گفته می‌شود که...

نخستین واکنش آیپک به انتخاب حسن روحانی/ تلاش حامیان احمدی نژاد برای پیوستن به روحانی/ علت بازداشت خاخام صهیونیست/ شایعه دعوت از دایی برای وزارت ورزش!/ جریمه 2 میلیاردی برای قاچاقچیان گوشی/ تغییر نام زادگاه روحانی/ دلیل فوت افشین اسانلو در زندان اعلام شد و ...


تن دادن به واقعیت یا فرصت‌طلبی؟!
 شاخه خارج از کشور سازمان غیرقانونی «مجاهدین انقلاب» که انتخابات ریاست‌جمهوری را تحریم کرده بود، در اقدامی فرصت‌طلبانه با انتشار بیانیه‌ای پیروزی جناب آقای دکتر حسن روحانی را تبریک گفت! این سازمان حدود ده روز مانده به خلق حماسه سیاسی از سوی ملت ایران، در بیانیه‌ای که عنوان «تحلیلی» را یدک می‌کشید، تصریح کرده بود: «با وجود آنکه این سازمان همچنان معتقد است تنها راه انتقال قدرت و اصلاح امور نهایتاً از انتخابات و صندوق‌های رأی می‌گذرد، مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ را که از هم اکنون ماهیت و فرجام‌آمرانه و استبدادمآبانه آن هویداست[!] ناصواب دانسته واعلام می‌کند نه تنها از هیچ نامزدی حمایت نمی‌کند، بلکه مشروعیتی برای این انتخابات قائل نیست.» اما پس از شکل‌گیری حماسه سیاسی در 24 خرداد 92، این سازمان بار دیگر بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن إذعان شده است: «تصور ما این بود که در این انتخابات امکانی برای بروز خواست و اراده ملت فراهم نیست. نه آمادگی لازم برای فهم اوضاع حساس کشور و درک میزان نارضایتی ملی فراهم است و نه اعتماد و اطمینانی که شوق مشارکت برانگیزد. صمیمانه خوشنودیم که این پیش‌بینی به وقوع نپیوست و عقلانیتی که در این پیش‌بینی جایی برای آن دیده نشده بود، به برگزاری انتخاباتی نسبتاً سالم و تا حدودی رقابتی انجامید.» به نظر می‌رسد اعضای سازمان یادشده که از ملت فهیم ایران رودست خورده‌اند، از این طریق کوشیده‌اند قضاوت پیشین خود را از حافظه تاریخ حذف کنند و با فرصت‌طلبی تمام، همچون مگسان گرد شیرینی، سهم خود را در این میانه بجویند.

مسابقه برای رابطه با رژیم صهیونیستی!
 منابع خبری از افزایش سفرهای محرمانه مقامات ارشد سعودی و قطری به تل‌آویو برای بررسی آخرین وضعیت میدانی سوریه و همچنین فراهم کردن زمینه سفر مقامات ارشد این دو کشور به سرزمین‌های اشغالی خبر می‌دهند.
بحران سوریه رژیم‌های عربی خلیج‌فارس را واداشته تا ارتباط خود با رژیم صهیونیستی را تنگاتنگ‌تر کنند تا تل‌آویو نیاز به تلاش چندانی برای برقراری روابط دیپلماتیک با این کشورها و حفظ این رابطه به‌ویژه با کشورهایی همچون عربستان سعودی و قطر و بحرین نداشته باشد. این منابع تأکید می‌کنند که دو مقام مسئول سیاسی و نظامی سعودی نهم ماه جاری میلادی به تل‌آویو سفر داشته‌اند، این درحالی است که تنها چند روز پیش از آن یک مقام ارشد قطری به همراه یک مشاور امنیتی به تل‌آویو سفر داشته و این مقامات سعودی و قطری در سفرهایشان با مقامات ارشد امنیتی و نظامی و اطلاعاتی صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو داشته‌اند. این منابع در ادامه می‌افزایند: مسئولان سعودی در سفر خود به تل‌آویو به بررسی اوضاع امنیتی جاری در سوریه و میزان مشارکت رژیم صهیونیستی در جنگ تروریستی علیه مردم سوریه را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار دادند.

هدف غرب مذاکره نیست مقابله با ایران است
استراتژیست و رئیس انجمن «دموکراسی‌ها» در فرانسه گفت: هدف گروه 1+5 مذاکره با ایران نبوده بلکه تلاشی برای مقابله با این کشور است.
ژنرال هانری پاریس، طی مقاله‌ای با عنوان «استراتژی اتمی ایران» که در محل مجلس ملی فرانسه و در حضور جمعی از کارشناسان، تحلیلگران سیاسی، اقتصادی، چهره‌های سیاسی و فعالان فرهنگی ارائه شد، تاکید کرد: ما غربی‌ها به سخنان ایرانی‌ها شک داریم و قول‌های آنها را با تردید نگاه می‌کنیم، در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، غنی‌سازی اورانیوم برای مقاصد صلح‌آمیز را برای کشورها مجاز شمرده است.
وی در بخش دیگری از مقاله خود نوشت: ایران می‌خواهد یک قدرت منطقه‌ای باشد و این حق طبیعی این کشور است، ولی حکومت‌های سلطنتی عرب منطقه و آمریکا با این نقش‌آفرینی ایران مخالف هستند.
ژنرال فرانسوی همچنین در بخشی از مقاله خود به بررسی اخلاقی موضوع فعالیت‌های هسته‌ای کشورها پرداخت و این سوال را مطرح کرد که آیا می‌توانیم بگوییم که ما فرانسوی‌ها و آمریکایی‌ها به چه حقی خود را محق به در اختیار داشتن بمب اتمی می‌دانیم، ولی ایران نباید این حق را داشته باشد. پس این بحث سیاسی است و نه اخلاقی.

پیروز انتخابات از نظر بنی‌صدر
ابوالحسن بنی‌صدر در تحلیل انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری گفته است: پیروز این انتخابات نظام اسلامی ایران بود چرا که طی یک فرآیند آرام و حساب‌شده پرچم اصلاحات از محمد خاتمی گرفته شد و آن را به یک عنصر میانه‌رو و محافظه‌کار به نام حسن روحانی دادند.

روحانی به قم نماینده فرستاد
نسیم: حجت‌الاسلام اختری در رأس هیأتی به نمایندگی از حجت‌الاسلام حسن روحانی در سفر به قم با آیت‌ا... نوری همدانی دیدار و گفت و گو کرده است. قرار است این هیأت با دیگر مراجع عظام تقلید نیز دیدار و گفت و گو کند.

پس از بنیاد باران اکنون بنیاد بهار در راه است
شنیده شد تجربه بنیاد باران (موسسه ای است که رئیس دولت اصلاحات، پس از پایان دوره دوم ریاست جمهوری با همکاری چند نفر از وزیران و استانداران راه اندازی کرد)، محمود احمدی نژاد و دوستان را به فکر ایجاد موسسه ای مشابه، اما با نام بنیاد بهار انداخته است.شنیده شده که برای این بنیاد ساختمانی چهار طبقه در خیابان ولیعصر هم تهیه شده و امکانات لازم هم برای فعالیت بنیاد بهار فراهم شده است.

مجلس گزینه‌ای پیشنهاد نمی‌کند
تسنیم: باهنر، نایب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه مجلس گزینه‌ای برای تصدی وزارتخانه‌ها پیشنهاد نمی‌کند، گفت: انتخاب وزیران از حقوق مسلم شخص رئیس جمهور منتخب است و شخص وی باید وزیران را انتخاب کند و به مجلس پیشنهاد دهد.

روز سکه بازار دولتی ها
22 خرداد امسال، یکی از روزهای سکه باران دولتی ها بود. روزی که محمود احمدی نژاد در آخرین روزهای ریاست جمهوری اش، به 11 نفر از وزرا و دولتمردانش «نشان» اعطا کرد. نشان هایی که ازنظر مادی چیزی بین 50 تا 100 سکه برای صاحبانش منفعت دارد و البته مزایای غیرمادی فراوان .در این فهرست اسامی محمدرضا رحیمی ، علی نیکزاد،علی اکبر صالحی،حمیدرضا حاجی بابایی،رستم قاسمی،مهدی غضنفری ،سید شمس الدین حسینی،نسرین سلطان خواه،بهروز مرادی وعلی اکبر محرابیان ومحمدرضا فرزین مشاهده می شود.

نخستین واکنش آیپک به انتخاب حسن روحانی
آیپک با انتشار بیانیه‌ای خطاب به هوادارانش اعلام کرد حسن روحانی هیچ تمایلی از خود برای توقف برنامه هسته‌ای ایران نشان نداده است. به گزارش انتخاب به نقل از جروزالم‌پست، این گروه صهیونیستی قدرتمند در واشنگتن گفت: در حالی که روحانی قول آشتی با دنیا را داده اما بشدت از ادامه برنامه هسته‌ای ایران حمایت کرده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: جامعه بین‌المللی دهه گذشته را صرف مذاکره با ایران کرده این درحالی است که تهران هیچگونه تلاشی از خود نشان نداده است. این لابی قدرتمند اسرائیل در آمریکا ضمن حمایت از حفظ حضور نظامی واشنگتن در خلیج‌فارس و افزایش فشار بر ایران گفت: تنها زمانی تحریم‌ها کاهش می‌یابد که تهران گام‌های مثبت مستحکم بردارد و فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف کند.
دیود هریس، مدیر اجرایی آیپک گفت: روحانی زمانی که مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران بود انعطاف‌پذیری از خود نشان نداد حالا چطور می‌خواهد با آژانس همکاری کند؟

تلاش حامیان احمدی نژاد برای پیوستن به روحانی
عبدالرضا داوری، تئوریسین و استاد چرخش های سیاسی تیم احمدی نژاد در نامه ای به روحانی، کوشیده است که حسن روحانی را، فردی نزدیک به دولت دهم و احمدی نژاد توصیف کند!سایت خبری تابناک نوشت:حامیان احمدی نژاد که مدعی داشتن پایگاه عظیم مردمی هستند اینک به دنبال پایگاهی می گردند که بتوانند ادامه زندگی بدهند.براین اساس عبدالرضا داوری، در نامه ای به روحانی، با نام «پیام 24 خرداد، نفی شعار زدگی در عرصه مقاومت» ،نخست استراتژی هسته ای کشور را زیر سؤال برده و آن را شکست خورده قلمداد کرده و احمدی نژاد را از این شکست مبرا دانسته است.این سایت در تحلیل نامه این حامی دولت احمدی نژاد که تاکید کرده شکست اصولگرایی، «نه» به احمدی نژاد نبود،آورده است: البته این سخن تا اندازه ای درست است و تا حدی بسیار بیشتر نادرست. انتخاب حسن روحانی، «نه» به شیوه اداره کشور به دست اصولگرایان و جریان احمدی نژاد در هشت سال کشور بود؛ «نه» به جریانی بود که کشور را به تقابل با دنیا کشانده بود؛ «نه» به دولتی بود که حتی توان اداره اقتصاد کشور را نداشت.

آنها!
جهان: گفته می شود، پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تاکنون اجازه نداده کسی درباره او و دخترانش چیزی بداند. حتی رئیس‌جمهور هیچ وقت اسم دو دختر 24 و 27 ساله‌اش را هم به زبان نیاورده و هر وقت می‌خواهد از دختر‌هایش حرف بزند می‌گوید: آنها.

مسدود شدن حسابها در گرجستان
ایسنا: روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات تفلیس خبر داد که دولت گرجستان حدود 150 حساب بانکی مرتبط با تجار و اشخاص ایرانی را در راستای اجرای تحریم‌های سازمان ملل که برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران اعمال شده، مسدود کرد.

71 عضو گروهک منافقین به آلبانی منتقل شدند
سازمان ملل دیروز از انتقال 71 عضو گروهک منافقین به آلبانی و موافقت دولت این کشور برای پذیرش بخشی دیگر از اعضای این گروهک خبر داد. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل از انتقال 71 عضو گروهک منافقین به آلبانی خبر داد.
این تازه‌ترین اقدام سازمان ملل برای اسکان اعضای گروهک منافقین در خارج از عراق است که به دلیل عدم پذیرش از سوی کشورهای خارجی مدت‌هاست ادامه یافته است. مارتین کوپلر، نماینده سازمان ملل در عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مجموعا 71 زن و مرد اکنون به سلامت به آلبانی رسیده‌اند.
مجاهدین(منافقین) پیشنهاد دولت آلبانی برای پذیرش 210 نفر از ساکنان کمپ را دریافت کرده‌اند. به گفته کوپلر، دولت آلمان نیز برای پذیرش حدود 100 نفر از اعضای این گروهک اعلام آمادگی کرده است. وی همچنین با اشاره به حمله‌ خمپاره‌ای هفته قبل به کمپ لیبرتی، گفته است ساکنان این کمپ باید هرچه سریع‌تر جابه‌جا شوند.

حمله جدید سایبری به وزارت نفت
مهر: موج جدید حملات سایبری به سایت‌های اصلی و اینترنت وزارت نفت ناکام ماند.

پدرم وضعیت مناسبی ندارد
تسنیم: سیف ا... معلمی فرزند حبیب‌ا... معلمی که به عنوان شاعر نوحه‌های صادق آهنگران در ایام دفاع مقدس شناخته می‌شود، با اشاره به وضعیت پدرش که مدتی است در بیمارستان نفت شهر اهواز بستری است، گفت: پدرم در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد و متأسفانه از امروز به اغما رفته است.

ارائه پیشنهاد 1+5 پس از تحلیف روحانی
وزیر خارجه روسیه از آمادگی گروه 1+5 برای ارائه پیشنهاد مذاکره با ایران پس از تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران در مرداد خبر داد. به گزارش العالم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد 1+5 پس از مراسم تحلیف حسن روحانی، رئیس‌جمهور منتخب ایران پیشنهاد جدیدی را برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای به ایران خواهد داد. تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران در‌ماه مرداد انجام خواهد شد.
وزیر خارجه روسیه همچنین در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس و بلومبرگ اظهار کرد: ایران حاضر است درباره تعلیق غنی‌سازی 20 درصد با گروه 1+5 به گفت‌وگو بپردازد و اینکه ایران این پیشنهاد را پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ارائه کرده است.

توصیه آیت‌ا... اراکی به قرضاوی
جهان: آیت‌ا... اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در همایش «وحدت امت اسلامی» که در تونس برگزار شد، گفت: آیا بهتر نیست یوسف القرضاوی و امثال او به‌جای دامن زدن به آتش جنگ در سوریه توجه مردم را به دشمن حقیقی یعنی رژیم غاصب صهیونیستی جلب کنند؟

تهدید وحشتناک یک خواننده!
مهر: فاضل شاکر، خواننده مشهور عرب که چندی است، خوانندگی را ترک کرده در یک گفت و گوی زنده تلویزیونی اعضای حزب ا... لبنان را به مرگ تهدید کرد.

مسدود شدن حساب‌های بانکی ایرانی‌ها در گرجستان
وال‌استریت ژورنال به نقل از مقامات تفلیس خبر داد دولت گرجستان حدود 150 حساب بانکی تجار و اشخاص ایرانی را در راستای اجرای تحریم‌های سازمان ملل که برای محدود کردن برنامه‌ هسته‌ای ایران اعمال شده، مسدود کرد. به گزارش ایسنا، این روزنامه آمریکایی گزارش داد: تی تسولوکیانی، وزیر دادگستری گرجستان روز جمعه در کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره‌ گزارش وال‌استریت ژورنال مبنی بر اینکه سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در 2 سال اخیر در گرجستان افزایش شدیدی داشته است از مسدود شدن حساب‌های بانکی ایرانی‌ها خبر داد.
مقامات دولتی گرجستان گفتند این حساب‌ها پیش از گزارش روز پنجشنبه این روزنامه مسدود شده بود. مقامات آمریکایی و اروپایی با این ادعا که ایران درصدد استفاده از نظام مالی گرجستان برای گریز از تحریم‌هاست به ابراز نگرانی دراین‌باره پرداخته‌اند. ایران همواره بر صلح‌آمیز بودن نیات هسته‌ای خود تاکید دارد. به گفته‌ مقامات ایرانی و گرجستانی، شرکت‌های انرژی تحریم شده ایرانی در میان شرکت‌هایی هستند که به دنبال تجارت در گرجستان بوده‌اند.
تسولوکیانی گفت: دولتش در حال بررسی شواهد ارائه شده در گزارش وال‌استریت ژورنال است و تاکید کرد: تفلیس به همکاری نزدیک با سازمان ملل و آمریکا برای اجرای تحریم‌ها علیه ایران متعهد است. وی گفت: مقامات سازمان ملل به تلاش‌های اجرایی پیشین پاسخ مثبتی داده‌اند. مقامات گرجی همچنین روز جمعه گفتند دولت تفلیس در حال بررسی سیاست خود درباره مطالبات صدور ویزا برای اتباع ایران است.

علت بازداشت خاخام صهیونیست
قدس آنلاین: یک روزنامه چاپ روسیه نوشت که خاخام اشکنازی و یکی از دو خاخام بزرگ اسراییل به دلیل کلاهبرداری و سرقت از صندوق اعانات بازداشت شده است.

پیشنهاد زیباکلام به روحانی
فارس: صادق زیباکلام، استاد دانشگاه تهران در مورد شرایط و ویژگی‌های دولت و کابینه حسن روحانی گفت: آقای روحانی باید در کابینه از رقبای انتخاباتی خود استفاده کند و من این را به عنوان یک شعار مطرح نمی‌کنم، بلکه این یک واقعیت است.

بررسی سموم باقیمانده در تولیدهای کشاورزی با ابلاغ دولتی ها
بر اساس ابلاغیه هفته های اخیر یک مسئول ارشد دولتی به تعدادی از استانداری ها و وزارتخانه هاٰ مقرر شده کارگروهی برای ایجاد سازوکارهای لازم از جمله مشخص کردن آزمایشگاه مرجع برای تعیین باقیمانده سموم و فلزات سنگین در تولیدات کشاورزی برخی استان های کشور تشکیل و نتایج این بررسی به مسئولان دولتی و کارگروه‌های توسعه بخش کشاورزی در استان ها اعلام شود.

درخواست یک دستگاه دولتی برای حذف وظایف دستگاه دولتی دیگر
بر اساس پیشنهادی که مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به مسئولان دولتی داده است این مرکز درخواست کرده که ماده ۵ آئین نامه ساماندهی و اعتباربخشی مراکز مشاوره حذف شود که با حذف این ماده نیازی به گرفتن تأییدیه وزارت کشور برای تاسیس و اداره مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم بنیاد خانواده نیست. این موضوع با مخالفت مسئولان دولتی به دلیل مغایرت این پیشنهاد با آئین نامه اجرایی سازمان های غیردولتی مواجه شده است.
خورشید محاکمه می‌شود
شنیده شد که جلسه رسیدگی به پرونده نشریه‌های «جامعه پرستاری» و «خورشید» یکشنبه- 2 تیرماه - در دادگاه کیفری استان تهران و با حضور هیات منصفه مطبوعات برگزار می‌شود. در ادامه رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران، قاضی سیامک مدیرخراسانی دوم تیرماه(امروز)را برای رسیدگی به پرونده‌های «جامعه پرستاری» و «خورشید» تعیین کرده است. پرونده «جامعه پرستاری» به اتهام توهین و با شکایت دبیرکل جمعیت پرستاری ایران و پرونده «خورشید» با اعلام جرم دادستانی و به اتهامات نشر مطالب خلاف واقع و افترا به دستگاه قضایی تشکیل شده‌اند.

شایعه دعوت از دایی برای وزارت ورزش!
شنیده شد که ظاهرا قرار است در هفته جاری با دایی تماس گرفته شده و از او برای دیدار حضوری با دکتر روحانی دعوت به عمل بیاید تا درباره صندلی وزارت ورزش با او مذاکره شود. افکارنیوز نوشت؛ با پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری، از هم‌اکنون رایزنی‌ها و مذاکرات رئیس‌جمهور منتخب و اطرافیانش برای انتخاب وزرای دولت یازدهم آغاز شده است.
وزارت ورزش نیز یکی از دستگاه‌هایی است که مذاکرات و رایزنی‌ها برای انتخاب وزیر مربوطه برای آن در جریان است. درحالی که طی هفته گذشته اسامی نفراتی چون آصفی، دادکان،‌ هاشمی‌طبا و مهرعلیزاده به عنوان وزیر ورزش احتمالی دولت آینده مطرح شد، گفته می‌شود دکتر روحانی برای وزارت ورزش شخصا به یک گزینه جذاب نظر دارد؛ علی دایی! شایعه دعوت از دایی درحالی است که دایی بارها و بارها اعلام کرده به عناوین و مناصب مدیریتی علاقه‌ای ندارد و حضور در متن فوتبال و مربیگری را بیشتر می‌پسندد.

حمله سایبری به سایت وزارت نفت
شنیده شد که ساعت 12 روز جمعه 31 خردادماه یک گروه ناشناس یکسری حملات سایبری را به سایت‌های اصلی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران طرح‌ریزی کرده‌اند که این حملات سایبری منجر به قطع شدن فعالیت‌های مجازی سایت اصلی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران و چندین سایت زیرمجموعه این شرکت‌ها شده است.
 صراط نوشت؛ بر این اساس از ظهر روز جمعه شبکه اینترنت کارکنان و مدیران بخش‌هایی از ستاد وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران قطع شده است اما به دلیل افزایش ضریب ایمنی هکرها موفق به دستیابی اطلاعات محرمانه و طبقه‌بندی شده وزارت نفت نشده‌اند. این حمله سایبری از طریق تعدادی از سرورهای اصلی شرکت ملی نفت ایران و توسط یک بدافزار انجام شده که با حضور و فعالیت کارشناسان فناوری اطلاعات وزارت نفت هم‌اکنون این هجوم رایانه‌ای به‌طور کامل مهار و کنترل شده است.


جریمه 2 میلیاردی برای قاچاقچیان گوشی
شنیده شد که در راستای حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، مأموران نیروی انتظامی استان همدان طی بازرسی‌های خود تعداد 962 دستگاه گوشی تلفن همراه خارجی را کشف کردند و پرونده‌ای در این رابطه تشکیل دادند. شفاف نوشت؛ با اعلام شکایت اداره گمرک همدان، پرونده پس از طی مراحل قانونی جهت رسیدگی و اعمال قانون به شعبه‌ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز شهرستان تویسرکان ارجاع شد. شعبه یادشده با توجه به مستندات موجود در پرونده، متخلفین را علاوه بر ضبط کالای مکشوفه جمعا به پرداخت بیش از 2 میلیارد و 228 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

اولین رهبر خارجی که به دیدار روحانی می‌آید
شنیده شد که روزنامه لبنانی المستقبل به نقل از منابع آگاه سیاسی نوشت که نوری مالکی نخست‌وزیر عراق به‌زودی با سفر به تهران در راس هیات بلندپایه‌ای قصد دارد با حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب گفت‌وگو کند. هدف از این ملاقات، کسب اطلاع از نظرات وی درباره عراق و تحولات در سوریه اعلام شده است. به نوشته روزنامه المستقبل، با انتخاب روحانی در داخل و خارج ایران آرامش حکمفرما شده است.
ارشد عراقی اما معتقدند موضع کنونی ایران در برابر عراق، متوقف نخواهد شد و دولت تهران همچنان به حمایت‌های خود از بغداد و نخست وزیری نوری مالکی ادامه می دهد. براساس این خبر روزنامه المستقبل، شماری از احزاب شیعه حاکم در عراق در روزهای اخیر نشست‌هایی را برای گفت‌وگو درباره مساله پیروزی حسن روحانی و راهیابی او به پاستور برگزار کرده‌اند.

تغییر نام زادگاه روحانی
شنیده شد که مسئول ثبت‌احوال شهرستان سرخه در پیشنهادی خواستار تغییر نام این شهرستان جدیدالتاسیس به نام «سور» شد. انتخاب نوشت؛ رضا رستمیان ضمن اشاره به اینکه در نامه‌ای از مسئولان استان خواسته‌ایم تا نسبت به تغییر نام شهرستان جدیدالتاسیس سرخه به نام «سور» موافقت کنند، گفت: سور نام زیبا و محلی این منطقه است.
رضا رستمیان که چندین سال است در کنار مردم متدین و شهیدپرور شهرستان سرخه زندگی می‌کند، اظهار کرد: سور در گویش محلی همان سرخه بوده ولی معنای آن در لغتنامه به معنای جشن و سرور است. وی با یادآوری اینکه این مردم هستند که نظر اول و آخر را می‌دهند، افزود: ولی به‌نظرم نام سور زیبنده‌تر است برای مردمی که در عرصه علم و جهاد سرآمد هستند.

مصوبه دولت احمدی‌نژاد برای دولت روحانی
شنیده شد که خراسان نوشت؛ پس از بازگشت رئیس‌جمهور به جلسات شورای اقتصاد که موضوعی مهم و نشانه‌ای مثبت محسوب می‌شود اما شورای اقتصاد در جلسه مورخ خردادماه خود مصوب کرده است که تمامی پروژه‌های مصوب آن شورا طی سال ۱۳۹۱ تا پایان سال ۱۳۹۲ تمدید شود که این تصمیم‌گیری کلی و بدون توجه به تحولات و شرایط مهم اقتصادی و سیاسی از جمله تغییر دولت، اقدامی فاقد برنامه‌ریزی دقیق و عمیق محسوب می‌شود.

عیادت وزیر ارشاد از کشاورز
شنیده شد که سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد به همراه شجاعی مدیرعامل صندوق حمایت از هنرمندان صبح دیروز در بیمارستان آتیه از محمدعلی کشاورز عیادت کرد. رجا نوشت؛ مهدی احمدی تهیه‌کننده سینما درباره وضعیت جسمانی محمدعلی کشاورز بازیگر ارزنده سینما و تلویزیون گفت: سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد و شجاعی مدیرعامل صندوق حمایت از هنرمندان در بیمارستان آتیه از وی عیادت کردند حدود 15 دقیقه وزیر ارشاد با محمدعلی کشاورز درباره وضعیت جسمانی و کارها و برنامه‌های‌شان صحبت کردند. وی در خاتمه تاکید کرد: شجاعی درباره وضعیت بیمه تکمیلی با کشاورز صحبت کرد و مشکلی برای پرداخت هزینه بیمارستان وجود ندارد.

احمدی‌نژاد با پسرم خوب بود‌
«سکینه پیوندی» مادر حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب، در پاسخ به اینکه رئیس‌جمهور قبلی آقای احمدی‌نژاد به‌نظرتان چطور بود؟ گفته است:من با او کاری ندارم، ولی با پسرم خوب بود، رئیس‌جمهوری محترم است هرکس باشد خوب است. تا خوب نباشد که رئیس‌جمهور نمی‌شود.به گزارش شرق وی گفته است:پسرم گفت گرانی را تمام می‌کنم، بیکاری را تمام می‌کنم، اینها را توی تلویزیون گفت. گفت این جوانان را می‌برم سر کار، بیکاری تمام می‌شود و گرانی قطع می‌شود. ان‌شاءالله که خدا کمک کند.

نامه عجزآلود به روحانی
عبدالرضا داوری، تئوریسین و از نزدیکان رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد در نامه‌ای به روحانی، با عجز و ناله کوشیده است که حسن روحانی را فردی نزدیک به دولت دهم و احمدی‌نژاد توصیف کند.دراین نامه‌ داوری، نخست استراتژی هسته‌ای کشور را زیر سوال برده ‌و آن را شکست خورده قلمداد کرده و احمدی‌نژاد را از این شکست مبرا دانسته است. وی می‌نویسد،انتخاب حسن روحانی «نهِ مستقیم» به افراطی‌گری در عرصه سیاست داخلی و خارجی بود. «نه» به پرداختن به موضوعاتی غیر‌ضروری در سیاست خارجی بود. «نه» به سیاست‌هایی بود که ‌‌روزانه تغییر می‌کرد. «نه» به فروپاشی ساختار اداری کشور و اصرار و حمایت رئیس دولت از افرادی بود که قوه قضاییه مدعی بود، پرونده دارند و رئیس‌جمهور ادعا داشت ‌که این افراد خط قرمز وی هستند.

پیشنهادهایی ناطق‎نوری به روحانی
 - مشرق نوشت: ناطق نوری که ظاهرا به تیم مشاوران روحانی پیوسته در مورد استفاده از برخی افراد پیشنهادهایی به روحانی داده است. وی برای تشکیل کابینه ای کاری و معتدل استفاده از چهره‌های با تجربه ای چون محمود حجتی، حبیب الله بیطرف، محمد رضا نعمت زاده،اسحاق جهانگیری،حجت‌الاسلام شفیعی، مصطفی پورمحمدی، علی یونسی، احمد مسجد جامعی، محمد باقرقالیباف، محمد باقرذوالقدر و علی اکبر ولایتی را پیشنهاد داده است.ناطق نوری همچنین به برخی دوستان خود گفته نگران نزدیک شدن افراطیون به روحانی نباشید.

چگونه فلاحیان به همایش روحانی رفت؟
- پس از آن که برخی از حضور علی فلاحیان، وزیر اسبق اطلاعات در همایش ستادهای انتخاباتی حسن روحانی، انتقاد کردند، برخی از هواداران روحانی نسبت به این انتقاد واکنش نشان دادند.به نوشته انتخاب؛ صفحه منتسب به حسن روحانی در فیس‌بوک، که از سوی برخی از اعضای ستاد انتخاباتی وی مدیریت می‌شود، درباره «چرایی و چگونگی» حضور علی فلاحیان در همایش ستاد انتخاباتی حسن روحانی نوشته است که وی «بدون دعوت و با تیم حفاظتی ویژه خود» در این جلسه حاضر شد.در ادامه آمده که این حضور بیش از همه «روحانی و مشاورین را متعجب و ناراحت کرد.
بارها از ایشان خواسته شد اگر اصرار بر حضور در جلسه دارند به ردیف‌های آخر بروند زیرا چند ردیف جلو اختصاص دارد به مشاورین و همراهان در زمان انتخابات. و تنها پاسخ ایشان این بود که جای من راحت است!»این درحالیست که منابع مطلع به «انتخاب» گزارش دادند که «فلاحیان شخصاً خواستار حضور در این نشست شده و پس از اعلام آمادگی او، دعوتنامه ای برای او ارسال شده است»

450 میلیون دلار هدیه امیران عرب به شاهزاده چالرز و همسرش کیت میدلتون!
قیمت هدایایی که امیران و حاکمان کشورهای عرب خلیج فارس به شاهزاده چالرز پسر ولیعهد انگلیس و همسرش کیت میدلتون به عنوان هدیه ازدواج داده‌اند 450 میلیون دلار برآورد شده است. این اقدام درحالی صورت می‌گیرد که جان یک میلیون نفر در سومالی به خاطر خشکسالی در خطر مرگ قرار دارد. یکی از مسئولان سازمان جهانی غذا وابسته به سازمان ملل می‌گوید: 200 میلیون دلار می‌تواند مشکل این افراد را در سومالی بطور موقت برطرف کند اما با 400 میلیون دلار، این مسئله بطور ریشه‌ای حل می‌شود.

دلیل فوت افشین اسانلو در زندان اعلام شد
مدیر کل زندان‌های استان تهران با تایید خبر فوت افشین اسانلو به دلیل سکته قلبی گفت: وی در بیمارستان شهید رجایی کرج فوت کرده است. سهراب سلیمانی در گفت و گو با ایسنا، با بیان این مطلب،‌ گفت: افشین اسانلو از محکومین تهران بود که اخیراً برای گذراندن باقی دوران محکومیتش به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بود. مدیر کل زندان‌های استان تهران افزود: نامبرده در سال 88 بازداشت شده بود و اسفند ماه دوران محکومیتش به پایان می‌رسید که متأسفانه به دلیل سکته قلبی فوت کرد.

توزیع قرآن‌های چینی ممنوع شد
جهان: حمید خرمی، مسؤول بخش نشر مکتوب بیست و یکمین نمایشگاه قرآن کریم از ممنوعیت توزیع قرآن‌های چینی در این دوره نمایشگاه خبر داد و گفت: به دلیل اغلاط و مشکلاتی که این قرآن‌ها برای ناشران این حوزه ایجاد کرده‌، توزیع آنها در نمایشگاه ممنوع است.

اخبار کوتاه     
  *بر اساس اخبار دریافتی هاشمی رفسنجانی در دیدار با رئیس‌جمهور منتخب از وی خواسته است مشی اعتدال، عقلانیت و استفاده از خردجمعی را شعار دولت خود قرار دهد و تنها از این راه است که  می‌توان ضمن حفظ و تقویت انسجام ملی و وحدت همه‌جانبه کشور، در کمک به حل مشکلات عدیده داخلی به‌ویژه اوضاع اقتصادی کشور و ایجاد تعامل سازنده و مفید با کشورهای دنیا در عرصه‌های بین‌المللی، به موفقیت دست یافت.
*  بر اساس اخبار دریافتی ناطق‌نوری هم به جمع مشاوران روحانی پیوسته است. وی برای تشکیل کابینه‌ای کاری و معتدل استفاده از چهره‌های با تجربه‌ای چون محمود حجتی، حبیب‌الله بیطرف، محمدرضا نعمت‌زاده، اسحاق جهانگیری، حجت‌الاسلام شفیعی، مصطفی پورمحمدی، علی یونسی، احمد مسجد جامعی، محمدباقر قالیباف، محمدباقر ذوالقدر و علی‌اکبر ولایتی را پیشنهاد داده است. ناطق‌نوری همچنین به برخی دوستان خود گفته نگران نزدیک شدن افراطیون به روحانی نباشید.
 * عبدالله بوزکورت»، نویسنده روزنامه «تودی زمان» ترکیه درباره اعتراضات مردمی اخیر در این کشور مقاله‌ای منتشر کرده و در آن، انگشت اتهام را متوجه ایران کرده است. نویسنده همیشه متوهم این روزنامه در تحلیل ماهیت وقایع اخیر می‌نویسد، این اعتراضات، نشانگر نقش براندازانه ایران در ترکیه است. به باور این نویسنده، اعتراضات اخیر نشانگر عمق نفوذ ایران به ترکیه و همچنین ضعف‌های عمده در زمینه عملیات‌های ضداطلاعاتی در ترکیه است. به عقیده وی، این نکته که اعتراضات مردمی ابتدا از یک اعتراض زیست‌محیطی آغاز شده و سپس وسعت و عمق بیشتری پیدا کرده، حاصل کار «ده‌ها عامل اطلاعاتی ایران» است که تلاش کرده‌اند روند وقایع را به سمت اعتراضات ضدحکومتی ببرند!
*  گفته می‌شود «عبدالله بن عبدالعزیز»، پادشاه سعودی اخیر نامه‌ای برای «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ارسال داشته و در آن از وی درخواست کرد تا اهداف سوریه را از طریق هوا بمباران کند و میزان فروش سلاح‌های خود به قطر و عربستان سعودی برای ارسال به گروه‌های تروریستی در سوریه را افزایش دهد.    
*  گفته می‌شود احمدی‌نژاد و نزدیکانش قصد دارند پس از اتمام دولت بنیادی به نام بهار تشکیل دهند. قرار است این بنیاد محل گردهمایی وی و دوستانش پس از اتمام دوره ریاست‌جمهوری باشد. محل این بنیاد در خیابان ولیعصر تهران است. اطلاعات چندانی درباره حوزه فعالیت بنیاد احتمالی بهار در دسترس نیست

https://shoma-weekly.ir/Au5lLP