گفته می‌شود که...

نامزدهای هفتگانه اصلاحات/ حتی دیکتاتور بحرین هم منافقین را پس زد!/ چرا فائزه هاشمی به انفرادی رفت؟ / حمایت طراح "خر تراوا" از خاتمی/ میتینگ انتخاباتی از قشم و کیش تا استادیوم آزادی/ تاثیر داماد ایرانی وزیر خارجه آمریکا/ و ...

میتینگ انتخاباتی از قشم و کیش تا استادیوم آزادی
خبرگزاری تسنیم نوشت همایش انتخاباتی حلقه انحرافی به‌زودی در قشم برگزار می‌شود و این گروه در نظر دارد، 4 اسفندماه صدها نفر را به‌بهانه همایشی با عنوان "مهرورزی" به قشم منتقل کند. گام بعدی این پروژه، برگزاری همایشی در نیمه دوم اسفند و نوروز 92 با شرکت هزاران نفر در جزیره کیش خواهد بود.مدت زمان همایش کیش، 2 الی 3 روز است و حاضران در همایش برای تفریح به قشم نیز منتقل می‌شوند. سایت فردا نیز در تکمیل آن نوشته است پرده بعدی اقدامات انتخاباتی جریان انحراف تدارک برگزاری همایش بزرگی در استادیوم 100 هزار نفری آزادی در ابتدای سال 92 است که در این همایش، کاندیدای جریان انحراف معرفی می‌شود.
بانی برگزاری این همایش ها یک ان.جی.او است که از حمایت های خاص بقایی معاون اجرایی رئیس‌جمهور برخوردار است . مدیریت این ان.جی.او برعهده دو برادر است که در برخی جمع‌ها خود را دارای حمایت مقام‌های عالی نهاد ریاست جمهوری معرفی می‌کنند و گاهی حتی از خود بعنوان «نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور» یاد می‌کنند.این دو برادر که ظاهرا قرار است بخشی از کار تبلیغاتی جریان خاص دولت را دنبال کنند، تدارک همایش قشم و میتینگ صد هزار نفری در استادیوم آزادی را پیگیری می کنند.

حتی دیکتاتور بحرین هم منافقین را پس زد!
 رئیس گروه شهدا و قربانیان و زندانیان سیاسی عراق، با ابراز نارضایتی از باقی ماندن منافقین در اراضی عراق پس از پایان مهلت خروج آنان از این کشور، از سازمان ملل خواست تا در خارج کردن منافقین حاضر در لیبرتی، از عراق شتاب کند. «محمد الهنداوی» افزود: ‌اگر مجبور شویم، در یکی از همین روزها عناصر منافقین را تسلیم ایران می‌کنیم. الهنداوی گفت: هیچ‌کس به فکر حمله به منافقین نیست؛ اما آن‌ها باید عراق را ترک کنند. وی تأکید کرد: سزاوار است که این گروه منافقین به جای دیگری غیر از عراق طرد شوند چون در عراق به آن‌ها تبریک گفته نمی‌شود و نیز حکومت عراق در قبال آن‌ها و زندگی آن‌ها مسئول نیست چرا که پناهندگی آن‌ها را نپذیرفته است.
اخبار و تحلیل‌ها: نکته جالب و قابل‌تأمل و عبرت‌آموز درباره منافقین این است که با آنکه غربی‌ها و صهیونیست‌ها از این گروهک تروریستی به‌صورت آشکار و پنهان حمایت می‌کنند؛ اما حاضر به پذیرش این جنایتکاران در کشورهایشان نیستند و حتی حکومت دیکتاتور بحرین نیز به‌تازگی اعلام کرده که حاضر است از منافقین فقط برای سرکوب قیام مردم بحرین استفاده کند و پس از آن هم آن‌ها باید از این کشور بروند! البته ایران با استقبال از این موضوع، حاضر است آنان را بپذیرد و به جرم ترور و کشتار هزاران ایرانی، آنان را محاکمه عادلانه کند.

بازی در زمین دشمن
 روز گذشته عده‌ای حدود صد نفر که برخی از آن‌ها کفن‌پوش بودند، از همان آغاز سخنرانی آقای لاریجانی شروع به سردادن شعار و بعد از آن، پرتاب مهرهای نماز به سمت رئیس مجلس کردند و سبب قطع سخنرانی وی شدند. در حالی‌که حرکت این عده معدود ازسوی بسیاری از مردم و مسئولان و شخصیت‌ها و برخی مراجع محکوم شده است؛ ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت، با لحنی مثبت به بازتاب این رویداد پرداخت و برهم‌زنندگان سخنرانی حرم را «مردم ولایتمدار قم» که خواستار «وحدت» بودند! خواند و نوشت: سخنرانی «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی، با شعارهای مردم درباره ضرورت حفظ وحدت و اتحاد میان مسئولان ناتمام ماند. هنگام سخنرانی رئیس مجلس، مردم ولایتمدار قم با سردادن شعارهایی مانع از ادامه سخنان وی شدند. لاریجانی تلاش بسیاری کرد که مردم را به آرامش دعوت کند؛ اما مردم با سردادن شعار همچنان مانع از ادامه سخنرانی وی شدند.» این حمله‌کنندگان که ادعای ارزشی بودن داشتند، در حالی این اقدام را انجام دادند که مقام معظم رهبری در روزهای اخیر صریحاً بر اجتناب از بداخلاقی و اختلاف‌زایی، تأکید کرده بودند. جالب اینکه بلافاصله پس از ماجرای دیروز قم، رسانه‌های بیگانه که مانند همیشه برای طفره رفتن از پوشش خبری حماسه عظیم و بی‌نظیر حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و کوچک‌نمایی این رخداد بزرگ به دنبال سوژه بودند، با استقبال از ماجرای یاد شده، آن را به خبر اول خود تبدیل کردند.

دستاورد بزرگ ارتش سوریه در کشتن فرماندهان تروریست!
 در طول سه ماه گذشته بیش از 150 نفر از فرماندهان ارتش آزاد سوریه – با اعلام نام و نشان – در درگیری با ارتش سوریه به هلاکت رسیده‌اند، مسئله‌ای که باعث تحلیل رفتن قوای جنگی، روحیه درگیری و در نهایت، از بین رفتن کانال‌های ارتباطی گروه‌های متنوع شورشی در سوریه شده است. با کشته‌شدن اسماعیل محمود المصری، فرمانده تیپ توحید در درعا، آمار کشته‌های فرماندهان شورشیان تنها در طول هفته گذشته از رقم 50 نفر گذشت.
 همچنین گروه‌های مسلح شورشی که اعلامیه‌های مرگ فرماندهان خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، به‌تازگی نیز از هلاکت فرمانده گردان «ابوالفحص» در دیرالزور خبر دادند. «ایاد الفران» که فرمانده گروه موسوم به «حمزه بن‌عبدالمطلب» بود، در محله الحویقه در حومه دمشق کشته شد. کشته‌شدن فرمانده گروه‌ خطرناک «احفاد الرسول» به‌نام ابوعلی و همچنین هلاکت فرمانده گروه تروریستی «احرار الشام» در ادلب، شاید سخت‌ترین این ضربات باشد.
 یک منبع مطلع سوری در مورد دلایل تلفات گسترده فرماندهان شورشیان مسلح تأکید می‌کند که در بیست‌وسومین ماه از درگیری‌ها در سوریه، ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی این کشور به آن میزان از پختگی رسیده‌اند که به‌آسانی با نفوذ به سازمان درونی این گروه‌ها، اطلاعات لازم را کسب و در موقع مناسب اقدام کنند. وی دلیل دیگر کشته‌شدن فرماندهان این گروه‌ها را بریدن بسیاری از عناصر رزمی از آن‌ها می‌داند.

قدردانی از عناصر نامطلوب ؟
فارس: نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: قدردانی از عناصر نامطلوب فرهنگی در جشنواره فیلم فجر به بهانه توجه به مباحث فنی، قابل توجیه نیست.
نصرا... پژمانفر گفت: قدردانی از بازیگری که در فتنه 88 نقش داشته، در جشنواره فیلم فجر قابل قبول نبوده و این موضوع در کارگروه هنر و رسانه کمیسیون مبتوعش بررسی خواهد شد.

تبریز مقصد بعدی پایتخت ایران
باشگاه خبرنگاران: زهره طبیب‌زاده، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه مجلس برای انتقال پایتخت از تهران گفت: تبریز بعنوان مقصد بعدی پایتخت مطرح است.

دعوت عجیب از هنرپیشه مصری
انعکاس: چندین روز پیش جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل اقامت مجتبی امانی، رئیس دفتر حافظ منافع ایران در مصر با حضور محمود احمدی نژاد برگزار شد.در این مراسم شخصیتهای سیاسی و برخی از نویسندگان و هنرمندان دعوت شده بودند. نکته عجیب در این بین، دعوت از «وفا عامر» بازیگر مشهور مصری بود که در آثار متعدد سینمایی حاضر شده که برخی از آن ها دارای سکانس های بشدت غیراخلاقی است.

معرفی نامزدهای هفتگانه اصلاحات
در جلسه شورای اصلاحات برای معرفی کاندیدای ریاست‌جمهوری رای‌گیری شده است. در این رای‌گیری بیشترین آرا به ترتیب متعلق به این افراد بوده است:
1- علیرضا بهشتی 2- بیژن زنگنه 3- حبیب‌الله بیطرف 4- محمد صدر 5- مصطفی محقق داماد 6- اسحاق جهانگیری 7- محمدرضا عارف. اعضای مجمع روحانیون تاکید بیشتری بر کاندیداتوری محقق داماد دارند اما اعضای حزب کارگزاران معتقد به معرفی کاندیدا از شورای مرکزی کارگزاران هستند. با توجه به بیماری محمدعلی نجفی، برای وی رای‌گیری انجام نشد و حسن روحانی هم از فهرست شورای اصلاحات کنار گذاشته شد. در همین حال شنیده شده، سعید حجاریان به صف حامیان کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی پیوسته است. وی جلسات متعددی با اصلاح‌طلبان داشته تا آنها را برای دعوت و حمایت از نامزدی هاشمی متقاعد کند.

اصانلو فرار کرد!
منصور اصانلو که به دلیل اقدامات براندازانه مدتی را در زندان به سر می‌برده است اخیرا از کشور خارج شده و به ترکیه رفته است. وی که با هدف راه‌اندازی تشکل‌های کارگری به صورت غیرقانونی از کشور خارج شده درصدد اخذ پناهندگی از یک کشور اروپایی است.

طراح پروژه «خر تروا» حامی خاتمی شد
با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در کشور، حضور اصلاح‌طلبان برای تبلیغات روند جدی‌تری در فضای مجازی به خود می‌گیرد. در این میان برخی مهره‌های فعال در فتنه 88 نیز دوباره فعال می‌شوند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، پس از اظهارات برخی مهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان مبنی بر ضرورت حضور محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، این بار همکار روزنامه‌های زنجیره‌‌ای که اکنون در خارج از کشور به سر می‌برد، فعال‌سازی کمپین حمایتی از خاتمی را کلید می‌زند.
ابراهیم نبوی در ایام فتنه 88 برای ایجاد آشوب در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به همراه مهاجرانی، وزیر ارشاد دولت خاتمی پروژه‌‌ای را طراحی کرده بودند که به علت شکستش در بین اپوزیسیون به پروژه خر تروا! مشهور شد. ابراهیم نبوی اخیرا با فراخوانی در شبکه فیسبوک که اذعان دارد به سفارش تاج‌زاده انجامش می‌دهد از دوستانش خواسته است کمپین حمایت از خاتمی برای کاندیداتوری در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری ایران را سریع‌تر فعال کنند.

حضور سید مقتدا صدر در راهپیمایی 22بهمن
حجت‌الاسلام و المسلمین سید مقتدا صدر، رهبر جریان صدر عراق که چند سالی است در جمهوری اسلامی ایران و شهر قم اقامت دارد، در راهپیمایی 22 بهمن امسال حضور یافت. شاید بتوان حضور سید مقتدا صدر در راهپیمایی 22 بهمن 1391 را اولین حضور این سیاستمدار عراقی در عرصه سیاسی ایران دانست. ناگفته نماند رهبر جریان صدر عراق پیش از این در بسیاری از مراسم فرهنگی و دینی در شهرهای مختلف ایران حضور یافته بود. از جمله این مراسم، حضور وی در مراسم روضه دهه آخر صفر سال گذشته حضرت آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی در حسینیه ایشان در مشهد بود.

روایت محمد هاشمی از درخواست مردم برای کاندیداتوری برادرش
محمد هاشمی، عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: در حال حاضر همه جریانات سیاسی و بسیاری از مردم خواهان حضور اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات آینده هستند. «محمد هاشمی» درباره حضور برادرش در انتخابات آینده گفت: در حال حاضر همه جریانات سیاسی و بسیاری از مردم خواهان حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات آینده هستند ولی وی تا به این لحظه درباره ورود به انتخابات صحبتی را انجام نداده است. وی با اظهار بی‌اطلاعی از حضور اکبر هاشمی در انتخابات آینده افزود: تنها این را می‌دانم که بسیاری از مردم و جریانات سیاسی در حال حاضر وی را راه نجات ملت می‌دانند.

چرا فائزه هاشمی به انفرادی رفت؟
چندی پیش سخنگوی قوه قضائیه از تنبیه انضباطی فائزه هاشمی رفسنجانی و انتقال وی به انفرادی خبر داد اما توضیحی در این باره ارائه نکرده بود. یک منبع آگاه، علت انتقال فائزه هاشمی را حضور در تجمع اعتراضی زندانیان و اخلال در نظم اعلام کرد و گفت: در تاریخ 29 مهر، تجمعی اعتراضی از سوی زندانیان بند نسوان صورت گرفت که طی آن شعارهای تندی نیز سر داده شد. اگر چه مسؤولان زندان این اقدام را «سازمان‌یافته» دانسته و فائزه هاشمی را به انفرادی منتقل کردند اما او ادعا کرد با حضور در تجمع، صرفاً از مطالبات معترضان حمایت کرده است. ظاهراً این تجمع در اعتراض به نصب دوربین در برخی قسمت‌ها، ایجاد محدودیت در تماس تلفنی برخی زندانیان و بستن در محل هواخوری برپا شده بود. بر اساس برخی شنیده‌ها، بند نسوان اوین 35 زندانی دارد که به گفته یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس که اخیراً از این زندان بازدید داشته، اکثر آنها را بهایی‌ها و منافقین تشکیل می‌دهند.

حق ماموریت ارزی کارمندان به نرخ مبادله ای شد
بر اساس ابلاغیه چند روز پیش محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور به وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی، از این پس نرخ ارز ماموریت های خارجی کارمندان و مدیران دستگاههای اجرایی بر اساس نرخ اعلامی اتاق مبادلات ارزی تعیین و محاسبه می شود. رحیمی در ابلاغیه خود یادآور شده که این موضوع به پیشنهاد وزارت صنعت، مورد موافقت دولت قرار گرفته است

آغاز بازرسی شبانه از روشنایی ادارات دولتی
بر اساس دستور یک مسئول ارشد دولتی به تعدادی از اعضای کابینه، این افراد موظفند بازرسانی را برای کنترل روشنایی ادارات و دستگاههای مختلف دولتی در سراسر کشور اعزام کرده و نتیجه را اعلام کنند. این مسئول ارشد دولتی در نامه خود تاکید کرده است که رعایت صرفه جویی و مصرف بهینه توسط دستگاههای دولتی، در ماههای باقیمانده از عمر دولت دهم به صورت جدی و قاطعانه پیگیری و با خاطیان برخورد قانونی خواهد شد.

تاثیر داماد ایرانی وزیر خارجه آمریکا
پس از رای مثبت سنا به جان کری برای وزارت خارجه آمریکا، اخباری مبنی بر ایرانی بودن داماد وزیر امور خارجه آمریکا منتشر شد. براساس این اخبار، وانسا کری دختر کوچک جان کری از همسر اولش در سال 2009 با یک پزشک ایرانی ساکن آمریکا به نام دکتر بهروز والا ناهید جراح مغز و اعصاب ازدواج کرده است. رسانه های آمریکا با انتشار این خبر از احتمال تاثیر عواطف خویشاوندی بر وی در مقابله با ایران سخن گفته اند!

درِب ائتلاف سه‌گانه را نبسته‌ایم
باشگاه خبرنگاران: غلامعلی حداد عادل، از اعضای ائتلاف سه‌گانه گفت: درِب ائتلاف سه‌گانه را به روی کسی نبسته‌ایم و از پیوستن افراد به این ائتلاف استقبال می‌کنیم.

اسبهای زین شده برای ریاست جمهوری
باشگاه خبرنگاران: حسن بیادی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اسب «محسن رضایی»، «محمدباقر قالیباف» و «مهدی چمران» برای انتخابات ریاست‌جمهوری زین شده‌ است.

اعلام نتیجه نهایی پرونده بزرگ فساد مالی
شنیده شد که قاضی پرونده فساد بزرگ مالی از اعلام نتیجه نهایی این پرونده خبر داد. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ قاضی ناصر سراج درمورد آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده متهمان فساد سه هزار میلیاردی، اظهار کرد: تاکنون 20 کیفرخواست برای متهمین فساد مالی صادر شده که تا هفته آینده نتیجه نهایی این پرونده اعلام خواهد شد. قاضی سراج در پاسخ به این سوال که آیا جلسه اعلام نتایج دادگاه علنی خواهد بود یا خیر، خاطرنشان کرد: نتیجه این پرونده و علنی بودن رسیدگی به آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
 
یک چهره آشنا در اتفاقات یکشنبه قم!
شنیده شد که در تصاویری که از اخلال در سخنرانی رئیس مجلس در قم منتشر شده است چهره‌ای که اسم او شنیده شده بود، دیده شد. فردا نوشت؛ در تصاویر اتفاقات قم کارگردان فیلم جنجالی «ظهور بسیار نزدیک است» دیده می‌شود. در یکی از تصاویر منتشرشده، کارگردان این سی‌دی جنجالی نیز حضور داشت.

تکذیب درخواست محمود عباس از احمدی‌نژاد
شنیده شد که یکی از همراهان رئیس‌جمهور در سفر به مصر ادعای روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» را درمورد درخواست محمود عباس از رئیس‌جمهور کشورمان مبنی بر اینکه «کمتر درباره نابودی اسرائیل صحبت کنید»، کذب محض دانست. فارس نوشت؛ هانی‌زاده با اشاره به حضور خود در جلسه دیدار دوجانبه احمدی‌نژاد و محمود عباس ادعای روزنامه هاآرتص را به شدت تکذیب کرد و گفت: روزنامه هاآرتص درمطلبی مدعی شده بود که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی از دکتر احمدی‌نژاد خواسته است تا در مواضع و اظهارنظرهای ضداسرائیلی خود تجدیدنظر کند و گفته است تا کمتر درباره نابودی اسرائیل صحبت کند اما من در آن دیدار حضور داشتم و صراحتا می‌گویم محمود عباس جسارت چنین درخواستی از رئیس‌جمهور نداشت و چنین تقاضایی مطرح نشد.

پاسخ فتاح و جلیلی به کاندیداتوری
شنیده شد که دو نامزد احتمالی جبهه پایداری برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری در پاسخ به سؤال کاندیداتوری خود تنها سکوت کردند. فارس نوشت؛ پرویز فتاح، وزیر نیروی دولت نهم در حاشیه راهپیمایی میلیونی مردم تهران در پاسخ به سؤالی درباره کاندیداتوری در انتخابات خرداد 92 گفت: برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن آمده‌ام نه پاسخ به این سؤالات. سعید جلیلی نیز که از وی به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی جبهه پایداری در انتخابات یاد می‌شود، در پاسخ به سؤالی درباره کاندیداتوری اش، تنها سکوت کرد.

تخفیف مخفیانه 3 دانشگاه مشهور
شنیده شد که قانون برنامه پنجم توسعه درمورد اجازه تخفیف شهریه‌های دانشگاه‌ها برهم خورد. خراسان نوشت؛ طبق آن قانون به ازای برگزاری دوره‌های تحصیلی شبانه، نیمه حضوری و مجازی شهریه‌هایی را از دانشجویان اخذ و آن را به حساب درآمد اختصاصی خود واریز کنند، بر اساس بررسی یک نهاد نظارتی، سه دانشگاه مشهور پایتخت تخفیف‌های 30 تا 50 درصدی را برای فرزندان اعضای هیات علمی خود قائل شده بودند که این موضوع پس از کشف، چندی پیش با حکم قضایی ابطال شد.

جوانفکر مدتی است در مرخصی است
شنیده شد که مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: علی‌اکبر جوانفکر مدتی است در مرخصی به‌سر می‌برد. فارس نوشت؛ سلیمانی درباره اینکه علی‌اکبر جوانفکر در جایگاه ویژه راهپیمایی 22 بهمن حضور داشته است آیا وی به مرخصی آمده است، گفت: بله. وی افزود: علی‌اکبر جوانفکر از مدتی قبل از زندان به مرخصی رفته است. تصاویر و عکس‌های منتشرشده از جایگاه مهمانان ویژه مراسم روز یو‌م‌ا... 22 بهمن حکایت از آن داشت که علی‌اکبر جوانفکر در این جایگاه نظاره‌گره مراسم بوده است.

سیمرغ‌های به مقصد نرسیدند
شنیده شد که سیمرغ‌های طراحی و ساخته‌شده کشور چین پس از اهدا شدن شکسته شد. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ در برج میلاد سیمرغ‌های جدید طراحی‌شده برای سی‌ویکمین دوره از جشنواره با آنکه شمایل قشنگی دارند اما وقتی سیمرغ‌ها اهدا شد، تعدادی از آنها سیمرغ‌های گوشه‌هایش شکسته شد یکی از آنها هادی مقدم‌دوست بود که سیمرغ بلورین بهترین فیلم را دریافت کرده بود اما قرار براین شد تا برایش عوض کنند.

اولین انتصاب سرپرست جدید وزارت تعاون
شنیده شد که سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی حکمی مدیرکل جدید دفتر وزارتی این وزارتخانه را منصوب کرد . افکار نوشت؛ اسدا... عباسی طی حکمی رضا کریم‌نژاد را به سمت مدیرکل دفتر وزارتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب کرد. سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این حکم از مدیرکل جدید دفتر وزارتی خواسته تا با ارتباط منسجم و موثر با مدیران و کارکنان؛ تنظیم و تنسیق فعالیت‌های مرتبط با حوزه وزارتی را انجام و پاسخگویی مناسبی را در این بخش داشته باشد. این اولین انتصاب سرپرست جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از آغاز به کار وی در هفته گذشته است.

برخی عملکردهای ما باعث شرمندگی است
حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری در جلسه 23 بهمن هیات عمومی گفت: مردم نشان دادند که انقلاب‌شان برای نان و بهبود بخشیدن به زندگی ظاهری نبوده است، با این اوصاف برخی عملکردهای ما باعث شرمندگی است که توده مردم با خلوص نیت در صحنه حضور می‌یابند و ما گاهی در خدمت‌رسانی کوتاهی می‌کنیم یا موجبات اختلاف، شکاف و دلسردی را فراهم می‌کنیم.وی اضافه کرد: البته مردم حساب نظام را از عملکرد برخی مسئولان جدا می‌دانند و تنها عملکرد مسئولان برایشان معیار نیست.

ناز ما دیگر خریدار ندارد
مشرق: عبدا... نوری در جلسه اصلاح طلبان با رد هر گونه پیش شرط برای ورود به صحنه انتخابات گفته است:حکایت ما اصلاح طلبان حکایت دختر 14 ساله نیست، ما همچون زن مطلقه سه شوهر دیده ای هستیم که ناز ما دیگر خریدار ندارد و به هر قیمت ممکن باید خود را به نظام تحمیل کنیم.

به ایران سفر کرده‌اید به لیبی نیایید
شفاف: سفارت لبنان در طرابلس در بیانیه‌ای اعلام کرد مقامات مسؤول در فرودگاه‌های لیبی شهروندان کشورهای خارجی را که گذرنامه آنها نشاندهنده ورود آنها به ایران باشد از ورود به لیبی منع می‌کنند.

اختلافات موجب رشد می‌شود
عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر سابق کار در گفت‌وگو با مهر گفت: اختلافات موجب رشد می‌شود اما اگر تبدیل به دشمنی شود اصلا قابل قبول نیست و بایستی حذف شود.وی خاطرنشان کرد: در موضوع اخیر چون پای خودم در میان بوده است خیلی قضاوت نمی‌کنم اما خیلی اوقات ممکن است اختلافات به منافع کشور و مصالح نظام آسیب نرساند و هرگاه دامنه اختلافات به حدی بالا گرفت که دشمنان از آن سوءاستفاده کردند بدانیم باید جلوی ادامه کار را بگیریم.

اسم سعید مرتضوی به عنوان رئیس سازمان تامین‌اجتماعی حذف شد
سایت وزارت تعاون ازروز دوشنبه 23 بهمن اسم سعید مرتضوی را به عنوان رئیس سازمان تامین‌اجتماعی حذف کرده است.به گزارش فارس، قبلا اسم مرتضوی به عنوان رئیس سازمان تامین‌اجتماعی در این سایت وجود داشت.گفتنی است، بعد از اینکه لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی مصوبه دولت را باطل کرد؛ عملا مرتضوی در سازمان تامین‌اجتماعی مسئولیتی ندارد.

حمایت حجاریان از کاندیداتوری هاشمی
سعید حجاریان به صف حامیان کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی پیوسته است. به نوشته مشرق وی جلسات متعددی با اصلاح طلبان داشته تا آنها را برای دعوت و حمایت از نامزدی هاشمی متقاعد کند.

دستنگیری مدعی ارتباط با امام زمان
مشرق نوشت: یکی از خانم‌های مدعی ارتباط با حضرت حجت (عج) در قم دستگیر و پس از محاکمه به زندان محکوم شده است. وی با طرح عقایدی انحرافی همچون عدم جواز تقلید از مراجع و لزوم عمل به احتیاط، حیوانی بودن ازدواج، عدم جواز رفتن به حج و حرمت سلام کردن زنان به مردان و... مریدانی را دور خود جمع کرده بود.

اهداف متعالی نظام و امام(ره) به روایت روزنامه دولت!
روزنامه دولتی "ایران" امروز در گزارشی تحت عنوان «اظهارات متناقض با اهداف متعالی امام و امت» به صحبت های انتخاباتی مسئولین از جمله آیت الله مکارم شیرازی ، آیت الله یزدی و آیت الله سبحانی اشاره کرد!
روزنامه ایران که گویا به بیان متناقض بودن سخنان بزرگانی چون آیت الله مکارم، یزدی، سبحانی با اهداف متعالی نظام امام و امت رسیده است، گزیده ای از سخنان این عالمان دینی را در تعارض با اهداف عالی نظام تشخیص داده است!
در بخشی از این گزارش که با تیتر «دعوا بر سر نیامدن مردمی نژادی دیگر» به چاپ رسیده است، به بیان مواضع انتخاباتی هاشمی رفسنجانی و طرح دولت وحدت ملی اشاره شده است و در ادامه عنوان شده است که پژواک صدای وی از قم شنیده می شود!
روزنامه ایران در بخشی از گزارش خود که تاکید ویژه ای بر روی بزرگانی چون آیت الله مکارم شیرازی، یزدی، و سبحانی شده است، می نویسد: هاشمی این روزها مصمم تر از گذشته شده است چرا که پژواک صدای خود را از قم نیز می شنود.

نارضایتی رهبران جنبش سبز از اقدامات انتخاباتی هاشمی
ارگان سازمان سیا ابعاد نامزدی احتمالی هاشمی رفسنجانی را بررسی کرد و نهایتاً از وی خواست به جای نامزدی، جریان معترض را تقویت کند.
وب سایت رادیو فردا در تحلیلی به قلم یکی از اصلاح طلبان فراری نوشت: کاندیدا شدن هاشمی به انصراف و کناره گیری نامزدهای بالقوه ای چون محمد شریعتمداری، حسن روحانی، اسحاق جهانگیری و حتی شاید محمد عارف می انجامد. آنها صحنه را ترک می نمایند. به احتمال زیاد اصلاح طلبانی مانند خاتمی نیز از این اتفاق استقبال می کنند.
به گزارش کیهان، رادیو فردا می افزاید: اما شکاف جنبش سبز و بخش های رادیکال اصلاح طلبان و اپوزیسیون مدافع تغییر با هاشمی رفسنجانی در صورت نامزدی وی بیشتر خواهد شد!
این ارگان سازمان سیا در ادامه توضیح می دهد: از آنجایی که اکثریت نیروهای خواهان تغییر تمایلی به رویکرد انتخابات محور ندارند، کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی را در تعارض با خط مشی و مقاومت رهبران نمادین جنبش سبز تفسیر می کنند. بنابراین، این نیروها نه تنها روی خوشی به نامزدی هاشمی رفسنجانی نشان نمی دهند بلکه به تقابل با وی پرداخته و برنامه سیاسی وی را رد می کنند.

نامه فاضل لاریجانی به دادستان تهران
"تهران امروز" نوشت: فاضل لاریجانی طی نامه‌ای به دادستان تهران با تاکید بر اینکه آمادگی محاکمه را دارد، خواستار رسیدگی به اتهامات مالی اطرافیان رئیس‌جمهور شد.وی در این نامه با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه سوء‌استفاده مالی از طرف او وجود نداشته، علیه رئیس‌جمهور و مرتضوی اعلام جرم کرد.وی در بخشی از نامه خودآورده است: ماجرا از آنجا آغاز شد که آقای سعید مرتضوی که با اتهامات مختلف مواجه است، به دلیل در پیش بودن محاکمه، از من دعوت کرد تا نزد ریاست محترم قوه قضائیه و ریاست محترم مجلس شورای اسلامی تمهیداتی فراهم شود.در جریان این دیدار، وی بر خلاف اصول قانونی با تجهیز اتاق ملاقات، مکالمات فیمابین را ضبط و تصویربرداری کرد و در حالی که بیشتر وقت ملاقات به سخنان او اختصاص داشت، با حذف گزینشی آن قسمت از مکالمات خود که بسترساز پاسخ‌های من بود و قطع و وصل‌های دلخواه کلمات و جملات، به زعم خود شاهکاری از کشف فساد پدید آورد و رئیس‌جمهور محترم نیز بدون توجه به جایگاه والای ریاست‌جمهوری محصول این ترفند را به نمایش گذاشت.

‌خاتمی: عارف دچار توهم است!
«جوان» نوشت: خاتمی در این جلسه گفته دو ساعت با آقای عارف صحبت کردم، ولی نتوانستم او را قانع کنم که کنار بکشد. او دلایلی برای ‌آمدن خود ارائه کرد و من هم دلایلی برای نیامدن او داشتم که نهایتاً نپذیرفت.
خاتمی عنوان کرده او (عارف) در جاهایی در توهم است؛ در جاهایی هم معلوم است که تحریک شده، جاهایی هم احساس می‌کند سنگ مفت است وگنجشک مفت. وی در توضیح ادعای خود گفته مثلاً اینکه عارف می‌گوید در وضعیت بلبشوی اصلاحات می‌آیم، شاید تعداد قابل توجهی رأی‌ آوردم و توانستم به دور دوم راه یابم.

روایت روزنامه اصلاح طلب از هاشمی رفسنجانی/ هاشمی یک منتقد است
روزنامه "اعتماد" اینگونه شخصیت هاشمی رفسنجانی را روایت کرد: هاشمی‌رفسنجانی مرد روزهای بحران است. فقیه سیاستمداری که حیات سیاسی‌اش همواره چه پیش از روزهای شخم شوره‌زار سلطنت و پایان خودکامگی پهلوی دوم، و چه آنگاه که ساخت قدرت و ریخت حکومت دگرگون شد و نهاد استبداد جای خود را به نهاد دولت/ ملت داد با فراز و فرودهای فراوانی روبه‌رو بوده است. هاشمی‌رفسنجانی در طول عمر سی و چهار ساله نظام اسلامی ایران بیشتر پست‌های مهم حاکمیتی را تجربه کرده و اما این روزها تنها اقامت در کاخ مرمر برایش مانده است. او سال 91 را در حالی به پایان می‌رساند که فشارهای زیادی را در این سال متحمل شد اما این فشارها هرگز باعث نشد تا آیت‌الله سکوت کند. هاشمی حرف‌هایش را گاهی در لفافه و گاهی با صراحت گفت. درخواست دیدارکنندگانش را پذیرفت. انتقادها از وضع موجود را گوش کرد. البته او هم دیگر مجسمه دفاع از وضع موجود نیست. هاشمی هم منتقد است، البته منتقدی مدافع نظام. در این دیدارها انتقاد کرد، راهکار داد و بر مواضع قبلی‌اش تاکید کرد.

نصیحت روزنامه اصلاح طلب به اصولگرایان
روزنامه "آرمان روابط عمومی" نوشت: به نظر می‏رسد دیگر کار از نصیحت اصولگرایان هم گذشته است. اتفاقات چند هفته اخیر که آخرین نمونه آن اخلال در سخنرانی علی لاریجانی بوده، اگر درس عبرتی برای اصولگرایان نشود، نشان از آن دارد که این طیف تا زمانی که تمام شکست‏های سیاسی را تجربه نکنند به واقعیت امور و حقیقت سیاست‌ورزی دموکراتیک پی نخواهند برد. آنچه امروز در حال وقوع است نه ریش سفیدی می‌طلبد و نه دل خوش کردن به روش‏های غیرسیاسی برای تقابل با رقیب. زمان با سرعت بسیار و به ضرر اصولگرایان سنتی در گذر است و تنها پذیرش مسئولیت آنچه اتفاق افتاده و تلاش برای در پیش‌گرفتن روش‌های اخلاقی می‌تواند فضا را برای تندروها تنگ کند.

خطر مسجد الاقصی را تهدید می‌کند
شفاف: کمیته دفاع از منطقه سلوان، از وجود ریزشهایی خطرناک در مجاورت مسجد الاقصی به علت حفاریهایی مداوم رژیم صهیونیستی خبر داد.

رسوایی مدرک تحصیلی، کار دست وزیر داد
آنت (آنا) شافان، وزیر آموزش و پرورش به خاطر رسوایی مدرک تحصیلی از سمت خود استعفا داد.به گزارش بی بی سی انگلیسی دانشگاهی که خانم شافان از آن دکترا گرفته بود او را به سرقت ادبی متهم کرده و مدرک اعطایی به او را پس گرفت. اَنا شافان یکی از نزدیکان آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به شمار می آید.دانشگاه هنریش هین دوسلدرف چهارشنبه گذشته پس از یک بررسی به حذف دکترای وزیر آموزش و پرورش آلمان رأی داد. این اقدام ضربه ای برای مرکل به شمار می آید که می کوشد برای بار سوم به عنوان صدر اعظم آلمان انتخاب شود.مرکل گفت با ناراحتی با استعفای شافان موافقت کرده است.با این همه خانم شافان با اصرار براینکه سرقت ادبی نکرده و مدرک دکترایش حاصل زحمات شخصی اوست گفته است برعلیه این رأی دانشگاه دوسلدرف خواهد ایستاد.

خودم خلبانی خواهم کرد
انعکاس: سیدمحمدباقر خرازی در بندرعباس گفت: به همه گفته‌ام که چه کار باید کرد تا کشور ما به کشوری بزرگ و ثروتمند تبدیل شود. ان‌شاا… با هواپیمایی که خودم خلبان آن هستم، می‌آیم، خودم خلبانی خواهم کرد تا آخوند خلبان هم ببینید.
تردید نکنید که در دولت حزب‌ا… بزرگترین کارخانه هواپیماسازی را احداث خواهم کرد.

اقدام عجیب یک بانک غیردولتی!
شنیده شد که یک بانک غیردولتی با مسدود کردن بخشی از حقوق کارمندان خود، از آنها خواسته با این پول به سفر بروند.براساس گزارش روزنامه جوان : این بانک غیر‌دولتی چند وقت پیش با انعقاد قراردادی با یکی از شرکت‌های مسافرتی به نام «م‌»بخشی از حقوق کارمندان خود را برای انجام سفر مسدود کرده است. این بانک حدود 15 میلیون ریال از کارمندان خود را به این سفر اختصاص داده است.جالب اینکه این بانک وابسته به یک نهاد اجتماعی اعلام کرده که کارمندان تنها تا 25 بهمن‌ماه فرصت دارند از این امکان سیر وسیاحت بهره بگیرند درغیر این صورت پول به آنها عودت داده نمی‌شود. این ابتکار جالب این بانک غیردولتی درحالی است که تا چندی پیش پرداخت وام‌هایی چون مسکن و ضروری در این بانک به کارمندان به حالت نیمه‌تعلیق درآمده بود.

تور 3 روزه همراه با 'استخر پارتی'و سرو مشروب!!!
به گزارش رویداد، چندی پیش یکی از شهروندان به حضور خود در سفری یک روزه که از حواشی عجیب آن بی خبر بود اشاره کرد که با توجه به میانگین سنی پایین افراد دعوت شده به آن بسیار قابل تامل بود. این سفر که در قالب تور یک روزه نمک آبرود برگزار شده بود حوادثی همچون شرب خمر دائم در اتوبوس، مراسم رقص از تهران تا مقصد و اختلاط عجیب دختران و پسران در عین روابط نامشروع را در خود جای می داد. مسئول برگزاری این تور فردی بنام "م ذ"است که خود را "سینا"معرفی می کند و عامل اصلی اتفاق افتادن چنین حوادثی به گفته اعضای حاضر در این تور می باشد. اما همین شهروند در روزهای اخیر از تور سه روزه این فرد که قرار است از فردا تا 22 بهمن برگزار شود خبر داد که علاوه بر مطالب مذکور برنامه جدیدی همچون "استخر پارتی" را در خود جای داده است. گفتنی است با توجه به هزینه حدوداً 150 هزار تومانی این سفر سه روزه محفلی فراهم می شود که برخی جوانان ناآگاه در دام عناصری قرار گیرند که ناخواسته به مسائلی همچون روابط نامشروع و یا شرب خمر که می تواند آینده ایشان را به خطر بیندازد مواجه شوند. رویداد حاضر است اطلاعات دیگری از جمله راه های ارتباطی با اعضای برگزار کننده چنین سفرهای ویران کننده ای را در اختیار مسئولین مربوطه نظامی و انتظامی قرار دهد تا برخورد جدی ای با اینگونه موارد صورت گیرد.

عذرخواهی خواننده زن با تراشیدن موی سر!
یک خواننده جوان ژاپنی بخاطر اینکه عکسهای او در کنار یک پسر دیده می شود و در آستانه اخراج از گروه موسیقی خود قرار گرفت.او موهای خود را تراشید و با التماس و گریه از رابطه دوستی خود ابراز پشیمانی کرد و خواست که او را اخراج نکنند."مینامی مینه گیشی"یکی از اعضای گروه پاپ "AKB48" به شمار میرود،این گروه قوانین سختی دارد و اعضای آن باید از هرگونه رابطه عاشقانه دور بمانند.او یک پیام نیز در صفحه یوتیوب منتشر کرد و طی این پیام تصویری با گریه و التماس عذرخواهی میکرد.

شعار جالب زنجانی ها در راهپیمایی 22 بهمن
مردم فیهم ایران در راهپیمایی میلیونی خود باردیگر از آرمان های انقلاب و امام حمایت کردند.دیروز اما شعارهایی جالبی توسط مردم سر داده شد از جمله اینکه "من انقلابیم" "نمرده‌ایم که خون دل بخورید، خیالتان تخت باشد آقا" سراسر بگذریم از جان ، اگر فرمان دهد رهبر ، نه در شعب ابی طالب که در بدریم و در خیبر"زنجانی ها هم در شعار تازه خود این شعار را سر دادند:"آج قالاریخ باش ایمریخ دشمنه / سلیمانی ساتماریخ اهریمنه» گرسنه می‌مانیم اما در مقابل دشمن سر فرود نمی‌آوریم و سلیمان خود را به اهریمنان نمی‌فروشیم.

تلاش مربی معروف برای خرید 11 میلیاردی!
مربی معروف فوتبالی برای خریداری یک ملک مبلغ هنگفتی را پیشنهاد داد.
سرمربی مطرح یکی از تیم های لیگ برتری فوتبال ایران برای خرید ملکی میلیاردی در لواسان اقدام کرد.
این مربی که در زمره موفق ترین مربیان کشور بوده و در تیم خود همواره از مشکلات مالی گلایه کرده است اخیرا وکیل خود را برای خریداری یک ساختمان در لواسان به این منطقه فرستاده و پیشنهاد 11 میلیاردی ارائه کرده است که با موافقت مالک روبرو نشده و...
این مربی که شایعاتی درباره ثروت 50 میلیاردی اش به گوش می رسد، طی سالهای اخیر با ورود به عرصه ساخت و ساز نشان داده که جدا از فوتبال در این عرصه نیز توانایی و آینده نگری بالایی دارد.

فوق‌دیپلم دامپزشکی مشاور حقوقی یک وزارتخانه
رییس اتحادیه کانون وکلا دادگستری ایران وجود وکیل برای واحدهای صنعتی را مانند یک طبیب می‌بیند و دلیل اصلی بسیاری از دعاوی حقوقی را نبود یک وکیل در جریان حقوقی می‌داند.
به گفته دکتر علی مندنی‌پور ‌بسیاری از واحد‌های صنعتی حتی وزارتخانه‌ها از وکلا استفاده نمی‌کنند و وقتی در جریان‌های قضایی دچار مشکل می‌شوند به متخصص رجوع می‌کنند.
رییس اتحادیه کانون وکلا دادگستری ایران به نامه گفت: یک فوق دیپلم دامپزشکی در یکی از وزارتخانه‌های ما مشغول مشاوره دادن حقوقی است، که ‌اگر این رویه و روند از اول با یک وکیل متخصص جلو برود بسیاری از مشکلات اصلا به وجود نمی‌آید وکار به دستگاه قضا کشیده نمی‌شود.

سوءاستفاده صدای آمریکا از نام یک شاعر ایرانی!
رضا احسان‌پور شاعر و طنزپرداز کشورمان در مطلبی نسبت به سوءاستفاده نامش توسط شبکه ضدایرانی «صدای آمریکا» اعتراض کرد.
وی در اینباره نوشته است:از طریق یکی از دوستانم خبردار شدم که شبکه تلویزیونی «صدای آمریکا» (VOA) در یکی از برنامه‌های خود، مطلبی را با ذکر نام من پخش کرده است؛ ماجرا از این قرار است که در یکی از شبکه‌های اجتماعی، این بیت، که زنده یاد «ملک‌الشعرای بهار» در سال 1330 سروده است را دیدم و آن را باز نشر کردم:
آه از این مجلس و دولت که تو گویی از غیب/ همه هستند به ویرانی کشور مأمور
مجری برنامه‌ مذکور با ذکر نام من، اشاره به این بیت شعر می‌کند!!! به نظر من، ما اگر در ایران مشکل داریم، مشکلاتمان به خودمان مربوط است و خودمان از پس مشکلاتمان برمی‌آییم. لازم نیست کسی نگران ما باشد. چطور نگران مشکلاتی که بخاطر تحریم‌هایی که همان آمریکایی که آنها "صدا"یش هستند برای ما به وجود آورده، نیستند؟! اگر هم قرار است کسی گلایه‌ای بکند، ترجیح می‌دهیم آن گلایه، صدای یک ایرانی باشد نه صدای آمریکا! اگر بنا به تحریم است، نوشته‌های مردم ایران هم دارایی مردم این سرزمین است، باید این‌ها را هم تحریم کنند و حق ندارند از نوشته‌های ما سوءاستفاده کنند. نه ما را بخوانند، نه از ما بشنوند و نه از ما بگویند.

چاقوکشی طرفداران دو هنرپیشه مشهدی !!
در حالی که به روزهای پایانی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر می رسیم، طی روزهای گذشته، فیلم تازه داریوش مهرجویی به نمایش درآمد.
"چه خوبه که برگشتی" در اولین نمایش در پردیس ملت نمایش داده شد و در دومین نمایش امروز در سینما شکوفه به نمایش درآمد.
در این میان، در صفی که قبل از نمایش فیلم در مقابل سینما شکل گرفته بود، یکی از بحث های معمولی بین چند نفر از طرفداران حامد بهداد و رضا عطاران درباره این دو بازیگر بالا می گیرد و کار به درگیری فیزیکی و چاقو کشی هم می کشد.
هر چند خوشبختانه صدمه ای به کسی وارد نشد و کار به جاهای باریکتر کشیده نشد.
نکته جالب اینکه داستان فیلم "چه خوبه که برگشتی" هم درباره درگیری های دو کارکتر با بازی حامد بهداد و رضا عطاران است.

محرومیت مادام العمر به دلیل مخفی کردن بارداری
کارولینا بورگس به عنوان یکی از اعضای تیم پرتغال به لندن رفت، اما قبل از شروع مسابقه اش با ارسال ایمیلی انصراف خود را از شرکت در این بازی ها اعلام کرد.
او بارداری خود را مخفی کرده بود تا بتواند هر طوری که شده به لندن برود و در آنجا همسرش را ببیند.
 ویسنته مورا رییس کمیته ملی المپیک پرتغال دراین باره گفت: او اکنون مادام العمر محروم شده است چون از امتیاز سفر به المپیک برای دیدن همسرش استفاده کرد.
بورگس ورزشکاری برزیلی الاصل است که در المپیک 2004 به عنوان یکی از نمایندگان پرتغال در بازی ها حضور یافت، اما سپس ملیتش را تغییر داد.

فتوای عجیب مفتی‌ عربستان برای حجاب نوزادان دختر!
بیانیه یکی از مفتی‌های عربستان مبنی بر اینکه نوزادان دختر برای ایمن ماندن از تجاوزات جنسی باید برقع (روبند) بپوشند انتقادات گسترده‌ای را به همراه داشته است.
شیخ "عبدالله داوود" در مصاحبه‌ای با یک شبکه تلویزیونی اسلامی گفت: باید برای تمامی نوزادان دختر برقع بپوشند.
وی به شبکه تلویزیونی "المجد" گفت: بستن برقع می‌تواند از وقوع تجاوزات جنسی به دختران جلوگیری کند. وی تلاش کرد تا از ادعایش با استناد به اطلاعات چند منبع امنیتی و پزشکی ناشناس دفاع کند.

اخبار کوتاه  
 *سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر طی تحقیقی، نتایج مربوط به شکنجه‌های«بسام معراج»، یکی از شکنجه‌گران زندان‌های بحرین را علیه زندانیان در بند رژیم آل‌خلیفه منتشر کرد.
*همچنین سازمان حقوق‌بشر بحرین در یک فیلم ویدئویی مستند، اظهارات کسانی را که توسط بسام معراج شکنجه شده بودند، منتشر کرد که بسیار تأثربرانگیز است. این در حالی است که رژیم آل‌خلیفه به جای تحقیق در این موارد، در یک حکم حکومتی در سال 2013 سمت «معراج» را ارتقا داده و وی را به سمت ریاست مبارزه با مفاسد امنیتی، اقتصادی و الکترونیکی در ادارات دولتی بحرین منصوب کرده است. به‌دنبال این اقدام رژیم آل خلیفه، سازمان حقوق‌بشر بحرین نیز اعتراض شدید خود را به این حکم اعلام داشته و خواستار تجدیدنظر فوری درباره این حکم و تحقیق در مورد دیگر عاملان شکنجه در زندان‌های این رژیم شده است.
 *«طلال بن‌عبدالله آل‌سعود» شاهزاده سعودی، در سخنانی گستاخانه که در توئیتر منتشر شد، به اسلام و پیامبر اکرم(ص) توهین کرد. این سخنان در حقیقت از ماهیت یهودی آل‌سعود و تلاش آن‌ها برای از بین بردن اسلام ناب پرده برمی‌دارد. طلال‌بن‌عبدالله معتقد است علمایی که از تمدن اسلامی سخن می‌گویند، ملحد و بی‌دین هستند! منشأ تمام عقب‌ماندگی‌ها اسلام است... دین اسلام فقط باعث جهل، نژادپرستی، عقب‌ماندگی و سنگدلی است! اسلام دستاوردی به جز جنگ، خونریزی و غارت ندارد! البته مختصات اسلامی که این شاهزاده سعودی گفته، با اسلام وهابی که این کشور مروج آن است،کاملاً برابر است!
 * منابع آگاه از ناپدید شدن «یوسف عفش»، برادر احمد عفش از سرکردگان ارتش به اصطلاح آزاد سوریه، به همراه گروه تروریستی‌اش در منطقه مرزی «قطمه» به هنگام بازگشت از ترکیه خبر می‌دهند. این گروه تروریستی، کالاهای ربوده شده از کارخانه‌های حلب را به ترکیه منتقل می‌کرد که اعضای آن، در منطقه مرزی قطمه ناپدید شدند و ارتش آزاد، مسئولیت این اقدام را متوجه «جبهه یاری» کرده است.
 * گروهک تروریستی و ضد کُرد «پژاک» در یکی از آخرین جنایات خود، سه جوان کُرد را به دلیل عدم همکاری با خود، به طرز فجیعی به قتل رساند. این جنایت توسط اعضای این گروهک تروریستی در منطقه شهاب‌الدین، در نزدیکی مرز مشترک ایران و کردستان عراق صورت گرفت و آنان سه جوان کرد را پس از دستگیری و بستن دست و پایشان، از کوه به پایین پرت کردند و به قتل رساندند.
 * طیفی از حزب کارگزاران سازندگی مأمور رایزنی با اصلاح‌طلبان برای جلب حمایت آنان از کاندیداتوری «حسن روحانی» شده‌اند. پس از تصمیم حزب کارگزاران برای کاندیداتوری حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، بزرگ‌ترین مانع برای موفقیت وی، عدم همراهی سایر اضلاع جریان اصلاحات عنوان شده و تصریح شده است که باید ضمن رایزنی با اصلاح‌طلبان، تأکید شود که نظر هاشمی رفسنجانی برای این دور از انتخابات، حمایت از حسن روحانی است و وی توان جلب آرای مردمی را دارد.
 * حلقه انحرافی در نظر دارد چهار اسفندماه، صدها نفر را به بهانه همایشی با عنوان «مهرورزی» به قشم منتقل کند. به نظر می‌رسد این اقدام که در پوشش همایش مشاوران جوان برگزار خواهد شد، دارای اهدافی کاملاً انتخاباتی است. بر اساس اخبار دریافتی، برآورد هزینه انجام شده از سوی مجریان این طرح، هزینه‌کرد بیش از یک میلیون تومان برای هر نفر است. گام بعدی این پروژه، برگزاری همایشی در نیمه دوم اسفند و نوروز 92 با شرکت هزاران نفر در جزیره کیش خواهد بود.
 * انفجار قوی یک خودروی بمب‌گذاری شده در گذرگاه مرزی باب‌الهوی در استان ادلب سوریه دست‌کم 12 کشته و بیش از 30 زخمی بر جای گذاشت که گفته می‌شود همه کشته و زخمی‌‌‌ها از شورشیان مسلح یا مأموران امنیتی ترک بوده‌اند. گفته می‌شود هدف این انفجار در واقع جلسه اعضای مجلس ملی مخالفان و ارتش آزاد بود؛ اما برخی از اعضای ارتش آزاد و مأموران اطلاعاتی ترک را هدف قرار داد.  
 * بر اساس اخبار رسیده، سعید حجاریان به صف حامیان کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی پیوسته است. وی جلسات متعددی با اصلاح‌طلبان داشته تا آن‌ها را برای دعوت و حمایت از نامزدی هاشمی متقاعد کند. این درحالی است که رسول منتجب‌نیا گفته است: «هاشمی اگر کاندیدا شود، ایثار کرده!» و از تمام اصلاح‌طلبان خواسته تا از هاشمی حمایت کنند. وی اضافه کرده من خودم حاضرم برای رأی آوردن هاشمی پادویی کنم!
 * (ف- م) همسر یکی از بازیگران مطرح سینما که برای سفر به آمریکا از همسرش جدا شده بود، به‌تازگی درصدد سفر به مالزی و راه‌اندازی کلاس‌های حلقه کیهانی است. وی مأموریت یافته این کلاس‌ها را برای دانشجویان ایرانی مقیم مالزی برگزار کند. برخی از دستگیرشدگان فتنه 88 از شرکت‌کنندگان جلسات عرفان‌های انحرافی بودند.
 * صالح‌بن حمید، مفتی وهابی و خطیب مسجدالحرام، اطاعت از کسانی را که وی آن‌ها را اولی‌الامر خواند، واجب دانست. بن‌حمید در خلال خطبه نماز جمعه گفت: اطاعت از والیان ظالم به معنای تضییع حقوق مردم نیستُ بلکه مردم می‌توانند حقشان را از والیان ظالم هم مطالبه کنند! این‌گونه سخنان سفسطه‌آمیز مانند این است که سفارش به اخلاص، راستگویی، رعایت حق و دوری از کارهای ناپسند را با پیمودن راه‌هایی که در مسیر خلاف این صفات است، بتوان در یک جا جمع کرد! خطیب مسجدالحرام این سخنان را در حالی مطرح می‌کند که از زمان آغاز انقلاب مردم عربستان، شمار زیادی از شیعیان این کشور توسط حکام آل‌سعود شهید شده‌اند و یا در بازداشت به‌سر می‌برند.
 * گروهی از طلاب حوزه علمیه با تهیه طوماری درخصوص واگذاری سیم‌کارت‌های شرکت رایتل که امکان ارتباط تصویری را فراهم می‌کند آن را موجب افزایش فساد و از بین بردن حریم محرم و نامحرم دانستند و با چاپ استفتاء‌های مراجع تقلید در این‌خصوص و توزیع آن در بین راهپیمایان، به این اقدام اعتراض کردند. در برگه‌های توزیع شده استفتائاتی از آیت‌الله مکارم شیرازی، نوری همدانی، علوی گرگانی و سبحانی به چشم می‌خورد که مراجع تقلید به جایز ندانستن این اقدام حکم داده بودند.
 * خبر‌های رسیده از بسیاری از شهر‌های کشور حکایت از توزیع گسترده تراکت‌های تبلیغاتی در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دارد که بر روی آن‌ها شعار «زنده باد بهار» چاپ شده است که البته مشخص نیست هزینه چاپ این پوستر‌ها از کجا تأمین می‌شود!

https://shoma-weekly.ir/h3szkP