گفته می‌شود که...

نخست وزیر عراق در دیدار رئیس جمهور کشورمان: عراق امنیت خود با ایران را تکمیل کننده یکدیگر و در قالبی واحد می‌بیند ضربه مهلک اطلاعات سپاه به سرویس اطلاعاتی یک کشور مرتجع کاهش سرمایه‌گذاری آسیب بزرگ مسکن ایجاد یک میلیون شغل تا پایان سال محقق می‌شود ثبت رکورد جهانی تزریق واکسن کرونا در ایران ضرورت درس دشمن شناسی در دانشگاه‌ها و مدارس شهادت یک بسیجی در سراوان فرسودگی ۱۹ درصد مدارس کشور اتاق رئیس سازمان بورس اتاق شکنجه است کم‌کاری‌های زنگنه و خسارت ایران در بازار نفت واردات قطعات فرانسوی خودرو هم ممنوع شد؟ قهرمان اینترنشنال سارق مسلح از آب درآمد!

نخست وزیر عراق در دیدار رئیس جمهور کشورمان:
عراق امنیت خود با ایران را تکمیل کننده یکدیگر و در قالبی واحد می‌بیند

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری مشترک با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق، روابط جمهوری اسلامی ایران با عراق را دارای ریشه‌های عمیق و تاریخی و برآمده از اعتقادات و باورهای مشترک دو ملت توصیف کرد و با بیان اینکه آغاز به کار آقای السودانی در سمت نخست‌وزیری عراق حاصل توافق و تفاهم گروه‌های مختلف سیاسی این کشور است، ابراز امیدواری کرد که حاصل کار دولت جدید عراق خدمتی متفاوت برای ملت عراق و همراهی و همکاری بیشتر با کشورهای همسایه باشد.
رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: امنیت و صلح و ثبات در منطقه باید به دست کشورهای منطقه تامین شود و حضور بیگانگان به هیچ‌وجه امنیت‌ساز نبوده، بلکه عامل مشکلات متعدد برای منطقه است.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه حضور آمریکایی‌ها همانگونه که در افغانستان امنیت‌ساز نبود در نقاط دیگر منطقه نیز امنیت به همراه نخواهد داشت، تاکید کرد: قطعاً خروج آمریکایی‌ها از منطقه به افزایش صلح و ثبات و امنیت در منطقه ما منجر خواهد شد.

«محمد شیاع ‌السودانی» نخست وزیر عراق نیز در این نشست با قدردانی از دعوت کریمانه رئیس جمهور ایران برای سفر به تهران، با بیان اینکه عراق امنیت خود با ایران را تکمیل کننده یکدیگر و در قالبی واحد می‌بیند، گفت: امنیت دو کشور از یکدیگر جدایی‌ناپذیر بوده و بخشی از امنیت کل منطقه به شمار می‌آید. دولت عراق ملتزم است با اجرای دقیق قانون اساسی به هیچ گروه و طرفی اجازه ندهد که از اراضی عراق برای آسیب رساندن و اخلال امنیتی نسبت به هر طرف دیگری استفاده کند.
وی با تاکید بر اینکه این سیاست رسمی حکومت عراق است که این سرزمین نقطه شروعی برای آسیب رساندن به کشورهای همسایه نباشد، اظهار داشت: این سیاست را در روابط دیپلماتیک خود دنبال می‌کنیم تا سیاست متوازنی با کشورهای دوست و برادر براساس اصل احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی دیگری داشته باشیم و اجازه نخواهیم داد هیچ گروهی امنیت کشورهای دیگر را از خاک عراق مورد آسیب قرار دهد.

ضربه مهلک اطلاعات سپاه به سرویس اطلاعاتی یک کشور مرتجع

پاسداران گمنام سپاه بندرلنگه به معارضین امنیت کشور در غرب استان هرمزگان ضربه مهلکی را وارد ساختند.

روابط عمومی سپاه بندرلنگه اعلام کرد: با اشراف اطلاعاتی هوشمندانه و اقدام به‌ موقع نسبت به رصد عامل سرویس اطلاعاتی یکی از کشور های مرتجع حوزه خلیج فارس که قصد انجام اقدامات سوءامنیتی در غرب استان هرمزگان را داشت، توسط پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه شهرستان بندرلنگه دستگیر شد.

در این اطلاعیه آمده: از هموطنان و مردم غیور تقاضا می شود به منظور خنثی سازی توطئه دشمنان، درصورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را بلافاصله به سامانه ۱۱۴ اطلاع دهند.

کاهش سرمایه‌گذاری آسیب بزرگ مسکن

طبق محاسبات مرکز پژوهش‌های مجلس از آمارهای سرمایه‌گذاری در بخش ساخت‌وساز کشور، طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ ارزش واقعی سرمایه‌گذاری در بخش ساخت‌وساز (به قیمت ثابت ۱۳۹۵) با کاهش 41/4 درصدی از ۲۵۶ هزار میلیارد در سال ۱۳۹۰ به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

ایجاد یک میلیون شغل تا پایان سال محقق می‌شود

وزیرکار با بیان اینکه قراردادهای سفید امضا منبع حقوقی و اجرایی ندارند، گفت: ایجاد یک میلیون شغل تا پایان سال محقق می‌شود. سیدصولت مرتضوی گفت: طبق آماری که مرکز آمار ارائه کرده است، در 8 ماه ابتدایی سال اهداف وزارت کار محقق شده است. وی درباره منابع برای اشتغال‌زایی گفت: منابع تبصره‌های 16و 18بودجه هم به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و نزدیک به 62 هزار میلیارد تومان توزیع استانی شده که در اختیار شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها قرار خواهد گرفت. از سوی دیگر از محل 1.5 میلیارد دلاری که با اجازه مقام معظم رهبری در سال‌های 96و 97 اخذ شده است، هم بازپرداخت و هم مانده بدهی بانک‌ها و هم مانده بدهی صندوق توسعه ملی که حدود 12هزار میلیارد تومان است، پرداخت خواهد شد.

ثبت رکورد جهانی تزریق واکسن کرونا در ایران

فرشیدی، معاون وزیر بهداشت از ثبت رکورد جهانی تزریق روزانه واکسن کووید۱۹ نسبت به کل جمعیت در اوایل شهریور ۱۴۰۰ در ایران خبر داد و گفت: «از ابتدای مرداد ۱۴۰۰ تاکنون بالغ بر ۱۴۶ میلیون دز و از ابتدای برنامه واکسیناسیون ۱۵۵ میلیون دز واکسن کرونا تزریق شده است.»

ضرورت درس دشمن شناسی در دانشگاه‌ها و مدارس

سردار حاجی زاده در مراسم گرامیداشت هفته بسیج در دانشگاه شهید رجایی تاکید کرد: «فریب خوردگان اغتشاشات ضدانقلاب نیستند. فرزندان ما و جزو مردم ما هستند؛ این نشان می‌دهد که ما خلأ داریم. آن‌ها باید توجیه بشوند. باید دشمن را بشناسند.» او افزود: با همه این مشکلاتی که داریم تعجب می‌کنم چرا در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش درسی با عنوان دشمن‌شناسی نباید داشته باشیم.

شهادت یک بسیجی در سراوان

روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب شرق در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بسیجی طرح امنیت «محمدامین کده‌ای» روز سه‌شنبه در منطقه مرزی سراوان بر اثر حادثه در حین مأموریت به شهادت رسید.

فرسودگی ۱۹ درصد مدارس کشور

به گفته سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، در حال حاضر ۱۹ درصد مدارس کشور فرسود‌ه‌اند. حمیدرضا خان‌محمدی اظهار کرد: ظرفیت عمل جهادی و بسیجی‌‌وار بودن در فعالیت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور وجود دارد که باید با یاری خداوند و همراهی و تلاش همگانی این مساله را حل کند.»

اتاق رئیس سازمان بورس اتاق شکنجه است

عشقی رییس سازمان بورس در پاسخ به سوال ایرنا در خصوص استعفای خود شفاف سازی کرد و گفت: رفتن بنده از سازمان برای روسای سازمان شیرین است. وی اظهار داشت: اتاق رئیس سازمان به خصوص طی یکی دو سال اخیر اتاق شکنجه بوده است. تصور بنده به این صورت بود که شاید کناره‌گیری ام از سازمان به نفع بازار سرمایه باشد، اما همه اعضای شورا به اتفاق با این استعفا مخالفت کردند و منتفی شد. رییس سازمان بورس ادامه داد: این مساله باعث شد تا هیچ اسمی از شورا برده نشود و صحبت های مطرح یک اشتباه خبری بود. وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا فشاری از سوی مجلس برای استعفا اعمال شده است یا خیر، ادامه داد: با مجلس در تعامل هستیم و این گونه نیست که مجلس برای استعفا فشاری وارد کرده باشد. عشقی اضافه‌کرد: سازمان بورس یک نهاد حرفه‌ای و تخصصی است که امید می‌رود رسانه‌ها نیز کمک کنند تا به اقدامات اصلی در این سازمان بپردازیم.

کم‌کاری‌های زنگنه و خسارت ایران در بازار نفت

آرش نجفی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: «اهمال وزارت نفت دولت روحانی در تأمین مخازن ذخیره‌سازی، عربستان را به بازیگر اصلی بازار نفت تبدیل کرد، الان ما داریم چوب آن موقع را می‌خوریم. مخازن ذخیره‌سازی نفت با ظرفیت و قیمت مناسب را به زنگنه معرفی کردیم؛ آنقدر فرصت‌سوزی کرد تا عربستان همه را از چین خرید!»

واردات قطعات فرانسوی خودرو هم ممنوع شد؟

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور در پاسخ به این که آیا تحریم واردات خودروهای فرانسوی تاثیری در واردات قطعات این خودروها نیز دارد، گفت: واردات خودروهای فرانسوی از سوی ایران تحریم شد اما واردات این قطعات تحریم نشده و منعی برای واردات آن وجود ندارد. وی بیان داشت: با توجه به اینکه خودروهای فرانسوی پیش از این در کشور تولید می شد؛ بنابراین، بخش بیشتر قطعات مورد نیاز این خودروها اکنون در کشور تولید می شود و مشکلی در تامین این قطعات وجود ندارد.

قهرمان اینترنشنال سارق مسلح از آب درآمد!

روز گذشته شبکه اینترنشنال با منتشر کردن خبری اعلام کرد مسعود دولتشاهی که روز ۲۹ آبان در اغتشاشات سعادت آباد توسط مأ موران انتظامی از ناحیه قفسه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود پس از بستری شدن در بیمارستان، روز دوشنبه ۷ آذر درگذشته است. اما تسنیم با انتشار مطلبی از ماهیت و چرایی درگذشت این فرد گزارش داد. به گزارش این خبرگزاری، مسعود دولتشاهی فرزند شیرمراد شخصی است که نه در اغتشاشات بلکه پس از سرقت مسلحانه در شامگاه ۲۹ آبان در حوالی بلوار فرحزادی حین تعقیب و گریز با نیروهای انتظامی و در حال فرار مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و به بیمارستان آتیه منتقل می‌شود که بر اثر شدت جراحات در این بیمارستان فوت می‌کند. نامبرده علاوه بر سرقت مسلحانه دارای سوابق متعددی از قبیل مشارکت در نگهداری و استعمال هروئین، سرقت وسایل نقلیه و لوازم آن، سرقت لوازم منزل، خرید و فروش مواد مخدر و...بوده است. وی همچنین بیش از دو بار سابقه زندان به جرم‌های سرقت، حمل مواد مخدر و ضرب و جرح عمدی داشته است.

https://shoma-weekly.ir/kT6zGa