گفته می‌شود که...

نگاهی به رسانه های اصلاح طلبان


دم خروس اصلاح طلبان
جریان اصلاحطلب برای ریزش برج متروپل آبادان گریبان چاک کرده و ادعا می کنند که نظام بدون اعتناء به عزای مردم آبادان، با اجرای سرود سلام فرمانده در ورزشگاه آزادی جشن گرفته است.

این ادعا در حالی مطرح می شود که سازنده این برج کارآفرین نمونه ی دولت مورد حمایت این جریان بوده است و در همین دولت هم مجوز ساخت و ساز و بهره برداری از این برج داده شده و استاندار همین جریان هم روبان افتتاحیه آن را قیچی کرده است آنها در ادعایی دیگر می گویند که در شب شهادت امام صادق(ع) جشن گرفته اند. این در حالی است که لیدرهای این جریان از افرادی دفاع کردند که حرمت عاشورا را شکسته و به نمازگزاران ظهر عاشورا حمله کرده و پرچم اباعبدالله(ع) را آتش زدند ، اما جریان اصلاح طلب این هتکان را «مردم خداجو» نامیدند. موضع گیری های دوگانه به خوبی نشان میدهد که این جریان در زمانی که منافع جناحی خود را درگیر ببینند از هیچ کاری ابایی ندارند.

جراحی اقتصادی رئیسی در تیر رس توپخانه ای اصلاح طلبان

محسن هاشمی در مطلبی مدعی می شود که جراحی اقتصادی صورت گرفته در دولت رئیسی حرکت بدیعی نیست و بارها در طول ۳۵ سال گذشته، توسط دولتهای قبلی انجام شده و باز همان آش و همان کاسه است.

این سخنان در حالی مطرح می شود که جراحی اقتصادی در دولت سیزدهم دارای ویژگی هایی است که در دولت های قبلی نادیده گرفته شده است. طرح، مبارزه با قاچاق کالاهای اساسی و عدم وابستگی کشور در زمینه کالاهای اساسی از مهمترین این بخش هاست . با این وجود جریان اصلاح طلب سعی می کند با کم اهمیت جلوه دادن این اقدام بزرگ، آن را تکراری و بی فایده جلوه دهد این در حالی است که به گفته ی خود اصلاح طلبان ارز ۴۲۰۰ تومانی، «استخوانی در گلو» است و باید هر چه زودتر معالجه شود.

وقتی مرزی بین اصلاح طلبان و براندازان وجود ندارد

«محمد سلامتی» از جمله فعالین اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان می گوید: "اگر بخواهیم به وضع موجود بهطور خلاصه اشاره داشته باشیم، به نظر من میتوان اذعان داشت که نمادهای وضع موجود عبارتند از: گرانی و تورم و نداشتن برنامه مسنجم که همه این موارد ناشی از کمتجربگی برخی از مدیران است. این نارسایی قابل پیشبینی بود."

این سخنان در حالی مطرح می شود که حاصل برنامه ی اصلاح طلبان در طول 8 سال گذشته که اداره ی کشور را در دست داشتند چیزی جز فساد صندوق ذخیره فرهنگیان ، واگذاری کارخانه هفت تپه ، اجرای دلار 30000 تومانی، قرارداد توتال و قطعی برق و گاز ، عدم واردات واکسن و مرگ و میر روزانه 700 تن از هموطنانمان و..... نبوده است.

اصلاح طلبان به واسطه ی کارنامه ی مردودی که در دست دارند همه ی تلاش خود را به کار گرفته اند تا اقدامات دولت فعلی را تخریب کرده و کشور را با آینده ای سیاه برای مردم به تصویر بکشند تا شاید به واسطه ی تخریب دولت و عملیات های رسانه ای کورسویی برای بازگشت قدرت به دست بیاورند.

اصلاح طلبان از تجربه برجام عبرت بگیرند

سهیلا جلودار زاده با انتقاد از عملکرد دولت سیزدهم در مورد برجام مدعی می شود همانطور که امام صلح را به خاطر بهبود شرایط کشور پذیرفت و بخاطر گسترش صلح در جهان مسائلی را تحمل کرد امروز مسئولان باید به عنوان یک راهکار به این قضیه نگاه کنند و به خاطر رفاه ملت و ملتها نرمشی را داشته باشند.

این سخنان در حالی مطرح می شود که اولا امام در شرایطی صلح را پذیرفت که منافع مردم را تامین می کرد نه آنکه مشکلات را افزایش داده و راه را برای رفع مشکلات نیز ببندد.

همچنین باید به خانم جلودار زاده یادآور شد که بر اساس گفته ی کارشناسان اقتصادی 70 درصد مشکلات اقتصادی کشور بخاطر سوء مدیریت است و تحریم ها نهایتا 30 درصد بر اقتصاد ایران تاثیر گذار است، پس شرایط معیشتی مردم آنچنان که باید به تحریم ها مرتبط نیست وانگهی هنوز زمان زیادی از تجربه ی برجام نگذشته است و نتیجه ی آن تعطیلی صنعت هسته ای کشور و دو برابر شدن تحریم ها بود. آیا از تعهدنامه ای که به قدر یک گلابی گندیده در سبدتان چیزی نگذاشت عبرت نمی گیرید؟

https://shoma-weekly.ir/hcDYT7