گفته می‌شود که...

نعیمه اشراقی: دلتنگ دشمنانم هستم/ دیدار احمدی‌نژاد با حامیان رسانه‌ای‌اش/ نمایندگان دولتی ها در جلسه هماهنگی اصلاح طلبان / نامه 18تن از اعضای شورایعالی انقلاب به روحانی/ اطلاعات جالب خسرو حیدری در مورد بوقچی مشکوک استقلال!/ لرد انگلیسی: لغو تحریم‌ها فقط در حد حرف است و ...

  نعیمه اشراقی: دلتنگ دشمنانم هستم

نوه امام خمینی و فعال سیاسی در گفتگو با خبرنگار پارسینه در مورد احتمال بازکردن مجدد صفحه فیس بوک خود گفت: هیچ قهر و آشتى دائمى نیست، کشورها بعد از سه دهه انشاالله صلح مى کنند. من هم دلم براى دوستان دنیاى مجازى ام تنگ شده حتى دلتنگ دشمنانم هستم، فیس بوک براى من موهبتى بود براى آشنایى بدون واسطه با افکار عمومى جامعه.

اشراقی افزود: نمى خواهم از این فرصت بى بهره بمانم و در عین حال امروز با دسیسه ها و حساسیت ها بیشتر آشنا شده و به منظور جلوگیرى از هر نوع توطئه و سواستفاده اى تمام تلاش خود را به کار خواهم بست .

وی تصریح کرد: اگر تدابیر صحیح اندیشیده شود امکان بهره گیرى  از مزایاى فیس بوک و دورى جستن  از معایب آن وجود دارد و با این جمع بندى تصمیم دارم به  زودى پیجم را باز کنم.

دیدار احمدی‌نژاد با حامیان رسانه‌ای‌اش
با خبر شدیم که جمعی از فعالان رسانه‌ای نزدیک به محمود احمدی‌نژاد چندی پیش با وی دیدار کردند. به گزارش سایت خبری امید، در این دیدار نسبتاً طولانی که حدود 30 نفر از فعالان رسانه‌ای حامی محمود احمدی‌نژاد حضور داشتند درباره فعالیت‌های رسانه‌ای تیم احمدی‌نژاد تصمیماتی اتخاذ شد و برنامه‌هایی برای حضور مؤثر در فضای مجازی و رسانه‌ای مکتوب مورد بررسی قرار گرفت.

حمایت همه جانبه نوری زاده از بهاییت
«علیرضا نوری زاده» مدیر و مجری شبکه ضدانقلاب «ایران فردا» که با کمک های مالی سعودی ها اداره می شود در برنامه سیاسی خود به خبر منتشر شده در سایت «جام نیوز» مبنی بر ارتباط تنگاتنگ نوری زاده با سرویس های جاسوسی خارج از کشور و تلاش برای احیا فرقه ضاله بهاییت واکنش نشان داده و بار دیگر از این فرقه حمایت کرد.
نوری زاده با خواندن متن خبر منتشره در جام نیوز گفت: «سایت جام نیوز این حرف های کذب را در مورد من نوشته است. این روزها از این مطالب زیاد علیه من در داخل ایران می نویسند
مدیر شبکه ایران فردا در خصوص خبر جام نیوز مبنی بر احیاء فرقه ضاله بهاییت توسط نوری زاده خاطر نشان کرد: «این فرقه اصلا نیازی به احیا ندارد. این فرقه چنان در چهار گوشه جهان احیا شده است که روزی 100 نفر به این آیین می پیوندند. آن ها در هر جای دنیا هستند و محفل و مجلس دارند و فعالیت می کنند
نوری زاده تاکید کرد: «عشق به ایران در تمام وجود بهایی موج می زند. کاش یک ذره از وجود بهایی ها در وجود شماهایی که داخل ایران هستید بود

قطع دسترسی دانشگاه‌ها به ISI به دلایل سیاسی
یک مقام مسئول در وزارت بهداشت از قطع دسترسی دانشگاه‌های ایران به ISI به دلایل سیاسی خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ دانشگاه ایرانی به ISI دسترسی ندارد چرا که تامسون رویترز به دلایل سیاسی ایران را تحریم کرده است. به گزارش روز نو، «پیام کبیری» رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت در ادامه افزود: ما در حال بررسی امکان دسترسی به سه مجموعه اطلاعات علمی دیگر هستیم که در صورت توافق نهایی امکان دسترسی آن‌ها را هم برای دانشگاه‌های علوم پزشکی فراهم می‌کنیم.

2برابر شدن حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن!

شنیده ایم در جلسه یکی از شوراهای فرهنگی کشور، یکی از اعضای منتسب به دولت مدعی شده که میزان حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال دو برابر سال های گذشته بوده و این از تاثیرات روی کار آمدن دولت اعتدال و آشتی مردم با نظام بوده است. یکی از حاضران در جلسه، از وی دلیل این ادعا را طلب می کند که وی نمی تواند پاسخ قانع کننده ای ارائه نماید. منابع رسمی میزان جمعیت امسال در راهپیمایی 22 بهمن امسال را به طور متوسط 15 تا 20 درصد بیش از سال گذشته ارزیابی کرده اند که بخشی از آن به دلیل پاسخگویی به تهدیدات و اهانت های مقامات آمریکایی به ملت ایران بود.

تبلیغ وهابیت در برخى مدارس استان ها
اخیراً شنیده شده در برخى از مدارس کشور از جمله کرمانشاه تعدادى از معلمان و مسؤولان آموزشى اقدام به ترویج تفکرات وهابیت مى‏کنند.
این افراد در برخى از مدارس و کلاس‏هاى درس این تفکر را رواج مى‏دهند که هر نوع توسل، زیارت قبور و... بیهوده است و در کل همه این موارد را نفى مى‏کنند.
براساس این گزارش، وهابیت فعالیت‏هاى گسترده‏اى را در کشور طرح‏ریزى کرده است و اکنون نیز به ‏دنبال نفوذ در مدارس و مراکز علمى و شست‏وشوى مغزى دانش‏ آموزان و دانشجویان مسلمان است.

ماجرای ترور احمدی‌نژاد از زبان عبدالمالک ریگی
گروهک تروریستی وابسته به عبدالمالک ریگی قصد داشت در جریان سفر استانی محمود احمدی نژاد به سیستان و بلوچستان در سال 1386 عملیاتی را به نام علمیات «چاه جمال» که در واقع عملیات سوء قصد به رییس‌جمهور بوده به اجرا بگذارد.
عبدالمالک ریگی تروریست معدوم شرق کشور با اعتراف به نقشه و برنامه ریزی جهت ترور محمود احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری وی، روش ترور موردنظر خود در این نقشه را برگرفته از آموزش های گروه تروریستی القاعده که دست پرورده امریکا است معرفی می کند.
لازم به ذکر است این توطئه نافرجام توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) کشف و خنثی شد.

جلوی رانت دانشگاه ایرانیان را بگیرید
ایسنا: مصطفی کواکبیان نماینده سابق مجلس در نشست روسای دانشگاه‌های غیرانتفاعی با بیان اینکه بی‌عدالتی در آموزش عالی و دانشگاه‌های پیام نور بیداد می‌کند اظهار کرد: بی‌عدالتی در میان خود دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز وجود دارد که از وزیر علوم می‌خواهیم جلوی رانت دانشگاه ایرانیان را بگیرد.

قربان صدقه رفتن یک سلطنت طلب برای یک زیرآب زنِ متجاوز
"مسعود صدر" مجری شبکه سلطنت طلب پارس/parstv در آخرین برنامه خود اظهار داشت: «یک مطلبی را در خصوص رسانه های فارسی زبان بزرگ و مطرح می خواهم بگویم که بسیار حائز اهمیت است. رسانه هایی که در این سال ها برنامه های خوب و متنوعی داشتند. البته منظورم "بی بی سی" نیست، چون تکلیف این شبکه روشن است و از قبل هم روشن بوده؛ اصلا یکی از عوامل سیه روزی مردم ایران همین بی بی سی است. هرکس از بی بی سی حمایت کند یا برنامه های آن را تأیید کند، در اشتباه است
وی ادامه داد: «همینطور "صدای امریکا" که از بودجه دولت ایالات متحده تأمین می شود و بارها و بارها انتقادات زیادی از طرف اپوزیسیون علیه این رسانه مطرح شده؛ چون علیه ملی گراها و میهن پرستان برنامه های مغرضانه ساخته است
این عنصر ضدانقلاب بعد از مقدمه بالا، یکی از کارمندان و مجریان مسأله دار تلویزیون فارسی صدای امریکا را استثنا کرد و گفت: «اما می خواهم اینجا به رسم حق شناسی، از یک برنامه ساز زحمتکش، شجاع، دلسوز، جسور، افشاگر و ضدجمهوری اسلامی به نام "مهدی فلاحتی" به صورت همه جانبه تشکر کنم. او با خطرپذیری و شجاعت بی نظیرش توانسته یکتنه علیه جمهوری اسلامی افشاگری کند
مسعود صدر افزود: «البته من با مهدی فلاحتی اصلا دوست و رفیق نیستم و تا کنون همدیگر را ندیده ایم، اما وظیفه خودم می دانم که از ایشان صمیمانه تشکر کنم. کمتر کسی مانند او اینگونه اطلاعات دقیق به مخاطبان می دهد
یادآور می شویم مهدی فلاحتی همان کسی است که پس از افشای اقدام غیراخلاقی اش در تجاوز به یکی از همکاران زن خود در شبکه صدای امریکا (الهام ستاکی) برای مدتی مقابل دوربین این شبکه ظاهر نمی شد. نامبرده از جمله کارمندان بسیار فاسد رسانه دولتی امریکاست که همکاران سابقش از اعتیاد، شرب خمر و هوسرانی های او خاطره های زیادی نقل می کنند.
وی در عین حال -به قول همکاران سابقش- به دلیل «زرنگ بازی و گوش به فرمانی» توانسته است در طول این سال ها جایگاه خود را در صدای امریکا حفظ کند و از اخراج در امان بماند.

خط قرمز های ایران در مذاکرات وین

شنیده ایم بخشی از خط قرمزهای جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین عبارت بوده اند از:1- هیچ تاسیسات هسته ای را برنخواهیم چید و تعطیل نخواهیم کرد.2- اجازه ورود به مباحث غیر هسته ای را نمی دهیم.3- برنامه تحقیق و توسعه هسته ای در کشور تعطیل نخواهد شد.4 -تعلیق تدریجی تحریم ها را نمی پذیریم. کل تحریم ها باید در گام اول اجرای توافقنامه تعلیق شوند.5-استفاده از سانتریفیوژهای نصب شده نسل 2 را ادامه می دهیم

بی مهری به "نقشه مهندسی فرهنکی کشور" در دولت یازدهم

شنیده ایم بی مهری ها به "نقشه مهندسی فرهنکی کشور" که در دولت گذشته شاهد آن بودیم در دولت فعلی هم وجود دارد. در تهیه این منشور فرهنگی که بیش از 2000 نفر از فضلا و اساتید حوزه و دانشگاه مشارکت فعال داشته‌اند، نقشه راه فرهنگ کشور ترسیم شده است.برخی مخالفان با اشاره به وجود کلید واژه هایی چون قدرت نرم و استکبار ستیزی و عدالت طلبی و حمایت از مظلومان، آن را یک طرح مارکسیستی معرفی کرده اند.شورای عالی انقلاب فرهنگی از این نقشه به عنوان نقشه راه حرکت همه فعالان و دستگاه های فرهنگی نام می برد.

نمایندگان دولتی ها در جلسه هماهنگی اصلاح طلبان

اصلاح طلبان نشست های هماهنگی برای انتخابات مجلس را از مدتها پیش آغاز کرده اند.
در این نشست های هماهنگی برای جلوگیری از بروز اختلاف از هر ضلع اصلاح طلبی نمایندگانی در نشست حضور دارند.
خبرنگار از منابع آگاه مطلع شده است که با توجه به پیش بینی های اصولگرایان از بروز اختلاف اصلاح طلبان با دولتی ها در انتخابات مجلس ؛این دغدغه به اصلاح طلبان نیز انتقال یافته و آنها برای جلوگیری از بروز شکاف نمایندگانی خواستار حضور نمایندگانی از سوی خط دولت در این نشست های هماهنگی شده اند؛بنا برشنیده ها نمایندگان خط دولت دراین نشست آقایان علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی رییس جمهور البته با عنوان حقیقی خود و اکبر ترکان مشاور ارشد رییس جمهورحسن روحانی می باشند.
قبلا گفته می شد قرار است این افراد در راستای موفقیت جریان دولت در انتخابات مطالعاتی را انجام دهند؛ ترکان وظیفه کارکردن روی مدیران و همچنین انجام هماهنگی های اجرایی را برعهده دارد و یونسی هم در تلاش است تا مطالعاتی را روی اقلیت ها داشته باشد.

بودجه به فرزند یکی از وزرا جهت بسیج نیروهای اصلاح طلب در فضای مجازی

در گزارش مسوولان رسانه ای جریان اصلاح طلب به بررسی عملکرد اصلاح طلبان در فضای مجازی پرداخته شده است. در جمع بندی گزارش های ارائه شده گفته می شود علیرغم تخصیص بودجه کافی به فرزند یکی از وزرای اسبق جهت بسیج نیروهای اصلاح طلب در فضای مجازی، وی کمترین توفیقی در این باره داشته و هنر وی بر باد دادن پول ها و امکانات تخصیص داده شده بوده است. یکی از حاضران در جلسه با اشاره به قدرت نرم افزاری و رسانه ای نیروهای اصولگرا می گوید: "این قدرت در حال حاضر تبدیل به یک دشمن قوی و سدی مستحکم در برابر ما شده و ما توان لازم برای مقابله با آنها را نداریم."

برنامه ی ایت الله مهدوی کنی برای خبرگان

آیت الله مهدوی کنی در جلسه درس اخلاق دانشگاه امام صادق(ع) با رد شایعات مطرح شده درباره عدم حضور خود در انتخابات مجلس خبرگان گفت: "برخی افراد آرزوهای خود را به صورت شایعه مطرح می کنند. بنده انشاالله برای انتخابات خبرگان کاندیدا خواهم شد."

آمار حامیان رفع حصرسران فتنه به روایت یک سایت!
سایت اینترنتی کلمه سبز روز گذشته در خبری مدعی شد تعداد امضا کنندگان طومار الکترونیک تقاضا از رئیس جمهور برای رفع حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد از مرز " ده هزار نفر" گذشته است.
این سایت اینترنتی که فعالیت خود را در ایام پیش از انتخابات سال 88 آغاز کرده و تا امروز به عنوان رسمی‌ترین سایت حامی میرحسین موسوی و یکی از سایت های اصلی حامی جریان فتنه88 به کار خود ادامه می دهد، در آخرین روزهای بهمن ماه سال جاری و در حالی که تعداد روزهای حصر خانگی سران فتنه وارد چهارمین سال خود شده است، اقدام به تهیه طوماری الکترونیک کرده که در آن از رئیس دولت یازدهم خواسته شده تا به یکی از "وعده های انتخاباتی" خود مبنی بر "رفع حصر" عمل کند و در ذیل آن نیز از مخاطبان خواسته شده تا با امضای الکترونیک، حمایت خود از این نامه را اعلام کنند.
با این حال و در شرایطی که بیش از دو هفته از زمان دعوت گسترده از حامیان "جنبش سبز" در اکثر سایت های حامی این جریان و بسیاری از شبکه های اجتماعی میگذرد، تعداد متقاضیان "رفع حصر" تناسبی با شعار ادعایی معروف "ما بیشماریم" حامیان این جریان در ایام انتخابات دهم ریاست جمهوری و حوادث پس از آن ندارد.
به نظر می رسد با سپری شدن مدت چهارسال از آنچه در جریان انتخابات سال 88 گذشته و روشن شدن ابعاد آن حوادث، اکثریت بدنه اجتماعی این جریان دچار ریزش شده بطوری که این ریزش شدید حتی طیف تندروی اصلاح‌طلب موسوم به "جنبش سبز" را غافلگیر کرده است.

نامه 18تن از اعضای شورایعالی انقلاب به روحانی

18 تن از اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی در اعتراض به شیوه عزل و نصب روسای دانشگاه ها توسط وزیر علوم، در نامه ای به رئیس جمهور خواستار آن شده اند نخست دلایل و مستندات تغییر رئیس دانشگاه ارائه و سپس مرجحات رئیس پیشنهادی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود و در صورت موافقت اکثریت اعضا، عزل و نصب صورت پذیرد.

تولید سوسیس با مدفوع نوزاد!

محققان اسپانیایی قصد دارند از باکتری موجود در مدفوع نوزاد برای تولید سوسیس پروبیوتیک با خواص بهداشتی و طعم مناسب استفاده کنند.
تحقیقات نشان می‌دهد، مواد غذایی مانند ماست که حاوی باکتری پروبیوتیک زنده هستند، برای سلامت بدن بسیار مفید بوده و به برطرف شدن مشکلاتی از جمله چربی شکم، افسردگی، التهاب، عفونت ادراری، اختلالات معده و روده از جمله یبوست بویژه در نوزادان کمک می‌کنند.
«
لاکتوباسیلوس» و «بیفیدوباکتریوم» دو نوع باکتری اصلی هستند که اغلب در محصولات پروبیوتیک وجود دارند. به گفته «آنا جوفر» یکی از نویسندگان این مطالعه، این دو نوع باکتری پروبیوتیک به وفور در مدفوع نوزادان وجود دارند.

آزادی 14 زندانی حبس ابد
شنیدیم که  «علی مجدآرا» رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی از آزادی 14 زندانی حبس ابد گچسارانی به همت نهاد ریاست‌جمهوری و به مناسبت برگزاری راهپیمایی بزرگ خانواده در این شهرستان خبر داد. به گزارش فارس، علی مجدآرا همچنین از جمع‌آوری مبلغ 60 میلیون تومان از سوی مردم این شهرستان در این مراسم خبر داد و گفت: رئیس ستاد دیه کشور نیز اعلام کرده است که به مناسبت برگزاری این مراسم، تعداد 30 زندانی غیر عمد گچسارانی را آزاد خواهیم کرد.

 تفاوت عمق نگاه بین المللی احمدی نژاد و روحانی از دیدگاه ظریف!
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با شبکه انگلیسی زبان دی دی نیوز هند به تشریح رویکردهای سیاست خارجی ایران در منطقه و اهداف سفر خود به هند پرداخت.
مهمترین اظهارات ظریف در این گفتگو به شرح ذیل میباشد:
-
مردم ایران با حضور عظیم در انتخابات ریاست جمهوری اخیر نشان دادند که می خواهند منافع خود را از طریق صندوق های رای و روند سیاسی پیگیری کنند و نشان دادند به صندوق های رای اعتماد دارند و خواستار تعامل با جهان هستند. آنها خواستار ارتباط براساس احترام متقابل و تعامل سازنده هستند. این فرصتی نه تنها برای دولت جدید ایجاد کرد بلکه برای دولت های جهان نیز فرصتی است تا تلاش کنند به رویکرد حاصل جمع صفری که طی ده‌های اخیر در روابط خود با ایران پیش می بردند خاتمه دهند.
-
به نظر من درک روحانی از جامعه ایران روابط بین الملل از رئیس جمهور قبلی عمیق تر است. اما بخش زیادی از کار اکنون مربوط به پاسخ جامعه بین الملل است چرا که روحانی و افرادی شبیه من در روندهای گفتگو با غرب برای پایان دادن به بحران فعلی وارد شده اند.
-
فضای روانی تجارت با ایران اکنون تغییر کرده است چرا که تلاش و سرمایه گذاری زیادی برای امنیتی کردن این موضوع شده بود. صهیونیست ها و برخی لابی های دیگر در آمریکا دستور کار تهدید انگاری ایران را پیش می بردند. اکنون کلیت این تصویر فرو ریخته است.

گمانه زنی درباره جانشین ضرغامی
دوره قانونی ریاست عزت الله ضرغامی بر سازمان صدا و سیما رو به پایان است. اما تعدد چالشهای پیش آمده میان این سازمان و دولت یازدهم علاوه بر بدهی‌ها و شرایط اقتصادی نابسامان آن سبب شده است که موضوع جانشینی ضرغامی بیش از پیش مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد، پایگاه خبری تحلیلی روز نو در گزارشی با نابسامان خواندن وضع مالی صدا و سیما و اینکه این سازمان علاوه بر بدهکاری هزار میلیارد تومانی با عدم اقبال در زمینه سیاسی و فرهنگی و اجتماعی هم دست به گریبان است، از رحمانی فضلی وزیر کشور و سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ ارشاد به عنوان گزینه‌های احتمالی نام برد و نوشت: «سازمان دچار مشکلات ساختاری است و اگر این مشکلات بزرگ حل نشود، چندان تفاوتی ندارد که سکان این کشتی به گل نشسته به چه شخصی سپرده شود

نظر ایت الله مصباح درباره ی وحدت اصولگرایان

تعدادی از روحانیون مجلس با آیت الله مصباح یزدی دیدار داشته اند. وی در این دیدار تصریح کرده است:" ایجاد وحدت میان نیروهای انقلابی و اصولگرا یک حکم عقلی و شرعی است. اما نمی توان با افرادی که سابقه ایستادن در برابر انقلاب و نظام اسلامی و ولایت را در پرونده دارند وحدت کرد."

لرد انگلیسی: لغو تحریم‌ها فقط در حد حرف است
رئیس اتاق بازرگانی انگلیس و ایران گفت تحریم‌های ایران سر جای خود باقی است و صحبت از تجارت با ایران فقط در حد حرف است.
لرد نورمن لامونت که چندی پیش همراه جک‌استراو به تهران آمد، به بی‌بی‌سی گفته است: من با وزیر خارجه سابق بریتانیا در قالب هیئتی پارلمانی به تهران رفتیم و می‌خواستیم مطمئن شویم آیا می‌توان سفارت بریتانیا در تهران را بازگشایی کنیم. تمرکز روی مسائل سیاسی بود. ما در مورد موضوعات اقتصادی رایزنی نکردیم.وی درباره تجارت و عقد قرارداد با ایران گفت موجی از حدس و گمان در رسانه‌ها راه افتاده اما واقعاً خیلی زود است که بخواهیم درباره تجارت بزرگ با ایران صحبت کنیم.
لامونت اضافه کرد: تحریم‌ها هنوز سر جای خودش است بنابراین هیچ شرکتی عملاً به همکاری و بستن قراردادهای جدید با ایران نیست چون این کار غیرقانونی بوده و فعلاً همه چیز در حد حرف زدن است؛ حتی اگر توافق نهایی هم صورت بگیرد تحریم‌ها به این زودی لغو نخواهد شد.
اخیراً یک هیئت 100 نفره از نمایندگان شرکت‌های فرانسوی به تهران سفر کردند اما همزمان وزیر خارجه فرانسه به این شرکت‌ها هشدار داد که تحریم‌ها سر جای خود باقی است.
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز گذشته ضمن یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد تحریم‌ها تا دستیابی به توافق نهایی برچیده نخواهد شد.

تخلیه اتاق سریع القلم در مجمع تشخیص

شنیده ایم که اتاق محمود سریع القلم در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تخلیه شده است. در زمان ریاست روحانی بر این مرکز به محمود سریع القلم اتاقی داده شده بود. سریع القلم از هفته گذشته نیز در اعتراض به نامه حسام الدین آشنا به صدا و سیما، در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری حضور پیدا نکرده است.

مدیر 33 شرکت خصوصی وقت «وزارت» دارد؟
حضور یک وزیر اقتصادی در مدیریت مستقیم و غیرمستقیم 33 شرکت خصوصی ابهام ‌برانگیز است.
فعالیت اقتصادی همزمان برخی از مدیران سطوح بالا و میانی دولت در بخش خصوصی و دولتی، نگرانی‌هایی را درباره ایجاد آسیب‌های اقتصادی خاص در میان کارشناسان و فعالان بخش‌های اقتصادی به وجود آورده است.
یکی از علل ایجاد فساد اقتصادی، برقراری ارتباطات نامناسب بین فعالان بخش خصوصی با برخی مسئولان دولتی است. معمولا کانون‌های ثروت و سودجویان به دنبال ارتباط و جذب مدیران اجرایی و صاحبان امضای طلایی برای تسهیل امور خویش و دریافت امتیازهای اقتصادی هستند.
تعداد قابل توجهی از وزرا و معاونین و روسای دستگاه‌های دولتی در حال حاضر به طور همزمان دارای اشتغال و انتفاع در بنگاه‌های بخش خصوصی هستند که می‌تواند بستر مناسبی برای برخی سودجویان باشد.
به طور مثال وزیر... از جمله اشخاصی است که ضمن تصدی یکی از مهمترین وزارتخانه‌های اقتصادی کشور، همچنان به صورت مستقیم و غیرمستقیم مدیریت خود در مجموعه عظیمی از شرکت‌های خصوصی را حفظ کرده است. وی رئیس هیئت‌مدیره یا نایب رئیس حداقل 17 شرکت خصوصی است و به صورت غیرمستقیم (از طریق بستگان نزدیک) کنترل 16 شرکت دیگر را حفظ کرده است که از آن جمله می‌توان به شرکت‌هایی نظیر «پترو فرآیند کرخه، توسعه و تجارت نعمت نیکو، رسا فارمد، انبارها و پایانه‌های نگین مکران منطقه آزاد چا‌بهار، هرمزان تجارت گستر کیش، الوند پترو انرژی کیش» و... اشاره کرد.

همچنین بخشی از افراد زیرمجموعه آقای وزیر در شرکت‌های خصوصی نظیر آقایان ]ت[ و ]ن] به سمتهای بالایی در دولت و برخی نیز به سمت‌های مدیریتی از معاونت وزارت نفت تا مدیریت عاملی شرکت‌های پتروشیمی‌ منصوب شده‌اند.

مجوز دولت برای اشتغال 8 بازنشسته دیگر

بر اساس مصوبه وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک که پس از تایید رییس جمهور، توسط اسحاق جهانگیری به دستگاههای مربوطه ابلاغ شده، مقرر شده است 8 نفر بازنشسته دیگر به استناد قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مجوز اشتغال به کار به مدت یک سال از زمان به کارگیری را داشته باشند که از این تعداد، 5 نفر در نهاد ریاست جمهوری و 3 نفر در صندوق توسعه ملی مشغول به کار خواهند شد.

برپایی جلسات برای بررسی رابطه ایران و روباه پیر

شنیده ایم هفته گذشته جلسه ای با حضور افرادی چون حسام الدین آشنا، هرمیداس باوند، صادق زیبا کلام، عبدالرضا داوری، دهباشی و..در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری جهت بررسی رابطه ایران و انگلیس برگزار شده است. مواضع صادق زیبا کلام در تخطئه رفتار ایران در برابر دولت انگلیس، حضور عبدالرضا داوری از نزدیکان احمدی نژاد همراه با دعوت از هرمیداس باوند که حکم الهی قصاص را غیر انسانی خوانده است ، از حاشیه های قابل تامل این نشست بود.

حضور 14 عضو کابینه در کمیسیون بررسی مشکلات تهران

بر اساس مصوبه دولت که مقرر کرده بود کمیسیونی ویژه برای بررسی مشکلات تهران و سایر کلانشهرهای کشور تشکیل شود، وزیران راه و شهرسازی، اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح،  ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی،  نیرو،  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کشور، رییس سازمان حفاظت محیط زیست،  معاونان علمی و فناوری و برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور به عضویت این کمیسیون درآمده اند.

اطلاعات جالب خسرو حیدری در مورد بوقچی مشکوک استقلال!
موضوع توهین هواداران استقلال به بازیکنان و بی غیرت خواندن آنها پس از باخت به الشباب برای بازیکنان استقلال موضوع عجیبی بوده و آنها دنبال دلیل این شعارها بودند.
حالا شنیده شده خسرو حیدری در این مورد اطلاعاتی دارد که در اختیار سرمربی تیم هم قرار داده است.
چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یکی از بوقچی‌ها در تمرین با خسرو حیدری درگیری لفظی پیدا کرده و مصدوم شدن‌های متوالی او را مشکوک خوانده است. پس از آن که خسرو جواب این بوقچی را در تمرین داده بود، به نظر می رسید موضوع تمام شده باشد اما پس از بازی مقابل الشباب خسرو حیدری به سمت هوادارانی می رفت که او را بی غیرت می خواندند که متوجه می شود این بوقچی، کنار تماشاگرانی که به بازیکنان توهین می کنند، ایستاده و آنها را علیه بازیکنان تهییج می کند.
خسرو این موضوع را به اطلاع قلعه نویی رسانده و سرمربی تیم هم قول داده به زودی با این بوقچی برخورد کند تا دیگر چنین رفتارهایی از سوی بوقچی‌ها رخ ندهد.

60 درصد مردم آمریکا از اوباما ناامید شده‌اند
ناامیدی از باراک ‌اوباما در میان مردم آمریکا شدت گرفته و رو به تصاعد است.به گزارش خبرگزاری فرانسه، براساس تازه‌ترین نظرسنجی که یک هفته پیش از سوی شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس و روزنامه نیویورک تایمز انجام گرفت فقط 30 درصد مردم آمریکا از عملکرد اوباما رضایت دارند اما 60 درصد آنها اعلام کرده‌اند از برنامه‌های اوباما ناامید شده‌اند.به گفته برخی کارشناسان عدم موفقیت باراک اوباما در اجرای مرحله اصلی اصلاحات اقتصادی و همچنین برخورد انفعالی دولت وی در رابطه با مسائل مهم خاورمیانه مانند پروسه صلح اعراب- اسرائیل و یا بحران سوریه، از مهمترین دلایل اصلی این ناامیدی به شمار می‌رود.پیشتر مجله آمریکایی «کومنتری» نیز در یک نظرسنجی اعلام کرد، 54 درصد آمریکایی‌ها از اوباما ناراضی هستند و این تعداد همچنین جان‌ کری را بدترین وزیر امور خارجه تاریخ ایالات متحده آمریکا توصیف کردند.

تاخیر در همایش اصلاح طلبان

کنگره سراسری اصلاح طلبان که قرار بود در اسفند ماه و با حضور مسوولان ستادهای انتخاباتی برگزار شود به تعویق افتاده است. پیش از این اعلام شده بود مرتضی الویری از طرف خاتمی ماموریت یافته است مقدمات برگزاری همایش بزرگ اصلاح طلبان را در تهران آماده کند. اصلاح طلبان که از این همایش به عنوان یک مانور قدرت برای بازگشت به صحنه سیاسی کشور نام می بردند در برگزاری به موقع آن ناکام مانده و اعلام کرده اند احتمالا در اردیبهشت سال 1393 برگزار خواهد شد.

حدادعادل اگر احساس تکلیف کند باز هم کاندیدا می شود
سید علی طاهری گفت: غلامعلی حدادعادل به واسطه احساس تکلیفی که داشتند در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شرکت کردند و بر اساس دلایلی که داشتند چند روز قبل از انتخابات از نامزدی در این عرصه انصراف دادند.آقای حدادعادل چهره ای سرشناس و موثر در مجلس شورای اسلامی هستند و در شوراهایی که عضو هستند مشغول فعالیت و خدمت رسانی بوده و شخصیتی تاثیرگذار هستند و انتخابات ریاست جمهوری تاثیری بر فعالیت های وی نداشته است.
وی همچنین گفت: بر همین اساس نیز به دلیل این که در یک انتخابات آقای حدادعادل انصراف دادند موجب نمی شود از تاثیرگذاری وی در عرصه های دیگر کاسته شود و گمان می کنم حدادعادل به واسطه تدبیر خود در انتخابات ریاست جمهوری و نیت خیری که در این انتخابات داشتند در جامعه و فضای سیاسی کشور محبوب تر از گذشته شده است.حدادعادل هم اکنون در سمت های مختلفی همچون مجلس شورای اسلامی، فرهنگستان زبان و ادب فارسی و مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال فعالیت است و قطعا در این کارها موفق هستند و به نظر بنده هیچ مشکلی در روند فعلی وجود ندارد که نباید نگران باشیم بعد از انتخابات ریاست جمهوری برای وی چه پیش آمده است.
نماینده گرگان همچنین گفت: اما هم اکنون بحث هایی درباره آینده سیاسی حدادعادل مطرح می شود که این موضوع بستگی به شرایط موجود، تصمیمات خود آقای حدادعادل و پیشنهادیی که به وی می شود دارد. نمی توان قاطعانه درباره آینده سیاسی وی سخن گفت اما موضوع مشخص این است که وی مقبولیت لازم برای حضور در عرصه های سیاسی را دارد.در جمهوری اسلامی ایران انتخابات های متعددی برگزار می شود و با شناختی که بنده از آقای حدادعادل دارم اگر احساس کنند که حضور در انتخابات ها تکلیف است حتما این کار را انجام می دهند.

سوریه جنگ را برد هر چند که غرب کنار تروریست‌ها بود
یک روزنامه انگلیسی اذعان کرد: سوریه جنگ را برده است.روزنامه تلگراف در تحلیلی به قلم پیتر ابورونت نوشت: برخلاف اظهارات مقامات انگلیسی و آمریکایی، سوریه جنگ 3 ساله را برده است، هر چند که تثبیت اوضاع مدتی زمان می‌برد.نویسنده خاطرنشان کرد: کشوری که امنیت و ثبات خاورمیانه را تهدید می‌کند ایران نیست بلکه عربستان، هم‌پیمان نزدیک انگلیس است که از جنبش‌های تکفیری حمایت مادی می‌کند.تلگراف معتقد است: نظام اسد باقی خواهد ماند و غرب نمی‌تواند نظام اسد را سرنگون کند و یا با القاعده بجنگد بلکه می‌تواند با مشارکت سوریه با القاعده مبارزه کند نه با همکاری با نظام سعودی که از القاعده حمایت مالی می‌کند.تلگراف رژیم سعودی را به خاطر حمایت از جریان‌های تکفیری تهدیدی برای ثبات در خاورمیانه توصیف کرد.

ارزیابی رسانه های اصلاح طلب در دولت یازدهم

در جلسه اخیر اصلاح طلبان به ارزیابی عملکرد رسانه ای آنان در دوره دولت یازدهم پرداخته شده است. در این جلسه با اشاره به توقیف دو روزنامه بهار و آسمان به اتهام اهانت به مقدسات اسلامی، گفته شده است ما با این نوع عملکرد وجهه خود را در میان متدینین از دست داده ایم. سردبیر یکی از روزنامه های زنجیره ای که قصد دفاع از عملکرد رسانه های مکتوب اصلاح طلبان را داشت با اعتراضات حاضران، به حالت قهر جلسه را ترک می کند.

از پوشش نامناسب مجری زن تا برهنگی در من و تو!
روسیا الیوم نوشت؛ شبکه "ITV" کشور آذربایجان مجری زن خود "لیلا أصلانووا" را به دلیل پوشش نامناسب از دست داد!
این اتفاق در حالی صورت می گیرد که انتقادهای فراوانی به نحوه پوشش وی در برنامه های تلویزیونی وجود داشت، از منظر منتقدان، رفتارها و نوع پوشش این مجری زن مغایر با ارزش ها، آداب و رسوم مردم این کشور است.
البته انتقادها از اعتراض مردمی فراتر رفته و پای کارشناسان امور فرهنگی را نیز وارد گود مخالفت کرد، به طوری که آنها ابتذال برخی از این رسانه ها را حاکی از بی مسئولیتی مدیران آن در جذب مخاطب به هر قیمت دانستند.
به اعتقاد این کارشناسان، پوشش زنان در برخی از شبکه های ماهواره ای کشورهای دیگر بسیار مناسب تر است.
اتفاق فوق در حالی رخ داده که بسیاری از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان اما برای جذب هر بیشتر مخاطب، هر روز نمایشی تازه از برهنگی و ابتذال را رو می کنند، در این میان شبکه من و تو تقریبا بی رقیب است.
این شبکه لندنی با ادعای پخش برنامه برای ایرانیان بارها و بارها با نمایش برهنگی و رفتارهای دور از شئون ایرانی به عقائد و فرهنگ مردم ایران توهین کرده است.

راه‌اندازی تاسیسات پرهزینه برای توزیع موقت سبد کالا!
معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران گفت: به دنبال آن هستیم مراکز توزیع کالا در تهران تاسیس کنیم.به گزارش عصر ایران نعمت‌الله ترکی در حاشیه آغاز به کار نمایشگاه‌های بهاره در شهر تهران اظهار داشت: هفته آینده جلسه‌ای با شهرداری داریم تا زمین‌هایی را در اختیار ما قرار دهد و بتوانیم مراکز دائمی توزیع کالا در تهران ایجاد کنیم.وی افزود: تفاهم اولیه با سرمایه‌گذاران انجام گرفته است تا در این زمین‌ها مراکز توزیع را ایجاد کنند.معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران گفت: تهران با 8/5 میلیون نفر جمعیت باید مراکز دائمی توزیع کالا داشته باشد و صرفا 20 فروشگاه زنجیره‌ای نمی‌تواند پاسخگوی نیاز مردم باشد.وی در عین حال در خصوص زمان توزیع سبد دوم کالا گفت: براساس هماهنگی‌ صورت گرفته وزارت صنعت زمان توزیع را می‌داند و ما در این خصوص اطلاعی نداریم.
این اظهارات در حالی است که معلوم نیست توزیع سبد کالا به عنوان مسکّن تا کی ادامه پیدا می‌کند. با این وصف جای شگفتی است که هزینه‌های هنگفتی برای تاسیس مراکز توزیع کالا در جهت انجام یک کار موقت صورت گیرد. از سوی دیگر طبق اظهارنظر مسئولان ارشد دولت، قرار است اساسا نظام هدفمندی یارانه‌ها دچار تغییر شود و بخش قابل توجهی از یارانه‌بگیران حذف شوند. با این وصف، آیا عقلانی است برای کاری که حاشیه اصلی هدفمندسازی یارانه‌هاست، ساختمان‌ها، و مراکز و بوروکراسی گسترده و جدیدی تاسیس شود؟!

تقلای خالد مشعل برای سفر به تهران و اقامت در بیروت
روزنامه الکترونیکی "رای الیوم" امروز نوشت که نزدیکان "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) به دنبال مکان جدیدی برای اقامت خویش هستند و قصد دارند، خاک قطر را که چندین سال است میزبان آن ها بوده، ترک کنند.
به گفته این منابع، گویا خالد مشعل برای دومین بار در دوره اخیر خواستار سفر به تهران است اما برای این سفر شرطی قرار داده شده مبنی بر اینکه جنبش حماس در اروگاه یرموک در نزدیکی دمشق سلاح های خود را تسلیم نیروهای دولتی کنند و در مقابل نیز کسی به نیروهای حماس در اردوگاه تعرضی نکند و اجازه تردد به آنها داده شود.
به گفته منابع آگاه در دمشق، به نظر می رسد که خالد مشعل شرط تهران برای اجازه سفر را اجرا کرده به طوری که هم اکنون جنگجویان مسلح حماس از اردوگاه یرموک عقب نشینی کرده اند.
خبرهایی هم از بیروت رسیده که پایتخت لبنان یکی از گزینه های مطرح برای اقامت گزیدن مشعل در آنجا بعد از خروج از دوحه است چرا که عمان به او دیگر روی خوش نشان نمی دهد و قاهره نیز پذیرای وی نخواهد بود.
مشعل برای این، ارتباط خود را با ایران و حزب الله بیشتر کرده است تا بتواند اجازه حضور در دفتر جنبش حماس در لبنان را کسب کند.

حمایت «فیشر» از حق غنی‌سازی هسته‌ای ایران
خبر رسیده که «یوشکا فیشر» وزیر امور خارجه پیشین آلمان با انتشار مقاله‌ای در سایت «پروژه سندیکایی» مذاکره را تنها راه حل مسأله برنامه هسته‌ای ایران دانست و نوشت: «هیچ کسی نمی‌تواند باور کند که جنگ راه حل موضوع برنامه هسته‌ای ایران باشد. بنابراین، تنها راه حل توافق جامع بر سر برنامه هسته‌ای ایران با احترام به حق این کشور برای برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است

اخبار کوتاه:

*پس از تعطیلی روزنامه آسمان به اتهام اهانت به احکام شریعت اسلام، در جلسه اصلاح طلبان مقرر شده تا دیداری با علی ربیعی داشته و از وی بخواهند روزنامه خورشید را که در حال حاضر تعطیل است در اختیار آنها بگذارد.

* رادوسلاو شیکورسکی، وزیر خارجه لهستان در اولین مقصد سفرش به جمهوری اسلامی ایران به شهر اصفهان رفت و در صفحه توییترش نوشت: «سفر به ایران را از شهر زیبای اصفهان شروع کرده‌ام. شگفت‌انگیزه

* محمد باقر قالیباف که در جلسه هیات دولت جهت رسیدگی به مشکلات شهر تهران دعوت شده بود نسبت به ارائه گزارش های نادرست درباره عملکرد شهرداری تهران گلایه کرده و گفته است مسوولان نباید تحت تاثیر این گزارش های مغرضانه تصمیم گیری نمایند.

* 175 نفر از تروریستهای تکفیری مسلح در سوریه طی مسیری که زیر پای آنها به جای شن و ماسه بمب سی 4(C4) کار گذاشته شده بود، در سه ثانیه به درک واصل شدند. روز پنجشنبه تصاویری از به درک واصل شدن این 175 تروریست تکفیری گروهک الجیش در فضای مجازی پخش شد.

* بیش از 30 نماینده مجلس در نامه ای به عزت الله ضرغامی از وی خواسته اند صدا و سیما به آن ها تریبونی جهت نقد برخی رویکردها و عملکردهای دولت قرار بدهد. بیشتر این نمایندگان از منتقدان جدی توافقنامه ژنو هستند.

* علاءالدین سادات رسول، مدیر دفتر حقوقی و دعاوی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، از قطعیت حکم خروج نام 11 تن از مدیران این شرکت از فهرست تحریمها خبر داد.

*تاکنون درباره محل تامین شهریه پرداختی سید حسن خمینی به برخی طلاب و روحانیون پاسخ روشنی داده نشده است. برخی می گویند شهریه پرداختی از محل فروش یک زمین در کرج تامین شده است.

* موافقتنامه خواهرخواندگی پایتختهای ایران و چین توسط محمدباقر قالیباف و وانگ آن‌شون، شهردار پکن امضا شد.

* سفر انفرادی ضرغامی به شهر مسجد سلیمان بازتاب مثبتی در میان مردم این شهر داشته است. وی که از فرودگاه با یک دستگاه تاکسی به مرکز شهر رفته بود با استقبال با شکوه مردم این شهر در میادین، خیابان ها، بازار و یکی از مساجد این شهر مواجه شد. مسجد سلیمانی ها ضمن ادای احترام به آرمان های انقلاب تاکید کردند اجازه سو استفاده عناصر فرصت طلب را به بهانه مسایل قومیتی نخواهیم داد.

* اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، در صفحه فیس بوک خود نوشت: پرسش من از شما دوستان این است که با توجه به مجموع شرایط، پیشنهاد شما برای سقف درآمدی یارانه بگیران چقدر است و چه سقف درآمدی از خانوارها، باید از دریافت یارانه صرف نظر کنند؟

*آمریکا اعلام کرده است که 750 هزار یورو به عنوان بخشی از بودجه درخواستی آژانس اتمی برای انجام اقدامهای مربوط به موافقتنامه هسته ای با ایران را می‌پردازد.

https://shoma-weekly.ir/U3rNiW