گفته می‌شود که...

نه به دشمنان انقلاب زیر پرچم «یا حسین» در لندن سرلشکر صفوی: این فتنه‌ها تمام می‌شود شکستن جمجمه یکی از کارکنان بهشت‌زهرا در مراسم حمیدرضا روحی سقف تراکنش خرید روزانه بانک به ۱۰۰ میلیون تومان رسید عیادت نماینده رهبر معظم انقلاب از آیت‌الله شبیری زنجانی واکنش تماشاگران ایرانی به پرچم سلطنت‌طلبان مقاومت مردم در برابر گرانی‌ها نتیجه داد مکالمه تلفنی رؤسای جمهور ایران و قزاقستان وزیر ارشاد: کشورهاى میزبان رسانه‌های تروریستى نظیر تلگرام باید پاسخگو باشند اعتراف تروریست‌های اصفهان به ارتباط با منافقین شهادت یک سرباز در چشمه زیارت زاهدان بیرانوند راهی بیمارستان شد روزنامه «جهان صنعت» توقیف شد جانشین فرمانده سپاه: در حوادث اخیر، حدود ۶۰ شهید تقدیم کردیم سفر نخست وزیر بلاروس به ایران افزایش زمان ذخیره خون

نه به دشمنان انقلاب زیر پرچم «یا حسین» در لندن

اقشار مختلف مسلمانان ساکن انگلیس از ملیت‌ها و قومیت‌های مختلف در اعتراض به حملات صورت گرفته علیه مرکز اسلامی انگلیس و اهانت به نمادهای اسلامی از سوی عناصر اپوزیسیون ضدایرانی، تجمع بر پا کردند.

شرکت‌کنندگان در این حرکت اعتراضی که عمدتاً جوانان مسلمان ایرانی، پاکستانی و عرب بودند، در اقدامی خودجوش مقابل ساختمان مرکز اسلامی انگلیس در منطقه میداول لندن جمع شده و با سردادن شعار «لبیک یا حسین» از رفتار آشوبگران و دشمنان انقلاب ابراز انزجار کردند. آنها درحالی که پرچم‌های «یا حسین» را به اهتزاز درمی‌آوردند، شعار هیهات منا ‌الذله سرداده و اهانت به مقدسات دینی را غیرقابل تحمل ‌خواندند.مرکز اسلامی انگلیس، نهادی که به مسلمانان ساکن این کشور خدمات فرهنگی و دینی ارائه می‌دهد در چند هفته اخیر هدف حملات عناصر ضدانقلاب قرار گرفته است. دشمنان انقلاب بویژه در دو روز گذشته حمله به این ساختمان را شدت بخشیده و خسارت‌های جزئی به آن وارد کرده‌اند. این دومین بار است که آشوبگران به این مرکز اسلامی حمله می‌کنند. پیش‌تر آنها در سوم مهرماه پس از حمله به راهپیمایان اربعین از جمله با کشیدن روسری زنان مسلمان و اهانت به مقدسات دین اسلام، با پوشش پلیس لندن به سمت مرکز اسلامی تظاهرات کرده و ضمن پرتاب سنگ و اشیای مختلف به سمت ساختمان این مکان عبادی با نمازگزاران درگیر شده بودند. آن زمان هم اقشار مختلف مسلمانان در اقدامی خودجوش مقابل ساختمان مرکز اسلامی انگلیس تجمع کرده بودند تا از این مکان عبادی و ارزش‌های دینی خود مقابل آشوبگران حفاظت کنند.

پلیس انگلیس متهم است که در برابر تحرکات خشن ضدانقلاب کوتاهی و واکنش «رقت‌انگیزی» نشان می‌دهد. کمیسیون اسلامی حقوق بشر انگلیس در نامه‌ای به رئیس پلیس و شهردار لندن خواستار پاسخگویی آنها در این زمینه شده است.

سرلشکر صفوی: این فتنه‌ها تمام می‌شود

سرلشکر صفوی با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: آیا سپاه پاسداران و بسیج نمی‌توانند با علم و آگاهی ماجرا را زودتر جمع کنند؟ من مطمئن هستم این جریان به تعبیر مقام معظم رهبری بزودی جمع می‌شود. وی با تاکید بر رفع مشکلات اقتصادی در کشور، اظهار داشت: این فتنه‌ها تمام می‌شود اما باز هم ممکن است سراغ‌مان بیاید، پس نباید بی‌توجه باشیم. ما باید مشکلات‌ مردم را حل کنیم، زیرا انقلاب اسلامی آمده که وضعیت مردم را بهتر کند. سرلشکر صفوی با بیان اینکه ما یک ملت قدرتمند هستیم که رهبری خردمند، شجاع و لایق داریم، ادامه داد: ما ضعف‌هایی داریم که در نیروهای مسلح کمتر است اما باید این ضعف‌ها را برطرف کنیم.

شکستن جمجمه یکی از کارکنان بهشت‌زهرا در مراسم حمیدرضا روحی

مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا(س) از ضرب و جرح یکی از کارکنان انتظامات این سازمان در جریان برگزاری مراسم ختم حمیدرضا روحی خبر داد. جواد تاجیک، مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا(س) در صفحه شخصی خود در توئیتر از ضرب‌وجرح یکی از کارکنان انتظامات سازمان بهشت‌زهرا(س) خبر داد و نوشت: در پی تجمع تعداد معدودی برای اغتشاش در مراسم ختم حمیدرضا روحی در بهشت‌زهرا(س) و برهم زدن آرامش خانواده‌های معزا و فحاشی و حمله به مردم و مأموران امنیت، یکی از همکارانم در انتظامات سازمان بر اثر برخورد سنگ‌های پرتاب شده از سوی اغتشاشگران دچار شکستگی جمجمه و خونریزی مغزی شد.

سقف تراکنش خرید روزانه بانک به ۱۰۰ میلیون تومان رسید

با توجه به سی و یکمین صورتجلسه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۲۳ هیات عامل بانک مرکزی در خصوص موضوع ماده ۱۲ دستورالعمل شفاف سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص، موضوع بخشنامه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۱، حداکثر تراکنش خرید روزانه از هر کارت متعلق به مشتری حقیقی مبلغ یک میلیارد ریال تعیین شد.

عیادت نماینده رهبر معظم انقلاب از آیت‌الله شبیری زنجانی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی عصر دیروز از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیمارستان محل بستری حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی حضور یافت و از ایشان عیادت کرد. حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی ضمن ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی به آیت‌الله شبیری زنجانی، در جریان آخرین وضعیت درمانی ایشان قرار گرفت و برای بهبود و سلامتی این مرجع تقلید دعا کرد. آیت‌الله شبیری زنجانی دوشنبه گذشته در منزل خود دچار آسیب‌دیدگی شد و در بیمارستان بستری شد.

واکنش تماشاگران ایرانی به پرچم سلطنت‌طلبان

در دست گرفتن پرچم شیر وخورشید از سوی دو تماشاگر در دقایق پایانی نیمه اول بازی تیم ملی ایران و انگلیس با واکنش تماشاگران ایرانی مواجه شد و دقایقی جو ورزشگاه را ملتهب کرد.

به گزارش «ایران»، مطابق مقررات قطر ورود پرچم‌های غیررسمی به ورزشگاه ممنوع است و تنها پرچم رسمی دو تیم مجوز ورود به ورزشگاه دارد و عوامل برگزاری مسابقات نیز از ورود پرچم‌های غیررسمی ممانعت کردند. با این وجود در دقایق پایانی نیمه اول دو نفر از تماشاگران پرچم سلطنت‌طلبان را نمایش دادند که با واکنش روبرو شد و تماشاگران علیه آنها شعار اعتراضی سر دادند که به دنبال این اتفاق عوامل انتظامی ورزشگاه اقدام به اخراج این دو تماشاگر کردند. این شعار دادن‌ها البته با قطع شدن صدای ورزشگاه در خروجی صداوسیما نیز روبرو شد.

مقاومت مردم در برابر گرانی‌ها نتیجه داد

ایرنا در گزارشی نوشت: بررسی‌ها از بازار لوازم‌خانگی پایتخت، حاکی از وفور انواع کالاها و در مقابل رکود کامل در خرید و فروش‌هاست. این رکود تا حدی است که کارخانجات و فروشندگان برای کسب مشتری دست به تخفیفات گسترده زده‌اند. فعالان بازار لوازم‌خانگی می‌گویند: در سال جاری، افزایش قیمت‌های تولید همراه با کاهش قدرت خرید مردم، منجر به رکود سنگین در بازار لوازم‌خانگی شده است. همین مساله سبب گشته تا فروشندگان و کارخانجات تولیدی، کالاهای خود را با تخفیف ارائه کنند. یکی از فروشندگان در این زمینه گفت: از شهریورماه یکی از برندهای بزرگ کشور که به صورت فرانچایز با آن کار می کنیم، از قیمت مصرف‌کننده محصولات خود ۸.۶ درصد به ما تخفیف می‌دهد و ما نیز کالاها را با یک تا ۱.۵ درصد سود به فروش می‌رسانیم، با این حال خریداری برای این کالاها نیست.

مکالمه تلفنی رؤسای جمهور ایران و قزاقستان

آیت‌الله رئیسی شامگاه دوشنبه در گفت‌و‌گوی تلفنی با «قاسم ژومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان با تبریک انتخاب مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: روابط تهران-آستانه همواره رو به پیشرفت بوده و امیدوارم تعاملات و مناسبات دو کشور در دوره جدید ریاست جمهوری جنابعالی بیش از پیش تحکیم شود. رئیس جمهور با اشاره به توافقات خوب حاصل شده در دیدارهای متعدد رؤسای جمهور دو کشور گفت: هجدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های تهران-آستانه در آینده نزدیک برگزار خواهد شد که می‌تواند نتایج مفید و مؤثری در جهت اجرای توافقات فیمابین و ارتقای سطح روابط دو کشور بویژه در عرصه اقتصادی داشته باشد. «قاسم ژومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان نیز در این مکالمه تلفنی با تشکر از حسن نظر آیت‌الله رئیسی به قزاقستان تأکید کرد: ایران همسایه و دوست صمیمی قزاقستان است و دو کشور ظرفیت‌ها و زمینه‌های زیادی برای گسترش همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای دارند. رئیس جمهور قزاقستان تصریح کرد: به مقامات دولت متبوعش دستور داده برای تقویت و تعمیق روابط دو کشور بویژه در زمینه اقتصادی همکاری حداکثری را داشته باشند.

وزیر ارشاد: کشورهاى میزبان رسانه‌های تروریستى نظیر تلگرام باید پاسخگو باشند

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد در پیگیری حقوقی هم شکایت از شبکه تروریسم رسانه ای را در دستور کار قرار داد و هم شبکه‌های اجتماعی که بستر خود را در اختیار ترویج خشونت و اقدامات تروریستی قرار می‌دهند. وی گفت: کشورهای میزبان رسانه های تروریستی و شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام، باید پاسخگوی چرایی میزبانی از این اقدامات تروریستی باشند.

اعتراف تروریست‌های اصفهان به ارتباط با منافقین

عوامل تروریستی حمله به مدافعان امنیت در اصفهان به ارتباط با یک سرپل سازمان منافقین اعتراف کردند. بر اساس فیلم بخش‌هایی از اعترافات این افراد که از اراذل و اوباش سابقه‌دار بوده‌اند، آنها اعتراف کرده‌اند که از جمله خواسته‌های سازمان منافقین از آنها معرفی پایگاه‌های نظامی و پایگاه‌های بسیج بوده است. بر اساس این اعتراف، آنها با یک سلاح کلاشنیکف و یک کلت به سمت مأموران تیراندازی کرده‌اند. یکی از این افراد با تهیه کلت کمری و خشاب به منافقین اعلام کرده که مسلح و آماده انجام هر کاری است که از او بخواهند.

از خانه تیمی این افراد که در پرونده‌شان سابقه شرارت، تجاوز به عنف و ایجاد رعب و وحشت در دل مردم گزارش شده، انواع بمب‌های دست‌ساز و سلاح‌های سرد و گرم کشف شده است. این تیم تروریستی در شامگاه 25 آبان با تیراندازی به سمت مأموران منجر به شهادت دو نفر از بسیجیان و یکی از فرماندهان یگ ان ویژه فراجا شد.

شهادت یک سرباز در چشمه زیارت زاهدان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد که مأموران پاسگاه چشمه زیارت زاهدان در حین گشتزنی در حوزه استحفاظی بوده که اشرار مسلح با یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ غافلگیرانه به سمت مأموران انتظامی تیراندازی می‌کنند. اشرار مسلح بعد از حمله سریعاً از محل متواری شدند ولی بر اثر این تیراندازی مسلحانه به مأموران، سرباز وظیفه «بهزاد براهویی» به فیض شهادت نائل و ستوانیکم «مهدی هاشم زهی» مجروح می‌شود.

بیرانوند راهی بیمارستان شد

دروازه‌بان ایران به دلیل شکستگی بینی راهی بیمارستان شد. علیرضا بیرانوند پس از برخورد با مجید حسینی و مصدومیت از ناحیه بینی در آغاز دیدار ایران و انگلیس با سیدحسین حسینی تعویض شد. پس از پایان بازی وضعیت شکستگی بینی بیرانوند باعث شد راهی بیمارستان شود.

روزنامه «جهان صنعت» توقیف شد

کانال تلگرامی میزان از توقیف روزنامه جهان صنعت خبر داد. روزنامه «جهان صنعت» در نشست فوق‌العاده هیأت نظارت بر مطبوعات به سبب تخلف از مصوبات شورای عالی امنیت ملی و حدود مطبوعات، توقیف و پرونده آن به مرجع قضایی ارجاع شد.

جانشین فرمانده سپاه: در حوادث اخیر، حدود ۶۰ شهید تقدیم کردیم

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران درمورد حوادث اخیر گفت: ما در داخل با فریب خوردگان روبه رو بودیم لذا مماشات کردیم و اگر در میدان، فریب خوردگان داخلی نبودند، این ۶۰ روز به ۶ روز هم نمی‌کشید. وی گفت: در این مدت حدود ۶۰ شهید تقدیم شد، شهدای ما مظلوم بودند، ولی مظلوم مقتدر. پیام مظلومیت مقتدرانه ما به همه جهان مخابره شد. مظلومیت ما مقتدرانه است، اما نه مظلومیتی که دشمنان بر ما تحمیل کنند.

سفر نخست وزیر بلاروس به ایران

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور از سفر «رومن گلاوچنکو»، نخست وزیر بلاروس به ایران و دیدار و مذاکره با محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در رأس هیأتی بلندپایه خبر داد. جمشیدی افزود: «در پی توافقات صورت گرفته در مذاکرات بین آیت الله رئیسی و لوکاشنکو رؤسای جمهور ایران و بلاروس در حاشیه اجلاس شانگهای در سمرقند ازبکستان در شهریور ۱۴۰۱، سفر نخست وزیر بلاروس امروز (سه‌شنبه) انجام می‌شود و دو هیأت ایران و بلاروس درباره گسترش روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف از جمله ترانزیت، صادرات و واردات، تأمین انرژی، محصولات کشاورزی و انتقال تکنولوژی و تجهیزات مذاکره کرده و یک نقشه راه جامع برای توسعه روابط اقتصادی تهران و مینسک ترسیم می‌کنند.» معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور درباره برنامه‌های این سفر یک روزه تصریح کرد: «پس از مذاکرات و گفت‌وگوی هیأت‌های دو کشور، دیداری مشترک با فعالان اقتصادی ایران و بلاروس نیز انجام می‌شود.»

افزایش زمان ذخیره خون

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از افزایش مدت زمان ذخیره خون و فرآورده‌های خونی در کشور خبر داد. مصطفی جمالی گفت: ذخایر خون و فرآورده‌های خونی در کشور از ۵ روز به بیش از ۹ روز رسیده و این یک پشتوانه مطمئن برای نجات جان بیماران در تمام مراکز درمانی کشور است. وی ادامه داد: یکی از اتفاقات خوب در ماه‌های اخیر، انعقاد تفاهمنامه همکاری با اورژانس کشور بود که با هدف بهره‌مندی از فرآورده‌های خونی در خدمات پیش‌بیمارستانی اورژانس ۱۱۵ صورت گرفته و با تأمین خون با محوریت گروه خونی O منفی در اورژانس بیمارستانی عملیاتی شد که این کار همزمان با ایام سوگواری اربعین در استان‌های مرزی کلید خورد.

تغییر وزیر راه در دستور کار دولت

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با جدی دانستن تغییر در وزارت راه و شهرسازی گفت: یکشنبه آینده، وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی می‌شود. سیدمحمد حسینی درباره برخی اخبار مبنی بر احتمال تغییر وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تغییر وزیر راه و شهرسازی جدی بوده و قرار است دولت، یکشنبه هفته آینده، گزینه پیشنهادی را در نامه‌ای به مجلس معرفی کند. معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره گزینه‌های پیشنهادی دولت برای جایگزینی رستم قاسمی گفت: تا این لحظه آقای «مهرداد بذرپاش» گزینه اصلی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی است. مهرداد بذرپاش هم‌اکنون ریاست دیوان محاسبات کشور را عهده‌دار است.

عدم تشکیل جلسه برای قانون فضای مجازی

لطف‌الله سیاه کلی، نماینده مجلس می‌گوید تا زمانی که نهادهای امنیتی احساس کنند، امنیت کشور مشکل دارد، به وزارت ارتباطات می‌گویند فیلترینگ همچنان ادامه داشته باشد. او درمورد کمیسیون طرح صیانت می گوید، جلسه‌ای از باب اینکه قوانین بررسی شود، تشکیل نشده بلکه جلسات معمول برای هماهنگی و اینکه چه کنیم مطرح شده، ولی جلسه‌ای در خصوص طرح صیانت یا طرح قانون فضای مجازی تاکنون برگزار نشده است.

https://shoma-weekly.ir/4Jyyk2