گفته می‌شود که...

نشریه آمریکایی: آمریکا قصد ندارد همه تحریم‌ها را لغو کند/رکوردشکنی خرید خانه در ترکیه توسط ایرانی‌ها/وزیر بهداشت: باید مجالس مذهبی برگزار شود/نگرانی صهیونیست‌ها از تهدید ایران به انتقام/غبطه امارات به صنعت غنی‌سازی اورانیوم ایران/ستایش عادل از مهدی طارمی و ...

نشریه آمریکایی: آمریکا قصد ندارد همه تحریم‌ها را لغو کند

فارن پالیسی گزارش داد: «منابعی نزدیک به مذاکرهکنندگان آمریکایی و اروپایی خبر داده‌اند که انتظار می‌رود رابرت مالی به ایران طرح کاهش تحریم‌ها به ازای بازگشت ایران به برجام را پیشنهاد دهد. این کاهش تحریم‌ها نیز به‌اندازه‌ای نخواهد بود که دولت بایدن از سوی سیاستمداران افراطی موردحمله قرار بگیرد».


دستیابی ایران به محصول اورانیوم با غنای
۶۰ درصد

رئیس مجلس در صفحه مجازی خود نوشت: «باافتخار اعلام می‌کنم در ساعت ۰۰:۴۰ نیمه‌شب گذشته و در شب زیارتی سیدالشهدا(ع)، دانشمندان جوان و خداباور ایرانی توانستند به محصول اورانیوم با غنای ۶۰ درصد دست یابند. این موفقیت را به مردم شجاع ایران اسلامی تبریک می‌گویم؛ ارادۀ ملت ایران معجزه آفرین است و هر توطئه‌ای را خنثی خواهد کرد». رئیس سازمان انرژی اتمی نیز با تأیید این خبر گفت: «امروز نزدیک سحر به اطلاع آقای قالیباف این دستاورد بزرگ را رساندم. چهارشنبه دستور راه‌اندازی ۶۰ درصد را دادیم و آخر وقت پنجشنبه محصول ۶۰ درصد را گرفتیم، الآن ۹ گرم در ساعت محصول می‌گیریم. اکنون هر غنایی در کشور امکان‌پذیر است».

رکوردشکنی خرید خانه در ترکیه توسط ایرانی‌ها

مرکز آمار ترکیه اعلام کرد: «در سه ماه نخست سال جاری میلادی اتباع ایرانی با خرید ۱۵۹۹ واحد خانه، بزرگ‌ترین گروه بزرگ خریدار خارجی مسکن ترکیه بوده‌اند. محبوب‌ترین شهرها برای خرید خانه توسط اتباع خارجی در این بازه زمانی، استانبول با ۵۰۲۴ خانه، آنتالیا با ۱۸۸۴ خانه و ازمیر با ۱۲۵۹ خانه بوده است».
تحلیلگر صهیونیست: خرابکاری در نطنز با همکاری آمریکا انجام شد

یک فعال رسانه‌ای صهیونیستی تصریح کرد: خرابکاری تروریستی نطنز با همکاری کامل آمریکا انجام شده است. ادی کوهن، پژوهشگر بنیاد مطالعات بگین - سادات در برنامه شبکه آی‌۲۴ که به حادثه نطنز و حمله به یک کشتی رژیم صهیونیستی در سواحل امارات اختصاص داشت، گفت: هیچ تردیدی ندارم که هدف قرار دادن کشتی ایرانی و حادثه در تاسیسات نطنز، با هماهنگی کامل آمریکا صورت گرفته است. وی افزود: من این حرف را بر اساس اطلاعات بیان می‌کنم، در آینده شما خواهید گفت که ادی کوهن درست می‌گفت. این اطلاعات اختصاصی و جدید است که آمریکا از حادثه نطنز اطلاع داشت و این اقدام با هماهنگی آن صورت گرفت.

کوهن همچنین گفت: امضای توافق‌نامه چین با ایران، سیلی بزرگی به آمریکا بود، دولت بایدن به شدت از دست ایران ناراحت و حتی خشمگین است و به همین علت، این اقدام صورت گرفت.

ظریف: طالبان باید تغییر کند

ظریف در نشست آنلاین «کنفرانس دیالوگ رایزینا» گفت که اگر طالبان می‌خواهد تفکر دهه ۹۰ را دنبال کند، امکان ندارد، «زیرا افغانستان جدید با افغانستان دهه ۹۰ فرق دارد». وزیر خارجه کشورمان در واکنش به خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، هشدار داد که تلاش طالبان برای ایجاد یک فضای خالی، به معنای رفتن افغانستان به یک جنگ دیگر است. ظریف همچنین گفت که مهم است که همه افغان‌ها در مورد آنچه می‌خواهند به توافق برسند و سپس در مورد جزئیات نحوه ایجاد آن کار کنند. وی اظهار داشت: «کشورهای منطقه باید به افغانستان کمک کنند تا یک دولت دموکراتیک که نماینده همه اقوام و بر پایه یک اقتصاد قوی است را ایجاد کند». وزیر خارجه ایران تصریح کرد: «طالبان نباید به دنبال یک فضای خالی باشند. طالبان باید حالا گفتگوها را با مردم، دولت و گروه‌های مختلف افغانستان آغاز کنند. گفتگوهای آن‌ها باید حالا فراگیر باشد». ظریف همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت که تهران سندهای انکارناپذیری در دست دارد که نشان می‌دهد، حلقات مشخص، داعش را از عراق و سوریه به افغانستان می‌برند.
وزیر بهداشت: باید مجالس مذهبی برگزار شود

دکتر نمکی گفت: «دشمنان نظام می‌خواهند شیوع کرونا را به جمع شدن مؤمنان در یک مراسم گره بزنند. می‌خواهند به مبانی دینی و مذهبی گزند برسانند. باید فضا برای برگزاری بهینه مجالس مذهبی حتی نماز جمعه در مناطق قرمز فراهم شود».

مشکل کارآفرین با حرف حل نمی‌شود

رئیس دستگاه قضا در نشست هم‌اندیشی با اصحاب تولید گفت: «ما مصمم هستیم فرمان مقام معظم رهبری در حمایت از تولید و رفع موانع برای رونق تولید را اجرا کنیم. اینکه به برخی کارخانه‌ها وارد می‌شویم به‌صورت نمادین است، آقایان دیگر اقدام کنند و بخش‌های دیگری که فعال نیست را فعال کنند. حل مشکل تولید با حرفی که امثال بنده اینجا می‌زنیم حل نمی‌شود، باید در میدان رفت و کنار کارآفرین نشست، حرفش را شنید و مشکلش را حل کرد».

نگرانی صهیونیست‌ها از تهدید ایران به انتقام

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با طفره‌روی از پذیرش مسئولیت حادثه اخیر در نطنز از تهدیدات مقام‌های ایرانی به انتقام‌گیری از رژیم اسرائیل ابراز نگرانی کرد. ایهود اولمرت گفت: «من مطمئن نیستم که اسرائیل این کار را انجام داده باشد و به ایرانی‌ها توصیه می‌کنم که آرام باشند».
ترس موج چهارم کرونا

رئیس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم گفت: مصرف خوراکی الکل هیچ تاثیری در بهبود و پیشگیری از کرونا ندارد، مصرف خوراکی الکل صنعتی، عوارض خطرناکی به دنبال دارد. با شروع پیک چهارم کرونا در هفته‌های اخیر شاهد افزایش موارد مسمومیت با الکل متانول یا سمی بوده‌ایم. این فرض اشتباهی است که با مصرف الکل یا مشروبات الکلی می‌توان کرونا را پیشگیری یا درمان کنیم.

صالحی باید پاسخگو باشد

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: «آقای صالحی باید در خصوص به‌کارگیری افراد رانده شده در سازمان انرژی اتمی پاسخگو باشد». فریدون عباسی افزود: «رئیس انرژی اتمی اصرار عجیبی داشت، یک عنصر امنیتی که رانده شده بود حتماً ادامه فعالیت بدهد، که به‌جای پرداختن به بحث ضدجاسوسی به موارد دیگر می‌پرداختند. ما در دوره مدیریت خود، این افراد را کنار گذاشتیم، اما جناب صالحی پس از بازگشت به سازمان انرژی اتمی این افراد را مجدداً به‌کارگیری و به‌عنوان دستیار ویژه خود نصب کرد. صالحی باید پاسخ دهد، بگوید که چه اصراری به بودن این افراد داشته است و امور سازمان را در همه مسائل در اختیار افرادی که به امور متفرقه می‌پردازند و امور ضدجاسوسی را درست انجام نمی‌دهند، سپرده است».
افتتاح ابرپروژه طرح استحصال اتان در کشور

دیروز رئیس‌جمهور به‌صورت ویدئوکنفرانسی فاز نهایی «مجتمع استحصال اتان پارسیان» با سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد دلاری ستاد اجرایی فرمان امام و ظرفیت ورود روزانه ۷۵ میلیون مترمکعب گاز، معادل تولید گاز در سه فاز پارس جنوبی که تولیدات آن سالانه 3.3 میلیون تن انواع ال‌پی‌جی و کاندنسیت است را افتتاح کرد. در این مجتمع ۵۰۰ هزار مترمکعب گاز دی‌اکسید کربن از گاز طبیعی گرفته می‌شود و گاز سالم‌تری به دست مردم خواهد رسید، همچنین راه‌اندازی این پروژه با ایجاد ۵۰۰۰ اشتغال مستقیم و ۲۰ هزار اشتغال همراه است.


غبطه امارات به صنعت غنی‌سازی اورانیوم ایران

سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن از ناتوانی کشورش در غنی‌سازی اورانیوم ابراز نارضایتی کرد. به گزارش فارس، «یوسف العطیبه» در کنفرانسی ویدیویی با این ادعا که محدودیت زمان، در بر نگرفتن مسائل موشکی و منطقه‌ای و امکان تداوم غنی‌سازی محدود اورانیوم از سوی ایران، از کاستی‌های برجام است، گفت: «چرا آنان باید بتوانند غنی‌سازی داشته باشند که نهایتاً می‌تواند آنان را به برنامه نظامی برساند، در حالی که شرکا و متحدان شما برنامه هسته‌ای بدون غنی‌سازی و بدون فرآوری مجدد را دارند؟» این مقام اماراتی افزود: «فرض کنیم که به برجام بازگشتید، چه چیزی کشورهای منطقه را از این کار منع می‌کند که به سراغ امریکا بیایند و بگویند ما هم توافقی مانند آنچه ایرانی‌ها به دست آوردند می‌خواهیم؟»
ستایش عادل از مهدی طارمی

عادل فردوسی‌پور درباره گل مهدی طارمی گفت: یکی از بهترین کامنت‌هایی که درباره مهدی طارمی استفاده کرده‌ام، تشبیهش به دکتر جکیل و مستر هاید (فیلمی در ژانر ترسناک و علمی- تخیلی به کارگردانی ویکتور فلمینگ) است. واقعا مهدی برای من دکتر جکیل و مستر هاید است. در یک بازی، موقعیتی را که هر بازیکن معمولی ممکن است گلش کند، خراب می‌کند ولی در یک بازی هم توپ‌هایی را گل می‌کند که بازیکن‌های بزرگ هم ممکن است گلش نکنند.

مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر آبادان به خاطر کرونا پاکبان شدند

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفتگوی زنده با خبر ۲۳ شبکه آبادان، تزریق واکسن به برخی مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر را تایید کرد. دکتر سلمان زاده با بیان اینکه تزریق واکسن بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت صورت می‌گیرد افزود: با توجه به اینکه پاکبانان یکی از اولویت‌های تزریق بودند و طبق فهرستی که روزانه از سوی مدیران شهرداری آبادان به مرکز بهداشت ارسال شده افراد واکسن کووید نوزده را دریافت کرده اند. او گفت: متاسفانه در این میان تعدادی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر واکسن را دریافت کرده اند. دکتر سلمان زاده ادامه داد: با توجه به اینکه افراد ماسک بر چهره داشتند، شناسه آنان برای همکاران ما مشخص نشده، اما نامشان در فهرست ارسالی از سوی شهرداری قرار دارد.

رستم قاسمی: هیچ کجای دنیا اینقدر حرف نمی زنند

قاسمی با بیان اینکه برخی خاک‌های ایران به کشورهای دیگر صادرات می شود، ادامه داد: معادن ارزشمندی در ایران وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد. وزیر سابق نفت با بیان اینکه باید به توان داخل باور داشت، تصریح کرد : مخالف ارتباط با دنیا نیستم، اما دنیا فقط تنها ارتباط با آمریکا نیست.وی با بیان اینکه مشکلات داخل کشور باید با تقویت سفره مردم اتفاق بیفتد تا مذاکره اقتدار به التماس تبدیل نشود، گفت: مکتب شهید سلیمانی شفابخش اداره این کشور است و مکتب سعید سلیمانی وعده نبود بلکه عمل بود. شهید سلیمانی همه مردم ایران را دوست داشت و ایران را یک جناح و یک گروه نمی دید و همه دور شهید سلیمانی جمع شدند.وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی کشور باید تقویت شود، این نکته با حداقل‌های موجود شدنی است، ادامه داد: بر اساس فرمایش های رهبری در مورد انتخابات نیازمند مشارکت حداکثری هستیم و باید همه مردم را تشویق به رای دادن کرد و هر ایرانی پای صندوق رای حضور پیدا کنند. وی گفت: بهتر است به جای حرف زدن کار کرد تا آثار این کارها توسط مردم مشاهده شود، هیچ کجای دنیا اینقدر حرف نمی زنند بلکه بیشتر کار می کنند.

اخبار روزانه:
*
بر اساس ابلاغیه جدید رئیس جمهور به تعدادی از نهادهای مسئول در کشورمان، مقرر شده به پیشنهاد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، به موضوع سربازان نخبه در کشور توجه بیشتری شود و با طراحی و پیاده سازی ساز و کار بهره گیری از ظرفیت سربازان محقق واز آن ها در تحقیقات و توسعه علوم و فناوری های دفاعی و امنیتی کشور با رویکرد آینده سازی نیروهای جوان و نخبه استفاده شود.

*طبق نامه دو مقام مهم اجرایی به تعدادی از سازمان ها و ادارات دولتی، به آن ها اعلام شده حسب تصمیمات جدید اتخاذ شده، از ابتدای امسال حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کار معین دستگاه های اجرایی، معادل ۱۰۰ درصد حقوق و مزایای کارمندان پیمانی همتراز تعیین می شود و مصوبه قبلی مورخ بهمن سال ۹۸ که این محاسبه را ۸۰ درصد در نظر گرفته بود، دیگر مبنای محاسبات حقوق و مزایای این کارمندان نخواهد بود.

*ارشا اقدسی که از سال ۱۳۸۵ با ایجاد گروه «بدلکاران ۱۳» فعالیت‌ حرفه‌ای خود را با گروهش در ایران و عرصه بین‌المللی آغاز کرد، در صفحه اینستاگرامش از ابتلای خود به کرونا خبر داد. او با انتشار عکسی از خود با هشتگ «کرونا را شکست می‌دهیم» در صفحه اینستاگرامش نوشت: «من یک سرباز جنگجو هستم، هیچ وقت تسلیم نمی‌شم و هنوز خیلی چیزها برای کشف‌کردن و ترکوندن هست».
*بخشعلی بیاتی، کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: در گشت مشترک معاونت بازرسی و نظارت سازمان
۲۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز کشف و ضبط شده و به سازمان اموال تملیکی منتقل و پرونده تخلف آن تنظیم و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ارسال شده است.
*استودیوی شماره
۱۱ ساختمان تولید، به عنوان «قوی‌ترین استودیوی ساختمان جام جم» زمانی میزبان برنامه‌های ماندگاری چون «۹۰»، ویژه برنامه جام جهانی ۲۰۱۸، «زیر گنبد کبود» (آقای حکایتی) و بسیاری از تله‌تئاترهای ماندگار تلویزیون بوده است. با این همه، این لوکیشن، هر چهار سال یک بار، با خانه‌تکانی و تغییر فضا، برای برگزاری مناظره های انتخاباتی ریاست‌جمهوری آماده می‌شود. امسال هم با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، این استودیو بار دیگر تجهیز می‌شود تا دکور مناظره‌های انتخاباتی در آن نصب و تعبیه شود.
*مرزداران غیور هنگ مرزی سراوان در راه پاسداری و حراست از مرزهای عزت و شرف ایران اسلامی به فیض عظمای شهادت نائل آمدند. تابناک نوشت؛ مرزداران غیور هنگ مرزی سراوان، به نام‌های استواریکم سیدابوالفضل هاشمی و استواریکم محمد نصیری در راه پاسداری و حراست از مرزهای عزت و شرف ایران اسلامی به فیض عظمای شهادت نائل آمده‌اند
.
*رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفتگوی زنده با خبر
۲۳ شبکه آبادان، تزریق واکسن به برخی مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر را تایید کرد. دکتر سلمان زاده با بیان اینکه تزریق واکسن بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت صورت می‌گیرد افزود: با توجه به اینکه پاکبانان یکی از اولویت‌های تزریق بودند و طبق فهرستی که روزانه از سوی مدیران شهرداری آبادان به مرکز بهداشت ارسال شده افراد واکسن کووید نوزده را دریافت کرده اند. او گفت: متاسفانه در این میان تعدادی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر واکسن را دریافت کرده اند. دکتر سلمان زاده ادامه داد: با توجه به اینکه افراد ماسک بر چهره داشتند، شناسه آنان برای همکاران ما مشخص نشده، اما نامشان در فهرست ارسالی از سوی شهرداری قرار دارد.

https://shoma-weekly.ir/Kbi3AA