گفته می‌شود که...

نماد خشم عربستان از ایران/ هجوم ایرانی ها به صفحه ی فیس بوک مسی/ خاطره ای خواندنی از اکبر عبدی/ کشمش؛ اولین درخواست رسمی اروپا پس از توافقنامه ژنو / سنگ‌اندازی هسته‌ای سنای آمریکا! و ...

نماد خشم عربستان از ایران
وب سایت بی بی سی انگلیسی (BBC) طی گزارشی به مصاحبه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، با شبکه تلویزیونی او تی وی (OTV) پردخت.
بی بی سی به نقل از سید حسن نصرالله می نویسد: عربستان سعودی پشت انفجار ماه گذشته در نزدیکی سفارتخانه ایران در بیروت بوده و این حمله تروریستی با سرویس اطلاعاتی عربستان در ارتباط بوده است.
براساس این گزارش، گردان‌های عبد الله عزام، مسئولیت دو انفجار انتحاری که به مرگ 25 نفر و مجروح شدن بیش از 140 نفر انجامید را برعهده گرفته اند و دبیرکل حزب الله فاش کرد که این گروه از سرویس اطلاعاتی آل سعود کمک گرفته است.
به گفته وی، این اقدام تروریستی به خشم عربستان از شکست مقابل ایران در سوریه، مرتبط می باشد.

سنگ‌اندازی هسته‌ای سنای آمریکا!

سنای آمریکا با ابراز بدبینی مجدد نسبت به توافق هسته‌ای با ایران، خواستار دریافت گزارش‌های دوره‌ای از کاخ سفید درباره پیشرفت روند توافق هسته‌ای با ایران شد. به نوشته «تایمز اسرائیل»، شخصیت‌‌های ارشد دموکرات سنا روز گذشته با ارسال نامه‌ای برای مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا خواستار آن شده‌اند که کاخ سفید هر چهل‌وپنج روز یکبار، گزارش‌هایی برایشان ارسال کند و در آن مشخص شود که آیا ایران به مفاد توافق مقدماتی هسته‌ای با گروه 1+5 پایبند مانده است یا خیر. این در حالی است که دولت آمریکا در هفته‌های اخیر تلاش کرده تا نمایندگان را برای به تأخیر انداختن تصویب این تحریم‌ها تازه متقاعد کند، گویا این تلاش‌ها به ثمر ننشسته و بخش بزرگی از نمایندگان سنا همچنان نسبت به اعمال فشارهای بیشتر بر صنعت نفت و دیگر صنایع ایران پافشاری می‌کنند. یکی از نمایندگان سنا که در امر تهیه طرح تحریم‌های تازه علیه ایران بسیار فعال است، به خبرگزاری فرانسه گفت: فشار بیشتر علیه ایران همانند چماقی است تا مبادا «رژیم، مرتکب تقلبی در توافق موقت هسته‌ای» شود! خبرگزاری فرانسه به نقل از یک سناتور دیگر هم تأکید کرد: در طرح پیشنهادی، بندی گنجانده شده است که به رئیس‌جمهور آمریکا امکان می‌دهد در صورتی که احتمال برقراری توافق نهایی هسته‌ای با ایران ممکن شده باشد، اجرای تحریم‌های جدید را برای مدت زمانی کوتاه(!) به تأخیر بیندازد. قرار است در روزهای پیش‌رو، طرح پیشنهادی، برای بررسی به سنا ارائه شود و تا پیش از شروع تعطیلات پایان سال میلادی به تصویب برسد.

لباس این خانم خیلی منشوری است!

فردوسی پور پس از مواجهه با اصرارهای مکرر مهدی مهدوی کیا در برنامه 90 مبنی بر پخش مراسم قرعه کشی جام جهانی فوتبال گفت: بگذاریم بگویم، لباس خانمی که در مراسم بر روی صحنه حضور دارند، خیلی منشوری است.
فردوسی پور پس از اعلام این موضوع شروع به خندیدن کرد.
مجری این برنامه فرناندا لیما یکی از مدل های مشهور برزیلی بود.
پیش از این اعلام شده بود که مراسم قرعه کسی جام جهانی بصورت مستقیم از برنامه 90 شبکه سه سیما پخش می شود.

انتصاب 38 مشاور در 2 استان
موج تغییرات در دولت تدبیر و امید به استانداری‌ها رسیده و انتصاب 38 مشاور استاندار در 2 استان خوزستان و خراسان شمالی در نوع خود رکوردی تازه محسوب می‌شود.
با گذشت 4 ماه از روی کار آمدن دولت روحانی، موج تغییرات مدیران دستگاه‌های دولتی همچنان ادامه دارد و تاکنون بیش از 1600 نفر از مدیران دستگاه‌های دولتی در دولت جدید برکنار شده و افراد جدید جایگزین آن شده است.
تغییرات گسترده در بدنه مدیریتی کشور و برکناری برخی مدیران دولت قبل، با واکنش های در روزهای اخیر مواجه شده است و بطوریکه علی مطهری نماینده مردم تهران، در مخالفت با کلیات طرح ممنوعیت به‌کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی اظهار داشت:دولت را در استفاده بیش از حد از بازنشسته‌ها مبرا نمی‌دانیم و در مناطق آزاد نیز در استفاده از بازنشسته‌ها افراط صورت گرفته است، اما بنده خبر دارم که آقای روحانی به ترکان در این زمینه تذکر داده است.
با انتصاب اکثر استانداران کشور،این روزها موج تغییرات در استانداری ها شدت گرفته، بطوریکه استان های خراسان شمالی، خوزستان،البرز،مازندران و تهران با بیش از 130تغییر به ترتیب رتبه های نخست را به خود اختصاص داده اند.

هجوم ایرانی ها به صفحه ی فیس بوک مسی

کاربران ایرانی فیس‌بوک با کامنت‌های فارسی خود به صفحه رسمی لیونل مسی هجوم بردند.
دقایقی پس از آنکه مشخص شد تیم ملی ایران در مرحله گروهی جام جهانی 2014 رو در روی آرژانتین قرار خواهد گرفت، کاربران ایرانی فیس بوک به صفحه رسمی لیونل مسی در این شبکه اجتماعی هجوم بردند و با کامنت های عجیب خود، حسابی از خجالت ستاره بارسلونا درآمدند. در این کامنت ها بیش از همه به مصاف لیونل مسی و هاشم بیک زاده اشاره شده بود و به حالت طنز از طرف مدافع چپ تیم ملی برای او کری خوانی می کردند.
انتظار می رود در روزهای آینده کامنت های این چنینی بیش از قبل شود و باید دید که واکنش لیونل مسی به آنها چیست.
این اتفاق در حالی رخ می دهد که پیش از این هم در جریان مسابقات لیگ جهانی والیبال، کاربران ایرانی فیس‌بوک در صفحه زایتسف ستاره تیم ملی ایتالیا اقدام مشابهی را انجام داده بودند.

میهمان ویژه(!) مراسم خاکسپاری ماندلا

کاخ سفید می گوید رئیس جمهوری آمریکا و همسرش هفته آینده برای ادای احترام به نلسون ماندلا به آفریقای جنوبی سفر خواهند کرد.

به نوشته صدای آمریکا (VOA)، جی کارنی سخنگوی کاخ سفید گفت آنها درمراسم یادبود آقای ماندلا شرکت خواهند کرد، و افزود جزئیات بیشتر در مورد برنامه سفر آنها بعدا اعلام خواهد شد.
انتظار می رود تمام روسای جمهوری زنده آمریکا، درصورتی که سلامت آنها اجازه دهد، در مراسم خاکسپاری ماندلا در روز ۱۵ دسامبر حضور یابند.
آقای اوباما گفته است او یکی از میلیون ها نفری است که از «شجاعت اخلاقی، مهربانی و فروتنی» ماندلا الهام گفته اند. پرچم ها در آمریکا به نشانه ادای احترام به ماندلا تا ۹ دسامبر به حالت نیمه افراشته خواهد بود.

سانسور نمایندگان متخلف در گزارش تخلفات تامین اجتماعی

دقت در گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی که روز چهارشنبه گذشته در صحن علنی مجلس درباره سازمان تأمین اجتماعی قرائت شد نشان می‌دهد اسامی 37 نماینده مجلس که از سعید مرتضوی رئیس وقت این سازمان پول دریافت می‌کردند، سانسور شده ولی اسامی بعضی دولتمردان اعلام گردیده است. سئوال اینست که چرا اسامی این 37 نماینده اعلام نمی‌شود تا مردم آنها را بشناسند و در انتخابات بعدی به آنها رأی ندهند؟ گزارش تحقیق و تفحص چرا دچار تبعیض شده و برای نمایندگان مجلس خاصه خرجی کرده است؟

مسلمانان از اسرائیل برای نابودی شیعیان ایران حمایت می کنند!

سخنان عجیب شاهزاده وهابی سعودی، اعتراض گسترده ای را در میان اهل سنت به وجود آورد.
سخنان اخیر شاهزاده سعودی جنجال برانگیز شد. ولید بن طلال بن عبدالعزیز در سخنانی مدعی شده بود که دولت های عربی و مسلمانان اهل سنت از حمله اسرائیل به ایران حمایت می کنند زیرا با شیعه و مردم ایران مخالفند.
سخنان عجیب این شاهزاده سعودی بحث و جدل های فراوانی را برانگیخته است. در این میان متفکر کویتی، عبدالله النفیسی در رد این ادعا گفته است: « ولید بن طلال شیخ الازهر نیست تا از طرف اهل سنت سخن بگوید
وی در صفحات سایت های اجتماعی خطاب به این شاهزاده گزافه گوی وهابی گفت: « چه کسی به تو اجازه داده است تا از طرف من و از طرف تمام اهل سنت جهان با مذاهب مختلف سخن بگویی؟ چه کسی به تو اجازه داده است تا از طرف تمام کسانی که شهادتین را بر زبان جاری می کنند سخن بگویی؟»
ولید، شاهزاده سعودی در مصاحبه با شبکه بلومبرگ اقتصادی گفته بود:« دولت های عربی و مسلمانان اهل سنت از حمله اسرائیل به ایران به منظور نابود کردن تأسیسات هسته ای این کشور حمایت می کنند، هرچند آن را آشکار و رسمی اعلام نکنند اما به صورت مخفی با اسرائیل همکاری خواهند کرد.» وی تأکید کرده بود که اعراب معتقدند که ایران تهدید جدی آنهاست نه اسرائیل!

خیابانی به نام ماندلا

ایسنا: احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران دیروز همزمان با انتشار خبر درگذشت ماندلا، تأکید کرد باید معبری در تهران به نام وی نامگذاری شود.

کارت هدیه را بگیر و فراموش کن!
یک روزنامه زنجیره‌ای در اقدامی قابل تأمل تیتر اول خود را به «کارت هدیه‌های میلیونی سازمان تأمین اجتماعی» اختصاص داده که به افراد مختلف داده شده است.روزنامه آرمان طبق گزارش هیئت تحقیق و تفحص مجلس در فهرست دریافت‌کنندگان کارت هدیه‌های میلیونی قرار دارد و مدیر مسئول آن کارت هدیه 10 میلیون تومانی دریافت کرده است، اما عجیب اینکه روزنامه مذکور با زرنگی نام خود و مدیر مسئول خود را از دریافت‌کنندگان این هدایا پاک کرده است.یادآور می‌شود روزنامه مذکور ذاتاً روزنامه‌ای اجاره‌ای است که سرویس‌های ویژه با عکس‌ها و تیترهای بزرگ به شماری از اصلاح‌طلبان و از جمله خانواده هاشمی رفسنجانی می‌دهد. این روزنامه همچنین در حوزه سیاست خارجی در خدمت خط سازش قرار دارد.

نصیریان: آلودگی هوا خانه نشینم کرد

برنا: استاد علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در مورد شرایط این روزهایش گفت: آلودگی هوا من را خانه نشین کرده و ترجیح می‌دهم با این شرایط و البته وضعیت نامناسب فیلم نامه‌ها استراحت کنم.

بازتاب قاچاق دختران ایرانی در رسانه های غربی
اظهارات رئیس پلیس مهاجرت ایران درباره قاچاق دختران ایرانی به کشورهای عربی، بازتاب گسترده ای در محافل رسانه ای فارسی زبان غربی داشت.
بی بی سی فارسی با اشاره به اظهارت علی صادقی رئیس پلیس مهاجرت ایران درباره قاچاق دختران ایرانی نوشت: وی گفته است که قاچاق دختران ایرانی به کشورهای عربی را نفی نمی کند. اما "عدد آن قابل توجه نیست." به گفته او اکثر این افراد به صورت نیروی کار به این کشورها برده می شوند.
این رسانه ها که تاکنون با جار و جنجال فراوان بارها این مساله را بزرگ نمایی کرده و مسئولان را به پنهان کاری و انکار این پدیده زشت متهم می کردند، حالا بعد از اظهارات فوق و خلع سلاح شدشان در این زمینه، دنبال شلیک به هدف از زاویه ای دیگر برآمدند. به طور مثال رادیو فردا نوشت: "سردار صادقی اشاره‌ای به آمار احتمالی زنان و دختران قاچاق شده به خارج از ایران نکرده و مشخص نکرد تعداد آنها چقدر است که به گفته او عدد آن قابل توجه نیست."
اما دقت در اظهارات آقای صادقی در مورد فعالیت بعضی از باندها که دختران و پسران را به سایر کشورها قاچاق می کنند، نشان می دهد آنها از داخل ایران دست به قاچاق نمی زنند، چرا که به گفته رئیس پلیس مهاجرت کشور"با توجه به این که با کشورهای ترکیه و مالزی لغو روادید داریم، این افراد به شکل قانونی از کشور خارج می شوند و ممکن است از آنجا به کشورهای دیگر مثل استرالیا بروند." با این حساب آیا می توان مانع مسافرت ایرانیان شد و اگر دولت دست به این کار بزند متهم به محدود کردن آزادی ها نمی شود اتهامی که اولین مشتریانش همین رسانه ها هستند.
سایت دویچه وله نیز در اظهاراتی کاملا متناقض نوشت: "رئیس پلیس مهاجرت وجود پدیده قاچاق زنان به امارات را نفی کرد." به گفته رئیس پلیس مهاجرت کشور "مقصد عمده" قاچاق دختران ایرانی به کشور امارات متحده عربی است! رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی ایران، در جمع خبرنگاران کشور قاچاق زنان و دختران ایرانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس را "نفی نکرد."

کشمش؛ اولین درخواست رسمی اروپا پس از توافقنامه ژنو

بر اساس اعلام یک نهاد رسمی مرتبط با صادرات محصولات کشورمان، اولین درخواست رسمی که از طرف غرب پس از توافقنامه ژنو به دست تجار ایرانی رسیده است، تقاضای یکی از شرکت های معتبر اروپایی برای خرید چند تن کشمش از نوع سلطانی از تجار ایرانی است که تاکنون چندین فعال اقتصادی اقدام به ارسال اطلاعات و قیمت اجناس خود کرده اند. در این گزارش همچنین تاکید شده است که رایزنی های فراوانی برای آغاز صادرات محصولات ایرانی به اروپا در حال انجام است.

واکنش داوود احمدی‌نژاد به درخواست مناظره برادرش
داوود احمدی نژاد با اشاره به درخواست مناظره برادرش از روحانی، گفت: نتیجه مناظره احتمالی که بین روحانی و احمدی نژاد برگزار شود به همان سرنوشتی دچار خواهد شد که از جلسه سوال مجلس از احمدی نژاد حاصل شد.

برادر رئیس‌جمهور سابق گفت: با توجه به شناختی که از برادرم دارم، نتیجه آن را شبیه سوال مجلس از رئیس‌جمهور در زمان وی می‌بینم، یعنی همان اتفاقات و همان رویکردی که در این جلسات رخ داد، در مناظره احتمالی رئیس‌جمهور فعلی و پیشین تکرار خواهد شد.
وی در ادامه گفت: احتمالا احمدی نژاد در این جلسه به مسائل اقتصادی اشاره خواهد کرد و درباره پرونده هسته‌ای نیز مدعی خواهد شد من انرژی هسته‌ای را به عرش بردم و شما به فرش آوردید".

پیشنهاد تازه حداد عادل درباره رفع فیلتر فیس بوک

خبر اول این که حدادعادل درباره برخی درخواست‌ها به منظور رفع فیلتر فیس بوک، گفت: هر تصمیمی درباره موضوعات مربوط به فضای مجازی از جمله فیس بوک باید از طریق مجلس اتخاذ شود. به گزارش ایرنا وی گفته: معتقدم، تصمیم‌گیری باید درباره حسن و عیب فضای مجازی در شورای عالی فضای مجازی که به دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شده، کارشناسی شود و اگر پیشنهادهایی مطرح است باید قبل از اجرا، در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد. غیر از این مسیر، اگر تصمیمی به هر شکل دیگری گرفته شود مورد تأیید مجلس نیست و نتیجه نخواهد داشت.

مهناز افشار و قرعه کشی جام جهانی

مهناز افشار بازیگر مشهرر سینمای ایران با یادداشتی در صفحه شخصی ، برای تیم ملی ایران آرزوی موفقیت کرد.

او نوشته است : با آرژانتین و نیجریه و بوسنی همگروه شدیم! مسی بالاخره به آرزوش رسید و جلوی ایران میتونه بازی کنه!
جدای شوخی‌ امیدوارم حضور قدرتمند و موفقی‌ رو در جام جهانی‌ داشته باشیم و و لازمه کار اینه که همه دستاندرکاران ورزش تیم کشورمون رو خیلی‌ خوب آماده حضور در این رقابت‌ها بکنن. یادش بخیر هنوز شادی و جشن رفتن به جام جهانی‌ رو یادمونه و همچنین چش به آینده داریم و شاید شادی دیگری

بازتاب منفی استفاده وزرا از خودرو خارجی
استفاده برخی وزرای دولت یازدهم از ماشین های خارجی بازتاب منفی در میان مردم و افکار عمومی داشته است. در دولت احمدی نژاد وزرا موظف بودند از خودروهای ساخت داخل همچون پرشیا و مگان استفاده نمایند.

علم‌الهدی: حصر موسوی و کروبی به دستور دادستان بوده است
خبر دیگر این که آیت‌الله علم الهدی، امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه حصر موسوی و کروبی به دستور دادستان بوده است گفت: این حصر نه به عنوان عقوبت کار سران فتنه صورت گرفته بلکه دادستان با توجه به ارتباطاتی که اینان با جریان‌های خارجی فتنه گر داشتند و به دلیل جلوگیری از این امر دستور حصر را صادر کردند. در حال حاضر هم اگر رئیس‌جمهور بخواهد از این دو رفع حصر نماید باید آنان را به دادگاه تحویل دهند تا مانند سایرین محاکمه شوند. علم الهدی ادامه داد: در اخبار خواندم و شنیدم که در دستگاه دولت عده‌ای گفته‌اند ما می‌خواهیم از این افراد رفع حصر کنیم و یا گفته‌اند که ما از مقام معظم رهبری برای این آقایان عفو می‌گیریم. اگر ایشان عفو بفرمایند ما که بخیل نیستیم. ولی اگر دولت بخواهد با تکیه بر امکانات دولت این کار را انجام دهد این امر دخالت در وظایف سایر قوا است.

خاطره ای خواندنی از اکبر عبدی
اکبر عبدی همبازی مرحوم حسین پناهی، خاطره ای از همکار سابقش می گوید که خواندن آن خالی از لطف نیست.
اکبرعبدی می گوید:
«
یک روز سر سریال بودیم.
هوا هم خیلی سرد بود.
حسین پناهی از ماشین پیاده شد بدون کاپشن.
گفتم: حسین این جوری اومدی از خانه بیرون؟ نگفتی سرما میخوری؟!
گفت: کاپشن قشنگی بود نه؟
گفتم: آره.

گفت: من هم خیلی دوستش داشتم ولی سرراه یکی را دیدم که اون هم دوستش داشت و هم احتیاجش داشت.
من فقط دوستش داشتم!

رشوه ی 200 میلیون تومانی برای جبران شکست اصلاح طلبان

شنیده ایم یکی از سردبیران روزنامه های زنجیره ای با دریافت دو محموله 150 و 200 میلیون تومانی قول داده است ناکامی اصلاح طلبان در فضای مجازی را تا حدودی جبران نماید.

حمله اتمی آمریکا به ایران
یک نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا خواست کشورش در صورت حمله به ایران از سلاح های هسته ای استفاده کند. دانکن هانتر که عضو کمیته نیروهای مسلح کنگره است گفت در صورتی که آمریکا در نهایت تصمیم به استفاده از زور نظامی علیه ایران بگیرد باید از سلاح های هسته ای علیه ایران استفاده کند.
این نماینده ماه گذشته هم گفته بود که آمریکا باید برای اینکه پیامش را به گوش ایرانی ها برساند یک بمب هسته ای در بیابان های ایران منفجر کند. وی در تازه ترین اظهارنظرش یک گام فراتر رفته و گفته آمریکا باید به تأسیسات هسته ای ایران حمله کند.
هانتر در پاسخ به این سوال که آیا او فکر می کند جنگ با ایران اجتناب ناپذیر است گفت که «مطمئنا امیدوارم که چنین نباشد»؛ اما سپس افزود که بهتر است اگر این اتفاق بیفتد آمریکا با جدیت اقدام کند.

کلیپ «صداقت امریکایی»
با خبر شدیم که بعد از بیلبوردهای «صداقت امریکایی» نوبت به کلیپ صداقت امریکایی رسید. فارس گزارش داد این کلیپ از سوی مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای اوج ساخته شده است. از سوی دیگر طراح پوسترهای صداقت امریکایی، پوسترهایی در انتقاد از تک فرزندی منتشر کرد که شعار اصلی‌اش (فرزند بیشتر، زندگی شادتر) است.

تصمیم عجیب دو دولت درباره بیمه کارگاه های کشاورزی

در حالی که بر اساس بند 91 قانون بودجه امسال، کارگاه های کشاورزی مشمول نظام صنفی کشاورزان در شمول قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایانی که حداکثر پنج نفر کارگر دارند، هستند و آییننامه اجرایی قانون ظرف یک ماه از تصویب بودجه تهیه خواهد شد، شنیده شده بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، دولت دهم در این زمینه اقدام خاصی انجام نداد و دولت یازدهم نیز اخیرا آیین نامه اجرایی بند 100 قانون بودجه سال 90 را برای موضوع فوق تنفیذ کرد.

پاسخ دندان شکن موسویان به شاهزاده سعودی

تابناک: ترکی الفیصل شاهزاده سعودی در جریان سومین کنفرانس سیاست خارجی در برلین پایتخت آلمان ادعا کرد که ایران از ابتدای انقلاب در امور داخلی کشورهای عرب منطقه دخالت کرده است.سید حسین موسویان اما در پاسخ به ادعاهای ترکی گفت: شما مدعی شدید که ایران از ابتدای انقلاب در امور داخلی اعراب دخالت کرده است. ظاهرا فراموش کرده اید که در اولین ماههای انقلاب یک کشور عربی(عراق) به ایران تجاوز کرد و عربستان و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس از صدام متجاوز حمایت کردند. موسویان در ادامه تأکید کرد: در اواسط دهه 1370 من از سوی رئیس جمهور وقت، مأموریت یافتم و با امیر عبدا... ولیعهد 4 دور مذاکره و چارچوبی را توافق کردیم. اما اسناد وزارت خارجه آمریکا که توسط ویکی لیکس افشا شد نشان می دهد که از سال 1384 به بعد شما و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس در کنار اسراییل به آمریکا و اروپا فشار می آورده اید که به ایران حمله نظامی کند.موسویان افزود: به اختلاف پوچ امارات با ایران در مورد جزایر اشاره کردید که مربوط به قبل از انقلاب است اما عربستان که بیش از ایران با همسایگان عرب خود اختلاف مرزی دارد. چرا یک کلمه در مورد اختلافات مرزی خودتان به همسایگانتان حرف نمی‌زنید؟

سانسور مواضع مقامات امریکا در صدا و سیما

شنیده ایم پس از بخش مواضع مقامات آمریکایی همچون اوباما و جان کری از صدا و سیما که همچنان بر قرارداشتن گزینه نظامی روی میز و نفی حق غنی سازی ایران اصرار دارند، فشارهای مختلفی برای سانسور این سخنان به مسوولان رسانه ملی وارد شده است.

دولت یازده 200تن طلا خرج کرد
یک کارشناس مدیریت استراتژیک گفت: با توجه به شرایط روز نباید انتظار معجزه اقتصادی از دولت داشت و وعده حل صد روزه مشکلات اقتصادی را باید تنها یک شعار انتخاباتی که تاریخ مصرف آن پایان پذیرفته تلقی کرد.
محمدحسن قدیری ابیانه با بیان اینکه یارانه‌ی بنزین مصرفی در کشور روزانه معادل 2 تن طلا است، اظهارداشت: این امر بدین معناست که در صد روز اول دولت معادل 200 تن طلا یعنی یک قرن تولید طلای کشور صرف ارزانی بنزین شده است.
وی افزود: دولت بنا ندارد تا پایان سال نسبت به هدفمندسازی یارانه‌های غیرمستقیم سوخت اقدامی کند که نشان می دهد تا پایان سال دولت از بیت المال عمومی بیش از ارزش معادن طلای شناخته شده کل کشور برای عرضه ارزان بنزین یارانه خواهد داد در حالی که سهم 10 درصد از ثروتمندان جامعه از این یارانه پنهان چیزی حدود 30 برابر یارانه پنهانی است که فقیرترین قشر دریافت می‌کنند و این ظلم بزرگی است که متاسفانه تداوم یافته و دولت قصد اصلاح آن را در این مدت ندارد.

مواضع علی اکبر صالحی در مورد توافقنامه ژنو

مواضع علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی درباره توافقنامه ژنو با مخالفت برخی مسوولان مواجه شده است. وی در مراسم بزرگداشت شهید شهریاری گفته است: " ما می‌توانستیم تفاهم‌نامه ژنو را به نحو قوی‌تری تنظیم کنیم... عدول از آب سنگین اراک مثل عدول از غنی سازی است." صالحی در پاسخ گفته است من یک مدیر فنی هستم و نقد فنی می کنم .

درگیری فیزیکی علیرضا دبیر و معاون فرماندار
شنیدیم که علیرضا دبیر عضو شورای اسلامی شهر تهران و از قهرمانان سابق کشتی کشور با معاون برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان ری درگیر شدند. به گزارش خبرنگار ایرنا درگیری فیزیکی علیرضا دبیر و معاون فرماندار پس از بحث و جدل بر سر جدایی ری از تهران صورت گرفت. علیرضا دبیر همچنین بر سر یکی از کارکنان فرمانداری شهرستان ری، فریاد زد: شما به استاندار تهران گزارش دادید دبیر هم خورده و هم برده است.

کاهش 50 درصدی بودجه عمرانی کشور

برخی خبرها از احتمال کاهش 50درصدی بودجه عمرانی کشور در سال 93 دارد. بودجه عمرانی امسال حدود 9 هزار میلیارد تومان بود که فقط 22 درصد آن تخصیص یافته است. این در حالی است که بودجه عمرانی شهرداری تهران برای سال آینده حدود 12 هزار میلیارد تومان است.

درخواست نقض حکم پرونده کهریزک از دیوان عالی کشور
محمدصالح نیکبخت، وکیل مدافع اولیای دم مرحوم جوادی‌فر نقض حکم پرونده حادثه کهریزک از سوی دیوان عالی کشور را خواستار شد. محمدصالح نیکبخت با اشاره به صحبت‌های اخیر فرمانده نیروی انتظامی درباره این‌که مرتضوی اصرار داشته که بازداشت‌شدگان به کهریزک منتقل شوند، درباره آخرین وضعیت پرونده کهریزک با بیان این‌که «این پرونده اکنون در دیوان عالی کشور است» تأکید کرد که مرتضوی باید از سوی مراجع قضایی تحت تعقیب قرار بگیرد.

نهاوندیان مچ جهانگیری را خواباند

کارشناسان اقتصادی از انتخاب غلامحسین شافعی به ریاست اتاق بازرگانی به عنوان پیروزی محمد نهاوندیان بر اسحاق جهانگیری نام می برند. معاون اول رئیس جمهور تمایل به پیروزی مسعود خوانساری داشت که دارای گرایشات اصلاح طلبانه است اما نهاوندیان برای پیروزی شافعی تلاش کرد که دارای گرایش های سنتی و نزدیک به موتلفه است.

بنیاد امید ایرانیان زیرمجموعه بنیاد باران نیست
سیدحسن رسولی رئیس هیات مدیره بنیاد باران در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه بنیاد امید ایرانیان زیر مجموعه بنیاد باران نیست، گفت: چند روز قبل بعضی از رسانه‌ها به جدا شدن عارف از خاتمی پرداختند و الان دوباره موضوع زیر مجموعه بودن بنیاد امید ایرانیان در بنیاد باران مطرح شده است که هیچ‌کدام صحیح نیست، یعنی اینکه نه عارف از خاتمی جدا شده و نه بنیاد امید ایرانیان زیر‌مجموعه بنیاد باران است. رسولی در ادامه بنیاد باران و امید ایرانیان را تشکیلات غیردولتی و غیرسیاسی خواند و اظهارداشت: بنیاد باران در هیچ انتخاباتی ورود و مداخله نداشته و طبق اساسنامه فعالیت سیاسی در سازمان‌های غیردولتی ممنوع است.

نقد تک فرزندی در بیلبوردهای تهران

فرارو: انجمن طراحان گرافیک انقلاب اسلامی که پیش از این با طراحی و اجرای پروژه‌های «صداقت آمریکایی» و «شمر زمانه‌ات را بشناس» شناخته شده است، با طراحی پوسترهای جدیدی در نقد تک‌فرزندی به بیلبوردهای شهر تهران بازگشت. شعار این بیلبوردها عبارت است از: «با یک گل بهار نمیشه» و «فرزند بیشتر زندگی شادتر.

تشکر دولت از هوشمندی ضرغامی

شنیده ایم در جلسه هیات دولت، برخی وزرا نسبت به عدم پخش کلیپ "نو سفر" در پایان گزارش 100 روزه روحانی به ضرغامی اعتراض کردند. پس از این اعتراضات، عزت الله ضرغامی اقدام به نمایش و نقد این کلیپ نمود و تصریح کرد در صورتی که این کلیپ پخش می شد با اعتراضات گسترده مردم به ویژه طیف متدین همراه می شد، اکثر حاضران از جمله رئیس جمهور و تعدادی از وزرا همچون طیب نیا، قاضی زاده هاشمی و رحمانی فضلی از هوشمندی و صداقت ضرغامی تجلیل کردند.
با تنش زدایی مخالفم
حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله حسینیان در گفت‌وگو با ایرنا درباره سفر وزیر امور خارجه به کشورهای همسایه و سیاست تنش‌زدایی گفت: چرا سوالی می‌پرسید که من با آن مخالفم و اعتقادی ندارم. وی ادامه داد: آقای ظریف هر چقدر می‌خواهد سفر کند، آنقدر سفر کند که در کشور نباشد.

جنگ زرگری در فضای مجازی

عیسی سحرخیز که چند ماهی است از زندان آزاد شده در وبسایت روز آنلاین- وابسته به عناصر فراری مقیم پاریس- می‌نویسد: انسان ابتدا که وارد «فیس‌بوک» می‌شود و امکانات آن را می‌بیند، به ویژه شیوه‌های طراحی شده برای ارتباط با یکدیگر، شاد می‌شود که چه محیط دوستانه و صمیمانه‌ای، اما چند روزی که می‌ماند و به این جا و آن جا سر می‌کشد و نظاره‌گر بحث و جدل‌ها می‌شود و جدال‌های قلمی و دشنامهای کلامی را می‌خواند با این پرسش اساسی روبرو می‌شود که بمانم یا بروم؟ برای افرادی چون من که تازه وارد هستند و زندان آنان را به «فضای مجازی» و «شبکه‌های اجتماعی» وارد نکرده، و با محیط سلول‌های انفرادی، اتاق‌های چند نفره و سالن‌های ده‌ها نفره آشنا ساخته، این جار و جنجال‌های خودخواهانه و جنگ و جدل‌های دیگرآزارانه، بسیار شگفت‌انگیز است.
انسان به امکانات طراحی شده در «فیس‌بوک» که نگاه می‌کند، همه را خوب و مثبت می‌بیند، از امکان اعلام «پسندیدن(لایک)» یا «ابراز نظر(کامنت)» و در موضوعی شریک شدن و مشارکت کردن. اما وقتی به درون صفحات، وارد می‌شوی، می‌بینی برخی از این «دوستان مجازی» چه «دشمنان حقیقی»‌ای هستند و انگار در جهان کاری ندارند به جز اینکه به پر و پای هم بپیچند و حال یکدیگر را بگیرند!
وی می‌نویسد: در این میان کم نیستند آنهایی که این «پاتوق» گپ و گفت را تبدیل کرده‌اند به «دکان» بحث و جدل و جار و جنجال.
سحرخیز با اذعان به اینکه این جماعت کم‌شمار، اما با جنجال بسیار هستند، می‌نویسد: اینان باید بدانند نه چون منی که چند هفته‌ای است در خارج از زندانم و هر لحظه ممکن است به خانه دوم خود بازگردانده شوم، به دلیل «تغییر دولت» یا «طرفدار اصلاحات و شیوه‌های مسالمت‌آمیز» بودن از بند رسته‌ام و نه آنکه برای «تغییر اساسی در حاکمیت» مبارزه می‌کند به این دلیل هنوز در زندان است.

اخبار کوتاه:

*دقت در گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی که روز چهارشنبه گذشته در صحن علنی مجلس درباره سازمان تأمین اجتماعی قرائت شد نشان می‌دهد اسامی 37 نماینده مجلس که از سعید مرتضوی رئیس وقت این سازمان پول دریافت می‌کردند، سانسور شده ولی اسامی بعضی دولتمردان اعلام گردیده است. سئوال اینست که چرا اسامی این 37 نماینده اعلام نمی‌شود تا مردم آنها را بشناسند و در انتخابات بعدی به آنها رأی ندهند؟ گزارش تحقیق و تفحص چرا دچار تبعیض شده و برای نمایندگان مجلس خاصه خرجی کرده است؟
*
یکی از اساتید دانشگاه امام صادق(ع) که در جلسه تدوین لایحه حقوق شهروندی در کاخ سعد آباد شرکت کرده بود، با اعتراض به مفاد مذاکرات گفته است ظاهرا آقایان دغدغه ای جز تامین منافع گروهک های ضاله و استعماری چون بهاییت ندارند.وی با اعتراض این جلسه را ترک و گفته است در صورتی که اصلاحاتی در آن صورت نپذیرد وی به صورت علنی علیه آن موضع گیری خواهد کرد.
*
یک باند غیر اخلاقی با ادعاهای کاذب عرفانی و رساندن مریدان به مقامات غیب و فنا، با شکایت تعداد زیادی از خانواده های فریب خوردگان توسط سپاه فارس منهدم شد. سرکرده این باند خود را "خضر راه" معرفی کرده و مریدان در مقابل دستورات او فقط باید تسلیم می شدند.
*
برخی تحلیل گران معتقدند آمریکا و اتحادیه اروپا نگران پایان جنگ در سوریه هستند چرا که پس از آن شاهد سرازیر شدن گروه های آموزش دیده و خطرناک سلفی به کشورهایشان و تهدید امنیت ملی خود هستند. از این رو تداوم نبرد در سوریه باعث از بین رفتن آنها زیر بمباران هواپیماها، آتشباری توپخانه ها و شلیک تانک های سوری خواهد شد. برخی آمارها نشان می دهد بیش از پنج هزار جنگجوی سلفی از کشورهای اروپایی در سوریه حضور دارند.
*
دکتر سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم احمدی‌نژاد گفت برای برخورد قاطع با مطبوعات به رامین نیاز داشتیم. رامین، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد دولت دهم بود در سال‌های 88 تا 90 بود، دوره‌ای که اصحاب مطبوعات آن را تاریک‌ترین دوران مطبوعات در 35 سال اخیر می‌دانند. حسینی، در مصاحبه با "جام جم" گفته است رامین را از زمان همکاری با صدا و سیما می‌شناخته و طبق نظر احمدی‌نژاد که معتقد بود فرد مناسبی باید عهده‌دار معاونت مطبوعاتی باشد، رامین را برای برخورد قاطع با مطبوعات به این سمت منصوب کرد.
*
برخی کارشناسان حقوقی با اشاره به برخی قطعنامه های شورای امنیت همچون 1929، معتقدند در این قطعنامه ها به دلیل ایراد 4 اتهام 1- غنی سازی 2-توسعه موشک های بالستیک 3-نقض حقوق بشر و4- حمایت از تروریسم، محکوم شده ایم. بنا براین برای لغو تحریم های سازمان ملل و شورای امنیت در گام جامع و نهایی باید وارد مذاکره با 1+5 در این حوزه ها شویم.

*
امام جماعت یکی از مساجد ترکیه به جای آنکه به شیوه‌های دینی به جذب جوانان بپردازد، متوسل به آوازخوانی شد. به گزارش جهان "احمد محسن نوزار" با تشکیل یک گروه آوازخوانی، سرودهای اسلامی را به شیوه "راک" می‌خواند. وی نام اولین آهنگ خود را "مولا" گذاشته و آن را در فضای مجازی منتشر کرده است. این گزارش می‌افزاید بعضی شبکه‌های ماهواره‌ای از این آهنگ استقبال کرده‌اند.

*احمد شهید در گزارش اخیر خود با عنوان" هزار اقدام ایران" مستندات گزارش را عمدتا بر اساس اخبار و گزارش های سرویس حوادث خبرگزاری ها و روزنامه های دولتی ایران ارائه کرده است. از آنجا که گزارش های حقوق بشری سال های گذشته بر اساس مطالب گروهک منافقین، سلطنت طلب ها و گروه های محارب تنظیم می شد، با اعتراض های ایران فاقد وجاهت قانونی محسوب می شد.
*
جلسات مقدماتی اعضای فراکسیون رهروان ولایت و فراکسیون اصولگرایان برای رسیدن به وحدت نظر در تصمیم گیری های قوه مقننه برگزار شده است. قرار است به زودی جلسه مشترکی با حضور همه اعضا و به ریاست آقایان غلامعلی حداد عادل و محمد کاظم جلالی برگزار شود. اولین ثمره این وحدت، انتخاب 5 نماینده از لیست مشترک اصولگرایان برای شرکت در مجمع بین المجالس آسیایی بود که آقایان حسین نجابت، مهرداد بذرپاش، اسماعیل جلیلی، عوض حیدرپور و محمدجواد نظری مهر به عنوان اعضای ایرانی مجمع بین المجالس آسیایی انتخاب شدند.

*به دنبال برخی مخالفت ها و کارشکنی ها، از حضور محمدجواد لاریجانی در نشست حقوق بشر سازمان ملل در ژنو که از تجربه و تسلط خوبی در نشست های حقوق بشری برخوردار است، ممانعت به عمل آمد. نماینده ایران در این نشست ها توسط وزارت خارجه تعیین می شود.

*دو تن از اعضای مجمع روحانیون در دیدار با حسن روحانی به وی گفته اند نباید همه خواسته مردم را در دریافت پول یارانه و حل پرونده هسته ای متمرکز کرد. مردم خواهان برخورداری از آزادی های سیاسی و حقوق شهروندی هستند که در این دولت مغفول مانده است.
*
در حالی که زمان اولین سفر استانی دولت یازدهم 15 روز بعد از عاشورا اعلام شده بود، اما این سفر به دلایلی اعلام نشده به تعویق افتاده است. گفته می شود عدم تعیین استاندار خراسان رضوی از مهمترین علل تعویق این سفر بوده است.
*
در هفته گذشته شاهد شهادت و تشییع 10 تن از افغانی های مدافع حرم در قم و اصفهان و چند شهر دیگر بودیم. این شهدا که همراه با افغانی های کشور افغانستان مشغول دفاع از حرم حضرت زینب (س) هستند، به شهادت رسیدند. شیعیان افغانی در کابل اقدام به تشکیل تیپ فاطمیون برای دفاع از حرم حضرت زینب نموده اند.
*
حضور افرادی چون حسین فریدون، حسام الدین آشنا و نهاوندیان در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی مجازی و دیگر جلسات مهم در حالی صورت می پذیرد که این افراد عضو حقیقی و حقوقی این جلسات نبوده و دارای حق رای هم نیستند.

https://shoma-weekly.ir/rq4Ai6