گفته می‌شود که...

نمایش مظلومیت یمن روی ساختمان BBC/چین: شاید کارمان با آمریکا به جنگ بکشد/احتمال لغو راهپیمایی ۲۲ بهمن به علت شیوع کرونا/خطیب‌زاده: انگلیس گیج می‌زند/انهدام بزرگ‌ترین شبکه جاسوسی در لبنان/رکورد خرید مجازی کتاب در کشور شکسته شد/سلطان مسکن مهر کیست؟ و ...

نمایش مظلومیت یمن روی ساختمان BBC

برخی فعالان در لندن تصاویری از جنگنده‌های ائتلاف سعودی و قربانیان جنگ یمن را روی دیوار ساختمان شبکه خبری بی‌بی‌سی به نمایش گذاشتند. این اقدام در اعتراض به سکوت رسانه‌های جهانی و اعمال سیاست مغرضانه درباره جنایات جنگی یمن در حمایت از جنایتکاران توسط این رسانه صورت گرفت. فعالان خواستار رفع محاصره یمن، توقف کمک‌های تسلیحاتی به عربستان و پایان دادن به جنایت‌ها و کشتار‌ها در یمن شدند.
با توجه به رفتار امریکا، امکان مذاکره مستقیم وجود ندارد

محمد مرندی استاد دانشگاه و متخصص مطالعات امریکا که به عنوان مشاور به همراه تیم مذاکره‌کننده ایران در وین حضور دارد، گفت که در جریان مذاکرات، هنوز «اختلافات مهمی» باقی مانده است. مرندی در گفت‌وگو با روزنامه العربی الجدید تصریح کرد که اختلافات باقی مانده در سه زمینه است: لغو تحریم‌ها، راستی‌آزمایی و تضمین. وی با بیان اینکه اختلافات چشمگیری همچنان وجود دارد، تأکید کرد که امریکایی‌ها و اروپایی‌ها باید تصمیمات مهمی بگیرند تا به توافق برسیم. مرندی درباره مشکل اصلی مذاکرات گفت: «اختلاف اصلی به خاطر این است که غربی‌ها بدون اینکه چیزی بدهند، خواستار همه چیز هستند.» وی ادامه داد: کشورهای غربی از ایران می‌خواهند که محدودیت‌های هسته‌ای را بپذیرد، ولی در مقابل، قصد دارند تحریم‌ها را حفظ کنند تا عرصه بر مردم ایران تنگ شود. این تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه عقب‌نشینی امریکا در برخی زمینه‌ها «در حدی نیست که ما را راضی کند»، درباره مذاکره مستقیم تهران و واشنگتن نیز گفت که با توجه به رفتار کنونی امریکا، بعید است که چنین اتفاقی رخ دهد.

تجمع هزاران آدم‌کش در یک زندان

«قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در توئیتی نوشت: «بیش از 10 هزار تروریست، از اتباع بیش از 50 کشور، در حال حاضر، در زندان‌های نیروهای دموکراتیک سوریه در الحسکه در شمال شرق سوریه حضور دارند و تهدید واقعی برای منطقه و جهان به شمار می‌روند». او در جریان دیدار خود با سفرای دانمارک، نروژ و سوئد، تأکید کرده است که باید اتباع داعشی در کشورهایشان محاکمه شوند. گفتنی است، در جریان شورش اخیر در زندان الحسکه، نظامیان آمریکایی، صدها سردسته داعشی را از این زندان فراری داده و به استان دیرالزور منتقل کردند.
نماینده مجلس: حملات انصارالله به امارات تازه شروع شده است

نادری، نماینده مجلس در توئیتی در واکنش به حملات انصارالله به امارات نوشت: اگر اماراتی ها تغییر مسیر ندهند، بازنده بزرگ بازی منطقه در آینده نزدیک خواهند بود.نادری در توئیتی در این باره نوشت: ‏اماراتی ها بدانند که نمی توان در اتاق شیشه ای نشست و به دیگران سنگ پرتاب کرد. حملات انصارالله به آنها تازه شروع شده و اگر امارات تغییر مسیر ندهد، در کنار سعودی بازنده بزرگ بازی منطقه در آینده نزدیک خواهد بود.قطعا سعودی ها و هم پیمانان خبیثشان تاوان کودک کشی در یمن را خواهند داد.گفتنی است که امارات امروز بار دیگر مورد حمله موشکی حوثی های یمن قرار گرفت. چندی پیش نیز موشک بالستیک و تعداد زیادی پهپاد، تاسیسات نفتی و فرودگاه‌های دبی و ابوظبی امارات متحده عربی را هدف قرار دادند.


چین: شاید کارمان با آمریکا به جنگ بکشد

سفیر چین در واشنگتن گفت: «اگر مقام‌های تایوان با حمایت آمریکا به مسیرشان در جهت استقلال ادامه دهند، به‌احتمال‌زیاد کار چین و آمریکا به درگیری نظامی می‌کشد».
احتمال لغو راهپیمایی
۲۲ بهمن به علت شیوع کرونا

به علت شیوع سویه جدید کرونا و رعایت حداکثری دستور العمل‌های بهداشتی، احتمال لغو راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، وجود دارد.یک فرد مطلع گفت: به علت شیوع سویه جدید کرونا و رعایت حداکثری دستور العمل‌های بهداشتی، احتمال لغو راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی وجود دارد.بنابر این گزارش، تصمیم‌گیری در این باره در حال نهایی شدن است و روش‌های جایگزین برای بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تحت بررسی است.قرار است روز چهارشنبه کمیته های تخصصی ستاد ملی کرونا موضوع را بررسی و شنبه با حضور رئیس جمهور در ستاد ملی کرونا در مورد این موضوع تصمیم گیری نهایی انجام شود.اخبار تکمیلی درباره شیوه گرامیداشت یوم‌الله 22 بهمن متعاقبا اعلام می شود.

سریال‌های ترکیه‌ای داد اردوغان را هم درآورد!

صنعت سریال سازی ترکیه در سال‌های اخیر با رشد قابل‌توجهی روبه‌رو بوده و مشتریانش در جهان افزایش بسیاری پیدا کرده است. این کشور در سال ۲۰۰۴ حدود ۱۰ میلیون دلار از صادرات سریال درآمد کسب کرده و در سال ۲۰۱۹ درآمدش را به ۵۰۰‌میلیون دلار رسانده و ۸۰ کشور جهان خریدار سریال‌هایش بوده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۳ میلادی، درآمد ترکیه از این حوزه به حداقل یک‌میلیارد دلار برسد. بااین‌حال، در ایران بسیاری از منتقدان سریال‌های ترکیه‌ای به زیر پا گذاشتن اخلاق در این سریال‌ها اشاره می‌کنند و معتقدند این مجموعه‌ها می‌توانند روی سبک زندگی مردم تأثیر منفی زیادی بگذارند. دو روز پیش در اتفاقی جالب، رجب طیب اردوغان نیز به صف منتقدان سریال‌های ترکیه‌ای پیوست و دستور داد با سریال‌هایی که ارزش‌ها را زیر پا می‌گذارند مقابله شود. رئیس‌جمهور ترکیه در بخشنامه‌‌‌ای دستور داد، اقدامات لازم برای مقابله با برنامه‌‌‌های تلویزیونی که برخلاف ارزش‌‌‌های بنیادین ترکیه و در تضاد با حریم خانواده هستند، انجام شود. به‌موجب این فرمان، ازاین‌پس با تمام تولیدات تلویزیونی که بر خانواده‌‌‌ها، کودکان و نوجوانان تأثیر منفی می‌‌‌گذارند طبق قوانین ترکیه برخورد خواهد شد. شورای عالی رادیو و تلویزیون ترکیه مسئول اجرای این سیاست شده است. این شورا پیش‌تر نیز برخی کانال‌‌‌های ترک را به علت پخش محتوای مربوط به هم‌جنس‌گرایی جریمه کرده بود. بیشتر شرکت‌های رسانه‌‌‌ای در ترکیه به افرادی تعلق دارند که به دولت محافظه‌‌‌کار و ملی‌گرا نزدیک هستند و خط‌مشی حکومت را دنبال می‌کنند.
استاد دانشگاه آزاد اهواز در فرار از سگ های ولگرد تصادف کرد و جان سپرد

دکتر مریم جوادپور عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اهواز پس از مواجهه با تعدادی از سگ های ولگرد، در حالی که تلاش می کرد از آنها فرار کند با خودروهای عبوری تصادف کرده و جان خود را از دست داده است.
خطیب‌زاده: انگلیس گیج می‌زند

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری دیروز خود با خبرنگاران گفت: «آنچه به‌عنوان حقوق قطعی ایران در حوزه فناوری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای است، لایتغیر باقی خواهد ماند. انگلیس این روزها اظهارات بسیار شاذی دارد که باید پرس‌وجو شود در چه حوزه‌ای این گیجی به مقامات انگلیسی منتقل شده است». معاون وزارت خارجه انگلیس اخیراً خواستار پایبندی ایران به برجام و توقف فوری غنی‌سازی اورانیوم شده و گفته ما به ایران پیشنهاد داده‌ایم در صورت پایبندی به توافق هسته‌ای، تحریم‌ها لغو می‌شود
انهدام بزرگ‌ترین شبکه جاسوسی در لبنان

شعبه اطلاعات نیروهای امنیت داخلی لبنان از شناسایی و انهدام بزرگ‌ترین شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی در این کشور خبر داد. نیروهای امنیتی لبنان طی عملیاتی، 15 شبکه جاسوسی صهیونیستی را که در مناطق مختلف لبنان تا سوریه فعالیت داشتند، شناسایی و منهدم کردند. این عملیات از 4 هفته پیش آغاز شده است..
یک پررویی مزمن در خودروسازی ها وجود دارد

یحیی آل‌اسحاق، رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق : «یک پررویی مزمن در خودروسازی‌ها هست و در حالی که ۸۰ هزار میلیارد تومان به نظام بانکی بدهکارند و خودرو ۵۰ میلیونی را ۱۵۰ میلیون می فروشند و به ریش مردم می‌خندند و کک شان هم نمی‌گزد.با نرخ ارز ۳۰هزار تومان قیمت تمام شده پراید باید ۵۰ میلیون تومان باشد،‌ ما خودروسازی ها را نٌنٌر کرده‌ و به حمایت‌های بی‌دریغ و همه‌جانبه آنها را رها کرده‌ایم.فاصله بین قیمت تمام شده و قیمتی که به مردم فروخته می‌شود همگی دست یک عده ای رانت‌خوار می‌رود که همه از آنها می‌نالیم.خودروسازی‌های ما به حیاط خلوتی برای برخی جریان‌های‌سیاسی و مرکزی بدل شده‌اند که از هر طرف که نگاه می‌کنیم مرکز فساد و مرکز تامین مالی برخی جریان های سیاسی و ذینفعان بازدارنده رانت‌خوار هستند.
رکورد خرید مجازی کتاب در کشور شکسته شد

در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، فروش از مرز ۷۳ میلیارد تومان عبور کرد. نمایشگاه پارسال ۶۴ میلیارد تومان فروش داشت.
سلطان مسکن مهر کیست؟

یک نفر ۳ هزار مسکن مهر دارد! این جمله را علیرضا جعفری، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در یک نشست خبری گفته و از سوءاستفاده‌هایی در این زمینه خبر داده است؛ اما سلطان مسکن مهر کیست؟!محمد نظری، مدیر روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید درباره هویت مالک ۳ هزار واحد مسکونی مهر به اقتصاد آنلاین توضیح می دهد که این دسته از افراد دلالان و بنگاه داران مسکن هستند که با خرید تعداد زیادی مسکن مهر، رسما در حال قیمت گذاری واحدهای مسکونی مهر هستند و صاحب قدرت تعیین کننده ای در بازار مسکن شده اند.نظری تاکید می کند که دلالان مسکن مهر را به دو شیوه وکالتی و یا سند تک برگ می خرند که نوع خرید و فروش وکالتی می تواند دردسرهای بزرگی برای مالکان مسکن مهر ایجاد کند

سازمان عفو بین‌الملل: اسرائیل رژیمی آپارتاید است

سازمان عفو بین‌الملل، اسرائیل را رژیمی آپارتاید خواند. این سازمان اعلام کرد که امروز (سه‌شنبه) گزارشی با عنوان «رژیم آپارتاید اسرائیل علیه فلسطینی‌ها: رژیمی ظالم مبتنی بر سلطه و جنایت علیه بشریت» منتشر می‌شود که در آن رژیم صهیونیستی در حملاتی که به فلسطین انجام داده مرتکب جنایاتی مبتنی بر آپارتاید شده است. این سازمان پیش‌ازاین نیز سیاست‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم کرده و این رژیم را به ارتکاب جنایت جنگی در سال ٢٠١٤ در نوار غزه متهم کرده بود. سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد: «تقریباً تمام ادارات مدنی و مقامات نظامی در اسرائیل در اجرای آپارتاید علیه فلسطینیان در سراسر فلسطین و همچنین علیه آوارگان فلسطینی و فرزندان آن‌ها در خارج از کشور مشارکت دارند».

اخبار روزانه:

*در پی ابتلای دست‌کم 45 نماینده مجلس شورای اسلامی به کرونا، جلسات علنی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مجلس لغو شد. سیدنظام‌الدین موسوی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با اشاره به لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دراین باره توضیح داد که پیشتر با تصمیم هیأت رئیسه قرار بود مدت جلسات صحن علنی در این دو روز ۲ ساعت کاهش یابد و به توصیه ستاد ملی مقابله با کرونا این جلسات تعطیل شد. براین اساس فقط جلسات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و در فضای صحن علنی برگزار می‌شود.
*خبرگزاری رسمی عراق (واع) اعلام کرد قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق روز دوشنبه در دیدار با جوناز لوین و وایریک هوسیم و استیج بایرز، سفرای سوئد، نروژ و دانمارک در بغداد تأکید کرد که گفت‌وگوهای ایران و کشورهای منطقه بخوبی پیش می‌رود. گفتنی است، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد هم اخیراً در اظهاراتی تأکید کرد که دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان به زودی در بغداد برگزار خواهد شد. مسجدی به موعد دقیق برگزاری این مذاکرات و جزئیات آن نپرداخت. گفتنی است که با اعزام سه دیپلمات ایرانی به عربستان، نمایندگی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی فعالیت مجدد خود در جده را پس از
۶ سال وقفه از سرمی‌گیرد.
*خبرگزاری میزان که منسوب به قوه قضائیه است، در گزارشی افشا کرد فردی که خود را «جمشید صادقی» معرفی کرده با راه‌اندازی گروهی جعلی و غیرواقعی به نام فرهنگیان و معلمان ضمن گزارش‌دهی مستمر پیرامون اوضاع فرهنگیان ایرانی به خارج از کشور، در نقاطی مانند استرالیا، آلمان و کانادا اتحادیه‌هایی ضدایرانی را به راه انداخته است. این خبرگزاری همچنین نوشت: مشخصاً در کانادا اتحادیه‌ای تحت عنوان «آنتالیا» با محوریت فردی به نام «کارن لیتل‌وود» از طریق شبکه‌سازی و یارگیری فردی که خود را «جمشید صادقی
» می‌نامد تشکیل شده است. این خبرگزاری همچنین درباره هویت اصلی لیدر این گروه، افشا کرد: نام اصلی فردی که خود را «جمشید صادقی» می‌نامد و سرکردگی گروه موسوم به «فرهنگیان مطالبه‌گر ایران» را برعهده دارد و پیوسته به دنبال ایجاد اغتشاش در کشور بوده، «محمدجواد سلیمانجاه»، یک منافق مستقر در آلبانی است. در واقع «جمشید صادقی» نام مستعار «محمدجواد سلیمانجاه» است که یکی از اعضای گروهک تروریستی منافقین بوده و در کمپ این تروریست‌ها در آلبانی سکنی دارد.
*فرمانده سابق قرارگاه پدافند هوایی کشور به شایعاتی که اخیراً در مورد او مطرح شد پاسخ داد. فرمانده سابق قرارگاه پدافند هوایی در پاسخ به سؤال تسنیم بر اینکه آیا شما به اتهام جاسوسی بازداشت شده‌اید، گفت: در موضوع شایعه درز اطلاعات یا آنچه جاسوسی شایعه شده الحمدلله، کشورمان دارای چند سامانه اطلاعاتی قوی است و اگر رد جاسوسی فردی زده شود، دیگر به ارتباطات و جایگاه او نگاه نمی‌کنند چراکه بر سر امنیت نظام و مردم هیچ تعارفی نباید داشت. او به شایعه اعدامش در هفته گذشته هم اشاره کرد و با خنده گفت
: لحظه‌ای که این شایعه پخش شد اول به خانواده درجه اولم خبر دادم که من سالم هستم و از همین دنیا با شما صحبت می‌کنم.
*حمله مسلحانه به ستاد خبری اداره اطلاعات و سپاه سراوان با عکس‌العمل بموقع مأموران حاضر در محل ناکام ماند. به گزارش ایسنا، بنا به اعلام قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز گذشته فردی مسلح که قصد تعرض مسلحانه به ستاد خبری اداره اطلاعات و سپاه شهرستان سراوان (سیستان وبلوچستان) را داشت‌ ‌با عکس‌العمل بموقع مراقبین مواجه شد. در این درگیری فرد مسلح به هلاکت رسید ‌و یکی از شهروندان مجروح شد
.

https://shoma-weekly.ir/HV929T