گفته می‌شود که...

منافقین قصد دارند که تا قبل از انتخابات ایران در عراق بمانند

نیروهای اطلاعاتی، امنیتی در تحقیقات خود متوجه شده اند که همه کشورهای عربی علیه عراق بسیج شده اند دلیل این امر واضح است هم اکنون تنها کشور عربی که روابط خود را با جمهوری سوریه قطع نکرده، عراق است. از جهت دیگر ترکیه به طور علنی از تروریست ها درعراق حمایت می کند هم اکنون طارق الهاشمی در ترکیه مدعی رهبری تروریست ها است. نکته جالب این جاست که گروه تروریستی النصره که در سوریه فعالیت می کند عراق را تهدید کرده است. همه عراق را تهدید کرده اند.
حزب الفضیله عراق، حزبی است سیاسی که علاقه مند به افکار سیاسی اسلامی است. این حزب در زمان شهید صدر توسط شاگردان شهید تأسیس شد و متأثر از افکار انقلابی شهید صدر شروع به کار نمود در زمان صدام اکثر اعضای این حزب به شهادت رسیدند و عده ای دیگر در زندان های رژیم بعث روزها سپری کردند. بعد از سقوط رژیم بعث در عراق این حزب فعالیت سیاسی خود را آغاز کرد و هم اکنون  دارای چندین نماینده در پارلمان عراق است.
با هدف بررسی اوضاع فعلی عراق و برخی از پرونده های امنیتی گذشته این کشور، خبرنگار نشریه «شما» گفتگویی اختصاصی با دکتر «عمار طعمه» مسئول حزب الفضیله و یکی از اعضای ارشد فراکسیون امنیتی عراق انجام داد. مشروح این مصاحبه به شرح ذیل می باشد:
 
آقای عمار طعمه دلایل ضعف امنیت اخیر خصوصاً در روزهای گذشته چیست؟
 باسلام و احترام؛ به نظر من ضعف کنونی امنیتی درعراق، بی برنامگی نیروهای امنیتی است. اگر برنامه امنیتی در عراق کوتاه برد باشد هیچ نتیجه ای ندارد اما اگر همین برنامه با هدف صحیح تنظیم شود بدون شک شاهد امنیت بهتری خواهیم بود.
ضعف امنیت از بحران کنونی در عراق تأثیر می پذیرد همانطور که اطلاع دارید چندی پیش نوری المالکی نخست وزیر عراق اقدام به تغییر مسئولین امنیتی کرده است که امیدواریم این تغییر ثمرات مثبتی داشته باشد.

به نظر شما دلیل این بحران به راه افتاده چیست؟
بحرانی که هم اکنون شاهد آن هستیم اهدافی را به دنبال دارد یکی از این اهداف ایجاد تفرقه (شیعه ـ سنی) و ایجاد ناامنی گسترده در کشور است. مشخص است که فتنه کنونی که اکنون توسط چند تروریست اداره می شود تابع کیست. غرب، امریکا، کشورهای عربی و اسرائیل برنامه ویژه ای را در عراق به دنبال می کنند. اولین هدف این فتنه تجزیه کردن عراق است و اولین عامل جهت سرکوب این فتنه خود مسئولین هستند.

مسئولین چه راه هایی را برای خشکاندن فتنه مذهبی که باعث ایجاد درگیری و خونریزی های فروان می شود، اندیشیده اند؟
- در ابتدا، من و همه همکارانم در حزب الفضیله دولت را مقصر این امور می دانیم زیرا که دولت مجال فروانی را به تروریست ها داد و بسیاری از موارد خواسته شده را نفی نکرد به فرض مثال وزارت دادگستری بسیاری از تروریستها را بخشید و آنها را آزاد کرد. هم اکنون در درجه اول دولت باید برای سرکوب فتنه اقدام کند تروریست ها  همه مردم بغداد را به قتل تهدید کردند هم اکنون هم شاهد عملیات وقیحانه تروریست ها در بغداد هستیم.
 
 احزاب و جریان های سیاسی چه نقشی در سرکوب فتنه دارند؟
عملکرد جریان های سیاسی در سرکوب این فتنه به دو صورت مثبت و منفی صورت می گیرد بعضی از جریان های سیاسی که توسط برخی از مسئولین اداره می شود به صورت مستقیم با تروریست ها رابطه دارند، بعضی از جریان های دیگر مأموریت دارند که میان جریان های سیاسی اختلاف بیندازند در مقابل بعضی از جریان های دیگر مقابل تروریست ها ایستاده اند و متأسفانه مورد هدف هستند. حزب الفضیله چندین بار از همه احزاب و مسئولین درخواست کرد که با یکدیگر وحدت کلمه داشته باشند و از تفرقه بپرهیزند.
 
جناب طعمه با توجه به اینکه شما عضو فراکسیون امنیتی هستید؛ تروریست ها با چه کسانی در ارتباط هستند؟
نیروهای اطلاعاتی، امنیتی در تحقیقات خود متوجه شده اند که همه کشورهای عربی علیه عراق بسیج شده اند دلیل این امر واضح است هم اکنون تنها کشور عربی که روابط خود را با جمهوری سوریه قطع نکرده، عراق است. از جهت دیگر ترکیه به طور علنی از تروریست ها درعراق حمایت می کند هم اکنون طارق الهاشمی در ترکیه مدعی رهبری تروریست ها است. نکته جالب این جاست که گروه تروریستی النصره که در سوریه فعالیت می کند عراق را تهدید کرده است. همه عراق را تهدید کرده اند.

نقش گروهک تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) در این فتنه چیست؟
این گروهک تروریستی از بدو ورود خود به عراق دست در دست صدام گذاشت و اقدامات تروریستی خود را در عراق آغاز کرد. بخش عمده ای از سرکوب قیام 15 شعبان مردم عراق توسط این گروهک قرار گرفت هم اکنون این گروهک تروریستی منتظر آن است که خودش به صورت مستقیم با تروریست ها هم پیمان شده و دست به عملیات تروریستی بزند هم اکنون شاهد آن هستیم که شبکه ها و سایت های بعثی با حمایت مالی این گروه جهت ایجاد تفرقه فعالیت می کند.

شنیده شده است که کشور آلبانی اقامت این گروهک تروریستی را قبول کرده است؛ اخبار متناقضی شنیده می شود باتوجه که شما یک مسئول امنیتی هستید؛ آیا اخبار جدیدی از این گروهک دارید؟
آلبانی مدعی شد که اقامت این گروهک را به عهده گرفته است، عده ای از افراد این گروه نمی خواهند به آلبانی بروند، با توجه به اخبار رسیده منافقین قصد دارند که تا قبل از انتخابات ایران در عراق بمانند.
بعضی دیگر قصد دارند به طور کلی درعراق بمانند ناگفته نماند که بسیاری از افراد این گروه قصد فرار به ایران را داشتند ولی توسط هم گروهیانشان کشته شدند.
تمامی گروه های مستقل خواستار آن هستند که این گروهک هرچه سریعتر از عراق اخراج شود؛ ولی در مقابل گروه هایی که موافق فعالیت های تروریستی در عراق هستند از این گروهک حمایت می کنند.

https://shoma-weekly.ir/5yXX7k