گفته می‌شود که...

نامه مخفیانه آمریکا به انصارالله یمن/امیرعبداللهیان: آمران ترور شهید فخری‌زاده شناسایی شدند/اروپا دوباره ایفاگر نقش پلیس بد شد!/اسد: در وضعیت جنگی هستیم/ماجرای پیدا شدن انگشتر مقام معظم رهبری در خانه یک سارق/سوتی عجیب مدیرعامل پرسپولیس و ...

بازگشت به برجام برای یارگیری علیه ایران

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت آینده جو بایدن، گفته: «دولت آینده آمریکا می‌خواهد با بازگشت به برجام، ایران را به پایبندی به برجام وادارد و برنامه هسته‌ای ایران را کنترل کند. الآن اوضاع خطرناکی است؛ آن‌ها اورانیوم بیش‌تری غنی کرده‌اند. ما از برجام خارج شدیم و تنها هستیم». او افزوده: «آمریکا هم به توافق پنج سال پیش احترام می‌گذارد؛ یعنی؛ لغو تحریم‌های میلیارد دلاری برای تهران که شدنی است و این زمینه مذاکرات بعدی درباره مسائل گسترده‌تر فراهم می‌کند». سالیوان گفته: «البته به ایران بستگی دارد؛ اگر همراهی نکند، آن زمان آمریکا می‌تواند از کشورهای دیگر بخواهد به آن بپیوندند تا به ایران نشان دهند گزینه دیگری ندارد».

نامه مخفیانه آمریکا به انصارالله یمن

عضو شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد، این گروه پیامی پنهانی و مخفی از آمریکایی‌ها در مورد برقراری صلح در یمن دریافت کرده است. محمدعلی الحوثی در توییتر نوشت: «آمریکایی‌ها از طریق برخی واسطه‌ها نامه‌ای برای ما فرستاده و گفته‌اند اگر ما موافق برقراری صلح در یمن نباشیم، حتی اگر عربستان نیز راضی باشد، صلحی در کار نخواهد بود».
امیرعبداللهیان: آمران ترور شهید فخری‌زاده شناسایی شدند

«امیرعبداللهیان»، دستیار ویژه رئیس مجلس گفت: «آمران ترور شهید فخری‌زاده مشخص شدند و قطعاً در آینده‌ای نه‌چندان دور پاسخ قاطعی خواهند گرفت. عاملان اجرای این ترور که بخشی از آن‌ها توسط دستگاه‌های امنیتی ما شناسایی و حتی دستگیر شده‌اند از عدالت فرار نخواهند کرد. برای آمران این ترور اقدامات چندلایه‌ای مدنظر جمهوری اسلامی ایران هست. روزی که خبر پاسخ کوبنده و پشیمان کننده منتشر بشود، ابعاد این مقابله‌به‌مثل قاطع تشریح خواهد شد. قطعاً صهیونیست‌ها بدون همکاری با سرویس‌های اطلاعاتی دیگر نمی‌توانستند مرتکب ترور شهید فخری‌زاده شوند. قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تقریباً از حدود ۴ ماه پیش در مجلس کلید خورد. این قانون نه صرفاً پاسخ به ترور شهید بلکه پاسخ به بدعهدی‌های کشورهای اروپایی و در پاسخ به تحریم‌های ظالمانه یک‌جانبه و به‌عنوان یک راه‌حل منطقی برای خارج کردن کشور از تحریم‌هاست».

اروپا دوباره ایفاگر نقش پلیس بد شد!

تروئیکای اروپایی به تصمیم برجامی ایران واکنش نشان داده و در بیانیه‌ای مدعی شد، تصمیم ایران برای نصب سانتریفیوژهای جدید در نطنز، نقض توافق هسته‌ای است! در این بیانیه مداخله‌جویانه آمده است: «اجرای مصوبه اخیر مجلس با برجام همخوانی ندارد و ایران نباید چنین گام‌هایی را اجرا کند». نکته جالب‌توجه در این بیانیه؛ ادعای فریب‌کارانه این سه کشور در «تلاش خستگی‌ناپذیر» برای حفظ برجام است، درحالی‌که آن‌ها نه‌تنها پس از خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام که پیش از آن هم هیچ گام مثبتی برای حفظ آن انجام ندادند. در همین راستا پنج روز پیش، محمدجواد ظریف خطاب به غربی‌ها گفت:‌ «به تعهداتتان در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل پایبند باشید و نقض برجام را متوقف کنید... اگر هم نمی‌توانید اقدامات شرورانه خود را در منطقه متوقف کنید، خفه شوید». اروپا در مذاکرات هسته‌ای پلیس بد بود، بعد در دوره ترامپ، وقتی به تعهداتش عمل نکرد ترامپ را بهانه قرار داد و باز امروز با آمدن بایدن، دوباره ایفاگر نقش پلیس بد شده است! این رویکرد نشان می‌دهد که اساساً اراده‌ای برای اجرای تعهدات برجامی از سوی اروپا و آمریکا وجود ندارد و بازی ۷ سال گذشته همچنان ادامه خواهد داشت. چنانچه وزیر خارجه آلمان نیز اظهار داشته، به نظر می‌رسد اروپا و آمریکا با تداوم این بازی در مقاطع بعدی، به دنبال امتیازگیری در موضوعات منطقه‌ای و موشکی از ایران است. ایران اثبات کرده که با وجود اعمال سخت‌ترین و پیچیده‌ترین تحریم‌ها توانسته به مسیر خودش ادامه بدهد، پس دلیلی وجود ندارد که از موضع اقتدار برای احقاق حقوق تضییع شده مردمش کوتاه بیاید.
اسد: در وضعیت جنگی هستیم

رئیس‌جمهور سوریه گفت: «ما در وضعیت جنگی قرار داریم که گاهی اقتصادی یا نظامی است و گاهی فکری که متوجه عقاید است. بین حمله، محکومیت و خشم، دین به توپی تبدیل می‌شود که سیاستمداران فرصت‌طلب (ماکرون و اردوغان)، آن را پرتاب می‌کنند. ماکرون انتخابات سال آینده را پیش‌ رو دارد و می‌خواهد رأی کسانی را از آن خود کند که از تروریسم آسیب دیده‌اند. اردوغان هم انتخابات ۲۰۲۳ را دارد ولی دروغ‌هایش دیگر ملتش را قانع نمی‌کند. او محبوبیتش را از دست داده و می‌خواهد خود را حامی اسلام نشان دهد».


سوابق بایدن در خدمت به ایرانیان

«حسن عابدینی»، کارشناس صداوسیما و تحلیلگر مسائل سیاسی در توییتی نوشت: ترور شهیدان مسعود علی محمدی دی ۸۸، مجید شهریاری آذر ۸۹، داریوش رضایی‌نژاد مرداد ۹۰، مصطفی احمدی روشن دی ۹۰، خرابکاری صنعتی و ارسال استاکس نت در تأسیسات هسته‌ای تیر ۸۹، اجرایی کردن قانون تحریم‌های جامع CISSADA در آبان ۹۰ و برجام در ۹۴، از کارنامه پدرخوانده دموکرات بایدن [اوباما] در قبال ایران است». بایدن در طول 8 سال ریاست جمهوری اوباما، معاون اول وی بود و طی این مدت، بسیاری از تحریم‌ها و فشارها بر ایران، با مشورت و پیشنهاد او انجام گرفته است.
ماجرای پیدا شدن انگشتر مقام معظم رهبری در خانه یک سارق

سرهنگ سید علی شریفی رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت گفت: چندی پیش در شمال تهران ماشین یکی از مسئولان دولتی به سرقت می‌رود و بعد از تشکیل پرونده در پلیس این پرونده هم همانند دیگر پرونده‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد. باند ۱۱ نفره سارق خودرو که خودروهای ماکسیما، پرشیا و… سرقت می‌کردند و تمامی این افراد سابقه دار هم بودند توسط مأموران پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت دستگیر می‌شوند و ماشین همان فرد مسئول هم در کشفیات محل اختفای این باند ۱۱ نفره پیدا می‌شود. آن مسئول بعد از مراجعه برای دریافت خودرو می‌گوید که در داشبورد خودرو، انگشتری که مقام معظم رهبری به آن هدیه داده بود هم وجود داشته که اکنون نیست. با توجه به اصرار آن فرد و با توجه به ارزش معنوی این انگشتر بازجویی سارقان در دستور کار قرار می‌گیرد. سرانجام مأموران پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت به خانه آن سارق مراجعه می‌کنند و انگشتر را در آن خانه پیدا می‌کنند
سوتی عجیب مدیرعامل پرسپولیس

جعفر سمیعی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به صورت تلفنی با برنامه فوتبال برتر درباره شرایط مختلف سرخ‌ها صحبت کرد. او در بخشی از صحبت‌هایش نام پرسپولیس را به اشتباه پیروزی گفت که سبب ایجاد حواشی زیادی شد. همین اشتباه عجیب کافی بود تا عده زیادی از هواداران باشگاه در فضای مجازی علیه او موضع بگیرند. همچنین هواداران استقلال نیز با استفاده از این اشتباه مدیر جدید و غیرفوتبالی پرسپولیس، این گاف را به سوژه حملات خود تبدیل کردند.
کلاهبرداری برادر رونالدو

«هوگو دینارته آویرو» برادر کریستیانو رونالدو به اتهام تقلب و کلاهبرداری در فروش پیراهن‌هایی خاص با لوگوی «موزه رونالدو» تحت پیگیرد قرار گرفته است. ماجرا از این قرار است که برادر رونالدو که ۱۰ سال از او بزرگتر است، متهم است که سفارش تولید هزاران پیراهن تقلبی را به شرکتی در شهر تورین داده و این پیراهن‌ها نهایتاً در موزه رونالدو برای فروش عرضه شده است.

عملکرد بی‌بی‌سی فارسی در ماجرای ترور شهید فخری زاده

نگاهی به عملکرد بی‌بی‌سی فارسی در حادثه اخیر که در آن مردم ایران یکی از دانشمندان بزرگ هسته‌ای و دفاعی خود را دست دادند، قابل‌توجه است. این رسانه وابسته به انگلیس در کنار برنامه‌های همیشگی خود در این مواقع، در این حادثه تروریستی فراتر از یک رسانه حامی عمل کرد و عملاً به‌عنوان یک همکار مستقیم و جانمایی شده در پروژه ترور شهید فخری زاده ظاهر شد. بخشی از عملکرد بی‌بی‌سی فارسی از زمان ترور شهید فخری‌زاده تاکنون به شرح ذیل است: 1- اقتدار آفرینی برای موساد و بازخوانی افتخارآمیز موفقیت‌های این سرویس در ترور دانشمندان ایران؛ 2- تلاش برای تضعیف دستگاه‌های اطلاعاتی ایران؛ 3- تلاش برای اختلاف‌افکنی میان دستگاه‌های امنیتی ایران؛ 4- تلاش برای معتبرسازی روایت موساد از ترورها در ایران؛ تضعیف حس خونخواهی و انتقام در میان مردم ایران و ترساندن ایرانی‌ها از رژیم اسرائیل؛ حال با توجه موارد گفته شده، کارکنان بی‌بی‌سی فارسی یک فعال رسانه‌ای هستند یا همکار مستقیم عوامل ترور؟! این اقدامات بی‌بی‌سی نشان می‌دهد که عوامل ترور شهید فخری‌زاده درواقع عناصر درجه دوم در این پروژه بوده و ادامه و اصل ماجرا اساساً بر عهده کارکنان ایرانی این رسانه انگلیسی بوده است.
معاون جوبایدن: حداقل یک‌ششم مردم آمریکا گرسنه‌اند

«کاملا هریس» در توئیتی نوشت: «از هر ۶ آمریکاییِ بزرگسالِ دارای فرزند، یکی از آن‌ها خانواده‌اش گرسنه است، از هر ۳ آمریکایی، یکی از آن‌ها از پرداخت هزینه‌های روزمره خود عاجز است، از هر ۴ کسب‌وکار کوچک، یکی از آن‌ها ناتوان از ادامه راه است».
فرزند آیت‌الله مصباح‌یزدی: سطح هشیاری پدر خوب است؛ بقیه اعضا و جوارح هم خوب کار می‌کنند

علی مصباح‌یزدی فرزند آیت‌الله مصباح‌یزدی در ارتباط تلفنی با برنامه "یه روز تازه" درباره آخرین وضعیت جسمانی این استاد برجسته حوزه علمیه، انقلابی گفت: ایشان از مدتی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری‌های گوارشی تحت نظر پزشک بودند، به تدریج علایم بیماری و آثار داروها باعث ضعف مفرط ایشان شد و الان متاسفانه به شدت بیشتری رسیده است. وی افزود: طبق نظر پزشکان متخصص، سطح هشیاری پدر خوب است و بقیه اعضا و جوارح هم خوب کار می‌کنند. امیدواریم با درمان‌های بیشتر و پیروی از دستورات پزشکان متخصص و اطبای سنتی و همچنین با دعای مردم خوب ایران، حال ایشان بیش از الان رو به بهبودی رود‌. طبیعتا زمان بهبودی کامل ایشان مشخص نیست و نمی‌توان زمان خاصی برای آن تعیین کرد اما ما امیدواریم که با دعا و توسلات و رعایت دستورات پزشکان، این امر هرچه سریع‌تر محقق شود. مصباح‌یزدی با اشاره به حواشی اخیر در فضای مجازی پیرامون حال آیت‌الله مصباح‌یزدی، اظهار کرد: سایت رسمی مجموعه آثار ایشان با آدرس مصباح‌یزدی دات‌آی‌آر، موجود و با همین آدرس در کانال‌های شبکه‌های مجازی هم فعال است. مردم از این طریق اخبار حال پدر را دنبال کنند و به شایعاتی که به هر دلیل توسط برخی افراد منتشر می‌شود، دقت نداشته باشند.
طلا به صاحبخانه بدید جای پول رهن
!
رهن ملک در برابر طلا و دلار از سوی مستاجرها پیشنهاد می شود. این مورد به صورت یک طرفه به نفع مستاجر است و نفعی برای صاحب خانه ندارد. در گذشته چنین مواردی وجود داشت اما در حال حاضر چنین نیست و بعید است چنین مواردی در سامانه های رسمی نقل و انتقال و در املاک های مجاز حتی مورد برسی قرار گیرد. چنین معامله ای غیر قانونی و غیر عرف است و بعید است نفعی برای آحاد جامعه داشته باشد

با چند میلیارد سرگرم شوید از چند صدهزار میلیارد نپرسید!
بزرگ‌نمایی بودجه چند میلیاردی فرهنگی، برای پنهان‌سازی بودجه‌های چند صدهزار میلیارد تومانی شرکت‌های دولتی، مورد نقد ناظران رسانه‌ای و اقتصادی قرار گرفته است.روزنامه جوان در این باره می‌نویسد: هر ساله برای انحراف افکار عمومی از رانت‌های پنهان توزیعی از رهگذر بودجه سنواتی، بودجه چند مجموعه فرهنگی مذهبی که سرجمع این دست بودجه‌ها اصلا رقم چشمگیری نیست، در رسانه‌های جریان لیبرال بزرگ‌نمایی می‌شود تا افکار عمومی متوجه آنچه در حوزه بودجه بیش از ۲۴۰۰ هزار میلیارد تومانی عمومی، اختصاصی و شرکت‌ها و نرخ‌گذاری‌های رانتی کالاهای خاص که مصارف شرکتی و تجاری و بازرگانی دارد، نشود. بودجه‌ریزی غیرعملیاتی به یکی از گرفتاری‌های اقتصاد تبدیل شده است. در حالی که بخش بودجه نیاز به تحلیل و بررسی دارد، برخی از رسانه‌های وابسته به جریان لیبرال و بنگاه‌ها و شرکت‌هایی که از رهگذر بودجه رانت‌های کلان به‌دست می‌آورند با ایجاد تشنج در فضای کشور و تشویش اذهان عمومی و بزرگ‌نمایی بودجه چند میلیاردی مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی و مذهبی تلاش می‌کنند نقاط تاریک رانتی بودجه برای مردم و نمایندگان مجلس روشن نشود.

اخبار روزانه:

* فرمانده کل سپاه در حاشیه مراسم گرامیداشت دانشمند شهید، محسن فخری زاده گفت: «به ملت عزیز ایران اطمینان می‌دهیم که واکنش قاطعی نسبت به ترور دانشمند هسته‌ای خود خواهیم داشت. دشمنان باید منتظر واکنش‌های جمهوری اسلامی ایران باشند، با کیفیت و وضعیتی که خودمان تعیین می‌کنیم».

* استفاده از بیت­المال در تبلیغات انتخاباتی به نفع نماینده همسو، چه حکمی دارد؟ پاسخ: حرام و موجب ضمان است.
* سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره احضار عیسی کلانتری به دادسرا و اتهامات ایشان گفت: پرونده ای در دادسرای عمومی و انقلاب برای نامبرده در جریان است. موضوعات متعددی در این قصه مطرح است؛ وضعیت تالاب انزلی و برخی سخنان ایشان در فضای مجازی در حال رسیدگی است و ایشان به تازگی احضار شده است و باید صبر کرد تا ببینیم دادسرا در این خصوص چه تصمیمی می گیرد. غلامحسین اسماعیلی درخصوص حکم شهیندخت مولاوری گفت
: حکم صادره غیرقطعی است، چون قطعی نشده، از بیان جزییات و عناوین اتهامی معذورم و در صورت قطعی شدن حکم در این خصوص توضیح خواهم داد.
* علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: هر کسی قرنطینه را رعایت نکند،
۲۰۰ هزار تومان جریمه می شود.سامانه رصد هوشمند بیماران کرونایی فعال شده است و نقض قرنطینه بیماران کرونایی ثبت می‌شود و در اولین روز هفته ما ۲۵ هزار پیامک هشدار به مبتلایان فرستادیم که قرنطینه را نقض کرده بودند. فعلاً ۱۱۲ شرکت هواپیمایی، قطار و تاکسی و اسنپ به سامانه وزارت بهداشت متصل شده‌اند و در مرحله بعدی ادارات دولتی در هفته جاری به سامانه وزارت بهداشت متصل خواهند شد و کارمندان در ادارات دولتی باید کارت ملی ارائه کنند. اجرای اجباری شدن ارائه کارت ملی در هنگام ورود به مترو به راحتی نخواهد بود و فعلا در دستور کار نیست
* مرکز پژوهش های مجلس با انتشار تحقیقی، پروژه "کارت ملی هوشمند" را شکست خورده ارزیابی کرده است. در این تحقیق مجلس، پیشنهادهایی هم مطرح شده که قابل توجه است. بازوی پژوهشی پارلمان گفته بهتر است اعتبار کارت های ملی قدیمی تمدید شود
.

* سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ازسفر هیأتی پارلمانی برای نظارت بر انتخابات ونزوئلا خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، ابوالفضل عمویی عضو هیأت ایرانی ناظر بر انتخابات مجلس ونزوئلا در مطلبی در صفحه توئیتر خود نوشت: «از طرف ایران ناظر شفافیت انتخابات مجلس ملی ونزوئلا بودیم. به ملت بزرگ ونزوئلا تبریک می‌گوییم. ایران و ونزوئلا دوستی‌ها را تقویت خواهند کرد. از همکاری و میزبانی وزیر امور خارجه و شورای ملی انتخابات تشکر می‌کنیم.» انتخابات پارلمانی ۱۶ آذر در ونزوئلا برگزار شد و سوسیالیست‌ها به رهبری مادورو اکثریت کرسی‌ها را از آن خود کردند.
* یک مقام مهم دولتی در نامه جدید خود خطاب به اعضای اقتصادی کابینه، از آن ها خواسته است با توجه به الزامات مندرج در قانون اجرای سیاست های کلی اصل
۴۴ قانون اساسی و تعیین نقش های مختلف برای دستگاه های اجرایی جهت رسیدن به اهداف مصوب، اقدامات سال های اخیر خود را دسته بندی و ارسال کنند تا در نهایت میزان اجرای تعهدات دولت در خصوص این قانون مهم استخراج و ارزیابی شود.

https://shoma-weekly.ir/vt7MCt