گفته می‌شود که...

مهرهایی با ستاره داوود در قم/ روایت شب قدر محمد جواد ظریف در وین / داعش ، طرف اسرائیل را گرفت ! / نظر‌آیت‌الله‌مکارم‌درباره‌بخشنامه‌دانشگاه‌آزاد/ سوژه شدن چهره دختر کوچک اوباما / مظلوم‌نمایی سردبیر نشریات زنجیره‌ای مقابل رئیس‌جمهور! و ...

مراسم سوگواری شهادت امام‌علی‌(ع) در حضور مقام‌معظم‌رهبری
پایگاه اطلاع‌رسانی مقام‌معظم‌رهبری: روز گذشته همزمان با سالروز شهادت مظلومانه مولی‌الموحدین حضرت علی‌ابن‌ابیطالب(ع) مراسم سوگواری و عزاداری آن حضرت با حضور قشرهای مختلف مردم و مقام‌معظم‌رهبری در حسینیه امام‌خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم، بعد از نماز ظهر شرکت‌کنندگان در عزای شهادت جانکاه و مظلومانه مولای متقیان حضرت علی‌(ع) به سوگواری پرداختند.

مظلوم‌نمایی سردبیر نشریات زنجیره‌ای مقابل رئیس‌جمهور!

«محمد قوچانی» از سردبیران نشریات زنجیره‌ای افراطی، ضمن سخنانی در حضور رئیس‌جمهور که به بهانه افطار اصحاب رسانه با آقای روحانی صورت گرفت، گفت: «آقای رئیس‌جمهور ما روزنامه‌نگاریم؛ می‌نویسیم، خطبه نمی‌خوانیم. به زبان قلم سخن می‌گوییم نه به زبان قدرت؛ هر چند که زبان اهل قدرت را به‌خوبی می‌شناسیم. قاعدتاً شما نیز باید به زبان اهل قدرت سخن بگویید، چرا که رئیس‌جمهور به‌عنوان وکیل همه ملت، نماد قدرت، مشروعیت و اقتدار ملی است؛ اما دریغا که با شما هم به زبان قدرت سخن می‌گویند؛ تهمت می‌زنند و تهدید می‌کنند. پس اجازه دهید با شما همزبانی کنیم خطاب به همان کسانی که می‌گویند هیچ چیز عوض نشده است؛ همان کسانی که می‌کوشند 24 خرداد را از یاد ببرند و در خواب بازگشت سوم تیرند.» وی افزود: «آن‌ها که سال‌ها فرزندان این انقلاب را به کوچک‌ترین بهانه و شاید خطایی ضد انقلاب خواندند، آن‌ها که جز با پول بیت‌المال نمی‌توانند روزنامه‌نگاری کنند؛ اما کسانی را که با بذل جان و مال خود روزنامه‌نگاری می‌کنند، غیرخودی می‌خوانند... آن‌ها که کارشان حذف حداکثری، افتخارشان شمارش ریزش‌ها و مذهب‌شان تکفیر خلق خداست؛ اما آقای رئیس‌جمهور ما کافر نیستیم.»! وی در حالی در این ملاقات به مظلوم‌نمایی نسبت به نشریات زنجیره‌ای پرداخت که آخرین بار نشریه تحت مدیریت‌ او (آسمان) حکم قرآنی قصاص را از قول یک عضو گروهک جبهه ملی زیر سؤال برد و غیرانسانی خواند! همچنین نشریاتی که قوچانی سردمدار آن بوده، جزو تحریک‌کنندگان آشوب‌های خیابانی 78 و 88 بودند که اتفاقاً دکتر روحانی برخی از همان‌ها را مزدوران حقیر سرویس‌های جاسوسی بیگانه برشمرده است.

فاز جدید برنامه های جریان انحرافی
جریان انحرافی که مدتی است به صورت خاموش در حال فعالیت است اقدامات تازه ای را به منظور ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز کرده است. این جریان تاکتیک های مختلفی را برای حضور همه جانبه انتخابات آینده‌ مجلس برنامه ریزی کرده است. یکی از این راهبردها نشست های استانی است؛ خبرها حاکی از آن است که چندی است به صورت جدی از سوی هسته اصلی این جریان موضوع انتخابات مجلس پیگیری می شود و سعی شده تا به دور از حاشیه های تبلیغاتی نشست های لازم در استان ها با حضور افراد اصلی این جریان و غالبا به صورت مخفیانه برگزار شود.
بر اساس این گزارش مقرر شده که در هر استان لیست های مختلفی داده شود. در هریک از این لیست ها از افراد سفید و بی سابقه استفاده شده تا بعد از پالایش های لازم توسط هسته مرکزی جریان و شورای نگهبان آسیب ها کم شود و حضور به صورت گسترده و جامع باشد تا از این طریق بتوانند به اهداف مد نظرشان دست پیدا کنند.

کدام مسئول با شبکه"من و تو" مصاحبه کرده؟

عوامل شبکه «من و تو» در قالب برنامه «جواب»، بر سر موضوع‌های گوناگون با برخی مسئولان داخلی تماس می‌گیرند و با معرفی خود به عنوان خبرنگار، دست به گفت‌وگو و تخلیه تلفنی می‌زنند.
متاسفانه برخی مسئولان نیز بدون تأمل با عامل شبکه یاد شده شروع به صحبت کرده‌اند.
جا دارد مسئولان و مدیران دفاتر ایشان، از طرف حراست‌های ذیربط نسبت به مسائل امنیتی توجیه شوند.

مهریه همسر امیرکبیر چقدر بود؟

ناصرالدین شاه قاجار، در روز جمعه بیست و دوم ماه ربیع الاول از سال ۱۲۶۵ قمری، ملک‌زاده خانم خواهر تنی خود را که «عزه‌الدوله» لقب داشت، به عقد میرزا تقی‌خان امیرکبیر صدراعظم درآورد و شب چهارشنبه چهارم ربیع الثانی همان سال او را به منزل امیر روانه کردند. این ازدواج هم نشان از صمیمیت و دوستی میان امیرکبیر و ناصرالدین‌شاه دارد و هم عزت و احترام امیر را بیش از پیش در نظرها افزود و به او در برابر مخالفانش قدرت و قوتی بخشید. هر چند این بدخواهان و سعایت‌پیشگان کار خود را کردند و این دوستی را به کینه‌ای خونریز مبدل ساختند.

در سند عقدنامه از عروس و داماد به این الفاظ تمجید شده: «الاتابک الاعظم امیرالامراء الافخم میرزا محمد تقی‌خان امیرنظام سپاه منصوره ایران و کفیل مهام قاطبه اهل اسلام و ایمان ادام الله بقائه و یگانه گوهر درج شهریاری و تابنده اختر برج تاجداری پرورده مهد سلطنت و اقبال، تربیت‌یافته حشمت و اجلال، دره الصدف سلطنت، پرده‌نشین سرادق عزت، مهر سپهر عظمت، مستوره عذراء، ستر کبری، نواب ملک‌زاده خانم دامت شکوتها و اقبالها». طبق مفاد این سند ازدواج، شاهدخت قاجار با مهریه یک جلد قرآن و «هشت هزارتومان نقد اشرفی ناصرالدین‌شاهی هجده نخودی» به عقد اتابک اعظم میرزاتقی خان درآمده می‌آید. همچنین دو شاهد ازدواج که مهر خود را ذیل عقدنامه زده‌اند عبارتنداز: «محمود بن محمد علی» و «ابوالقاسم حسنی الحسینی». در ذیل عقدنامه هم مهر امیرکبیر با عبارت «الملک الحق المبین. عبده محمدتقی» دیده می‌شود.

این سند به وسیله حاج حسین ملک، بزرگ ترین واقف تاریخ معاصر ایران گردآوری شده و در سال ۱۳۱۶ شمسی برای استفاده عموم مردم وقف آستان قدس رضوی (علیه‌السلام) شده است.

ابتکار دیپلماتیک کوهنورد بازداشتی امریکا در ایران
یکی از کوهنوردان امریکایی که در ایران بازداشت و پس از مدتی آزاد شد، قصد دارد با به راه انداختن «کارزار» نمایندگان این کشور را به حمایت از مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 تشویق کند. به گزارش تدبیر، نشریه «هافینگتون پست» در گفت‌وگو با «جاش فتال» خبر داد: «جاش بزودی به کنگره می‌رود تا نمایندگان امریکایی را متقاعد به حمایت از روند مذاکرات هسته‌ای و توافق نهایی و نه کارشکنی در مسیر آن سازد.» وی در توضیح تصمیم‌اش گفت: من دو سال در ایران بازداشت بودم. این موضوع نتیجه دهه‌ها خصومت میان ایران و امریکا بود. من خواستار پایان یافتن این وضع هستم. ما در تمام منطقه نیازمند یافتن راه حلی پایدار برای پایان دادن به جنگ دائمی هستیم. این کار باید از تنش‌زدایی در منطقه آغاز شود. توافقی جامع با ایران بر سر برنامه هسته‌ای آن کشور می‌تواند گامی در این مسیر باشد.

تبلیغ یک فرقه انحرافی در خبرگزاری دولتی!

خبرگزاری دولتی کتاب (ایبنا) به تبلیغ برای یک فرقه انحرافی پرداخت. این خبرگزاری در گزارشی با جهت گیری ایجابی به انتشار کتابی درباره «شریعت سنگلجی» که یک شریعت ساختگی و فرقه انحرافی محسوب می‌شود، اقدام کرد.
این گزارش به معرفی کتابی نوشته علی اکبر ح پرداخته است. او طلبه‌ای اهل قم بود که با تاثیر پذیری از افکار سید احمد کسروی و شریعت سنگلجی کتابی را نوشت و خبرگزاری کتاب هم این کتاب را تبلیغ کرده است. البته خبرگزاری کتاب، ساعاتی پس از انتشار این خبر، متن آن را حذف کرد، اما سایر وبگاه‌‌ها این خبر را به نقل از آن خبرگزاری منتشر کرده اند.
گفتنی است، حضرت امام خمینی(ره) در مقابله با این کتاب، اثر گرانسنگ کشف‌الاسرار را نوشتند. امام راحل در کنار جریان‌شناسی ماهیت افکار کسروی و رهبران فرقه و پاسخگویی به شبهات آنان و بیان سستی منطق کسانی چون شریعت سنگلجی، از فرصت پاسخگویی استفاده کردند و به دو موضوع مهم پرداختند: نخست با افشای ماهیت دیکتاتوری حکومت رضاشاه، سیاست‌های ضد دینی و تبلیغات وی علیه روحانیت را روشن کردند و سپس به دفاع از حریم مکتب تشیع و تشریح دیدگاه‌های مجتهدان شیعه در باب حکومت و چگونگی تعامل علما با سلاطین و پادشاهان پرداختند.

محتوای مذاکرات در دوره گذشته هم اعلام نمی شد
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت علی لاریجانی و سعید جلیلی همزمان ریاست بر شورای عالی امنیت ملی همه مطالب مذاکرات هسته‌ای را به نمایندگان نمی‌گفتند. به گزارش ایرنا، «علاءالدین بروجردی» در برنامه شناسنامه گفت: یک اصل همیشه از زمانی که آقای لاریجانی هم دبیر شورا بودند تا زمانی که آقای جلیلی بود و امروز و همیشه جاری و ساری بوده و آن اینکه همه مطالب مذاکرات را نمی‌گفتند. وی افزود: در زمان آقای جلیلی هم عضو کمیته هسته‌ای شورای عالی امنیت ملی بودم حتی در آن جلسات هم همه چیز گفته نمی‌شد. اظهارات بروجردی در شرایطی منتشر شد که برخی نمایندگان به بهانه این که ظریف آن‌ها را در جریان جزئیات مذاکرات اتمی نمی‌گذارد، وی را تهدید به استیضاح کرده و در همایش‌هایی که تحت عنوان «دلواپسی» برگزار می‌شد، این گونه القا می‌کردند که دستگاه دیپلماسی خارج از مواضع نظام حرکت می‌کند و به همین خاطر آن‌ها در جریان ریز مذاکرات نمی‌گذارد. بروجردی درباره حواشی ساخته شده پیرامون ظریف هم گفت: «آقای ظریف گفت دوستان مقید به طبقه‌بندی باشند اما یکی از همکاران گفت این جمع‌بندی را قبول نداریم و در موضعگیری‌ها استفاده شود که دلخوری‌ها از آنجا آغاز شد اما در حال حاضر این مسائل تقریباً حل شده و وضعیت نسبت به گذشته بهتر است.

رونمایی از اولین حضور مستند سازان ایرانی در قدس اشغالی

در آستانه روز جهانی قدس و همزمان با جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه فیلم مستند «قصه‌های قدس» در نهمین جلسه «سینمای روایت» به نمایش در می‌آید.
این فیلم توسط «مرکز مستند حقیقت» تولید شده و در آن گروهی از مستندسازان ایرانی با ورود به شهرک‌های صهیونیست نشین با یهودیان ساکن در اراضی اشغال شده درباره جنایت‌های اسرائیل مصاحبه می‌کنند.
مستند «قصه‌های قدس» امروز یکشنبه 29 تیر ساعت 18 در تالار اسوه به نمایش در می‌آید.

جنگ پنهان آمریکا و اسرائیل علیه ایران

اسکات پیترسون، عضو هیئت تحریریه نشریه آمریکایی کریستین‌ساینس‌مانیتور، در گزارشی ضمن گفت‌وگو با همسر یکی از دانشمندان اتمی، از جنگ پنهان اسرائیل و آمریکا و دیگر دولت‌های غربی علیه دانشمندان هسته‌ای ایران می‌گوید.
شهید علی‌محمدی در زندگی آشکار خود به عنوان استاد دانشگاه و یک نظریه‌پرداز در حوزه کوانتوم شناخته می‌شد. اما خانم کرمی می‌گوید: نشانه‌هایی وجود داشت مبنی بر این که کار هسته‌ای «فوق سری» او، که حتی مادر و خواهرش نیز از آن بی‌خبر بودند، در خارج از ایران به دقت زیر ذره‌بین قرار دارد. همسر شهید علی‌محمدی تصریح می‌کند: « این ترورها باعث شد مسئله هسته‌ای به یک موضوع با ماهیت افتخار ملی تبدیل گردد.» تصاویر دانشمندان کشته شده اغلب در کنفرانس‌های خبری سعید جلیلی، مذاکره‌کننده ارشد پیشین ایران، به نمایش گذاشته می‌شدند، و در روزهای ملی مانند سالگرد انقلاب اسلامی به نمایش درمی‌آیند، آنها در ایران به جایگاه قهرمانی دست یافته‌اند و در سطح بزرگترین شهیدان جنگ تحمیلی از آنها یاد می‌شود.
به گزارش تسنیم، در ادامه کریستین‌ساینس‌مانیتور می‌نویسد، جنگ پنهانی که آمریکا و اسرائیل علیه برنامه هسته‌ای ایران به راه انداخته‌اند، شاهد کشته شدن پنج دانشمند هسته‌ای ایران، انتشار ویروس‌های رایانه‌ای مخرب مانند استاکس‌نت، جاسوسی و انفجارهایی با عوامل نامشخص بوده است و در این میان ایران نیز با انجام عملیات‌هایی عمدتا ناموفق از هندوستان تا گرجستان و تایلند، تلاش‌هایی علنی برای مقابله به‌مثل انجام داده است.
ناطق نوری: مسئولان هر چه زودتر به تخلفات مالی برخی افراد رسیدگی کنند

حجتالاسلام علیاکبر ناطقنوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر امام خمینی(ره) گفت: حضرت علی(ع) در حکومت خود با کسی تعارف نداشت. اگر شخصی بیتالمال را حیف و میل میکرد، او را متهم و مسئولیت را از او سلب میکرد و اجازه میداد آبرویش برود. ما چرا تعارف می کنیم؟ من در سخنرانیهای قبلی خودم هم گفتهام که زودتر به تخلفات رسیدگی کنید تا ذهن مردم نسبت به مسئولان خراب نشود. مبادا دوغ و دوشاب یکی شوند.

روایت شب قدر محمد جواد ظریف در وین

محمد سلامی، خبرنگار حاضر در وین در فیس‌بوک خود نوشت: «این روزها دلم پیش جواد ظریف است. دیشب، شب قدر، یک گوشه‌یی کز کرده بود و وقتی روضه می‌خواندند اشک می‌ریخت. تاب تحمل‌اش را نداشتم.

جایم را عوض کردم. آن طرف‌تر آقای «م» داشت نافله می‌خواند. دیگر از ژست‌های دیپلماتیک خبری نبود. بله آقای کری درست می‌گوید که فاصله‌ها خیلی زیاد است. صبح روز کنفرانس خبری جان کری، یک گوشه‌یی با دیپلمات غربی صحبت می‌کردیم. کمی دیر رسیده بود و موهایش به هم ریخته بود. زد به در شوخی که دیشب کمی زیاده‌روی کرده است. و در مقابل ظریف هم شب را به عبادت و راز و نیاز( شب قدر) گذراند. همین است دیگر. یک وقت‌های آدم بی‌اختیار دلش می‌ترکد. بعد عکاس‌ها فرصت طلبی می‌کنند و از گونه‌های خیس‌اش عکس می‌گیرند».

درخواست عجیب یک وزیر برای واردات گسترده خودرو

بر اساس نامه چندی پیش یکی از وزرای اقتصادی به مسئولان ارشد ریاست جمهوری، پیشنهاد شده است برای بالا بردن کیفیت حمل و نقل و مصرف سوخت در کشور، دولت مجوز ورود سالانه 20 هزار دستگاه خودروی سواری نسل جدید و مدرن و 8 هزار دستگاه ون نسل جدید با مصرف انرژی کم را صادر و امکان ورود این خودروها با استفاده از معافیت گمرکی و سایر عوارض را صادر کند تا در ناوگان عمومی درون و برون شهری کشور مورد استفاده قرار بگیرند که این موضوع با شگفتی و مخالفت مسئولان مهم اجرایی مواجه شده است.

درخواست مصر از ایران
شامگاه پنجشنبه «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در تماس تلفنی با همتای ایرانی خود، محمدجواد ظریف پیرامون اوضاع غزه گفت‌وگو کرد وزیر خارجه ایران با اشاره به روند مذاکرات میان گروه‌های فلسطینی در قاهره، ضرورت توجه به نظرات مقاومت و حفظ حقوق مردم فلسطین در این فرآیند را خاطرنشان کرد.در همین رابطه وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که «سامح شکری»، وزیر خارجه مصر در این گفت‌‌وگوی تلفنی از تهران خواست تا از طرح (آتش‌بس) ارایه‌شده از سوی قاهره برای پایان‌دادن به جنگ در غزه حمایت کند.

مهرهایی با ستاره داوود در قم

اخیراً در برخی از مساجد شهر قم، مهرهایی دیده شده که بر روی آن ستاره داوود که نشانه و آرم رژیم اشغالگر صهیونیستی است، حک شده است. شفقنا نوشت: بدون شک چنین اقدامی می تواند برنامه یا طرحی جامع برای وارد کردن نمادهای صهیونیستی به اعتقادات مردم باشد. مسئولان وزارت اوقاف و امور خیریه و یا ستاد عالی کانون های مساجد کشور که متولی رسیدگی به امور مساجد هستند، برای پیدا کردن عوامل این توطئه تلاش نمایند.

گفت‌وگوی تلفنی روحانی و پوتین درباره غزه و مذاکرات هسته‌ای
رییس‌جمهوری کشورمان عصر جمعه در گفت‌وگوی تلفنی با رییس‌جمهوری روسیه، آخرین تحولات غزه و اقدامات ضروری در این خصوص را مورد بررسی قرار داد. حسن روحانی خواستار توقف فوری تجاوز رژیم صهیونیستی و محکومیت اقدامات جنایتکارانه و لغو فوری محاصره غزه شد. رییس‌جمهوری روسیه نیز درباره جنایات غزه گفت: کشورهای موثر ‌باید تمام تلاششان برای آتش‌بس فوری و رسیدگی به مردم بیگناه را به کار بندند. ولادیمیر پوتین همچنین تحولات روابط دوجانبه ایران و روسیه را مثبت و پیشرفت‌های مذاکرات اخیر هسته‌ای را امیدوار‌کننده خواند.

دستور دولت برای کمک به مناطق جنگ زده

پس از ارائه گزارش توسط یکی از مسئولان اجرایی در جلسه دولت در خصوص تداوم برخی مشکلات در یکی از مناطق خسارت دیده از دوران جنگ تحمیلی، با تصویب کابینه مقرر شده مبلغ 40 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت از طریق بانک عامل با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بازسازی اماکن مسکونی این بخش که در حوالی شوش دانیال استان خوزستان واقع شده اختصاص یابد.

داعش ، طرف اسرائیل را گرفت !

گروه تروریستی داعش برای پرهیز خود از درگیری با اسرائیل، به توجیهات مضحکی متوسل می شود. از جمله اینکه طلعت زهران یکی از مفتی های مصری گروه تروریستی داعش در تازه ترین اظهارات خود درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، نظر به عدم کمک به فلسطینیان برای مقابله با صهیونیست ها داد.

این مفتی داعشی در اظهارات خود که در کلیپی صوتی - تصویری بر روی سایت یوتیوپ قرار دارد، در پاسخ به این سؤال که آیا باید به مردم غزه علیه حمله نظامی رژیم صهیونیستی کمک کنیم یا خیر؟

گفت: اولاً این به موضوع امیر (نماینده خلیفه داعش در غزه) و پرچم داعش بستگی دارد. لذا هر وقت این دو موضوع در غزه روشن شود، داعش سربازان خود را تجهیز کرده و به آنجا خواهد فرستاد. ثانیاً مردم غزه نه امیر دارند و نه پرچم بلکه آنها شیعه هستند و از موشک های ایران در بمباران مردم مظلوم اسرائیل استفاده و اسرائیل را مجبور به تلافی و بمباران غزه می کنند! جالب است بدانید اخیراً آمریکا و رژیم صهیونیستی پای داعش را به غزه نیز بازکرده اند.

نظر‌آیت‌الله‌مکارم‌درباره‌بخشنامه‌دانشگاه‌آزاد

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پاسخ به استفتایی نظر خود را درباره بخشنامه اخیر حراست دانشگاه آزاد اعلام کرد.

«پرسش: نظر حضرتعالی در مورد بخشنامه اخیر حراست دانشگاه آزاد در مورد مساله حجاب و پوشش چیست؟

پاسخ: بخشنامه مزبور در تمام محافل مذهبی و اخلاقی با تأسف و انکار روبرو شد؛ بخصوص اینکه در تضاد با وظایف حراست و امر به معروف و نهی از منکر می‌باشد و این بخشنامه اثر نامطلوبی درباره دانشگاه آزاد اسلامی در اذهان گذاشته است.»

روایت بروجردی از ملاقات با میرحسین
علاءالدین بروجردی روز جمعه در برنامه این هفته «شناسنامه» با بیان اینکه «مهم‌ترین ملاقات ما با آقای موسوی بود»، افزود: «در این دیدار 50دقیقه صحبت و استدلال کردیم مبنی بر اینکه نظام ما نظامی یک‌روزه نیست که بخواهد چنین اتفاقاتی در آن رخ دهد اما موسوی می‌گفت اگر تمام 13میلیون هم بگویند نشده، من می‌گویم تقلب شده است و ما دیدیم که هیچ منطقی در صحبت‌های وی وجود ندارد، با آقای کروبی هم صحبت‌هایی در این خصوص انجام دادیم.» وی درباره ادعای برخی مبنی بر شکنجه و تجاوز در وقایع انتخابات 88 نیز گفت: «کمیته ویژه‌ای را شورای‌امنیت‌ملی تشکیل داد و آقای سروری از طرف کمیسیون امنیت‌ملی در آن عضویت داشت شاید بیش از 50نفر از افرادی که چنین ادعایی درباره آنها بود با آنها صحبت کردند اما حتی یک مورد این مساله را تایید نکرده بودند و در واقع ظلم بدی نسبت به نظام صورت گرفت.»رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درخصوص سوالی درباره مجلس ششم مبنی بر اینکه گفته می‌شد در این کمیسیون، برخی از اطلاعات کشور به خارج می‌رفت آیا این درست است، افزود: «از این باب درست است که در آن زمان آقای روحانی به عنوان دبیر شورایعالی امنیت ملی از رییس‌جمهور وقت خاتمی خواست تا رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ششم، میردامادی، که ظاهرا در کمیته هسته‌ای شرکت می‌کرد بعد از مدتی برای حضورش منع ایجاد شود چون مطالب مطرح‌شده در جلسات شورایعالی امنیت ملی را به محافل سیاسی می‌بردند

سوژه شدن چهره دختر کوچک اوباما

در سفر اخیر میشل اوباما و دخترانش به چین، چهره دختر ۱۲ ساله اش سوژه رسانه ها شده بود، چرا که وی با بی میلی به تمام مکان های زیبای چین نگاه می کرد.

به گزارش نیک صالحی ساشا اوباما که به همراه مادر و خواهرش مایلا ۱۵ ساله و مادربزرگشان ماریان رابینسون در مکان های مختلف چین دیده می شود به نظر می رسید هیچ کدام از زیبایی ها و آثار باستانی چین نظرش را جلب نکرده است.

ساشا حتی پس از دیدن بقایای تاریخی ۶۰۰ ساله دیوار بزرگ چین تحت تاثیر قرار نگرفته و با بی میلی دستش را زیر چانه قرار داده بود.

اخبار روزانه:

* رژیم صهیونیستی طی بخشنامه‌ای تمام بیمارستان‌های این رژیم را موظف ساخته است تا اجساد کشته‌شدگان آن را تا چند روز نگهداری کنند تا با آمادگی قبلی توسط مأموران امنیتی در نقاط از پیش تعیین شده دفن شوند! در همین زمینه گفته می‌شود رژیم صهیونیستی شبانه با اعزام آمبولانس‌های نظامی، اجساد کشته‌شدگانش را از محل بیمارستان مرکزی «برزیلا مدیکال» واقع در «اشکول» و بیمارستان مرکزی «آسوتا مدیکال» واقع در «تل‌آویو» به نقاط ناشناخته جدیدی در اطراف بیابان‌های این دو شهر انتقال می‌دهد.

* یک روزنامه آمریکایی اذعان کرد رهبر ایران محاسبات غرب درباره اضطرار ایران برای مذاکره را به هم زده و اکنون برخلاف تصور قبلی معلوم شده ایران از توسعه ظرفیت غنی‌سازی دست نمی‌کشد. روزنامه «وال‌استریت ژورنال» در این باره نوشت: «فضای کلی مذاکرات از خوش‌بینی چند هفته گذشته به واسطه امتیازهایی که بنا بود ایران درباره رآکتور آب سنگین اراک ارائه کند، به نوعی بدبینی در روزهای اخیر چرخش داشته است. بدبینی که ناشی از باقی ماندن شکاف‌های عمیق‌ بر سر موضوعات کلیدی مانند کمیت و کیفیت ظرفیت غنی‌سازی در ایران است.»

* عضو شرکت فرانسوی برگزارکننده‌ «اکورالی پاریس تا پرسپولیس»و نماینده‌ آن در ایران، درباره‌ اشتیاق اروپایی‌ها برای سفر زمینی به ایران، گفت: من سالانه دو یا سه‌بار رالی و سافاری در ایران برگزار می‌کنم. تقریباً 10 برابر تورهایی که تا کنون اجرا کرده‌ایم، تقاضا برای سفر با خودرو به ایران وجود دارد؛ ولی نمی‌توان تعداد خودروها را زیاد کرد.
*علیرضا زاکانی نماینده مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان با تبیین مدلهای سیاسی موجود، با بیان اینکه فتنه گر غیرخودی و ضدنظام است، گفت: به عنوان دانشجوی بسیجی، باید آرمانگرای واقع بین بود.
*سید رمضان شجاعی کیاسری نایب رئیس شورای نظارت بر صداوسیما گفت: تنها یک سوم از هزینه‌های سازمان از طریق دولت برآورده می‌شود و این سازمان مجبور است به نحوی هزینه‌هایش را اداره کند. شاید یک راه حل این باشد که به دلیل اینکه سازمان صداوسیما یک رسانه ملی است، نوعی نگاه فراقوه‌ای به آن بشود و اعتباری برای آن از طرف قوا تأمین شود تا برای تأمین هزینه‌های خود مجبور به آنتن فروشی نباشد.
*شبکه تلویزیونی آمریکایی ان بی سی نیوز گزارشگر خود را به علت تهیه و پخش گزارش مفصلی درباره کشته شدن چهار کودک فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، از سرزمینهای اشغالی فراخواند.
* محمد جواد لاریجانی دبیرستاد حقوق بشر قوه قضاییه درباره گزارشهای جهت دار احمد شهید علیه ایران، گفت: احمد شهید مرتب می گوید، چرا من را به ایران راه نمی دهید، در حالی که بیرون از ایران و در گزارشهایش حدود سه هزار اتهام به ایران زده است.


*خبرنگار شبکه خبری سی ان ان پس از انتقاد از رژیم صهیونیستی و اعلام اینکه از سوی نظامیان این رژیم در مورد نحوه پوشش اخبار موشکباران غزه تهدید شده، از سرزمینهای اشغالی خارج شد.
*اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) اعلام کرد که به دلیل حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، هیچ مسابقه ای تا اطلاع بعدی در فلسطین اشغالی برگزار نمی شود
* عناصر گروه تروریستی داعش در جنوب کرکوک چندین مرقد و حسینیه را منفجر کردند. در این انفجارها، به کسی آسیبی نرسیده است.
* بر اساس آخرین برآوردهای پنتاگون، ایران دانش ساخت موشک قاره پیما را دارد، اما تا سال 2020 آن را عملیاتی نخواهد کرد. این در حالی است که پنتاگون چندی قبل نیز برآورد جدیدی از برنامه موشکی ایران ارایه داده بود.


*زنی که می خواست اوباما را مسموم کند؛؛شبکه خبر: شانون گس ریچاردسون یک بازیگر زن آمریکایی که تلاش کرد از طریق ارسال نامه زهر آلود به اوباما، او را مسموم کند، به ۱۸ سال زندان محکوم شد. دادستانها اعلام کردند، ریچاردسون ۳۵ ساله بین ماه‌های آوریل و مه ۲۰۱۳ میلادی، موادی را برای تولید ریسین جمع آوری کرده بود . «ریسین» یک سم مهلک بیولوژیکی است که پادزهر آن هنوز ساخته نشده است.
* خبرگزاری انگلیسی رویترز با اشاره به مذاکرات هسته ای وین گزارش داد: دولت‌های غربی در حال بررسی کاهش زود هنگام و عمده تحریم‌ها هستند.
* وان چون، نماینده چین در مذاکرات هسته‌ای با اشاره به تمدید مهلت 4ماهه مذاکرات ایران و1+5اعلام کرد: هیچکس نمی‌خواهد این فرصت چهار ماهه را از دست دهد. دیگر تمدیدی برای مذاکرات ایران و 1+5 وجود نخواهد داشت.

https://shoma-weekly.ir/2EsNNN