گفته می‌شود که...

نقش انصار درفروش فیلمهای مساله دار/ مذاکره خصوصی هاشمی و احمدی نژاد/ فروش مانتوهای 18 میلیونی در تهران/ حیف لباس داوری تنمه والا...!/ فتنه جدید با شعار حمایت از پابرهنه‌ها/ معلم مست سر کلاس درس!!/ یک سرباز برای محافظت از یک سطل زباله! و....

روحانی که مانوس با شجریان است و از مارمولک خوشش میاید
آیت‌الله مصطفی محقق داماد که این روزها از وی به عنوان پیشنهاد برخی برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری یاد می‌شود، در پاسخ به اینکه «آیا قائل به حرمت موسیقی هستید؟ یا موسیقی گوش می‌کنید؟» گفت: خیر، قائل به حرمت نیستم. با صدای محمدرضا شجریان و حسام‌الدین سراج خیلی مانوس هستم و با آنها دوستی دارم.
حسام‌الدین سراج گاهی به خانه ما می‌‌آید، در جلسات من می‌آید. چندین بار هم قبل از سخنان من ‌نواهای عاشورایی و محزون خواند که آخرین آن شب عاشورای پارسال بود. صدای قرآن شجریان به خصوص ربنای اول افطار جدا آهنگ قرآنی است به نوای ایرانی.
وی در عین حال گفت: در عمرم سینما نرفته‌ام! این نقص در من است. خیلی اهل فیلم نیستم؛ اما مجموعه‌های تلویزیونی مانند «سربداران»، «سلطان و شبان» و «دلیران تنگستان» را دیدم و خوشم آمد. از فیلم‌های تاریخی هم هیتلر و گاندی را دیدم. سریال‌های مذهبی، مانند امام علی(ع) را دیدم، قضیه قطام دروغ بود.
محقق داماد درباره فیلم سینمایی مارمولک هم گفت: من مارمولک را کامل ندیدم؛ ولی چند قسمت آن را در یک کلیپی دیدم، خیلی خوشم آمد. به عقیده من یکی از بهترین فیلم‌های بود که به نقد روحانیت می‌پرداخت.
اگر زمان خودش پخش می‌شد، مهم‌ترین خدمت به روحانیت بود. وی ادامه داد: فیلم «جدایی نادر از سیمین» را هم دیدم، پیامی که من گرفتم این است که نخست بگوییم هدف انبیا «اخلاق» است و عمل به شریعت، مقدمه تربیت است.

دکتر ولایتی زائر نشد
سفر دکتر ولایتی به مشهد در روز پنجشنبه گذشته، به دلیل بارش سنگین برف و کنسل شدن پروازها انجام نشد. زمان تازه ای برای انجام این سفر اعلام نشده است.

تکذیب تعطیلی 3 مجله
مهر: سردبیر نشریه مهرنامه خبر توقیف نشریات آسمان، مهرنامه و تجربه را تکذیب کرد. محمد قوچانی گفت: تا این لحظه از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات و یا دادستانی هیچ نامه ای دال بر توقیف نشریات به دفتر این مجلات نرسیده است.

معلم مست سر کلاس درس!!
مایکل اشبورن معلم 47 ساله یکی از دبیرستان های شهر لوودون در حالتی که شرایط جسمی پایداری نداشت سرکلاس درس به منظور تدریس حاضر شد.
 مقامات پلیس پس از ملاحظه رفتار و حالات غیر عادی معلم این کلاس یکی از دانش آموزان فوراً دفتر مدرسه را از حالت غیر عادی این معلم زیست شناسی مطلع کرد.
پس از خارج کردن او مسئولین مدرسه متوجه مصرف بی اندازه مشروبات الکلی وی شدند و مطابق با قوانین پلیس را در جریان این امر قرار دادند.

پورمحمدی از دیروز تا امروز
مجری برنامه شناسنامه گفت: برنامه شناسنامه با حضور حجت‌الاسلام پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور از شبکه سوم سیما پخش می‌شود.
محمدحسین رنجبران مجری و سردبیر برنامه شناسنامه با بیان اینکه گپ و گفت متفاوتی درباره موضوعات مختلف با حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور در برنامه شناسنامه انجام داده‌ایم، اظهارداشت: فعالیت‌های شخصی حجت‌الاسلام پورمحمدی از اول انقلاب تا کنون در این برنامه مورد توجه قرار گرفته است.
مجری برنامه شناسنامه بر همین اساس به رابطه خاندان پورمحمدی با خاندان هاشمی و شخص وی با هاشمی، رفتن به وزارت اطلاعات، خاطره جالب پورمحمدی از اینکه چگونه با اسرای ایرانی ارتباط می‌گرفتند، رابطه وی با احمدی‌نژاد و چگونگی قطع این ارتباط و آینده کاری‌اش‌ را از محورهای این گفت‌وگو عنوان کرد.

فروش مانتوهای 18 میلیونی در تهران
در حالیکه در روزهای نزدیک به نوروز مردم در گیر و دار خرید شب عید هستند و به دلیل قیمتهای بالا برخی از محصولات را از سبد خانوار خود حذف می کنند در برج های دوقلوی فرمانیه تهران نمایشگاهی برپاست که مانتوهای عرضه شده در آن از یک میلیون و 500 هزار تومان تا 18 میلیون تومان قیمت گذاری شده اند.
برگزار کننده این نمایشگاه یکی از طراحان لباس در ایران است که ادعا می کند در مانتوهایی که طراحی کرده از پارچه های قدیمی و تاریخی بازمانده از نسلهای پیشین استفاده کرده و قدمت آنها به صفویه نیز می رسد. به همین دلیل اتیکت برخی از آنها 100 تا 300 سال قدمت را نشان می دهد.
اما گرانترین مانتوی این نمایشگاه 18 میلیون قیمت گذاری شده که از پارچه ای 40 تکه دوخته شده و در توضیحش آمده متعلق به دوره صفوی.
دختران و پسرانی که از بازدید کنندگان با کیک در ظروف کریستال گرانبها پذیرایی می کنند و آنها را تا پایان بازدید زیر نظر دارند عنوان می کنند این پارچه ها مربوط به دوره صفوی و یا ساسانی است که 20 سال پیش دوخته شده است.به گفته آنها این مانتو باید 500 سال قدمت داشته باشد.

مذاکره خصوصی هاشمی و احمدی نژاد
شنیده ایم که پس از پایان مراسم گرامیداشت آیت الله خوشوقت در حسینیه امام خمینی(ره)، آقایان هاشمی رفسنجانی و احمدی نژاد دقایقی را در حیاط حسینیه به صورت خصوصی صحبت کرده اند. از محتوای این مذاکره خبری به دست نیاورده ایم.

دفاع احمدی نژاد از رسوایی
شنیده ایم که هفته گذشته دکتر احمدی نژاد به همراه خانواده به تماشای فیلم "رسوایی" نشسته است. احمدی نژاد این فیلم را در دفاع از روحانیت و حوزه های علمیه دانسته است

اظهارنظر کیارستمی درباره‌ «آرگو»
عباس کیارستمی کارگران ایرانی، فیلم آرگو را یک فیلم سیاسی به منظور نابودکردن سینمای مستقل دانست و تصریح کرد:این فیلم، دنیای سینما را نه بزرگ می کند و نه شگفت زده.
خبرگزاری رسمی افه اسپانیا گزارش داد: کیارستمی که به عنوان مهمان ویژه چهارمین دوره جشنواره سینمایی ابن عربی و برگزاری کلاسهای فیلمسازی به شهر مورسیا در جنوب شرقی اسپانیا سفر کرده است، در جمع خبرنگاران گفت:من هنوز فیلم آرگو را ندیده ام اما در باره آن آنقدر شنیده ام که انگار گویی این فیلم را دیده ام.
متأسفانه این فیلمها همیشه کارکرد دارند و می‌‌گویند که کارگردان کار خیلی‌ خوبی‌ انجام داده اما من معتقدم چیز خوبی‌ انجام نداده است.
وی از اینکه در سینمای کنونی، تمرکز بر سلیقه تماشاگر 16 ساله باب شده است، انتقاد کرد و اظهارداشت: با این وضعیت، سینمای مستقل هر بار بیشتر رو به فراموشی می رود.

48 میلیون آمریکایی کوپن غذا می گیرند!
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جبران رکود تورمی در جامعه نیازمند زمان است، گفت: با سوء تدبیر و یا فشارهای خارجی نباید مردم را به دست بازار سپرد بلکه طبقات پائین را باید حمایت کرد.
احمد توکلی افزود: سهمیه بندی حداقل تغذیه و بهداشت مردم امری لازم است.
وی با بیان اینکه در آمریکا 47 میلیون و 527 هزار نفر کوپن غذا دریافت می کنند تا حداقل سلامت جامعه تضمین شود، اظهارداشت: برخی ها با توزیع کوپن هوشمند درجامعه مخالف هستند و کوپن را کمونیستی می دانند.

نهاد ریاست جمهوری آجیل نخرید
نهاد ریاست جمهوری مانند همه ارگانهای دولتی و خصوصی دیگر برای کمک به معیشت کارکنان خود بن ارزاق اساسی بین آنان توزیع می کند که در چند سال گذشته احتمالا مثل همه دستگاههای دیگر، آجیل نیز در فهرست سبد کالایی نوروز قرار داشت، اما امسال گرانی بی سابقه آجیل، به ویژه پسته باعث پیش آمدن مباحثی درباره تحریم خرید آجیل عید بین مردم شده بود.نهاد ریاست جمهوری تقریبا هر سه ماه یکبار بن ارزاق اساسی مثل برنج و گوشت و روغن بین کارکنان خود توزیع می کند که در چند سال گذشته در سبد کالاهای بن ارزاق نوروز، آجیل نیز در نظر گرفته می شد، اما امسال و با گرانی های کاذب پیش آمده، آجیل از این سبد کالایی حذف شده است.

نگرانی اپوزسیون از کاندایاتوری هاشمی.
در جلسه انتخاباتی که در منزل اسحاق جهانگیری برگزار شد یکی از بستگان هاشمی رفسنجانی از نگرانی اپوزیسیون خارجی نسبت به کاندیداتوری هاشمی سخن گفت و اعلام کرد این نگرانی ناشی از ارتباط نزدیک او با رهبری است. وی همچنین تخریب هاشمی در دو جبهه داخلی و خارجی را طی چند ماه آینده پیش بینی کرد و اعلام کرد هاشمی از تخریب ها نمی ترسد و آن را ناشی از ارادت وی به رهبری می داند

دلایل سه گانه خاتمی برای نیامدن.
محمد خاتمی گفته که به سه دلیل نامزد انتخابات نخواهد شد:1-ساختار کشور اجازه و امکان پیگیری مطالبات جریان اصلاحات را نمی دهد و این در حالی است که فضای کنونی بهتر از دوم خرداد 76 نیست . آن زمان نشد کار چندانی کرد حالا که جای خود دارد. 2- موضوع رد صلاحیت من هم جدی است. 3- بر فرض تایید صلاحیت از کجا معلوم که با اقبال عمومی مواجه شویم و رای بیاوریم؟

هر روز از خودم می پرسم «چرا برای بی بی سی کار می کنم»
من هر روز از خودم این سوال را می پرسم، که چرا برای سرویس خارجی بی بی سی کار می کنم؟ در حالی که این شغل مرا از خانواده ام دور کرده است و مانع بازگشتم به ایران شده. «شغلی که مرا از وطنم دور کرده است و خانواده ام را تحت فشار قرار داده است»
این جملات توصیف وضعیت شغلی پونه قدوسی است به زبان خود او که در گفتگوهای خصوصی با همکارانش مطرح کرده است.همکار او آقای «حمید اسماعیلف» خبرنگار ازبک، چندی پیش بخشی از صحبت های خصوصی وی را در وبلاگش منتشر ساخت:
پونه قدوسی روزگاری به من گفته بود که «من هر روز از خودم این سوال را می پرسم، که چرا برای سرویس خارجی بی بی سی کار می کنم؟ در حالی که این شغل مرا از خانواده ام دور کرده است و مانع بازگشتم به ایران شده.»این مجری سابق برنامه «نوبت شما» در تلویزیون بی بی سی فارسی در ادامه به همکار ازبک خود می گوید که شغل من خانواده ام را تحت فشار روانی گذاشته است؛ پدر و مادرم به خاطر من بازجویی شده اند.

نامه یکی از حامیان سابق به احمدی نژاد
مهر: حسین درخشان وبلاگ نویس زندانی در نامه ای به رئیس جمهور با بیان اینکه در این سال‌ها با احمدی‌نژادی روبرو شده‌ایم که تغییر کرده است از وی خواست تا یکی از این شب‌ها که از قیل و قال‌ها و نبردها خسته شده است، بنشیند و دو ساعت در آرامش کنار همسرش، فیلم «پدرخوانده» ساخته فرانسیس فورد کاپولا را که یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینماست ببیند.

سخره گرفتن اصل ولایت فقیه!
مشرق: حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی در همایش روحانیون‌سپاه، «مقابله با رهبری» را از اهداف اصلی گفتمان‌های فتنه، اصلاحات و سازندگی دانست و گفت: ای کاش امکان انتشار اسنادی مربوط به همین افراد از جلسه خصوصی‌شان وجود داشت که در این جلسه جسارت‌هایشان به ساحت امام راحل و سخره گرفتن اصل ولایت فقیه توسط همین فرد برملا می‌شد که در جلسه می‌گوید امام هم تحت فشار مقوله ولایت فقیه را قبول کرد!

وحید یامین پور برکنارشد
تسنیم: ایراندخت فیاض به عنوان مدیر کل فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی منصوب شد. پیش از این وحید یامین‌پور مدیر اداره کل فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بود.

یک سرباز برای محافظت از یک سطل زباله!
رییس اتحادیه کباب، ‌آش و حلیم چند روز قبل از قیمت های جدید کباب و جوجه و چنجه رونمایی کرد.وی در رابطه با سه مغازه‌ خیابان شریعتی که شهرداری مقابل آنها سطل زباله قرار داده بود گفت: شش سطل زباله‌ای که از سوی شهرداری در پیاده رو روبروی سه مغازه گذاشته شده بود، به یک سطل زباله کاهش یافته است اما یک سرباز همیشه در کنار این سطل زباله ایستاده تا کسی آن را جابه‌جا نکند!
خبر را درست خواندید. یک جوان برومند ایران اسلامی را در اوج توانمندی مامور سطل زباله کرده اند تا کسی آن را جابه جا نکند.

حامی مشایی بودم اما حالا او انحرافی است
حسن ‌الله‌ وردی‌نژاد دبیرکل حزب اسلامی رفاه با بیان اینکه در گذشته حامی دولت بوده است و حتی حمایت‌های گسترده‌ای از مشایی به عمل آورده است، گفت: بنده امروز مشایی را جزء گروه انحرافی می‌دانم و معتقدم این گروه می‌تواند صدمات فراوانی به کشور وارد آورد.
الله‌وردی‌نژاد همچنین با انتقاد از عملکرد مشایی برخی مسائل را متوجه وی دانست.

حیف لباس داوری تنمه والا...!
جدل طولانی سهراب بختباری زاده و یدالله جهانبازی داور مسابقه صبا - استقلال مهمترین جنجال مسابقه ای بود که حالا ممکن است تبعاتی برای کاپیتان صبا داشته باشد.
سهراب بعد از به ثمر رسیدن پنالتی استقلال اعتراض شدیدی به داور کرد و از الفاظ تندی هم استفاده کرد ، اما اتفاق عجیب در لحظه ای به وقوع پیوست که جهانبازی با عصبانیت در پاسخ به سهراب گفت : حیف که لباس داوری تنمه ، و الا...!
او که در نهایت با کارت زرد دوم سهراب را اخراج کرد گزارش تندی را علیه این بازیکن تنظیم کرده است.

نقش انصار حزب الله در فروش 2 میلیاردی فیلم مسئله دار!
فریدون جیرانی کار گردان فیلم "من مادر هستم" خبر داد که فروش این فیلم درتهران وشهرستانها از مرز دومیلیارد تومان عبور کرد.
جیرانی گفت : فروش این فیلم درتهران یک میلیارد وشش صد میلیون تومان بوده وبا فروش شهرستانها فروش این فیلم از مرز 2میلیارد تومان عبور کرده است.
جیرانی ادامه داد : اکران فیلم من مادر هستم تا پایان سال ادامه خواهد یافت.
ارقامی قابل تامل از بودجه سال 92 که در جیب نهاد ریاست جمهوری می رود!
بودجه نهاد ریاست جمهوری و زیرمجموعه‌های آن در قانون بودجه امسال 375 میلیارد تومان تصویب شده است. اما در حالی که کل سقف بودجه جاری دولت در لایحه سال آینده نسبت به سال جاری 20 درصد افزایش یافته، افزایش اعتبارات نهاد ریاست جمهوری به 682 میلیارد تومان، (رشد 80 درصدی نسبت به رقم امسال) قابل تامل است.در یک رویکرد عادلانه انتظار می‌رفت اگر دولت قصد دارد چنین رشد چشمگیری در بودجه نهاد ریاست جمهوری اعمال کند، بودجه سایر دستگاه‌ها را هم به همین میزان افزایش دهد. اما دولت در لایحه بودجه نه تنها این کار را نکرده، بلکه اعتبارات نهادهای مهمی چون شورای عالی امنیت ملی را کاهش داده است.
بودجه شورای عالی امنیت ملی در سال جاری 28.2 میلیارد تومان تصویب شده بود که دولت در لایحه بودجه سال 91 خواستار کاهش بیش از 10 میلیارد تومانی این رقم و رسیدن آن به 17.4 میلیارد تومان شده است.جالب آن که دولت تقریبا معادل رقم کسر شده از بودجه شورای امنیت ملی، برای نهاد زیرمجموعه مشایی اعتبار در نظر گرفته است. مطابق لایحه بودجه سال آینده، دولت 10 میلیارد تومان اعتبار برای دبیرخانه جنبش عدم تعهد در نظر گرفته است. اما برای مرکز ملی فضای مجازی که با دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شده، فقط یک میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.دولت همچنین بودجه دستگاه‌های خارج از قوه مجریه همچون دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، مرکز پژوهش‌های مجلس، دیوان محاسبات، شورای نگهبان و ... را کاهش داده است.

دم خروس شبکه من و تو!
مجری یکی از برنامه های شبکه انگلیسی من و تو ، مسافرت های نوروزی زیاد ایرانیان را علت زودتر تمام شدن این برنامه دانست و در پاسخ به بیننده ای گفت: « ما هم خیلی خوشحال می شویم که برنامه طولانی تر شود و شما روزهای بیشتری سرگرم شوید، اما نزدیک شدن به تعطیلات عید و تجربه سال های گذشته ما -که در آن ایام "همه" می خواهند به مسافرت بروند و برای همین دیگر فینال برنامه را نمی دیدند- ما را بر آن داشت تا طوری طراحی کننیم که برنامه قبل از عید تمام شود و شما با خیال راحت، بروید مسافرت.»
گفتنی است چندی پیش همین شبکه ، که این چنین اذعان به مسافرت های نوروزی زیاد ایرانیان دارد,در یکی از برنامه های خود به سیاه نمایی در وضعیت اقتصادی مردم ایران پرداخته و گفته بود: «امسال ایرانی ها برای انجام سفر به خصوص سفرهای نوروزی دچار مشکل شده اند. میزان مسافرت ها بسیار کم شده و در نتیجه تورهای مسافرتی و آژانس های هواپیمایی رونق ندارند و حتی خیلی هایشان تعطیل شده اند!»

مسؤولان وزارت بهداشت آب معدنی نمی خورند؟!
با خبر شدیم برخی از مسولان وزرات بهداشت از خوردن آب معدنی خودداری می کنند وقتی بررسی کردیم متوجه شدیم مواد نگهدارنده آب معدنی آن قدر زیاد است که برای بدن مضر بوده و احتمال سرطان زا بودن دارد .
برابر بررسی ها آب سالم آبی است که چنانچه بیش از 48 ساعت در فضای باز نگهداری شود بوی نامطبوع پیدا می کند اما آب معدنی اگر روزها بماند به دلیل مواد نگهدارنده ای که دارد چنین اتفاقی برای آن رخ نمی دهد.

کنسرت راک با شعر حافظ ساز سنتی
نخستین کنسرت شهرام شعرباف از قدیمی ترین خوانندگان راک فارسی، در روزهای اخیر در چهار اجرا به میزبانی اریکه ایرانیان برگزار شد.
شعرباف از آن جهت در میان اهالی موسیقی معروف شد که در حرکتی جالب اشعار حافظ را با موسیقی راک در هم آمیخت و سپس سازهای سنتی را نیز به این مجموعه افزود.

تلاش آمریکا برای تخریب روابط ایران و پاکستان
آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه از اسلام‌آباد خواست که در پروژه‌ خط لوله گاز ایران و پاکستان همکاری نکند و ادعا کرد، ایران شریک قابل اعتمادی نیست و ممکن است تحریم‌های اعمالی علیه ایران توسط پاکستان نقض شود. به گزارش ایسنا، ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه با اشاره به روابط ایران و پاکستان گفت: بسیار آشکار است که پس از پایان پروژه ایران- پاکستان نگرانی‌های جدی درباره عملکرد تحریم‌های ما بر ایران وجود دارد؛ ما این مساله را به طور واضح به مقامات پاکستانی اعلام کرده‌ایم. نولاند در ادامه اتهاماتش علیه ایران مدعی شد: ایران بارها و بارها ثابت کرده است که شریک قابل اعتمادی نیست. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: البته این حق پاکستان است، ما بر این باوریم که جامعه بین‌المللی می‌تواند در برابر نیازهای پاکستان نقش حمایتی را بازی کند و امیدواریم آنها وارد عملکردی نشوند که تحریم‌های اعمالی علیه ایران را بشکنند.

صدور دستور افزایش فعالیت های "کارگروه خدمت رسانی دولت"
در حالی که دولت دهم در یکی از اولین تصمیم گیری های خود پس از تنفیذ حکم رییس جمهور، کارگروهی را با عنوان "تسهیل اجرای برنامه های دولت و خدمت رسانی"ایجاد کرد، برخی مسئولان ارشد قوه مجریه از روند فعالیتهای این کارگروه رضایت کافی را نداشته و بر این اساس، با پیشنهاد رییس جمهور برخی از وزرای مهم کابینه طی هفته های اخیر به ترکیب این کارگروه اضافه شده اند تا اقدامات آن سرعت و قاطعیت بیشتری داشته باشد.

ایراد شرعی فقهای شورای نگهبان به یک اقدام تامین اجتماعی
فقهای شورای نگهبان چندی پیش در پاسخ به درخواست دیوان عدالت اداری، ماده 40 آیین نامه اجرایی ماده 50 قانون تامین اجتماعی را مورد بررسی قرار داده و اعلام کرده اند که این ماده، خلاف موازین شرعی است. بر اساس این ماده، اگر پس از برداشت وجه بابت دیرکرد پرداخت حق بیمه یا جرائم مربوطه از حساب اشخاص حقیقی و حقوقی توسط سازمان تامین اجتماعی، این اشخاص ظرف ده روز اعتراض خود را اعلام نکنند، دیگر حق شکایت از برداشت وجه از حساب خود را نخواهند داشت.

9 ایرانی تحریم می‌شوند
شنیده شد که برخی مقامات کشورمان به فهرست تحریم اتحادیه اروپا اضافه خواهند شد. نیک‌نیوز نوشت؛ اتحادیه اروپا درنظر دارد هفته آینده نام ۹ مقام ایرانی دیگر را به فهرست تحریمی ناقضان حقوق بشر خود اضافه کند. این اتحادیه تاکنون نام ۷۸ مقام ایرانی را به دلیل نقض حقوق بشر در فهرست تحریم‌های خود ثبت کرده است.
دیپلمات‌های اروپایی پنجشنبه، ۱۷ اسفندماه، با اعلام خبر اعمال تحریم‌های جدید علیه ۹ مقام ایرانی به دلیل نقض حقوق بشر اظهار کردند که وزرای خارجه کشورهای اروپایی نظر نهایی خود در مورد این تصمیم را روز دوشنبه، ۲۱ اسفندماه، اعلام خواهند کرد.

دعوت آیت‌ا... مهدوی‌کنی به تجمع
شنیده شد که رئیس مجلس خبرگان طلاب را دعوت به تجمع کرد. جهان نوشت؛ آیت‌ا... مهدوی‌کنی کشتار شیعیان پاکستان را محکوم و به شدت از سکوت بین‌المللی در این زمینه انتقاد کرد. وی از علما و طلاب مدارس حوزه‌های علمیه استان تهران دعوت کرد ساعت 10 شنبه در حوزه علمیه مروی تهران واقع در خیابان ناصرخسرو تجمع کنند.

جلوگیری از ورود خبرنگاران به کنکور دکتری
شنیده شد که اصحاب رسانه را به جلسه کنکور راه ندادند. ایسنا نوشت؛ در بازدید از برگزاری آزمون دکتری در دانشگاه شهید بهشتی که با حضور معاون آموزشی وزیر علوم، رئیس سازمان سنجش و مشاور وزیر همراه بود از ورود خبرنگاران و عکاسان در ساعات اولیه آزمون برای بازدید از جلسه جلوگیری شد. این درحالی بود که خبرنگاران و عکاسان از ساعات اولیه صبح با دعوت رسمی برای پوشش خبری این مراسم، در محل حاضر شده بودند.

صادرات ایران به آمریکا 5 برابر شد
شنیده شد که صادرات کالاهای ایرانی به آمریکا افزایش چشم‌گیری پیدا کرد. تسنیم نوشت؛ براساس اعلام وزارت بازرگانی آمریکا واردات این کشور از ایران در نخستین ماه ۲۰۱۳ به ۵۰۰ هزار دلار رسیده است که نسبت به ماه قبل از آن افزایش ۵ برابری داشته است. آمریکا در دسامبر ۲۰۱۲ بالغ بر ۱۰۰ هزار دلار کالا از ایران وارد کرده بود. فعالان بازار معتقدند هم‌اکنون کالاهای ایرانی از طریق کشورهای ثالث به آمریکا انتقال داده می‌شوند و بنابراین رقم واقعی واردات آمریکا از ایران بسیار بیشتر از ارقام رسمی اعلام شده است.

اعلام کاندیداتوری کواکبیان تا 25 اسفند
شنیده شد که یک عضو جبهه مردم‌سالاری به‌زودی اعلام کاندیداتوری می‌کند. افکارنیوز نوشت؛ میرزابابا مطهری‌نژاد پس از برگزاری نشست فصلی حزب مردم‌سالاری در قم اعلام کرد: مصطفی کواکبیان تا 25 اسفند در یک نشست خبری کاندیداتوری خود در انتخابات 92 را اعلام می‌کند. این تصمیم در نشست فصلی حزب مردم‌سالاری گرفته شد که با حضور دبیرکل و اعضای شورای مرکزی و همچنین اعضای دفتر سیاسی و مسئولان کمیته‌های اجرایی و دبیران استانی این تشکل اتخاذ شده است.

70 ایرانی به مریخ می‌روند
شنیده شد که تعداد زیادی ایرانی برای سفر به مریخ اعلام آمادگی کرده‌اند. تابناک نوشت؛ باس لنسدروپ، مدیر ارشد و از موسسان طرح مارس وان (سفر یک‌طرفه به مریخ از میزان استقبال ایرانیان از این ماموریت شگفت‌زده است. وی در می‌گوید: در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان که زبان انگلیسی در آنها جایگاه قدرتمندی ندارد، افراد زیادی از ایران با ما تماس گرفته‌اند و خواسته‌اند که در این پروژه داوطلب شوند و به مریخ بروند. دقیق‌تر بگویم از ایران بیش از 70 نفر پست الکترونیکی زده‌اند و آمادگی خود را برای رفتن به مریخ اعلام کرده‌اند. جالب اینجاست که بدانید ایتالیا فقط 45 داوطلب داشته است. تعداد داوطلبان آلمانی هم از ایرانی‌ها کمتر و 34 نفر بوده است.

قدیری ابیانه: سیا چاوز را مسموم کرد
شنیده شد که سفیر سابق ایران در مکزیک، از مسموم‌کردن مخالفان به عنوان یکی از شیوه‌های ترور C.I.A یاد کرد و گفت: چاوز توسط آمریکایی‌ها مسموم شده است. محمدحسن قدیری ابیانه از هوگو چاوز به عنوان مبارزی عدالتخواه و حافظ منافع مظلومان و دوست ملت ایران در حیاط خلوت آمریکا که نظام سلطه را با ایستادگی در برابر زیاده‌طلبی‌هایش به ستوه‌ آورده بود، یاد کرد. سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: عبدالعزیز حکیم با خوردن قهوه آغشته به پودر سرطان زا به شهادت رسید و چاوز نیز توسط آمریکایی‌ها مسموم شده است. وی ابتلای بسیاری از رهبران مستقل و ضد امپریالیست کشورهای مختلف به ویژه در آمریکای لاتین به سرطان را نشانگر گستردگی توطئه‌های C.I.A علیه مخالفان آمریکا دانست.

شعار انتخاباتی ‌محسن رضایی
پارسینه: محسن رضایی ‌در نشست خبری با اصحاب رسانه در خرم‌آباد شعار انتخاباتی‌اش «پیروزی صداقت بر قدرت و ثروت» را اعلام کرد.

عذرخواهی وزارت کشور یمن از ایران
ایسنا: وزارت کشور یمن از انتشار خبر دروغ، مبنی بر توقیف کشتی ایرانی حامل سلاح برای شورشیان یمنی، عذرخواهی کرد.

تکذیب یک شایعه!
تسنیم: حسین مظفر رئیس ستاد انتخابات ائتلاف سه‌گانه اصول‌گرایان برخی شایعات را مبنی بر مشخص شدن کاندیدای نهایی ائتلاف سه‌گانه از هم‌اکنون تکذیب کرد و طرح این شایعات را بداخلاقی سیاسی و انتخاباتی خواند.

استراتژی 4 کاندیدایی اصلاحات
مشرق: حجت الاسلام فلاحیان در جمع خبرنگاران با اشاره به چینش کاندیداهای احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات گفت: آنها آقای عارف را برای دانشگاهیان، حسین کمالی را برای کارگران، شریعتمداری را برای بازرگانان و جهانگیری را برای کارخانه داران و صنعت گران می آورند تا از این طرق یک وزن کشی انجام دهند.

تاخیر 3 ماهه دستمزد 2300 کارگرساوه ای
شنیده شد که دو هزار و ۳۰۰ کارگر کارخانه‌های نورد لوله صفا و پروفیل ساوه در سه ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند. نماینده این کارگران با اعلام این خبر به ایلنا گفت: کارفرمای این دو کارخانه (نورد لوله صفا وپروفیل ساوه) از آذر ماه سال جاری به علاوه عیدی و پاداش پایان سال این تعداد کارگر را پرداخت نکرده است.
وی با بیان اینکه بارها از سوی کارفرما وعده پرداخت حقوق به کارگران داده شده است، اظهار داشت: تجمعاتی را در این خصوص در مقابل ارگانهای مختلف هماننند فرمانداری ساوه داشته‌ایم که متاسفانه تا کنون هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته است. این کارگر ادامه داد: کارگران در هفته جاری از روز سه شنبه بر سر کار خود حاضر نشده‌اند و کارفرما نیز روز پنجشنبه و جمعه را تعطیل اجباری اعلام کرده است.
این کارگر اضافه کرد: کارخانه نورد لوله صفا دارای تولید و بازار فروش خوبی است اما از دو سال گذشته، زمانی که تحریم‌ها هنوز به شدت امروز نبود کارفرمای این کارخانه حقوق کارگران را با تعویق پرداخت می‌کرد. او گفت: گرانی‌های روز افزون کالاهای مصرفی، افزایش اجاره بهای مسکن، عقب افتادگی اقساط بانکی و... کارگران را در آستانه سال نو تحت فشار مضاعف اقتصادی قرار داده است.

حق عضویت 13 میلیونی استخری در تهران
شنیده شد که برای عضویت در این استخرها فقط پولدار بودن کافی نیست، بلکه اعضا باید شخصیت داشته باشند! و این موضوع نیز با انجام انواع تست‌ها روانشناسی و شخصیت مشخص می‌شود. مشرق نوشت؛ این روزها که قیمت همه چیز تصاعدی است و در مقابل توان شهروندان در برابر ناملایمات و شرایط ناشی از مشکلات اقتصادی تنزل یافته، هستند افرادی که برای حس خوب زندگی! سالانه 13 میلیون تومان فقط هزینه استخر رفتن شان می‌شود.
عده‌ای اصرار به تنش دارند
مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس، درخصوص مباحث انتخاباتی با اشاره به اینکه شرایط فعلی با آنچه ایده آل می‌پندارم بسیار فاصله دارد به عصر ایران گفت: متاسفانه وضعیتی به وجود آمده است که مشخص است همه سلیقه‌ها نمی‌توانند فرصت حضور در انتخابات را به دست بیاورند. مشاهدات فعلی نشانگر این است که نباید امید چندانی داشته باشیم. این یک واقعیت تلخ است که هیچ کس نمی‌تواند آن را انکار کند. امیدوارم در اندک فرصت باقی مانده شرایط تغییر کند.به گزارش عصر ایران، وی افزود: واقعا نمی‌دانم چرا با وجود هزینه‌های معلوم فضای تنش، برخی اصرار دارند که روز به روز تنش‌های موجود را بیشتر کنند و به این فکر نمی‌کنند که ادامه چنین روندی چه نتایجی خواهد داشت.

حقوق بشر بهانه است
«محمدجواد لاریجانی» دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به چهارمین گزارش احمد شهید در موضوع حقوق بشر در ایران گفت که حقوق بشر بهانه است، آنها قوانین اسلام را هدف گرفته‌اند.وی گفت: نتیجه‌گیری از این گزارش این است که باید تمام مواردی که احکام شرع با نرم‌ها و استانداردهای بین‌المللی مغایر است تعطیل کنیم. نرم بین‌المللی یعنی چه؟ یعنی به نظر این آقا یک غربی حق دارد مطابق روش خودش زندگی کند اما ما مسلمانان حق نداریم بر اساس قوانین اسلامی و دیانت خود زندگی کنیم. اینها با این قضیه مخالف هستند.

واکنش به پیام تسلیت
رسا: حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به پیام تسلیت احمدی نژاد که به مناسبت درگذشت هوگو چاوز صادر شد، واکنش نشان داد و گفت: کسی که دستش را از دست مراجع خارج کند دچار این غفلت‌ها خواهد شد.

آخرین جمله‌ای که چاوز گفت
فارس: رئیس گارد ریاست جمهوری ونزوئلا که هنگام مرگ چاوز در کنارش حضور داشته گفت: در لحظات آخر چاوز نمی‌توانست بلند حرف بزند اما خیلی آهسته گفت: «من نمی‌خواهم بمیرم، لطفا نگذارید من بمیرم.

حضوراحمدی‌نژاددردانشگاه‌ها
ایسنا: محمدشیخان معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور اخبار منتشر شده مبنی بر حضور رئیس جمهور در دانشگاه شریف در هفته آینده را غیرموثق دانست و گفت: هنوز هیچ برنامه‌ای در این زمینه نهایی نشده است.

جزییاتی از دیدار قالیباف با دانشجویان
مشرق: شهردار تهران، در جلسه ای که با دانشجویان بسیجی داشته اعلام کرده است که بنده همواره در خط مقدم مبارزه با فتنه بوده ام. وی با اشاره به ماجرای 18 تیر نیز گفت: در سال 81 از دامنه دار شدن سالگرد 18 تیر نیز جلوگیری کردم.
قالیباف در رابطه با نحوه پیوستن به ائتلاف سه گانه گفت: با تمایل خود در این ائتلاف حضور دارم و کسی مرا مجبور نکرده است.

قاضی پرونده مهدی هاشمی تعیین شد
حجت‌الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضائیه در حاشیه همایش دفاع ملی، دفاع همه جانبه درخصوص زمان اجرای حکم متهمان پرونده فساد بزرگ بانکی گفت: این حکم توسط دیوان عالی کشور تایید شده و اجرای آن روند قانونی خود را طی خواهد کرد.وی در مورد پرونده مهدی هاشمی گفت: قاضی پرونده مهدی هاشمی تعیین شده و نحوه علنی یا غیر علنی بودن این دادگاه بستگی به نظر قاضی پرونده دارد.رئیسی در پاسخ به اینکه قرار بود محاکمه قاضی کهریزک علنی باشد، گفت: علنی یا غیر علنی بودن این پرونده بستگی به نظر قاضی این پرونده دارد.

افزایش شک برانگیز بودجه ریاست جمهوری
خانه ملت: اسدالهی نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش 82 درصدی بودجه نهاد ریاست جمهور در ماه‌های آخر دولت دهم شک برانگیز است خاطر نشان کرد: زمانی که یک افزایش اعتبار غیرمتعارف و خارج از ضوابط رخ می‌دهدشائبه‌های انتخاباتی و سیاسی بودن را تقویت می‌کند.

شاخص « فلاکت»
تابناک: محسن رضایی گفت: وقتی تورم دو رقمی باشد و با بیکاری موجود در جامعه نیز عجین شود شاخص فلاکت ایجاد می‌شود.

نظر مطهری درباره مشایی
تابناک: علی مطهری گفت:‌بنده اصولا آقای مشایی را رجل سیاسی نمی‌دانم که بخواهند کاندیدای ریاست جمهوری شوند. گذشته از اینکه ایشان افکار خاصی دارند که با ایدئولوژی و آرمانهای انقلاب سازگاری ندارد، کسی که صرفا چند سال رئیس دفتر رئیس جمهور یا رئیس میراث فرهنگی بوده رجل سیاسی محسوب نمی‌شود.
وی افزود: اگر فرض کنیم که به دلیل برخی تهدیدها و فشارهای آقای احمدی نژاد، شورای نگهبان صلاحیت آقای مشایی را تایید کند باید ختم انقلاب را اعلام کنیم.

هدیه 15 میلیاردی رئیس‌جمهور به نیروی انتظامی!
سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به هدیه 15 میلیارد تومانی رئیس‌جمهور برای تقویت پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: این هدیه در حالی به پلیس اهدا شد که ما برای تخصیص این رقم،درخواستی نداشته‌ایم اما مطمئنا این پول برای جبران خدمات و خرید تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به توزیع 3500 خودرو در پلیس راهور عنوان کرد: امسال نیز مقرر شده است که خودروهای عملیاتی یگان‌هایی همچون یگان ویژه که کم تحرک‌تر هستند با تغییر لوگو و رنگ در شب عید به راهور واگذار شود که نسبت به نوسازی ناوگان پلیس راهنمایی و رانندگی اقدام شود.

پوشاک قاچاق سه برابر کل حجم واردات قانونی
واردات لجام گسیخته به کشور در بخش لباس‌های مارک‌دار هم شامل شده است. به گزارش منابع بازرگانی، امارات، چین و ترکیه سه مبدا اصلی واردات پوشاک به کشور در سال جاری بودند و سهم این سه کشور از واردات ارزشی پوشاک به ترتیب به 4/34، 8/22 و 1/11 درصد رسیده است. براساس همین گزارش پوشاک از اقلامی محسوب می‌شود که بالاترین حجم قاچاق را به کشور دارد. مرکز پژوهش‌های مجلس در آخرین گزارش خود درباره واردات پوشاک اعلام کرده که محموله‌های کشف شده پوشاک قاچاق در سال 1389 سه برابر کل حجم واردات قانونی این کالاها بوده است.

افزایش چشمگیر سایت‌هایی که روانگردان به اتحادیه اروپا می فرستند
به گزارش مرکز اطلاعات سازمان ملل، مصرف مواد در اروپا در سال‌های اخیر، اگرچه بالا بوده، اما مواد روانگردان جدید همچنان معضل اصلی در اروپای غربی و مرکزی به شمار می‌رود. تعداد سایت‌های اینترنتی که محصولات روانگردان به مقصد کشورهای اتحادیه اروپا را می‌فروشند در طول دو سال چهار برابر شده و به 690 سایت در زمستان سال گذشته رسید.

با اعضای جبهه پایداری رابطه دوستانه دارم
روزنامه اعتماد نوشت: غلامعلی حدادعادل، عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان، درباره برخی اخبار مبنی بر پیوستن کاندیداهای اصولگرا به این ائتلاف، گفت: هیچ‌کس تاکنون رسما از ما نخواسته به ائتلاف سه‌گانه بپیوندند و ما نیز رسما از کسی دعوت نکرده‌ایم. حدادعادل در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود شما بین چند کاندیدای نهایی جبهه پایداری هستید، گفت: نه، این‌گونه نیست و تنها این بحث‌ها گمانه‌زنی رسانه‌یی است و هیچ بحثی بین بنده و جبهه پایداری مطرح نبوده است. البته بنده با اعضای جبهه پایداری در مجلس نیز ارتباط دوستانه‌یی دارم، اما مطالب اخیر مطرح شده تنها در حد رسانه‌ها بوده است. وی درباره مطرح شدن کنار کشیدن یکی از اعضای ائتلاف سه‌گانه به نفع آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: این بحث در خط‌های اصلاح‌طلبان است که توسط آنها دنبال می‌شود.

ولایتی: به نفع هاشمی کنار نمی روم
به گزارش روزنامه کیهان، علی اکبر ولایتی انصراف از نامزدی انتخابات در صورت نامزدی هاشمی رفسنجانی را مطلقا رد کرد.وی در مصاحبه با آدینه و درباره اینکه آیا به نفع هاشمی کنار می رود، تصریح کرد: بنده به نفع هیچ کس کنار نمی روم و تابع تصمیم ائتلاف سه گانه هستم.
هر تصمیمی که ائتلاف سه گانه بگیرد که چه کسی بماند و دو نفر دیگر به وی کمک بکنند ما تابع این تصمیم گیری هستیم. اگر تصمیم این باشد غیر از من هر یک از آن دو نفر یعنی آقای دکتر حداد عادل و یا آقای دکتر قالیباف نامزد انتخابات شوند طبیعی است که بنده کنار می کشم ولی حتما به کسی که کاندیدای ریاست جمهوری است کمک می کنم تا رای بیاورد.

چرا با کاندیداتوری خاتمی مخالفیم؟/کی گفته که اجازه می دهند بیاید؟!
«کاندیداتوری آقای خاتمی نه تنها هیچ نفعی به حال اصلاح طلبان ندارد بلکه با سوزاندن باقی مانده پتانسیل های آقای خاتمی به شدت به ضرر جنبش اصلاحات و به سود حکومت خواهد بود.»
کیهان نوشت: این مطلب را «رشید-الف» یکی از عناصر بازداشتی فتنه 88 عنوان کرد. وی آخرین بار شهریورماه امسال بازداشت بود و اوایل آذرماه آزاد شد. عضو گروهک ادوار تحکیم با طرح این سوال که «چرا با کاندیداتوری خاتمی مخالفم؟» در گویا نیوز نوشت: به عنوان یک مدافع «راهبرد اصلاح طلبی» معتقدم کاندیداتوری آقای خاتمی در انتخابات پیش رو نه تنها کمکی به «اصلاحات» و بهبود اوضاع نمی کند بلکه احتمالا لطمات جبران ناپذیری به شخص ایشان و مجموعه نیروهای مدافع اصلاح طلبی می زند.
وی خاطرنشان کرد: مدتی است که در برخی از لایه های جبهه اصلاحات زمزمه هایی مبنی بر لزوم کاندیداتوری آقای خاتمی در انتخابات به گوش می رسد. تابستان گذشته که دیداری با خاتمی داشتیم ایشان طی تحلیل واقع بینانه ای از فضای سیاسی کشور صراحتا احتمال کاندیداتوری خود را رد کرد.

 فتنه جدید با شعار برقراری عدالت و حمایت از پابرهنه‌ها
به گزارش روزنامه مردم سالاری، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در هشتمین گردهمایی دادستان‌های مراکز استان‌های سراسر کشور در شیراز، گفت: فتنه آینده با فتنه‌هایی مانند آن‌چه سال 88 روی‌داد حتی با فتنه‌هایی که طی 34 سال پیروزی انقلاب شاهد آن بودیم تفاوت خواهد داشت. وی با تصریح این‌که «مقابله و مبارزه با نفاق بسیار سخت‌تر از فتنه‌های آشکار است» گفت: ما مثل بعضی‌ها علم غیب نداریم، پیشگویی هم نمی‌کنیم اما مسایل و مواردی مانند انتخابات مختصات خودش را داشته و قابل پیش‌بینی است.
وی با تاکید بر حساسیت‌های انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری، تلاش دشمن برای تاثیرگذاری بر روند این انتخابات را یادآور و متذکر شد: دشمن علاوه بر چهره قبلی یک چهره تزویرگونه و نفاق‌گونه‌ به خود گرفته است. دادستان کل کشور با اشاره به پیشنهاد مذاکره، ارایه شده از سوی آمریکا و با تاکید بر این‌که «جمهوری اسلامی ایران هیچ‌وقت از مذاکره مستقیم امتناع نکرده است»، گفت: آمریکا همان لحظه که می‌گوید مذاکره مستقیم، از یک طرف در حال مسلح کردن جریان‌های تروریستی است و از طرفی شبکه‌های ماهواره‌ای خود را علیه ما تشدید می‌کند. وی با تاکید بر این‌که «امروز عمده تحریم‌ها را پشت سرگذاشته‌ایم» گفت: بعد از سال‌ها، راه‌های دور زدن تحریم‌ها را به‌خوبی پیدا کرده‌ایم.

هاشمی سوژه اول ویژه نامه روزنامه های اصلاح طلب
در ویژه نامه های نوروزی روزنامه های اصلاح طلب موضوع آمدن هاشمی به صحنه انتخابات ریاست جمهوری تبدیل به سوژه اول این ویژه نامه ها شده است. هاشمی گزینه نخست جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری است.

اخبار کوتاه:
*حسن روحانی در جلسه ماهانه علمای خراسان گفته است که قطعا کاندیدا خواهم شد. من مطیع و پیرو رهبرم. جامعه نیازمند اعتدال است و من آمده ام تا با استفاده از ظرفیت های داخلی مشکلات اقتصادی کشور را حل کنم.

*یکی از مراجع تقلید با ارسال نامه ای خطاب به سید عزت الله ضرغامی از وی خواسته است در ایام فاطمیه که مصادف با تعطیلات فروردین است برنامه هایی در شان مقام و منزلت آن حضرت تدارک ببینند.

*برای بیش از 300 تن از ائمه جمعه کشور فیلم "رسوایی" ساخته مسعود ده نمکی به نمایش درآمده است. در نظر سنجی به عمل آمده بیش از 90 درصد بینندگان از محتوای رسوایی اظهار رضایت کردند.

*غلامحسین کرباسچی گفته که گزینه اول کارگزاران نجفی و سپس جهانگیری است. وی افزوده حزب کارگزاران مستقل نمی آید و بر حضور همه گروه ها در انتخابات تاکید دارد. به اعتقاد کرباسچی حسن روحانی جزو اصولگراها نیست. او یک کاندیدای مستقل و معتدل است.

*طلاب و روحانیون پاکستانی مقیم قم با انتقاد از محتوای پیام احمدی نژاد برای هوگو چاوز گفته اند ای کاش آقای احمدی نژاد پیام تسلیتی هم برای کشتار شیعیان پاکستانی می فرستادند و از دولت پاکستان خواستار مهار عملیات های تروریستی علیه شیعیان می شدند. سفر ماه گذشته دکتر ولایتی به نمایندگی از مقام معظم رهبری برای عرض تسلیت کشتار شیعیان کویته بازتاب گسترده ای در پاکستان و منطقه داشت.

*هاشمی رفسنجانی اگر چه تاکنون احتمال کاندیداتوری خود را رد کرده اما گفته اگر شرایط اضطراری شود کاندیدا خواهد شد. هاشمی مخالف کاندیداتوری خاتمی است و می گوید خاتمی پیروز شود دوباره افراطی ها بر می گردند.

*در رای گیری جبهه پیروان که به منظور معرفی کاندیدای ریاست جمهوری برگزار شد مهندس محمد رضا باهنر بیشترین رای را به دست آورد. چنانچه باهنر تصمیم به کاندیداتوری بگیرد دو نامزد دیگر جبهه پیروان به نفع وی کناره گیری خواهند کرد.

https://shoma-weekly.ir/EPsyhK