گفته می‌شود که...

نگاهی به مواضع اصلاح طلبان

معیشت در گرو امنیت

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی نوشت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران را نباید فقط در قدرت دفاعی جستجو کنیم. قدرت دفاعی قطعاً لازم است ولی به تنهائی کافی نیست... به فعال شدن دیپلماسی خارجی نیز نیازمندیم.".
این روزنامه با ربط دادن مسئله موشک به حوزه سیاست خارجی
، تلاش می کند تا به مردم این چنین القا کنند که ملت باید از بین موشک و معیشت یکی را انتخاب کند، استدلال جریان اصلاح طلب این است که برنامه موشکی جمهوری اسلامی تحریم های اقتصادی آمریکا را در پی داشته و این تحریم ها معیشت مردم را نشانه گرفته است.

آنها با چنین استدلالی دست کشیدن از برنامه موشکی را تنها راه تامین معیشت مردم دانسته و بر این اساس دوگانه موشک و معیشت را در فضای عمومی جامعه از طریق رسانه های خود منتشر می کنند.

اما این نگاه دروغی بیش نیست، چرا که معیشت پایدار در گرو برخوردار ی از امنیت پایدار است. امنیت شرط لازم برای هر نوع سرمایه گذاری، تجارت، کسب وکار و...است.

باید از این جریان پرسید اگر همین موشک‌ها نبود، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها چگونه از عملی کردن تهدیدات نظامی خود علیه ملت ایران منصرف می‌شدند؟ آیا با مذاکره؟! تجربه برجام که ایده اصلی این جماعت در خنثی‌سازی توطئه‌ها، تهدیدات و فشارها علیه ملت ایران است، نشان داد که دشمن اصلی یعنی آمریکا، از طریق مذاکره، و برجام‌ها، فقط به دنبال تحقق و رسیدن به یک هدف راهبردی آن هم بازگرداندن سلطه‌اش بر ایران است

***************************

چه کسی مقصر برجام است؟!
روزنامه آرمان در مطلبی پیرامون مذاکرات دوحه نوشت: "واقعیت این است که هیئت مذاکره‌کننده ایرانی می‌داند، آمریکا نمی‌تواند برای همیشه تضمین دهد و اگر قرار باشد تضمینی دهد این کنگره است که باید این موافقتنامه را تصویب کند تا به صورت قانون درآید وگرنه اگر الان رئیس‌جمهور فعلی آمریکا این موافقتنامه را امضا کند، رئیس‌جمهور بعدی آن را لغو می‌کند"


جریانی که دیروز ادعای «امضای کری تضمین است» و «امکان ندارد آمریکا زیر تعهدش بزند و نمی‌تواند این کار را بکند؟» داشت، امروز به وضوح نقد دیروز دلسوزان نظام را تأیید می‌کند؛ که تضمین وابسته به تصویب کنگره است و در غیر این صورت، امضای رئیس‌جمهور فعلی آمریکا توسط رئیس‌جمهور بعدی لغو خواهد شد، که شد و حال آنکه پاسخ آن ادعاهای خلاف واقع و فرصت‌سوزی هشت ساله را چه کسانی باید بدهند؟

اما سوالی که مطرح است این است که وقتی اصلاح طلبان می دانستند که هیچ گونه تضمینی وجود ندارد چرا وقتی تیم مذاکره کننده ی ایرانی همه امتیازات هسته‌ای را به صورت یکجانبه اجرا کرد و در قلب راکتور اراک بتن ریخت اعتراضی نکردند بلکه به ستایش تیم مذاکره کننده پرداخته و محمدجواد ظریف را قهرمان دیپلماسی نامیدند و از او با عباراتی نظیر آرش کمانگیر و امیرکبیر ایران یاد کردند؟

***************************
توهمات دبیرکل حزب کارگزاران
حسین مرعشی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در مصاحبه‌ای گفت: " عمر دولت رئیسی به پایان نمی‌رسد، چون هیچ کاری انجام نداده است
! "
تخریب دولت سیزدهم از سوی رسانه ها و فعالین اصلاح طلب نشان ترس آنان از موفقیت جریان رقیب است از سوی دیگر آنان به این موضوع امید بسته اند که با تخریب و سیاه نمایی از عملکرد دولت سیزدهم می توانند عملکرد فاجعه بار روحانی را از ذهن مردم پاک کرده و انتخابات آینده پیروز میدان باشند
***************************
موشک هایمان را بدهیم تا تحریم ها لغو شود

روزنامه ی آرمان در جدیدترین مطلب خود با اشاره به علت عدم احیای برجام می نویسد: "اینکه چرا برجام چنین شرایطی پیدا کرده و امروز هم با وجود شرایط فراهم برای توافق آمریکایی‌ها به این مساله تن نمی‌دهند و خواسته‌های فرا برجامی دارند از اینجا نشأت می‌گیرد که اساسا آنها صرفا پرونده هسته‌ای ایران و رعایت مفاد ذیل برجام را نمی‌خواهند و به دنبال آن هستند که مسائل حضور منطقه‌ای و قدرت دفاعی ایران را نیز به میان بیاورند و به مذاکره بگذارند. امری که ایران به کل با آن مخالف است و مذاکره‌ای در خصوص آن با دیگر کشورها انجام نمی‌دهد. به همین جهت نیز تحریم‌ها در زمان ترامپ شدت گرفت و تا جایی پیش رفت که آمریکا از برجام خارج شد و تحریم‌های یکجانبه بیشتری علیه کشورمان وضع نمود."
این سخنان در حالی مطرح می شود که اصلاح طلبان در 8 سال گذشته مدعی بودند که به واسطه ی انجام توافق هسته ای(برجام) تحریم ها برداشته خواهد شد و کشور با گشایش اقتصادی رو به رو می شود به همین دلیل هم دولت مورد حمایت این جریان در
قلب راکتور هسته ای بتن ریخت و ذخایر اورانیوم غنی شده را به خارج از کشور انتقال داد. اما امروز این جریان خواستار آن شده که ایران با انجام مذاکره بر روی توان دفاعی خود برجام را به نتیجه برساند، بر فرض که ایران زیر بار امضای توافق موشکی هم رفت چه تضمینی وجود دارد که آمریکا همچون گذشته، زیر میز مذاکرات نزده و تقاضای جدیدی را مطرح نکند؟

***************************
وقتی که اصلاح طلبان یک دروغ را انقلاب می خوانند

روزنامه ی شرق طی مصاحبه ای که با محسن رنانی انجام داده مدعی شده است که جنبش سبز از جنس انقلاب است . این فعال اصلاح طلب می گوید: "110 سال است که پی‌درپی انقلاب می‌کنیم. انقلاب مشروطیت، تغییر رژیم قاجار، نهضت ملی‌شدن نفت و به گمانم حتی جنبش سبز همگی از جنس انقلاب بودند"

ظاهرا جریان اصلاح طلب ادعای دروغ تقلب در انتخابات و عدم احترام به رای ملت و زیر میز مردم سالاری زدن به وقت شکست را انقلاب تعبیر می کنند، وانگهی با گذشت 12 سال از انتخابات 88 هنوز مدارک و مستنداتی از سوی جریان اصلاح طلب مبنی بر تقلب در انتخابات ارائه نشده است،
سعید شریعتی، عضو سابق حزب منحله مشارکت در این باره می گوید: ادعای تقلب، صرفاً بر اساس شایعات، اخبار ناموثق مطرح شد.
اعدای دروغ تقلب در انتخابال سال 88 خسارت های بیشماری به نظام و کشور زد یکی از این خسارت ها ،
تیزکردن چاقوی تحریم های ضدایرانیبود. به طوریکه قطعنامه سنگین ۱۹۲۹ علیه ملت ایران تصویب شد.

***************************
ناکارآمدان دیروز، مدعیان امروز
روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم آذر منصوری نوشت: بعد از آزادسازی نرخ ارز فشار اقتصادی ناشی از تورم لجام گسیخته، آه از نهاد مردم بلند کرده است

مشکلات اقتصادی که در مقطع فعلی گریبانگیر جامعه و مردم است را نمی‌توان به ناکارآمدی دولت سیزدهم نسبت داد، بدهی ماهیانه حداقل 10 هزار میلیارد تومان و گرانی 700 درصدی قیمت مسکن، تنها دو نمونه از مشکلات به جای مانده از دولت اصلاح طلبان برای دولت جدید است. وضعیت فعلی کشور حاصل مدیریت 8 ساله اصلاح طلبان است که انتظار دارند دولت جدید در عرض یک سال معجزه کرده و به تمامی ناکارامدی های دولت قبل پایان دهد.
زمانی که روحانی سکان اداره ی کشور را در دست داشت در تمامی طول دوره هشت ساله خود می گفت که دولت مشغول اورار برداری از ناکارآمدی دولت احمدی نژاد است و مردم نباید از دولت انتظار معجزه و فتح الفتوح داشته باشند. اما امروز همان ها حال اصلاح ناکارآمدی 8 ساله ی دولت خود را از دولت یک ساله ی رئیسی طلب می کنند

***************************
خلافگویی برای توجیه ناکارآمدی
اسماعیل گرامی مقدم
سخنگوی سابق حزب اعتماد ملی در یادداشتی به انتقاد از عملکرد دولت سیزدهم پرداخته و مدعی می شود که: یک‌سال پس از تشکیل دولت، نرخ تورم تمام رکوردهای 43 سال اخیر را درنوردیده است.

این ادعا در حالی مطرح می شود که در دولت مورد حمایت جریان اصلاح طلب(دولت روحانی) کشور با تورم 60 درصدی مواجه بود و رکورد تورم در 43 سال اخیر را به خود اختصاص داد، همچنین طولانی‌ترین رشد اقتصادی منفی سه دهه اخیر در دولت روحانی رقم خورد، وانگهی بر اساس آمارهای موجود، در شهریور ماه 1400 تورم 59 درصد بوده است این در حالی است که عدد در روزهای اخیر به 46 درصد کاهش پیدا کرده است


https://shoma-weekly.ir/LelAuw