گفته می‌شود که...

نویسنده فراری و شاعر هتاک در روزنامه اصلاح‌طلب/ راه اندازی «‌NGO» توسط حزب منحله مشارکت/ خانه وزیر نفت اسبق، محل‌زندگی دزد و معتاد!/ تبدیل موسسات خیریه بیماران به پارتی/ هتاکی یک فتنه‌گر داخلی به نظام!/ نظر حسن روحانی درباره فیلم مارمولک چه بود؟ و...

نویسنده فراری و شاعر هتاک در روزنامه اصلاح‌طلب

‌ پایگاه اطلاع رسانی دانادر مطلبی آورده است کهروزنامه قانون در تاریخ ۸ اسفند در ستون "عکس خنده” اقدام به درج تصویر و مطلبی از مهناز هدایتی شاعر و نویسنده فراری و عضو انجمن قلم در تبعید و سید مهدی موسوی شاعر هتاک به مقدسات دینی و از مرتبطین با شاهین نجفی خواننده هتاک کرده است.

نظر حسن روحانی درباره فیلم مارمولک چه بود؟

نشریات در آن روزها اینچنین به انتشار موضع گیری وی پرداختند:«حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی بعد از دیدن فیلم مارمولک (اکران خصوصی برای جلب نظر مسئولین بوده) ضمن ابراز تاسف از ساخت و نمایش این فیلم گفت: حتی در رژیم شاه هم که دشمن روحانیت بود، کسی جرأت و جسارت ساخت فیلم موهنی مثل مارمولک را نداشت… وی خطاب به منوچهر محمدی و کمال تبریزی (تهیه کننده و کارگردان فیلم) گفت: توجیهاتی که شما برای مثبت جلوه دادن این فیلم به عمل می آورید، به هیچ وجه قابل قبول نیست و اصولاً ساخت این فیلم کار نادرستی بوده است

انشقاق اصلاح طلبان برای انتخابات

این روزها اصلاح‌طلبان به‌شدت دچار انشقاق شده‌اند. از یک سو عده‌ای از آن‌ها اعتقاد دارند که محمدرضا عارف باید در انتخابات آینده محور قرار گیرد و برخی دیگر نیز به‌دنبال افرادی همچون ناطق نوری و هاشمی هستند. همچنین تعداد دیگری از اصلاح‌طلبان، گزینه‌های ذکر شده را قبول ندارند و معتقدند که سیدحسن خمینی باید سکان‌دار حرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده باشد؛ اما طیف دیگری از اصلاح‌طلبان نیز این روزها تلاش مضاعفی را برای ورود خاتمی به عرصه سیاسی کشور آغاز کردند و در صدد متقاعد کردن وی برای ورود دوباره‌اش به سیاست هستند؛ اما ظاهراً خاتمی به‌دلیل اطلاع از عدم اقبال عمومی به خود، از این موضوع امتناع می‌کند.

صدای آمریکا به‌دنبال توجیه جنایات تروریست‌ها!

شبکه دولتی صدای آمریکا در جدیدترین اقدام خود در حمایت از تروریست‌ها، بلندگوی گروهک تروریستی موسوم به «جیش العدل» (عامل به شهادت رسیدن چهارده مرزبان مظلوم جمهوری اسلامی در استان سیستان و بلوچستان و گروگان‌گیری پنج مرزبان نیروی انتظامی) شده است. این شبکه با دعوت از یک به‌اصطلاح تحلیل‌گر امور نظامی و سیاسی کوشید گروگان‌گیری پنج سرباز ایرانی از سوی جیش العدل را توجیه کند. کارشناس صدای آمریکا در برنامه یادشده ادعا کرد: «با نگاهی به تاریخ شورش‌های بلوچ‌ها در منطقه که عمر آن به هفتاد سال می‌رسد، درمی‌یابیم که آن‌ها به‌دنبال حقوق بشر هستند! و همیشه یا از سوی گروه‌های چپ حمایت شدند یا از سوی ملی‌گراها... ما هیچ‌گاه شاهد نبوده‌ایم که این گروه‌ها بگویند ما با شما می‌جنگیم، یا اینکه همین پنج سرباز را گروگان گرفته‌ایم به دلیل اینکه شیعه هستند. حتی عبدالمالک ریگی هم هیچ‌گاه دلیل اقدامات خود را شیعه بودن افرادی که او با آن‌ها مقابله می‌کرد، نمی‌دانست و هرگز به دنبال ضربه زدن به شیعه نبود.» این دروغ کارشناس صدای آمریکا در حالی است که تروریست مورد حمایت این شبکه، یعنی عبدالمالک ریگی به‌صراحت در یکی از ویدئوهای منتشره خود اعلام کرد که: «بر هیچ مسلمان آگاهی جای شک نیست که شیعیان، کافر و از دایره اسلام خارج هستند و دوستی و همکاری با آن‌ها موجب ارتداد است! و هرکسی که شیعیان را مسلمان بداند، او نیز کافر است و در ارتدادش هیچ شکی نیست.»

اعتراض حجاریان به روحانی

گفته می‌شود سعید حجاریان در نامه‌ای به حسن روحانی به سیاست‌های اقتصادی دولت به‌شدت اعتراض کرده و گفته است که اقداماتی مثل توزیع سبد کالا، پوپولیستی است. وی در بخش دیگری از این نامه، اطرافیان رئیس‌جمهور را ترسو معرفی کرده و گفته است: «متأسفانه اطرافیان، مشکلات را برای رئیس‌جمهور بازگو نمی‌کنند.»!

معاوضه قبرهای ۳۰۰ میلیونی با زمین و ملک!
این روزها در رکود بازار مسکن، بازار خرید و فروش قبر در پایتخت داغ است؛ قبرهایی که قیمت‌شان از ۲۰میلیون شروع می‌شود و به ۳۰۰ میلیون هم می‌رسد و جالب آنکه دلالان حاضرند قبرها را با خودرو، زمین و خانه معاوضه کنند!جوان در ادامه نوشت؛ در بسیاری از گورستان‌ها به ویژه گورستان‌هایی که در حواشی بقاع متبرکه و امامزاده‌ها قرار دارند، مافیایی راه انداخته‌اند که گذشته از بدبینی‌ها و ایجاد پارادوکس‌های غیرقابل قبول، کلیت دین مبین اسلام و مذهب تشیع را زیر سؤال برده‌اند و مسئولان ما هم در ذهن متوهم خود سودای خدمت می‌پرورند و معمولاً آخرین کسانی که به جار و جنجال‌هایی اینچنینی می‌رسند، همین مسئولان خدوم (!) می‌باشند که باید همواره در خط مقدم مقابله با چنین هنجارشکنی‌هایی حضور داشته باشند که متأسفانه نیستند.طبق تحقیقات یک قبر دومتری در امامزاده عینعلی و زینعلی تهران تا چند سال گذشته بالغ بر 100 میلیون تومان خرید و فروش می‌شد که با این قیمت در زمان خود به راحتی امکان خرید یک آپارتمان 50 متری در مرکز پایتخت ممکن بود. با این احوال باید در مسلمانی بعضی‌ها تردید کرد.

راه اندازی «‌NGO» توسط حزب منحله مشارکت

ه‌تازگی تعدادی از جوانان حزب منحله مشارکت با همکاری «ش.ط» چند «‌NGO» راه‌اندازی کرده‌‌اند. اعضای این تشکل‌ها هماهنگی‌هایی را با «سعید الله‌بداشتی»، دستیار جوان دولت، دارند و قرار شده اقداماتی در جهت تأمین منابع مالی آن‌ها صورت گیرد. یکی از مصوبات این گروه، تشکیل حزب و فعال شدن برای انتخابات آینده بود که ظاهراً این مصوبه در جلسه اخیر اعضای سازمان منحله مجاهدین مورد اعتراض قرار گرفته است. استدلال سازمان مجاهدینی‌ها برای اعتراض به این موضوع، امنیتی دانستن این مسئله عنوان شده است.

درآمد مجریان برنامه کودک تلویزیون
روزنامه کیهان در یادداشتی به قلم یک تهیه کننده برنامه کودک تلویزیون و در نقد پخش تبلیغ مواد خوراکی در برنامه های کودک سیما نوشت: مجریان سرشناس کودک تلویزیون به خوبی در حال کسب درآمدهای هنگفت از اجراهای صحنه‌ای خارج از فضای تلویزیون هستند. اما آنتن تلویزیون باید پاک تر و منزه تر از این باشد که از علایق کودکان به نفع کسب درآمد و تولید برنامه به هر قیمتی از یکسو و از سوی دیگر خالی کردن انبارهای کارخانه‌ها و فروش محصولات جدیدشان، بهره برده شود.
مگر این کودکان چه گناهی کرده اند که صادقانه و بی هیچ شرط و قراردادی حرف ها و رفتارهای عموها و خاله های محبوب تلویزیونی شان را قبول کرده و تاثیر می پذیرند. یادش بخیر قبلا به ما گوشزد می کردند که برای آموزش های فرهنگی و صحبت درباره مهارت های زندگی به هیچ وجه برای کودکان مستقیم گویی نکنید! جالب اینکه این حرف درباره موضوعات عادی و عمومی برنامه ها بود ولی همان اساتید، کارشناسان و دوستان دلسوز الان کجا هستند که بیایند و ببینند عموجان ها و خاله جان های ما با چه روی گشاده و به دور از هیچ خجالتی بسته های خوراکی را با هیاهو و داد و فریاد همچون دوره گردهای دست فروش تبلیغ می کنند؟!

تاثیر ازدواج بر فشار خون
مطالعه ای که در نشریه "هایپرتنشن" یا همان فشار خون چاپ شده حاکیست که ازدواج ممکن است در نگه داشتن فشار خون در حد سالم موثر باشد. این مطالعه طی دو سال به روی ۳۲۵ نفر توسط محققان دانشکده پزشکی هاروارد انجام شد.

تبدیل موسسات خیریه بیماران به پارتی

در سال‌های اخیر، موجی در میان برخی مؤسسات خیریه و نهادهای حمایت از بیماران و کودکان شکل گرفته که با ایجاد و برگزاری بازارچه‌های خیریه و ارائه محصولات دست‌ساز حامیان این مؤسسات تهیه شده‌اند با نگاهی به اکثر قریب به اتفاق این بازارچه‌های خیریه که اکنون نیز به‌طور سرسام‌آوری رشد کرده‌اند، شاهد هستیم که این بازارچه‌ها تحت پوشش عنوان پرطمطراق و فریبنده «بازارچه خیریه برای بیماران نیازمند» به محلی برای رفتارهای غیرشرعی و ساختارشکنانه، پخش موسیقی تند، محلی برای ایجاد روابط میان دختران و پسران و پوشش‌های زننده تبدیل شده که نیازمند توجه خاص مسئولان است.

خانه وزیر نفت اسبق، محل‌زندگی دزد و معتاد!
خبرهای خوبی از خانه پدری شهید محمدجواد تندگویان، وزیر نفت کابینه شهید رجایی، شنیده نمی شود. پس از اینکه خبر و عکس هایی از تخریب خانه و حضور معتادان در آن منتشر شد، حالا گفته می شود دزدها هر شب سراغ خانه می آیند و حتی به در و پنجره هایش هم رحم نمی کنند. خانه ای که قرار بود موزه شخصی شهید تندگویان باشد!

بخشدار مازندران در پارتی شبانه

به‌تازگی یکی از بخشداران استان مازندران، با خودروی دولتی در یک پارتی شبانه به همراه پنج نفر دیگر دستگیر شد. این بخشدار که چندماه بیشتر از زمان تصدی‌اش در بخشداری نمی‌گذرد، در یک اقدام غیر‌اخلاقی در یک پارتی مختلط شبانه دستگیر شده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که استاندار مازندران دستور عزل وی و معرفی هرچه سریع‌تر بخشدار جدید برای این بخش را صادر کرده است.

نماینده آشوریان: تدریس انجیل در ایران آزاد است
«یوناتن بت‌کلیا» نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، گفت: «سردمداران امریکا هیچ ارتباطی با مسیحیت ندارند و من شرمنده‌ام از اینکه جنایاتی در کشورهای مختلف به نام مسیحیت رخ می‌دهد. تدریس انجیل در ایران آزاد است اما در امریکا نه.» بت‌کلیا در گفت‌وگو با فارس گفت: «اقلیت‌های دینی در ایران دارای 5 نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند و این در حالیست که جمعیت اقلیت‌های دینی (پیروان مختلف) در مجموع کمتر از حد نصابی‌ است که برای داشتن یک نماینده در مجلس در قوانین کشور در نظر گرفته شده است

شارژ 10 روزه تلفن همراه با قند!
محققان دانشگاه پلی‌تکنیک ویرجینیا نسل جدیدی از باتری زیستی را توسعه داده‌اند که قادر به تبدیل قند به انرژی برای شارژ باتری تلفن همراه و سایر دستگاه‌های الکترونیک کوچک است.به گزارش ایسنا ، نسل جدید باتری زیستی از بازده بسیار بالاتری در مقایسه با باتری‌های متداول لیتیوم یون برخوردار بوده و عملکرد آن مشابه متابولیسم بدن انسان است که شامل تجزیه قند به دی‌اکسیدکربن و آب همزمان با انتشار الکترون‌ها است.استفاده از دو آنزیم فعال در این سیستم باعث آزاد شدن دوجفت الکترون از قند می‌شود، درحالیکه 10 آنزیم دیگر به واکنش داخلی درون باتری زیستی کمک می‌کنند.در این زمان آنزیم‌های فعال، دو جفت الکترون دیگر را آزاد می‌کنند و پس از شش چرخه، باتری زیستی تمامی انرژی ناشی از تجزیه مولکول‌های قند به دی‌اکسید کربن و آب را ذخیره‌سازی می‌کند.به گفته «ژیگوانگ ژو» از محققان دانشگاه پلی‌تکنیک ویرجینیا، عمر باتری‌های لیتیوم یون حداکثر یک روز است، درحالیکه باتری زیستی قندی تا 10 روز دوام دارد.

جلسه فوق‌العاده هیات‌دولت برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

ایسنا: هیات‌دولت برای بررسی اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها جلسه فوق‌العاده گذاشت. در این جلسه که به ریاست حسن روحانی برگزار شد بر اساس قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور، هیات‌وزیران اجرای مناسب تبصره (۲۱) با موضوع هدفمندی یارانه‌ها را مورد بررسی قرار دادند. همچنین اجرای شایسته بند (۴) از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر استفاده از ظرفیت اجرای هدفمندی یارانه‌ها در جهت افزایش تولید، اشتغال، بهره‌وری، کاهش شدت انرژی و ارتقای شاخص‌های عدالت اجتماعی و همچنین بهبود نظام سلامت در کشور مورد تاکید قرار گرفت. تعیین چگونگی اجرای مرحله بعدی طرح هدفمندی یارانه‌ها، نحوه ثبت‌نام از متقاضیان و زمان اجرای طرح از جمله مباحث دیگر این جلسه فوق‌العاده بود.

تحلیل سایت توکلی از احتمال آزادی زنجانی
سایت «الف» متعلق به احمد توکلی در گزارشی با عنوان «احتمال آزادی بابک زنجانی از زندان» با طرح این موضوع که با گذشت حدود سه ماه از بازداشت موقت بابک زنجانی هنوز کیفرخواست اتهامی برای وی صادر نشده است؛ از احتمال آزادی او سخن گفت. در این گزارش که به منبع خبری خاصی استناد نکرده است، با بیان این که با آزاد شدن «رضا ضراب» بیم خروج زنجانی از کشور از میان رفته است و براساس قانون، تفهیم اتهام تنها در صورت ارائه شکایت امکان پذیر است؛ آمده است: «باتوجه به اینکه فعلاً از نظر قوه قضائیه ترس خروج از کشور تنها علت بازداشت وی بوده، باید انتظار داشت در صورتی که دولت مصادیق فساد مالی زنجانی را به قوه قضائیه ارائه نکند، وی بزودی از زندان آزاد شود

زندگی 860 هزار خانوار ایرانی در یک اتاق
وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر 860 هزار خانوار ایرانی در مسکن کوچک (یک اتاق و کمتر) زندگی می کنند.عباس آخوندی گفت: در حال حاضر در وضعیت آشفتگی کلان اقتصادی به سر می بریم، با این وجود دولت برخی از آشفتگی های جدی را پشت سر گذاشته است.

هتاکی یک فتنه‌گر داخلی به نظام!

به‌تازگی یکی از فعالان تندرو و فتنه‌گر که نقش مؤثری در فتنه‌های 78 و 88 داشته است،‌ در یک تریبون علنی به سخن‌پراکنی و حمله به اساس انقلاب و نظام پرداخت. این عنصر افراطی حزب منحله مشارکت در همایش اصلاح‌طلبان همدان، با ترسیم تاریخ کشور در دوره پادشاهان قاجار و پهلوی، دوران پس از انقلاب را هم در همان چارچوب پادشاهی طاغوتی قرار داد و آن را حکومت فردی و دیکتاتوری دانست و با گستاخی به مقامات عالی‌رتبه نظام پرداخت. وی شورای نگهبان را با عبارات توهین‌آمیزی به‌شدت تخریب کرد و مجالس شورای اسلامی پس از مجلس ششم و مجلس خبرگان را وابسته و فرمایشی و حکومتی نامید و ادامه داد: دوازده نفر آدمی که کمتر از من و شما درباره مصلحت خودشان نمی‌توانند تصمیم بگیرند و مصلحت زندگی خودشان را بفهمند، چه طور در مورد منفعت و مصلحت هفتاد میلیون جمعیت تصمیم گرفتند! وی همچنین در جای‌جای سخنان خود با تطهیر فتنه‌گران، فتنه سال 88 را ادامه انقلاب مشروطه و نهضت ملی شدن صنعت نفت دانست و از آن به‌عنوان یک مطالبه عمومی و جنبش بر حق و انتقادی یاد کرد! رضوی فقیه، از اعضای آشوب‌طلب دفتر تحکیم در دهه 70 بود که به حزب منحله مشارکت نزدیک شد و به مأموریت از این حزب تندرو در انتخابات سال 88 وارد ستاد اصلی کروبی شد تا در حلقه‌ای با حضور عناصر تندروی دیگر، کروبی را برای القای تقلب و انتشار شایعه و ایجاد تشنج مدیریت کنند. وی پس از حوادث فتنه 88 به پاریس رفت و دو سال بعد به کشور بازگشت!

احضاریه دادگاه برای خانواده ستار بهشتی
دادگاه مربوط به پرونده قتل «ستار بهشتی»، کارگر و وبلاگ‌نویس معترضی که در بازداشتگاه درگذشت، احضاریه‌ای برای اولیای دم فرستاده تا در دادگاهی که ۱۹ فروردین‌ماه برگزار می‌شود، شرکت کنند. «گیتی پورفاضل» وکیل خانواده ستار بهشتی با اعلام این خبر به ایرنا گفت: «اولیای دم ستار بهشتی معتقد به قتل عمد در این پرونده هستند و قتل شبه عمد را قبول ندارندآن‌ها پیشتر به همین دلیل از پیگیری پرونده انصراف داده بودند. ستار بهشتی ۹ آبان‌ماه سال گذشته توسط پلیس فتا (فضای تولید و تبادل اطلاعات) نیروی انتظامی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شد و سه روز بعد در ۱۳ آبان‌ماه خبر مرگش اعلام شد.

حاجی:اصلاح طلب ذاتا معتدل است

«مرتضی حاجی» به‌تازگی در مصاحبه‌ای گفت: ‌«اصلاح‌طلبی در ذات خودش اعتدال دارد و ذاتاً با تندروی مخالف است.» خبرنگار در واکنش به این سخن وی پرسید: «شما می‌گویید که تندروی در ذات اصلاح‌طلبی نیست؛ پس کاری مثل تحصن در مجلس ششم را چطور ارزیابی می‌کنید؟» و حاجی پاسخ داد: من تحصن را درست نمی‌دانستم و با آن موافق نبودم.

دلیل محسن رضایی برای ننوشتن خاطرات جنگ
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گردهمایی مدیران، ‌مجریان و کارشناسان جمع‌آوری، ‌تدوین محتوا و تعیین رسانه پروژه‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایجاد موزه دفاع مقدس، را کاری زینبی توصیف کرد. اما او درباره اینکه چرا خاطراتش از دوران جنگ را نمی نویسد، گفت: «من نمی‌توانم خاطرات خود را درباره جنگ بنویسم اما در رابطه با آن حرف می‌زنم. من هنوز می‌ترسم که خاطرات خود را از جنگ بنویسم چرا که ممکن است افراد سیاسی داخلی یا خارجی از مطالب آن سوءاستفاده کنند

لاریجانی خواستار رفع محدودیت «دید» خبرنگاران در صحن مجلس شد

ایسنا: رییس مجلس شورای اسلامی دیروز ضمن بازدید از بخش‌های اداری مجلس، از جایگاه خبرنگاران در صحن علنی مجلس بازدید کرد و خواستار انجام اصلاحاتی برای رفع محدودیت دید خبرنگاران شد. علی افراشته، معاون اجرایی مجلس نیز از بررسی طرح پیشنهادی اصلاحی برای رفع این محدودیت دید خبر داده است. پیش از آغاز بررسی بودجه در مجلس، تغییراتی در فضای صحن مجلس ایجاد شد. در پی اعتراض خبرنگاران و تذکر برخی نمایندگان نسبت به این محدودیت، برخی اعضای هیات‌رییسه مجلس از جمله سیدشریف حسینی و محمد آشوری با حضور در جایگاه خبرنگاران قول مساعدی برای بازنگری در اقدامات صورت‌گرفته و رفع محدودیت دید خبرنگاران دادند.

پاسخ‌هایی که خوشایند خبرنگار غربی نبود!

خبرنگار روزنامه اسپانیایی که به‌تازگی به تهران سفر کرده است، در گزارشی از تهران می‌نویسد: در شمال خیابان ولی‌عصر، محله‌های ثروتمند پایتخت قرار دارند که این خیابان هر چه به سوی پایین می‌رود، ثروت را از دست می‌دهد و مردم‌گرا می‌شود. هرچه پایین‌تر می‌رویم، مرسدس‌ها و بی‌ام‌دبلیوها به پراید و پژو تبدیل می‌شوند و پوشش زنان نیز تغییر شکل می‌دهد.

وی در ادامه از قول یکی از مردم مناطق پایین شهر تهران که به گفته این خبرنگار اسپانیایی به دلیل دستمزد پایین مجبور است دو جا کار کند، می‌نویسد: «تحریم‌ها ما را قوی می‌کنند، کشوری خودکفا هستیم و اگر آمریکا با ما مذاکره می‌کند، به این دلیل است که اذعان دارد ما یک قدرت بزرگ منطقه‌ای هستیم.» عبدالحمید شهرابی، این‌گونه اعتقاد دارد. او عضو گروه برگزارکننده نمایشگاه «چهار سال تراژدی‌های آمریکا» در پارک مرکزی دانشجوست، جایی که تاریخ آمریکا از جنگی به جنگ دیگر مرور می‌شود. وی در ادامه از قول مرتضی مصطفوی، یک مستندساز هم می‌نویسد: «مرتضی مصطفوی اعتقاد دارد که دولت راه خوبی نمی‌رود، چرا که دیر یا زود، واشنگتن به سخنان خود خیانت خواهد کرد. آن‌ها دروغگو هستند.» وی در پایان و به روش همه رسانه‌های غربی، چنین نتیجه می‌گیرد: «روحانی علاوه بر آنکه باید دنیا را نسبت به اهداف صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای متقاعد کند، باید بر مانع ایدئولوژیکی هسته متعصب رژیم! (مردم ایران) فائق آید که مخالف پایان دادن به سی‌وپنج سال رویارویی با «شیطان بزرگ» است.»!

حاشیه‌سازی آشنا برای وزارت اطلاعات
جهان نوشت: وزارت اطلاعات از دوره‌های گذشته و به صورت دوره‌ای فرم‌هایی را برای ارزیابی نشریات کشور به برخی مراکز و مدیران ارائه می‌داد که بر اساس آن و بر طبق پرسشنامه‌ای علمی، رویکرد فضای رسانه‌ای کشور مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گرفت. از جمله سوالات و شاخص‌های مطرح در این پرسشنامه سوالاتی با محوریت دین‌گرایی،‌ اهتمام به حفظ وحدت ملی، رعایت منافع ملی، سیاه‌نمایی، موج آفرین، منابع موثق و... بود. اخیرا حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور بعد از اطلاع از این موضوع، مدیرکل مربوطه در وزارت اطلاعات را فراخوانده و گفته‌ است که باید شاخص‌های این ارزیابی را طوری تغییر دهید که دیدگاه‌های رئیس‌جمهور را شامل شود. وی گفته است که معیار درست و غلط بودن، باید دولت جدید باشد.

تداوم بی توجهی مقامات اجرایی به iran.ir

بر اساس گزارش یک نهاد نظارتی، در حالی که مقرر شده بود از سال 1386، مقامات و مدیران مهم و موثر دستگاههای اجرایی، پست الکترونیکی خود را بر روی سایت iran.ir ثبت و از این پست الکترونیکی برای ارسال و دریافت مکاتبات شخصی یا غیررسمی خود استفاده کنند، بررسی ها نشان می دهد این اقدام در حد بسیار ناچیزی عملیاتی شده و همچنان استفاده از پست های الکترونیکی که از نظر امنیتی و اعتبار مطمئن نیستند، رونق دارد.

توقف تولید برخی سواری‌ها
تولید برخی از سواری‌ها در کشور در بهمن ماه امسال متوقف شده است. براساس جدیدترین آمارهای رسمی تولید شش مدل سواری داخلی در بهمن ماه به صفر رسیده است.بر این اساس تولید پژو 405 دوگانه‌سوز ایران خودرو خراسان با افت صد درصدی از 542 دستگاه در بهمن ماه 91 به صفر رسیده است.بهمن ماه امسال تولید سوزوکی گراند ویتارا نیز با کاهش صد درصدی از 73 دستگاه در بهمن ماه 91 به صفر رسیده است.در این مدت تولید نیسان تیانا نیز با افت صد درصدی از 136 دستگاه در بهمن ماه 91 به صفر رسیده است.تولید هیوندا آوانته نیز با افت صد درصدی از سه دستگاه در بهمن ماه 91 به صفر رسیده است.بهمن ماه امسال تولید مزدا 2 نیز با کاهش صد درصدی از 85 دستگاه در بهمن ماه 91 به صفر رسیده است.تولید لیفان 620 نیز با افت صد درصدی از 1084 دستگاه در بهمن ماه 91 به صفر رسیده است.

پرونده مهدی هاشمی به مرحله رسیدگی رسیده است
دادستان انتظامی قضات از رسیدن پرونده مهدی هاشمی به مرحله رسیدگی به جزئیات خبر داد.به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی دانا، حجت‌الاسلام شفیعی در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی اظهار داشت: این سوالی است که باید از آقای دادستان کل کشور پرسیده شود و ایشان در جریان بهتر روند این پرونده هستند.وی دراین‌باره ادامه داد: پرونده مهدی هاشمی در دستور کار رسیدگی است و بررسی آن وارد جزئیات شده است.دادستان انتظامی قضات همچنین در خصوص ورود قوه قضائیه به موضوع قرارداد کرسنت گفت: بررسی‌ها هم در این خصوص در حال انجام است و قوه قضائیه به این موضوع اشراف داشته و ورود کرده است.

به نام کارگران به کام فتنه گران ورشکسته

خبرگزاری کار (ایلنا) مدتی است که ضمن انتشار ویژه اخبار مربوط به جریان فتنه و آشوبگران سال 88، تریبون را به دست‌اندرکاران حزب منحله مشارکت سپرده تا ضمن سفیدسازی کارنامه خیانت‌های خود، علیه افراط و افراطی‌گری و افراطیون سخن بگویند. در این میان افراطیون ساختارشکن مجلس ششم از سرویس ویژه برخوردارند.
به عنوان مثال این خبرگزاری مصاحبه‌هایی را با احمد شیرزاد، علی شکوری‌راد و جلال جلالی‌زاده (3 عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم) و مرتضی مبلغ (معاون مشارکتی وزارت کشور دولت اصلاحات) انجام داد. شیرزاد - که سابقه سیاه‌نمایی علیه برنامه هسته‌ای کشورمان و طرح ادعای دروغگویی ایران را در پرونده خود دارد و حتی با اعتراض تند کروبی مبنی بر اینکه شما بدتر از رادیو اسرائیل هستید، مواجه شد - به ایلنا می‌گوید تندروها می‌خواهند در ابهام و بدون شناسنامه سیر کنند. برخی برنامه‌های صدا و سیما نظیر دیروز، امروز، فردا یا شناسنامه نشانه این طرز تفکرند؛ از تیتراژ ابتدایی تا تیتراژ پایانی، روشن است که در بخش رسانه‌ای روزنامه کیهان و بخش‌هایی از صدا و سیما و برخی ائمه جمعه و برخی از اعضای نهادهای حساس کشور در زمره این گروه هستند.
مرتضی مبلغ نیز مدعی شده افراطیون درصدد تبدیل فرصت‌های ارزشمند به تهدید هستند، بدون آنکه به خیانت بزرگ هم‌حزبی‌های خود در فتنه 88 و ایجاد تهدید ضد امنیت ملی از بطن مشارکت 40 میلیونی ملت ایران در انتخابات آن سال بپردازد.
ایلنا همچنین مصاحبه‌های مشابهی با منتجب‌نیا قائم‌مقام حزب اعتماد‌ملی و درایتی از اعضای حزب منحله مشارکت در مذمت افراطیون و تندروی ترتیب داد.یادآور می‌شود برخی تولیدات ایلنا عینا مستند رسانه‌های ضد انقلاب قرار می‌گیرد.

ناطق‌نوری جایگزین حسن حبیبی شد
یاسر هاشمی‌رفسنجانی مسئول دفتر رئیس هیات‌امنای دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این سوال که حجت‌الاسلام ناطق‌نوری جایگزین چه‌کسی در هیات موسس دانشگاه آزاد شده است، گفت: آقای ناطق‌نوری به‌جای مرحوم حسن حبیبی برای عضویت در هیات موسس دانشگاه آزاد به شورا‌ی‌عالی انقلاب فرهنگی معرفی شده‌ است. وی افزود: نامه معرفی وی به شورا‌ی‌عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است. حجت‌الاسلام طه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد نیز در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: هیات موسس دانشگاه آزاد به‌اتفاق آرا حجت‌الاسلام ناطق‌نوری را به عنوان عضو هیات موسس به‌جای مرحوم حسن حبیبی به شورا‌ی‌عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد کرده‌اند.

تاسیس نمایندگی وزارت امور خارجه درکرمان

‌استاندار کرمان گفت: با هدف تسریع در صدور روادید و تسهیل ورود و خروج مسافران و گردشگران خارجی به‌زودی نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان راه‌اندازی می‌شود. علیرضا رزم حسینی افزود: همه مراحل اختصاص و تجهیز ساختمان در خیابان فردوسی، ساختمان پیشین سازمان ملی جوانان به پایان رسیده و آماده افتتاح است. وی اظهار امیدواری کرد با توجه به قابلیت‌های فراوان استان در زمینه‌های مختلف گردشگری، اقتصادی، کشاورزی و معدن این نمایندگی بتواند نقش مهمی در تردد گردشگران و سرمایه‌گذاران ایفا کند.
تکذیب خبر خودکشی سکینه محمدی‌آشتیانی
«مالک‌اشتر شریفی» رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، خبر خودکشی سکینه محمدی‌آشتیانی در زندان تبریز را تکذیب کرد. شریفی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آشتیانی در زندان تبریز به سر می‌برد، گفت: «زمان اجرای حکم وی مشخص نشده است.» سکینه محمدی‌آشتیانی در سال 1385 به اتهام زنای محصنه و قتل از سوی دادگاه کیفری تبریز مستنداً به مواد ٦٣ و ‌٨٣ و ‌١٠٥ قانون مجازات اسلامی به حد رجم محکوم شد و بنا بر گفته مقامات قضایی حکم وی قابل تبدیل به اعدام است.

اخبار کوتاه:

*حکومت بحرین در راستای اخراج کارمندان شیعه در بحرین و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، 5 هزار کارمند شیعه را از کار برکنار کرد.

* بر اساس گزارش‌های رسیده، نیروهای مزدور رژیم آل‌خلیفه به‌تازگی منزل روحانی شیعه «شیخ غازی السماک» در منامه را آتش زدند. البته در هنگام آتش‌سوزی، کسی در آن حضور نداشت و اهل خانه در صحت هستند. همچنین مأموران این رژیم به یک مراسم دینی که زنان در منطقه «العکر» برگزار کرده بودند، هجوم بردند و سه تن از زنان را بازداشت و منطقه را محاصره کردند.

*سرکرده گروه افراطی «پراوی سکتور» اوکراین که عناصر آن در جریان آشوبهای اخیر این کشور مأموران پلیس و نیروهای امنیتی اوکراینی را در خیابانهای کی‌یف هدف قرار داده‌اند؛ از داکو عمروف دعوت کرد برای جنگ با روسیه به اوکراین بیاید.

*روزنامه قدس در سرمقاله خود با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت نوشت: آخر سیب‌زمینی که دویست‌سال است در ایران کشت می‌شود، چه ماده تولیدی خارجی دارد که شامل تحریم شده و مردم در دیزی آبگوشت و دیگ قیمه و کماجدان طاس‌کباب خود سیب‌زمینی را نبینند؟ آیا خجالت‌آور نیست باز هم دست تکدی به سوی پاکستان که بند تنبان خود را نمی‌تواند بالا بکشد و به‌صراحت اعلام می‌کند من در بلوچستان پاکستان قدرت و اختیاری ندارم و هند که به اتباع صدوهشتاد کشور ویزای فوری می‌دهد؛ اما ایرانیان را مستثنی کرده، دراز کنیم و خواهان ارسال کامیون‌های سیب‌زمینی در برابر پول نفت باشیم؟!

*بانک هاوایی آمریکا با استناد به قوانین تحریمی این کشور علیه ایران، حساب مشتریان ایرانی خود را مسدود کرد.

*منابع مطلع رسانه‌ای از طراحی سرکردگان و اعضای منافقین برای همنوایی با لابی صهیونیستی برای فضاسازی رسانه‌ای در فضای متاثر از نشست آیپک خبر دادند. خبرها در این زمینه حاکی است محتوای این جلسات محرمانه بین این دو طیف ضد ایرانی به بیرون درز پیدا کرده است.

*بهروز خوش رزم تهیه کننده سریال فاخر «سلمان فارسی» با اشاره به اینکه مشکل مالی در رسانه ملی تنها مختص یک شبکه نیست، گفت: یا باید دولت بودجه صدا و سیما را هرچه زودتر پرداخت کند و یا اینکه رسانه ملی فعلا چرخه تولید را متوقف کند.

*محمدحسن آصفری عضو هیأت رئیسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعلام کرد رئیس‌جمهور تاکنون دستور حضور بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی در جلسات کمیته ویژه هسته‌ای شورای‌عالی امنیت ملی را صادر نکرده است.

*حزب‌ا... و مقاومت اسلامی لبنان روزهای شنبه و یکشنبه در بیانیه‌ای خبر به شهادت رسیدن 5 تن از رزمندگان خود در خاک سوریه را اعلام کرد. در بیانیه حزب‌ا... آمده است: «محمد صالح المسمار»، «عدنان الحاج»، «حسین عبدا...»، «محمد رمزی حمزه»، و «حسین محمد عثمان» حین انجام وظیفه جهادی خود در خاک سوریه به شهادت رسیدند.

*اجرای اپرای حافظ بهروز غریب پور در همدان لغو شد. مدیر کل ارشاد همدان در این زمینه گفت: شرایط فرهنگی همدان برای اجرای این اثر مناسب نیست.

* دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با نشان دادن عکس‌هایی از آلودگی هوا و تشریح آثار مرگبار این پدیده، شگفتی اعضای هیأت دولت را برانگیخت. وی در سایت شخصی خود نوشت: برایم جالب بود مدیران ارشد کشور هم از اینکه می‌شنیدند، هوای آلوده می‌تواند انسان را بکُشد، تعجب می‌کردند. آنجا تأکید کردم این واقعیت است؛ توهم نیست.

*مجید عبدالهی مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی (آبفار) مازندران گفت: به دلیل شرایط توپوگرافی و استقرار بیش از 85 درصد جمعیت روستایی در مناطق ساحلی و پیشروی آبهای شور در این مناطق و همچنین کدورت آب چشمه‌ها و نفوذ سموم کشاورزی به منابع تأمین آب، متأسفانه منابع تأمین آب استان با محدودیت و تنگنای شدید کمی و کیفی مواجه شده است.

*علی معلم تهیه کننده پروژه سینمایی «کوروش کبیر» گفت، این کار پیشتر ثبت شده و شخص دیگری حق ندارد با این نام اقدام به ساخت اثری کند. وی افزود: با صدور پروانه ساخت پروژه «کوروش کبیر» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی بزودی این اثر وارد پیش تولید شود. برخی سایتها اعلام کرده بودند فیلم «کوروش کبیر» به کارگردانی پرویز شیخ طادی سرمایه گذار در بخش خصوصی پیدا کرده است.

* دکترعبدالصمد خرم آبادی - معاون قضایی دادستان کل کشور- گفت: کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه هیچ تصمیمی در خصوص رفع فیلتر فیسبوک نگرفته و برنامه‌ای هم برای رفع فیلتر آن ندارد.

*اکبر ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و وِیژه اقتصادی کشور، از انتصاب حجت‌الاسلام محمدعلی زم به عنوان معاون فرهنگی و اجتماعی این دبیرخانه خبر داد. زم پس از دریافت این حکم در اولین بازدید خود از مناطق آزاد کشور در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر حضور پیدا کرد.

*هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: جیره بندی آب نتیجه عکس دارد و طبق برنامه‌هایی که تنظیم شده خط قرمز را جیره بندی قرار داده‌ایم و در ایام پرمصرف آب، از تانکرهای سیار و ثابت در شهر برای رفع نیاز مصرف کنندگان استفاده خواهیم کرد.

https://shoma-weekly.ir/S3LX92