گفته می‌شود که...

من بودم و امام!/ امام‌زاده‌سازی از قطب دراویش در کرمان/ حکم دولتی برای پسرخاله /عکس یادگاری بامردگان/ پرونده مهدی هاشمی در دادسرا/ عضو ‌شورای‌شهر بازیگر سینما شد/ نقل قول دیگر سایت هاشمی از مقام معظم رهبری و....

 حواشی مراسم دانشگاه تهران

 گزارش‌های رسیده حاکی از این است که در زمان حضور رئیس‌جمهور در آیین بازگشایی دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران و پس از سخنان توفیقی در آن جلسه، آراسته، مسئول بسیج دانشگاه تهران، خطاب به آقای روحانی گفته است: فردی را به عنوان سرپرست وزارت علوم تعیین کرده‌اید که قانون اساسی و شورای نگهبان را که انتخابات را تأیید می‌کند، قبول ندارد و این مسئله را در سخنرانی سال ۸۸ خود نشان داده است. که دانشجویان با تشویق خود سخنان وی را تأیید کردند. البته زمانی که وی این سخنان را مطرح می‌کرد، برخی افراطی‌ها تلاش می‌کردند تا سخنان وی را قطع کنند که در واقع همان تندروهایی بودند که شعار «زنده‌باد مخالف من» سر می‌دهند اما در عمل، عکس آن را انجام می‌دهند. مسئول بسیج دانشجویی در ادامه سخنان خود گفت: قرار بود برخی از دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران قاب عکسی از شهدای ایرباس را به رئیس‌جمهور هدیه دهند؛ اما مأموران امنیتی اجازه این کار را ندادند.

گفتنی است که در سالن مراسم بیشتر صندلی‌ها را کارکنان و مسئولان دانشگاه اشغال کرده بودند و بیشتر دانشجویان در خارج از سالن حضور داشتند و دانشجویان از کسانی که کارت ورود به جلسه داشتند، می‌پرسیدند چگونه آن را تهیه کرده‌اند؟!

جایگاه انگلیس در خصومت‌ورزی آمریکا با ایران

 وب‌گاه رادیوفردا با انتشار مطلبی از یک ضد انقلاب مرتبط با بی‌بی‌سی به بررسی تعیین «کاردار غیر مقیم» از سوی دو کشور ایران و انگلیس که پس از دیدار دکتر ظریف با هیگ صورت گرفت، پرداخت و نوشت: دولت بریتانیا، پیش از داخل شدن ایران در هر نوع سازش موضوعی با غرب، درباره بخش‌های حساس برنامه اتمی خود و همچنین موافقت با قطع تدریجی کمک‌های نظامی به دولت اسد، عادی‌سازی مناسبات تهران - واشنگتن را گامی سازنده و در جهت تقویت امنیت منطقه‌ای تلقی نمی‌کند. تعیین «کاردار غیرمقیم» به جای گشایش بدون پیش‌شرط سفارت بریتانیا در تهران، نشانه رفتار محتاطانه لندن در رابطه با دولت تازه جمهوری اسلامی است. در ادامه تحلیل آمده است: دولت دیوید کامرون از «ابتکار سیاسی» جک استراو، وزیرخارجه پیشین بریتانیا، برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی و توسل به «دیپلماسی خط دوم» برای عادی‌سازی سریع‌تر مناسبات با تهران حمایت نکرد. این ضدانقلاب آورده است: در جمع کشورهای موسوم به 1+5، سیاست‌های بریتانیا نسبت به ایران، با واشنگتن همسوتر از دیگران و در جهاتی حتی سختگیرانه‌تر از آن بوده است. قطعنامه‌های تنبیهی شورای امنیت علیه ایران، اغلب به دست هیئت نمایندگی بریتانیا تنظیم و پس از مشورت با آمریکا پیشنهاد شده‌اند.

وی در پایان نوشت: در مورد لغو احتمالی پاره‌ای از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و اروپا علیه ایران که تهران به حصول توافق درباره آن با دولت آمریکا علاقه‌مند است، مقاومت و مخالفت دولت بریتانیا کمتر از کنگره آمریکا نخواهد بود.

امام‌زاده‌سازی از قطب دراویش در کرمان
ماهان شهری در نزدیکی کرمان است که این روزها به مدد وجود باغ شاهزاده و مدفن «شاه‌نعمت‌الله‌ولی»، به قطب تفریحی و گردشگری استان تبدیل شده است. مدفن شاه‌نعمت‌الله‌ولی محلی برای عرض ارادت این دراویش به قطب دراویش نعمت‌الهی است. جدای از افکار این فرقه که در مجامع دینی با پسوند «ضاله» از آن یاد می‌شود، قرار دادن نام این مکان و مدفن شاه نعمت‌الله‌ولی در لیست امام‌زادگان استان، از سوی اداره اوقاف جای تأمل بسیار دارد. این عمل که در بخش معرفی امام‌زادگان دارای زائرسرای سایت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان صورت پذیرفته، پا را از قداست بخشیدن فراتر گذاشته و رسماًً قطب دراویش را به عنوان امام‌زاده معرفی کرده است!

نقل قول سایت هاشمی از مقام معظم رهبری: رابطه با آمریکا مثل شوروی است

پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت و گوی منتشر نشده‌ای از رهبر معظم انقلاب در سال 66 را منتشر کرده است.

این گفت و گو با عکس حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای مقام معظم رهبری و تیتر «رابطه با آمریکا مثل شوروی است» در حالی در صفحه اول سایت شخصی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به نمایش گذاشته شده که وی نارضایتی خود از انتشار خاطره "حذف شعار مرگ بر امریکا" در این سایت را عنوان کرده و گفته بود: این مطلب را بدون هماهنگی من منتشر کرده اند.

من بودم و امام!
نکته: گفته شده است که پس از رحلت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) جعل حدیث نیز آغاز می‌یابد، به‌طوری که معاویه به افراد پول می‌دهد تا برایش حدیث جعل کنند و قسم یاد کنند که از خود پیامبر(ص) شنیده‌اند! در همین رابطه «ابن حجر» کتابی با عنوان «تطهیرالجنان واللسان» درباره فضایل معاویه می‌نویسد. اگرچه برادران اهل سنت نیز بسیاری از این احادیث جعلی را مردود اعلام کرده‌اند. یکی از این جاعلان درباره این حدیث صحیح پیامبر(ص) که فرمودند: «انا مدینه العلم و علی بابها» می‌گوید: این مختصر حدیث است و کامل حدیث این است که «انا مدینه العلم و علی بابها و معاویه قفلها و یزید مفتاحها و...» آنقدر آش جعل حدیث شور می‌شود که گاه حتی صدای آشپزباشی‌ها را هم در می‌آورد.
نظر: البته جعل حدیث و روایت و یا گفتن خاطره از بزرگان! مختص زمان پیامبر(ص) نیست و در حال حاضر نیز هستند کسانی که این روزها مطالبی را از زمان حضرت امام(ره) روایت می‌کنند که انسان به دلیل عدم وجود سند کتبی آن و همچنین تناقض آن گفتار با رفتار و کردار آن امام عزیز، متعجب و شگفت‌زده می‌شود چرا که همه جا هم ایشان هست و امام! فقط حقیر تقاضا دارد که این راویان هرچه روایت دارند همه را یک‌جا بگویند تا چیزی نماند! و خدای ناکرده نزدیکان ایشان پس از عروج این عزیزان خاطراتی از او با امام را در جامعه رواج ندهند،به عبارتی این سیکل تا نوه‌ها و نتیجه‌های این عزیز ادامه پیدا نکند!

بازداشت مدیر عالی دولت احمدی نژاد
شنیده‌ ها حکایت از بازداشت یکی از مدیران عالی دولت گذشته در روز سه شنبه یا چهارشنبه ی هفته ی قبل دارد.بنا بر این گزارش، وی چندی پیش نیز به همراه یکی از بستگانش به صورت موقت بازداشت شد که به قید وثیقه آزاد شد اما این بار گویا وثیقه پذیرفته نشده و وی در بازداشت به سر می برد.

قضیه نظرسنجی مشکوک است!
یک کارشناس مسائل سیاسی در مورد اقدام دولت برای نظرسنجی گفت: اذهان پیچیده و آشنا به عالم قدرت مقداری نسبت به اصل طرح این قضیه مشکوک هستند. عماد افروغ، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران افزود: یک انسان سیاسی نباید ملتش را ساده‌لوح تصور کند و باید دوراندیش باشد و بداند که این القائات در پس نظرسنجی می‌تواند معنای فریب هم داشته باشد. با این تصمیم دولت قطعاً بایستی در بقیه موارد نیز نظرسنجی صورت بگیرد. چرا فقط درباره رابطه با آمریکا نظرسنجی کنیم، آن هم در اوضاع فعلی و مسئله‌ای که جزو برگ‌های برنده ماست، قطع رابطه ما با آمریکا توسط خود آمریکا صورت گرفته است و او خود باید در برقراری رابطه و التزام به پیش‌شرط‌های آن پیش‌قدم باشد، هر چند این قطع رابطه برای ما منشأ خیر شد. امروز تنها شعار ساختاری ما که حکایت از عظمت ما است همین شعار مرگ بر آمریکا است و این برگ برنده ما است.
هدایت هواپیما توسط مسافر بی‌تجربه

یک مسافر با تمام بی تجربگی خود در خصوص فرود هواپیما توانست به خلبان کمک کند و جان مسافران را نجات دهد.سرنشین بی تجربه یک هواپیمای سبک، پس از آنکه خلبان به دلیل بیماری از ادامه هدایت آن ناتوان ماند، توانست فرود موفقیت آمیزی داشته باشد.این هواپیما سه‌شنبه شب در فرودگاه «هامبرساید» واقع در شمال انگلستان فرود آمد؛ پس از فرود هواپیما، خلبان آن درگذشت.تحقیق درباره علت مرگ او در دست اقدام است، برج مراقبت، سرنشین این هواپیما را برای فرود بر باند راهنمایی کرده است.

شعار مرگ بر آمریکا از غنی‌سازی مهم‌تر است!
گویا شعار «مرگ بر آمریکا» از غنی‌سازی مهم‌تر شده و رسانه‌های غربی و ضد انقلاب تمام تلاش خود را برای خاموش کردن این صدا به کار گرفته‌اند. خبرگزاری رویترز در مطلبی به بررسی این موضوع پرداخته و می‌نویسد: شعار مرگ بر آمریکا، دیپلماسی رئیس‌جمهور ایران را دچار چالش ‌می‌کند. در این مطلب آمده، در حالی که حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران تلاش دارد تا شکاف‌های موجود در رابطه با آمریکا را کاهش دهد، سر دادن شعار مرگ بر آمریکا در روزهای جمعه، می‌تواند درباره آمادگی ایران برای رسیدن به توافقی در موضوع هسته‌ای‌ در میان کشورهای غربی تردید ایجاد کند.
بفرمایید کلاس رقص!
به گزارش شهدای ایران؛ این روزها شاهد هستیم در کنار دیگر معضلات فرهنگی که دامن جامعه را گرفته در شمال شهر تهران خبر از کلاسهای آموزش رقص توسط خانم، بدون محدودیت جنسیتی برگزار می شود.و یا دوره‌های آموزشی تحت عنوان«آموزش رقص باله» ویژه کودکان و نوجوانان در سرای محله های تهران برگزار می‌شود.

حکم دولتی برای پسرخاله
پسر خاله ی رییس جمهور و برادر مشاور ارشد رییس جمهور به دو مسوولیت ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مدیرعاملی بیمه ی دانا منصوب شدند!به گزارش انصاف نیوز، علی اصغر پیوند، پسر خاله ی حسن روحانی رییس جمهور با حکم دکتر سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت به ریاست دانشگاه علوم پزشکی، دومین دانشگاه بزرگ علوم پزشکی کشور منصوب شده است. وی تا پیش از این استاد این دانشگاه بود.همچنین «بیژن صادق»، برادر «محمد رضا صادق» مشاور ارشد رییس جمهور به مدیرعاملی بیمه ی دانا منصوب شده است؛ در حالی که سابقه ی وی در زمینه ی بیمه شاید با مسوولیت جدید هم سطح نباشد. بیژن صادق برای مدتی مدیر بیمه ی مسوولیتِ بیمه ی کوثر بوده است.

مرگ تدریجی مردمان یک استان در غرب ایران!
به گزارش «تابناک»، وجود نیترات بالا در آب شرب مردمان چهارمحال و بختیاری صدای مردم نستوه و وفادار آن دیار را در آورده است، مردمی که برای آب و شرب شان هم باید بسوزند و بسازند و درم بر نیارند. چون آنان مانند برخی از شهروندان استان های همجوار اهل شلوغ کاری هیاهوی خیابانی برای استیفای حقوق خود نیستند. این در حالی است که نماینده این استان از مرگ تدریجی همشهریان خود سخن می گوید و معتقد است که به دلیل وجود نیترات بالا در آب آشامیدنی شهروندان این استان شاهد مرگ تدریجی اهالی این استان هستیم
عکس یادگاری با مردگان !

در قرن نوزدهم، و در حالی که از اختراع دوربین خیلی نگذشته بود، گرفتن عکس یادگاری با مردگان فامیل در مراسم تشییع جنازه، در اروپا معمول بود و کمتر از آن در ایالات متحده رسم بود و خانواده های متمول آن را انجام می دادند.به گزارش روزگارنو،در این موارد، گونه های مردگان را کمی سرخ می کردند و آنها به شکلی قرار می دادند که گویی به خواب رفته اند، حتی گاهی چشم مردگان را باز می گذاشتند!... آری، آدمی-زاد است و رنج دلبستگی؛ بویژه در روزهای اول که انسان نمی تواند مرگ عزیزش را باور کند و همچنان او را زنده می پندارد و طبیعی است که مثل زنده ها با او رفتار کند... آری، این است زندگی!
مجری خاص سیما، همراه ظریف در ژنو
عابدینی، مجری خاص گفتگوی ویژه شبکه دو، همراه ظریف در ژنو و احتمالا راوی مذاکرات در رسانه ملی است.
به گزارش آینده، عادبدینی در صفحه فیس بوک خود نوشت: برای انجام تشریفات مربوط به گرفتن روادید روز پنجشنبه به سفارت سوییس در تهران رفتم تا زمینه سفرم برای پوشش خبری مذاکرات ایران با 1+5 فراهم شود. مذاکرات هسته ای قرار است روز سه شنبه و چهارشنبه در ژنو برگزار شود.

حمایت انجمن کلیمیان از مواضع روحانی
رئیس انجمن کلیمیان تهران در نامه‌ای به دکتر حسن روحانی، حمایت ایرانیان یهودی از مواضع رئیس جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل را اعلام کرد.همایون سامه‌یح در این نامه نوشت: سخنرانی‌های اخیر رئیس‌جمهور در سازمان ملل مایه افتخار جامعه یهودی ایران است؛ چرا که دکتر روحانی بر اساس منطق، حقوق ملت را بیان کرد.

نشست همسران رؤسای جمهور ایران برگزار می‌شود
دبیرکل جامعه زینب(س) از حضور همسر حسن روحانی در نشست همسران رؤسای جمهور پس از انقلاب اسلامی خبر داد. اعظم حاجی عباسی درخصوص زمان برگزاری نشست همسران رؤسای جمهور فعلی و پیشین ایران، گفت: این نشست به همت جامعه زینب برگزار خواهد شد. درصددیم در زمان مناسب این جلسه هم‌اندیشی را با حضور همسران رؤسای جمهور تشکیل دهیم و درخصوص مهم‌ترین مسائل زنان بحث و گفت‌وگو کنیم. وی درباره این که این دیدار چه زمانی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: زمان دقیقی را نمی‌توان اعلام کرد. بنا داریم در یک مناسبت خانم‌ها را دور هم جمع کنیم و هروقت زمان آن قطعی شد، اعلام خواهیم کرد.


بهزاد نبوی به مرخصی آمد
دست آخر این که بهزاد نبوی از اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب که با حکم قطعی دادگاه به 5 سال حبس محکوم شده است، روز شنبه به مرخصی آمد. به گزارش انصاف ‌نیوز، نبوی 71 ساله از ناحیه ستون فقرات رنج می‌برد و در این سال‌ها چند بار به مرخصی درمانی آمده است.

مرتضوی بازداشت نشده است
به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد اصلانی ضمن رد خبر بازداشت سعید مرتضوی در مورد آخرین وضعیت پرونده وی، اظهارداشت: مرتضوی هفته گذشته درخصوص موضوع شکایت فاضل لاریجانی از سوی دادسرا احضار شد. اصلانی خاطرنشان کرد: هنوز در مورد مرتضوی تفهیم اتهام صورت نگرفته و ادامه پیگیری پرونده وی به زمان دیگری موکول شد.

لاریجانی حزب تاسیس می‌کند؟
به گزارش جهان، ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم و عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در فراکسیون رهروان ولایت صحبت‌هایی مبنی بر اینکه آقای لاریجانی می‌خواهد حزب تاسیس کند، مطرح شده است.

پاسخ شریعتمداری به شریعتمداری
محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با سایت تدبیر و امید، به سوالی که به عنوان یک شوخی و سوال پایانی پیرامون تفاوت نام محمد شریعتمداری با حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان پرسیده شد اینگونه پاسخ داد: تفاوت در نام کوچکشان است یکی حسین یکی محمد ولی به لحاظ ماهوی تفاوت است، ایشان خوب است و من خیلی بدم.

پرونده مهدی هاشمی در دادسرا
سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی وکیل خانواده هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در هفته اخیر چندین بار همراه با موکلم برای ارائه توضیحات به دادسرا مراجعه کردیم و آقای مهدی هاشمی به سوالات بازپرس پرونده پاسخ داد. وی با بیان اینکه بازپرس پرونده هنوز تصمیمی در مورد این پرونده اتخاذ نکرده است، افزود: بازپرس همچنان در حال انجام تحقیقات و رفع نواقص پرونده است.

خزانه خالی، کف‌زدن ندارد

مراسم نمادین آغاز به کار دانشگاه‌ها که دیروز با حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران برگزار شد، حاشیه‌های زیادی داشت. از جمله این ‌که دانشجویان بین سخنرانی روحانی و در حمایت از وی، دست می‌زدند، وقتی روحانی گفت که دولت قبلی یک خزانه خالی را به دولت یازدهم تحویل داده است دانشجویان دوباره کف زدند، اما روحانی با خنده گفت این که دیگر دست زدن ندارد. همچنین در این مراسم یکی از نمایندگان دانشجویان که دانشجوی دکترای مکانیک دانشگاه تهران بود، خطاب به روحانی گفت: آقای روحانی ما دانشجو هستیم سیاستمدار نیستیم، امید ما به کلید و تدبیر دولت شماست.

بستری شدن ابطحی در بیمارستان به دلیل عارضه مغزی

خبرگزاری ایسنا دیروز در گزارشی از بستری شدن محمدعلی ابطحی در بیمارستان به دلیل عارضه‌مغزی خبر داد.ابطحی معاون پارلمانی دولت هشتم بود که در حوادث بعد از انتخابات 88 دستگیر شد و مدتی را در بازداشت بود.براساس این گزارش یکی از نزدیکان ابطحی گفته که درمان وی تاکنون رضایت‌بخش بوده است.

حراج 38 شرکت آریا با نظارت دادستانی

پس‌لرزه‌های فساد بزرگ اقتصادی که در تابستان سال 90 در نظام بانکی ایران زلزله به پا کرد و احکام اعدام و حبس تعدادی از متهمان این پرونده از سوی قوه قضاییه صادر شد، همچنان ادامه دارد.به گزارش مهر، در تازه‌ترین اقدام، 38 شرکت زیرمجموعه گروه توسعه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا با نظارت دادستانی کل کشور به حراج گذاشته شده و آگهی فروش آنها در برخی روزنامه‌های کشور منتشر شده است. براساس این گزارش این شرکت‌ها از گروه ملی فولاد تا شرکت ورزشی داماش را دربرمی‌گیرد.

مقایسه گفتمان دولت اعتدال با «هلو انجیری»!

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری دوران اصلاحات،‌ طی یادداشتی در ماهنامه مهرنامه، دولت یازدهم را جیره‌خوار گفتمانی دو طیف راست سنتی و اصلاح‌طلب و نوعی «هلو انجیری» خوانده است. محمدرضا تاجیک در این یادداشت با متهم کردن دولت روحانی به نداشتن پایگاه مردمی می‌نویسد: «حواریون این جریان را عمدتا باید در تکنوکرات‌ها، بروکرات‌ها و قشری از بازاری‌ها، تجار و زمینداران جستجو کرد. نبود پایگاه اجتماعی گسترده مردمی، این جریان را به نوعی جیره‌خوار دو جریان اصلی جامعه یعنی راست سنتی و اصلاح‌طلبی ‌کرده است و از این‌رو، این جریان جغرافیای فعالیت خود را در جایی در میانه آن دو قرار داده و در هنگامه تسابق و رقابت سیاسی تلاش می‌کند در قاب و قالب «هلو انجیری» ظاهر شود تا هلویی‌ها و انجیری‌های جامعه را به طرف خود جذب کند.»
خسارت بیش از سه میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی به فلسطین
رژیم اشغالگر صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی سالانه سه میلیارد و چهارصد میلیون دلار خسارت به حکومت فلسطین وارد می‌کند. بانک جهانی در گزارشی با اشاره به این مطلب خاطرنشان کرد اگر فلسطینی‌ها به بیش از نیمی از کرانه باختری دسترسی داشتند، تولید ناخالص داخلی آنها بیش از یک‌سوم افزایش می‌یافت. بر اساس این گزارش، محدودیت در دسترسی برای فلسطینیان و ممنوعیت رفت‌وآمد برای آنها در منطقه‌ای موسوم به منطقه «سی» است. در حدود 180 هزار نفر در منطقه سی زندگی می‌کنند. به نوشته گاردین سرزمین‌های فلسطینی به سه منطقه تقسیم می‌شوند. منطقه «‌ای» که کاملاً تحت تسلط فلسطینی‌ها است. منطقه «بی» تحت کنترل مشترک اسرائیل و گروه‌های فلسطینی است و منطقه «سی» که کاملاً تحت تسلط رژیم صهیونیستی است. بر اساس این گزارش، کنترل رژیم بر کرانه باختری، توانایی اقتصادی فلسطین را تضعیف می‌کند.

پیش‌بینی محمد شریعتمداری ازترکیب مجلس دهم

محمد شریعتمداری، وزیر بازرگانی دولت اصلاحات که هفته گذشته با حکم رئیس‌جمهور به سمت معاونت اجرایی دولت منصوب شد، در گفت‌وگویی با سایت تدبیر و امید به اظهارنظر درباره انتخابات پیش‌روی مجلس پرداخته و گفته است: با توجه به فرصت باقیمانده تا انتخابات مجلس و آثار مثبت عملکرد دولت تدبیر و امید در این مدت، مجلس بعدی حتما مجلس اعتدال خواهد بود؛ مجلسی که فکر و اندیشه و خردورزی و استفاده از خردجمعی و کار همراه با مشورت و اتقان خواهد داشت. وی گفته، مجلس بعدی معجونی از چپ و راست معتدل در کشور است و فکر می‌کنم عقلای چپ و راست تشکیل‌دهندگان مجلس اعتدال در دوره آینده خواهند بود.

 عضو ‌شورای‌شهر بازیگر سینما شد
کافه سینما نوشت: حضور ورزشکاران مشهور در پروژه‌های سینمایی، سابقه زیادی در سینمای ایران داشته است، و بنا بر اخبار رسیده تازه‌ترین نمونه‌اش، حضور‌هادی ساعی، تکواندو کار و مدال آور تیم ملی ایران در مسابقات المپیک است. او در فیلمی به کارگردانی حسین قاسمی جامی، نقش مقابل امین حیایی را ایفا خواهد کرد.

آزادی ۶ زندانی از اوین
شنیده شد که ۶ نفر از زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین که ماه‌های آخر حبس خود را طی می‌کردند شامگاه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ از زندان آزاد شدند. انتخاب نوشت: آزادشدگان عبارتند از: ۱- مصطفی بادکوبه‌ای۲- فرزاد روحی۳- بهادر علیزاده۴- محمدولی غلام‌نژاد ۵- محمد اسحاق‌آبادی۶- علی نعمتی. از دوران محکومیت محمد ولی غلام‌نژاد ۳۰ روز باقیمانده بود. مصطفی بادکوبه‌‌ای، علی نعمتی و محمد اسحاق‌آبادی هر کدام حدود پنج ماه از حبس‌شان باقیمانده بود.
80
درصد دریاچه ارومیه خشک شد
خانه ملت: عابد فتاحی نماینده مجلس، با بیان اینکه حدود 80 درصد از دریاچه ارومیه به‌علت بی‌توجهی مسؤولان خشک شده است، گفت:‌ در صورتی که برای نجات این دریاچه اقدامی انجام نشود، کشور با بحران طوفان نمک روبه‌رو می‌شود.

کنایه روحانی به رئیس دانشگاه تهران
شنیده شد که حسن روحانی در میان فضای تدارک دیده شده توسط فرهاد رهبر وارد دانشگاه شد و در آنجا به سخنرانی پرداخت. روزنو نوشت: در حالیکه فرهاد رهبر با اکراه اجازه قرائت دو بیانیه انجمن اسلامی و بسیج دانشجویی را در مراسم داد اما با جلوگیری از حضور دانشجویان در اطراف تالار محل سخنرانی حسن روحانی، از بروز تجمعات احتمالی مطالبه کننده تغییر رئیس دانشگاه تهران جلوگیری به عمل آورد. به گفته شاهدان عینی حسن روحانی نیز گلایه خود را از این فضا خطاب به فرهاد رهبر چنین ابراز کرد «همه مسئولان بدانید اگر جو را امنیتی کردید، نفاق را توسعه داده‌اید

عیادت ناطق نوری از عسگراولادی
شنیده شد که حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری و استاندار تهران از حبیب‌الله عسگراولادی عیادت کردند. ظهر دیروز علی‌اکبر ناطق نوری و سیدحسین هاشمی استاندار تهران با حضور در بیمارستان، از حبیب‌الله عسگراولادی عیادت کردند. دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری از مدتی قبل در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری است و پیشتر نیز بسیاری از مقامات و شخصیت‌های کشور از وی عیادت کرده‌اند.

پرستویی: رغبت نکردم جشنواره بروم
شنیده شد که پرویز پرستویی گفت من خوشبختانه آدمی هستم که درجامعه خودمان به تک‌تک چهره‌ها نگاه می‌کنم. جزو افرادی هم نیستم که عینک دودی بزنم تا کسی من را نشناسد یا من کسی را نبینم. سلام نو نوشت: وی افزود می‌بینم مردم روحیه خوبی پیدا کرده‌اند و حالشان خوب شده است. هیچ اتفاقی هم نیفتاده است. اگرچه هنوز گرانی وجود دارد هنوز با تورم دست‌وپنجه نرم می‌کنند و هنوز مشکلات خود را دارند. ولی بوی خوبی دارد می‌رسد؛ نوید خوبی دارد می‌آید. سفیران ما دارند مذاکراتی می‌کنند که آدم احساس می‌کند به نفع مملکت است. الان امید خوبی در جامعه به‌وجودآمده است. درچهار سال قبل ما را ناامید کردند. من چهار سال رغبت نکردم که پایم را در جشنواره بگذارم. چون دیدم همه‌اش ریاودروغ است.
کشف 204 قبضه سلاح در آبادان
الف: احمد شیرعلی‌زاده دادستان عمومی و انقلاب آبادان گفت: در چند مرحله عملیات 204 قبضه سلاح غیرمجاز در این شهرستان کشف و ضبط شد.

واکنش ناجا به خبر 30/20
جهان: رئیس مرکز اطلاع رسانی ناجا درخصوص پخش یک برنامه مبنی بر اهدای عروسکهای باربی به کودکان شیرخوارگاه آمنه در بخش خبری 30/20، گفت: معاونت اجتماعی ناجا هیچگونه هدیه‌ای برای توزیع در بین کودکان تحت پوشش شیرخوارگاه آمنه خریداری نکرده و این هدایا از قبل توسط خیرین تهیه و در اختیار شیرخوارگاه بوده است.

دیدار عبدا... نوری با برخی از زندانیان آزاد شده
شنیده شد که عبدا... نوری با حضور در منزل محسن امین‌زاده، فیض‌ا... عرب‌سرخی، میرطاهرموسوی و عیسی سحرخیز با آنها دیدار و گفت‌وگو کرد. امین‌زاده، عرب‌سرخی، میرطاهرموسوی و سحرخیز همراه با جمع زیادی از فعالان سیاسی و دانشگاهی اصلاح‌طلب پس از اننخابات سال 88 بازداشت شده بودند. در این دیدارها عبدا... نوری با ابراز خشنودی از آزادی‌های اخیر، نسبت به فضای امید و نشاطی که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 در جامعه ایجاد شده است، به فعالان سیاسی و دانشگاهی توصیه کرد که «به دور از افراط و تفریط» و با همدلی برای موفقیت دولت دکتر روحانی، در تحقق برنامه‌ها و شعارهای بیان شده در دوران انتخابات که مورد استقبال مردم قرار گرفت، تلاش کنند. عبدا... نوری همچنین از مسئولان خواست تا با احترام به رأی و اعتماد مردم و حضور گرم آنها درانتخابات، با گسترش فضای امید، نشاط و همدلی در میان جامعه، موجب افزایش اعتماد میان دولت و مردم شوند.

 

اخبار کوتاه:

 * گفته می‌شود همزمان با حضور هاشمی رفسنجانی در مسجد جامع کرمانشاه، بخشی از حاضران با سردادن چندباره شعار «مرگ بر آمریکا» به مواضع اخیر وی در این مورد، اعتراض کردند. نزدیکان و حامیان هاشمی هم با سوت‌وکف و با شعار «سلام بر خاتمی، درود بر هاشمی» سعی کردند از شعاردادن معترضان جلوگیری کنند. این حرکت چند بار تکرار شد و رئیس مجمع تشخیص چندین بار از حاضران تقاضا کرد که آرامش جلسه را حفظ کنند؛ اما درخواست وی چندان اجابت نشد و سخنرانی هاشمی زودتر از آنچه تصور می‌شد، خاتمه یافت.

* در حالی که از مجموع 5679 نشریه‌ دارای مجوز در سراسر کشور، تعداد 2635 نشریه اکنون در حال انتشار هستند، موج هجوم درخواست مجوز نشریه از سوی اصلاح‌طلبان در دولت جدید قابل‌تأمل است و این درحالی است که اصول‌گرایان از گذشته هم کمترین نشریه‌ها را داشته‌اند!

* به‌تازگی «حمید قبادی» به‌ ریاست سازمان هلال احمر کشور منصوب شد. سوابق وی نشان می‌‌دهد که وی از فعالان و حامیان فتنه ۸۸ بوده است.

* «موسی ابومرزوق» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، در گفت‌وگو با شبکه المیادین اعلام کرد که خالد مشعل پرچم مخالفان سوریه را بالا برد و حماس هیچ‌گونه تماس و ارتباطات رسمی با مخالفان سوری ندارد. وی همچنین از تمایل حماس برای از سرگیری روابط حماس و دولت سوریه خبر داد.

* سخنگوی قوه قضائیه درباره شایعات گسترده که برخی جریانات خاص با اهداف مشخصی در جامعه منتشر می‌کنند، گفته است: در جریان سال 88 ظلم بزرگی به مردم و کشور وارد شد. افرادی در این ظلم نقش داشتند که برخی به خارج از کشور رفتند و اگر بیایند، حتماً تحت تعقیب قرار می‌گیرند و اگر کسانی که اینجا هستند، توبه و جبران خسارت نکنند، طبعاً هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد.      

* مجله آمریکایی «نشنال اینترست» با توجه به دور جدید مذاکرات هسته‌ای بین کشورمان و غرب، در گزارشی به قلم کارشناس خود «مارک جانسون» نوشت: توقع‌ غنی‌سازی صفر و تعطیلی آن در ایران،‌ تصوری غیرواقع‌بینانه است. متأسفانه این نظریه که ایران باید غنی‌سازی را کنار بگذارد، همچنان مدنظر مقامات واشنگتن و رژیم صهیونیستی قرار دارد. «کریس کونز» سناتور دموکرات آمریکایی، در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا با تأکید بر اهمیت باز کردن چشم و واقع‌گرا بودن درباره اهداف مذاکره گفت: مطرح کردن تقاضای «غنی‌سازی صفر» خود مصداقی بر باز نبودن چشم واقع‌گراست!

* پایگاه اینترنتی «دویچه وله» از فاجعه‌ای به نام «بر‌ده‌داری مدرن» در کشورهای اروپایی خبر داده و نوشته است: در کشورهای اتحادیه اروپا حدود هشتصد هزار «برده مدرن» زندگی می‌کنند و بیش از یک‌چهارم این افراد، مورد سوءاستفاده‌های جنسی قرار می‌گیرند. این پایگاه در ادامه می‌نویسد: قاچاق انسان، فروش ارگان‌های بدن انسان، فروش حیوانات وحشی، خرید آرای مردم در انتخابات، پولشویی، رشوه و دیگر فسادهای اجتماعی و اداری از جمله مواردی هستند که در گزارش کمیسیون اتحادیه اروپا به آن‌ها اشاره شده است.

*رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی غربی می‌گویند در هیئت نمایندگی ایالات متحده آمریکا برای مذاکرات هسته‌ای با ایران، «آدام زوبین» از کارشناسان بلندپایه دولت آمریکا در امور تحریم‌ها نیز حضور دارد. وی مدیرکل کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا و یکی از کارشناسان خبره‌ دولت آمریکا در امور تحریم‌هاست. آدام زوبین از سال ۲۰۰۶ مدیریت این نهاد را برعهده دارد. او مسئول مدیریت و اجرای برنامه‌ تحریم‌های اقتصادی دولت آمریکا در جهت پیشبرد سیاست خارجی و امنیت ملی ایالات متحده است.

 * اصلاح‌طلبان شورای شهر پس از اینکه در انتخاب شهردار ناکام ماندند، در این روزها سعی می‌کنند هر طور شده از طریق واسطه، لابی یا فشار برای نفوذ نیروهای خود در شهرداری‌های مناطق، معاونت‌های شهرداری و تکمیل کادر انسانی در نیروهای میانی گام بردارند. بر اساس اخبار رسیده، اصلاح‌طلبان فهرستی نود نفره از نیروهای خود را به شهردار تهران ارائه داده‌اند. گفتنی است پیش از این، قالیباف به‌صراحت اعلام کرده بود که از محسن هاشمی و اصلاح‌طلبان در دوره جدید شهرداری استفاده نخواهم کرد.

* یکی از پایگاه‌های اینترنتی فتنه که به‌دروغ خود را حامی آقای روحانی می‌داند،  مسابقه «طرح جشن تا جشن؛ از تولد خاتمی تا تولد روحانی»! راه‌اندازی کرده است و می‌نویسد: شما در این مسابقه و فرصت سی‌روزه میان تولد خاتمی و روحانی وقت دارید تا با ارسال عکس‌های دیده‌نشده از روحانی و دل‌نوشته‌های عاطفی برای سیدمحمدخاتمی(!) سفر مجانی کیش و سکه‌های طلا جایزه بگیرید!

* براساس اخبار رسیده، نیروهای نزدیک به دولت برای انتخابات آینده مجلس از هم‌اکنون فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و در تلاش هستند تا ناطق‌نوری را به عنوان سرلیست انتخاباتی خود برای ریاست قوه مقننه راضی به شرکت در انتخابات کنند.

 * دو نفر از مسئولان دولت آمریکا به‌تازگی فاش کردند که عملیات ترور دانشمندان هسته‌ای ایران به دست گروه‌های مخالف ایران چون منافقین و با کمک‌های مالی تسلیحاتی و آموزشی سازمان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی [موساد] صورت گرفته است. بر اساس گزارش روزنامه «ایندیپندنت» گروهک تروریستی منافقین کمک‌های مالی و تسلیحاتی خود را از عوامل موساد دریافت می‌کند و ترور دانشمندان هسته‌ای ایران به وسیله همین کمک‌ها صورت گرفته است.

* به دنبال اعتراف رهبر مخالفین و رئیس حزب کار کشور شیلی درخصوص مصرف ماری جوانا در برهه‌ای از دوران زندگی خود، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به سراغ اعضای کنیست (مجلس) این رژیم رفتند تا درباره احتمال مصرف مواد مخدر توسط نمایندگان مجلس اسرائیل، با آنان گفت و گو کنند، به گزارش پایگاه اینترنتی "العنکبوت" این گفت‌وگو نشان داد 12 نفر از مجموع 120 عضو کنیست رژیم صهیونیستی اقدام به مصرف مواد مخدر کرده‌اند. بدین ترتیب 10 درصد قوه مقننه این رژیم در دورانی اعتیاد را تجربه کرده و اقدام به کارهای خلاف قانون می‌کردند.

 

https://shoma-weekly.ir/zQNY84