گفته می‌شود که...

نظر رهبری درباره آنهایی که رد صلاحیت شدند / یوتیوب، معمر قذافی را زنده نشان داد/ مجری شبکه "من و تو" در صداوسیما ! / تلویزیون ممنوع‌التصویر ام کرد/ اتهام تازه عربستان به ایران/ ابوترابی‌فرد به کوچک‌زاده:مجلس که میدان نیست و ...

نظر رهبری درباره آنهایی که رد صلاحیت شدند
سایت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب بخشی از سخنان ایشان درباره رد صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری را بازخوانی کرد.
«این را من اعلام میکنم، همه‌ى افراد بدانند؛ اینهائى که رد صلاحیت میشوند، لزوماً آدمهاى بى‌صلاحیتى نیستند. اینجور خیال نشود که حالا چون فلانی در انتخابات رد صلاحیت شد، پس دیگر بکلى از صلاحیت ساقط است؛ نه، طبق قانون، در انتخابات نمیتواند به عنوان نامزد شرکت کند، اما ممکن است مقامى که او را رد صلاحیت کرده، اشتباه کرده باشد. ممکن است براى این کار صلاحیت نداشته باشد، اما صلاحیتهاى فراوان دیگرى داشته باشد. اینجور نباشد که اگر کسى رد صلاحیت شد، این معنایش این باشد که او دیگر از هستى ساقط شد؛ نه، صلاحیتهاى گوناگون دیگرى وجود دارد.» ۹۰/۱۱/۱۴

دستاویزی دیگر برای دخالت در انتخابات
 دولت آمریکا در ساعات اولیه پس از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری 1392، در واکنشی تلویحی به رد صلاحیت عده‌ای از نامزدهای ثبت‌نام شده از سوی شورای نگهبان، اعلام کرد که انتخابات ایران را غیر آزاد می‌داند! در همین زمینه یک دیپلمات آمریکایی نیز از رد صلاحیت هاشمی و مشائی، دو نامزدی که آن‌ها را «برجسته» خواند، انتقاد کرد. «پاتریک ونترل» سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا، در پیامی الکترونیکی به رسانه‌ها نوشت: «به‌نظر می‌رسد شورای نگهبان قانون اساسی غیرمنتخب و غیرمسئول از طرف مردم ایران، بر اساس انبوهی از شاخص‌ها صدها نامزد را رد صلاحیت کرده است.» وی ادامه داد: این نامزدها نماینده حکومتند و بالتبع نماینده ایرانی‌ها نیستند. این فهرست، اراده ملت ایران که حق دارد رئیس‌جمهوری را انتخاب کند که خواسته‌های آن‌ها را برآورده کند، به شمار نمی‌آید.»
اخبار و تحلیل‌ها: از لحن پیام برمی‌آید که آقای ونترل از عملکرد قانونی شورای نگهبان بسیار خشمگین است، البته خشم وی برای مردم ایران نیست، برای بسته شدن دست آمریکا است. او هم می‌داند که افراد تأیید صلاحیت‌کننده نامزدهای انتخابات آمریکا از آسمان نازل نمی‌شوند و انتصابی هستند؛ اما نکته اینجاست چرا افرادی را که آن‌ها تأیید می‌کنند، نماینده آمریکایی‌ها هستند؛ اما کسانی را که شورای نگهبان تأیید می‌کند. نمایندگان مردم ایران نیستند. حرف از سر عصبانیت بدون منطق می‌شود و در نهایت باعث آبروریزی؛ همان‌طور که درباره پیام آقای ونترل دیده می‌شود!

مجری شبکه "من و تو" در صداوسیما !
در هیاهوی برگزاری با شکوه انتخابات و ایجاد حماسه عظیم سیاسی که اذهان عمومی مردم و اصحاب رسانه به پی‌گیری اخبار انتخابات معطوف است. شبکه iFILM که متعلق به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی می‌باشد، چند روزی است که اقدام به پخش سریال "مشق عشق" کرده است.  داستان این سریال درباره والیبالیست جوانی به نام امید است که بر اثر حادثه ای از ناحیه پا فلج شده و در این میان اطرافیانش تلاش می‌کنند تا او را به جریان عادی زندگی بازگردانند.  تا اینجا اشکالی بر این اقدام شبکه iFILM وارد نیست، اما حضور یکی از مجریان شبکه ضد انقلاب "من و تو" به نام "سالومه سیدنیا" با نام مستعار "سالی‌تاک" در این سریال بسیار بحث بر انگیز است، اینکه چرا این خانم در زمانی که در ایران اقامت داشته در این سریال بازی کرده مورد بحث من نیست، مسئله این است که چرا تصاویر یک مجری ضد انقلاب که همیشه در برنامه‌اش انتقادات تندی نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌کند از شبکه دولتی ایران پخش می‌شود.
سالومه در این سریال نقش منشی سیروس از اقوام امید را بازی می‌کند. یقینا این موضوع می‌تواند برای سالومه و شبکه ضد انقلاب من و تو یک تبلیغ باشد . اگر سریال مشق عشق را مشاهده کرده باشید، خواهید دید که سالومه در این سریال نقش چندانی ندارد. او یک منشی است و به راحتی می توان نقش او را از سریال حذف نمود.

توئیتر روح شما را نفرین می‌کند!
شیخ عبدل‌ لطیف عبدل‌العزیز در اظهاراتی عجیب گفت که توئیتر روح مردم را نفرین می‌کند.
رییس پلیس مذهبی عربستان گفته است که توئیتر زمان، تفکر و روح کاربران را به طرز وحشتناکی به بطالت می‌کشد.
این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که مردم عربستان با سرعت بسیار بالایی در حال استفاده و روی آوردن به توئیتر هستند و به نظر می‌رسد که مهمترین مشکل این روحانی عربستانی تمایل زیاد مردم عربستان به این شبکه اجتماعی بوده است. به گزارش سایت خبری Cnet، وی تاکید کرده است که هر کسی که از توئیتر استفاده کند دنیا و آخرت خود را از دست داده است.

یوتیوب، معمر قذافی را زنده نشان داد
برخی منابع خبری از دیده شدن فردی شبیه "معمر قذافی" در مسقط پایتخت عمان خبر دادند.
 این منابع خبری با اعلام این خبر افزودند: اخیرا ویدئویی در پایگاه "یوتیوب" منتشر شده که فردی شبیه "معمر قذافی" را در مسقط پایتخت کشور عمان نشان می‎دهد. در این ویدئو فرد مذکور با پوششی سنتی که دیکتاتور سابق لیبی با آن شناخته می‌شد، دیده می‎شود.

تیتر عجیب روزنامه اصلاح طلب در واکنش به عدم احراز صلاحیت رفسنجانی!
روزنامه اصلاح طلب ابتکار در شماره امروز خود ؛ تیتر " شوک بزرگ!" را در واکنش به عدم احراز صلاحیت هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ریاست جمهوری برگزید.

گاف سوم یک سایت هتاک!
یک سایت خبری هتاک که در طول هفته های اخیر بارها و بارها به اقدامات تخریبی و غیر اخلاقی علیه کاندیداهای ریاست جمهوری ‍‍پرداخته، در جدیدترین اقدام خود یک گاف جدید داد.
این سایت که از مدت ها پیش با مشاهده موج اقبال مردمی به قالیباف، پروژه تخریب کاندیداهای ریاست جمهوری را آغاز کرده و در این خصوص از هیچ اقدامی فروگذار نکرده، در حرکتی عجیب و خنده آور پیامک های ارسالی توسط ستاد هواداران قالیباف را به شرکت بهره برداری مترو ربط داد.

حمایت فوری آمریکا از هاشمی و مشایی
دولت امریکا در ساعات اولیه پس از اعلام نتیجه بررسی صلاحت های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 1392، در واکنشی تلویحی به رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی اعلام کرد که انتخابات ایران را غیر آزاد می داند. این دیپلمات از رد صلاحیت هاشمی و مشایی، دو نامزدی که آنها را «برجسته» خوانده، انتقاد کرد.
پاتریک ونترل سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی الکترونیکی به فرانس پرس گفت: «به نظر می رسد شورای نگهبان قانون اساسی غیر منتخب و غیر مسئول از طرف مردم ایران بر اساس انبوهی از شاخص ها صدها نامزد را رد صلاحیت کرده است».
ونترل افزود: «این شورا شمار نامزدها را از حدود 700 نامزد به هشت مسئول رسمی که نظام آنها را نماینده خود می داند و بالتبع نماینده ایرانی ها نیستند کاهش داده است». وی اضافه کرد: «این فهرست غیرنهایی نامزدها احتمالا اراده ملت ایران که حق دارد رئیس جمهوری را انتخاب کند که خواسته های آنها را برآورده کند به شمار نمی آید».

مناظره های انتخاباتی منتفی شد
با اعلام هشت نامزد نهایی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، انجام مناظره های دو نفره تلویزیونی منتفی شد و نامزدها هر کدام باید به تنهایی از برنامه ها و وعده های انتخاباتی خود سخن بگویند.
زمزمه برگزار شدن مناظره های تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری همچون دوره گذشته، از زمستان سال گذشته و با تشکیل ستاد انتخابات در صدا و سیما قوت گرفت. با آغاز سال جدید و جدی شدن نامزدی چهره های متعدد سیاسی و اقتصادی، مسوولان صدا و سیما و بویژه سیدعزت الله ضرغامی رییس این سازمان رویکرد تازه ای اتخاذ کردند و اعلام کردند که انجام مناظره ها به تعداد نامزدها بستگی دارد و تنها در صورتی این مناظره ها برگزار می شود که تعداد نامزدها از پنج نفر بیشتر نشود.

شکایت دختران نلسون ماندلا از پدرشان!
باشگاه خبرنگاران: دختران نلسون ماندلا رهبر جنبش ضد آپارتاید آفریقای جنوبی قصد دارند تا به منظور در اختیار گرفتن حق و حقوق فروش آثار رهبر پیشین آفریقای جنوبی و درآمد های حاصل از آن از وی در دادگاه طرح دعوی کنند.زکانی و ماکازیو دختران ماندلا قصد دارند تا حکم ماه آوریل سال 2004 میلادی دادگاه عالی ژوهانسبورگ مبنی بر اعطای مجوز حق فروش آثار ماندلا به وکیل وی اسماعیل ایوب را لغو نمایند .

سخنان جالب تابش
فرارو: محمدرضا تابش نماینده اصلاح طلب مجلس درباره علت نامزد نشدن خاتمی در انتخابات گفت: خاتمی آدم سیاست مداری بود که تصمیم گرفت نیاید.

زیباکلام: رفسنجانی خیلی محترمانه تایید صلاحیت نشده
صادق زیباکلام از حامیان سرسخت آقای هاشمی‌رفسنجانی، از ردصلاحیت او خبر داده و همزمان به حمایت تمام‌قد از این شخصیت پرداخته؛ تا جایی که انقلاب را فرزند هاشمی توصیف کرده است! به گزارش جهان، زیباکلام در گفت‌وگویی به بررسی شایعه رد صلاحیت هاشمی پرداخته است. زیباکلام گفته است: همه شواهد و قرائن نشان می‎دهد آقای‌ هاشمی خیلی محترمانه رد صلاحیت شده‎اند، یعنی به دلیل سن بالا و تشکیک شورای نگهبان در توانایی ایشان برای برعهده گرفتن فعالانه وظایف ریاست‌جمهوری، ردصلاحیت شده‎اند ولی من فکر می‎کنم می‎شد به نحو دیگری هم به آقای‌ هاشمی گفت شما نباید در انتخابات شرکت کنید. یعنی می‎شد به آقای هاشمی بگویند شما کاندیدا نشو. خیلی بعید می‌دانم حکم حکومتی به نفع آقای هاشمی صادر شود. اگر قرار بود که ایشان به انتخابات برسند، خود شورای نگهبان ایشان را تایید صلاحیت می‌کرد.
وی افزود: هاشمی با این رد صلاحیت، دلش غنج می‌زند و قند در دلش آب می‌شود! باور کنید هاشمی از رد صلاحتیش قلبا خوشحال خواهد شد؛ برای اینکه آقای هاشمی تحت فشار شخصی زیادی قرار گرفته بودند تا سرانجام کاندیدا شدند. این طرفدار آقای هاشمی در اظهارنظری جالب هم گفت: نظام و انقلاب مردمک چشم هاشمی‌اند! آقای هاشمی مثل کسی است که برای نجات بچه‎اش هر کاری که می‌توانسته انجام داده است. حتی کلیه‎اش را هم فروخته است ولی معالجات متاسفانه جواب نداده است!

تلویزیون ممنوع‌التصویر ام کرد
تابناک: طی روزهای گذشته دستورالعملی به برنامه‌سازان صدا‌و‌سیما ارسال شده که در آن پخش نام و تصاویر نامزدهای شورای شهر ممنوع اعلام شده است. در میان این اسامی نام مصطفی زمانی بازیگر نقش یوسف پیامبر نیز به چشم می‌خورد. مصطفی زمانی با انتقاد از عملکرد صدا‌و‌سیما نامزدی‌اش در انتخابات شورای شهر را تکذیب کرد و گفت: «نمی‌دانم صدا‌و‌سیما با استعلام از کدام مرجع این اخبار نادرست را دریافت کرده و متعاقباً نام و تصاویر من را حتی در تیزرهای فیلم «ملکه» حذف کرده است.»

اقدام ضد اسلامی آذربایجان
مهر: رسانه های غربی از محکوم شدن 10 نفر از معترضان به ممنوعیت حجاب در جمهوری آذربایجان در مدارس این کشور به زندان خبر
 دادند.

خاطره حجت‌الاسلام قرائتی از عزل عجیب یک استاندار
رئیس ستاد اقامه نماز، دوشنبه‌شب در برنامه تلویزیونی پایش حضور یافت و با اشاره به خاطره‌ای از برگزاری اجلاس نماز در یکی از استان‌ها گفت: در جلسه‌ای با حضور استاندار میهمانان را معرفی کردیم. وقتی نام یکی از میهمانان را بردم استاندار برآشفته شد و گفت اگر ایشان بیاید مرا عزل می‌کنند. به گزارش خبر، قرائتی با اشاره به اینکه آن استاندار بعدا عزل شد، گفت: نباید صرف اینکه از یک نفر خوشمان نمی‌آید فضایی اینطوری ایجاد شود.
وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن گفت: مورچه‌ای خطاب به حضرت سلیمان(ع) گفت تو و لشکرت شعور ندارید و آن پیامبر خدا به او لبخند زد. پاسخ دادن به اعتراض‌ها و انتقادها باید اینگونه باشد. وی در این برنامه تلویزیونی گفت: اختلاف‌سلیقه یک نعمت است ولی باید مواظب باشیم درگیری و تخریب نباشد. رئیس ستاد اقامه نماز تصریح کرد: بعضی‌ خط قرمزها سلیقه‌ای است. چه دلیلی دارد بعضی‌ها که به شما نزدیک هستند مصونیت داشته باشند؛ این برای زمان شاه است.

خاطره‌ شریعتمداری از رهبر انقلاب
محمد شریعتمداری در جمع اعضای ستاد انتخاباتی خود به بیان خاطره‌ای از دیدار همکاران دولت اصلاحات با مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: روزی با جمعی از همکاران عضو دولت، خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی رسیدیم و به مناسبتی، ایشان خاطره‌ای تعریف کردند که به نظرم بسیار مهم و شنیدنی بود.
ایشان گفتند حتی با دوست نیز به داخل جهنم پا نگذارید. به گزارش ایسنا، این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: روزی با جمعی از همکاران عضو دولت، خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله العالی رسیدیم و ایشان در این دیدار فرمودند مدت‌ها پیش با دوستانی در درس اخلاق آیت‌الله طباطبایی قمی شرکت می‌کردیم. روزی ایشان در درس اخلاق فرمودند: دوست یا رفیق عنصر بسیار باارزشی است. قدر آن را بدانید و در دوستی‌هایتان پایداری کنید. با دوستتان با رفیقتان اگر لازم شد تا در جهنم هم بروید و دست از رفاقتش بر ندارید. اما خوب دقت کنید، به هیچ‌وجه با او به داخل جهنم پا نگذارید. ایشان همچنین فرمودند: این بحث اخلاقی در زندگی اجتماعی بسیار برای انسان درس‌آموز است و من توصیه می‌کنم، دوستانم به این مساله مهم بها بدهند و البته به قسمت اخیر این درس اخلاقی که می‌گوید، با او پای در جهنم نگذارید نیز خوب دقت کنند.

دست و پا زدن عربستان پس از شکست تکفیری‌ها در سوریه
رژیم عربستان سعودی با انتشار اطلاعیه‌ای ادعا کرد یک شبکه جاسوسی متشکل از 10 نفر را به جرم جاسوسی برای ایران بازداشت کرده است.رژیم سعودی مدعی است 2 تن از این افراد که تابعیت ترکی و لبنانی دارند، جاسوس ایران بوده‌اند. پیش از این نیز رژیم آل‌سعود با شایعاتی از این دست، سعی در تخریب وجهه جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای اثبات ادعای مداخله ایران در امور داخلی کشورهای منطقه داشته است که به نظر می‌رسد علت اصلی آن، شکست سنگین تروریست‌های تکفیری مورد حمایت این رژیم در سوریه از دست رزمندگان محور مقاومت اسلامی باشد.

دارایی ایرانی‌ها در بانک‌های کویت مسدود می‌شود
شنیده شد که بانک مرکزی کویت دستور مسدود شدن حساب‌ها و دارایی‌های ویژه ایرانیان را در بانک‌ها، موسسات سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تجاری این کشور صادر کرد. نامه به نقل از الانباء کویت نوشت؛ بانک مرکزی کویت در روز دوشنبه به تمامی بانک‌ها، موسسات سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تجاری این کشور دستور داد تا برخی از حساب‌ها و دارایی‌های ویژه برخی از شهروندان و نهادهای ایرانی را به دلیل برنامه هسته‌ای این کشور مسدود کنند. بانک مرکزی کویت با استناد به تصمیم کمیته تحریم‌های بین‌المللی 1373 در سال 2006علیه برنامه هسته‌ای ایران، اسامی اشخاص و نهادهای ایرانی که باید حساب‌های آنها در بانک‌ها و موسسات این کشور بلوکه شوند را اعلام کرد.


مذاکره کری در عمان درباره ایران
شنیده شد که مقامات آمریکایی گفتند که جان کری برای امضای قراردادی تسلیحاتی و مشورت درباره ایران راهی عمان می‌شود. ایسنا نوشت: خبرگزاری رویترز با اشاره به این خبر افزود: یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران همراه جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در هواپیمای حامل وی به مقصد عمان گفت که انتظار می‌رود عمان یادداشت تفاهم خرید سیستم‌های زمینی دفاع هوایی که به حفاظت در برابر حملات موشکی با پهپادها کمک می‌کند را امضا کند.

اتهام تازه عربستان به ایران
شنیده شد که رژیم عربستان سعودی با انتشار اطلاعیه‌ای ادعا کرد یک شبکه جاسوسی متشکل از 10 نفر را به جرم جاسوسی برای ایران بازداشت کرده است. مشرق نوشت: رژیم سعودی مدعی است دو نفر از این افراد که تابعیت ترکی و لبنانی دارند، جاسوس ایران بوده‌اند. پیش از این نیز رژیم آل‌سعود با شایعاتی از این دست، سعی در تخریب وجهه جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای اثبات ادعای مداخله ایران در امور داخلی کشورهای منطقه داشته است که به نظر می‌رسد علت اصلی آن، شکست سنگین تروریست‌های تکفیری مورد حمایت این رژیم در سوریه از دست رزمندگان محور مقاومت اسلامی باشد.

پیشتازی اصلاح‌طلبان در نظر سنجی شوراها
شنیده شد که لیست اصلاح‌طلبان در یک نظرسنجی پیشتاز انتخابات شوراهاست. خبرآنلاین اقدام به برگزاری نظرسنجی با این سوال که «به نظر شما اقبال مردم تهران به کدام فهرست انتخاباتی شوراها بیشتر است؟» کرده است که اصلاح‌طلبان با 5/81درصد اول هستند و پس از آنها چهره‌های نزدیک به شهردار 3/9 درصد، لیست متحد اصولگرایان 7/6 درصد و چهره‌های نزدیک به دولت 5/2 درصد را به خود اختصاص داده‌ اند.

انصراف واعظ‌زاده تکذیب شد
شنیده شد که ستاد مردمی انتخاباتی واعظ‌زاده خبر برکناری وی از انتخابات ریاست‌جمهوری را تکذیب کرد. تسنیم نوشت: ستاد مردمی انتخاباتی صادق واعظ‌زاده از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در اطلاعیه‌‌ای اعلام کرد که خبر انصراف وی از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری صحت ندارد. پیش‌تر برخی سایت‌های خبری از انصراف وی خبر داده بودند.

ابوترابی‌فرد به کوچک‌زاده:مجلس که میدان نیست
شنیده شد که نایب‌رئیس مجلس خطاب به کوچک‌زاده گفت: مگر مجلس میدان است که می‌گویید آن را به هم می‌ریزم. فارس نوشت: در جلسه علنی صبح دیروز مجلس مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران پیشنهادی را برای بازگشت به لایحه دولت در یکی از بندهای بودجه مطرح کرد که قاضی‌پور طی سخنانی با این پیشنهاد مخالفت کرد و افزود: اگر به لایحه دولت برگردیم پول را به دست مفت‌خوران داده‌ایم.
کوچک‌زاده در واکنش به این سخن قاضی‌پور به ابوترابی‌فرد گفت که باید به من اجازه صحبت بدهید و اگر این کار را نکنید مجلس را به هم می‌ریزم. ابوترابی‌فرد هم با صدای بلند به کوچک‌زاده گفت یعنی چی که مجلس را به هم می‌ریزم مگر اینجا میدان است. منظور آقای قاضی‌پور به شما نبود. این سخنان ابوترابی‌فرد و کوچک‌زاده برای دقایقی مجلس را به حاشیه کشاند.

برخورد با طلابی که خارج از مقررات حوزه معمم شوند
شنیده شد که معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به ضابطه‌مند شدن تلبس طلاب، اظهار داشت: براساس آیین نامه ابلاغی از سوی شورای عالی حوزه، مدیریت‌های استانی فعالیت جدیدی را جهت ساماندهی تلبس طلاب آغاز کردند و هم‌اکنون در سراسر کشور نظارت جدی‌تری بر اجرای آیین‌نامه ابلاغی صورت می‌گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی درگفت وگو با خبرگزاری حوزه یادآور شد: طرح اعطای مجوز تلبس توسط مدیریت‌های استانی از جمله برنامه‌هایی است که آماده شده و امیدواریم به زودی بتوانیم این طرح را نهایی کنیم و استان‌ها بتوانند در این زمینه به‌طور مستقل ایفای نقش کنند. وی خاطرنشان کرد: باکسانی که خارج از این سیستم ملبس شوند، برخورد خواهد شد و معاونت آمار و بررسی و دادگاه ویژه روحانیت به عنوان مقامات مسئول، به تخلف آنان رسیدگی خواهند کرد.

نظر نعیمه اشراقی درباره کهولت سن
شنیده شد که نعیمه اشراقی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه کهولت سن هاشمی رفسنجانی، بهانه خوبی نیست، اظهار داشت: کهولت سن چیزی نیست، چرا که قانون اجازه کاندیدا شدن برای انتخابات ریاست‌جمهوری را در این سن می‌دهد. تسنیم نوشت: وی افزود: اگر هاشمی رد ‌شود، از طرق قانونی پیگیری خواهد کرد، هر چند فکر نمی‌کنم که وی اعتراضی در این باره داشته باشد.

به احمدی نژاد هشدار داده بودم
خبرآنلاین: محسن رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به اینکه آیا مواردی بوده که به آقای احمدی نژاد پیشنهاد کنید؟ گفت: در رابطه با بحث ارز حدود 7 ماه قبل از این که ارز از کنترل خارج شود بنده اعلام خطر کردم که ذخایر ارزی را باید مدیریت کرد.و نامه نوشتم. حضوری هم با آقای احمدی نژاد حرف زدم.

قرائت کیفرخواست بانک آریا در دادگاه
شنیده شد که وکیل یکی از متهمان پرونده بانک آریا از قرائت کیفرخواست ۱۳۱ صفحه‌ای در نخستین جلسه دادگاه این بانک خبر داد و گفت: جلسه بعدی روز شنبه برگزار می‌شود. فرهاد‌شهبازوار اظهار داشت: در جلسه دیروز تمام زمان دادگاه به قرائت کیفرخواست 131 صفحه‌‌ای از سوی دو تن از نمایندگان دادستان گذشت. شهبازوار با اشاره به برگزاری غیرعلنی دادگاه بانک آریا گفت: خوشبختانه برخورد قاضی با طرفین پرونده بسیار خوب بود و از آنجایی که تعداد متهمان در این پرونده زیاد است قاضی تصمیم گرفته دادگاه را با حضور متهمان به صورت 4یا 5 نفره برگزار کند. وی در ادامه تصریح کرد: جلسه بعدی دادگاه روز شنبه و با حضور وکلای متهمان ردیف اول و دوم برگزار می‌شود.

مجوز دولت برای واردات 20هزار گوسفند رمانف
بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، مسئولان دولتی چندی پیش با ابلاغ بخشنامه ای به وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاههای ذی ربط مجوز ورود 20 هزار گوسفند نژاد رمانف و نگهداری از آنها در مراکز اصلاح نژاد را صادر کرده اند. همچنین بر اساس این بخشنامه مقرر شده پنج میلیون هکتار مرتع به دامداران سراسر کشور به شرط احیای این مراتع واگذار شود که مشکلات قانونی زیادی به همراه دارد.

بازداشت هرکول ها در پارتی‌شبانه
مشرق: برادرانی که در بدنسازی بسیار مشهور بوده و در شمار قهرمانان سال های اخیر به شمار می رفته اند، در یک میهمانی شبانه بازداشت شده اند. گفته می شود این اتفاق برای نخستین بار نبوده و آنها در این زمینه دارای سابقه هستند.

نامزدها درست حرف بزنند
جهان: آیت‌ا... جوادی‌آملی از مراجع عظام تقلید با توصیه به نامزد های ریاست جمهوری مبنی بر درست حرف زدن و حرفِ درست زدن گفت: اگر اشکالی وجود دارد، باید محترمانه و با استدلال گفته شود.

اعتراف جالب دختر امیر قطر
تسنیم: دختر امیر قطر به حمایت پدرش از تروریست‌ها در جریان بحران سوریه اعتراف کرد وگفت: به نظر می‌رسد که زمان انگشت گزیدن‌های حامیان تروریست‌های سوری آغاز شده است.

پرداخت 4 نوع کارت هدیه توسط یک مسئول طی یک ماه
بر اساس گزارش ذی حسابی یکی از نهادهای مهم فرهنگی و آموزشی کشور، رییس این نهاد که اخیرا با سررسید بخش زیادی از وام های مجموعه خود مواجه شده 4 نوع هدیه شامل 100 هزار تومان به تمامی کارکنان زن، 150 هزار تومان به مسئولان بخش آموزشی به عنوان روز معلم، 100 هزار تومان به مناسبت روز روابط عمومی به مدیران و کارکنان این بخش و 100 هزار تومان به مناسبت روز پدر به همه پدران این نهاد پرداخت کرده است.
حیف است رئیس‌جمهور با خاطره‌ای ناخوشایند به پایان برسد
محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با مهرگفت: با توجه به پایان دولت احمدی‌نژاد انتظار می‌رود در این دو سه ماه پایانی عمر دولت آقای احمدی‌نژاد به نحوی رفتار کند که کدورت‌هایی که بین وی و سایر مسئولان به‌وجود آمده است، برطرف شود.وی تصریح کرد: احمدی‌نژاد باید شائبه‌هایی که درخصوص حمایت وی از جریان انحرافی و برخی از متهمان فساد اقتصادی به‌وجود آمده است، برطرف کند و پایبندی خودش را به قانون نظام اسلامی و ولایت فقیه بیش از گذشته به اثبات رساند.
دهقان ادامه داد: حیف است رئیس‌جمهور کشور بعد از هشت سال با خاطره‌ای ناخوشایند و کدورت کارش را به پایان برساند.وی در ادامه بیان کرد: اگر آقای احمدی‌نژاد برخی رفتارهایی که در این چند ماه گذشته داشته را تغییر دهد، همچنان به عنوان یک رئیس‌جمهور تحول گرا در خاطره‌ها باقی خواهد ماند.اکنون با رد صلاحیت مشایی دیگر جایی برای ادامه حمایت از وی باقی نمانده است.

انتقاد کوچک‌زاده از مطهری
فارس: مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران با بیان اینکه اصولگرایی حق است و در طول تاریخ حق مظلوم بوده است، گفت: از مظلومیت‌های اصولگرایی این است که مطهری خود را اصولگرا می‌داند.

اصولگرایان یک نامزد دارند
مهر: علی اکبر ولایتی عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به این سوال که سرانجام قالیباف به نفع جلیلی کنار خواهد کشید، گفت: وا... نمی‌دانم! اما در نهایت از میان اصولگرایان تنها یک نفر نامزد می‌شود.

نامزدها گول پلوی خود را نخورند
خبرآنلاین: حجت‌الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: نامزدها گول پلوی خود را نخورند؛ آنقدر هستند که پلوی نامزدها را می‌خورند اما به او رای نمی‌دهند. وی همچنین گفت: اینکه الان چیزی نگوییم و زمان انتخابات سند و عکس رو کنیم خیلی نامردی بوده و نشانه پستی است.

پرهیز از «تخریب دیگران» به جای «اعلام برنامه‌های خود»!
پرویز کاظمی اولین وزیر رفاه دولت نهم و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت‌وگوبا عصر ایران گفت:آنهایی که به عنوان کاندیدا وارد بحث مهم انتخابات شده‌اند، باید بدانند که به گفته حضرت امام صادق «مومن آن کسی است که در جای لغزنده قرار بگیرد، اما نلغزد.» وی افزود: جناب آقای عزت‌الله انتظامی در کنار اینکه پیرمردی محترم است، یکی از فرهیختگان دنیای هنر به شمار می‌رود. متاسفانه در آخرین روز ثبت‌نام شاهد این بودیم که از این چهره ارزشمند استفاده ابزاری شد؛ آیا اگر این افراد بعدا به پاستور راه پیدا کردند، می‌توانند چنین خاطره‌ای را از ذهن مردم پاک کنند؟ با تاسف باید گفت که «تخریب دیگران» جای «اعلام برنامه» را در فعالیت‌های تبلیغاتی- انتخاباتی گرفته است.

نظر حیدری درباره اجرای مناظره ها
جهان: مرتضی حیدری مجری معروف در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برای اجرای برنامه‌های مناظره‌، مذاکره‌ای با او انجام شده است؟ گفت: فعلا هیچ صحبتی در این زمینه با من انجام نشده است، اما کمال افتخارم است که این مسؤولیت را داشته باشم.

کشته شدن فرمانده کل جبهه النصره
قدس آنلاین: شبکه خبری المیادین روز گذشته در خبری فوری گزارش داد که ابوعمر، فرمانده کل جبهه النصره در عملیات ارتش سوریه در القصیر کشته شده است.

انتشار شب نامه‌اهانت آمیز برای تخریب رفسنجانی
طرح تخریب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به اهواز هم رسید. برخی محافل و افراد شناخته شده افراطی در این شهر با انتشار شب نامه‌های حاوی مطالب دروغ و اهانت آمیز و تشکیل جلسات، در میان سکوت نهادهای ناظر، مشغول این اقدام خلاف اخلاق و قانون هستند. اقدامات این افراد، که بدون توجه به توصیه‌های علمای دینی مبنی بر رعایت اخلاق و تقوا در حمایت از کاندیداها، انجام می‌شود، خوشبختانه در اقشار مختلف به ویژه جوانان تأثیری ندارد و حتی درمواردی اثر معکوس می‌گذارد.

پرداخت ماهانه 156 هزار تومان به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد
* معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه ماهانه 156 هزار تومان به هر خانواده نیازمند پرداخت می‌شود، گفت: حداقل نیاز خانواده‌ها ماهانه 640 هزار تومان است که مابین این دو رقم نیاز حداقلی خانواده‌های نیازمند است.
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، "سعید ستاری" در جلسه شورای مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد با اعلام اینکه استان یزد در سال گذشته مقام سوم کشوری را در جذب مشارکتهای مردمی کسب کرده است، افزود: شناسایی و ایجاد مراکز نیکوکاری، حامی‌یابی جهت کلیه طرحهای مشارکتی و ساماندهی و تجهیزات شبکه‌های نیکوکاری در سطح استانها را از جمله برنامه‌های این حوزه در سال 92 عنوان کرد. وی خواستار کمک هرچه بیشتر مردم و مسئولین برای رفع نیاز خانواده‌های نیازمند شد.

نفوذ موساد در کشورهای همسایه
جهان: حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه سازمان موساد در تمامی کشورهای همسایه نفوذ کرده است، گفت: سازمان موساد در همه جا لانه درست کرده، تیم تشکیل داده و مسلح شده است تا امنیت ما را از بین ببرد و بین مسلمانان تفرقه بیندازد.

واکنش بروجردی به یک شایعه
تابناک: علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر شایعاتی در خصوص برکناری وزیر کشور در آستانه انتخابات گفت: هیچ اتفاقی در روند انتخابات نخواهد افتاد و بر اساس ساز و کار قانونی روند انتخابات به خوبی پیش خواهد رفت.

 اخبار کوتاه    
  *«محمدرضا صادق» مشاور حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی با اشاره به نتایج اعلام‌شده احراز صلاحیت شورای نگهبان گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دنبال این نیست که خودش را بر مردم تحمیل کند. آقای هاشمی مطیع  قانون است و در چارچوب‌های نظام کار کرده و دنبال این است که اهداف انقلاب پیش برود.
  * بر اساس اخبار رسیده، اختلافات شدیدی میان تروریست‌ها در القصیر به‌ویژه میان تروریست‌های وابسته به کشورهای خلیج‌فارس، چچنی‌ها و لیبیایی‌ها رخ داده است. علت این اختلافات این است که هر یک، مسئولیت شکست در برابر ارتش سوریه را برگردن دیگری می‌اندازد و این اوضاع سبب ضعف و فرار آن‌ها به فرودگاه «الضبعه» شده است. برخی منابع نیز از فرار تروریست‌ها با لباس زنانه از القصیر خبر دادند.
 * در پی محرز شدن عدم احراز صلاحیت آقای هاشمی برای انتخابات ریاست‌جمهوری، شبکه ساماندهی شده در فتنه ۸۸ بار دیگر از سوی مهدی هاشمی رفسنجانی راه‌اندازی شد. بر اساس اخبار دریافتی، طی طراحی به عمل آمده، این شبکه در سطح گسترده خبر کذب تأیید صلاحیت هاشمی رفسنجانی را با وجود اطلاع از عدم تأیید صلاحیت قطعی وی توزیع و منتشر کرد و از طریق تماس‌های تلفنی با مراکز مختلف، ارسال پیامک و... به این شایعه دامن زد.
 * رژیم عربستان سعودی با انتشار اطلاعیه‌ای ادعا کرد یک شبکه جاسوسی متشکل از ۱۰ نفر را به جرم جاسوسی برای ایران بازداشت کرده است. رژیم سعودی مدعی است دو تن از این افراد که تابعیت ترک و لبنانی دارند، جاسوس ایران بوده‌اند. پیش از این نیز رژیم آل‌سعود با شایعاتی از این دست، سعی کرده  وجهه جمهوری اسلامی ایران را تخریب و ادعای مداخله ایران در امور داخلی کشورهای منطقه را اثبات کند که به‌نظر می‌رسد علت اصلی آن، شکست سنگین تروریست‌های تکفیری مورد حمایت این رژیم در سوریه از رزمندگان محور مقاومت اسلامی باشد

https://shoma-weekly.ir/7amkJJ