گفته می‌شود که...

«نه» پرستاران آمریکایی به واکسن کرونا/توییتر کدام پیام رهبر انقلاب را حذف کرد؟/کارچاق‌کن ترامپ هم به او پشت کرد/موبایل، دومین کالای وارداتی کشور/گادی ایزنکوت: اسرائیل از درون در حال فروپاشی است/شهیدی که به هزاران ایرانی خدمت کرد! و ...


«نه» پرستاران آمریکایی به واکسن کرونا

‌روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» نوشت: «نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بالغ‌بر ۶۰ درصد کارکنان بهداشتی آمریکا از ترس عوارض جانبی خطرناک، از دریافت واکسن کرونا خودداری می‌کنند».

توییتر کدام پیام رهبر انقلاب را حذف کرد؟

توییتر، پیام های صفحات رهبر انقلاب به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسوی درباره ابهامات واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی حذف کرد! در این توییت از قول رهبرانقلاب نوشته شده بود: «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. اگر آمریکا توانسته بود واکسن تولید کند،این افتضاح کرونایی برایش پیش نمی‌آمد. به فرانسه هم به علت سابقه خون های آلوده خوشبین نیستیم.البته از جاهای دیگر اگر واکسن مطمئن تهیه کنند، هیچ اشکالی ندارد
قرمز شدن آژیر بیکاری در
۹۱ شهرستان
با توجه به این که بر اساس قانون مصوب سال ۱۳۹۵ مجلس، دولت موظف است شهرستان هایی را که نرخ بیکاری آن ها بالاتر از میانگین نرخ بیکاری کشور است به عنوان مناطق غیربرخوردار از اشتغال تعریف و تعیین کند، یک مسئول ارشد اجرایی در نامه ای به اعضای اقتصادی دولت، اعلام کرده با بررسی های صورت گرفته تعداد ۹۱ شهرستان مشمول مصداق فوق هستند که در ۲۳ استان قرار دارند که بر این اساس، برای شهرستان های مذکور، مشوق هایی در جهت افزایش اشتغال و رفع بیکاری، به دستگاه های مربوط اعلام شده است.


رزمایش دریایی سپاه در محل دستگیری تفنگداران آمریکایی

‌در آستانه سالگرد دستگیری تفنگداران آمریکایی، بیش از ۷۰۰ شناور بسیج دریایی و یگان‌های شناوری منطقه دوم نیروی دریایی پیرامون جزیره فارسی در خلیج‌فارس رژه رفتند.

کارچاق‌کن ترامپ هم به او پشت کرد

‌مایکل کوهن، وکیل شخصی و کار‌چاق‌کن سابق رئیس‌جمهور آمریکا گفته از او خواسته شده با نهادهای مختلف دولتی برای شهادت دادن درباره تخلف ترامپ و خانواده‌اش همکاری کند و او هم پذیرفته است. ‌او همچنین در واکنش به تعلیق حساب توییتری ترامپ نوشت: «ترامپ به همان اندازه که ما به اکسیژن برای تنفس نیاز داریم، به توییتر وابسته است. او الآن در حال دیوانه شدن است».
موبایل، دومین کالای وارداتی کشور

‌سخنگوی گمرک خبر داد: «در ۹ ماهه سال ۹۹، بیش از 8.6 میلیون تلفن همراه به ارزش 1.3 میلیارد دلار از گمرک ترخیص شده که ازلحاظ ارزبری، دومین کالای وارداتی محسوب میشود».

ایران یا آمریکا؛ کدام‌یک تهدید امنیت جهان هستند؟

‌آمریکا و اروپا با پشتیبانی رسانه‌ای، ایران را تهدیدی برای امنیت جهان دانسته و با تداوم تحریم و فشار، ضمن موضع‌گیری منفی علیه غنی‌سازی ۲۰ درصد، مطالبات غیرمنطقی جدیدی را مبنی بر حذف فعالیت‌های هسته‌ای، توان موشکی و ... جمهوری اسلامی مطرح می‌سازند. این ادعاها و رفتارهای ایران‌هراسانه در حالی است که نگاهی به تحولات جهانی و منطقه‌ای حاوی حقایق دیگری است؛ 1- امنیت هسته‌ای: ایران در حالی در واکنش به بدعهدی‌های اعضای ۱+۵، غنی‌سازی ۲۰ درصد را از سر گرفته که هم‌زمان گزارش کامل آن را به آژانس ارائه داده، اما اخیراً آمریکا ۷۰۰ میلیارد دلار برای نوسازی بمب‌های اتمی خود اختصاص داده و مکرون نیز رسماً بر اولویت داشتن تقویت بمب‌های اتمی فرانسه تأکید کرده است. 2- ‌امنیت زیست‌محیطی: آمریکا در حالی ایران را تهدیدی برای امنیت جهان می‌خواند که خود از پیمان زیست‌محیطی پاریس خارج شده تا با دستانی باز رفتارهای مخرب خود را در این خصوص ادامه دهد. 3- ‌امنیت بهداشتی: اقدامات ایران علیه کرونا و تلاش برای تولید واکسن نمونه‌هایی از تلاش درباره امنیت بهداشتی در جهان است، درحالی‌که جهان با پنهان‌کاری‌ انگلیس درباره ویروس انگلیسی و سیاسی‌کاری‌های آمریکا مواجه است. 4- ‌امنیت نظامی: در حالی تحرکات بازدارنده ایران در برابر رفتارهای ناامن‌ساز دیگران، ضد‌امنیتی عنوان می‌شود که آمریکا نه‌تنها با تروریسم مقابله نمی‌کند، بلکه مبارزان با تروریسم را ترور نیز می‌کند. بنا بر مؤلفه‌های مذکور؛ به‌روشنی می‌توان اقدامات طرفین را از نقطه‌نظر امنیت‌زایی و امنیت‌زدایی ارزیابی کرد و دروغ بودن ادعاهای غرب را آشکار ساخت.
هشدار درباره واردات کالاهای ایرانی
!
یک نهاد مسئول در نامه روزهای اخیر خود خطاب به تعدادی از مدیران دستگاه های دولتی و تشکل های صنفی، از آن ها خواسته است با توجه به وصول گزارش های موثق از جعل و مشابه سازی بسته بندی و علایم تجاری برخی محصولات بهداشتی مشهور کشورمان در کشورهای همسایه و قاچاق و توزیع آن در استان های مختلف کشور، نسبت به افزایش بازرسی و حساسیت در این خصوص که تاثیر مستقیمی بر حفظ سلامتی مردم کشورمان دارد، اقدامات لازم را انجام دهند.
گادی ایزنکوت: اسرائیل از درون در حال فروپاشی است

رئیس اسبق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «اسرائیل در حال حاضر شرایط بغرنجی را سپری می‌کند. در کنار تهدیدهای خارجی، ما با یک بحران سیاسی بسیار خطرناک روبرو هستیم؛ به‌طوری‌که همه به نظام سیاسی ما بی‌اعتماد شده‌اند و قطب‌بندی و چنددستگی، جامعه اسرائیلی را به سوی تجزیه پیش می‌برد».

شهیدی که به هزاران ایرانی خدمت کرد!

اگر نام «پژوهشکده رویان»، «سلول‌های بنیادین»، «درمان ناباروری»، «بانک بند ناف» و این‌جور چیزها را جست‌وجو کنید، در نتایجی که به دست می‌آید، قطعاً جایی نام سعید کاظمی آشتیانی را خواهید دید؛ دانشمند ایرانی که بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. او مهم‌ترین جایی که راه انداخت، «پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی» در خرداد سال ۷۰ بود؛ جایی که در طول حدود ۳۰ سال گذشته، هزاران زوج نابارور را خوشحال و صاحب فرزند کرده است. در سال ۸۳ یعنی یک سال قبل از درگذشت سعید کاظمی، نام او به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین دانشمندان غرب آسیا که با توسعه دانش سلول‌های بنیادی دست برتر علمی را برای ایران ایجاد کرده بود، در فهرست ترور موساد قرار گرفته بود. این گمانه‌زنی، فرضیه‌ها درباره ترور بیولوژیک این دانشمند را تقویت کرد و چنین تصوری باز هم رو به فراموشی بود تا اینکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی نوروزی خود در فروردین سال ۹۵ و در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی، از لفظ «شهید» برای سعید کاظمی استفاده کردند و با آوردن نام او در کنار نام دانشمندانی مانند شهید طهرانی‌مقدم گفتند: «کاری که شهدای هسته‌ای ما در زمینه‌های هسته‌ای که بسیار هم حسّاس است، پیشاهنگش بودند، کاری که شهید طهرانی‌مقدم پیشاهنگش بود، کاری که شهید کاظمی در زمینه سلول‌های بنیادی پیشاهنگش بود، کارهای بسیار بزرگی است
۱۳۹ کشته و ۱۴۶ زخمی؛ آمار حمله سپاه به پایگاه آمریکا

برای اولین بار ‌مهاجرانی (وزیر دولت ‌خاتمی) در توییتی با انتشار تصویر سند گزارش ‌پنتاگون درباره تلفات حمله سپاه به عین‌الأسد نوشت: «۱۳۹ کشته و ۱۴۶ مجروح، خسارت ارتش آمریکا در پایگاه عین‌الأسد، از سردرد چند سرباز بسیار فراتر است. حمله به عین‌الأسد نه‌تنها انتقام خون شهیدان سلیمانى و ابومهندس و همراهان، مبتنى بر توانایى و اصول اخلاق نظامى بود و نقطه عطفى در حفظ اقتدار ملى ایران به شمار می‌آید. ترامپ ظاهراً دروغ گفته است».

آشتی سعودی با قطر؛ ناشی از اقتدار یا متأثر از اضطرار؟!

‌آشتی عربستان و قطر در حالی توسط رسانه‌های سعودی یک پیروزی بزرگ برای ریاض قلمداد می‌شود که معنایی جز شکست آل‌سعود در ایجاد استیلای منطقه‌ای ندارد. ‌این البته تنها شکست سعودی طی سال‌های گذشته در منطقه نیست، چنانچه ریاض در ایجاد آشوب در عراق و سوریه و استفاده ابزاری از تروریسم تکفیری نیز در مقابل ایران و محور مقاومت ناکام ماند. ‌این آشتی در حالی است که نه‌تنها هیچ‌یک از 16 شرط ریاض برای دوحه انجام نشده، بلکه آل‌سعود درنهایت ذلت مجبور شد مجدداً رابطه خود را با قطری‌ها آغاز کند. ‌واضح است که هدف آل‌سعود از برقراری مجدد این ارتباط، ایجاد جبهه‌ای متحد مقابل ایران است که بعید است با توجه به عمق اختلافات اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس به سرانجامی برسد. ‌به نظر می‌رسد؛ کشورهای منطقه باید از نتیجه دادن مقاومت در برابر زیاده‌طلبی قدرت‌های جهانی درس بگیرند و بر اساس اصل حسن هم‌جواری بر سیاست‌های مستقل خود تأکید کنند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج: چند هزار کانال روشنگری در فضای مجازی ایجاد شده است

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی از فعالیت ۱۵۰ هزار طلبه در بسیج و راه اندازی و ساماندهی چند هزار کانال روشنگری در فضای مجازی خبر داد. وی با تاکید بر لزوم توجه جدی به روشنگری، خاطرنشان کرد: یک راه سوم نیز وجود دارد و آن روشنگری است؛ در سازمان بسیج طرحی به عنوان طرح «ثامن» وجود دارد که بر اساس آن چند هزار کانال روشنگری در فضای مجازی ایجاد شده است، البته این شبکه سازی برای انتخابات نیست و طرح ثامن، طرح روشنگری و هدایت سیاسی بسیجیان در همه زمان هاست. مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور به ظرفیت وجود حدود ۱۵۰ هزار طلبه بسیجی در فعالیت های بسیج اشاره کرد و افزود: دو کار در مورد طلاب، روحانیون و اساتید بسیجی در حال انجام است؛ یکی بحث های تربیتی، بصیرتی، آگاه سازی، انسجام بخشی و ساماندهی است و یک کار نیز عملیاتی است که در سطح جامعه در قالب گروه های جهادی، حضور فعال و گسترده در بیمارستان ها جهت مقابله با کرونا و اجرای کمک های مومنانه انجام می شود.

اخبار روزانه:
مایکل کوهن، وکیل شخصی و کار‌چاق‌کن سابق رئیس‌جمهور آمریکا گفته از او خواسته شده با نهادهای مختلف دولتی برای شهادت دادن درباره تخلف ترامپ و خانواده‌اش همکاری کند و او هم پذیرفته است. او همچنین در واکنش به تعلیق حساب توییتری ترامپ نوشت: ترامپ به همان اندازه که ما به اکسیژن برای تنفس نیاز داریم، به توییتر وابسته است. او الان در حال دیوانه شدن است!
* سخنگوی دولت در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: برنامه اولیه ما از ابتدا این بوده که پیش از اطمینان از واکسن‌های تولید شده خارجی، خرید نکنیم.دوقطبی سازی میان واکسن وارداتی و واکسن ساخت داخل و اشاعه بی‌اعتمادی به واکسن داخلی، نمی‌تواند هدفی جز پراکندن بذر ناامیدی و ابهام در میان مردم داشته باشد. در خلال این دوقطبی سازی، خود تحقیری و یأس پراکنی، نباید این افتخار ملی را از یاد برد که ما تا امروز به رغم محدودیت‌های مالی تحریم، گام‌هایی را در راه تولید و آزمایش واکسن ویروس کرونا برداشته‌ایم که تنها ملت‌های انگشت شماری قادر به انجام آن بوده‌اند
.
* حساب کاربری نظام پزشکی در توئیتر نوشت: در ده ماه گذشته از شیوع کرونا
۲۰۰ پزشک جان باخته‌اند و ۳۰۰۰ پزشک مهاجرت کرده‌اند! در این مطلب آمده، در بیش از ده ماه شیوع همه گیری کرونا، بیش از ۲۰۰ پزشک به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند، دردناک است، اما این هم دردناک است که در این ده ماه شاید بیش از ۳۰۰۰ پزشک از کشور مهاجرت کرده‌اند.
*
برخی سخنرانان و تحلیلگران به دلیل مطالعه نکردن، موجب نارضایتی و تضییع اوقات مستمعین می­شوند. آیا این موضوع مصداق حق­الناس نیست؟ پاسخ: حق­الناس و موجب ضمان می­شود.
* بعد از پیگیری‌های فراوان مدیرعامل و بخش حقوقی باشگاه استقلال، رای بابک مرادی از سوی کمیته استیناف صادر شد و شکایت باشگاه ماشین‌سازی از این بازیکن رد شد. در همین رابطه احمد مددی مدیرعامل باشگاه استقلال، گفت: این پرونده در رای اولیه به ضرر بابک مرادی صادر شده بود ولی بعد از مطالعه دقیق پرونده و ارائه ادله از سوی اینجانب و بخش حقوقی باشگاه، خوشبختانه رای کمیته استیناف صادر شد و شکایت باشگاه ماشین‌سازی از این بازیکن رد شد.

* شرکت توئیتر اعلام کرد حساب کاربری ترامپ و نزدیکان او از جمله ژنرال مایکل فلین و سیدنی پاول را به علت خطر سوءاستفاده از این حساب‌ها در تحریک طرفداران ترامپ به خشونت بیشتر تعلیق کرده است. تلاش‌های فشرده و گسترده‌ای در روزهای اخیر علیه دونالد ترامپ در آمریکا پس از غائله حمله به کنگره آمریکا، فراری دادن نمایندگان کنگره و اشغال ساختمان آن شدت گرفته است به‌گونه‌ای که قانونگذاران آمریکایی می‌گویند آماده برکناری ترامپ از قدرت به علت پیش‌بینی‌ناپذیری اقدامات بعدی او هستند.

* حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا در رابطه ممنوعیت واکسن کرونای آمریکایی و انگلیسی گفت: ما اگر بخواهیم واکسن های خارجی را تزریق کنیم احتمال حمله بیولوژیکی هم وجود دارد. نباید در برابر دشمنان خود ساده اندیشی کنیم و این فرصت را در اختیار آنها بگذاریم؛ اطلاعات بسیاری به دست آمده مبنی بر اینکه در برخی از واکسن‌ها اقدام به تزریق چیپ الکترونیکی می‌کنند و جی پی اسی را در بدن ما کار می‌گذارند تا به واسطه این واکسن کلیه واکنش ها و حرکات مارا تحت کنترل قرار دهند تا جایی که ما یک نوع آدم هایی آهنی خواهیم شد که کنترلمان در دست دیگران است.

https://shoma-weekly.ir/XTJttT