گفته می‌شود که...

نخستین جرم پس از تجدید ساختار کارگزاران در حضور هاشمی/ سفر یک وزیر با هواپیمای اختصاصی به کشور همسایه/ بهانه گرانی خودرو از بین رفت/ مشروبات الکلی چگونه به بند350 رسید / تهدید مجدد به تخریب حرمین عسکریین/ اوکراین روسیه را تهدید نظامی کرد و ...

غرضی:افزایش هزینه‌های دولت خلاف عدل است

سیدمحمد غرضی در گفت‌وگو با «سراج24» در خصوص برخی حواشی دولت گفت: دولتی که هزینه هایش بیش از درآمدهایش است به هیچ کار دیگری نباید بپردازد و اقداماتی که باعث افزایش هزینه های دولت گردد باعث تورم می شود و این خلاف عدل است و هر مراسمی هم که رسمی نباشد گرفتار مسائل اجتماعی خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تورم و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: بنده از وقتی که بحث هدفمندی یارانه ها مطرح شد خدمت همه بزرگان ، روزنامه نگاران و صدا و سیما عرض کردم که پرداخت یارانه اگر به تغییر قیمت ها بیانجامد ضد آن عمل می کند کما اینکه در دوره قبل هم همین گونه عمل کرد.

نخستین جرم پس از تجدید ساختار کارگزاران در حضور هاشمی

به گزارش نما در حالی که چندی پیش عطریانفر در گفتگویی مدعی شده بود که به دلیل حکم دادگاه امکان فعالیت در حزب کارگزاران را ندارد و اسفند ماه گذشته نیز روشنک سیاسی، مسئول کانون زنان حزب کارگزاران سازندگی این امر را تایید کرده بود، حضور عطریانفر در دیدار رسمی حزب کارگزاران با هاشمی پس از تجدید ساختار آن؛ تخلفی آشکار از حکم دادگاه در حضور یک مقام رسمی بود.

عطریانفر در مصاحبه مذکور در بخش عبرت های ویژه نامه "تحزب الهی" هفته نامه شما مدعی شده بود هاشمی مخالف تشکیل کارگزاران بوده است ولی از او به عنوان "پدرخوانده" این حزب یاد کرده بود. او همچنین مدعی شده بود که فائزه هاشمی پس از انتخابات مجلس ششم از کارگزاران جدا شده است اما در دیدار اخیر یکی از سخنرانان جلسه بود!

خیلی با دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری فاصله داریم

سیروس مقدم کارگردان مجموعه سه گانه "پایتخت" در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی «سراج24» در خصوص روند مسائل فرهنگی کشور و مطابقت آن با دغدغه های مقام معظم رهبری و مردم گفت: اگر بخواهم حرف دلم را بزنم باید بگویم که خیلی با دغدغه های رهبری فاصله داریم با وجودی که بستر لازم مهیا است ، نیروی انسانی و افکار خلاق موجود است و آدم های عاشق و جوانان مستعد فراوان هستند.

مقدم اظهار داشت : متاسفانه چون اقدامات فرهنگی هدفمند و سازمان یافته نیستند هر ده سالی یک بار امثال "پایتخت" و مجموعه های "دکتر سلام" پدید می آیند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اینگونه نیست که آنقدر وفور مجموعه های خوب فرهنگی دیده شود و به اهداف فرهنگی رسیده باشیم که بتوانیم بگوییم مقام معظم رهبری حالا دیگر می توانند دغدغه ی مسائل فرهنگی را از شعارها حذف کنند. نه، اینگونه نیست!

سفر یک وزیر با هواپیمای اختصاصی به کشور همسایه

خراسان نوشت: بر اساس ابلاغیه یک مقام ارشد اجرایی که به استناد ماده ۳۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت صادر شده، یکی از مسئولان سیاسی کابینه این مجوز را دریافت کرده است که در سفر سه روز خود در اردیبهشت ماه سال جاری به یکی از همسایگان کشورمان، از هواپیمای اختصاصی استفاده کند.

بهانه گرانی خودرو از بین رفت

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی از تامین نیاز ارزی بخش صنعت خودرو به صورت مبادله ای توسط بانک مرکزی خبر داد که کاهش یا حداقل تثبیت قیمت خودروهای داخلی با توجه به کاهش هزینه تمام شده تولید، در ردیف عمده انتظارات جامعه از خودروسازان قرار گرفته است.

اوکراین روسیه را تهدید نظامی کرد

خبرگزاری رویترز نوشت: میهایلو کوال، وزیر دفاع موقت اوکراین با بیان اینکه سازمان ملل چنین حقی به روس‌ها نداده است، اظهار داشت: همه از بازی‌های روسیه به بهانه حفظ صلح خسته شده‌اند.

کوال تاکید کرد که اگر روسیه به این بهانه وارد اوکراین شود، ارتش اوکراین دست به عملیات جنگی خواهد زد.

وی همچنین در ادامه گفت که هیچ نیرو یا هواپیمای روسیه در رزمایش‌های اخیر این کشور وارد مرز اوکراین نشده‌اند.

کوال تاکید کرد که علی‌رغم تلاش روسیه برای جلوگیری از اجرای عملیات ضد تروریستی در شرق اوکراین، این عملیات ادامه دارد.

مشروبات الکلی چگونه به بند350 رسید

برخی رسانه‌ها در حالی کشف مشروبات الکلی در زندان اوین را ناشی از ناتوانی در کنترل ورودی‌های این زندان می‌دانند که واقعیت چیز دیگری است.

در جریان بازرسی‌های انجام شده از بند 350 زندان اوین، اقلام ممنوعه‌ای چون تلفن همراه، سیم کارت، کارت حافظه، دستگاه ضبط صدا از زندانیان کشف شد. یکی از اقلام کشف شده‌ای که در عین ممنوع بودن، تعجب همگان را برانگیخت، مشروبات الکلی بود که در یکی از اتاق‌های این بند توسط بازرسان کشف شده بود.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم از مسئولان قضایی حاکی از این است که این مشروبات کشف شده به هیچ‌وجه از بیرون، وارد زندان اوین نشده است و برخی از زندانیان به وسیله ترکیب انواع مواد خوراکی که در اختیار داشتند اقدام به ساخت مشروبات الکلی کرده‌اند.

صداوسیما برای دولت سنگ تمام گذاشت

امیرحسین قاضی زاده، نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو "نماینده" اظهار داشت: صدا و سیما دیگر کاری نبود که برای انصراف مردم از یارانه ها نکرده باشد تا آنجا که حتی سریال ها را پای کارآورد و هنرپیشه ها و مراجع محترم را به میدان آورد.

وی ادامه داد : فراکسیون اصولگرایان که منتقد دولت است هم از مردم خواست، انصراف دهند، دیگر چه کسی باید از دولت حمایت می کرد که این کار را نکرد .

این عضو کمیسیون اجتماعی عنوان کرد: مردم مطمئن نیستند سیستم های اداری ما بتوانند منافعشان را تامین کنند وای به حال اینکه هرروز خبری هم از اسراف بیت المال و اختلاس و فساد در می آید .

جهانگیری خبر «صدا» را تکذیب کرد

در پی انتشار برخی مطالب نادرست به نقل از اسحاق جهانگیری در خصوص میزان بدهی بابک زنجانی به سازمان تامین اجتماعی، دفتر معاون اول رئیس‌جمهور توضیحاتی ارائه کرد.

متن این توضیحات بدین شرح است:

به دنبال انتشار برخی مطالب نادرست در خصوص میزان بدهی بابک زنجانی به سازمان تامین اجتماعی به نقل از آقای جهانگیری در اولین شماره هفته‌نامه صدا و باز نشر آن در سایر رسانه‌ها، به اطلاع می‌رساند اعداد و ارقام منتشر شده از نشست خصوصی اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران با معاون اول ر‌ئیس‌جمهور ناشی از سوء برداشت و تحلیل نادرست برخی حاضرین در جلسه بوده و به هیچ عنوان مورد تایید نیست.

دفتر معاون اول رئیس‌جمهور ضمن تکذیب اینگونه اخبار منتسب به جهانگیری اعلام می دارد تنها منبع رسمی اخبار معاون اول رئیس‌جمهور، پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری است.

افزایش 10 درصدی قیمت موبایل

رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی - در این باره اظهار کرد: با توجه به اینکه گوشیهای تلفن همراه با ارز آزاد وارد کشور می‌شوند بی‌شک نوسانات نرخ ارز، بازار گوشی تلفن همراه را هم دچار تغییر و نوسان خواهد کرد.

افشار فروتن با بیان این‌که در حال حاضر به دلیل تغییرات نرخ ارز در بازار گوشی‌های تلفن همراه دستخوش تحولاتی شده است، اظهار کرد: اواخر سال گذشته شاهد نوعی ثبات در قیمتها و در بازار بودیم و کم‌کم مصرف‌کننده در حال اعتماد کردن به بازار بود و این موضوع بازار ما را تحت‌الشعاع قرار می‌داد اما دوباره با نوسانات نرخ ارز میزان تقاضا تا حدی کاهش یافته است.

وی با تاکید بر این‌که به‌طور متوسط 10 تا 15 درصد قیمت انواع گوشی‌ها تحت تاثیر قیمت ارز نرخ گوشی‌ها افزایش پیدا کرده یادآور شد: در این میان هرچه قیمت یک گوشی بالاتر باشد تغییراتی که در قیمت آن صورت گرفته هم بیشتر می‌شود.

خمیر مرغ غیرمجاز در سوسیس و کالباس‌

به گزارش ایسنا، رییس سازمان غذا و دارو، دکتر رسول دیناروند، درباره سلامت فرآورده‌های پروتئینی بویژه سوسیس و کالباس‌ها، گفت: نگرانی‌های ما در زمینه سوسیس و کالباس مانند گذشته همچنان وجود دارد و این امر نیازمند نظارت بیشتری است.

وی با ابراز نگرانی نسبت به استفاده از نوعی خمیر مرغ غیرمجاز در تهیه برخی از سوسیس و کالباس‌ها گفت: اقداماتی در این زمینه در حال انجام است که این خمیرهای غیرمجاز جمع آوری شوند. ما مصرف منطقی خمیر مرغی که از منابع قابل تایید استحصال می‌شود را دنبال می‌کنیم.

رییس سازمان غذا و دارو در عین حال گفت: مباحث بهداشتی مشکل اصلی فرآورده‌های پروتئینی نیست بلکه مشکل اصلی آن است که تغذیه جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان را برهم می زند. بر این اساس مصرف افراطی و روزانه این فرآورده‌ها به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و از نظر تغذیه‌ای کاری خطرناک است.

تهدید مجدد به تخریب حرمین عسکریین

شیعیان عراق از شهرهای مختلف از جمله بغداد، برای عرض تسلیت به محضر حضرت امام عصر ارواحنا فداه از اول رجب با پای پیاده به سمت سامراء حرکت می کنند.

به گزارش ادیان نیوز، گروه تروریستی القاعده و دیگر گروه های تکفیری به صورت همزمان و باتوجه به فرارسیدن سالروز شهادت امام علی النقی الهادی علیه السلام و انتخابات عراق، تمامی زائران را به قتل و تخریب حرمین عسکریین علیهم السلام تهدید کردند.

این درحالیست که کشور عراق شاهد اوضاع نابسامان امنیتی است، ناگفته نماند که شیعیان عراق از شهرهای مختلف از جمله بغداد، برای عرض تسلیت به محضر حضرت امام عصر ارواحنا فداه از اول رجب با پای پیاده به سمت سامراء حرکت می کنند.

https://shoma-weekly.ir/uaqPMz