گفته می‌شود که...

نامه فرماندهی کل سپاه درباره ازدواج یک فرمانده لشکر/ فتوای مفتی سعودی درباره مجازات مفسدان/ دلیل لغو ادامه تحصیل رحیم‌مشایی/ با پیراهن سوراخ سوراخ برادرم پُز می‌دادم/ دیدار ابطحی با فاطمه کروبی/ ورود گروهک های تروریستی به عرصه ی سیاسی و ...

انتقاد سپاه به اظهارات رئیس‌جمهور
حمیدرضا مقدم فر معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به اخبار منتشر شده درباره موضع‌گیری رئیس‌جمهور نسبت به مصاحبه حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه، گفت: متاسفانه جناب آقای احمدی نژاد، در حاشیه جلسه هیات دولت، در پی سوالات مغرضانه یک خبرنگار، خبری تحریف شده را مبنای اظهارنظر خود قرار داده‌اند، درحالی که بهتر آن بود ایشان پیش از هرگونه اظهارنظر، درباره صحت و سقم ادعای خبرنگار مزبور اندکی تحقیق می‌کردند، چراکه اگر اینگونه می‌شد هیچ‌گاه سخنی بر لب جاری نمی‌کردند که دستمایه رسانه‌های بیگانه شود. وی در تشریح سخنان سعیدی به فارس گفت: منظور آیت‌الله سعیدی به هیچ وجه مهندسی به معنای جابه‌جایی آرا یا مهندسی آرا و دست بردن در انتخاب مردم نیست، اما رسانه‌ها وانمود کرده‌اند که آقای سعیدی از مهندسی آرای مردم در انتخابات‌ها سخن گفته و آن را وظیفه ذاتی سپاه دانسته اند! منظور آقای سعیدی از مهندسی معقول و منطقی، همان مطرح کردن آرمانها و معیارها بوده و سپاه هیچ‌گونه دخالتی در انتخابات‌ها نداشته و نخواهد داشت.

نامه فرماندهی کل سپاه درباره ازدواج یک فرمانده لشکر
در دهه نخست انقلاب اسلامی، اگر یک پاسدار جوان، لیستی از آرزوهایش می نوشت، قطعا جاری شدن خطبه ی عقدش به وسیله ی امام خمینی یکی از آن ها بود(البته به شرط آن که ازدواج در برنامه های آن پاسدار قرار داشت). مطابق با سندی که در زیر می بینید دفتر فرماندهی کل سپاه، پاسداری به نام رزاق چراغی را به دفتر حضرت امام معرفی می کند. این شخص کسی نیست جز «رضا چراغی» سومین فرمانده ی لشکر 27 محمد رسول الله(صلوات الله علیه).جالب این که تنها 50 روز پس از تنظیم این نامه، حاج رضا چراغی، در 27 فروردین 1362، در حالی که تنها 26 سال داشت، بال در بال ملائک گشود.
[متن نامه دفتر فرماندهی کل سپاه]
به: دفتر حضرت امام خمینی مدظله العالی
از: فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
سلام علیکم
بدینوسیله برادر رزاق چراغی جهت پیوند و عقد با یکی از خواهران اسلامی به دست پربرکت امام امت، معرفی می شود. امید است که بیان امام، ثمرات پرباری برای این عزیزان داشته باشد.
فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
محسن رضایی
از طرف: علی شمخانی
8/12/1361

برائت مسئول ستاد اصولگرایان حامی موسوی
محمد ذبیحی«مسئول ستاد اصولگرایان حامی موسوی در قم» در نوشتاری در خصوص دیدگاه خود در ارتباط با انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 گفت:همه حاضر به شهادت هستند که آن‌زمان وقتی با مواضع تندروانه برخی افراد روبه‌رو می‌شدم آنها را به دوری جستن از هرگونه تندروی در محیط عمومی ستاد دعوت می کردم .
برای سخنرانی از کسانی دعوت می کردیم که مستحضر به وفاداری از ارزش‌های انقلاب هستند. ذبیحی افزود: چه کسی می‌تواند حرمت شکنی روز عاشورا، اهانت به تصویر رهبری انقلاب و... را نکوهش نکند و از مسببان آن حوادث تلخ برائت نجوید و تقاضای مجازات نکند.وی گفت:هرگونه ساختار شکنی وعمل فراقانونی جرم بوده و مسبب آن مجرم است و خود نیز اعلام می‌کنم اگر سطری نوشته‌ای، اعلامیه‌ یا بیانیه‌ یا گامی خلاف آنچه گفته‌ام کسی ارائه کند بی‌هیچ اما و اگری ملتزم به نتیجه آن می‌شوم .

فتوای مفتی سعودی درباره مجازات مفسدان
آل‌شیخ، مفتی‌سعودی گفت: «افشا کردن نام مفسدان، ضروری نیست زیرا راه‌حل این نیست و هر مفسدی مسئولی دارد که او را مجازات می‌کند.» این اظهارات او بعد از درج خبر شیوع فساد در خاندان آل‌سعود صورت می‌گیرد و در حالی است که وی سال گذشته خواهان تعقیب و مجازات مفسدان شده بود! این مفتی سعودی تا به حال در مقابل ظلم خاندان آل‌سعود ساکت مانده و برای آزادی زندانیان در زندان‌های این رژیم حتی یک کلمه سخن نگفته است! اما درباره مخفی ماندن نام فاسدان خاندان آل‌سعود  احساس تکلیف(!) کرده است.

علی مطهری در حمایت از کاندیداتوری هاشمی
علی مطهری نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با آریا، در پاسخ به این سوال که چرا به‌دنبال کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هستید گفت: بنده معتقدم اگر آقای هاشمی کاندیداتوری را می‌پذیرفتند بهترین فردی بودند که در شرایط فعلی ریاست‌جمهوری را برعهده بگیرند.مطهری تلاش برای کاندیداتوری علی لاریجانی را تکذیب کرد و افزود: چه کسانی چنین موضوعی را مطرح کرده‌اند؟‌ بنده به هیچ وجه به‌دنبال راضی کردن ایشان برای کاندیداتوری نبوده‌ام، در واقع این موضوع صحت ندارد.

دیدار ابطحی با فاطمه کروبی
«محمدعلی ابطحی» رئیس دفتر خاتمی و از اعضای ارشد ستاد انتخاباتی کروبی، در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک، از دیدار خود با «فاطمه کروبی» خبر داد. وی در این باره نوشت: عصری رفتم نمایشگاه نقاشی خانم «هنگامه شهیدی» که در دوران مرخصی‌هایش از زندان شش ساله کشیده. به همتش و کارهایش آفرین باید گفت. خانم کروبی هم آمده بود دیدن نمایشگاه. کلی گپ زدیم. از همان جا عازم دیدار شیخمان بود. خیلی سلام رساندم شیخمان را که دلتنگش شده‌ام. گفت از طرف فیس‌بوکیا هم سلام برسونم؟!

دلیل لغو ادامه تحصیل رحیم‌مشایی
بیژن رنجبر، رئیس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه مشایی در آزمون دوره مجازی این دانشگاه شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کرده است، به فارس گفت: قبولی اسفندیار رحیم‌مشایی دبیر جنبش عدم تعهد در دانشگاه تربیت مدرس به دلیل طی نکردن پروسه ثبت‌نام منتفی شده است.وی گفت: مشایی بعد از حضور در امتحانات این دانشگاه مراحل ثبت‌نام را طی نکرد و براین اساس موضوع ادامه تحصیل وی در این دانشگاه در همان زمان تمام شد.

ورود گروهک های تروریستی به عرصه ی سیاسی
براساس اخبار موثق، گروهک‌های ترویستی که در حوزه شرق ایران فعالیت می‌کنند، در تلاشند که به عرصه سیاسی وارد شوند. در همین راستا، این گروه‌ها به‌تازگی با انتشار بیانیه‌هایی با ادعای تبعیض مذهبی و طایفه‌ای، به اختلاف در منطقه دامن زده و خواستار عدم حضور مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو شده‌اند. این در حالی است که بیشتر نمایندگان استان سیستان‌وبلوچستان و مسئولان استان، از برادران بلوچ و اهل سنت هستند.

ماهواره، کبریت بی خطر!
مجری یک شبکه مسیحی فارسی زبان در آمریکا از مجاز نبودن استفاده از ماهواره جهت دیدن شبکه های فارسی زبان انتقاد کرد.
این خانم مجری که درباره غرب زدگی صحبت می کرد، ضمن رد هرگونه تأثیر مخرب ماهواره بر بنیان خانواده، گفت: «اکثر مردم ایران شبکه های ماهواره ای فارسی زبان نگاه می کنند و یا دوست دارند آهنگ گوش کنند. مثلاً "پی ام سی" می بینند و یا تلویزیون های "من و تو" و "فارسی وان" را نگاه می کنند که سریال های ایرانی و سریال های خارجی دوبله پخش می کند. این اشکال ندارد و چیز بدی نیست تا بگوییم یک فاجعه عمیق فرهنگی است.»
گفتنی است ادعاهای مجری تلویزیون "محبت" در حالی بیان می شود که شبکه های ماهواره ای نامبرده سعی دارند با پخش سریال های مخرب، قبح رابطه جنس مذکر و جنس مؤنث خارج از ازدواج را از بین برده و آن را امری عادی جلوه دهند.

کاندیدای حلقه ی انحرافی مصلح اجتماعی!!!!
براساس اخبار دریافتی، یکی از حلقه‌های انحرافی قصد دارد تا کاندیدای خود را به‌عنوان مصلح اجتماعی در میان مردم معرفی کند و از سوی دیگر حضور این فرد در انتخابات، به‌عنوان مطالبه مردم، به نظام تحمیل شود. در همین راستا، این جریان طرح جمع‌آوری سه میلیون امضا در حمایت از این فرد را کلید زده است!

ابلاغیه جدید معاون اول رئیس‌جمهور
روزنامه خراسان نوشت: بر اساس ابلاغیه جدید محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور،بازنشستگانی که به عنوان وزیر، معاونین رئیس‌جمهور، سفیر، معاون وزیر یا استاندار انتخاب شوند، چنانچه قبلا پاداش پایان خدمت و خرید مرخصی خود را دریافت کرده باشند، به ازای مدت اشتغال مجدد نیز مشمول پاداش پایان خدمت و خرید مرخصی قلمداد شده و حقوق بازنشستگی جدید آنها بر اساس مسئولیت اخیر تعیین و پرداخت می‌شود.

افزایش آمار خودکشی در ارتش صهیونیست
  در حالی که آمار خودکشی در میان نظامیان رژیم صهیونیستی رو به افزایش است، سردمداران و فرماندهان ارشد ارتش رژیم صهیونیستی سعی دارند با گرفتن ژست‌های تبلیغاتی، روحیه نظامیان خود را بالا ببرند؛ اما ارتش صهیونیستی این تبلیغات را باور نمی‌کند. شکست‌های متوالی در جنگ‌های ۳۳،۲۲ و ۸ روزه، روحیه نظامیان رژیم اشغال‌گر قدس را به‌شدت تضعیف کرده است. شکست در جنگ‌های پی‌درپی و در فاصله زمانی کوتاه از یکدیگر، احساس ناامنی و بی‌انگیزگی را در میان ارتش رژیم صهیونیستی ایجاد کرده و نظامیان این رژیم جعلی همواره در توهم حمله از سوی جبهه مقاومت اسلامی هستند. گفته شده نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی وضعیت روانی مناسبی ندارند. منابع نظامی رژیم صهیونیستی فاش کردند که تعداد نظامیان صهیونیستی که اقدام به خودکشی می‌کنند، برای بار دوم، طی سال‌های اخیر افزایش چشمگیری یافته است.

در شرایط فعلی مردم حتی از اصلاح‌طلبان عبور خواهند کرد
محمدرضا تابش نماینده اصلاح‌طلب مجلس نهم در گفت‌وگو با آریا درباره تغییر مواضع عبدالله نوری که برخی آن را سیاسی می‌خوانند،تاکید کرد:بنده چیزی از سخنان عبدالله نوری نشنیده‌ام اما باید بگویم نباید اینگونه موضع‌گیری‌ها را از جانب ما سیاسی کاری فرض کرد.وی افزود:ما حاضریم ازبسیاری از مواضع شخصی خود در دفاع و اعتراض به ناروایی‌هایی که درحق بسیاری از اصلاح‌طلبان شده است کوتاه بیاییم.وی اظهار داشت:متاسفانه در شرایط فعلی مردم حتی از اصلاح‌طلبان عبور خواهند کرد. بنده معتقدم اگر حتی شرایط فراهم شود و اصلاح‌طلبان هم بتوانند در انتخابات حضور پیدا کنند مورد اقبال و توجه مردم قرار نخواهند گرفت زیرا مردم امیدشان را به ما هم از دست داده‌اند.

خاطره مدیر اسبق خبر گزاری فارس‌ از تعدد زوجات مهاجرانی
مهدی فضائلی مدیر اسبق خبر گزاری، در گفت‌وگو با مشرق در بخش مربوط به خاطراتش می‌گوید: خبری از تعدد زوجات آقای مهاجرانی به ما رسید که ما می‌خواستیم کار کنیم.یادم نمی‌رود شاید دو، سه ساعت با خودم کلنجار می‌رفتم که ما این خبر را کار کنیم یا که کار غیر اخلاقی نکنیم و آن‌را چاپ نکنیم. تنها رسانه‌ای که به صحنه دادگاه و عکس آن دسترسی داشت ما بودیم و خبرنگار ما در آن دادگاه حضور پیدا کرد و از همسر دوم آقای مهاجرانی عکس گرفت و برای من آورد که من گفتم ما عکس را منتشر نمی‌کنیم. هرچه گفتند این عکس خیلی عکس فوق‌العاده‌ای است و هرچه اصرار کردند من اجازه ندادم.دو روز بعد دیدم که در یک سایت آن عکس منتشر شد و من فهمیدم که کدام یک از خبرنگاران ما این عکس را داده و اخراجشان کردیم. ولی خیلی از عکس‌هایی را هم منتشر کردیم که نمی‌دانم درست بود یا خیر.

بازداشت باند 5 نفره موسیقی زیرزمینی
فارس:معاون اجتماعی پلیس امنیت ناجا از دستگیری باندی متشکل از 5 نفر که به تولید موسیقی‌های غیرمجاز و همکاری با شبکه‌های معاند نظام جمهوری اسلامی اقدام می‌کردند،‌ خبر داد.

مهدی مهدوی کیا : در رختکن من می زدم، یکی می رقصید!
به گزارش ستاره ها؛ بازیکن محبوب فوتبال ایران، در گفت و گو با نیکی کریمی در فیلم مستند «روزی روزگاری فوتبال» کمی از دوران بچگی اش می گوید و برش های مهمی که در زندگی اش داشته است.
گلی که به آمریکا زدم خیلی خاطره انگیز است. هیچوقت از یادم نمی رود. اگر توجه کرده باشید وقتی گل را می زنم، داد می زنم. نمی دانم از چی اعصابم خرد بود.
*بعد از بازی آمریکا در رختکن خیلی شلوغ بود. من با دست روی کمد رختکن می زدم و یکی از دوستانی که اصلا تصور نمی کردیم چنین کاری کند، وسط رختکن رقصید. واقعا به یاد ماندنی بود.

جلسه انتخاباتی اصلاح طلبان
جهان:اصلاح طلبان اتاق فکری را به دعوت سید محمد خاتمی از برخی چهره های این جریان و با حضور خود وی ترتیب داده اند.در آخرین جلسه از اتاق فکر که با حضور اکثریت اعضا برگزار شده، سید محمد خاتمی 5 راهبرد ممکن برای اصلاح طلبان را اول، حضور حداکثری اصلاح طلبان با نامزدی واحد و رای آور دوم، حضور متوسط اصلاح طلبان با حمایت از نامزدی که بتواند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند سوم ، عدم نامزدی اصلاح طلبان اما حضور در انتخابات چهارم، حمایت از نامزد اصولگرای نزدیک به اصلاح طلبان و پنجم ، تحریم انتخابات، برشمرده است.

مسدود شدن حساب دانشجویان ایرانی
الف:یکی از بانکهای آمریکا در راستای اجرای تحریمهای یکجانبه ضد ایران، به مسدود کردن حساب دانشجویان ایرانی یکی از دانشگاه‌های این کشور اقدام کرده ‌است.

نامه بگیرم !
مهر:اسفندیار رحیم مشایی در پاسخ به پرسشی درباره نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری تنها لبخندی زد و گفت: کار من نامه گرفتن است اگر نامه‌ای دارید، بدهید.

آموزش رقص در خیابان های تهران!
این روزها شاهد هستیم در کنار دیگر معضلات فرهنگی که دامن جامعه را گرفته در شمال شهر تهران خبر از کلاسهای آموزش رقص توسط خانم، بدون محدودیت جنسیتی برگزار می شود.
مسئولین محترم، وزارت ارشاد، گشت ارشاد، ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، کافی است یک سری به شمال تهران، ایستگاه های اتوبوس، خیابانها و اماکن عمومی بزنید و ببینید که چه کارهایی که نمی کنند.

آلیا:چمران‌ نامزد می‌شود
آریا:فاطمه آلیا عضو شورای مرکزی جبهه پایداری از کاندیداتوری مهدی چمران در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم خبر داد.وی افزود:چمران به صورت مستقل در انتخابات کاندیدا می شود.

الهام از جبهه پایداری حذف شد
کامران باقری لنکرانی، سخنگوی جبهه پایداری در حاشیه اولین سالگرد شهدای هسته ای سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران درباره حضور الهام در شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: تصمیم جمعی این بوده که کسانیکه عضو شورای مرکزی هستند در مناصب دولتی سمتی نداشته باشند و آقای الهام چون تصمیم گرفته در دولت سمت داشته باشد مشترکا تصمیم گرفتیم که عضویتشان در جبهه منتفی شود.

انتشار کتابی با توصیف‌های مستهجن
کتابی وارد بازار نشر شده که رسما متنی مستهجن دارد. این مستهجن بودن را نه به واسطه این می‌گوییم که صرفا صفتی چسبانده باشیم و کتاب و ناشر را بدنام کرده باشیم! بلکه این صفت دقیقا برازنده توصیف‌های کتابی است که روابط جنسی دو نفر را در بخشی از کتاب با جزئیات کامل و البته با استفاده از عبارات محرک بیان کرده است و 3 صفحه از کتاب کاملا به توصیف روابط این چنینی اختصاص دارد.این درحالی است که علاوه بر این 3صفحه که به قول بعضی‌ها! اوج قصه است، کتاب پر است از توصیف‌هایی مستهجن که از ابتدا شروع می‌شود و تا پایان نیز گاه به گاه دیده می‌شود.انتشار این کتاب در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از نویسنده‌های متعهد و خوش قلم ما کتاب‌هایشان اصلاحیه‌های فراوان می‌خورد ، مدت‌ها در صف تایید می‌ماند و شیرینی انتشار کتابشان با تلخی انتظار طولانی و حذف و اضافه‌های بعضا سلیقه‌ای از بین می‌رود.

رفت و آمدهای یک مربی به خانه رمال
مربی یکی از تیم های لیگ برتر اخیرا رفت و آمدهای مشکوکی به خانه یکی از رمالان داشته و این موضوع تبدیل به بحث داغی میان بازیکنان این تیم شده است.
مربی مذکور از بازیکنان خود می خواهد که قبل از رفتن به زمین کارهای خاصی انجام دهند و خودش هم بعضا کارهای عجیبی می کند.
فرد مشکوکی که گفته می شود رمال مربی است در یکی از بازی های خانگی تیم نیز دیده شده است.

با پیراهن سوراخ سوراخ برادرم پُز می‌دادم
حاج اکبر خنکدار برادر شهید «علی اصغر خنکدار» فرمانده گردان امام محمد باقر (ع) لشکر 25 کربلا، روایت می‌‌کند: با شروع جنگ، اصغرآقا با 20 تا از بچه‌های قائمشهر عضو گروه شهید چمران می‌شوند و در جنگ‌های ایذایی شرکت می‌کنند.
اصغرآقا در پل کرخه مجروح شده بود. پدرم به جنوب نزد شهید چمران رفت و با موافقت او، بعد از دو هفته اصغر را به خانه آورد.
برادرم، پیراهن ترکش خورده‌اش را هم با خودش آورده بود؛ من هم کلاس اول دبیرستان بودم و با افتخار که برادرم جبهه رفته و ترکش خورده، پیراهنش را توی مدرسه می‌پوشیدم و به همراه بچه‌ها جاهای ترکش خورده پیراهن را می‌شمردیم که یادم می‌آید 13 تا سوراخ بود.

باید صفت فتنه را از بین ببریم
اصلاح طلبان ورود زود هنگام به مباحث انتخاباتی را فرصتی بی بدیل برای عادی سازی شرایط این جریان بعد از فتنه 88 ارزیابی کرده اند.
تصمیم سازان جریان دوم خرداد ضمن تاکید بر ایجاد همگرایی بیشتر برای حضور موثرتر در فضای سیاسی کشور ربایش صحنه رسانه ای را مورد توجه خود قرار داده و تصریح کرده اند،با ورود به فضای انتخاباتی و اظهارنظر چهره های مختلف اصلاح طلب می توانیم بعد از مدت ها بطور رسمی و به بهانه فعالیت انتخاباتی از زیر فشار بیرون آمده و به بازسازی تشکیلاتی خود بپردازیم.
این افراد همچنین با بیان اینکه با اظهار نظرهای انتخاباتی می توان زمینه پذیرش اصلاحات توسط حاکمیت را در افکارعمومی تلقین کرد،گفته اند که اظهارنظرهای مختلف موجب شده است که رسانه های اصولگرا به آرامی و بدون توجه، صفت فتنه گر را از این جریان حذف کنند!

اخبار کوتاه
* وزارت دفاع آمریکا، با انتشار یک گزارش ٦٤ صفحه‌ای درباره وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، این وزارت‌خانه را یکی از بزرگ‌ترین و فعال‌ترین سرویس‌های اطلاعاتی جهان توصیف کرد. در این گزارش گفته شده است: سرویس‌های اطلاعاتی این کشور دارای ٣٠ هزار عضو است و در سراسر جهان جاسوس دارد.
 * بر اساس اخبار به دست آمده، فرقه بهائیت به‌تازگی با تشدید تحرکات خود، تلاش برای جذب و انحراف جوانان و ارتباط‌گیری با اقلیت‌های دینی را در دستور کار خود گذاشته و در حال حاضر، ارتباط با زرتشتیان را در اولویت قرار داده‌اند.
 * گروهک «کومله مهتدی» از آمادگی «نوتروریست‌های» خود برای انجام اقدامات تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران خبر داده است. بر اساس اخبار موثق، دوره آموزش سیاسی- نظامی تعدادی از اعضای جدید گروهک تروریستی «کومله مهتدی» در اردوگاه «زرگویزله» واقع در اقلیم کردستان عراق به اتمام رسید و این افراد، طی مراسمی با دریافت اسلحه سازمانی به‌طور رسمی به صف تروریست‌ها پیوستند.
 * یک عضو حزب منحله مشارکت، هاشمی رفسنجانی را برای اصلاح‌طلبان یک شانس دانست و بر ضرورت حمایت از وی تأکید کرد. «محمد کیانوش‌راد» در پاسخ به این پرسش که «تأثیرگذاری هاشمی رفسنجانی در انتخاباتی آتی چیست؟»، گفت: هاشمی یک شانس است. به‌نظر می‌‌آید او آخرین فرد در درون نظام است که می‌توان انتظار انجام اصلاحات را از او داشت. وی که با یک پایگاه اینترنتی گفت‌وگو می‌کرد، در عین حال، هیچ اشاره‌ای به دوران تخریب‌ها و هجمه‌های سنگین اصلاح‌طلبان در دوره اصلاحات علیه هاشمی رفسنجانی نکرد و در توجیه حمایت امروز اصلاح‌طلبان از وی گفت: «واقعیت این است که هم ما و هم هاشمی تغییر کرده‌ایم.»
 * دکتر «کوین بارت» نویسنده و کارشناس مطالعات اسلامی در آمریکا، گفت: «عربستان سعودی از چند ماه پیش، ناآرام است و کاملاً روشن است که مردم عربستان از حکومت آل‌سعود خسته شده‌اند. بارت در ادامه افزود: «عربستان از مدت‌ها قبل برای تغییر رژیم آماده است. بی‌تردید، تظاهرات در عربستان سعودی ادامه خواهد یافت. احتمال دارد عربستان، کشور بعدی باشد که به صحنه انقلاب در منطقه تبدیل شود.»



https://shoma-weekly.ir/A1b3wh