گفته می‌شود که...

نامه قرائتی به اهالی سیاست/ حمله به پناهجویان ایرانی با ساطور!/ نوه امام هم گزینه وزارت ارشاد/ بازگشت مجری ممنوع التصویر به تلویزیون/ افشای جزییات عجیب تبانی در لیگ یک/ تفریحی غیرمجاز به نام چوله کشی و ...

طلب‌کاری حزب فتنه‌گر!

 «محمد نعیمی‌پور» عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت، یروز در مصاحبه‌ای با روزنامه زنجیره‌ای «اعتماد» موضوع انحلال این حزب فتنه‌گر در فتنه 88 را پیش کشید. وی در واکنش به سخنان عسگراولادی درباره فعالیت حزب مشارکت و اعتماد ملی، با اتخاذ رویکردی طلبکارانه و با فراموش کردن نقش حزب متبوعش در فتنه چهار سال گذشته در کمال گستاخی مدعی می‌شود؛ حرف‌های امثال عسگراولادی به این دلیل است که اشتباهات خود را جبران کنند! وی با جسارت اعلام کرد این حزب منتظر است تا دولت جدید مستقر شود و سپس دفاتر خود را بازگشایی کند! همچنین این روزنامه اصلاح‌طلب در همان شماره، سرمقاله خود را به قلم «جمیله کدیور» سپرده است که طی سال‌های اخیر موضع‌گیری‌های پرسش‌برانگیز وی علیه نظام و جمهوریت و اسلامیت آن بر کسی پنهان نبوده و نیست.

از ناامیدی بعثی‌ها و امید صهیونیست‌ها به منافقین!

 یک منبع عراقی به نقل از یکی از نزدیکان عزت‌الدوری، معاون رئیس‌جمهور سرنگون شده عراق، درباره منافقین فاش کرد: حزب بعث همچنان از گروهک منافقین حمایت می‌کند. وی اظهار داشت: روابط عوامل الدوری در حزب بعث و گروهک منافقین موضوع جدیدی نیست؛ زیرا این گروهک برگه مهمی برای نظام صدام در جنگ با ایران به‌شمار می‌آمد که بارها مورد استفاده قرار گرفت. وی تصریح کرد: گروهک منافقین امروز با کاهش حمایت گروه‌هایی روبه‌رو شده که پیش از این از آن حمایت می‌کردند از جمله اینکه حزب بعث معتقد است این گروهک در صورت ترک عراق، دیگر نمی‌تواند به تحقق اهداف مورد نظر آن کمک کند؛ از همین رو، دیگر مانند قبل، از آن حمایت نمی‌کند و در این وضعیت و در حالی که گروهک منافقین با کمبود حمایت مالی روبه‌رو است، اسرائیل [رژیم صهیونیستی] آن را تحت حمایت مالی قرار داده، زیرا اعلام حمایت و اطلاع‌رسانی از آن به این معنی است که با ارائه هرگونه کمک دیگر نیز موافقت می‌کند. این منبع عراقی در ادامه گفت: «اسرائیل برخلاف حزب بعث معتقد است گروهک منافقین چه در داخل عراق یا بیرون از آن، یکی از ابزارهای اعمال فشار بر ایران به‌شمار می‌آید.»!

افشای جزییات عجیب تبانی در لیگ یک
پرونده تبانی در لیگ دسته اول هر چند مختومه به نظر می رسد اما هر روز جزئیات تازه ای از آن منتشر می شود. اخباری که نشان می دهد افراد متهم به تبانی همچنان در تلاش هستند که مدارک موجود را از بین ببرند و تبرئه شوند. یک منبع آگاه در مورد اتفاقات تبانی در لیگ یک می گوید: «فیلم بعضی از بازی های لیگ یک وجود ندارد. اتفاقا فیلم همان بازی هایی که در موردش شائبه وجود دارد و باید مورد بررسی قرار بگیرد از بین رفته و حتی شبکه استانی هم این بازی ها را در اختیار ندارد! هر چند که جرم ها ثابت شده و حکم هم اجرا می شود اما دیدن فیلم ها می تواند گستردگی تبانی را بیشتر نشان دهد.» به گفته منبع در یکی از بازی های تیم ایکس، مدافع تیم حریف از عمد پاس اشتباهی می دهد و گل پیروزی تیم ایکس از همین راه به ثمر می رسد. مربی تیم حریف بعد از پایان بازی نامه ای به مدیر باشگاه می نویسد و کم کاری مدافعش را گزارش می کند. این مربی تاکید می کند که بازی مدافع تیمش در کل بازی مشکوک بوده و پیروزی تیم ایکس به همین دلیل به دست آمده. با این همه مدیریت تصمیم می گیرد که نه این بازیکن که مربی را از پستش اخراج کند
 *
ساخت مکان جدید برای طواف در مکه
ساخت و راه اندازی مکان جدید برای طواف در مسجد الحرام در شهر مکه به مراحل نهایی خود نزدیک می شود.به گزارش روزنامه سعودی عکاظ، ساخت این مکان با 95 درصد پیشرفت، به مراحل نهایی خود نزدیک شده و در چند روز آینده راه اندازی می شود.این مکان جدید برای طواف افراد دارای ناتوانی جسمی و سن بالا ساخته می شود و ظرفیت میزبانی 1500 نفر در ساعت را خواهد داشت.این سازه جدید با عرض 12 متر در ارتفاع 13 متری از سطح زمین ساخته شده و هدف از آن فراهم کردن مکان امن و راحت برای طواف افراد ناتوان و سن بالاست.
*
حذف ردیف بودجه «یارانه غذایی» دانشگاه‌ها
معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت گفت: در لایحه بودجه 92 اعتبار خوبی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی در نظر نگرفته‌ بودند. محمدحسین آیتی با بیان اینکه در لایحه 92 بودجه خوبی به حوزه دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص نیافته بود، اظهار کرد: نگرانی‌های مالی جدی در کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد.وی با بیان اینکه حتی در زمینه تغذیه دانشجویی نیز با وجود تلاش‌های وزارتین علوم و بهداشت منابع خوبی در لایحه 92 دیده نشده بود، گفت: نگرانی‌ها در زمینه تامین غذای دانشجویان کماکان باقی است و حتی ردیفی که قبلاً برای یارانه غذایی دانشگاه‌ها تعلق می‌گرفت، هم اکنون حذف شده و با یکی از ردیف‌های جاری دانشگاه‌ها تلفیق شده است.
*
بازگشت مجری ممنوع التصویر به تلویزیون
بهنام صبوحی از آهنگسازی دو مجموعه تلویزیونی «شهرخدا» و «کارا و کوشا» خبر داد و گفت: در تیتراژ «شهرخدا» امیرحسین مدرس می خواند.بهنام صبوحی؛ آهنگساز گفت: در حال حاضر مشغول آهنگسازی مجموعه ای به نام «شهرخدا» هستم که قرار است تا پایان ماه رمضان از شبکه ۳ پخش شود.وی افزود: «شهر خدا» برنامه ای با موضوع نیکوکاری است که تیتراژآن با شعری از حسین متولیان و صدای امیرحسین مدرس آماده پخش شده است و من آهنگسازی موسیقی متن این برنامه و ساخت تیتراژ آن را برعهده داشته ام.این آهنگساز تصریح کرد: آهنگسازی مجموعه ای دیگر را نیز شروع کرده ام که برای شبکه دو آماده پخش می شود. یک کار کودکانه که «کارا و کوشا» نام دارد. این برنامه در مرحله ساخت و دکور است و از دو هفته آینده ضبط تصویری آن شروع می شود.

 نماز خواندن با اعمال شاقه
انگیزه جوانان فلسطینی در ماه مبارک رمضان برای اقامه نماز جماعت در مسجد الاقصی افزایش می یابد و برای این منظور باید فکری برای دیوارهای حائل اسراییل بکنند.در تصویر جوانان فلسطینی برای عبور از دیوار ،نردبان بلندی را در دیوار حائل در منطقه " الرام" در شمال اورشلیم (شهر قدس) قرار داده اند تا با استفاده از آن از سد دیوار حائل بگذرند.

تفریحی غیرمجاز به نام چوله کشی
تبدیل شکار «چوله» به یکی از تفریحات شبانه شکارچیان غیرمجاز در شب های تابستان و زمستان، نسل این حیوان را با خطر انقراض مواجه ساخته است.با وجود اینکه خوردن گوشت چوله حرام است و شکار این جانور از نظر محیط زیست کلا ممنوع است، اما نظارت چندانی در این بخش صورت نگرفته و شکار بی رویه آن همچنان ادامه دارد.چوله یا «تشی» یا «گربه تیغی» با نام علمی (Rodentia‏) از گروه پستانداران، راسته جوندگان و خانواده ‏Hystricidae)‏) است که با نام های محلی چوله، «سیخور» ، «کرپی» ، «کول تیغتیغه» نیز خوانده می شود.این حیوان با جوجه تیغی و خارپشت متفاوت است.
 

 یک زندانی با 500میلیون تومان جریمه غیرعمد

رئیس ستاد دیه استان بوشهر در نشست با خبرنگاران از بالاترین میزان جریمه نقدی یک زندانی جرائم غیر عمد در استان خبر داد .

بر اساس این گزارش ، سید اسماعیل موسوی اظهار کرد : متعاقب یک تصادف رانندگی این فرد محکوم به پرداخت 500 میلیون تومان در حق آسیب دیدگان شده است که بدلیل ناتوانی در پرداخت دیه هم اینک در زندان مرکزی بوشهر به سر می برد .

 نوه امام هم گزینه وزارت ارشاد
شنیده شد که لیلی بروجردی نوه دختری امام(ره) مختار شده که از میان دو وزارتخانه علوم یا ارشاد یکی را انتخاب کند اما ایشان پیشهاد ارائه شده را نه رد کرده و نه به آن پاسخ مثبت داده است و گویا مشغول بررسی وضعیت موجود است.
شبکه ایران نوشت؛ لیلی بروجردی مختار شده که از میان دو وزارتخانه علوم یا مرکز زنان ریاست جمهوری یکی را انتخاب کند اما ایشان پیشهاد ارائه شده را نه رد کرده و نه به آن پاسخ مثبت داده است و گویا مشغول بررسی وضعیت موجود است. گویا اصلی ترین گزینه دکتر روحانی برای وزارت ارشاد لیلی بروجردی است و اگر او پیشنهاد وزارت را قبول نکند آن گاه است که نام‌هایی مانند احمد مسجد جامعی، رضا صالحی، احمد پورنجاتی، محمدعلی زم، محمود دعایی و علی مطهری مورد توجه قرار می‌گیرند.

افت فشار دلیل غیبت احمدی‌نژاد!
شنیده شد که معاون اول رئیس‌جمهور گفت: احمدی‌نژاد تا آخرین دقایق می‌خواست به استادیوم آزادی بیاید، اما به خاطر خستگی و افت فشار خون نیامد. محمدرضا رحیمی اظهار کرد: دلیل این موضوع را در جمع حاضران ورزشگاه آزادی بیان کردم. آقای احمدی‌نژاد از سفری که آمده بود واقعا دچار خستگی و افت فشار خون شده بود و تا حدی کسالت داشت و تنها به همین دلیل در این برنامه شرکت نکرد درحالی که واقعا برنامه‌ریزی کرده بودند که در این برنامه شرکت کنند، اما متاسفانه نشد و در آخرین لحظات از من خواستند که به اینجا بیایم. وی در پاسخ به این پرسش که «مراسم را چطور دیدید؟» بیان کرد: مراسم عالی بود و هیچ مشکلی نداشت.

آرزوی مشایی چه بود؟
شنیده شد که اسفندیار رحیم‌مشایی از دعاهای خود در کاظمین، نجف اشرف و کربلای معلی سخن گفت و اظهار کرد: خواسته‌هایم همیشه محدود به یک موضوع خاص بوده و هست و از قبل آماده‌ام که هر کجا که می‌روم آرزویم و محور خواسته‌هایم که ظهور هرچه سریع‌تر امام عصر(عج) است، را بیان کنم.
بزرگ‌ترین مسئولیت، تکلیف، اتفاق، رویداد و همه اینها که در عالم آفرینش است، موضوع کمال انسان بوده که ولایت و مدیریت امام عصر(عج) را عملیاتی می‌کند. اینکه انسان خواسته زیادی داشته باشد، خوب است و زیباتر از اینکه خواسته‌های خود را از خدا بخواهیم و ائمه را واسطه آن خواسته‌هایمان قرار دهیم. اما نباید فراموش کنیم خواسته اصلی ما ظهور امام عصر(عج)است.

اقوام حاج منصور حامی جلیلی
شنیده شد که با وجود تعیین یکی از اقوام حاج منصور ارضی به عنوان رئیس شرکت بهره‌برداری مترو، نه‌تنها منصور ارضی و مداحان به حمایت از قالیباف در انتخابات نپرداختند بلکه این مدیر جوان و تیمش هم به هواداران سعید جلیلی پیوستند. آینده نوشت؛ قالیباف بعد از کنار نهادن محسن‌ هاشمی از مترو تهران، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو را هم که چهره‌ای غیرسیاسی و متخصص بود تغییر داد و یکی از اقوام نزدیک حاج منصور ارضی را روانه این شرکت کرد. نامزد رقیب رفتند.

بازداشت رئیس دفتر العالم در مصر
شنیده شد که نیروهای امنیتی مصر با هجوم به دفتر شبکه العالم در قاهره، رئیس دفتر این شبکه خبری را بازداشت کردند. خبرنگار شبکه خبری العالم در قاهره گزارش داد که نیروهای امنیتی مصر عصر شنبه با حضور در دفتر این شبکه در قاهره، ضمن بازداشت احمد السیوفی، رئیس دفتر شبکه، وسایل و دستگاه‌های موجود در دفتر را نیز توقیف کردند. نیروهای امنیتی مصر تاکنون درباره این اقدام خود توضیحی ارائه نداده‌اند.
 
احمد السیوفی در تماس تلفنی شبکه العالم با وی گفت که فعلا در بازداشت موقت به‌سر می‌برد و قرار است به اتهام فعالیت بدون مجوز به دادسرا فرستاده شود. این در حالی است که شبکه العالم حدود یک ماه قبل درخواست خود را برای اخذ مجوز فعالیت ارائه کرده و برخلاف دفعات قبل، برای نخستین بار این درخواست با موافقت روبه‌رو شده است.

واکنش حسینی به خبر برکناریش
شنیده شد که سیدمحمد حسینی، وزیر ارشاد دیروز در حاشیه دیدارش با لواء السمیم وزیر گردشگری و آثار باستانی عراق که در دفتر کارش در بهارستان انجام شد، در پاسخ به این سوال خبرنگاری که شایعه‌ای درخصوص برکناری شما از وزارت ارشاد توسط رئیس‌جمهور مطرح شده است، چه نظری دارید، در حالی که می‌خندید گفت: ما که چنین چیزی نشنیده‌ایم. شما خودتان اینها را می‌سازید. وزیر ارشاد همچنین به سوال خبرنگار پرس تی‌وی درباره آخرین وضعیت خانه سینما، پاسخ نداد و تنها به او لبخند زد.
صبح دیروز شایعه‌ای درباره برکناری سیدمحمد حسینی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور، در برخی سایت‌ها مطرح شد و گفته می‌شد علت این اتفاق هم، موضع‌گیری‌های وزیر ارشاد درباره خانه سینما و عدم ورود جدی او به حل این قضیه بوده است.
 
آرزوی احمدی‌نژاد چیست؟
محمود احمدی‌نژاد به پرسشی درباره مهم‌ترین آرزویش برای ملت‌های جهان پاسخ داد.وی با بیان اینکه دنیا تماما پر از کارهای شایسته و ناشایسته است، به باشگاه خبرنگاران گفته: هر کس در این دنیا بتواند خود را به مقام عالی انسانیت برساند پیروزخواهد بود.رئیس دولت دهم می‌گوید:کسانی که در دنیا گریبانگیر شایعه و حاشیه شوند مطمئنا نزول خواهند کرد و بازنده می‌شوند.
احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آرزوی شما برای ملت‌ها چیست؟ گفته: برای تمام ملت‌ها آرزوی سعادت و عزت دارم و امیدوارم حکومت جهانی برپا شود و همه فاصله‌ها از بین برود.

استراو برای عذرخواهی به تهران بیاید
حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به سفر جک استراو به ایران گفت: سفر جک استراو به ایران روابط ایران و انگلیس را بهبود نمی‌دهد بلکه وی باید از طریق کشور خود اقدام کند. به گزارش خانه ملت، تقوی حسینی گفته: اگر جک استراو برای عذرخواهی از ملت و دولت ایران می‌خواهد به این کشور بیاید، ملت ایران عذرخواهی آنها را می‌پذیرند، اما اگر با این سفر قصد رفع مشکل روابط بین ایران و انگلستان را دارد باید مشکل را در انگلیس حل کند چون مشکل در ایران نیست.جک استراو برای حل مشکل روابط ایران و انگلیس باید در کشور خود چانه زنی کند.

مطهری: در انتظار نظر دستگاه اطلاعاتی هستم
علی مطهری با بیان اینکه هنوز فرد یا گروه مشخصی به عنوان عامل کارگزاری تجهیزات شنود در دفتر کارش معرفی نشده است ابراز امیدواری کرده با وجود مدارک و آثار جرم روشن به زودی با تلاش وزارت اطلاعات که تنها مرجع قانونی پاسخگو در اینگونه موضوعات است این کار انجام شود، تا اولا از تکرار اینگونه حوادث جلوگیری شود و ثانیا برای دنیا روشن شود که نظام جمهوری اسلامی در مقابل نقض حقوق شهروندی و به مخاطره افتادن امنیت فکری و روانی شهروندان خود بی‌تفاوت نیست.
 
مطهری در پاسخ به این سوال که نتیجه تحقیقات درباره موضوع کارگذاری تجهیزات شنود در دفترش چه بوده است؟ به مهر گفته: همانطور که آقای مصلحی وزیر اطلاعات گفته‌اند ایشان پس از دریافت نامه من بلافاصله دستور رسیدگی به این موضوع را صادر کردند.

تشکیل اتاق فکر با حضور نیروهای برجسته نظام
رسول منتجب نیا قائم‌مقام حزب اعتماد ملی با تاکید بر ضرورت بازگشت نیروهای اصیل انقلاب و یاران امام به عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور گفته: در ۸ سال گذشته بسیاری از نیروهای انقلاب به ویژه یاران امام خانه نشین شدند و مورد بی‌مهری قرار گرفتند.
وی گفته: روحانی در سخنرانی‌های انتخاباتی خود همواره تاکید داشت که می‌خواهم نیروهای خانه نشین را وارد صحنه و از همه ظرفیت‌های نظام برای خدمت به کشور استفاده کنم طبیعتا اگر رئیس‌جمهور منتخب بخواهد به وعده خود عمل کند باید نیروهای باسابقه را از خانه‌ها و حاشیه‌ها بیرون کشیده و دعوت به کار کند.از این رو وی خواستار تشکیل اتاق فکر دولت یازدهم با حضور نیروهای برجسته نظام شد.
منتظر اعلام نظر وزارت اطلاعاتم
مهر: علی مطهری، نماینده تهران در پاسخ به این سوال که نتیجه تحقیقات درباره موضوع کارگذاری تجهیزات شنود در دفترش چه بوده است، گفت: هنوز فرد یا گروه مشخصی به عنوان عامل این حادثه تلخ معرفی نشده است. به هر حال منتظر اعلام نظر وزارت اطلاعات هستم.

حمله به پناهجویان ایرانی با ساطور!
عصرایران: خبرگزاری فرانسه از حمله جمعه شب به صدها پناهجوی ایرانی مستقر در جزیره نائورو از سوی پلیس و مردم محلی خبر داد. گفته می‌شود مردم محلی جزیره نائورو با استفاده از وسایلی چون ساطور و میله های فولادی وبه تحریک نیروهای پلیس به پناهجویان حمله کرده اند.

یک اقدام عجیب ضدایرانی
مشرق: تعدادی از تشکل های طرف قرار داد با آمریکا در عراق در اقدامی عجیب خواستار تحریم کالاهای ساخت ایران شده‌اند. رهبر این کمپین ادعا کرده که در طول چند روز آینده، برگه‌های تبلیغاتی و پوستر کالاهای مختلف ساخت ایران که قرار است مورد تحریم قرار گیرند، در سراسر شهر پخش خواهد شد.

با اصلاح‌طلبان و اصولگرایان زاویه داشته ‌ایم
محمد باقر نوبخت، دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، عنوان دیگر این حزب را اعتدال برای توسعه ذکر کرده و گفته: از ابتدا با اصلا‌ح‌طلبان و اصولگرایان زاویه داشته‌ایم و هیچ‌گاه نگاه‌مان جناحی نبوده است.نوبخت گفته: متاسفانه برخی از دوستان بدون تجربه اجرایی مستقیما از پشت میز دانشگاه به پشت میز وزارت منتقل یا بعضا در مجلس ایفای نقش کردند.

نمی‌توان با فشار نظرات را به روحانی تحمیل کرد
حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر نماینده سابق مردم اصفهان با انتقاد از دخالت برخی افراد در نحوه چینش کابینه دولت یازدهم گفته: همه باید این سخن آقای روحانی را که تصریح کرده وام‌دار هیچ گروه و جناحی نیست، درک کنند.وی گفته: انتظار از آقای روحانی این است که با رعایت اصول، نظرات تحمیلی افراطیون را نپذیرد.
رهبر گفته: ‌برخی که تصور می‌کنند با فشار به روحانی می‌توانند نظرات‌شان را به ایشان تحمیل کنند، اشتباه می‌کنند چرا که ایشان فردی مستقل و معتدل است که در راستای مبانی انقلاب اسلامی عمل خواهد کرد. وی با اشاره به اظهارات اخیر خاتمی درباره انتخاب مسجد جامعی به عنوان وزیر ارشاد، گفته: درباره آقای مسجدجامعی قضاوت نمی‌کنم اما آقای خاتمی و غیر آقای خاتمی نباید نظرات‌شان را به رئیس‌جمهور ملت ایران تحمیل کنند چرا که این اقدام به نفع دولت یازدهم نیست.

نمی دانستند «کارتابل» چیست
فارس: محمدباقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، گفت: متأسفانه برخی از دوستان بدون تجربه اجرایی مستقیماً از پشت میز دانشگاه به پشت میز وزارت منتقل یا بعضاً در مجلس ایفای نقش کردند؛ به گونه‌ای که تجربه کافی نداشتند و حتی نمی‌دانستند کارتابل چیست.

 مالکی گوش دیپلمات هتاک را گرفت
ابنا: در پی اهانت «معد العبیدی» دیپلمات شاغل در سفارت عراق در عربستان سعودی به مذهب تشیع و اعتراض وسیع شیعیان این کشور، نوری المالکی دستور داد تا وی به عراق بازگردانده شود.
توزیع کتب ضدشیعی در ماه مبارک
باشگاه خبرنگاران: اخبار رسیده از عربستان سعودی حاکیست که مؤسسات وهابی این کشور، در ماه مبارک رمضان، کتاب های ضد شیعی میان عمره گزاران در شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره توزیع می کنند.

غیبت شاهرودی در جلسه ردصلاحیت هاشمی
اسحاق جهانگیری که این روزها به عنوان یکی از مشاوران ارشد رئیس‌جمهور منتخب فعال است، در گفت‌وگویی با مجله «آسمان» درباره رد صلاحیت هاشمی گفته است که آقای ناطق نوری یک روز پیش از اعلام رسمی خبر، رد صلاحیت هاشمی را خبر داد و گفت ستادها را تعطیل کنید.او که یکی از گزینه‌های محتمل برای حضور در کابینه آتی است، گفته: رد صلاحیت هاشمی اینقدر کاری غیر طبیعی و بد بود که دلیلی برای رایزنی با شورای نگهبان وجود نداشت.
وی در ادامه گفته:آخر نفهمیدیم که شرط سنی را از کجای قانون در آوردند چون مجلس برای کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری محدودیت سنی گذاشت که شورای نگهبان این نظر را رد کرد. شورای نگهبان به همان چیزی که رد کرد و خلاف شرع و قانون خوانده بود، استناد کرد تا از حضور هاشمی در انتخابات جلوگیری کند.جهانگیری همچنین در پاسخ به سوالی که درباره اعضای حاضر در جلسه رد صلاحیت هاشمی مطرح شده بود، گفته: آقای رضوانی که به رحمت خدا رفته بودند و آقای هاشمی شاهرودی هم در جلسه‌ای که منجر به رد صلاحیت هاشمی شد، غیبت داشتند.

برای دعوت دیر نشده است
تسنیم: سیدمحمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال که آیا به مراسم تحلیف روحانی دعوت شده‌اید و شرکت خواهید کرد، گفت: هنوز فرصت آن نرسیده و دیر نشده است.

نامه قرائتی به اهالی سیاست
تابناک: حجت‌الاسلام قرائتی در نامه‌ای خطاب به اهل سیاست نوشت: در سیاست الهی، مقام‌ها بر اساس لیاقت‌ بوده و رجوع به کارشناسان و خبرگان، اصل است. در سیاست قرآنی نباید در هیچ قرارداد و برنامه‌ای کفار راه نفوذ بر مسلمانان داشته باشند.

 توقف استخدام در ریاست جمهوری
جهان: در پی اعتراض برخی نهادهای نظارتی به روند استخدام نیروهای جدید در نهاد ریاست جمهوری، روند این استخدام‌ها عملا به حالت تعلیق درآمده است.

العریفی در ریاض بازداشت شد
مهر: رسانه ها از بازداشت شیخ محمد العریفی یکی از شیوخ وهابی که مواضع ضد سوری دارد، در ریاض خبر دادند. بر اساس این گزارش، علت بازداشت العریفی مواضع اتخاذ شده از سوی وی درباره مصر بوده است.

لغو افطاری فرهاد دانشجو
 
در حالی که در روزهای پیش، اخباری ازمراسم افطاری پرخرج فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با شرکت نمایندگان مجلس و برخی دیگر از چهره‌های سیاسی به گوش می‌رسید و در برخی از رسانه‌ها نیز در این باره مورد انتقاد قرار گرفت، روز گذشته خبرنگار ابتکار کسب اطلاع کرد که این افطاری از سوی رئیس دانشگاه آزاد لغو شد.

عذرخواهی ایرانسل درباره ارسال پیامک توهین‌آمیز
مؤسسه کلید طلایی پیرو برگزاری مسابقه پیامکی «اسوه عدالت» روی بسترایرانسل به مناسبت هفته قوه قضاییه و بزرگداشت شهادت دکتر بهشتی، ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص سؤال پانزدهم مسابقه، بابت این اشتباه غیرعمد عذرخواهی کرد.روز گذشته یک نماینده اهل سنت گفت: شرکت ایرانسل طی یک مسابقه پیامکی و در راستای انتفاع خود صراحتا به خلیفه دوم توهین کرده است.

نظر زیباکلام درباره حسنات احمدی‌نژاد
عصر ایران: صادق زیباکلام استاد دانشگاه گفت: دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد، با وجود مشکلات و کاستی‌های فراوان، حسناتی نیز در بر داشت و بر عقل سیاسی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان افزود.

تشریفات نقشی در این مسأله ندارد
قدس آنلاین: یک منبع آگاه گفت: هم اکنون تمام مراحل پذیرایی، دعوت از مهمانان و هماهنگی حضور آنها در مراسم تحلیف روحانی در اختیار وزارت خارجه است که با هماهنگی با دفتر رئیس جمهور منتخب انجام می‌شود و تشریفات نهاد ریاست جمهوری هیچ نقشی در این مسأله ندارد.

نیاز به همدلی داریم
خبرآنلاین: محمدرضا عارف در پاسخ به اینکه نقاط افتراق ‌اصلاح‌طلبان با روحانی در چیست؟گفت: در شرایطی که نیاز به همدلی داریم بحث روی انشقاق و تفاوت اصلاح‌طلبان با رییس‌جمهور منتخب درست نیست.

علام جرم دادستان زاهدان علیه ایرانسل
*
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی زاهدان علیه مدیر عامل شرکت ایرانسل به اتهام تشویش اذهان عمومی و اهانت به مقدسات اهل سنت اعلام جرم کرد. محمد مرزیه معتقد است فتوای رهبر انقلاب تصریح دارد که اهانت به مقدسات اهل سنت حرام شرعی و تخلف قانونی است و لذا اقدام شرکت ایرانسل در صورت اثبات، جرم و خلاف قانونی تلقی می‌گردد. طراحی یک سؤال پیامکی توسط شرکت ایرانسل موجب واکنش‌هایی از سوی هموطنان اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان گردید.
شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در نامه‌ای به تاریخ 29/4/92 اعلام کرده مسابقه پیامکی اسوه عدالت به مناسبت هفته قوه قضائیه توسط مؤسسه فرهنگی دیجیتال "کلید طلائی جهان معاصر" به عنوان یکی از مسابقات برگزار شده بر روی بستر فنی ویترین ایرانسل برپا شده و طراحی سؤال مورد نظر چیزی جز یک اشتباه غیرعمدی نبوده و از عموم مسلمین عذرخواهی نموده است.

رویکرد حماس در قبال تهران موجب شد؛ اختلاف عمیق در جنبش
*
چگونگی رویکرد حماس در قبال تهران موجب اختلافی عمیق در بین سطوح مختلف این جنبش و ظهور دو جریان اعتدال و طرد کنندگان در این گروه شده است. در پی پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران محمود الزهار مقام ارشد حماس طی پیامی انتخاب حسن روحانی را تبریک گفت.
وی در این پیام گفت: ما سعی خواهیم کرد که روابط خود با ایران را ویژه نگاه داریم. به گزارش نشریه المانیتور، الزهار به دنبال بازگشت به رهبری حماس است. نفوذ الزهار در میان اعضای داخل حماس در مقایسه با خالد مشعل و اسماعیل هنیه افزایش یافته است.
براساس همین گزارش، الزهار به همراه هیئتی 22 نفره جهت تبریک به روحانی عازم ایران بود، اما نیروهای امنیتی حماس مانع این سفر شدند. پس از این واقعه، الزهار دو مقام ارشد حماس از جمله قاضی حامد معاون وزیر خارجه و احمد یوسف را به خانه خود نپذیرفت. الزهار که از بن?انگذاران حماس است، پیش از این مقام وزارت خارجه را عهده‌دار بود.
کشف تانکهای رژیم بعث عراق در دهلران
ایلام- خبرنگار قدس: گور دسته جمعی تانک های باقی مانده از دوران 8 ساله جنگ تحمیلی در10 کیلومتری دهستان نهرعنبر و در جوار رودخانه دویرج دهلران کشف شد. این تانک ها در عملیات محرم بطور کامل منهدم شده اند و نیروهای عراقی که سالها این منطقه را اشغال کرده بودند، تانکها را زیر خاک پنهان می کردند تاروحیه نیروهایشان بیش از پیش تضعیف نشود.

بهبود قدرت تکلم علی معلم
ایسنا: داماد علی معلم دامغانی از بهبود قدرت تکلم و وضعیت حرکت دست و پای چپ این شاعر پیشکسوت خبر داد.

سفر نمایندگان مجلس به کره شمالی
فرارو: قرار است گروه دوستی پارلمانی ایران و کره شمالی به دعوت همتای کره‌ای خود اواخر هفته جاری به این کشور سفر ‌کند. هدف از این سفر شرکت در مراسم شصتمین سال پیروزی کره شمالی در جنگ است.

دولت جدید مصر اعتقادی به جهاد در سوریه ندارد!
*
وزیر خارجه جدید مصر اعلام کرده که دولت جدید این کشور، هیچ انگیزه‌ای برای اعلام جهاد یا جنگ مقدس در سوریه ندارد. به گزارش "تابناک"، به نقل از نشریه ترک حریت، این موضع گیری "نیبی فهمی" در واکنش به تصمیم یک ماه پیش جنبش اخوان‌المسلمین در مصر صورت گرفته است.
بنابر این گزارش، هنگامی که هنوز محمد مرسی ریاست جمهوری مصر را برعهده داشت، شماری از روحانیون اهل سنت، اعلام جهاد در سوریه کردند و جنگ علیه بشار اسد را جنگی مقدس نامیدند. بلافاصله جنبش اخوان‌المسلمین مصر از این اعلام جهاد حمایت کرد و چون رئیس‌جمهور وقت مصر هم از اخوانی‌ها بود، این گونه به نظر رسید که موضع دولت مصر در قبال تحولات سوریه، حمایت از تروریست‌ها با نام جهاد است. اما اکنون که مرسی برکنار شده، وزیر خارجه جدید مصر که سال‌ها نماینده این کشور در سازمان ملل متحد بوده، می‌گوید این کشور هیچ انگیزه‌ای برای اعلام جهاد در سوریه ندارد.

 مدیر دفتر العالم در قاهره آزاد شد
العالم: «احمد السیوفی» مدیر دفتر شبکه العالم در قاهره دیروز به قید وثیقه آزاد شد. وی صبح روز گذشته در هجوم نیروهای امنیتی مصر به دفتر العالم در قاهره و به اتهام واهی «فعالیت بدون مجوز» بازداشت شده بود.

اخبار کوتاه    

 احمد منتظری، فرزند منتظری، در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نوشته است: «بهتر است موسوی و کروبی در مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری شرکت کنند تا نظام نشان دهد رحم، شفقت و لطف را می‌توان جایگزین سنگ‌دلی، بی‌رحمی و انتقام کرد!» گزافه‌گویی احمد منتظری به اینجا ختم نشده و در ادامه نامه می‌نویسد: «این وحدت و همبستگی با حضور نمایندگانی از احزاب مختلف سیاسی و نیز خانواده‌های آسیب‌دیدگان (فتنه‌گران) و سمبل و نماد آنان تکمیل می‌شود و بسیاری از کدورت‌ها و اختلافات را از بین می‌برد.»

 شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی فارسی طی گزارشی درباره جنبش دانشجویی تلاش کرد ضمن حمایت قاطع از مرتبطان با گروهک تروریستی منافقین که اکنون دوران محکومیت خود را می‌گذرانند و همچنین با ترتیب دادن مصاحبه‌هایی با برخی فراریان که آنان نیز با این فرقه در ارتباط بودند، بین دانشجویان و نظام فاصله بیندازد. در همین راستا، این‌شبکه با ترتیب مصاحبه‌هایی با عوامل گروهک تروریستی منافقین که پس از فتنه سال 88 از کشور گریخته‌اند، تلاش کرده تا فضای دانشگاه‌ها را امنیتی جلوه دهد!

 کارشناس بی‌بی‌سی برای اولین بار و با چرخش از گفته‌های ضدسوری گذشته‌اش، از تغییر معادله سوریه به نفع بشار اسد سخن گفت و دلایل پیروزی‌های اخیر نیروهای آقای اسد را برشمرد. علی صدرزاده گفت: بشار اسد الآن در بخشی که تحت قدرتش قرار دارد، مسلط است. یعنی توانسته سواحل مدیترانه، شهر حمص، پایتخت و حتی حومه‌های پایتخت را از مخالفان خالی کند. بشار اسد لااقل به عنوان یکی از بازی‌کنندگان اصلی سیاست آینده سوریه باقی خواهد ماند به همین دلیل هم هست که برخی فکر می‌کنند تشکیل یک نشست صلح چندان موفق نیست چون در این نشست صلح، اسد دست بالا را خواهد داشت. به نوشته روزنامه تایمز، دیوید کامرون نیز به‌تازگی در سخنانی صریح‌ در مورد شرایط سوریه، اذعان کرد که بشار اسد اکنون در موضعی بسیار قوی قرار دارد.

 در راستای راهبرد مقابله با گرایش روزافزون به حجاب اسلامی در آمریکا، به‌تازگی در این کشور، کارت و عروسکی به فروش می‌رسد که روی آن عکس یک دختر مسلمان محجبه کشیده شده که او را به‌عنوان یک تروریست معرفی می‌کند! این اقدام، خشم مسلمانان این کشور را برانگیخته است. کارت، یک دختر محجبه خندان را نشان می‌دهد که می‌گوید « او دوست دارد مغز شما را متلاشی کند.»!

 سیدمحمد خاتمی پس از آنکه به‌تازگی در جلسه تقدیر از فرهادی، آرزو کرده بود که آقای روحانی، رئیس‌جمهور منتخب، احمد مسجدجامعی را وزیر ارشاد دولت یازدهم معرفی کند، پس از دلخوری آقای روحانی و انتقادات به وی در تغییر رویکردی عجیب، در حاشیه یک مراسم با بیان اینکه ترجیح می‌دهم مسجدجامعی در شورای شهر بماند، اظهار داشت: هیچ‌کس نباید از رئیس‌جمهور منتخب سهم‌خواهی کند!     

 

https://shoma-weekly.ir/qv1gMs