گفته می‌شود که...

نام مستعار رئیس‌جمهور منتخب در زمان طاغوت/ اقدام عجیب بنیاد شهید برتغییرنام همسر شهید همت/ مزایده گذاشتن گذرنامه رئیس جمهور!/ هدیه عربستان و اروپا به مخالفان اسد/ روحانی از احمدی‌نژاد تشکر کند !/ برخورد عجیب با دامدار افشاگر/ چند رأی ملی‌پوشان فوتبال به روحانی تعلق داشت؟ و ...

نام مستعار رئیس‌جمهور منتخب در زمان طاغوت
در ماه‌های محرم و صفر، حجت‌الاسلام روحانی با نام مستعار «اسلامی» سخنرانی می‌کرد. در دی ماه آن سال بعد از سخنرانی شب سوم که مصادف با حوادث 19 دی ماه قم شده بود، شهربانی نهاوند مأمور دستگیری وی شد.

پاداش ده‌ها میلیونی دولت به مدیران منطقه آزاد کیش
بر اساس مصوبه وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی مقرر شده به منظور قدردانی از زحمات اعضای هیات مدیره و دست اندرکاران تهیه صورت‌های مالی و عملکرد سال مالی 1390 سازمان منطقه آزاد کیش، به این افراد پاداشی پرداخت شود.به گزارش فارس: بر اساس مصوبه وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی که طی هفته های اخیر به تأیید رییس جمهور هم رسیده، مقرر شده به منظور قدردانی از زحمات اعضای هیات مدیره و دست اندرکاران تهیه صورت های مالی و عملکرد سال مالی 1390 سازمان منطقه آزاد کیش، به این افراد تا سقف 250 میلیون تومان پاداش پرداخت شود.

مصادره پیروزی روحانی به نفع فتنه
رسانه های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان در روزهای پس از انتخابات سعی کردند، به دلخواه خود حوادث انتخابات و پیروزی حجت الاسلام حسن روحانی را تفسیر کنند؛ از تفسیر انتخابات به رفرنداوم هسته ای و مصادره پیروزی انتخابات توسط جنبش سبز گرفته تا توهین به مردم ایران.به گزارش مشرق، یکی از اقدامات تأمل برانگیز و قابل پیش بینی رسانه های ضد انقلاب، مخصوصا وابستگان به جنبش سبز، تلاش آنان برای مصادره پیروزی حجت الاسلام حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ، به نفع این جنبش بود؛ این جنبش و رسانه های وابسته به آن که در انتخابات 88 نظام را به تقلب در انتخابات محکوم کرده بود، و بعد نیز انتخابات مجلس شورای اسلامی را تحریم کرده بود و همچنان قائل به تقلب نظام در انتخابات در کشور بودند، این بار نیز همین رویه را پیش گرفته و از حضور در انتخابات و دعوت مردم به حضور سرباز زدند.

عکس سرمربی کره روی تی شرت کی روش!
جنگ کی روش و چوی بر سر ازبکستان همچنان ادامه دارد. کی روش در یکی از مصاحبه هایش به سرمربی کره پیشنهاد کرده بود که در بازی مقابل ایران پیراهن ازبکستان را تن کند. البته حرف های کی روش فقط به پیشنهاد ختم نشده و سرمربی تیم ملی دیروز در تمرینات تی شرتی بر تن کردکه روی آن عکس فتوشاپی چوی با پیراهن ازبکستان دیده می شد.

اقدام عجیب بنیاد شهید برتغییرنام همسر شهید همت
فرزند شهید همت از اقدام عجیب بنیاد شهید مبنی بر تغییر نام مادرش در فیش‌حقوقی این بنیاد اعلام نارضایتی کرد. محمد مهدی همت، فرزند شهید محمدابراهیم همت در واکنش به خبری با عنوان «مشکل اینجا بود که اسم همسر شهید همت ژیلا است» به سایت پارسینه گفت: این مطلب برایم جالب بود، اما جا داشت که بیشتر به موضوع پرداخته بشود.فرزند شهید همت در مورد حساسیت برخی به نام همسر شهید همت هم گفت: بعد از شهادت پدرم تا مدتها اسم مادرم را در فیش حقوقی بنیاد شهید می نوشتند زهرا بدیهیان! که این کار مادرم را عصبانی می کرد و می گفت نامم (ژیلا) را پدر و مادرم برایم انتخاب کرده اند و من به این نظر پدر و مادرم احترام می گذارم و این کار بنیاد شهید بی احترامی و بی حرمتی به من و خانواده ام است.مهدی همت ادامه داد: اخیرا نام مادرم را در نامه های اداری بنیاد شهید می نویسند ژ.بدیهیان که باز هم بی احترامی به ما، شهدا و خانواده شهدا است و نشان می دهد این فرهنگ غلط هنوز اصلاح نشده است.

انحلال شورای گسترش زبان فارسی!
مهر: با انتقال نیروهای شورای گسترش زبان فارسی وابسته به وزارت ارشاد و مرکز گسترش زبان فارسی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات به بنیاد سعدی، این دو نهاد منحل شدند.

برخی می‌خواستند تحریم کنند
خبرگزاری دانشجو: صادق زیباکلام استاد دانشگاه با اشاره به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: برخی قصد داشتند مردم را به تحریم این حماسه سیاسی تشویق کنند.

موارد شکایت زیاد بوده است
خبرآنلاین: محمدعلی پورمختار، در پاسخ به این سوال که شکایت وی به عنوان رئیس کمیسیون اصل 90 از محمود احمدی نژاد که موجب احضار وی به دادگاه شده است، درباره چه موضوعی بوده است گفت: موارد زیادی بوده و من یادم نیست که این احضار به خاطر کدام موضوع است.

در شام آخر محسن رضایی چه گذشت؟
رضایی در این ضیافت شام به اعضای ستاد و حامیان خود گفت که قصد دارد یک موسسه یا بنیاد اقتصادی تاسیس کند.
دکتر محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شامگاه روز 25 خرداد از مسئولین ستادهای انتخاباتی خود در سراسر کشور برای صرف شام دعوت کرد.رضایی در این ضیافت شام به اعضای ستاد و حامیان خود گفت که قصد دارد یک موسسه یا بنیاد اقتصادی تاسیس کند.این موسسه قرار است طرح های اقتصادی مطرح شده در دوران تبلیغات انتخابات محسن رضایی مثل طرح بانک مردم و طرح حمایت از 5 هزار شغل خانگی را پیگیری و اجرا کند.شنیده ها حاکی از این است که محسن رضایی دیگر در سمت دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام نخواهد ماند.

کتابی که رهبر انقلاب را شاد کرد
سید نورالدین عافی نویسنده کتاب «نور‌الدین پسر ایران» درباره انگیزه خود در خصوص بازگویی خاطرات جنگ در این کتاب گفت: واقعا نمی‌دانستم این کتاب تا چه حد می‌تواند تاثیرگذار باشد. سال 1373 یک شب خواب دیدم مقام معظم رهبری ورقه‌هایی در دست دارد که می‌خواند و گریه می‌کند. کسی گفت این‌ها خاطرات یک جانباز 70 درصد است. وی ادامه داد: این خواب فکرم را مشغول کرده بود. لذا تمایل پیدا کردم تا خاطرات را در یک کتاب بیان کنم. خاطره‌ها مربوط به هشت سال زندگی در جنگ است. عافی با اشاره به اینکه معصومه سپهری زحمات زیادی را برای تدوین کتاب کشیده است، گفت: تدوین این کتاب حدود 15 سال طول کشید. من با همسر خانم سپهری در جبهه همرزم بودیم و رفت و آمد زیادی داشتیم. اگر زحمات خانم سپهری نبود امروز کتاب نورالدین پسر ایران شکل نمی گرفت. این راوی در ادامه به دیدار خود با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتم ایشان دست‌هایش را بلند کرد و خطاب به من فرمود: «سلام پسر ایران؛ با این کتاب من را شاد کردی». مقام معظم رهبری در خصوص این کتاب به من فرمودند: گاهی با این کتاب خندیدم و گاهی نیز گریستم.

مزایده گذاشتن گذرنامه رئیس جمهور!
منابع مصری گزارش دادند که گذرنامه واقعی «حسنی مبارک» که احتمالا در جریان انقلاب مصر از منزل وی و یا نهاد ریاست جمهوری به سرقت رفته است، به مبلغ 150 هزار پوند مصری به مزایده گذاشته شد.بر اساس این گزارش تعدادی از مشتریان گذرنامه مبارک گفتند که مبلغ گذرنامه واقعا بالاست زیرا مبارک هنوز زنده است و این مبلغ ممکن است بعد از مرگش بیشتر شود اما قیمت کنونی گذرنامه در حال حاضر 50 تا 55 هزار پوند است بویژه اینکه گذرنامه اصلی و متعلق به مبارک است.این گذرنامه که تاریخ اعتبار آن از 15 سال قبل به اتمام رسیده است و یک گذرنامه قدیمی است، در جریان انقلاب مصر از منزل مبارک یا نهاد ریاست جمهوری به سرقت رفته است.

روحانی نه استقلالی و نه پرسپولیسی
جهان: «سعید فائقی» نماینده ورزشی دکتر حسن روحانی در پاسخ به این سوال که دکتر روحانی در گذشته طرفدار استقلال بوده یا پرسپولیس گفت:« هیچکدام، ایشان در فوتبال هم اعتدال را رعایت می‌کند و در واقع تفکرات ملی دارد.»

ادعای پایگاه سعودی
تسنیم: پایگاه سعودی سبق، با اشاره به تحرکات روزهای گذشته مسؤولان این کشور آن را نشانه وقوع حادثه ای قریب الوقوع درباره سوریه محسوب کرده است.

هدیه به پوتین برای تهمت زدن
العالم: مقام های کاخ کرملین، ادعای تاجر آمریکایی در باره سرقت انگشتر گرانقیمت او توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را کذب خواندند. دیمیتری پسکوف سخنگوی ولادیمیر پوتین ادعای تاجر آمریکایی را عجیب دانست و گفت: او انگشتر را به پوتین هدیه کرد و اکنون در موزه کتابخانه کرملین نگهداری می‌شود.

رونمایی از کابینه احتمالی حسن روحانی
بنا به گزارش سایت اعتدال افراد احتمالی عضو کابینه دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب مردم باتوجه به اخبار برخی منابع نزدیک به وی و شنیده ها معرفی شده اند که بر این اساس اعضای کابینه به شرح ذیل معرفی می شوند:
معاون اول رئیس جمهور: محمدرضا عارف یا محمدرضا نعمت زاده
وزیر کشور: ناطق نوری(در حال مذاکره) اسحاق جهانگیری یا مسعود سلطانی فر
وزیر امور خارجه: کمال خرازی، محمود واعظی یا علی اکبر صالحی
وزیر دادگستری: حجت الاسلام اسماعیل شوشتری
وزیر آموزش و پرورش: سیدرضا صالحی، رحیم عبادی
وزیر نفت: اکبر ترکان، محمدرضا نعمت زاده، سیدکاظم وزیری هامانه یا بیژن نامدار زنگنه
وزیر نیرو: حبیب الله بی طرف ، مجید نامجو یا بیژن نامدار زنگنه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: احمدرضا معتمدی یا نصرالله جهانگرد
وزیر علوم تحقیقات و فناوری: علی عباسپورتهرانی، جعفر توفیقی، عبدالله جاسبی یا جواد اطاعت
وزیر ورزش و جوانان: محسن مهرعلیزاده، محمدرضا دادگان یا سعید فائقی
وزیر کشاورزی: عیسی کلانتری یا محمود حجتی
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی: مرتضی بانک، صفدر حسینی یا حسین کمالی
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: حسین دهقان، علی شمخانی یا اکبر ترکان
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: سیدرضا صالحی، حجت الاسلام علی عسگری یا علی مطهری
وزیر اقتصاد و دارایی: محمدباقر نوبخت
وزیر صنعت، معدن و تجارت: محمد نهاوندیان یا محمدرضا شریعتمداری یا محمدرضا نعمت زاده
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: صلاح‌الدین دلشاد
وزیر راه و شهرسازی: علی اکبر آقایی، محمدباقر قالیباف یا علی عبدالعلی‌زاده
معاون پارلمانی رئیس جمهور: حجت الاسلام علی عسگری یا حجت الاسلام قدرت الله علیخانی
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: دکتر نوریان یا معصومه ابتکار
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران: حسین دهقان
معاون فرهنگی وزیر ارشاد: محمد سلطانی‌فر- معاون سینمایی وزیر ارشاد: احسان دلاویز
معاون رئیس جمهور در امور روحانیت: حجت الاسلام سیدرضا اکرمی یا حجت الاسلام شهیدی
دبیر شورای عالی امنیت ملی: علی اکبر ولایتی یا عبدالرضا رحمانی فضلی
رئیس سازمان انرژی اتمی: غلامرضا آقازاده، حسین فریدون یا علی اکبر صالحی
رئیس مرکز مشارکت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری: زهرا پیشگاهی‌فرد یا زهرا شجاعی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی: محمد باقر نوبخت، محمدعلی نجفی، غلامرضا تاجگردون یا حمید رضا برادران شرکاء
رئیس کل بانک مرکزی: مجید قاسمی، سید محمد حسین عادلی، مرتضی محمدخان یا علی دیواندره‌ای
رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی: حسین مرعشی یا مهدی مظاهری
مشاور رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری: حسن اکبری یا محمدرضا نعمت زاده
معاونین رئیس جمهور منتخب: اکبر ترکان، محمدرضا نعمت زاده، فاطمه هاشمی، اعظم ناصری،محمدباقر قالیباف و محمدعلی نجفی، موسوی لاری و مجید انصاری
مشاورین رئیس جمهور: دکتر محمدرضا صادق، علی عسگری، حسین فریدون، حجت الاسلام شهیدی، حجت الاسلام سیدمحمود علوی
دبیر شورای اطلاع رسانی دولت: علی اکبر جلالی- علیرضا الفت و نصرالله جهانگرد
لازم به یادآوری است که اسامی ذکر شده بعنوان اعضای کابینه احتمالی دکتر روحانی بر اساس آنچه از منابع مختلف بدست آمده و در برخی محافل از آنها نام برده شده، مطرح گردیده و طبیعتاٌ تا روز معرفی کابینه به مجلس شورای اسلامی در شهریورماه اسامی و نام ها صرفا گمانه زنی و شنیده ها از منابع نزدیک به رئیس جمهور منتخب است.

دستگیری چند تن از عوامل فتنه‌گر مخل بازار ارز
یک مقام آگاه امنیتی گفت: چند تن از عوامل فتنه‌گر که از طریق خروج غیرقانونی و انبوه ارز، به اقتصاد کشور آسیب می‌زدند، بازداشت و مقادیر معتنابهی ارز خارجی از آنها کشف و ضبط شد. این مقام امنیتی در گفت‌وگو با فارس افزود: این گروه مرتبط با زندانی فراری اردشیر امیر ارجمند، و با یکی از فعالان سابقه‌دار فتنه در داخل کشور ضمن فعالیت‌های فتنه‌گرانه، به قاچاق انبوه ارز می‌پرداختند؛ تا آنجا که برای تامین پوشش فعالیت‌های موسوم به پولشویی، اقدام به راه‌اندازی شرکت‌های متعدد تجاری و سرمایه‌گذاری کرده و همزمان و هماهنگ با تشدید تحریم‌های اقتصادی قدرت‌های استکباری علیه کشورمان، به اقتصاد ملی ضربه می‌زدند.
این مقام آگاه امنیتی افزود: یکی از وجوه اهمیت مضاعف این پرونده که در دست بررسی است، مشاهده رد پای یک سرویس اطلاعاتی اروپایی است که در نقل و انتقال وجوه به خارج و نیز ارائه فوری ویزا توسط سفارت فرانسه در تهران قابل مشاهده است. لازم به یادآوری است که اردشیر امیر‌ارجمند، مشاور ارشد یکی از سران فتنه است که با کمک سازمان تروریستی منافقین از کشور فرار کرد.
پیروزی روحانی بدترین گزینه برای غرب
شنیده شد که پایگاه اطلاع‌رسانی «آمریکن ثینکر»، در ضمن یادداشتی خصومت‌بار علیه ایران و منتخب ملت ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری، پیروزی اعتدال‌گرایان در انتخابات را بدترین گزینه ممکن برای غربی‌ها دانست. فارس نوشت: این یادداشت حاکی از آن است که انتخاب حسن روحانی به ریاست‌جمهوری ایران، در عمل آنچه را که غرب نگران آن است تغییر نمی‌دهد چرا که تصمیم‌گیرنده اصلی در این خصوص، رهبری جمهوری اسلامی است و تنها کاری که انتخاب روحانی می‌کند، این است که به مخالفین اقدامات تند در غرب اجازه می‌دهد تا مخالفت بیشتری علیه این اقدامات به عمل آورند.

توهم خبرنگار شبکه المیادین
الف: خبرنگار شبکه المیادین لبنان مدعی شد که در جریان حضورش در القصیر برای پوشش تحولات درگیری‌های این شهر، سید حسن نصرا... را با لباس نظامی در این شهر رویت کرده است!.

یک روحانی وزیر ارشاد شود
مهر: سیدجمال ساداتیان تهیه‌کننده «به رنگ ارغوان» درباره مهم ترین ویژگی ها برای تصدی وزارت ارشاد در دولت جدید گفت: ما چهره ‌های روحانی ‌ای داریم که حوزه فرهنگ و هنر و هنرمندان این عرصه را می‌‌شناسند و می‌توانند گزینه بسیار مناسبی برای پست وزارت ارشاد باشند.

اظهارات خصمانه وزیرکانادایی
ابنا: علیرغم واکنش مثبت جامعه جهانی به انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، جان بیرد وزیر خارجه کانادا مدعی شد که انتخابات ریاست‌جمهوری ایران و نتیجه آن بی‌مفهوم و بی‌معنی بوده است.

سایت فردا مجرم شناخته نشد
شنیده شد که هیات منصفه مطبوعات «سایت خبری فردا» را مجرم ندانست. باشگاه خبرنگاران نوشت: جلسه رسیدگی به کیفرخواست‌های مطروحه علیه نشریه‌های «صنایع»، «رزم‌آور» و سایت خبری «فردا» در شعبه 78 دادگاه کیفری استان تهران با حضور هیات منصفه مطبوعات برگزار شد. سایت خبری «فردا» که پرونده آن با شکایت معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری و به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، مطرح شده بود، مجرم نیست، اما به اتفاق آرا تذکر جدی به این سایت خبری داده شد.

برخورد با چوپان افشاگر
شنیده شد که پس از پخش نخستین مستند تلویزیونی انتخاباتی سعید جلیلی با عنوان «مردم +1»، اداره جنگلبانی شهرستان نوشهر مانع از ادامه حضور حسین اسلامی ـ دامدار افشاگر در فیلم ـ در محل کار خود شد. 598 نوشت: در بخشی از مستند «مردم+1» با اشاره به وجود مافیا در قطع درختان تنومند جنگل‌های شمال کشور، تصاویری از قطع درختان پخش شد اما جنگلبانی نوشهر در اقدامی عجیب و بجای پرداختن به اصل موضوع و اقدام علیه مافیای قطع درختان، حسین اسلامی- دامدار افشاگر در فیلم- را از حضور در جنگل، منع و ضمن تخریب اصطبل دام‌های وی، او را با جریمه مالی روبرو کرده است.

کودتای نافرجام علیه پادشاه عربستان
شنیده شد که پادشاه عربستان سعودی دستور داد معاون سابق وزیر دفاع این کشور به اتهام تلاش برای کودتا بازداشت خانگی شود. مشرق به نقل از مراه الجزیره نوشت: ملک عبدا... ظاهرا این دستور را پس از آن صادر کرد که دستگاه اطلاعاتی این کشور متوجه فعالیت‌های مشکوک افسران نیروهای زمینی ارتش، شد. این افسران ارتباط نزدیکی با وزیر دفاع سابق دارند. ظاهرا افسران نیروی زمینی با تبانی شاهزاده خالد و همچنین شاهزاده محمد بن فهد بن عبدالعزیز، ‌حاکم سابق استان شرقی که هم‌اینک در آمریکا به سر می‌برد، قصد کودتای نظامی علیه ملک عبدا... داشتند.

بازداشت به خاطر لبخند!
شنیده شد که هیات امر به معروف و نهی از منکر عربستان یک شهروند این کشور را به اتهام «لبخند غیرشرعی» به مدت 5 روز بازداشت کرد. جام به نقل از «الجزیره العربیه» نوشت: این شهروند عربستانی که اخیرا آزاد شده، در سایت خود نوشته است که در منطقه «الفیصلیه» کار می‌کرد به اتهام «لبخند غیر شرعی» 5 روز بازداشت شد.

مشکلی برای همکاری نداریم
الف: اسماعیل کوثری نماینده مجلس گفت: همکاری مجلس اصولگرا با آقای روحانی در چارچوب قانون با هیچ مشکلی مواجه نخواهد شد.

درخواست احسان حدادی از روحانی
ایسنا: احسان حدادی دارنده مدال نقره المپیک در پرتاب دیسک گفت: من از آقای روحانی درخواست دارم که کاری کند در سیستم‌ ورزش کشور کسی دروغ نگوید چون من دروغ‌های بسیاری شنیده‌ام و دیگر توقعی از کسی ندارم.

اصلاح طلبان خودشان هم گفتند
فرارو: جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: فکر نکنید همه آرای روحانی متعلق به اصلاح طلبان است. اصلاح طلبان خودشان هم گفتند که روحانی اصلاح طلب نیست، خود او هم تاکید کرد که اصلاح طلب نیست.
شجونی افزود: بنابراین بخش زیادی از آرای روحانی هم متعلق به اصولگرایانی است که از دست 4 نامزد دیگر اصولگرا ناراحت بودند و این ناراحتی را با رای دادن به روحانی نشان دادند.

هدیه عربستان و اروپا به مخالفان اسد
شنیده شد که اشپیگل فاش کرد که عربستان قصد دارد ده‌ها سامانه موشکی ضد هوایی در اختیار مخالفان سوریه قرار دهد و این علاوه بر کمک‌های نظامی آمریکا و غرب خواهد بود. ایسنا به نقل از مجله آلمانی اشپیگل نوشت: دولت عربستان در حال بررسی طرحی برای ارسال موشک‌های ضد هواپیما به مخالفان سوریه است. این مجله در جدیدترین شماره خود فاش کرد: براساس گزارش محرمانه سازمان اطلاعات آلمان دولت عربستان درصدد است ده‌ها سامانه دفاع هوایی از نوع «Mistral MANPADS» به مخالفان سوریه بدهد.

حامیان روحانی در انتخابات دنبال سهم‌خواهی نیستند
محمد شریعتمداری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هیچ کدام از گروه‌های سیاسی که در حمایت از کاندیداها وارد عرصه انتخابات شدند، دنبال سهم‌خواهی نبودند گفت:طبیعی است که دولت آقای روحانی یک دولت فراجناحی است و تلاش دارد با استفاده از همه دیدگاه‌ها و نحله‌های فکری در کشور، همه افراد شایسته را به کار گیرد، بسیاری از آب‌های رفته را به جوی برگرداند و سرمایه‌های اجتماعی کشور که از دست رفته‌اند را مجددا احیا کند.وی افزود: طبیعی است در این عرصه اصلاح‌طلبان هم می‌توانند حتما در چارچوب قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های درخشانی را در حمایت و همکاری با دولت آقای روحانی داشته باشند.

نباید احساس برد جناحی داشت
محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار مجمع استانداران ادوار و جمعی از مدیران دولت اصلاحات با تبریک پیروزی مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: بحثم از ابتدا این بوده است که اگر یک جریان سیاسی در نظام مدعی است نباید کنار بکشد چون مرگ یک جریان سیاسی سکوتش است.
به گزارش مهر،وی افزود: مردم نشان دادند که همگرایی و تفاهم را دوست دارند و خیلی‌ها گفتند که ما قرار نبود رای بدهیم و این عمل شما، ما را به رای دادن تشویق کرد و این بسیار ارزشمند است.عارف ادامه داد: نباید در این مقطع احساس برد جناحی داشته باشیم. ما باید در این دوره بازی برد_ برد انجام دهیم. جریان اصولگرایی هم باید در این انتخابات احساس پیروزی داشته باشد.

روحانی از احمدی‌نژاد تشکر کند !
محسن کوهکن در گفت‌وگویی از دلایل انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور یازدهم گفته است: من اگر جای روحانی باشم یک تشکر ویژه از احمدی‌نژاد به دلیل عملکردش در ۸ سال گذشته خواهم داشت، زیرا عملکرد رئیس‌جمهور در انتخاب وی تاثیر بسزایی داشته است.

برخورد عجیب با دامدار افشاگر
رجا: پس از پخش نخستین مستند تلویزیونی یک نامزد انتخابات با عنوان «مردم +1»، اداره جنگلبانی نوشهر مانع از ادامه حضور دامدار افشاگر مافیای قطع درختان در محل کار خود شد. در بخشی از مستند «مردم + 1» با اشاره به وجود مافیا در قطع درختان تنومند جنگل‌های شمال کشور، تصاویری از قطع درختان پخش شد اما جنگلبانی نوشهر در اقدامی عجیب و بجای پرداختن به اصل موضوع و اقدام علیه مافیای قطع درختان، حسین اسلامی ـ دامدار افشاگر در فیلم ـ را از حضور در جنگل، منع و ضمن تخریب اصطبل دام‌های وی، او را با جریمه مالی روبرو کرد.

تاسیس مؤسسه اقتصادی
پارسینه: دکتر محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری به اعضای ستاد و حامیان خود گفت که قصد دارد یک موسسه یا بنیاد اقتصادی تاسیس کند.

هنوز به بنده پیشنهاد نشده
نسیم: محمد هاشمی رفسنجانی عضو حزب کارگزاران گفت: هنوز نه به بنده و نه به هیچ فردی دیگری در مورد همکاری با دولت آینده پیشنهادی نشده است.

پاسخ نماینده مجلس کانادا به توهین وزیر خارجه کشورش نسبت به ایران
یک نماینده مجلس کانادا گفت: وزیر خارجه کانادا از واقعیت‌های سیاسی بی‌اطلاع است. پال دوبر در پاسخ به این سؤال خبرنگار بی‌بی سی که "وزیر خارجه کشور شما انتخابات ایران را بی‌معنی خوانده است، واکنش شما و حزب دموکرات چیست؟" می‌گوید: "اولاً این حرف وزیر خارجه ما به شدت غیردیپلماتیک است. دوم اینکه محتوای بیانیه او با وقایع چند روز گذشته در ایران هیچ تناسبی ندارد. این انتخابات نشان دهنده پافشاری ایران بر خواسته‌هایشان بود." وی اضافه می‌کند: "متأسفانه این بیانیه نشان داد که وزیر خارجه ما آقای برد تا چه حد از واقعیت‌های سیاسی ایران بی‌اطلاع است."

خط ونشان رئیس برای صهیونیستها
واحد مرکزی خبر: «کریستینا فرناندز»، رئیس جمهور آرژانتین در پایگاه اینترنتی خود مواضع صهیونیست ها علیه یادداشت تفاهم اخیر آرژانتین و ایران را درخصوص پرونده آمیا رد کرد و محاکمه روبن براخا یکی از سران سابق سازمان های صهیونیستی آرژانتین را خواستار شد.

نمایش کلیپ جشن خیابانی هواداران
خبرآنلاین: شبکه دوم سیما یکشنبه شب کلیپی از جشن خیابانی پس از اعلام نتایج قطعی انتخابات ریاست جمهوری در عصر شنبه نمایش داد.

حبس خانگی یک مقام سعودی
رجا: منابع خبری گزارش دادند رژیم عربستان سعودی خالد بن سلطان آل سعود معاون وزیر سابق دفاع این کشور را در حبس خانگی قرار داده است

بازداشت چند تن از عوامل فتنه‌گر
فارس: یک مقام آگاه امنیتی گفت: چند تن از عوامل فتنه‌گر که از طریق خروج غیرقانونی و انبوه ارز، به اقتصاد کشور آسیب می‌زدند، بازداشت و مقادیر معتنابهی ارز خارجی از آنها کشف و ضبط شد.

دولت فراجناحی روحانی
تلویزیون بی بی سی با ارائه تحلیلی از تشکیل دولت یازدهم گفت:وزن کشی های انتخابات و رقابت در پای صندوق های رای مردم به پایان رسید و پیروز این انتخابات اکنون در حال بررسی گزینه هایش جهت تشکیل دولت است دولتی که به گفته خود پیروز انتخابات دولتی فراجناحی و به دور از افراط خواهد بود حسن روحانی در دوران تبلیغات انتخاباتی در تلویزیون سراسری ایران گفت که آمده تا افراطگری های بویژه هشت سال گذشته را متوقف کند.آقای حسن روحانی وعده داده که دولتی با حضور همه طیف های سیاسی تشکیل خواهد داد که هم در آن اصولگرایان حضور دارند هم اصلاح طلبان و هم اعتدال گرایان ، آقای روحانی در رقابت های انتخاباتی توانست شهردار تهران و دبیر فعلی شورای امنیت ملی را شکست بدهد و در دور اول به عنوان هفتمین رئیس جمهوری کشور برگزیده بشود.اولین دیدارش را هم با رئیس مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی انجام داد وی به همکاری مجلس به شدت نیاز خواهد داشت تا دولتی بسازد که سرشاخ شدن پیاپی مردان پاستور با مردان بهارستان نشین را به تاریخ بسپارد با این حال وی در اولین پیام تلفنی اش با تلویزیون ایران پس از اعلام نتایج نهایی از آقایان هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی تشکر کرد و آنها را شخصیت های درخشان جمهوری اسلامی خواند.

وضع اینترنت خوب است!
ایسنا: محمد حسن نامی وزیر ارتباطات گفت: از نظر من وضعیت فعلی اینترنت خوب است.

چند رأی ملی‌پوشان فوتبال به روحانی تعلق داشت؟
ملی پوشان فوتبال در زمان رأی گیری انتخابات ریاست جمهوری، در کره جنوبی حضور داشتند و در هتل تیم ملی در این انتخابات شرکت کردند.
 "مازیار ناظمی" در وبلاگ خود در این خصوص نوشت: «نظر بیشتر ملی پوشان فوتبال ایران در انتخاب یازدهم ریاست جمهوری ایران دکتر حسن روحانی بود. به گفته منابع! از جمع 51 رأی اخذ شده در صندوق مستقر در هتل تیم ملی، 31 رأی متعلق به آقای روحانی بود. احتمالا امشب پیام رئیس جمهور منتخب مردم به تیم ملی در اولسان و در آستانه بازی حساس با کره جنوبی خواهد رسید. به امید موفقیت ایران عزیز.»آقای روحانی در نشست خبری، برای تیم ملی در آستانه دیدار با کره جنوبی آرزوی موفقیت کرد.

 دولت روحانی و نمایشگاه کتاب
 بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اردیبهشت سال 93 و در دولت آینده یعنی دولت حسن روحانی برگزار می شود. حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اسماعیلی، سرپرست معاونت امور فرهنگی را به عنوان رئیس بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران منصوب کرد.



https://shoma-weekly.ir/6PZ600