گفته می‌شود که...

نگاهی به رسانه های اصلاح طلبان

ناراحتی اصلاح طلبان از قطع دست مفسدان از بیت المال

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی رئیس سازمان نقشه برداری کشور در دولت روحانی در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: "ما انتظار داشتیم آقای رئیسی صرفا به دلیل دادن شعار انتخاباتی حذف ارز ترجیحی، دست به این کار نزند و بعد از روی کارآمدن و پی بردن به واقعیت های اقتصادی و اجتماعی کشور، تصمیمات درست و عادلانه ای بگیرد. در دولت با دادن شعار بی اساس «بانیان وضع موجود» چهارهزار نفر مدیر توانمند را خانه نشین کردند." اولا باید گفت تغییر مدیران و مسئولان اجرایی پویایی و تحرک بیشتر جامعه را به همراه دارد. بطوری که فلسفه انتخابات در کشور نیز در همین راستاست که مردم مدیر جدید را انتخاب کند و مدیریت کشور با یک روحیه و تفکر جدید ادامه پیدا کند. ثانیا قطعا تفکری که برای خدمت به مردم انتخاب شود و در این مسیر موفقیتی کسب نکند و در نتیجه مشکلاتی را برای مردم بوجود بیاورد، انتظار جابجایی آن مدیر یا آن تفکر در جامعه بالا می رود. حال این فرد کسی باشد که بدون هیچ سابقه مرتبطی به ریاست سازمان نقشه برداری کشور منصوب شده باشد که جای خود دارد ! وانگهی طرح اصلاح اقتصادی، به گفته اکثر کارشناسان دست رانت خواران و قاچاقچیان را از بیت المال قطع کرده و یارانه را به دست مردم می رساند سوال اینجاست که چرا طرحی که علیه قاچاقچیان و رانت خواران بوده و در راستای منافع مردم است، تا به این حد جریان اصلاح طلب را عصبانی کرده است؟

سوء استفاده اصلاح طلبان از وضع معیشتی مردم

روزنامه جمهوری اسلامی طی یادداشتی با عنوان «جراحی با چاقوی زنگزده!» به قلم «مسیح مهاجری»، می نویسد: "چاقوی جراحی اقتصادی مورد نظر دولت، همان چاقوی دولت نهم است که مدتهاست زنگ زده و آثار تورمی و تشدید فاصله طبقاتی و گسترش فقر را به بار آورده است. ادامه پرداخت یارانه آن هم با گسترهای که از آن سخن گفته میشود، بهمنزله این است که چاقوی جراحی زنگزده، در بدن بیمار جا گذاشته شود و او را به عفونت و رنجوری بیشتر مبتلا نماید." این در حالی است که آنچه تحت عنوان مشکلات اقتصادی امروز گریبان گیر جامعه است، محصول سیاستهای غلط دولت سابق است، اما متاسفانه بخشی از بانیان وضع موجود خود را در صف منتقدین قرار داده و به تخریب اذهان عمومی مشغولاند، سوءاستفاده از نگرانیهای مردم نسبت به دشوار شدن مدیریت اقتصادی و ابهام نسبت به چگونگی چرخش چرخ معیشت، موجب شده تا جریان اصلاح طلب که از کاهش اعتبار و محبوبیت مردمی رنج میبرد، برای کسب محبوبیت، دست به عوامفریبی زده و خود را مدافع سرسخت طبقات محروم نشان دهد. این در حالی است که عملکرد گذشته آنها به خوبی نشان می دهد که این جریان هیچگاه حامی واقعی طبقات محروم نبوده و اتفاقاً سیاستهای اتخاذی آنان اغلب تأمینکننده منافع طبقات برخوردار بوده است.

حمایت اصلاح طلبان از مشروبات الکلی

روزنامه شرق طی یادداشتی با دردناک و غمبار توصیف کردن مسمومیت و مرگ تعدادی از شهروندان در بندرعباس بر اثر مصرف الکل تقلبی، خواهان اتخاذ سیاستهای جدید در کشور در مورد مصرف مشروبات الکلی شد تا به موجب این قانون، دیگر شاهد مرگ یا آسیب جسمی افراد به دلیل استفاده از مشروبات الکلی آلوده نباشیم!

این سخنان در حالی مطرح می شود که در اسلام خوردن مشربات الکلی حرام است و این حرام یک حرام ابدیست. چیزی نیست که امروز حرام باشد و با تغییر شرایط فرهنگی مباح شود! بنابراین تکلیف قانون خرید و فروش مشروبات الکلی کاملا مشخص است. دولت اسلامی، موظف به ترویج حلال و ممنوعیت حرام است، نه اینکه بیاید و یک خوراکی حرام را با رعایت موازین بهداشتی به جامعه عرضه کند.

وقتی آمریکا حامی مردم فلسطین می شود!

علی مطهری فعال اصلاح طلب طی یادداشتی در روزنامه اعتماد می نویسد: ما استاد از دست دادن فرصتها هستیم گذشته گذشت، ولی برای آینده عبرت بگیریم. مثلا در مورد رابطه با امریکا باید درست تصمیم بگیریم. اینکه فکر کنیم اول باید امریکا نابود شود تا ما زندگی عادی را آغاز کنیم، درست نیست. همچنین اینکه خیال کنیم با برقراری رابطه با امریکا انقلاب به پایان میرسد، تصور درستی نیست. چه بسا رابطه با امریکا ما را در تحقق بخشیدن به برخی آرمانهایمان مثل آرمان فلسطین کمک کند. انزوای فعلی ما در جهان و میان دنیای اسلام بر ضد آرمان فلسطین است. آمریکا همان کشوری است که حامی سرسخت رژیم صهیونیستی در کشتار کودکان فلسطینی است. این همان کشوری است که گروه های تروریستی داعش را تشکیل داد و باعث ریخته شدن خون هزاران زن و کودک بی گناه شد. آمریکا همان کشوری است که داروی بیماران خاص و از جمله کودکان ایرانی را تحریم کرد و دانشمندان هسته ای کشورمان را یکی پس از دیگری به خاک و خون کشید. چنین کشوری چطور می تواند با ایران برای تحقق آرمان های فلسطین همراه شود؟

سیاست انقلابی و بهبود معیشت

مصطفی هاشمی طبا طی یادداشتی در روزنامه ی شرق می نویسد: "سیاست انقلابی حداقل در کوتاهمدت محرومیت و کمبرخورداری به دنبال دارد و همین برخورداری فعلی مردم هم نتیجه فروش نفت و تبدیل آن به کالای مصرفی بوده و مصرف ثروتهای طبیعی خداداد ایران برای مردم، سرزمین ایران را تکیده کرده است" جریان اصلاح طلب معتقد است که علت مشکلات موجود در کشور نگاه انقلابی حاکمیت نسبت به سیاست خارجی است. آنها بر این باورند که این دیدگاه مانع پیشرفت کشور شده است و تا مادامی که این نگاه وجود داشته باشد نمی توان بر مشکلات غلبه کرد. این ادعا در حالی مطرح می شود که کارنامه 8 ساله دولت روحانی که سیاست اصلاح طلبان را مو به مو به اجرا درآورد، کامل ترین و ملموس ترین پاسخ به این ادعا است که با سیاست های غیر انقلابی نه تنها صنعت هسته ای تعطیل شد بلکه تحریم ها به دو برابر افزایش پیدا کرد و ارزش پول ملی به کمترین حالت خود رسید و...

https://shoma-weekly.ir/ovWzsE