گفته می‌شود که...

هاشمی برای ماندن نیامده است!/ پاسخ عجیب مشایی به رد صلاحیت اش!/ اقدام احمقانه دختر جوان برای جلب توجه نامزدش/ زنم همراهم نیامد، کاندیدا نشدم/ توسل به فردوسی برای تبلیغات انتخاباتی/ آیا لنکرانی به سود جلیلی کنار می‌رود؟ و ...

تبلیغ بروشورهای مؤسسه فتنه‌گر در پایتخت!
 مؤسسه«BBC EDU» بار دیگر در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری، فعالیت گسترده خود را در کشور آغاز کرده و بروشور‌های این مؤسسه به‌طرز گسترده‌ای در سطح شهر پخش شده است! اوایل سال 87 بود که برای نخستین بار این مؤسسه زیر نظر شبکه  بی‌بی‌سی، فعالیت‌های خود را در ایران آغاز و در آن زمان، دوره‌های آموزشی در کشور برگزار کرد. در واقع این مؤسسه در پوشش یک آموزشگاه و فریب درخواست‌کنندگان، قصد داشت تا به بهانه مهاجرت به انگلیس و زندگی رویایی در آنجا و حتی ادامه تحصیل، بسیاری از جوانان را به این شبکه جذب کند! با گذشت زمان و در آستانه انتخابات سال 88 و در زمان فتنه، این شبکه با استفاده از ظرفیت همین افرادی که پیش از این جذب شده بودند، به خرابکاری‌های گستره‌ای علیه نظام دست زد و در نهایت نیز پس از برچیده شدن بساط فتنه، دیگر خبری از صاحبان این مؤسسه نشد؛ اما اکنون و در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر، بار دیگر خیابان‌های پایتخت، میزبان افراد جوانی است که در میدان‌های اصلی شهر با در دست داشتن بروشور‌های تبلیغاتی از این مؤسسه، به تبلیغات گسترده‌ای در این زمینه می‌پردازند.

هاشمی برای ماندن نیامده است!
  عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: «برداشت من این است که آقای هاشمی برای ماندن نیامده است، هر چند ممکن است مجبور به ماندن هم بشود و این، یک مسئله‌ کلیدی است. حدس من این است که آقای هاشمی به دو منظور به ثبت‌نام اقدام کرده است که اگر این دو منظور محقق شود، ایشان کنار خواهد کشید.» وی گفت: «اکنون نامزدهای هر سه جریان دولت، اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان با انواع گرایش‌های موجود در این جریان ثبت‌نام کردند؛ ولی همان‌طور که قبلاً  هم گفته‌ام، با حضور آقای هاشمی محور انتخابات شامل آقای هاشمی و غیرهاشمی می‌شود.» وی ادامه داد: «اگر دقت کرده باشید، ورود آقای هاشمی به ستاد انتخابات وزارت کشور با ورود جریان دولت همزمان بود و من فکر می‌کنم دولتی‌ها به محض حرکت به سمت وزارت کشور، به آقای هاشمی اطلاع داده‌اند که ما حرکت کردیم و طبیعی بوده که ایشان هم راه بیفتند.»
وی افزود: «دلیل این امر این است که دولتی‌ها برای اینکه بتوانند احتمال رد صلاحت نامزد خود را کم کنند، نیازمند حضور طرف مقابل خود هستند تا هویتی برای خود تعریف کنند. این بازی تنفر از یکدیگر، تبدیل به‌نوعی از بازی نیاز به یکدیگر هم شده است. وقتی نیرویی خود را بر حسب نفی دیگران و تنفر از آنان تعریف کند، به همین اندازه هم بقای خود را مرهون آنان خواهد دانست.» این تحلیل‌گر مسائل سیاسی اظهار کرد: «اما اینکه در ادامه چه خواهد شد؛ من معتقد نیستم ترکیبی که اکنون وجود دارد تا روز انتخابات برقرار باشد، ... اگر نامزد دولت تأیید صلاحیت شود آنگاه انتخابات تبدیل به یک دوقطبی کامل میان آقای هاشمی و جناح دولت تبدیل خواهد شد و بخش عمده‌ای از سایر نیروها به حاشیه رانده می‌شوند.»

مخفی کردن «رکن یمانی» در دیوار کعبه
وهابیت عربستان سعودی در جدیدترین اقدامات خود علیه اسلام، تلاش کردند محل رکن یمانی در دیوار کعبه که نشانه‌ای از محل تولد حضرت علی (ع) است را مخفی کنند.این رکن که نشانه‌ای از محل و چگونگی ولادت حضرت علی (ع)است،‌ به درخواست وهابی‌های کوردل به وسیله یک دیواره فلزی کاملا پوشیده شد. عوامل وهابیت پیشتر نیز همواره سعی کرده بودند با وسایل مختلف از جمله میخ و پیچ و سیمان این اعجاز بزرگ را مخفی و آن را کمرنگ جلوه دهند، اما این بار تلاش کردند آن را کاملا بپوشانند.چهار زاویه کعبه به عنوان چهار رکن شناخته می‌شود از میان این چهار رکن، فضیلت "رکن یمانی" و "رکن اسود" از بقیه بیشتر است. روایات زیادی از شیعه و سنی درباره فضیلت و اهمیت این رکن‌ها وارد شده است. در روایتی از امام صادق -علیه السّلام- آمده که «رکن یمانی دری از درهای بهشت است و از روز گشوده شدنش، بسته نشده است» همچنین در بعضی روایات "رکن یمانی" از موارد استجابت دعا ذکر شده است.

پسری که خنده اش بند نمی آید
بسیاری از والدین حتما با خندیدن فرزندشان خوشحال می شوند اما پدر و مادر پسر بچه ای به نام "الیوت الند" خنده فرزندشان را تنها یک یادآور خاطره ای بد می دانند که باید همیشه به همراه کودک خردسالشان باشد.این پسر بچه دو ساله از انگلستان با بیماری "مردفرشته ای" به دنیا آمده است که این مشکل باعث میشود فرد بیمار درکی از موقعیت شادی یا غم اطرافش نداشته باشد پس همیشه در حال خنده است و دست از این کار بر نمی دارد.این بیماری بسیار نادر است به طوری که تا به حال کمتر از 1000 نفر گزارش شده اند که این بیماری را دارند. مادر الیوت نیز در مورد بیماری فرزند اینگونه می گوید که هر کسی دوست دارد فرزندش را شاد ببیند اما این می تواند گاهی مشکل ساز نیز باشد.

پاسخ عجیب مشایی به رد صلاحیت اش!
رحیم مشایی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در صورت رد صلاحیت شدن چه می کنید؟ پاسخ عجیبی داد.اسفندیار رحیم مشایی در گفتگو با سایت 8دی در پاسخ به سوالی در خصوص علت حمایت احمدی نژاد از وی خاطرنشان کرد: این سوال را باید از خود احمدی نژاد بپرسید.وی همچنین به این سوال که در صورت رد صلاحیت شدن چه می کنید؟، پاسخ داد: اگر رد صلاحیت شوم گریه می کنم!مشایی همچنین در رابطه با احتمال رد صلاحیتش افزود: اگر رد صلاحیت شوم صد در صد کنار می روم.

توهین جدید خواننده هتاک
خواننده هتاک به امام هادی(ع) در جدیدترین اظهارات خود در قالب کتابی با عنوانی توهین‌آمیز به وجود خدا، به ارائه مطالبی ناپسند پرداخته است.به گزارش "ندای انقلاب"،این خواننده هتاک که مدتها قبل به دلیل ترس از مجازات سنگین فسادهایش از کشور گریخته بود بارها در نشست‌ها و میتینگ‌هایی با حضور منافقین شرکت کرده بود.خواننده موهن به ساحت مقدس امام هادی(ع) اکنون کتابی به زبان آلمانی و با عنوان "وقتی خدا خوابه" را منتشر کرده است.این خواننده هتاک و فراری نه تنها به ساحت امام هادی(ع) توهین کرده بلکه با این نوع اسم گذاری درصدد توهین به یکتاپرستان است."وقتی خدا خوابه" نامگذاری سراسر توهین آمیز به پروردگار جهانیان است که از سویی بعد مادی به پروردگار بخشیده و از سوی دیگر برای این جهان خالقی متصور نیست.

در سریالهای سیما چه خبر است؟
"عماریون"نوشت- محمد ابوحنیف در یادداشت های یک عجم نوشت/آب‌پریا یک مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی مرضیه برومند بود.ظاهر و معماری خانه خیالی برف پری در سریال «آب پریا» شباهت زیادی به ساختمان های بهاییان دارد! آیا خانه برف پری در سریال «آب پریا» همان بیت العدل اعظم بهاییان در اسرائیل است؟ شاید هم مرضیه برومند به مقبرهٔ باب اشاره کرده است!

کاندیدای انتخابات:کاندیدا شدن من شوخی است
یکی از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که تلاش دارد از مواضع پان ترکیسمی به بیان دیدگاه های خود بپردازد، حضور خود در انتخابات را صرفا برای بدست آوردن کرسی در دولت آتی ذکر است.به گزارش«حدید نیوز»، این کاندیدا در جلسه ای گفته است ، کاندیدا شدن من واقعا یک شوخی است که سعی می کنم با جمع آوری برخی آراء فقط بتوانم زمینه های کسب کرسی در دولت آینده را فراهم کنم. گفته می شود این فرد از برخی از صاحبان صنایع در بخش آذری زبان ها، قول 200میلیارد کمک انتخاباتی گرفته است که تاکنون0 5 میلیارد آن دریافت شده است.

اقدام احمقانه دختر جوان برای جلب توجه نامزدش
یک دختر ۳۳ ساله پنسیلوانیایی برای اینکه توجه نامزدش را به خود جلب کند مدت سه سال او را با قطره چشمی مسموم کرد و همین امر باعث میشود او مجبور باشد باقی عمرش را در زندان بگذراند.این مرد سالها احساس مریضی میکرد و از علائم بیماری وی حالت تهوع، فشار خون و مشکلات تنفسی بود اما هرگز علت بیماری وی کشف نشد تا اینکه یک پزشک بعد از انجام معاینات و آزمایشات متوجه شد مقداری "تترا هیدرو زولین” که در قطره های چشمی استفاده میشود در نمونه خون او وجود دارد که این مقدار از نظر کارشناسان بسیار بالا بود و حتی ممکن بود منجر به مرگ این مرد شود.به گفته وکیل این خانم او قصد کشتن نامزدش را نداشت بلکه میخواست توجه بیشتری از سوی ببیند.وی اکنون با وثیقه ۷۵۰۰ دلاری آزاد است و دادگاه رسیدگی به پرونده او همچنان ادامه دارد .پیش بینی میشود دادگاه برای او حبس ابد و بیش از ۳۰۰ هزار دلار جریمه در نظر گیرد.

گلشیفته فراهانی به قتل رسید!
امروز باز هم شایعه ی عجیب دیگری در یکی از سایتهای خبری ایران منتشر شد مبنی بر اینکه گلشیفته فراهانی به قتل رسید!
گلشیفته فراهانی به دلیل درگیری و خوردن تیر اسلحه به قتل رسیده است. قاتلان هنوز مشخص نشده اند و پلیس به دنبال ضاربان وی می باشد.بر اساس گزارش های منتشر شده پس از چند روز گلشیفته فراهانی در یک کلیسا تشییع جنازه شده است.
وی با خروج از ایران به همکاری با سینمای فاسد غرب پرداخته و در داخل کشور مورد انتقادهای شدید اهالی فرهنگ و هنر قرار گرفته و موجبات سرشکستگی زنان و دختران محجوب ایران زمین را فراهم آورد. عاقبت گلشیفته فراهانی با پایانی تلخ، درس عبرتی شد برای تمامی کسانی که به عزت و آبروی زن ایرانی خیانت می کنند

یک میلیون تومان جایزه خوش‌حسابی
شنیده شد که به منظور توسعه دولت الکترونیک و تشویق مشترکان برق برای استفاده از شیوه‌های نوین پرداخت غیرحضوری، الکترونیکی و پرداخت به‌موقع قبوض، برخی از شرکت‌های توزیع برق استانی هدایایی برای مشترکان برق پیش‌بینی کرده است. مهر نوشت؛ اجرای این طرح منجر به افزایش غیرحضوری پرداخت قبوض برق در طول یکسال گذشته شده است به‌طوری که در برخی از استان‌های کشور میزان پرداخت‌های غیرحضوری و الکترونیکی رشدی بیش از 50 درصد را تجربه کرده است.
از این‌رو برخی از شرکت‌های توزیع برق استانی به قید قرعه به یک نفر از مشترکان برقی که بدهی نداشته و صورت‌حساب مصرفی خود را به‌صورت غیرحضوری پرداخت کرده باشند، معادل یک میلیون تومان جایزه می‌دهد.

کارگردان فیلم تبلیغاتی آیت‌ا... ‌هاشمی کیست؟
شنیده شد که اگرچه تصمیم ناگهانی و دیرهنگام آیت‌ا...‌ هاشمی برای ورود به انتخابات امکان برنامه‌ریزی قبلی برای ساخت فیلم او را از بین برده اما به‌نظر می‌رسد این‌بار نیز سینماگران مشهوری در ایران ساخت فیلم انتخاباتی او را به عهده بگیرند. تسنیم نوشت؛ از منوچهر محمدی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین بانیان ساخت فیلم او نام برده می‌شود، علاوه بر اینکه محتمل‌ترین گزینه همین دو کارگردانی هستند که تجربه ساخت فیلم تبلیغاتی آیت‌ا... را دارند.
علاوه بر اینها درست یک هفته قبل خبرهایی از ساخت فیلم آیت‌ا... ‌هاشمی توسط علی عطشانی سازنده فیلم «آقای الف» شنیده می‌شد؛ چیزی که با توجه به تماشای خصوصی آقای الف توسط آیت‌ا... در هفته‌های قبل زیاد دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

مشایی رئیس ستاد دارد اما ستاد ندارد!
شنیده شد که اسفندیار رحیم‌مشایی، کاندیدای محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: هیچ ستادی به‌طور مشخص و سازماندهی‌شده برای کارهای انتخاباتی من فعالیت نمی‌کند و اگر ستادی هم فعال است به‌صورت کاملا مردمی است. کاندیدای مورد حمایت احمدی‌نژاد که در هنگام ثبت‌نام دست در دست رئیس‌جمهور در ستاد انتخابات کشور حاضر شده بود، در عین حال افزود: ستادهای مردمی دیگری نیز در این حوزه درحال فعالیت هستند که من از نحوه تقسیم مسئولیت آنها مطلع نیستم! مشایی در عین حال مدعی شد که عبدالرضا شیخ‌الاسلامی برای حمایت از وی ستاد مردمی راه‌اندازی کرده است.

علت حضور انتظامی کنار مشایی
شنیده شد که پس از آنکه رسانه‌ها روز شنبه از همراهی عزت‌ا... انتظامی با مشایی و رئیس‌جمهور در لحظه ثبت‌نام خبر دادند، عزت‌ا... انتظامی گفت: به‌منظور پیگیری وضعیت بنیاد فرهنگی‌اش با مشایی قرار ملاقات داشته و پس از آن همراه وی و رئیس‌جمهور به سمت وزارت کشور رفته است.
ایسنا نوشت؛ عزت‌ا... انتظامی آقای بازیگر سینمای ایران ضمن توضیح درباره علت حضورش در وزارت کشور افزود: مدت‌ها پیگیر وضعیت راه‌اندازی «بنیاد فرهنگی عزت‌ا... انتظامی» بودم که با وجود دستور رئیس‌جمهور باید تائیدیه به امضای چهار وزیر می‌رسید که متأسفانه اجرایی نشده است و وزارت ارشاد هم اقدامی نمی‌کند. او ادامه داد: برای پیگیری موضوع روز شنبه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه قراری با اسفندیار رحیم‌مشایی داشتم که بعد به اتفاق هم به وزارت کشور رفتیم.

لغو برنامه‌های انتخاباتی سعیدی‌کیا
شنیده شد که محمد سعیدی‌کیا، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: نیامده‌ام تا از مردم بخواهم برایم کارناوال راه بیندازند، بلکه آمده‌ام تا پیاده‌نظام مردم شریف ایران و رهبر فرزانه انقلاب باشم. وی افزود: تمام فعالیت‌های انتخاباتی و هر عملی که شائبه و رنگ و بوی انتخاباتی داشته باشد تا زمان آغاز رسمی و مجاز فعالیت انتخاباتی تعلیق و تعطیل می‌نمایم. وی ضمن عذرخواهی از کسانی که وی را به استان‌ها و دانشگاه‌ها دعوت کردند، تصریح کرد: از تمام سروران و همکارانم در ستادهای استانی و ستاد حامیان جوانان حماسی درخواست می‌کنم در راستای رعایت اخلاق و قانون از هرگونه برپایی جلسات و همایش‌ها و فعالیت‌هایی که رنگ و بوی انتخاباتی داشته باشد، پرهیز کنند.

ردصلاحیت برخی اصلاح‌طلبان در اصفهان
شنیده شد که برخی منابع آگاه از ردصلاحیت برخی اصلاح‌طلبان اصفهان که برای انتخابات شورای شهر ثبت‌نام کرده بودند، خبر می‌دهند. بهارنیوز نوشت؛ یک منبع آگاه در گفت‌وگو با پایگاه خبری- تحلیلی امید از ردصلاحیت چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب اصفهان در انتخابات شورای شهر خبر داد. به گفته این منبع آگاه برخی اصلاح‌طلبان که در انتخابات شورای شهر ثبت‌نام کرده بودند ردصلاحیت شدند. فتح‌اله معین، سیستانی و احمد صرامی تنها چهره‌های اصلاح‌طلبی هستند که تائید صلاحیت شدند.

نجفی ساخت فیلم مشایی را تکذیب کرد
شنیده شد که احمد نجفی ساخت فیلم انتخاباتی را تکذیب کرد. تسنیم نوشت؛ وی درخصوص ساخت فیلم انتخاباتی اسفندیار رحیم‌مشایی، گفت: هرگونه خبری مبنی بر این موضوع را تکذیب می‌کنم. برای ساخت این فیلم به من چشمک هم نزدند چه برسد به پیشنهاد، در ضمن کار من فیلمسازی در این زمینه نیست و بلد هم نیستم. به هیچ‌کس هیچ قولی برای ساخت فیلم نداده‌ام و یک در تریلیون نیز اگر از من خواسته شود که این فیلم را بسازم قبول نخواهم کرد زیرا در توانایی‌ام ساخت این فیلم وجود ندارد. هرگونه خبری مبنی بر این موضوع را به‌شدت تکذیب می‌کنم و دوست دارم بدانم که این خبر‌ها از کجا آب می‌خورد.

استعفا در دولت
شنیده شد که هاشم غرقی اعلام کرد که از ریاست مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری استعفا داده است. رئیس سابق مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری با اعلام این خبر و تاکید بر این نکته که در لیست کاندیداهای دولت برای انتخابات شورای شهر نیست، تاکید کرد و گفت: درحال حاضر قائم‌مقام مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری در این مرکز مسئولیت بر عهده دارد.

زنم همراهم نیامد، کاندیدا نشدم
شنیده شد که آنها که کاندیدا نشدند هر کدام دلیلی برای نیامدن داشتند اما بشنوید از دلیل جالب یکی از آنها که کاندیدا نشد. خانه ملت نوشت؛ محمد خوش‌چهره در پاسخ به این سوال که شما می‌خواستید در انتخابات ثبت‌نام کنید، گفت: بله. من تحت فشار شدید از جانب دوستانم بودم که نام‌نویسی کنم. همکاران و دانشجویانم در دانشگاه و محل کار قضیه را به قسم و نفرین رسانده بودند. وی ادامه داد: ولی به‌دلیل اینکه تمامی کاندیداها با خانم‌هایشان می‌رفتند ثبت‌نام کنند، اما خانم من با من نیامد در نتیجه من قوت قلبم را از دست دادم و تنهایی جرات حضور در وزارت کشور را نیافتم و نتوانستم برای ثبت‌نام بروم.

دردسرهای خانه ایران در پاریس برای برخی بانک ها و ادارات
بر اساس بررسی نهادهای مسئول در دولت، بدهی های مجموعه خانه ایران در پاریس که متعلق به سالها قبل می باشد، هم اکنون گریبانگیر برخی دستگاههای اجرایی و بانک های دولتی کشور شده و با توجه به اینکه سازمان ایرانگردی و جهانگردی سابق دارای ماهیت شرکت سهامی بوده و در حال تسویه است، هیچ نهادی پرداخت این بدهی های دلاری را به عهده نمی گیرد و همین مسئله باعث بروز اختلافاتی در دستگاههای اجرایی شده است.

هشدار درباره جذب نیروی انسانی در برخی دستگاه‌ها به روش خاص
بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، برخی مسئولان اجرایی با ارسال درخواست هایی به مدیران ارشد نهاد ریاست جمهوری درخواست تأمین نیروی انسانی مورد نیاز ادارات خود را بدون برگزاری آزمون داشته اند. این نهاد نظارتی در ادامه گزارش خود هشدار داده است که این اقدام بر خلاف قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون برنامه پنجم توسعه بوده و موجب پیگرد قانونی مدیرانی که چنین مجوزی را صادر کنند می شود.

تدوین یک لایحه عجیب درباره زنان در دولت
خراسان نوشت:براساس اقدامات یکی از نهادهای اجرایی، لایحه‌ای با عنوان «تامین امنیت زنان در برابر خشونت» برای ارائه به هیات دولت آماده شده است که براساس آن حمایت‌هایی برای کمک به دختران بالاتر از ۱۸ سال تمام و زنان متاهل بالاتر از سن ۱۳ سال مقرر و پیشنهاد تشکیل کمیته ملی تامین امنیت زنان مطرح شده است که پس از بررسی برخی مسئولان ارشد دولتی، دارای اشکالات فراوان توصیف شده است.

آیا لنکرانی به سود جلیلی کنار می‌رود؟
شفاف نوشت: برخی شنیده‌ها از ناراحتی و مقاومت کاندیدای تیم پایداری در برابر خواست بدنه این جبهه برای کناره‌گیری از انتخابات با توجه به کاندیداتوری سعید جلیلی حکایت دارد.بدنه پایداری از لنکرانی انتظار دارد با توجه به محرز شدن حضور جلیلی در انتخابات به نفع وی کناره‌گیری کند تا از انشقاق میان حامیان این طیف جلوگیری شود. لنکرانی اگرچه پیش از این وعده کناره‌گیری داده بود اما تاکنون درمقابل این خواسته مقاومت کرده است.
در میان بدنه پایداری اینگونه شایع است که حضور جلیلی، برنامه روسای پایداری را برهم زده و موجبات ناراحتی شدید آنها را فراهم آورده است. لنکرانی اگرچه ساعاتی پس از ثبت‌نام جلیلی گفته بود حاضر به رقابت درون‌گفتمانی نیست اما روز یک‌شنبه با چرخشی 180 درجه‌ای وعده داد در صورت ریاست‌جمهوری، از سعید جلیلی در کابینه‌اش استفاده خواهد کرد.حضور همزمان لنکرانی و جلیلی سبب سردرگمی حامیان تیم پایداری شده است. پایداری چندی پیش در جلسه‌ای با حضور آیت‌الله مصباح‌یزدی، لنکرانی را به عنوان کاندیدای نهایی پایداری معرفی کرده بود. در محافل رسانه‌ای گفته می‌شود که بدنه پایداری به‌دنبال جلیلی و رهبران این تیم همچنان بر لنکرانی اصرار دارند.

رئیس‌جمهور یک رای بیشتر ندارد
محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با زندگی نیوز، با انتقاد از باند بازی‌ها و فامیل سالاری‌های دولت‌های متعدد در ایران، گفت: آنچه که کشور ما از آن آسیب دیده همین باند بازی‌هاست و ملت از فامیل بازی‌ها خسته شده‌اند. اما متاسفانه می‌بینیم که در اکثر دولت‌هایی که تاکنون بر سر کار آمده‌اند، این موضوع وجود داشته و همه آنها به نوعی در این دام افتاده‌اند.وی با انتقاد از رفتار احمدی‌نژاد، ادامه داد: ایشان در حالی به‌طور علنی از مشایی اعلام حمایت می‌کند، که اقدامش غیرقانونی است و نباید چنین برخوردی را با این موضوع انجام می‌داد.البته باید یک نکته مهم را مد نظر داشت که ایشان در نهایت یک رای بیشتر ندارند و همان یک رای را هم می‌توانند به کاندیدای خود بدهند.

توسل به فردوسی برای تبلیغات انتخاباتی
توسل به فردوسی برای تبلیغات انتخاباتی، شیوه جدیدی است که دولتی‌ها‌ به آن متوسل شده‌اند. به گزارش خبرگزاری ایلنا، همزمان با روز بزرگداشت فردوسی قرار است جشنی فرهنگی با چاشنی انتخابات در استادیوم آزادی برگزار شود. خبرنگار ایلنا معتقد است: این جشن روز 25 اردیبهشت ماه جاری همزمان با روز بزرگداشت فردوسی برگزار می‌شود که بی‌شک میهمان ویژه آن رئیس‌جمهور و رحیم مشایی کاندیدای ریاست جمهوری خواهند بود.
 براساس این گزارش، سازمان میراث فرهنگی که متولی برپایی این جشن است مراسمی با موضوع بزرگداشت روز فردوسی و سالروز ثبت جهانی موسیقی سنتی ایرانی و تجلیل از بزرگان موسیقی را برگزار می‌کند. کارهای مقدماتی این جشن صد هزار نفره انجام شده و کارت دعوت‌های آن نیز پخش شده است. پیش از این دولت به بهانه تجلیل از دست اندرکاران سفرهای نوروزی نیز برنامه انتخاباتی داشت. نهادهای ناظر بر انتخابات موظفند از این قبیل تبلیغات آنهم با بودجه بیت المال جلوگیری کنند.

تقاضای بازدید بازرسان آژانس از نیروگاه اتمی بوشهر
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار بازدید بازرسان آژانس از نیروگاه اتمی بوشهر شد. به گزارش عصر ایران، این اقدام پس از درخواست شورای همکاری خلیج فارس برای بازرسی‌های جدید از نیروگاه اتمی بوشهر بعد از زلزله‌های اخیر در جنوب صورت می‌گیرد. سایت خبرگزاری رویترز نیز نوشت معمولاً هر چند وقت یکبار بازرسان آژانس بین‌المللی انرِژی اتمی از نیروگاه اتمی بوشهر بازرسی می‌کنند تا از مواد هسته‌ای موجود در این تأسیسات مطمئن شود اما درباره ایمنی این نیروگاه معمولاً بازرسی انجام نمی‌دهند. قبل از این محمد جواد محمدی زاده رئیس سازمان محیط زیست ایران گفته بود تأسیسات هسته‌ای و برق آبی ایران در برابر حملات الکترونیکی و حتی شدیدترین زلزله‌ها، ایمن هستند.

بالاخره حکم فرد متهم به مسیحی کردن دختر عربستانی صادر شد
دادگاه کیفری شهرستان "الخبر" در شرق عربستان سعودی، یک فرد عربستانی و لبنانی را به اتهام مشارکت در قاچاق یک دختر عربستانی به بیروت و مسیحی کردن او، به تحمل هشت سال حبس و پانصد ضربه شلاق محکوم کرد. به گزارش شفقنا، "حمود الخالدی" وکیل خانوادگی این دختر گفت: متهم اول که یک فرد لبنانی است به شش سال حبس و تحمل سیصد ضربه شلاق و متهم دوم که یک عربستانی است به تحمل دو سال زندان و دویست ضربه شلاق محکوم شدند.
حکم صادره علیه این دو متهم پس از 14 جلسه رسیدگی دادگاه به این قضیه جنجال برانگیز که از بهار سال گذشته شروع شده بود و پس از آنکه از فرار یک دختر 33 ساله به خارج از کشور و مسیحی شدن وی خبر داده شد، صورت می‌گیرد. اطلاعات منتشره در آن زمان اعلام کردند که دادستان پس از دادخواست این دختر و پدر وی علیه متهمان به اتهام مسیحی‌سازی دختر 28 ساله خود و تغییر دین وی و مجبور کردنش به پذیرفتن دین مسیحی، این قضیه را به دادگاه الخبر ارجاع داد.

 اخبار کوتاه      
  * وبگاه اینترنتی«روشنایی» متعلق به «حجت‌الاسلام بهمن شریف‌زاده» مدیر گروه مطالعات دینی مرکز مطالعات ملی جهانی شدن که از نزدیک‌ترین افراد به اسفندیار رحیم مشائی است، با انتشار تصویری از ثبت‌نام اسفندیار رحیم مشائی در انتخابات ریاست‌جمهوری و زاویه خاص نورهای مصنوعی عکاسان و فیلمبرداران حاضر در محل ثبت‌نام، تیتر «تلالؤ نور در لحظه ثبت‌نام انتخابات» را برای آن برگزید. اقدامی که یادآور ماجرای «هاله نور» احمدی‌نژاد در اولین سفر به نیویورک و هنگام سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 84 بود.
  * حجت‌الاسلام ابوترابی، روز گذشته در نشست انصار حزب‌الله با اشاره به حضور آقای هاشمی در انتخابات، خطاب به حاضران در جلسه گفت: شما باید حضور پررنگی در انتخابات داشته باشید. بنده معتقدم آقای هاشمی در انتخابات گذشته می‌توانستند بهتر و مؤثرتر برای برطرف کردن غبار فتنه حرکت کنند؛ اما متأسفانه عملکرد وی با آنچه باید اتفاق می‌افتاد، فاصله داشت.
  * «علیرضا علی‌احمدی» وزیر آموزش‌وپرورش دولت نهم، در نشستی خبری با بیان اینکه در انتخابات ریاست‌جمهوری دوره نهم، مسئول کمیته برنامه‌ریزی ستاد احمدی‌نژاد و از نویسندگان برنامه دولت نهم (دولت رجا) بوده است، اظهار داشت: زمانی که دولت نهم در حال پایان بود و می‌خواستند دولت دهم و کابینه‌اش را تشکیل بدهند، بین دو نماز به آقای احمدی‌نژاد گفتم بهتر است این افراد- که گزینه فعلی دولت برای نامزدی ریاست جمهوری(مشائی) نیز از جمله آن‌ها بود- در کابینه نباشند، چرا که هزینه‌هایی برای دولت ایجاد خواهند کرد، اما بین دو نماز آقای احمدی‌نژاد پرسید: ذکرت را گفتی؟ گفتم: بله. گفت: شما دیگر در کابینه نباشید!
  * سخنرانی روز گذشته کواکبیان در دانشگاه امیرکبیر در حالی برگزار شد که تعدادی دانشجو پشت در سالن محل سخنرانی با کف و سوت زدن و سر دادن شعار درود بر هاشمی، سعی در ایجاد تشنج در این سخنرانی را داشتند. که البته با اصرار کواکبیان در سالن باز شد و این دانشجویان نیز وارد سالن محل سخنرانی شدند. این دانشجویان بعد از ورود؛ دوباره به سردادن شعار پرداختند که البته کواکبیان در رابطه با این شعارها گفت: لطفاً طرفداران هاشمی این جلسه را برای شعار دادن انتخاب نکنند، من کواکبیان هستم، هاشمی نیستم. وی درباره کنار رفتن نامزدهای اصلاح‌طلب به نفع هاشمی هم گفت: همه به جز من اعلام کرده‌اند که به نفع هاشمی کنار می‌روند؛ اما همان کسانی که من را آورده‌اند، باید تصمیم بگیرند که من کنار بروم

https://shoma-weekly.ir/EyOnpj