گفته می‌شود که...

نامه آمرانه و ادعاهای ظالمانه!/ اظهار نظر مریم رجوی درباره انتخاب روحانی/ حکم وزیر ارشاد جنجالی شد/ خشم روزنامه سعودی از سخنان روحانی/ وهابی ها عبارت ' لا فتی إلا علی ' را تغییر دادند/ خوش خیالی پرز و ...

پیروزی عظیم حکومت و مردم
عضو مستعفی حزب منحله مشارکت معتقد است برگزاری انتخابات با مشارکت 73 درصدی مردم، پیروزی عظیم برای نظام است و حتی اگر اصلاح‌طلبان وارد میدان نمی‌شدند، رقم مشارکت به 60 تا 65 درصد می‌رسید. عباس عبدی در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: من وقتی با اکثر تحلیل‌گران صحبت می‌کنم، نخستین حسشان این است که در برابر رفتار مردم باخته‌اند. این انتخابات نشان داد که مردم در امور مهم خود نه تحت تأثیر رسانه‌های خارجی و فضای مجازی هستند و نه تحت تأثیر جو مأیوس و ناامیدکننده برخی نیروهای سیاسی داخل کشور. مردم با وجود همه انتقادها، به سیستم یک اعتماد نسبی دارند که باعث می‌شود راه انتخابات را کم‌هزینه‌ترین و در عین حال پردستاوردترین راه بدانند. وی افزود: طرف دیگر قضیه، حکومت است. رفتار حکومت بسیار عاقلانه و درست بود. من شخصاً معتقدم که رهبری نظام در این قضیه بیشترین نقش را داشت. وقتی حکومتی چهار سال تحت فشار تبلیغاتی درباره مسائلی نظیر کودتای انتخاباتی قرار دارد اما در نهایت انتخاباتی را برگزار کند که بیش از 70 درصد مردم در آن شرکت کنند و بسیار آرام و قابل اعتماد برای همه طرف‌ها، این انتخابات برگزار شود، این یک پیروزی عظیم برای حکومت و کشور و مصداق واقعی حماسه سیاسی است.

نامه آمرانه و ادعاهای ظالمانه!
سیدعلی‌محمد دستغیب در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران که در خروجی وب‌گاه‌های جریان فتنه قرار گرفته، با لحنی آمرانه از وی رفع حصر سران فتنه یعنی؛ موسوی، کروبی و رهنورد را مطالبه کرد. این در حالی است که اغلب فعالان سیاسی معتقدند که عاملان انتشار دروغ هزینه‌بر تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری 88 به‌دلیل فریب هوادارانشان باید محاکمه شوند.
وی در نامه یادشده همچنین از آقای روحانی به‌صورت تلویحی و البته کاملاً روشن دعوت کرده است تا با او «آمد و شد» داشته باشد و مسائل کشور را از این طریق مرتفع کند!
وی چند روز قبل از انتخابات نیز در جمعی گفته بود. «مردم به قانون اساسی رأی دادند، به جمهوری اسلامی که در رأس آن، حضرت امام خمینی(ره) بود، رأی دادند، امام امت(ره) وعده تحقق عدل علی بن ابیطالب(ع) و سنت رسول خدا(ص) به مردم داد و تا حدودی لذت اسلام محمدی(صلی‌الله‌علیه‌وآله) را چشیدند. اما اکنون آن وعده‌ها از میان رفته و مردم حالت ناامیدی و دلسردی پیدا کرده‌اند. بنابراین در صورتی‌که نظارت استصوابی برداشته شود و ولی‌فقیه به‌عنوان یک فقیه تنظیم‌کننده قوای سه‌گانه باشد و خبرگان ناظر بر اعمال وی باشند؛ دادگاه ویژه روحانیت که غیرقانونی است، برچیده شود و آقایان موسوی و کروبی و همسرانشان به‌همراه جمیع زندانیان سیاسی آزاد شده و اعاده حیثیت شوند و سه قوه مستقل عمل کنند و نیروهای امنیتی و نظامی از دخالت در سیاست و اقتصاد و امور مردم ممنوع شوند و مردم حکومت کنند و خواسته آن‌ها انجام گیرد، می‌توان امید داشت که مردم مایل به رأی دادن شوند؛ و در غیر این‌صورت، همان وضعی که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال هشتادوچهار و هشتادوهشت بر سر مردم رفت، تکرار خواهد شد و با این حال، رأی دادن وجه شرعی و عقلی ندارد.»(!)
سیدعلی‌محمد دستغیب در دوران فتنه با تحریک گروهی از شاگردانش در حوزه علمیه و مسجد محل سخنرانی‌اش در شهر شیراز باعث بروز درگیری‌های دامنه‌داری شد که بسیاری از شهروندان شیرازی در این درگیری‌ها به‌شدت و با سلاح سرد مضروب و روانه بیمارستان شدند.

چرا خاتمی حاضر نیست به منتخب مردم تبریک بگوید?
با سپری شدن 5 روز از اعلام نتیجه نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری و پیروزی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، دبیرکل و رئیس‌شورای مرکزی مجمع روحانیون دراین‌باره سکوت کرده و حاضر نیستند پیام تبریک خطاب به رئیس‌جمهور منتخب صادر کنند.
موسوی خوئینی‌ها پیش از انتخابات علنا خواستار تحریم این جشن‌ ملی شد و سکوت او طبیعی است اما خاتمی که از عارف حمایت می‌کرد، سرانجام مجبور شده بود به اعتبار آرای پایین نامزد اصلاح‌طلبان در نظرسنجی‌ها و با توصیه مشاوران خود از روحانی اعلام حمایت کند. با این حال اکنون که 5 روز از اعلام نتیجه انتخابات می‌گذرد، محمد خاتمی حاضر نشده پیروزی حسن روحانی را به وی تبریک بگوید.
 این در حالی است که همه رقبای انتخاباتی روحانی، پیروزی وی در انتخابات و جلب اعتماد اکثریت مردم را تبریک گفتند. آقای روحانی در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود تصریح کرد که روحانی رئیس‌جمهور همه ملت است و نه گروه‌ها و اشخاص خاص.خاتمی دیروز در پیامی درگذشت جلیل شهناز از اساتید موسیقی را تسلیت گفت.
شایان ذکر است رجب مزروعی عضو خارج‌نشین حزب مشارکت پیش از انتخابات در مصاحبه با رادیو فردا گفته بود: اگر روحانی شکست بخورد، مصیبتی برای اصلاح‌طلبان نیست چرا که آنها نیروی اجتماعی خود را دارند.

متاسفانه مردم به یک روحانی مضاعف رای دادند!
یک پادوی خیابانی فتنه سبز می‌گوید: انتخاب روحانی به نفع حاکمیت بود و مردم یک بار دیگر به یک آخوند رای دادند.«محمد-ن» از عناصر فیلمسازی است که با بند‌بازی‌های متعدد پول‌های هنگفتی را از بیت‌المال بالا کشید و سپس در فتنه سبز به خیال اینکه ریل عوض شود، ماهیت منافق خود را بیرون ریخت.
او با وجود تقلای فراوان برای به چشم آمدن و احیانا بازداشت شدن، از سوی مراجع امنیتی و قضایی جدی گرفته نمی‌شود. آقای «ن» به دویچه‌وله گفته است: انتخاب روحانی یک خون تازه برای نظام بود[!] و متاسفانه در شرایطی که نظام در بن‌بست بود، مردم مجددا به احیای نظام رای دادند و یک‌بار دیگر به یک آخوند و به یک روحانی مضاعف رای دادند.
وی این را هم گفته که «اصلاح‌طلبان مطلقا به این سمت نخواهند رفت که مطالبات رادیکال و تند و تیز از آقای روحانی داشته باشند. شیوه خاتمی در این 4 سال که سعی کرد خود را در داخل نظام جای دهد، شاهد است. فقط می‌ماند فضای مجازی که خواسته‌های بسیار جلوتری از اصلاح‌طلبان دارند. آقای روحانی و دوستانشان مطلقا وارد مقوله ولایت‌فقیه نخواهند شد. این چیزی نیست که بتوان از او توقع داشت».

نخستین واکنش اوباما به انتخابات
رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره نتیجه انتخابات ایران و احتمال لغو تحریم‌ها تاکید کرد که دلیلی برای لغو تحریم‌ها در شرایط کنونی وجود ندارد.به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری پی‌بی‌اس و در پاسخ به سوالی درباره نتیجه انتخابات ایران و احتمال لغو تحریم‌ها تاکید کرد، دلیلی برای لغو تحریم‌ها در شرایط کنونی وجود ندارد. وی درباره پیروزی حسن روحانی در انتخابات ایران ادعا کرد که این نتیجه نشان می‌دهد مردم این کشور خواهان مقابله و رو در رو شدن با جامعه جهانی نیستند.

پیشنهاد یک مسئول درباره رسیدگی به تخلفات مسئولان ارشد دولتی
یک مسئول ارشد اجرایی پیشنهادی را به دولت ارسال کرده که در صورت تصویب آن، رسیدگی به تخلفات اداری مدیران کل و بالاتر و همتراز آنها در دولت تنها در هیئت رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری صورت بگیرد. در صورت تصویب این پیشنهاد، این حکم شامل رسیدگی به پرونده تخلفات اداری قبلی (قبل از تصدی پست مدیرکلی و بالاتر یا همتراز آن) اشخاص یادشده در دستگاه های اجرایی نیز می شود.

توبیخ مدیران یک بانک دولتی به خاطر دور زدن دستورات
در حالی که بر اساس بخشنامه سال های گذشته رییس جمهور، مقرر شده بود اختلافات دستگاه های دولتی در زمینه های مختلف تنها به واسطه معاونت حقوقی رییس جمهور بررسی و حل شود، پس از بروز اختلاف بین یک وزارتخانه اقتصادی با یک بانک دولتی، این بانک موضوع را از طریق دستگاه قضایی پیگیری و از مسئولان وزارتخانه مذکور شکایت کرده است که این موضوع باعث توبیخ مدیران ارشد این بانک شده است.

پروین احمدی‌نژاد و همسر مرتضوی چقدر رای آوردند؟
خواهر رئیس‌جمهور در انتخابات شورای شهر تهران رتبه 97 کل آرای تهران را به دست آورد. رتبه ۹۷ پروین احمدی‌نژاد در انتخابات چهارمین دوره شورای شهر درحالی است که او در دوره سوم شورای شهر تهران ۲۴۹۵۴۹ رای آورد و نفر هشتم فهرست ۱۵نفره شورای شهر پایتخت شد. همچنین نام هما فلاح‌تفتی تا حضور سعید مرتضوی در تامین‌اجتماعی رسانه‌ای نشده بود. اما انتصاب او به سمت مدیرکلی آموزش و پژوهش سازمان تامین‌اجتماعی حواشی رسانه‌ای مختلفی به همراه داشت که باعث چهره شدنش شد. هرچند که پس از آن گفته شد خانم تفتی پیش از این در تامین‌اجتماعی هم سمت‌هایی داشته است.

انتخابات،‌ شکست خورده‌ای نداشت
محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات در دیدار با جمعی از آذری زبان‌های مقیم تهران، اظهار داشت: ما فعالیت‌هایمان را از فضایی شروع کردیم که نا امیدی مطلق بود و الان خوشحالیم که در چنین فضایی هستیم. معاون اول دولت اصلاحات به انتخابات سال 88 اشاره و تصریح کرد: در انتخابات سال 88 بازی باخت-باخت بود. بنابراین عقل سلیم به ما می‌گفت که نباید در این انتخابات وارد بازی شویم. با این تفکر وارد انتخابات دور یازدهم ریاست‌جمهوری شدیم و انتخاباتی سالم برگزار شد که به اعتقاد من شکست خورده‌ای در آن وجود نداشت

کشور شبیه تیم بارسلونا شده است
اکبر ترکان قائم‌مقام ستاد انتخاباتی حسن روحانی، «ایران را به بارسلونایی تشبیه کرد که همه چیز دارد اما بد ارنج شده! به گزارش خبرآنلاین، اکبر ترکان در برنامه شب آفتابی شبکه 5 سیما تشبیه جالبی داشت از شرایط این روزهای ایران. او ایران را کشوری با پتانسیل بالا دانست که چند سالی را بد اداره شده و این حرفش را اینگونه توصیف کرد: «ما الان نظام مدیریتی‌مان مثل تیم بارسلوناست. بهترین بازیکنان را داریم اما هیچ چیزمان سر جایش نیست.
بهترین فوروارد تیم «مسی» را گذاشتیم جای توپ جمع کن، توپ جمع کن مان دارد در دفاع راست بازی می‌کند و دفاع راست هم رفته توی دروازه. این سردرگمی، نظم تیمی را به هم ریخته. حالا ما نیازمان این است که دوباره هر کسی را سر جایش برگردانیم. این کاری است که دولت حسن روحانی باید انجام دهد.»

پشیمانی از انحلال سازمان مدیریت
غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده رشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به موافقت مجلس با احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: این اولین گام برای رفع برخی مشکلات حوزه اقتصادی کشور است. وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به صورت غیرکارشناسی منحل شده بود و قطعا احیای آن می‌تواند در رفع مشکلات حوزه اقتصادی کارساز باشد. عضو کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: این اولین گام دولت به مجلس برای رفع مشکلات اقتصادی است.جعفرزاده ایمن‌آبادی در ادامه اظهار داشت: البته بنده شنیدم که آقای احمدی‌نژاد نیز از انحلال این سازمان ابراز پشیمانی کرده و در صدد احیای آن بوده است.

صاحب امتیاز و مدیر مسئول سایت "بازتاب امروز" آزاد شدند
فؤاد صادقی و علی غزالی، صاحب امتیاز و مدیر مسئول سایت "بازتاب امروز" عصر دیروز از زندان آزاد شدند. این دو نفر مدتی قبل از انتخابات ریاست جمهوری به خاطر انتشار بعضی مطالب بازداشت شده بودند.

سفیر انگلیس:نباید در مورد انتخاب دکتر روحانی خوش بین بود
محافل سیاسی انگلیس، انتخاب دکتر حسن روحانی به ریاست جمهوری را با نگاهی تردیدآمیز تحلیل می‌کنند. دالتون، سفیر انگلیس در ایران با صراحت نسبت به این رویداد اظهار بدبینی کرده است. وی در مصاحبه‌ای به همین مناسبت گفت: "نباید در مورد انتخاب دکتر روحانی خوش بین بود."

اظهار نظر مریم رجوی درباره انتخاب روحانی
سرکرده منافقین هم نگرانی خود از انتخاب دکتر روحانی به ریاست جمهوری را ابراز نمود. مریم رجوی، که اکنون در رأس گروهک تروریستی منافقین قرار دارد گفته است: "با رئیس‌جمهور شدن آقای روحانی هیچ تغییری در ایران پدید نخواهد آمد." منافقین، خواستار تحریم انتخابات 24 خرداد شده بودند و در روز انتخابات، تظاهراتی علیه روحانیت در شهرهای اروپا از جمله در لندن برپا کردند. حضور پرشور و شعور مردم در انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد، سیلی محکمی به صورت عناصر ضدانقلاب و منافقین که خواستار عدم شرکت مردم در انتخابات شده بودند نیز بود.

راهبرد رسانه ها در سوریه جنگ شیعه ـ سنی است
رسانه های گروهی عربی به ویژه الجزیره قطر و العربیه عربستان، فیلمی را با هدف دامن زدن به فتنه طایفه ای در سوریه و القای دروغ فاحشی به نام «تلاش برای شیعه سازی مساجد القصیر» منتشر کرده بودند.
ادعای دروغین شبکه های العربیه و الجزیره درباره برافراشته شدن پرچم یاحسین بر فراز مسجد «عمربن خطاب» در شهر القصیر سوریه، با انتشار ویدئویی برملا شد. این فیلم نشان می دهد که چند جوان پرچم «یاحسین(ع)» را بر فراز مسجد امام حسن(ع) در القصیر ـ که دو کیلومتر با مسجد عمربن خطاب فاصله دارد ـ برافراشتند، امری که نشان می دهد هدف از انتشار این خبر، ایجاد تفرقه و تحریک احساسات مذهبی بوده است.
این در حالی است که گلدسته مسجد امام حسن(ع) در القصیر و تفاوت فاحش آن دو مسجد از نظر مهندسی و معماری و شکل گلدسته ها مسجد دیگر نشان داده شده است.

انتقاد شریعتمداری به «احضار» احمدی‌نژاد
تابناک: مدیر مسؤول روزنامه کیهان گفت: احضار احمدی‌نژاد در شرایط حساس کنونی که انتخابات پرشور و حماسی اخیر، دشمنان نظام را با حیرت روبه رو کرده، حرکتی فراتر از یک «اقدام نسنجیده» است.

احمدی‌نژاد عاقلانه اصولگرا ماند
خانه ملت: روح‌‌ا... حسینیان- عضو کمیسیون اصل 90 مجلس- در پاسخ به سوالی درباره چگونگی سرنوشت احمدی‌نژاد پس از پایان یافتن دولت دهم، گفت: به نظر من احمدی نژاد با رفتار عاقلانه‌ای که از خود در یک ماه اخیر نشان داد، به طور حتم به عنوان یک نیروی اصولگرا برای کشور باقی خواهد ماند.

 مناظره‌ها ادامه می‌یابد
رجا: مهدی فرجی - مدیر شبکه یک سیما- در پاسخ به این پرسش که آیا مناظره‌ها در تلویزیون ادامه‌دار خواهد شد یا خیر گفت: قرار است پخش مناظره‌ها در تلویزیون ادامه پیدا کند و شاهد فصل جدیدی در انجام مناظره‌ها خواهیم بود.

راهکار ریاض برای ناکام گذاشتن انقلاب یمن
ریاض از طریق توافق نامه موسوم به «توافق نامه خلیج فارس»، به شیوه های مختلف برای ناکام گذاشتن انقلاب مردم یمن تلاش کرده است. علت این تلاش های سران رژیم عربستان، هراس آنان از انقلاب مردم یمن است. عربستان فاقد قانون اساسی یا سازوکاری برای اداره کشور است و می توان بازتاب این مسئله را در محاکمه های غیرعادلانه این کشور مشاهده کرد.

بازداشت به دلیل لبخند... !
العالم: یک شهروند عربستانی که اخیرا آزاد شده، در سایت خود نوشته است که وقتی در منطقه الفیصلیه کار می کرده به اتهام لبخند غیر شرعی 5 روز بازداشت شده است.هیأت امر به معروف در عربستان سعودی از قوانین خاصی پیروی نمی کند و اعضای آن طبق نظر و دیدگاه خود فعالیت می کنند که به عقیده خود عربستانی ها اقدامات این هیأت در بیشتر موارد برخلاف تعالیم اسلام است.

شاعر نوحه‌های آهنگران در بستر بیماری
مشرق: حاج حبیب ا... معلمی ، شاعر نوحه‌های آهنگران به علت مشکلات ریوی به کما رفت و در بیمارستان بستری شد. گفته می شود که با مراقبت های ویژه، وی از روز دوشنبه هوشیاری خود را بدست آورده است.

همه جهان در حیرتند
قدس آنلاین: حیان سلمان معاون وزیر اقتصاد سوریه با تبریک برگزاری انتخابات آزاد ریاست جمهوری در ایران گفته است: این برای همه جهان مایه تعجب است که ایران تحریمها را پشت سر گذاشته وبا گامهای استوار رو به جلو در حرکت است.

چرا شورشیان سوریه نمی توانند متحد شوند؟
مرکز مطالعات راهبردی سی ان ای در گزارشی به تحلیل متحد نبودن شورشیان سوری پرداخته است. این مرکز وجود دو عامل را مانع اصلی اتحاد آن ها می داند. این مرکز برخی از دلایل شکست ها و عدم موفقیت گروه های شورشی را چنین برشمرده است: 1ـ اهداف کوتاه مدت تا حدی منجر به تکثر و فراوانی گروه های کوچک و دستورکارهای معمولاً کوتاه فکرانه آن ها شده است. 2ـ امکان دسترسی به منابع از طریق بنگاه های خیریه خصوصی ثروتمند، نیروهای شورشی را به تقسیم شدن به گروه های کوچک تر و مستقل تشویق می کند. 3ـ در صورت عدم افزایش همکاری و ایجاد اتحادی عمیق میان شورشیان، پیروزی ایشان تقریباً غیر ممکن خواهد بود. حتی اگر شورشیان اسد را شکست دهند، ناکامی در ایجاد اتحادی عمیق و جدی می تواند به بی ثباتی شدید پس از منازعه منجر شود.

ضرب و شتم زن محجبه در فرانسه
تسنیم: زن جوان مسلمانی‌که پنج شنبه هفته گذشته در حومه پاریس از سوی نژادپرستان و اسلام هراسان مورد حمله قرار گرفته بود فرزند خود را سقط کرد.

معصومه‌ابتکار، معاون احتمالی رئیس‌جمهور منتخب
دکتر معصومه ابتکار که در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران به دلیل ردصلاحیت امکان حضور پیدا نکرد، اینک با پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات شورا و همچنین پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، در معرض انتخاب در سه پست مختلف قرار دارد.به گزارش پایگاه خبری سفیر، شنیده‌می‌شود رایزنی‌هایی با دکتر ابتکار برای پذیرش دو معاونت رئیس‌جمهور در دولت یازدهم انجام شده است، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری.
همچنین بخش قابل توجهی از اصلاح‌طلبان قصد دارند در صورتی که بتوانند سه عضو نیمه مستقل شورای شهر تهران را جذب کنند و بتوانند شهردار را انتخاب کنند معصومه ابتکار را به عنوان شهردار تهران انتخاب کنند، محسن هاشمی نیز گزینه دیگر آنها به شمار می‌رود.

فتاوای مفت «قرضاوی»!
«یوسف قرضاوی» مفتی دربار آل ثانی در قطر، در ادامه حملات لجام گسیخته خود علیه جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت در منطقه، با توهین دوباره به ایران، دمشق و حزب الله، مدعی شد: «ایران هیچ ارتباطی با اسلام ندارد و مردم ایران مشرک به خداوند متعال هستند.» قرضاوی که با مشروع دانستن قتل غیرنظامیان، نقشی مستقیم در زمینه تشدید فتنه در میان مسلمانان داشته است، در کنفرانس موسوم به «موضع علمای امت نسبت به مسئله سوریه» در قاهره، در کمال گستاخی مدعی شد: حکام کنونی ایران که از نظام بشار اسد رئیس جمهور سوریه حمایت می کند، متعصب هستند و از اسلام بویی نبرده اند. وی ادامه داد: کسانی که با مسلمانان در القصیر و سایر مناطق سوریه می جنگند، از اسلام بویی نبرده اند. قرضاوی با اشاره به اعزام کاروانی از علما به سوریه برای نبرد در کنار مخالفان سوری گفت: اولین کاروان علمای اتحادیه جهانی علمای مسلمان آماده عزیمت به سوریه شده است.
حکم وزیر ارشاد جنجالی شد
تسنیم: سیدمحمد حسینی - وزیر ارشاد- در اختتامیه هشتمین جشنواره فصلی مطبوعات گفت:‌ من بتازگی حکم رئیس نمایشگاه بیست و هفتم را صادر کردم،‌ پس از اعلام این خبر در رسانه‌ها جنجال شد که وزیر دولت دهم برای دولت یازدهم رئیس انتخاب کرد.

مرسی تحت فشارهای شیخ فتنه گر
قدس آنلاین: روزنامه الشرق الاوسط با اشاره به دیدار دو روز پیش رئیس جمهور مصر با هیأتی از عالمان دینی به ریاست شیخ یوسف القرضاوی نوشت: مرسی تصمیم قطع روابط با سوریه را تحت فشارهای قرضاوی اتخاذ کرده است.

 فروش قبر از طریق دفاتر دولتی!
ایلنا: مجتبی منتظری مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، بزودی طرح بازدید مجازی از سطح آرامستان‌های شهر محقق شده و فروش قبور از سال جاری نیز به صورت اینترنتی و از طریق دفاتر پیشخوان دولت صورت می‌گیرد.

بزرگ ترین نشانه ناکارآمدی تحریم ها
دشمن از ماه ها پیش با توسل به انواع دروغ ها و ترفندهای سیاسی ـ خبری در تلاش بود با دامن زدن به اختلافات داخلی کشور و تشدید تحریم ها و فشارهای اقتصادی مردم را از حضور در انتخابات ریاست جمهوری دلسرد کند و عملاً مانع از حضور غرورآفرین ملت ایران پای صندوق های رأی شود. حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی نشان داد فشارهای اقتصادی اگرچه در بخش های مختلفی برای مردم مشکلات گاه قابل تأملی ایجاد کرده است، اما در عین حال هیچ تأثیری در کاستن از میزان پایبندی مردم و جریانات سیاسی به کارآمدی و حقانیت حکومت اسلامی در پی نداشته است.

تورم را خودمان بالا می بریم !
«محمود بهمنی» در گفت وگو با مهر گفت: «در شرایط فعلی اقتصاد ایران، هدف گذاری منعطف تورمی به عنوان یک سیاست پولی بهترین گزینه اجرایی است.» وی در ادامه سخنانش افزود: بانک مرکزی در قبال بنگاه های تولیدی وظایفی دارد؛ بانک مرکزی علاوه بر اینکه موظف به مهار تورم است باید بخش تولید و به دنبال آن اشتغال را از تأثیرات شوک هایی که این بخش ها را تحت تأثیر قرار می دهد، با اقدامات بموقع مراقبت نماید.» رئیس بانک مرکزی تابه حال مشکل تورم را گردن تحریم ها می انداخت ولی ظاهراً تصمیم گرفته پا را فراتر بگذارد، تورم را به عنوان راهی برای کاهش بیکاری و رونق تولید توجیه کند.

علت قطع برق در نشست خبری روحانی
تابناک: شرکت توزیع برق تهران بزرگ با تشریح دلایل قطع برق در نشست خبری روز دوشنبه رئیس جمهور منتخب مردم، اعلام کرد: این قطعی به دلیل اشکال فنی سامانه داخلی مرکز تحقیقات استراتژیک بود و ربطی به شبکه برق تهران ندارد.

خشم روزنامه سعودی از سخنان روحانی
فارس: روزنامه سعودی الشرق‌الاوسط بدون اشاره به حمایت تسلیحاتی رژیم سعودی از تروریست‌های مسلح در سوریه و درخواست مجلس عربستان‌سعودی برای مقابله با نظام سوریه، از موضع رئیس‌جمهور منتخب ایران در قبال سوریه ابراز ناخرسندی کرد.

توازن قدرت در منطقه به نفع ایران در حال تغییر است
اندیشکده دیگر آمریکایی موسوم به «ابتکار سیاست خارجی» در تحلیلی مشابه تصریح کرد: چنانچه حزب الله، اسد و ایران در نبرد سوریه فائق شوند، نه تنها در برابر شورشیان و نیروهای دست نشانده قدرت های منطقه ای مانند عربستان و قطر جنگیده و پیروز شده اند، بلکه در برابر خواسته اوباما مبنی بر کنار رفتن اسد از قدرت نیز پیروز شده اند. این امر منجر به ظهور یک رژیم جسورتر در ایران و یک خاورمیانه خطرناک تر می شود. روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز معتقد است: در حالی که جنبش حزب الله لبنان در نبردی مشارکت دارد که به بقای حکومت بشار اسد کمک می کند، ایران به عنوان اصلی ترین حامی این گروه به پیروز بزرگ میدان تبدیل می شود. با وجود تمامی تلاش ها، نتیجه جنگ سوریه همچنان در ابهام قرار دارد. اما پس از اینکه نیروهای اسد توانستند القصیر را به کمک حزب الله به تصرف خود درآورند، حامیان و دشمنان ایران با واقعیت جدیدی مواجه شدند، اینکه توازن قدرت در منطقه به نفع ایران در حال تغییر است.

خوش خیالی پرز
دیپلماسی ایرانی: شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مضحک و در مصاحبه اختصاصی با دیلی تلگراف گفت: اسراییل و ایران می توانند با تمامی اختلافاتی که دو طرف را در آستانه جنگ قرار داد، پای میز مذاکره بنشینند.

وهابی ها عبارت ' لا فتی إلا علی ' را تغییر دادند
وهابی های مصر در اقدامی مغرضانه با سفارش گردن بند هایی به شکل ذوالفقار، عبارت جعلی " لا نبی إلا علی " (تنها علی پیامبر است) را بر روی آن حک، و این گردن بندهای سفارشی چینی را در بازارهای مصر توزیع کردند تا شیعیان را متهم به ضدیت با اسلام کنند.
پس از توزیع صدها عدد از این گردنبدها، ناصر رضوان فعال وهابی و هماهنگ کننده گروه موسوم به ائتلاف نوادگان صحابه در گفتگویی با روزنامه الوطن ضمن نشر اکاذیب علیه شیعیان گفت:
(( واردات این گردنبندها به مصر پس از ورود هفت تیرهای اسباب بازیی است که با چکاندن ماشه، صدای " عائشه را بکش " از آن خارج می شود صورت می گیرد. متأسفانه دولت و وزیران نقش نظارتی خود را به خوبی انجام نمی دهند.))
این فعال وهابی افزود: ائتلاف صحابه به فعالیت های روشن گرانه خود درباره این گردنبدها ادامه خواهد داد. این گردنبندها نشان می دهد شیعیان مسلمان نیستند !

پیشنهاد تشکیل حزب اصلاح طلبان
خبرآنلاین: جمعی از آذری زبانهای مقیم تهران در دیدار با دکتر محمدرضا عارف تشکیل حزبی فراگیر برای ریشه دواندن اصلاحات و تشکیل معاونت اقوام با محوریت دکتر عارف را مطرح کرده اند.

این نخستین بار نیست که ایران بر آمریکا پیروز می شود
یک مقام آمریکایی در بوستون گلوب نوشت: جنگ سوریه وارد یک مرحله تاریک شده و به زیان شورشیان و گروه های مسلح تغییر کرده است. اکنون به نظر می رسد رژیم سوریه دوام بیاورد و این خبر بدی است. همچنین زنگ خطر برای آمریکا و اسرائیل ]رژیم صهیونیستی[و عربستان است که می توانند بازندگان بازی قدرت در خاورمیانه[غرب آسیا] باشند. حزب الله بخشی از راهبرد ایران است و پیروزی این گروه به معنی پیروزی ایران، سوریه و عراق در مقابل نیروهای تحت حمایت ایالات متحده است. این نخستین بار نیست که ایران از زمان انقلاب اسلامی از آمریکا پیشی می گیرد.

انتخابات ایران و ناامیدی صهیونیست ها
روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نوشت: «موشه یعلون» روز شنبه در واکنش به انتخابات ریاست جمهوری ایران که روز گذشته برگزار شد، تصریح کرد که انتخابات ایران هیچ تغییری در سیاست های تهران ایجاد نمی کند. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا در دفتر پنتاگون در واشنگتن تصریح کرد: ما بسیار از پیشرفت های پروژه هسته ای ایران نگران هستیم و از آنچه که نمی دانیم، نگرانیم. یعلون تأکید کرد: جامعه بین الملل باید هم از نظر دیپلماتیک و هم از نظر تحریم ها در قبال ایران سخت تر عمل کنند و به ایران به وضوح بگویند که گزینه نظامی روی میز قرار دارد.

توضیحات درباره احضاراحمدی‌نژاد به دادگاه
آرمان روابط عمومی نوشت: سخنگوی قوه قضائیه در خصوص خبر احضار رئیس جمهور به دادگاه توضیح داد. غلامحسین محسنی اژه ای درباره خبر مربوط به احضار رئیس جمهور به دادگاه گفت: برای مسئولان عالی رتبه نظام در قانون اساسی و در قانون موضوعه پیش بینی شده است که اگر احیاناً تخلفی کردند یا مرتکب جرمی شدند چگونه رسیدگی شود. دادستان کل کشور افزود: در اصل 140قانون اساسی پیش بینی شده است که اگر رئیس جمهور، معاونین و وزرا احیاناً مرتکب جرم عادی شدند این جرم باید با اطلاع مجلس باید در دادگاه عمومی دادگستری رسیدگی شود.

اصحاب رسانه و هواداران در انتخابات
آرمان روابط عمومی نوشت: معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه حماسه سیاسی منتهی به انتخاب رئیس‌جمهور منتخب شد تاکید کرد قانون‌مداری کاندیداها، اصحاب رسانه و مردم موجب شد تا پرونده‌ای در دستگاه قضایی به عنوان تخلفات انتخاباتی در سراسرکشور گزارش نشود.
به گزارش خبرنگار کیهان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» در نشست خبری خود که در ساختمان قوه قضاییه برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال جاری به حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اظهار داشت: حضور بیش از 70 درصدی مردم و زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی این عزیزان خلق حماسه سیاسی را بوجود آورد لذا باید سر بر آستان ربوبی سایید و شکرگزار خداوند باشیم.
معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه حماسه سیاسی منتهی به انتخاب رئیس‌جمهور منتخب شد گفت: قرار است حجت‌الاسلام روحانی 4 سال سکان‌دار دستگاه اجرایی باشد و قوه قضاییه نیز آمادگی لازم برای همکاری جهت انجام وظایف این نهاد اجرایی را خواهد داشت.
وی با بیان اینکه حماسه سیاسی زمینه‌ای برای خلق حماسه اقتصادی است، تصریح کرد: در پرتو همکاری همه اجزای نظام و در راس آن سران سه قوه این مهم برآورده می‌شود. در آغاز سال قوه قضاییه برای محقق شدن این شعار با تشکیل دادن کار گروهی سهم قوه قضاییه را در خلق حماسه سیاسی و اقتصادی بررسی کرد.

اخبار کوتاه:
* سرکرده منافقین هم نگرانی خود را از انتخاب دکتر روحانی به ریاست‌جمهوری ابراز کرد. مریم رجوی که اکنون در رأس گروهک تروریستی منافقین قرار دارد، گفته است: «با رئیس‌جمهور شدن آقای روحانی هیچ تغییری در ایران پدید نخواهد آمد.» منافقین، خواستار تحریم انتخابات 24 خرداد شده بودند و در روز انتخابات، تظاهراتی علیه انتخابات در شهرهای اروپا از جمله در لندن برپا کردند. حضور پرشور و شعور مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری 24 خرداد، سیلی محکمی بر صورت عناصر ضدانقلاب و منافقین که مخالف شرکت مردم در انتخابات شده بودند نیز بود.
* شرکت پرشور مردم ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری، اختلافات بین ضدانقلاب خارج‌نشین را تشدید کرده است. در این باره، «شهرام همایون» مجری شبکه لس‌آنجلسی کانال یک و «ف میم‌سخن» مجری شبکه اپوزیسیون فردا و مقاله‌نویس پایگاه گویانیوز، به افشاگری علیه یکدیگر پرداختند.
ظاهراً ماجرا از این قرار است که آقای همایون در تلویزیون خود می‌گوید «هر کس خلاف عقیده‌اش برود و رأی بدهد، مثل این است که ناموس خود را می‌فروشد.» سخنان همایون به مذاق «ف میم‌سخن» که از حامیان پروپاقرص شرکت در انتخابات و حمایت از جریان اصلاحات است، خوش نیامده و با مقاله‌ای زیر عنوان «بند کردن تلویزیون‌های خارج از کشور به ناموس مردم» در وب‌گاه ضدانقلاب گویانیوز، به افشاگری علیه وی دست می‌زند.
* شب گذشته دو مأمور نیروی انتظامی شهر زاهدان توسط اشرار مسلح ناشناس مورد حمله قرار گرفتند و به شهادت رسیدند. یک منبع آگاه به خبرنگاران گفت: شب گذشته تیم گشت موتوری کلانتری 17 زاهدان در حال گشت‌زنی در حوزه استحفاظی خود بود که مقارن با ساعت 24 مورد هجوم افراد مسلح ناشناس قرار گرفت که بر اثر آن، دو مأمور نیروی انتظامی به نام‌های استوار یکم مهدی منظوری‌فر و سرباز وظیفه کاظم شهریاری پس از اصابت گلوله به شهادت رسیدند. بر اساس این گزارش، افراد مسلح پس از این اقدام، از محل متواری شدند
*روزنامه آلمانی اشپیگل فاش کرد که عربستان قصد دارد ده‌ها سامانه موشکی ضدهوایی در اختیار مخالفان سوریه قرار دهد و این کمک‌ها، علاوه بر کمک‌های نظامی آمریکا و غرب خواهد بود. اشپیگل افزود: دولت عربستان در حال بررسی طرحی برای ارسال موشک‌های ضدهواپیما به مخالفان سوریه است.
* «محمدرضا ـ ی» همکار فراری نشریات زنجیره‌ای به صدای آمریکا گفت: روحانی اصلاح‌طلب نیست و هیچ اصراری هم ندارد که خودش را اصلاح‌طلب بنامد. این در حالی است که آقای عارف خودش را اصلاح‌طلب می‌دانست. اما چون در نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌های اصلاح‌طلبانه او رأی بالایی نداشت، اصلاح‌طلبان از روحانی حمایت کردند. «مرتضی‌ ـ ‌ک» از همکاران متواری گروهک ملی ـ‌ مذهبی نیز گفت: آقای روحانی نماینده [آیت‌الله‌العظمی] خامنه‌ای در شورای عالی امنیت ملی است، همچنین از معتمدان نظام بوده و بخشی از جریان راست هم او را بر دیگر رقبا ترجیح می‌دهند. از سوی دیگر، علیرضا نوری‌زاده به شبکه الجزیره گفت: حسن روحانی به هیچ‌وجه اصلاح‌طلب نبوده و نیست و نماینده رهبری و نزدیک به رهبر و همواره میانه‌رو بوده است.
* یک مقام آگاه امنیتی گفت: چند تن از عوامل فتنه‌گر که از طریق خروج غیرقانونی و انبوه ارز به اقتصاد کشور آسیب می‌زدند، بازداشت شدند و مقادیر معتنابهی ارز خارجی از آن‌ها کشف و ضبط شد. وی افزود: این گروه مرتبط با فتنه‌گر فراری «اردشیر امیر ارجمند» و با «سیدعلیرضا ـ ب» (یکی از فعالان سابقه‌دار فتنه در داخل کشور) ضمن فعالیت‌های فتنه‌گرانه، به قاچاق انبوه ارز می‌پرداختند؛ تا آنجا که برای تأمین پوشش فعالیت‌های موسوم به پولشویی، شرکت‌های متعدد تجاری و سرمایه‌گذاری راه‌اندازی می‌کردند و همزمان و هماهنگ با تشدید تحریم‌های اقتصادی قدرت‌های استکباری علیه کشورمان، به اقتصاد ملی ضربه می‌زدند. این مقام آگاه امنیتی افزود: یکی از وجوه اهمیت مضاعف این پرونده که در دست بررسی است، مشاهده رد پای یک سرویس اطلاعاتی اروپایی است که در نقل و انتقال وجوه به خارج و نیز ارائه فوری ویزا از سوی سفارت فرانسه در تهران دیده می‌شود.
* وب‌گاه دویچه‌وله، بازوی جنگ روانی سازمان جاسوسی آلمان، طی خبری با هدف آموزش و ترویج بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه ایران اسلامی ماهیت ضددینی و ضداسلامی خود را بیش از پیش نمایان کرد. این شبکه طی خبری با عنوان «تور می‌گساری و شبگردی ایرانی‌ ـ آلمانی در کلن» تلاش کرد الگوهای جدیدی از بی‌عفتی را به مخاطبان ایرانی به‌ویژه جوانان و دانشجویان آموزش دهد؛ برای مثال آموزش، برای راه‌اندازی یک مکان برای شرب خمر آن هم به‌صورت زیرزمینی یا فراخوان فیس‌بوکی برای برنامه‌های اینچنینی، از دیگر برنامه‌های ضددینی این شبکه برای تأثیرگذاری بر روی ایرانیان است.
* جمع‌بندی گزارش‌های ارائه‌شده از سوی خبرنگاران خبرگزاری در 364 شهر کشور (شامل مراکز استان‌ها) حکایت از آن دارد که نامزدهای اصول‌گرا و منتسب به این جریان با پیروزی قاطع در انتخابات روز جمعه 24 خرداد، حدود 70 درصد کرسی‌های شوراهای این شهرها را از آن خود کرده‌اند. بنابر این گزارش، در اکثر کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ؛ از جمله تهران، مردم در انتخابات شوراها نامزدهای اصول‌گرا را انتخاب کرده‌اند. در مشهد از 25 نفر شورای این شهر 24 نفر اصول‌گرا و یک نفر مستقل هستند. همچنین از 21 نفر شوراهای شهرهای بزرگ اصفهان، شیراز، تبریز، قم و... نیز اکثریت قاطع با نامزدهای اصول‌گراست.
* محمدرضا عارف در مصاحبه با ماهنامه مدیریت ارتباطات، به ترور شخصیت انجام گرفته از سوی طیفی از اصلاح‌طلبان از جمله مدعیان فتنه و حزب منحله مشارکت پرداخت و... با انتقاد از ایشان گفت: «[پس از اعلام نامزدی] برچسب‌هایی به من زده شد، اصلاً جواب ندادم از جمله اینکه گفتند عارف زود اعلام کاندیداتوری کرده، جواب ندادم، گفتند اصلاح‌طلب بدلی است، جواب ندادم. هرچه گفتند را با نگاهی که به آینده داشتم جواب ندادم. آگاهانه جواب ندادم. اول اینکه بدلی به من نمی‌چسبید، من شخصیت دوم دولت اصلاح‌طلبان بودم.»


https://shoma-weekly.ir/qmxrt0