گفته می‌شود که...

نظرسنجی‌های جدید انتخاباتی / احتمال کناره گیری حداد عادل / خودداری یکی دیگر از نامزدها ازحضور در مناظره انتخاباتی / کپل با بنز می اید! / نهضت «دیدید گفتیم»/ و ...


حرکت در سایه!
  طبق گفته برخی منابع آگاه، ستاد یکی از نامزدها انجام عملیات روانی گسترده در حوزه اقتصادی، آموزش عالی، فضای دانشجویی و جامعه هنرمندان را در دستور کار دارد. محور اتخاذ شده از سوی این ستاد، مانور بر حیثیت از دست رفته و تخریب‌شده هنرمندان(!) در سال‌های اخیر است که برای جذب هنرمندان در نظر گرفته شده است. همچنین به‌زودی قرار است حمایت از استادان و هیئت‌های علمی غرب‌گرا با عنوان احیای هویت و شرافت از دست رفته استادان در آموزش عالی(!)از سوی این طیف انتخاباتی کلید بخورد. در فضای دانشجویی نیز تحقق حرمت و آزادی از دست رفته(!) دانشجویان، محور اصلی این عملیات روانی است. این در حالی است که بیشترین انحصار گفتمانی و همچنین بیشترین تورم (دو بار تورم 300 درصدی) در زمان این جریان رخ داده است.

نتایج جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی
  آخرین نظرسنجی یکی از معتبرترین مراکز نظرسنجی کشور که با پرسش از 164 هزار نفر از 31 شهرستان مرکز استان‌  و 70  شهرستان و 140 روستا در سراسر کشور که به‌تازگی انجام شد، به شرح زیر است: حدود 6/69 درصد از پرسش‌شوندگان تصمیم گرفته‌اند در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کنند و 7/13 درصد اعلام کرده‌اند مشارکت نخواهند کرد. طبق این نظرسنجی، بیشترین مشارکت در استان خراسان جنوبی با 8/86 درصد و کمترین میزان مشارکت مربوط به استان کرمان با 3/53 درصد است. بر اساس این نظرسنجی، رأی مردم به مجموعه طیف‌های اصول‌گرایان شامل ابوترابی، باقری لنکرانی، جلیلی، حدادعادل، زاکانی، قالیباف و ولایتی جمعاً 43 درصد و مجموعه اصلاح‌طلبان شامل روحانی، عارف، کواکبیان و هاشمی 1/32 درصد و مستقلان شامل رضایی و سعیدی‌کیا جمعاً 2/5 درصد و نامزدهای تحت حمایت رئیس‌جمهور 8/4 درصد است. 9/14 درصد نیز هنوز تصمیمی نگرفته‌اند.

خودداری یکی دیگر از نامزدها ازحضور در مناظره انتخاباتی
یکی از نامزدهای ریاست جمهوری گفت که قصد ندارد در مناظره‌های زنده تلویزیونی صدا و سیما شرکت کند.به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، امسال هنوز برگزاری مناظره‌ها در هاله‌ای از ابهام است. یکی از دلایل آن نیز تعداد کاندیداهایی است که ثبت نام کرده‌اند. البته وجود برخی حاشیه‌ها در مناظره گذشته نیز مزید بر علت است و همین امر موجب شد تا رسانه ملی در این مورد کمی دست‌به عصا تر حرکت کند.
بر اساس اخبار یکی از نامزدهای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع برخی نزدیکان خود اعلام کرده است که در مناظره های تلویزیونی شرکت نخواهد کرد! رایزنی ها برای متقاعدکردن وی برای شرکت در مناظره ها ادامه دارد.وی علت این کار خود را اینطور اعلام کرده است که این مناظره ها برخلاف مصلحت کشور است و سودی برای کشور و مردم ندارد و ممکن است سخنانی از سوی مناظره کنندگان بیان شود که امیدواری مردم به نظام را کم کند.
 نهضت «دیدید گفتیم»
حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: جریان معروف به فتنه فرصت را برای خود غنیمت شمرده و مشکلات اقتصادی را محور قرار می‌دهد تا اثبات کند آنچه می‌گفته درست است و به تعبیری نهضت «دیدید گفتیم» را راه بیندازد.

پستچی تنبلی که نامه ها را انبار می کرد
پستچی روستای مورسا در جزیره ساردنی ایتالیا به اندازه ای تنبل بود که به جای توزیع نامه های ساکنان روستا آنها را در یک گاراژ انبار می کرد.به گزارش خبرگزاری فرانسه، جیانی کارلو افسر نیروهای کارابینیه ری این منطقه گفت که از مدتها قبل اهالی روستا به پلیس شکایت می کردند که برخی از نامه ها و مدارک مهم خود را دریافت نمی کنند.وی افزود: ما به خانه پستچی روستا رفتیم و در گاراژ بیش از 400 کیلو نامه و فاکتور را که به دقت و براساس موضوع مرتب شده بودند ، کشف کردیم. برخی از نامه ها تاریخ سال 2009 را داشتند.پستچی 50 ساله این روستای 2000 نفری در شمال جزیره ساردنی ایتالیا در صورت محکومیت با مجازات سه سال زندان مواجه است.

باج گیری چند نماینده از مسوولان
مرتضی تمدن با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از استانداری تهران نکات جالبی را در گفتگو با فارس مطرح ساخته است .او گفته است: با تمام وجود از تحقیق و تفحص استقبال می‌کنیم و اطمینان داریم به گونه‌ای در خصوص عملکرد مجموعه خانواده استانداری و فرمانداری اقدام کرده‌ایم که نتیجه این تحقیق و تفحص نمره 20 است.
تمدن خاطرنشان کرد: بنده قبل از اینکه تحقیق و تفحص در صحن علنی مجلس مطرح شود به بعضی از نمایندگان که به دنبال این تحقیق و تفحص بودند گفتم که این موضوع تهدید و تفحص عنوان می‌شود ولی وقتی مجلس رای داد؛ به آن احترام می‌گذاریم.
استاندار تهران یادآور شد: آن نماینده مجلسی که وظیفه قانونگذاری و نظارت را برعهده دارد؛ مستقیم در عزل و نصب مدیران اجرایی ورود پیدا می‌کرد و سپس برای مسئولان کشور خط و نشان می‌کشید و تهدید می‌کرد.
وی با بیان اینکه این سوء استفاده‌ها در شأن یک نماینده مجلس نیست گفت: ساحت و اقتدار مجلس باید مبرا از اینگونه مسائل باشد که نماینده فقط به دغدغه شخصی خود بپردازد.
استاندار تهران تصریح کرد: نماینده‌ای که به خود اجازه می‌دهد مستقیم در امور اجرایی دخالت غیرقانونی کند و برای مسئولان خط و نشان بکشد، تهدید کند و از مکانیزمی که قانون برای بحث قانونگذاری پیش‌بینی کرده است از این موارد به نفع شخصی استفاده کند این نماینده باید در مقابل خدا و مردم پاسخگو باشد که چرا از این مکانیزم‌ها به نفع منافع شخصی استفاده می‌کند.

گران‌ترین بلیت قطار مسافری ایران
سرپرست معاونت امور مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه قطار شوشتر - مشهد متعلق به شرکت راه آهن حمل و نقل با قیمت 76 هزار تومان گران ترین بلیت قطارهای مسافری است، گفت: این قطار در مالکیت شرکت راه آهن حمل و نقل وابسته به صندوق پس انداز کارکنان راه آهن است که به عنوان یک مالک جدید نخستین قطار خود را راه اندازی کرده است.غضنفر فولادی با اشاره به افتتاح 3 ترن ست و 12 واگن در روز گذشته، اظهار داشت: این قطار برای مسیر شوشتر - مشهد در نظر گرفته شده که بلیت آن 76 هزار تومان است که گران ترین بلیت در مجموعه قطارهای مسافری محسوب میشود.وی افزود: قیمت بلیت از شوشتر به تهران 39 هزار تومان و از تهران به سمت مشهد 45 هزار تومان است که مجموع آن بیش از 76 هزار تومان می شود اما اگر مسافر یکسره از شوشتر به مشهد سفر کنند همان 76 هزار تومان را می پردازد.

نایاب شدن دستمال توالت در یک کشور
با نایاب شدن دستمال توالت در ونزوئلا و حمله مردم به فروشگاهها برای خرید انی محصول، دولت مادورو اعلام کرد به زودی 50 میلیون رول دستمال توالت و 760 تن مواد غذایی از جمله کره و شکر وارد کشور می شود.

نخستین تلفن همراه بریل جهان
افراد دچار اختلالات بصری از این پس قادر خواهند بود با استفاده از نخستین تلفن همراه هوشمند با خط بریل، علاوه بر دریافت پیام‌های متنی، از مجلات و روزنامه‌های معمولی استفاده کنند. محققان هندی برای طراحی صفحه نمایش این تلفن همراه هوشمند از فناوری Shape Memory Alloy استفاده کردند که امکان شکل‌گیری فلز روی صفحه نمایش را فراهم می‌کند. زمانی که کاربر نابینا یا کم بینا، ایمیل یا پیام متنی را بر روی تلفن همراه هوشمند خود دریافت می کند، زبان متن بصورت خودکار به خط بریل ترجمه شده و سپس با کمک این فناوری، شبکه‌ای از پین‌های تعبیه شده در زیر صفحه نمایش تغییر شکل داده و خطوط بریل ایجاد می‌شود. این بدان معناست که تا چند سال آینده امکان تبدیل تصاویر به متن نیز بوجود خواهد آمد.

کپل» شهر موشها با بنز می اید!
شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی سه شنبه 24 اردیبهشت ماه برگزار شد و برای یک پروژه پروانه ساخت سینمایی صادر کرد. در این جلسه تنها برای فیلم «شهر موش ها 2» به تهیه کنندگی علی سرتیپی و منیژه حکمت پروانه ساخت صادر شد.طبق شنیده ها «شهر موش ها 2» در فضایی کاملا متفاوت از قسمت اول این فیلم ساخته خواهد شد. گفته می شود موش های داستان بزرگ شده اند و هر کدام در جامعه امروز درگیری هایی دارند. مثلا شخصیت «کپل» حالا صاحب یک مرسدس بنز است!

 شیمون پرز: به مردم ایران فشار بیاورید اما حکومت را متهم کنید!
رئیس رژیم صهیونیستی از مقامات غربی خواست در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری به مردم ایران فشار بیاورند.
شیمون پرز در دیدار وزیر خارجه آلمان خواستار آن شد که در آستانه انتخابات ایران فشار تحریم‌ها برای ایجاد نارضایتی در مردم افزایش یابد. به گزارش سایت آروتزشوا، پرز در دیدار با گیدو وستروله اظهار داشته تا زمانی که ایران به فعالیت‌های هسته‌ای خود ادامه می‌دهد، نباید هیچ‌گونه مصالحه‌ای با این کشور انجام بگیرد. پرز می‌افزاید: «ایران و سوریه موضوعاتی مرتبط هستند. ایران در آستانه انتخابات است و ممکن است تحریم‌ها تأثیر داشته باشد. تحریم‌ها و فشارها باید در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران افزایش یابد. ما همچنین باید بگوییم که ما علیه مردم ایران نیستیم و این مقامات ایران هستند که مردم را به رنج می‌کشند»(!)

تاج‌زاده؛ از تحریم انتخابات تا حمایت از کاندیدای خاص
مصطفی تاج‌زاده، عضو دوزیست و افراطی احزاب منحله مشارکت و مجاهدین انقلاب، در نامه‌ها و پیام‌های پیاپی که از زندان به بیرون می‌فرستد، تناقضات آشکاری دارد. از جمله ابتدا تنها خاتمی را گزینه اصلاحات معرفی می‌کند و سپس انتخابات را تحریم می‌کند و در آخر از کاندیدایی خاص حمایت می‌کند. به گزارش موسسه راهبردی دیده‌بان، مصطفی تاج‌زاده که به عنوان یکی از فرماندهان خیابانی آشوبگران در فتنه 18 تیر 1378 و همچنین اغتشاشگران فتنه سال 88 معروف است در نامه‌های پیاپی که از زندان به بیرون می‌فرستد تناقضات فاحش و بزرگی دارد.
عنصر دوزیست احزاب منحله و غیرقانونی مشارکت و مجاهدین در اسفندماه سال گذشته طی پیامی که مخاطبش اصحاب فتنه بودند از محمد خاتمی به عنوان تنها گزینه این جریان نام می‌برد و تنها راه‌حل به زعم وی خروج از بحران را حضور همه‌جانبه با محوریت خاتمی می‌داند. ماجرا اما زمانی جالب می‌شود که تاج‌زاده که گفته بود باید در صورت عدم حضور خاتمی انتخابات را تحریم کرد، طی پیامش حمایت همه‌جانبه خود از کاندیدایی که در دقیقه 90 ثبت‌نام کرد را اعلام کرده است و از همه گروهک‌های ضدانقلاب و مطرود امام و انقلاب خواسته انتخابات را تحریم نکرده و به کاندیدای خاص رای دهند. وی در این پیام ضمن خط‌دهی به اصحاب فتنه مبنی بر راه‌اندازی دوباره سازمان‌های اغتشاش و آشوب از آنان می‌خواهد برای رای‌آوری بیشتر وی تلاش و کوشش کنند.

احتمال کناره گیری حداد عادل
شنیده شد که احتمال کناره گیری حداد عادل از انتخابات ریاست جمهوری شدت گرفته است. اخبار محرمانه نوشت؛ بعضی از اخبار مطرح در محافل سیاسی حاکی از آن است که با کاندیداتوری هاشمی و ضرورت وحدت کاندیداهای اصولگرا درخواست حداد عادل برای کناره گیری به سود قالیباف شدت گرفته است. این خبرها حاکی از آنست که احتمال کاندیداتوری او برای ریاست مجلس وجود دارد.اوایل خرداد تکلیف ریاست مجلس هم مشخص خواهد شد.

نظرسنجی‌های جدید انتخاباتی
شنیده شد که در تازه ترین نظرسنجی تلفنی که هفته گذشته انجام شده، به بررسی دیدگاه شهروندان تهرانی درباره یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخته شده است. جهان نوشت؛ نزدیک به 60 درصد پاسخگویان بیان داشته‌اند که قطعاً در انتخابات شرکت خواهند کرد. این در حالی است که 5/28 درصد پاسخگویان نسبت به شرکت خود در انتخابات تردید داشته یا اینکه هنوز تصمیم نگرفته اند. از نظر حدود 47 درصد پاسخگویان اکثر مردم در انتخابات شرکت می‌کنند. 4/14 درصد اظهار کرده‌اند مردم کم و بیش شرکت می‌کنند و از نظر 3/9 درصد آنان تعداد کمی از مردم در انتخابات شرکت می‌کنند. 28 درصد نیز پاسخ نمی‌دانم به این پرسش داده اند.

ممنوعیت حضور کاندیداها در مراسم اعتکاف
شنیده شد که معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به فعالیت جریانهای معنویت گرا در طول مراسم اعتکاف هشدار داد. مهر نوشت؛ حجت الاسلام روحانی‌نژاد درباره مراسم اعتکاف با اشاره به بحث انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری گفت: از آنجا که ملت ایران در آستانه خلق حماسه سیاسی و برگزاری انتخابات شوراها و یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند، توصیه می‌کنیم کاندیداها در طول برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد جهت تبلیغ حضور نداشته باشند و عزیزان مسئول در مساجد مانع برخی بداخلاقی‌های انتخاباتی شوند تا خلوت معتکفین به هم نخورد. وی تأکید کرد: ورود کاندیداها در طول برگزاری مراسم اعتکاف نیز ممنوع است.

بزرگداشت شیخ بهایی با 28 روز تاخیر
شنیده شد که سازمان میراث فرهنگی به دنبال برگزاری همایش‌ها و بزرگداشت‌های متعدد بزرگداشتی را برای شیخ بهایی با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد کرد. مهر نوشت؛ روز سوم اردیبهشت در تقویم ایرانیان روز بزرگداشت شیخ بهایی نامگذاری شده است اما سازمان میراث فرهنگی به دنبال برگزاری همایش‌ها و بزرگداشت‌های متعدد این بار و پس از برگزاری بزرگداشت فردوسی حکیم در روز 25 اردیبهشت ماه، قصد دارد تا روز 31 اردیبهشت(امروز) بزرگداشتی را نیز برای شیخ بهایی برگزار کند منتها با 28 روز تاخیر! سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد که همایش بزرگداشت شیخ بهایی 31اردیبهشت ماه از ساعت 16 الی 19 در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

زاکانی دریافت کمک میلیاردی را تکذیب کرد
شنیده شد که علیرضا زاکانی، داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری و صاحب امتیاز نشریه «پنجره» دریافت مبلغ بیش از یک میلیارد تومان در سال‌های 90 و 91 از سازمان تبلیغات اسلامی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در این نشریه را تکذیب کرد. تابناک نوشت؛ زاکانی در نشست خبری روز یکشنبه خود درباره دریافت بیش از یک‌میلیارد تومان گفت: ما هیچ وقت چنین مبلغی نگرفته‌ایم؛ اگر اسنادی دارید، حتماً این اسناد را منتشر کنید. وی ادامه داد: نکته‌‌ای که وجود دارد، این است که سازمان تبلیغات اسلامی مثل خیلی از جاهای دیگر با ما قرارداد دارد و مابه‌ازای این قرارداد از ما نشریه خریداری می‌کند. نه تنها سازمان تبلیغات بلکه بسیاری از جاهای دیگر از ما نشریه خریداری می‌کنند و قرارداد دارند.

فتوایی از نوع الحنبلی!
جهان: ابوبکر الحنبلی، از اعضای شورای موسوم به شورای علمای مصر در یک سخنرانی گفته است: ازدواج با زنان شیعه رافضی و بهایی حرام است، زیرا همگی کافر و بودایی هستند، اما ازدواج با زنان اهل کتاب خواه یهودی یا مسیحی جایز است!

 نشست هاشمی، روحانی، عارف و مطهری
خبرآنلاین: معاون ستاد تبلیغاتی آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی از دیدار عارف، روحانی، مطهری و پزشکیان با وی خبر داد و گفت که یک شنبه شب گذشته برگزار شد. در همین حال مسؤول روابط عمومی دفتر عارف مدعی شد، وی نشستی با آقای هاشمی رفسنجانی نداشته است.

جریمه نقدی 82 ملوان ایرانی
ایسنا: یک دادگاه جنایی در شهر بوصاصو در سومالی 82 ملوان ایرانی را که به اتهام صید غیرقانونی در آبهای منطقه‌ای این کشور زندانی شده بودند به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد.
دیدار عارف با هاشمی تکذیب شد
شنیده شد که روابط عمومی محمدرضا عارف دیدار وی با هاشمی رفسنجانی را تکذیب کرد. ایسنا نوشت؛روابط عمومی محمدرضا عارف درباره برخی اخبار منتشرشده مبنی بر دیدار محمدرضا عارف و برخی دیگر از چهره‌های اصلاح‌طلب در یکشنبه شب با آیت‌ا... هاشمی،رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: این خبر را تکذیب می‌کنیم و چنین نشستی میان آقای عارف و برخی دیگر از چهره‌ها با آقای‌هاشمی رفسنجانی برگزار نشده است.

اولین سفر انتخاباتی هاشمی به کجاست؟
شنیده شد که آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی، کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر قهرمان به استان خوزستان سفر خواهد کرد. بهار نیوز نوشت؛ رئیس ستاد جوانان اصلاح‌طلب رفسنجانی در خوزستان با اعلام مطلب فوق گفت: از تمامی علاقه‌مندان به همکاری با ستاد جوانان ایشان دعوت می‌کنیم تا با حضور در ستادهای ایشان شرایط خلق حماسه سیاسی و با روی کار آمدن ایشان حماسه اقتصادی را فراهم کنند. وی از جوانان علاقه‌مند به همکاری و ارتباط گیری با ستادهای آیت‌ا... هاشمی دعوت کرد تا با حضور در ستادهای ایشان در موعد قانونی تبلیغات ستادهای این کاندیدای محترم ریاست‌جمهوری را پرشور و حرارت کنند.

6 روزنامه تذکر گرفتند
شنیده شد که هیات نظارت بر مطبوعات ضمن اعلام موافقت اصولی با فعالیت خبرگزاری دفاع مقدس، به 6 روزنامه تذکر داد. فعالیت نخستین خبرگزاری اختصاصی «دفاع مقدس» در آستانه سوم خرداد، روز مقاومت، ایثار و پیروزی و سالروز فتح خرمشهر در جلسه مورخ 30/2/92 هیات نظارت بر مطبوعات مورد موافقت اصولی این هیات قرار گرفت.
 بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، صاحب امتیاز و کاوه اشتهاردی، مدیر مسئولی این خبرگزاری را به عهده دارد. در این جلسه همچنین گزارش عملکرد محتوایی شماری از نشریات مطرح و پس از بررسی مقرر شد به روزنامه‌های «بهار»، «تابناک»، «حزب ا...»، «شهروند»، «کیهان»، «وطن امروز» و فصلنامه «زنده‌رود» به دلیل تخلف از ماده 6 قانون مطبوعات تذکر داده شود.

نامه وزیر ارشاد درباره نحوه ورود بازی های رایانه ای به کشور
بر اساس نامه ای که اخیرا سید محمد حسینی وزیر ارشاد به نهادهای مرتبط با واردات کالا نوشته، از آنها خواسته است واردات و ترخیص بازی‌های رایانه ای صرفا با ارائه مجوز صادره از سوی بنیاد ملی بازی های رایانه ای وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکانپذیر باشد. بر این اساس، مقرر شده ترخیص بازی های رایانه ای بعد از این نیازی به مجوز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نداشته باشد.

پایبندی به تفکر احمدی نژاد
ایرنا:عبدالرضا شیخ الاسلامی گفت: اگر فردی مانند من قرار باشد در شورای اسلامی شهر تهران وارد شود و منشأ اثر باشد به گفتمان عدالت و تفکر احمدی نژاد پایبند است.

 کواکبیان:هر کاری لازم باشد می‌کنیم
خبرآنلاین:مصطفی کواکبیان، فعال اصلاح طلب گفت: باید کار را از دست دولت فعلی خارج کنیم و برای این کار تمام اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

 علت لغو سفرهای احمدی‌نژاد
فرارو: گفته می‌شود که شایعات در خصوص رد صلاحیت مشایی علت لغو سفرهای اخیر دولت است.

همکاری دولت و شهرداری در تبدیل فضای سبز به مسکونی
بر اساس نامه ای که اخیرا از سوی قوه مجریه به شهردار تهران ابلاغ شده، مسئولان دولتی ضمن تایید اقدامات کمیسیون ماده 5 شهرداری مبنی بر تغییر کاربری بخشی از اراضی دارآباد تهران از فضای سبز به مسکونی، مجوز ساخت 6 بلوک ساختمانی که هر کدام می توانند تا 10 طبقه ارتفاع داشته باشند را صادر و به دستگاههای مربوطه ابلاغ کرده اند.

ایرادی در شورای نگهبان باشد، رهبری وارد می‌شود
محمد بیاتیان نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایسناگفت: تکثر کاندیداها در شوراهای شهر و روستا در اقصی نقاط کشور و همچنین تکثر کاندیداها در انتخابات ریاست‌جمهوری خالق حماسه و نشاط سیاسی است.بیاتیان با اشاره به احتمال رد صلاحیت کاندیداهای برخی از جریان‌های سیاسی گفت: بر اساس شنیده‌ها نباید عمل کرد. قدری انتظار تا روز سه‌شنبه مشخص خواهد کرد که کاندیداهای تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان چه افرادی هستند و اگر ایرادی به کار این شورا باشد رهبری همچون دوره‌های قبل وارد خواهند شد و با رویکرد حضور همه سلایق در انتخابات عمل خواهند کرد.

به قدرت رساندن افراد ضد خود!
عباس سلیمی‌نمین در مراسم رونمایی از کتاب 40 شاخص به گزارش فارس، گفت: احمدی‌نژاد با اقداماتی که انجام داده بستری برای به قدرت رساندن نیروهای ضد خود فراهم کرده است و این نشانه بی‌توجهی جامعه به نقش‌هاست. جامعه کم سختی نکشید تا به مسیر اصولگرایی بازگردد. امروز شاهد این معنا هستیم که بستر را در سویی قرار داده که جامعه از بسیاری از موارد روی برگردانده است.مسائل باید تک تک شفاف شود.وی با یاد آوری نوع ورود رحیمی به دولت گفت: رحیمی با دادن اطلاعات شتابزده درباره بیمه و بانک وارد دولت شد، کار شتابزده‌ای در برابر فساد بود. ارائه اطلاعات غلط باعث تمسخر می‌شود.

برادران بزرگتر ، ما را به چاه انداختند
مشرق: محسن رضایی گفت: بعد از جنگ و رحلت حضرت امام(ره) برادران بزرگتر، برادران کوچکتر را در چاه انداختند و کاری که در زمان یعقوب انقلاب نتوانستند انجام بدهند، بعد از امام(ره) انجام دادند، لذا نگرانی هایی که نسبت به ما داشتند منجر به تخریب ما شد.

 زمان تصمیم پزشکیان برای انصراف
خبرآنلاین: مسعود پزشکیان گفت: تصمیم نهایی خود را برای حضور یا انصراف از انتخابات، پس از اعلام نظر شورای نگهبان می‌گیرم.

دو قطبی دولت سازندگی و احمدی‌نژاد تصنعی است
عماد افروغ استاد دانشگاه گفت: بین دولت سازندگی و دولت مستقر در سیاست‌های پراگماتیستی و عمل‌گرایانه و بی‌توجهی به مشورت تفاوتی ندیده‌ام و این قطبیت را تصنعی می‌دانم.وی در گفت وگو با خبرآنلاین در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید تعدد نامزد‌ها در عرصه انتخابات به نفع فضای سیاسی کشور است یا حضور نامزدهای جدی و محدود که رقابت نزدیکی دارند، گفت: مهم تعداد نیست، چرا‌که حتی در نظام حزبی نیز باید جریانات و اشخاص حاضر در صحنه، معرف سلایق مختلف و بالفعل جامعه باشند و واقعیت طیف‌گونه جامعه را بازتاب دهند.این نماینده سابق مجلس هفتم گفت: جامعه ما نه خصلت قطبی‌شد‌گی اقتصادی سرمایه‌داری و نه قطبی شد‌گی سیاسی نظام‌های سوسیالیستی را دارد. اگر امروز جلوی واقعیت طیف گونه جامعه را بگیریم، جامعه را با بحران عقلانیت و بی‌توجهی به شرایط و واقعیت اجتماعی مواجه ساخته‌ایم.

با استخاره فیلم نامزدها را می‌سازم
تسنیم: سعید سهیلی، کارگردان «گشت ارشاد» گفت: تنها با استخاره دوستم که در بیمارستان بستری است، حاضرم فیلم نامزدها را تولید ‌کنم.

عادل: تصمیمی نگرفته ام
الف: غلامعلی حدادعادل، نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برای انتخابات هیأت رئیسه مجلس نامزد می‌شوید یا خیر، گفت: هنوز تصمیمی نگرفتم.

دو مجری مشهور تلویزیون پیمان ازدواج بستند
چند روز دیگر «فرزاد حسنی» و «آزاده نامداری» دو مجری جوان و خوشنام تلویزیون ایران پای سفره عقد خواهند نشست تا بزرگترین اتفاق زندگیشان را کنار یکدیگر جشن بگیرند و پای برگه مهمترین شراکت زندگیشان امضا بیندازند.

 اعلام موجودیت سایت «تکذیب»
رجا: سردبیر سایت تکذیب گفت: هدف ما از راه اندازی این سایت کشف و نمایش دروغ به همراه تکذیب آن در رسانه‌های مکتوب و صوتی و تصویری و شفاف سازی فضای اینترنت مخصوصا سایت‌های خبری و پیشگیری از وقوع بد اخلاقی در رسانه‌های خبری است.

کاردانی، معیار رئیس‌جمهور عاشق
محمد خوش‌چهره نماینده پیشین مجلس در گفت‌وگو با فردانیوز گفت: اسفندماه سال گذشته، در مصاحبه‌ای راجع به نیامدن خودم به عرصه انتخابات اشاره کردم که من کاندیداتوری خودم را تکذیب می‌کنم و در آنجا مطلبی که بخشی از آن مزاح و بخشی واقعیت بود را مطرح کردم که در این شرایط هر کسی بیاید یا دیوانه است یا عاشق! دیوانه به این مفهوم که عمق مشکلات و مسائل را درک نکرده است که آمده و عاشق به این معنا که اگر فرد کاردانی برای کمک به نظام و انقلاب و در حقیقت با معیار رضایت خداوند متعال بیاید، ما باید اینها را تشویق کنیم.

از سرگیری مجدد جلسات بصیرتی جهت جمع آوری رای برای فردی
با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، بار دیگر جلسات بصیرتی برای آقایان و بانوان، در مساجد شهرستان سمنان، از سرگرفته شده است و برگزار کنندگان این جلسات که از چهره‌های شناخته شده این شهر هستند، به جهت دهی افکار حاضران برای رأی دادن به فردی خاص تلاش می‌کنند.
یکی از شرکت کنندگان در این جلسات می‌گوید: چهار سال پیش خودم از زبان یکی از همین سخنرانان شنیدم که رأی دادن احمدی نژاد را خواسته بزرگان انقلاب می‌دانست. فرد دیگری نیز می‌گوید: نتیجه چنین جلساتی این بود که 8 سال کشور را گرفتار مشکلات اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نمود و اکنون این افراد چگونه می‌خواهند از زیر بار پذیرش مسئولیت آنچه در 8 سال گذشته بر سر مردم آورده اند، شانه خالی کنند؟

اعتراض به ردصلاحیت هاشمی نباید از طریق اغتشاش باشد
 نعیمه اشراقی با بیان اینکه کهوت سن هاشمی رفسنجانی،  بهانه خوبی برای ردصلاحیت وی نیست، اظهار داشت: کهولت سن چیزی نیست که شورای نگهبان تشخیص دهد چرا که قانون اجازه کاندیدا شدن برای انتخابات ریاست‌جمهوری را در این سن می‌دهد.
وی افزود: شورای نگهبان اگر هاشمی را رد صلاحیت کرد، باید دلیل قانع‌کننده‌ای برای این کارش داشته باشد و  قطعا اگر چنین اتفاقی رخ دهد، آقای هاشمی از طرق قانونی پیگیری خواهد کرد، هر چند که فکر نمی‌کنم که وی اعتراضی در این باره داشته باشد
اشراقی در پایان تاکید کرد: راه‌حل رد صلاحیت آقای هاشمی از سوی شورای نگهبان، اعتراض خیابانی، شلوغ کردن و اغتشاشات نیست.

"نیکی کریمی" هم در گیر فیلم رئیس جمهور شد
فیلم سینمایی "تلفن همراه رئیس جمهور" به کارگردانی علی عطشانی که بالاخره پس از ممیزی حاشیه و جنجال فروان بالاخره اکران شد با داشتن 18 سالن سینمایی و 6 روز اکران خود توانست فروشی 80 میلیون تومانی را سپری کند.
گرچه فیلم سینمایی "رسوایی" به کارگردانی مسعود ده نمکی پس از گذشته 2 ماه همچنان صدر نشین گیشه های سینمایی است و فروش روزانه اش از دیگر فیلم ها بیشتر است.
"تلفن همراه رئیس جمهور تلاش" می کند تا با تبلیغات تلویزیونی، تیزر،خود را به مخاطب معرفی کند و احتمال می رود طی روزهای آینده این فیلم بتواند فروش چشمگیری پیدا کند.
در این فیلم جنجالی بازیگرانی چون نیکی کریمی،مهدی هاشمی،اکبر عبدی به ایفای نقش پرداخته اند گرچه عطشانی فیلم دیگری چون "آقای الف" را نیز در اکران دارد که فروش چندانی نداشته که بیشتر مربوط به اندک بودن سالن های سینمایی آن می باشد

اخبار کوتاه
           
*  ستاد انتخاباتی «زنده باد بهار» نامزد انتخاباتی دولت اعلام موجودیت کرد. «یاسر ز» دبیر جوانان میرحسین موسوی و دبیر جشنواره شعر بهار، مسئولیت این ستاد را برعهده دارد. حضور فتنه‌گران در ستادهای انتخاباتی نامزد منسوب به دولت که این روزها، خبرهایی مبنی بر رد صلاحیتش در رسانه‌ها منتشر می‌شود، نشان‌دهنده تحقق پیش‌بینی‌هایی است که از مدت‌ها قبل، برخی کارشناسان در مورد پیوند فتنه و انحراف و فعالان سیاسی مطرح کرده‌اند.
 * پس از جلسه خصوصی لنکرانی با سعید جلیلی، وی با انتشار بیانیه‌ای، از حضور در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به نفع سعید جلیلی کنار کشید. سعید جلیلی،‌کامران باقری لنکرانی و پرویز فتاح سه‌گزینه‌ای بودند که جبهه پایداری به منظور انتخاب اصلح با آن‌ها برای نامزدی رایزنی کرده بود.
  یکی از نمایندگان شمال کشور در مجلس مأموریت‌یافته تا مسئولیت ریاست خواهران ستاد یکی از نامزدهای مطرح را به یکی از نمایندگان زن مجلس بسپارد. در همین راستا، این نماینده طی روزهای گذشته با نمایندگان زن مجلس وارد صحبت و مذاکره شد؛ اما هیچ یک از ۹ نماینده زن مجلس، این مسئولیت را قبول نکردند.
 * «حمیدرضا جلایی‌پور» مدیر روزنامه توقیف‌شده «جامعه»، با ذکر اینکه  نامزد اصلاح‌طلبان ستون نظام است، گفت: «ما نمی‌دانیم که مخالفان اصلاح‌طلبان چه می‌کنند؛ اما مهم این است که اصلاح‌طلبان نگران کشورند»! وی افزود: هاشمی چند خصیصه دارد؛ اولی، خدمتی است که در دوران انقلاب، جنگ و سازندگی انجام داده و دومی، خدمتی است که در رواج اسلام اعتدالی کرده است. این سخنان فرصت‌طلبانه جلایی‌پور در حالی است که نشریات زنجیره‌ای نظیر روزنامه جامعه، توس، عصر آزادگان و نشاط در دوره اصلاحات، علناً از ختم انقلاب نوشتند و در سازماندهی و تهییج برای آشوب‌های خیابانی در تیرماه سال 78 نقش اول را داشتند و وی و فرزندش مدیریت جریان دانشجویی و کمپین‌های فتنه را عهده‌دار بودند.
 * دختر میرحسین موسوی در دیدار با برخی اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران خواستار برپایی تجمع، اغتشاش و آشوب از سوی دانشجویان شد. وی تصریح کرد تنها راه شکستن حصر پدرم، آشوب‌های خیابانی است و هاشمی و خاتمی نمی‌توانند برای خارج کردن پدرم از حصر کاری بکنند. انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران طی سال‌های اخیر بارها قصد اغتشاش در دانشگاه را داشته‌اند.
 * مرکز ملی فضای مجازی وابسته به شورای‌عالی فضای مجازی صحنه درگیری و اغتشاش نیروهای پژوهشگاه سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات با کارمندان فعلی این مرکز شد. نیروهای پژوهشگاه سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات مدعی شده‌اند که براساس حکم و دستور رئیس‌جمهور قصد پس گرفتن این پژوهشگاه را از مرکز ملی فضای مجازی دارند!

https://shoma-weekly.ir/DEmBtG