گفته می‌شود که...

نشست سران اقلیت‌های دینی در محکومیت اهانت به پیامبر(ص(/قیمت کدام خودرو‌ها تا ۲۰ میلیون کاهش یافت؟/نگرانی سنای آمریکا از توئیت‌های امام خامنه‌ای/۸۰ درصد از مبتلایان به کرونا، کمبود ویتامین دی دارند/دلار تا پایان سال چه نرخی خواهد داشت؟/احتمال وقوع جنگ داخلی در آمریکا/جزئیات سرقت از علی دایی در زعفرانیه و ...


نشست سران اقلیت‌های دینی در محکومیت اهانت به پیامبر(ص(

نشست خبری مشترک سران اقلیت‌های دینی شامل ارامنه، زرتشتیان، آشوریان و یهودی‌ها در محکومیت توهین رسانه‌های غربی به ساحت پیامبر(ص) و حمایت رئیس‌جمهور فرانسه از این اقدام ننگ‌بار، دیروز به میزبانی کلیسای شرق آشوری تهران برگزار شد. «مارنرسای بنیامین»، اسقف کلیسای شرق آشوری در این نشست گفت: «پیام مسیحیت احترام به دیگران است نه تخریب؛ رفتار زشت رئیس‌جمهور فرانسه همه دنیا را ملتهب کرد». «خاخام یونس حمامی»، رهبر مذهبی جامعۀ کلیمی نیز متذکر شد: «آزادی بیان به معنای تجاوز به حدّ انسانیت نیست؛ حرکت رئیس‌جمهور فرانسه از منظر ما پسندیده نبود». «گریگوریس نرسیسیان»، کشیش خلیفه‌گری ارامنه هم افزود: «درود بر رهبران ایران که خواهان صلح در منطقه‌اند؛ با احترام به سنت‌های ادیان مختلف، می‌توان در کنار یکدیگر زیست».


قیمت کدام خودرو‌ها تا ۲۰ میلیون کاهش یافت؟

یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: قیمت خودرو‌های دوگانه سوز از جمله سمند، پژو پارس و پژو ۴۰۵ نسبت به مدت مشابه ماه گذشته حدود ۱۲ تا ۲۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده است، اما این کاهش قیمت خودرو‌های مورد اشاره به دلیل افزایش میزان تولید نیست، بلکه کاهش قیمت دلار بر روند قیمت این خودرو‌ها اثر داشته است.

نگرانی سنای آمریکا از توئیت‌های امام خامنه‌ای

تلویزیون صدای آمریکا در گزارشی از فعالیت‌های اثرگذار رهبر معظم انقلاب گفت: «سیاست توئیتر در برابر رهبر جمهوری اسلامی در سنای آمریکا مورد انتقاد قرار گرفت. سناتور کوری گاردنر از اظهارات مدیر توئیتر در نشست روز چهارشنبه ۷ آبان کمیته سنا در مورد پیام‌های ضدیهودی در این شبکه اجتماعی پرطرفدار ابراز تعجب کرد. این سناتور جمهوری‌خواه در نشست کمیته بازرگانی از جک دورسی پرسید: «آیا شما اعتقاد دارید که هولوکاست واقعاً رخ داده است؟» آقای دورسی در پاسخ گفت: «بله». سناتور گاردنر پرسید: «پس موافق هستید کسی که می‌گوید هولوکاست ممکن است اتفاق نیفتاده باشد، اطلاعات نادرست پخش می‌کند؟» مدیر توئیتر دوباره پاسخ مثبت داد. این نماینده سنا ضمن ابراز تعجب از پاسخ‌های جک دورسی، به پیام‌های رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که گفته هولوکاست هرگز اتفاق نیفتاده است. او گفت: «برای من عجیب است شما توئیت‌های رئیس‌جمهوری [آمریکا] را علامت‌دار کرده‌اید، اما توئیت‌های آیت‌الله در رد هولوکاست و درخواست برای حذف اسرائیل از نقشه را حذف نکرده‌اید». سناتور تد کروز نماینده ایالت تگزاس از حزب جمهوری‌خواه نیز از مدیر اجرایی توئیتر بابت توئیت‌های رهبر معظم انقلاب انتقاد کرد. وی پیشتر در ماه مه در نامه‌ای به وزارتخانه‌های دادگستری و خزانه‌داری آمریکا خواستار تحقیق از توئیتر بابت «نقض تحریم‌های ایران» توسط این شرکت، شده بود. پیشتر کاخ سفید در تاریخ ۹ خرداد توئیت ضداسرائیلی رهبر معظم انقلاب را مصداق «تمجید خشونت» دانسته و گفته بود که توئیتر هیچ اقدامی در قبال آن انجام نمی‌دهد.
۸۰ درصد از مبتلایان به کرونا، کمبود ویتامین دی دارند

محققان علوم پزشکی در نشریه انجمن بیماری‌های غدد اعلام کردند، مطالعات آنان نشان می‌دهد بیش از هشتاد درصد از مبتلایان به کرونا، به کمبود ویتامین دی مبتلا هستند. ویتامین دی هورمونی است که در کلیه‌ها تولید می‌شود و غلظت کلسیم خون را کنترل می‌کند و بر دستگاه ایمنی نیز تأثیر می‌گذارد. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند مصرف ویتامین دی بر دستگاه ایمنی، تأثیری مثبت دارد؛ به‌ویژه در برابر عفونت‌ها. ویتامین دی در پوست انسان و در پاسخ به تابش نور آفتاب ساخته می‌شود. پزشکان توصیه می‌کنند روزانه دست‌کم ده میکروگرم مکمل ویتامین دی وارد بدن شود.
عقب‌نشینی اینستاگرام از مسدود کردن صفحه رسمی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب

پس از آنکه امروز شبکه اجتماعی اینستاگرام، حساب رسمی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی به زبان فرانسوی را به دلیل انتشارپیامایشان به زبان فرانسه خطاب به جوانان این کشور در واکنش به اظهارات امانوئل مکرون در توهین به پیامبر اکرم (ص)را مسدود کرده بود، از دقایقی قبل فعالیت این صفحه اجتماعی به حالت قبل بازگشت. گفتنی استصفحه جدید فرانسوی سایت رهبر انقلاب در اینستاگرام با آدرس instagram.com/fr.Khamenei.ir به عنوان صفحه جایگزین صفحه‌ی مسدود شده در دسترس کاربران قرار گرفته بود.

سوت بزنی، تشویق می‌شوی؟

«گزارشگری فساد» که اصطلاحاً از آن با عنوان «سوت زنی» یاد می‌شود، یکی از مؤثرترین راهبردهای کشف و پیشگیری از فساد است که با مشارکت هم‌زمان مردم، حاکمیت را برای رسیدن به یک وضعیت مطلوب در اصلاح ساختار سیاسی و اقتصادی و رسیدن به جامعه‌ای عاری از فساد یاری می‌‌کند. در این روش که اجرای آن تجربیات موفقی را در دنیا به دنبال داشته، افراد جامعه از داخل یا خارج از یک مجموعه، فساد را گزارش می‌دهند و در صورت صحت گزارش، پس از ارزیابی دقیق از عایدی حاصل از کشف فساد به‌عنوان پاداش بهره‌مند می‌شوند. این روش که در مفاهیم اسلامی ذیل مبحث «امربه‌معروف و نهی از منکر» نیز بدان سفارش مؤکد شده، آحاد جامعه را به مسئول دانستن خود در برابر کژی‌ها و ناراستی‌ها تشویق نموده و از سویی قانون‌شکنی و ارتکاب آزادانه و گستاخانه فساد از سوی مفسدین را محدود می‌کند. فقدان شفافیت لازم، سختی دسترسی به اطلاعات و عدم حمایت رسمی و قانونی، از مشکلات گزارشگری فساد است که باوجود پیش‌قدم شدن قوه قضائیه، ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر و وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی در تسهیل این مسیر، هنوز استقبال عمومی مردم از آن کم است.
دلار تا پایان سال چه نرخی خواهد داشت؟


برخی از کارشناسان اقتصادی اعتقاد دارند که تا پایان سال دلار در کانال
۲۰ هزار تومان خواهد بود و اگر دولت به عدم جبران کسری بودجه از طریق پولی شدن اهتمام بورزد و نرخ واقعی بهره را به سمت صفر نزدیک کند، می‌توان امیدوار بود که حباب ایجاد شده در بازار ارز تا پایان سال تخلیه شود. روند بازار ارز در ده روز اخیر، از مسیر نزولی نرخ دلار حکایت دارد؛ تا آن‌جا که طی این مدت نرخ دلار حدود ۴ هزار تومان کاهش قیمت داشته است. اعداد و ارقام قیمت دلار نشان می‌دهد که در بیست و هفتمین روز مهر ماه هر دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی ۳۱ هزار و ۸۵۶ تومان قیمت داشت، اما پس از گذشت ده روز، روی رقم ۲۷ هزار و ۸۴۷ تومان ایستاد.
احتمال وقوع جنگ داخلی در آمریکا

پایگاه خبری هیل خبر داد: «بررسی‌ها نشان می‌دهد خطر درگیری مسلحانه در ۵ ایالت پنسیلوانیا، ویسکانسین، جورجیا، میشیگان و اورگان بسیار بالاست». نتایج مطالعه‌ای که هفته گذشته در آمریکا منتشر شد هشدار داده بود که پنج ایالت در معرض خطر بالای خشونت مسلحانه مربوط به انتخابات از سوی گروه‌های شبه‌نظامی قرار دارند. در همین زمینه، فیس‌بوک غول رسانه‌های اجتماعی اقداماتی را برای ناآرامی‌های احتمالی بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تدارک دیده است. این ابزارها شامل کند کردن انتشار برخی از پست‌ها و تعدیل خبرهای کاربران است. با استفاده از این ابزارها می‌توان آنچه را که ده‌ها میلیون آمریکایی هنگام ورود به پلتفرم می‌بینند، تغییر داد.


خیابان نوفل لوشاتو، نمادی از امام خمینی (ره)

حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران: نامگذاری خیابان نوفل‌لوشاتو نمادی از امام خمینی (ره) است و تغییر این نام به نوعی امام‌زدایی محسوب می‌شود و نباید صورت گیرد. شورای شهر این آمادگی را دارد تا با همکاری شهرداری از پیشنهادهای شهروندان در نامگذاری معابر و خیابان‌ها و یا ایجاد نماد حضرت رسول اقدامات لازم را انجام دهد. به دنبال هتک حرمت به ساحت حضرت محمد و اسلام، چند روزی است پویشی درباره تغییر نام خیابان نوفل‌لوشاتو به محمد رسول‌الله (ص) به راه افتاده است

جزئیات سرقت از علی دایی در زعفرانیه

سرهنگ محمد کالوسی، سرکلانتر یکم تهران: عصر روز چهارشنبه (۸ آبان ماه) علی دایی به همراه فرزندش در حال خروج از دفترکارش در خیابان آصف بود که ناگهان دو فرد سوار بر موتورسیکلت به او نزدیک شدند، گردنبند طلای او را به سرقت بردند و متواری شدند. با توجه به اینکه دو سارق از پشت به دایی و دخترش نزدیک شدند، به نظر نمی‌رسد که آنان از قبل شناسایی شده باشند یا حتی سارقان از این موضوع که از چه کسی سرقت می‌کنند، با خبر باشند و قصد قبلی در کار بوده باشد. البته این موضوع در حال بررسی است و فعلا نمی‌توان قطعی درباره آن اظهار نظر کرد.

ادعای خبرنگار عربستانی درباره کریمی

نواف الاسیوی در توئیتی اعلام کرده که انتقال علی کریمی به القطر رسمی شده است. نواف الاسیوی، خبرنگار عربستانی، در توئیتی مدعی شده است که علی کریمی به باشگاه القطر پـیوسته است. این در حالی است که در چند روز گذشـته خـبرهایی درمورد تمدید قرارداد علی کریمی به گوش می‌رسید. علی کریمی در دو فصـل گذشتـه بـرای باشـگاه استـقلال بـازی کـرده بود و در این تیم از خود نمایـش‌های خوبـی را به‌ نـمایـش گـذاشـتـه بود.

اخبار روزانه:
*
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی اظهار کرد: آقای قالیباف در محل دفتر کارشان در مجلس قرنطینه هستند و اموری را که می‌توانند به تنهایی انجام دهند در محل کارشان پیگیری می‌کنند. وی افزود: آقای قالیباف تا امروز به منزل تشریف نبردند. محمدباقر قالیباف بامداد روز چهارشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر از ابتلای خود به کرونا خبر داده است. سیدمحسن دهنوی، عضو هیأت رئیسه مجلس نیز بعد از ظهر دیروز در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته است که محمدباقر قالیباف نه در خانه بلکه در خانه ملت قرنطینه است.
*
حجت الاسلام مروی تولیت آستان قدس رضوی در گفتگو با ایلنا گفت؛ اگر مسلمانان جهان وحدت داشتند، رئیس‌جمهور فرانسه جرات توهین به مقدسات اسلامی را نمی‌کرد. اگر مسلمانان خرید اجناس و کالا‌های فرانسوی در بازار کشور‌های خود را تحریم کنند یا سازمان کنفرانس اسلامی اعلام کند که تا رئیس‌جمهور فرانسه رسماً از مسلمانان عذرخواهی نکند، هیچ کشور مسلمانی اجناس این کشور را نخواهد خرید، اقتصاد فرانسه ساقط و مردم فرانسه خود چنین رئیس‌جمهور جاهل و ابلهی را ساقط می‌کنند.
*
سخنگوی شورای شهر تهران در توئیتی نوشت: روند ابتلا به کرونا در ساختمان بهشت ادامه دارد، از میان همکاران خانم شهربانو امانی، عضو شورا و افرادی از کارشناسان و پرسنل مبتلا شده‌اند. پیشنهاد قطعی ما به ستاد ملی مقابله با کرونا، همچنان تعطیلی دو هفته‌ای تهران است و در رابطه با چگونگی برگزاری، و یا کاهش احتمالی جلسات شورا به صورت موقت، یکشنبه تصمیم گیری خواهیم کرد و تصمیم نهایی را اعلام خواهم کرد. تاکنون ۲۳۰۰ نفر در شهرداری تهران و محمد علیخانی، علی اعطا، زهرا نژاد بهرام، مجید فراهانی، صدراعظم نوری و شهربانو امانی نیز در شورای شهر تهران به کرونا مبتلا شده‌اند.
*مدیرکل ارزیابی‌های پزشکی سازمان لیگ: گاهی اوقات ممکن است تنباکو به حشیش آلوده باشد که حشیش جزو مواد ممنوعه است و ورزشکار باید مراقب باشد. تیم‌ها سه روز مانده به آغاز بازی‌های لیگ باید تست کرونا را انجام دهند و چهارشنبه باید جواب تست‌ها به دست ما برسد
*حسام الدین آشنا، مشاور رییس جمهوری در حساب کاربری خود در توییتر و در جواب تحلیل شبکه خبری بی بی سی نوشت: حال که همه فهمیده‌اند راهبرد فشار حداکثری شکست خورده است و ایرانیان در برابر تحریم همه جانبه هم استقامت می‌کنند، ترامپ و بایدن هم به همان نتیجه‌ای می‌رسند که اوباما رسید. ایران بازیچه نیست، بازیگردان است. شبکه خبری بی بی سی ساعاتی قبل گزارشی با این تیتر که «بایدن یا ترامپ؛ ایران راهی جز مذاکره با آمریکا دارد؟» منتشر کرد
.
*رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری در توییتر و در جواب تحلیل شبکه خبری بی بی سی نوشت: اشتباه کرده‌اید؛ این آمریکاست که راهی جز بازگشت به میز مذاکره ندارد.«حسام الدین آشنا» روز جمعه در حساب کاربری خود در توییتر و در جواب تحلیل شبکه خبری بی بی سی نوشت: حال که همه فهمیده‌اند راهبرد فشار حداکثری شکست خورده است و ایرانیان در برابر تحریم همه جانبه هم استقامت می‌کنند، ترامپ و بایدن هم به همان نتیجه‌ای می‌رسند که اوباما رسید. ایران بازیچه نیست، بازی گردان است
.

https://shoma-weekly.ir/KjArEg