاب ایران است که در سال 1998 به این کشور سفر کرد. همچنین سایت فدراسیون کشتی آمریکا در ادامه گزارش خود آورده است که دو چهره طلایی این کشور در المپیک لندن یعنی جردن باروفس و جیک وارنر در تهران به میدان خواهند رفت. گروه 20 نفره کشتی آمریکا که به ایران سفر می‌کند را زیک جونز به عنوان سرمربی همراهی می‌کند و دو ملی‌پوش سابق این تیم یعنی بیل زادیک و اندی هروات کمک‌های جونز هستند.

انفجار شهاب سنگ در روسیه؛ 500 مجروح
شنیده شد که انفجار شهاب سنگ در روسیه و زخمی شدن بیش از 500 نفر طی این حادثه به خبر اول رسانه‌های غربی تبدیل شده است. به گزارش مانیتورینگ فارس، انفجار شهاب سنگ در آسمان منطقه آرال در مرکز روسیه علاوه بر وحشت عمومی باعث وارد آمدن خسارت به منازل مسکونی و مجروح شدن حداقل 524 نفر شده است. شاهدان عینی همچنین گفته‌اند که صدای انفجار آنقدر زیاد بوده است که شبیه به صدای همزمان زلزله و طوفان بوده و دود غلیظی در آسمان منتشر شده است. دیگر گزارش‌ها می‌گویند که شئی آتشینی به زمین سقوط کرده است. وزارت اضطرارهای ملی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک شهاب سنگ در بالای جو منفجر شده و تکه های داغ آن وارد لایه پایینی جو در دامنه رشته کوه آرال در مرکز روسیه شده است.بر اساس اعلام آکادمی علوم روسیه شهاب سنگ مذکور پیش از ورود به جو و منفجر شدن حدود 10 تن وزن داشته است.

کسی از عدالت دم بزند که اگر معاونش تخلف کرد، اجازه رسیدگی دهد
سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم گرامیداشت دهه فجر که در مسجد سادات اخوی تهران برگزار شد، با بیان اینکه دشمن با دعواهای سیاسی و اختلاف‌افکنی می‌خواهد وحدت و یکپارچگی ما را بر هم زند، خطاب به کسانی که نمی‌گذارند دوستان و اطرافیانشان در دستگاه قضایی محاکمه شوند، تاکید کرد: کسی می‌تواند از عدالت دم زند که اگر رئیس دفترش یا معاونش تخلف کرد، اجازه دهد دستگاه قضایی رسیدگی کند و دخالتی در این رسیدگی نداشته باشد.

بررسی قصور مسئولان امنیتی درماجرای  مصلای قم
سردار اسماعیل احمدی مقدم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال مهر در مورد دلایل تاخیر ورود نیروی انتظامی به اتفاقات رخ‌داده در جریان سخنرانی علی لاریجانی رئیس مجلس در مصلای امام‌خمینی(ره) قم گفت: بر اساس اخبار و اطلاعات موجود احتمال وقوع چنین حادثه‌ای وجود داشت که به مسئولان نسبت به وقوع حوادثی از این قبیل تذکر داده شده بود.وی افزود: دستگاه‌های مسئول در حال بررسی حادثه هستند و اگر سستی و قصوری از ناحیه مسئولان امنیتی رخ داده است برخورد خواهد شد.

نمره به نامزدها
فارس:حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیر کل جبهه پایداری درباره نامزدهای مد نظر جبهه پایداری، با بیان اینکه دوستان در جبهه جلساتی دارند و به دنبال بهترین فرد هستند، گفت: جبهه پایداری طی جلساتی درباره این افراد صحبت کرده و نمراتی نیز به آنها داده است.

برای شرایط امروز راه‌حل دارم
فارس:حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: من بیش از 10 سال رئیس دیپلماسی پنهان کشور بودم و به همه عوامل و ابزارهای آن آشنایی دارم و راه حل‌هایی نیز برای شرایط امروز دارم.

هیچ‌ مدرکی از فوت یا شهادت امام موسی صدر وجود ندارد
طارق متری وزیر سابق لبنان که هم‌‌اکنون رئیس عملیات سازمان ملل در لیبی است گفت: هیچ‌ مدرک معتبری که دال بر فوت یا شهادت امام موسی صدر باشد وجود ندارد. وی در اظهارتی که در روزنامه الحیات چاپ شد، می‌گوید، کسانی که مسئول ربودن امام موسی صدر هستند تاکنون هیچ‌ مدرک قانع‌کنند‌ه‌ای مبنی بر فوت وی ارائه نکرده‌اند. به گزارش تسنیم، وی افزود، یک قاضی از لیبی و یک نفر دیگر از لبنان پیگیر پرونده امام موسی صدر هستند.

تأسیس بیمارستان 2000 تختخوابی در زیرزمین
رژیم صهیونیستی درصدد تأسیس یک بیمارستان 2000 تختخوابی در زیرزمین برآمده است. این تصمیم برای آمادگی جهت مقابله با هرگونه جنگ احتمالی در آینده اتخاذ شده است. مسئولان ب?مارستان رامبام در شهر اشغالی حیفا واقع در شمال فلسطین اشغالی طی فراخوانی از اسراییلی‌ها خواستند برای ساخت بیمارستان 2000 تختخوابی در زیرزمین کمک‌های مالی خود را به صندوق این بیمارستان واریز کنند.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از سما، این بیمارستان اعلام کرده است که این اقدام اورژانسی جهت آمادگی با هرگونه جنگ احتمالی علیه اسراییل پیش‌بینی شده است در جنگ سال 1385 رژیم صهیونیستی علیه لبنان بارها هدف موشکهای میانبرد جنبش حزب‌الله لبنان قرار گرفت و خسارتهای سنگینی به این شهر وارد شد.

خودکشی هفت زندانی در زندانهای رژیم صهیونیستی
روزنامه صهیونیستی هاآرتص از خودکشی هفت زندانی در زندانهای رژیم صهیونیستی ظرف دو سال گذشته خبرداد. روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: بن زایگر، مهاجر استرالیایی و از عناصر سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) که خبر خودکشی وی روز سه شنبه گذشته منتشر شد، تنها اسیری نبود که در داخل زندان اسراییل دست به خودکشی زد. براساس این گزارش، در دو سال گذشته از مجموع 25 هزار اسیر دربند زندانهای صهیونیستی، هفت نفر اقدام به خودکشی کردند
برخورد با تجمع غیر قانونی عناصر وابسته به گروهک به اصطلاح کنشگران ملی مذهبی خارج از کشور
برخی عناصر وابسته به گروهک به اصطلاح کنشگران ملی مذهبی خارج از کشور که در راستای اجرایی کردن طرح تماس و شکل دهی به هسته های تشکیلاتی در داخل کشور تجمعی غیر قانونی را برگزار کرده بودند شناسایی و یکی از عناصر برگزار کننده این تجمع بازداشت شد.
این منبع آگاه در ادامه افزود: گروهک کنشگران ملی مذهبی توسط تعدادی از عناصر فتنه در خارج از کشور تشکیل شده بود و تحت حمایت شبکه های بی بی سی و صدای آمریکاست.

ماجرای دوگونی پرونده از مرتضوی!
خبرآنلاین:زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر اصلاح طلبی خطا کرد باید یک چوب بخورد و اگر فرد اصولگرایی دچار خطا شد باید دو چوب بخورد، گفت: خطاهای مرتضوی، خطاهای فاحشی است.
او اینقدر مشکل دارد که زمان رسیدگی به پرونده‌هایش بنده شخصاً دو گونی از پرونده‌هایش را به جلسات می بردم با این حال هیچگاه نخواستم آبروی کسی را ببرم و موضوع وی را به قانون سپردم.

نبویان: احمدی نژاد قسم خورد
مشرق:حجت الاسلام نبویان گفت:از ثمره هاشمی، مشائی، نیکزاد و الهام به عنوان گزینه های احتمالی دولت نام برده می شود اما در دیداری که دو شب پیش با رئیس دولت داشتم احمدی نژاد قسم خورد که خبری نیست و فعلا دنبال کسی نیستیم و برای من هم محرز نشده است.

اخبار کوتاه      
   *  مرکزی به نام «مؤسسه مطالعاتی سیاسی اقتصادی پرسش» راه‌اندازی شده که عناصری چون مصطفی ملکیان، محمود سریع‌القلم، محمدرضا تاجیک، داود فیرحی، مراد فرهادپور، خشایار دیهیمی و جواد طباطبایی در آن تدریس می‌کنند. گفته می‌شود این مؤسسه وظیفه تربیت کادر فکری برای جریان اصلاحات را به‌عهده دارد. برخی مقالاتی را که این روزها در نشریات جریان تجدیدنظرطلب منتشر می‌شود، این مؤسسه تهیه و تدوین کرده است.
   *  سایت دویچه‌وله آلمان نوشت: «شیرین عبادی حمله به اعضای مجاهدین (منافقین) در کمپ لیبرتی عراق را محکوم کرد.» این سایت در ادامه به نقل از وب‌سایت «کانون مدافعان حقوق بشر» که عبادی یکی از بنیان‌گذاران آن است، با اعلام این خبر به نقل از وی نوشت: «اقدامات یک سازمان در گذشته نمی‌تواند مجوز یورش به پناه‌جویان غیرمسلح باشد.»! این در حالی است که بسیاری از پدران و مادران داغدار جنایات منافقین، خواستار بازگرداندن و محاکمه و مجازات آنان هستند، این عجوزه فتنه‌گر از حامیان تابلودار بهائیان و سلطنت‌طلب‌ها و منافقین است.    
   *  هاشمی رفسنجانی در جلسه‌ای، با نامزدی محمد خاتمی مخالفت کرده و گفته است: «من به اصلاح‌طلبان اعتماد ندارم. اگر خاتمی بیاید، یعنی تکرار سال‌های گذشته و ظهور جریان‌هایی چون حزب]منحله[ مشارکت که برای کشور معضل درست می‌کنند. بازگشت افراطیون به قدرت نه به سود مردم است و نه نظام.»
   *  بر اساس اطلاعات موثق، حلقه انحرافی قصد دارد از اواسط اسفندماه همایش‌هایی را تحت عنوان همایش ایرانیان خارج از کشور، در کشورهای ترکیه، امارات، سوئد، هلند، چین، ترکیه و آلمان با اهداف انتخاباتی آغاز کند و به‌صورت سریالی ادامه دهد. گفتنی است برای برگزاری هریک از این جلسات، به‌صورت میانگین ۵۰ هزار یورو هزینه در نظر گرفته شده است.
*مرکزی به نام "موسسه مطالعاتی سیاسی اقتصادی پرسش" راه اندازی شده که عناصری چون مصطفی ملکیان، محمود سریع القلم ، محمدرضا تاجیک، داود فیرحی، مراد فرهاد پور،خشایار دیهیمی و جواد طباطبایی در آن تدریس می کنند. گفته می شود این موسسه وظیفه تربیت کادر فکری برای جریان اصلاحات را به عهده دارد. برخی مقالاتی که این روزها در نشریات جریان تجدید نظر منتشر می شود توسط دانشجویان این موسسه تهیه و تدوین شده است.
*جمعی از روحانیون و اساتید حوزه علمیه قم که خواهان کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری هستند دیدارهایی را با مراجع تقلید در قم داشته اند. این افراد با تاکید بر خطیر بودن اوضاع کشور از مراجع خواسته اند با ارسال نامه هایی فردی و جمعی خطاب به هاشمی رفسنجانی، از وی بخواهند که در انتخابات کاندیدا شود. حامیان هاشمی در صددند با بحرانی نشان دادن اوضاع کشور، از وی به عنوان یک ناجی و تشکیل دهنده دولت نجات ملی نام ببرند.

*یکی از اعضای مجمع روحانیون در جلسه اخیر این مجمع گفته است:"علیرغم فضا سازی هایی که گاه صورت می گیرد من رهبری نظام را بسیار قبراق، مسلط به اوضاع کشور و با نگاهی منصف نسبت به گروه ها و جریان های سیاسی می بینم. او مانند دولت های پیشین از کلیت دولت کنونی هم دفاع می کند و معتقد است در مجموع نظام اسلامی در حال پیمودن مسیر پیشرفت  است اگر چه می توانستیم در برهه هایی بهتر عمل نماییم."
*جریان های مختلف اصولگرایی هم پیمان شده اند در صورتی که هاشمی رفسنجانی کاندیدا شود همه روی کاندیدای واحد اجماع خواهند کرد تا شانس پیروزی هاشمی به حداقل برسد.
*شنیده ایم تشکلی با نام" خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت" به نمایندگی از اصولگرایان در انتخابات شوراها فعال خواهد بود. تاکنون دبیران این تشکل در 15 استان معین شده و در روزهای آینده چهره هایی چون چمران، کوثری، سروری و خانم آباد، در نشستی مطبوعاتی حاضر خواهند شد تا به تشریح برنامه های این تشکل بپردازند.
*پس از رای دادگاه عمومی اتحادیه اروپا مبنی بر رفع تحریم از بانک های صادرات، سینا و ملت، بازار ارز و طلای کشور نسبت به این اقدام واکنش مثبت نشان داد و قیمت انواع ارز و سکه در بازار آزاد کاهش داشته است. کارشناسان اقتصادی معتقدند رفع این تحریم ها باعث بازگشت آسان ارز حاصل از فروش نفت به کشور خواهد شد و این امر می تواند با کاهش بیشتر قیمت ارز در داخل کشور همراه باشد.
* روز گذشته جمعی از جوانان اصلاح طلب در منطقه درکه تهران گرد هم آمدند تا موضوع دعوت از هاشمی رفسنجانی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را کلید بزنند. در این جلسه مباحثی پیرامون تبیین ضرورت کاندیداتوری هاشمی مطرح شد و حاضران معتقد بودند هر چه سریعتر باید فضایی رسانه ای در این باره شکل بگیرد.
*گروهک نفاق که در معرض فروپاشی تشکیلاتی قرار گرفته است برای روحیه دادن به هواداران داخلی اش از آنها خواسته است به سطل های زباله حمله کرده و پس از آتش زدن محتویات آنها، از آتش سوزی این سطل ها عکس و تصویر تهیه و به رسانه های مستقر در خارج از ایران بفرستند.

https://shoma-weekly.ir/NAtsqk