گفته می‌شود که...

نتایج نظرسنجی باب میل نبود، حذف شد/می‌گویم این‌ها با فخری‌زاده می‌خواستند چه کنند!/به هیاهوهای دولت گوش نمی‌دهیم!/احیای قلب رآکتور اراک در دو ماه قابل انجام است/استفاده از نام «پرسپولیس» بامجوز/سبقت قابل‌توجه استراماچونی از تخم‌مرغ! و ...

شدت یافتن بیماری آیت‌الله مصباح یزدی

کانال تلگرامی آیت‌الله مصباح یزدی نوشت: «باتوجه به شدت یافتن بیماری این یاور راستین انقلاب و رهبری، از جمیع علما، فضلا، شاگردان، دوستان و عموم ولایتمداران و علاقه‌مندان به ایشان تقاضا داریم با توسل به ذیل عنایت ائمه اطهار علیهم‌السلام برای شفای عاجل و کامل ایشان دعا کنند».


نظر شورای عالی امنیت ملی درباره طرح مجلس

کیوان خسروی سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گفت: «مصوبات شورای عالی امنیت ملی و مواضع دبیرخانه شورا صرفاً از سوی سخنگوی این نهاد اعلام میشود. مطالبی که به‌عنوان مصوبات شورا و تصمیمات دبیرخانه آن در برخی رسانهها منتشر شد، غیردقیق است. مصوبات شورای عالی امنیت ملی و تصمیمات دبیرخانه آن در حکم اطلاعات محرمانه بوده و اعلام آن خارج از چارچوب ذکرشده، مجاز نیست. مجلس شورای اسلامی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ارائه کرده و دبیرخانه ملاحظات مدنظر را در این خصوص به مجلس اعلام کرده است. طرح نهایی که امروز به تصویب مجلس رسید بر اساس روال جاری در نهاد قانونگذاری کشور تدوین گردیده و حاصل نظر و اجماع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است».

نتایج نظرسنجی باب میل نبود، حذف شد

درحالی‌که طی یکی دو روز اخیر هجمه جریان اصلاحات علیه طرح مجلس مبنی بر الزام دولت به خروج از پروتکل الحاقی شدت یافته، کانال «اصلاحات‌نیوز» اقدام به انتشار یک نظرسنجی با عنوان «خروج از برجام یا پروتکل الحاقی به نفع مردم ایران است یا دشمنان ایران» کرده است که پس از شرکت حدود ۳۲ هزار نفر، بیش از ۶۵ درصد از مخاطبان، خروج ایران از برجام را به نفع مردم تشخیص داده‌اند. این نظرسنجی پس از ساعاتی از کانال مذکور حذف شد.
کف خیابان‌های ایران پول ریخته است

«تالاری» عضو هیئت‌مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با گلایه از سیاست‌های حمایتی دولت از بخش تولید کشور، گفت: «کف خیابان‌های ایران پول ریخته؛ گرفتار کارگزاران بی‌سواد، بی‌برنامه، بی‌عرضه و بعضاً مفسد هستیم. ۷۰ درصد مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت و فساد در کشور است. انقلاب صنعتی در ایران یک فرهنگ ساخته که دولت دارای این فرهنگ نیست. دولت با فرهنگ تولید بیگانه است اما تولید متوقف نمی‌شود».

می‌گویم این‌ها با فخری‌زاده می‌خواستند چه کنند!

«فریدون عباسی»، رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه امروز دارند فخری زاده را به‌عنوان یک فرد برجامی معرفی می‌کنند، گفت: «اساساً به‌نوعی من فخری‌زاده را جذب کردم و رساله دکترای وی با من بوده است و عمده تخصص وی هسته‌ای بوده و حتی صداوسیما را هم تحت‌فشار قرار دادند که او هسته‌ای نیست. در شروع دولت یازدهم با فخری‌زاده خوب برخورد نکردند و مزاحمت برای او و مجموعه زیردست او ایجاد کردند. چقدر تلاش شده مجموعه تحت مدیریت آقای فخری‌زاده را ضعیف کنند، البته نقطه تقویت خود را از جای دیگر آورد. ایشان در دهه ۶۰ مسئول بود نقشه راه صنعت هسته‌ای را طراحی کند و اگر می‌بینیم در دهه ۷۰ این صنعت جان گرفت به خاطر آن بود که این صنعت از دست جناح کارگزاران رها شد. یک اخطار به عناصر دولت می‌دهم که اگر بخواهند فخری‌زاده را حامی برجام جلوه دهید که این کار را هم کرده‌اند و حرف خود را پس نگیرید، من وارد عمل می‌شوم و آن‌وقت من به مطبوعات چیزهایی را خواهم گفت. کسی بنده را مخل امنیت ملی معرفی نکند، نکاتی را میدانم در مورد آقای فخری‌زاده و کارهایی که دست داشتند و می‌خواست انجام دهند و تهدید می‌کنم اگر بخواهند این طایفه و قبیله برجامی، این شهید بزرگوار را برای مطامع خود مصادره کنند، من اقدام شدیدی خواهم کرد. من حاوی اطلاعات هستم و می‌گویم این‌ها با فخری‌زاده می‌خواستند چه کنند»‌.

به هیاهوهای دولت گوش نمی‌دهیم!

امیرآبادی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: «نمی‌شود با تعیین ارزهای چند نرخی، منابع مردم مظلوم و مستضعف جامعه را به جیب یک سری افراد خاص که معمولاً در کنار دولت، گروه‌ها و جناح‌ها بوده و یا از اقوام و بستگان برخی مسئولان اجرایی کشور به شمار می‌روند، ریخت و تنها آن‌ها از این ارز بهره‌مند شوند. همان‌طور که شاهد بودیم، واردات گوشت در اختیار یکی از اقوام وزیر یا واردات نهاده دامی در اختیار یکی از افراد فعال در ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور بود. مجلس باید تصمیم خود را درباره تک‌نرخی شدن ارز بگیرد و به هیاهوهای دولت هم گوش نکند، مانند بحث طرح تأمین کالاهای اساسی که مجلس اعلام کرد، دولت کالاهای اساسی وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی را سهمیه‌بندی کرده و به‌وسیله کارت الکترونیکی در اختیار مردم بگذارد، اما دولت در ادعایی نادرست بیان کرد، مجلس خواهان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و گرانی و ... است.

تعیین مجازات برای عدم اجرای قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها»

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای برای مستنکفین از اجرای مصوبه «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران» مجازات تعیین کردند. مستنکفین از اجرای این قانون، به‌تناسب امتناع یا ممانعت از اجرا به مجازات تعزیری درجات ٢ تا ۵ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ محکوم می‌شوند. بر اساس متن قانون مجازات اسلامی مجازات درجه ٢ شامل؛ حبس بیش از پانزده تا بیست‌وپنج سال و جزای نقدی بیش از پانصد و پنجاه میلیون ریال تا یک میلیارد ریال بوده و مجازات درجه 5 شامل؛ حبس بیش از دو تا پنج سال؛ جزای نقدی بیش از هشتاد میلیون ریال تا یک‌صد و هشتاد میلیون ریال؛ محرومیت از حقوق اجتماعی بیش از پنج تا پانزده سال؛ ممنوعیت دائم از یک یا چند فعالیت شغلی یا اجتماعی برای اشخاص حقوقی و ممنوعیت دائم از دعوت عمومی برای افزایش سرمایه برای اشخاص حقوقی می‌شود.
احیای قلب رآکتور اراک در دو ماه قابل انجام است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: «احیای قلب رآکتور اراک در دو ماه قابل انجام است. قلب رآکتوری که می‌گفتند در آن سیمان ریخته شده، قابل احیاست. در حال حاضر ما ۳۸۰۰ کیلو مواد داریم، که قبلاً این مقدار ۱۱ تن بوده که البته فاصله چندانی بین ۴ تن و ‍‍‍۱۱ تن نیست».

پیشنهاد طرح جدید برای آب و گاز مجانی محرومان

«پورابراهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: «در بحث کمک به محرومان،‌ تأمین خدمات ارزان‌قیمت در آب، برق، گاز و تلفن مطرح است». عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی افزود: «مقام معظم رهبری در جلسه‌ای که در خدمت ایشان بودیم فرمودند از طریق عرضه مالکیت سهام شرکت‌ها برای حل مشکلات اقدام کنید. مذاکرات اقتصاد کشور را شرطی کرد؛ اولین کاری که در اقتصاد کشور باید انجام شود مهار تورم است. از بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و مجموعه‌های اقتصادی که با دفتر مقام معظم رهبری هماهنگی دارند، انتظار می‌رود، در اقتصاد سرمایه‌گذاری کنند و با واگذاری‌هایی که انجام می‌دهند، کوچک‌سازی کنند».
استفاده از نام «پرسپولیس» بامجوز

فعالیت تجاری با نام های استقلال و پرسپولیس عادی شده در حالی که در خارج از ایران، این کار غیرقانونی است. در همین حال باشگاه پرسپولیس در اطلاعیه‌ای نوشت: «‌این باشگاه هیچ رسانه مکتوبی با نام و نشان تجاری خود ندارد و رسانه‌هایی که با این نام یا اسامی مشابه فعالیت می‌کنند، مستقل از باشگاه هستند. همچنین از این پس هر فرد، گروه یا ارگانی قصد استفاده از برند، نام یا نشان پرسپولیس را داشته باشد، طبق باید مجوزهای لازم را دریافت کند.»
سبقت قابل‌توجه استراماچونی از تخم‌مرغ
!

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال رکوردی جدید از خود بر جای گذاشت. سایت «دربی‌ دربی دربی» ایتالیا گزارش داد؛ آندره‌آ استراماچونی، سرمربی پیشین تیم‌های اینتر و اودینزه به رکورد مهمی دست یافته است، اما این رکورد مربوط به پیروزی و کسب جام‌ها روی نیمکت سرمربی یک تیم باشگاهی نمی‌شود و به رکورد این سرمربی ایتالیایی در شبکه‌های اجتماعی مربوط می‌شود.بر اساس این گزارش؛ سرمربی پیشین اینتر به نظر می‌رسد در شبکه اجتماعی «اینستاگرام» خیلی محبوب باشد، علیرغم اینکه به اندازه دیگر همکارانش در این شبکه اجتماعی خیلی فعال و به روز نیست. حقیقت این است که تنها پستی که استراماچونی منتشر کرده نزدیک به هشت میلیون کامنت (نظر) دریافت کرده که این بیش از دو برابر تعداد کامنت‌هایی (در حدود سه میلیون و سیصد هزار کامنت) است که آن پست «تخم مرغ» معروف دریافت‌ کرده است. آن پست تخم‌مرغ معروف هنوز رکورددار بیشترین تعداد لایک (پسندیدم) در اینستاگرام است.به نظر می‌رسد علت ثبت این رکورد توسط استراماچونی، هواداران استقلال باشند، تیمی که در لیگ برتر ایران حضور دارد و آندره‌آ استراماچونی فصل گذشته هدایت آن را بر عهده داشت. پس از اینکه این سرمربی ایتالیایی در حالی که استقلال را به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر ایران و مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی ایران رسانده بود، قرارداد خود را با باشگاه استقلال یکجانبه فسخ کرد و به ایتالیا بازگشت، هواداران این تیم زیر تنها پست او در اینستاگرام پیام‌هایی گذاشتند و خواهان بازگشت او به ایران شدند؛ هرچند در نهایت قدرت شبکه اجتماعی در بازگرداندن استراماچونی تأثیرگذار نبود.

ترامپ بی‌خیال نمی‌شود!

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر ادعای پیروزی خود در انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور را تکرار کرد."دونالد ترامپ"، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر با رد پذیرش شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «برایان کمپ (فرماندار ایالت جورجیا) کاری بکن. اجازه داده ای در ایالت تو تقلب انجام شود. باید امضا و پاکت های نامه را با شمار آراء بررسی کنیم. سپس انتخابات لغو شود. نیازی به آن نخواهد بود. پیروز می شویم.»دونالد ترامپ در توئیتی دیگر با اشاره به توئیت "اپک تایمز" در مورد آرای غیرقانونی در میشگان نوشت: «در میشیگان با اختلاف زیاد پیروز شدیم

اخبار روزانه:

*معاون پارلمانی روحانی خبر داد: «رئیس‌جمهور برای حضور در مجلس جهت ارائه بودجه سال ۱۴۰۰ تابع تصمیم ستاد کروناست»؛ بنابراین امروز نیز شاهد غیبت دوباره رئیس‌جمهور در مجلس خواهیم بود و نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه برای تقدیم لایحه بودجه به مجلس می‌رود.
* سخنگوی وزارت خارجه با تایید حضور هیات طالبان در سفارت ایران در قطر توضیحاتی را در این مورد بیان داشت.سخنگوی وزارت امور خارجه در باره این اتفاق گفت:ما دفتر یادبودی برای شهید فخری زاده در سفارتمان در قطر باز کردیم، و تمامی دفاتر سیاسی مستقر در قطر با حضور در سفارت ایران این دفتر را امضا می کنند.طالبان در قطر دفتر سیاسی دارد و آن ها هم برای امضا رفته بودند، چیزی بیشتر از این هم نبوده است.گفتنی است سفارت ایران در قطر در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «هیاتی از دفتر سیاسی طالبان با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ترور دانشمند شهید ‌فخری‌زاده و ادای احترام به آن شهید عزیز، ورود حمید دهقانی به دوحه را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران خیر مقدم گفته و برای ایشان آرزوی موفقیت نمودند

* نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از ابتلای دو عضو هیات رییسه کمیسیون متبوع خود به کرونا ویروس خبر داد. حسن نوروزی گفت: سید کاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و هاجر چنارانی دبیر این کمیسیون به ویروس کرونا مبتلا شدند
.
* بر اساس بخشنامه جدید یک نهاد مسئول دولتی خطاب به همه اعضای کابینه، از آن ها خواسته شده است در صورت انتصاب فردی در جایگاه مشاور برای دستگاه اجرایی مربوط، صرفا از افرادی استفاده کنند که دارای مدرک تحصیلی مرتبط با حوزه تخصصی مشاوره آن هم در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد یا دکترا بوده و علاوه بر توانایی تحلیل و حل مسئله و تسلط بر قوانین و مقررات مرتبط، ویژگی های مهمی چون صبر و حوصله، امانت داری و خلاقیت را دارا باشند
.

*حکم شرعی خرید آرای انتخاباتی مردم از سوی کاندیداها چیست؟ آیا جایز است که در انتخابات به ‌جای دیگران رأی بدهیم؟ پاسخ: خلاف مقررات است و جایز نیست.
* مسعود شجاعی به دلیل اینکه مشکوک به کروناست، از بعد از بازی با سپاهان در تمرینات شرکت نکرده و در قرنطینه خانگی است. به همین دلیل کاپیتان تراکتور به کرمان سفر نکرده است و در بازی با مس غایب خواهد بود. این در حالی است که علاوه بر شجاعی، تست کرونا مهدی تیکدری و محمد مسلمی‌پور همچنان مثبت است و این دو بازیکن هم در قرنطینه هستند.

https://shoma-weekly.ir/wQcSyC