گفته می‌شود که...

نگاهی مواضع و رسانه های اصلاح طلبان

تعامل عزتمندانه رئیسی با جهان

حسین مرعشی به جراحی اقتصادی دولت سیزدهم واکنش نشان داده و می گوید که دولت سیزدهم قبل از حذف ارز ترجیحی پاسخ دهد که می خواهد با فرمان دکتر روحانی با دنیا تعامل کند و برجام را احیاء کند یا می خواهد با دنیا بر اساس تحریم رفتار کند که تعامل با دنیا گشایش و رفتار با تحریم جیره بندی کالا برگ و دسترسی محدود به منابع مسدود را به همراه دارد.
دبیرکل حزب کارگزاران در حالی به فرمان تعامل با دنیا و برجام در دولت روحانی اشاره می کند که بنا بر گفته ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی وقت، دستاورد برجام "تقریباً هیچ" بود و انگهی دولت جدید همواره از تعامل با دنیا بر اساس احترام متقابل و در چارچوب منافع ملی استقبال کرده است و هیچگاه نگفت که برجام را احیاء نخواهد کرد بلکه احیاء برجام را منوط به تامین منافع کشور کرده است. بهتر است مرعشی به جای فرافکنی از ناکارآمدی دولت مورد حمایتش که به بهانه برجام و تعامل با دنیا سرنوشت کشور را به معاهده‌ای پیوند زد که صنعت هسته ای کشور را به تعطیلی کشاند و تحریم ها را به دو برابر افزایش داد از دولت رئیسی بخاطر رفتار هوشمندانه که منافع کشور را قربانی معاهده بدون دستاورد برجام نکرد، تشکر کند.



*ایران و آمریکا در یک کفه ترازو
صباح زنگنه از فعالین اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان احیای برجام را منوط به کوتاه آمدن طرفین از مواضع حداکثری خود می داند و تاکید می کند بهتر است طرفین با کوتاه آمدن از مواضع حداکثری خود برجام را از محاق بیرون بیاورند تا هم ایران با گشایش‌هایی در زمینه تحریم‌ها و اقتصاد خود مواجه شود و هم آمریکا اعتبار ازدست ‌رفته خود که با خروج ترامپ از برجام صورت گرفت به دست بیاورد.
جالب است که جریان اصلاح طلب در حالی ایران و آمریکا را در یک کفه ترازو قرار می دهد که ایران در معاهده برجام به تمامی تعهدات خود عمل کرد اما آمریکا نه تنها به تعهدات خود عمل نکرد بلکه در اولین روز اجرای برجام، تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کرد، حال با توجه به این عملکرد فعالین اصلاح طلب کماکان بر این موضوع تاکید می کنند که اگر ایران از مواضع به حق خود کوتاه بیاید آمریکا هم کوتاه خواهد آمد این در حالی است که این راه در 8 سال گذشته امتحان شد و شکست خورد.


*احیای برجام بهترین راه حل مشکلات؟
روزنامه شرق در مطلبی مدعی می شود که حال که دولت رئیسی از نزدیک با مشکلات دست و پنجه نرم می کند به این درک رسیده که بهترین، کم‌هزینه‌ترین و کوتاه‌ترین راه برای مدیریت چالش‌ها و بحران‌های داخلی، احیای برجام و لغو تحریم است
اگر احیای برجام بهترین راه است چرا این راه در 8 سال گذشته و زمانی که ایران به تمامی تعهدات خود عمل کرد جواب نداد؟ اگر مدل برجام، راه حل رفع مشکلات بود، قطعا باید در 8 ساله دولت روحانی عمده مشکلات کشور حل می شد که نه تنها این انتفاق نیفتاد بلکه تحریم ها افزایش یافته و ارزش پول ملی به حد قابل توجهی کم شد. و ...

*گلایه مردم از اصلاح طلبان
محمدصادق جوادی حصار از بازداشت شدگان فتنه
۸۸ مدعی می شود وجود فساد گسترده در بخش‌های تصمیم‌ساز کشور باعث شده تا مردمی که در دهه ۶۰ خورشیدی و زیر شدیدترین بمباران‌ها از نظام‌شان دفاع می‌کردند، اکنون هر رخدادی را به بهانه‌ای برای اعتراض علیه حاکمیت بدل می‌کنند.
این ادعا در حالی مطرح می شود که حضور پر شور مردم در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی و فراگیری سرود سلام فرمانده خلاف این ادعا را ثابت می کند. همچنین همراهی مردم در جریان اخلال در پمپ بنزین ها و اجرای طرح یارانه ها بخوبی ثابت می کند که مردم در همه حال در کنار نظام و انقلاب بوده و هستند. اما گلایه مندی مردم از عملکرد جریانی ست که تورم
۶۰ درصدی و ۲ برابر شدن تحریم ها را بر خلاف ادعاهایش برای کشور به وجود آورد. گلایه مندی مردم از اعطای مسئله دار کارخانه هفت تپه و تبعیض و بی عدالتی در اعطای مسئله دار کارخانه رشت الکتریک است ؛ در کرسنت و توتال و استات اویل و... گلایه ی مردم از کارنامه ی سیاه جریان اصلاح طلبی است که در 32 سال از عمر انقلاب در پست های حاکمیتی بوده اند اما عملکرد بسیار ضعیف داشته و همواره به جای عذرخواهی از مردم و اصلاح رویه موجود به تخریب جریان رقیب پرداخته اند.


* خیز تحریم کنندگان انتخابات برای انتخابات مجلس
محمدرضا خباز در جدید ترین اظهارات خود گفته است هرچه نمایندگان مجلس یازدهم گفتند غلط از آب درآمد. بعد از روی کارآمدن دولت سیزدهم نیز این نمایندگان آنقدر پای شان را از گلیم شان دراز کردند که دیگر نمی توانند پای شان را جمع کنند، او ادامه می دهد: نمایندگان مجلس یازدهم کاری کنند که اگر فردا در مدرسه از بچه شان پرسیدند "پدرت چه کاره است؟" فرزندان این نمایندگان جرأت ندارند در مدرسه بگویند «ما فرزند نماینده مجلس هستیم» چون مورد اعتراض سایر دانش آموزان قرار می گیرند
.
شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس گذشته باعث شده آن‌ها در عین تخریب مجلس کنونی که دست آن‌ها نیست، برای در اختیار گرفتن کرسی‌های مجلس بعدی روزشماری کنند
.این اظهارات خباز هم در راستای سیر تخریب دولت و مجلس با هدفگذاری انتخابات آینده انجام می گیرد. خباز پیش از این در اهانت به دولت سیزدهم گفته بود «دولت رئیسی می‌خواهد جامعه به فقر عادت کند»(!) «دو نفر چاپلوس چیزی می‌گویند و رئیسی هم تکرار می‌کند»


*تحریف کنندگان امام نگران تحریف امام شدند!

عباس عبدی در یادداشتی از نگرانی برای تحریف امام خمینی(ره) می نویسد و می گوید که تخریب‌کنندگان حسن خمینی قصدشان تخریب امام است! او مدعی می شود که جریان انقلابی امروز را کسانی تشکیل می دهند که اصل حاکمیت بدون قید و شرط ملت را نادیده می‌گیرند.
این را هیچ کس رد نمی کند که ایجاد اختلال در سخنرانی و برهم زدن آن کار درستی نیست اما سوال اینجاست که آیا مخالفت با یک فرد به معنای مخالفت با امام است؟ وانگهی باید از ایشان پرسید در زمانی که جریان مطبوع ایشان گفت که امام به موزه تاریخ پیوسته است یا شعار «مرگ بر اصل ولایت فقیه»، «جمهوری ایرانی» سر داد ایشان نگران تحریف امام نبود؟

نکته دیگر اینکه جریان سیاسی وابسته به عباس عبدی سالهاست که حاکمیت ملت را نادیده گرفته است این جریان در سال 88 مقابل آراء ملت ایستاد و کشور را به آشوب کشید. رای ملت به دولت سیزدهم را هم مهندسی انتخابات عنوان کرد و آن را قبول ندارد و... آن جریانی که اگر رای مردم بر مطابق میلشان نباشد اصلاً مردم و ملت به حساب نمی آیند بنابر تجربه جریان اصلاح طلب است نه جریان انقلابی که همواره خادم و مطیع رای مردم بوده است.

https://shoma-weekly.ir/jwshKj