گفته می‌شود که...

مناظره آقاتهرانی و عسگر اولادی در تلویزیون / ماجرای عمل زیبایی بینی یک نماینده / ضرب و شتم دانشجوی ناهی از منکر/ ترویج گروه های موسیقی شیطان پرستی / ترویج و تبلیغ ادیان خاص در تهران! / نفوذی های ایران در تلویزیونهای معاند / خیانت به همسر مانعی ندارد! و....

امام صادق(ع) و نوروز

امام صادق (ع) به معلی بن خنیس که در روز نوروز خدمت ایشان رسید- آیا می‌دانی امروز چه روزی است؟
معلی گوید: عرض کردم: فدایت شوم، این نوروزی است که ایرانیان آن را گرامی می‌دارند و در آن به یکدیگر هدیه می‌دهند.
امام صادق (ع) فرمود: سوگند به آن خانه‌ی کهن که در مکه است، این روز یک ریشه‌ی کهن دارد که من برایت توضیح می‌دهم تا آن را بدانی...ای معلّی! روز نوروز، همان روزی است که خداوند در آن از بندگان پیمان گرفت تا او را بپرستند و چیزی را شریک او قرار ندهند و به فرستادگان و حجت‌های او و به امامان علیهم السلام ایمان بیاورند. نوروز نخستین روزی است که خورشید در آن طلوع کرد... هیچ نوروزی نیست مگر این که ما در آن روز منتظر فرج هستیم؛ زیرا نوروز از روزهای ما و شیعیان ماست. ایرانیان آن را حفظ کردند و شما آن را از دست نهادید... نوروز نخستین روز از سال ایرانیان است. آنان در حالی که تعداشان سی هزار نفر بود زنده ماندند و زندگی کردند و ریختن آب در نوروز سنت شد...

توضیح شرکت پتروشیمی

روابط عمومی شرکت پتروشیمی درباره متهم اختلاس 440 میلیاردتومانی پتروشیمی ایلام توضیحاتی ارائه کرد.
این روابط عمومی در واکنش به خبر ویژه روز گذشته که به نقل از مدیرکل بازرسی استان ایلام درج شد، توضیح داد: « [در] موضوع اختلاس انجام شده در پتروشیمی ایلام که قبل از خصوصی شدن آن شرکت بوده فرد مذکور به هیچ عنوان در این شرکت تاکنون مشغول به کار نبوده بنابراین موضوع و متن خبر کاملا اشتباه بوده است».

سه روز عزای عمومی به‌مناسبت درگذشت چاوز

شنیده شد که یکی از کشورهای آمریکای جنوبی به‌مناسبت درگذشت هوگو چاوز سه روز عزای عمومی اعلام کرده است. فارس نوشت؛ کریستینا فرناندز رئیس‌جمهور آرژانتین، روز سه‌شنبه به وقت محلی به دنبال مرگ «هوگو چاوز» سه روز عزای عمومی در کشور خود اعلام کرد. وی پس از شنیدن خبر مرگ رئیس‌جمهور ونزوئلا، تمامی فعالیت‌های رسمی خود را به حالت تعلیق درآورد و خود را برای سفر به «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا، به همراه برخی از اعضای کابینه‌اش از جمله «هکتور تیمرمنن» وزیر خارجه آرژانتین،  به‌منظور حضور در مراسم تشییع جنازه چاوز آماده کرد.

از ادبیات احمدی نژاد متعجب شدم

فرارو: صادق زیبا کلام تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: از ادبیاتی که آقای احمدی نژاد برای مرحوم چاوز به کار برد شگفت زده شدم. اینکه ایشان جزو ملتزمین حضرت مسیح است و روزی باز می گردد به این معناست که آقای احمدی نژاد چاوز را تا مرتبه قدیسی بالا برده است. وی افزود: این رفتارها نشان می دهد نزد آنها، دیانت ذیل سیاست قرار می گیرد.

سرزمین فاقد کیوسک روزنامه فروشی کجاست؟

بسیاری ژاپن را سرزمین روزنامه ها می نامند، سرزمینی که هر روز در آن بیش از هفتاد میلیون روزنامه برای جمعیت 130 میلیونی اش منتشر می شود اما تقریبا هیچ وقت در خیابان هایش کیوسک روزنامه فروشی نمی بینید.سابقه انتشارروزنامه در ژاپن به سال 1862 بر می گردد، در این سال اولین روزنامه ژاپن تحت نظارت حکومت فئودال ها منتشر شد، با شروع امپراتوری میجی انتشار روزنامه به طور گسترده تر دیده شد. در سال 1975 نیز اولین قانون مطبوعات در ژاپن با رویکردی سهل انگارانه تصویب شد.شمارگان بسیار بالای روزنامه ها در ژاپن و به ویژه فروش اشتراکی 95 و 99 درصدی آنها حاکی از آن است که روزنامه نگاران و روزنامه ها مورد اعتماد مردم هستند. در ژاپن آزادی بیان و مطبوعات وجود دارد و نشریات، روزنامه نگاران و به ویژه نهادهای مدنی از آن حراست می کنند. در ژاپن از هر دو نفر یک نفر روزنامه می خواند . 99درصد از روزنامه های ژاپن هر روز به آدرس خانه های مردم ارسال می شود. مشترکان روزنامه هر روز صبح و یا عصر روزنامه های خود را جلوی در خانه هایشان از دست ماموران توزیع دریافت می کنند، یک درصد باقیمانده روزنامه ها هم در ایستگاه های قطار، مترو و بعضی از سوپر مارکت ها به فروش می رسدبه همین دلیل ژاپن دارای کمترین تعداد کیوسک روزنامه فروشی است!در ژاپن در برابر هرده خبرنگار مرد فقط دو خبرنگار زن وجود دارد که همین تعداد اندک هم کمتر از روزنامه خارج می شوند. اغلب روزنامه نگاران زن در این کشور روزنامه نگاران نشسته هستند.

شگرد آیت‌الله مدرس برای کسب در آمد

حاج محمد باقر کاظمى یکى از بستگان شهید مدرس از قول یکی از دوستان آن شهید می ‏گوید: وقتى ما با سید حسن مدرس در مدرسه جده کوچک درس می ‏خواندیم، چند وقتى حقوق طلبگى ما نرسید و همگى بى‌پول شدیم، یک روز دیدم آقاى مدرس یک پول داد به یک طلبه و گفت: برو نان بگیر، طلبه دیگر رسید، یک پول هم به او داد و گفت: برو نان بگیر. آن وقت‏ها قیمت یک قرص نان یک پول بود. من گفتم: شما و ما حقوقمان یکى است و همه از یک جا پول می ‏گیریم حالا چطور شده که ما پول نداریم و شما دارید؟! مدرس خندید و گفت: مگر مرد هم بى‌پول می ‏شود؟! پرسیدم: آخر از کجا و چطورى؟ گفت: شب بیا حجره ما بمان تا نشانت بدهم. شب رفتم و حجره ایشان ماندم. صبح طلوع فجر بیدارم کرد پا شدیم و نماز خواندیم آنگاه در گنجه ‏اى را باز کرد و یک سطل بیرون کشید و یک کلاه نمدى گذاشت سرش و گفت: برویم. آن موقع در اصفهان مرسوم بود که صبح زود آب حوض‏ها را خالى می ‏کردند و با پا آب می ‏کشیدند و دوباره حوض‏ها را پر می ‏کردند ما راه افتادیم توى کوچه‏ ها و داد زدیم: آب حوض می‌کشیم! آب حوضی! خانه ‏اى صدایمان کردند، من حوض را خالى و پاک کردم و مدرس آب کشید و پر کرد، دو تا حوض خالى و پر کردیم و نفرى سه پول گیرمان آمد. آن وقت مدرس رو به من کرد و گفت: دیدى؟ این هم پول، هم می ‏توانى خودت نان بخرى و هم به دو طلبه دیگر هم کمک کنى!

جلسه ستادهای پورمحمدی!

آریا: مصطفی پورمحمدی با رئیسان ستادهای انتخاباتی خود در سراسر کشور دیدار کرده است. شنیده ها حاکی است در این دیدار که در یکی از حسینیه های مرکزی تهران برگزار شده است مسؤولان ستادهای استانی گزارشی از عملکرد برنامه های تشکیلاتی و ستادهای انتخاباتی استان های خود را به پورمحمدی ارایه داده اند.

جلیلی نمی آید؟

آریا: در محافل سیاسی مطرح است که سعید جلیلی اعلام کرده نامزد نخواهد شد. وی در بیان علت این تصمیمش گفته است: این توان را در خود نمی بینم و رهبری هم فرموده اند کسی که در خودش توان می بیند بیاید.

عشق مهندس آمریکایی به امام حسین (ع)

اخبار رسیده از شهر کربلای معلی حاکی از آن است که یک مهندس آمریکایی مسیحی بنام «دان روستر» که در شرکت نفت عراقی کار می کند، به همراه تعدادی از همکاران خود، به زیارت حرم سید و سالار شهیدان، أبا عبدالله الحسین علیه السلام رفت.

وی در این زیارت گفت: « زیارت این مکان، مرا علاقمند کرد که با دین اسلام و آئین های آن آشنا شوم، بنده اکنون به این فکر افتاده ام که مسلمان شوم

او همچنین گفت: « من در هر دو مکان، با احترام بسیار زیاد کارکنان (خادمان حرم) مواجه شدم. این مسأله خیلی برایم جالب بود. همین امر مرا به اسلام علاقمند کرد. جدای از این مسأله هنگامی که وارد حرم شدم، از درون احساس خاصی به من دست داد. احساسی که واقعا غیر قابل توصیف است. احساسی فراتر از امنیت و راحتی. به ویژه اینکه در گذشته اخبار و اطلاعات بدی درباره اسلام از رسانه های غربی شنیده بودم
«
دان روستر» افزود: « این اولین سفر من به شهر کربلا است. امیدوارم که آخرین سفر نباشد. آرزویم این است که خانواده ام را نیز به این مکان بیاورم. بنده حتما به اطرافیانم در مورد رفتار خوبی که این مسلمانان با من داشتند، صحبت خواهم کرد و حقیقت اسلام را برای آنان بیان می کنم.»/

هواپیمای دو نفره اختراع نشده است

شنیده شد که روابط عمومی سازمان بازرسی کشور جوابیه‌اش برای مطلب روزنامه ایران را رسانه‌ای کرد. فارس نوشت؛ در متن این جوابیه آمده است: نوشته‌اید «رئیس سازمان بازرسی... با هواپیمای اختصاصی دونفره به این سفرها می‌رود». هنوز هیچ «هواپیمای دونفره‌‌ای که بتواند رئیس سازمان بازرسی را، به اتفاق هیات همراه آیت‌ا... آملی لاریجانی، به سفر ببرد، اختراع نشده است. این گروه، با پرواز عمومی شرکت آسمان و در سفری کاری به استان گلستان سفر کرده بود.


آغاز فعالیت انتخاباتی پورمحمدی

شنیده شد که روز گذشته مصطفی پورمحمدی با روسای ستادهای انتخاباتی خود در سراسر کشور دیدار کرده است. آریا نوشت؛ شنیده‌ها حاکی است در این دیدار که در یکی از حسینیه‌های مرکزی تهران برگزار شده است مسئولان ستادهای استانی گزارشی از عملکرد برنامه‌های تشکیلاتی و ستادهای انتخاباتی استان‌های خود را به پورمحمدی ارائه داده‌اند. همچنین در این جلسه مباحثی درخصوص زمان اعلام نامزدی پورمحمدی مطرح شده است.ضمن اینکه گفته می‌شود پورمحمدی جلسه‌ای با اساتید دانشگاه تهران داشته و در آنجا گفته به این نتیجه رسیده‌ام که بیایم.

انقلابی بودن سیاسی بودن نیست

خبرگزاری دانشجو:یوسفعلی میرشکاک شاعر برجسته کشور در کلاس «هنر از منظر شهید آوینی» گفت:بسیاری از ما به سیاست خیلی اهمیت می‌دهیم، در حالی که انقلابی بودن سیاسی بودن نیست؛ سیاست کف روی آب است.

رضایی:نگرانم
فارس:محسن رضایی در مسجد جامع کلانشهر البرز با اشاره به اینکه 20 سال است نگران وضعیت اقتصادی کشور هستم، گفت:اگر در انتخابات ریاست جمهوری رأی بیاورم با راهکارهای اساسی که چند سال است روی آن تحقیقات انجام داده‌ام؛ اقتصاد را سامان‌ می‌دهم.

ساخت فیلم حضرت معصومه(س)

الف:در پی اعلام خبر ساخت فیلمی درباره زندگی حضرت معصومه (س) توسط وزیر ارشاد، این پروژه توسط بنیاد سینمایی فارابی ساخته می‌شود.

32 میلیون نیجریایی توالت ندارند!

سایت "الیوم السابع" طی خبری نوشت: «بانک جهانی گفت "32 میلیون نیجریایی بدون توالت زندگی می کنند و برای قضاء حاجتشان به اجبار به فضای باز می روند

این بانک در گزارشی در مورد اوضاع بهداشتی که در تعداد زیادی از کشورهای آفریقایی انجام شده و شبکه نیجریایی (تشانیلز) روز دوشنبه آن را پخش کرده، افزوده: «علت مرگ 90 درصد از کودکان کمتر از پنج سال در نیجریه آلودگی ناشی از وضعیت بهداشتی ضعیف و نبود سرویس های بهداشتی می باشد

توصیه حداد به جبهه پایداری

مهر:غلامعلی حداد عادل، از اعضای ائتلاف سه گانه در توصیه ای به جبهه پایداری، گفت: امیدواریم جبهه پایداری در انتخابات دقت کند و موجب تفرقه و شکسته شدن رأی اصولگرایان نشود.

نظر مطهری درباره سه نشریه

شنیده شد که یک عضو هیات نظارت بر مطبوعات از توقیف سه نشریه مهرنامه، آسمان و تجربه ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت که احتمالا این توقیف مستقیما از سوی دادستانی صورت گرفته است.ایسنا نوشت؛ علی مطهری درباره توقیف سه نشریه اظهار کرد: دادستانی در مواردی که جرم مشهودی اتفاق افتاده باشد می‌تواند مستقیما نسبت به توقیف نشریات اقدام کند، اگرچه ما از آنها خواسته‌ بودیم حتی‌المقدور از طریق هیات نظارت ورود کنند و احکام از این طریق صادر شود. وی همچنین خواستار ملاطفت بیشتر، عدم سخت‌گیری و همچنین احترام به آزادی بیان در برخورد با مطبوعات و رسانه‌ها شد.

آیت‌ا... وحید درس خود را تعطیل کرد

شنیده شد که آیت‌ا... وحیدخراسانی با اعلام تعطیلی درس خویش در روز شنبه آینده در اعتراض به کشتار شیعیان پاکستان و بحرین و سکوت مجامع جهانی گفت: با کشتار شیعیان در پاکستان و بحرین، آبرویی برای سازمان ملل و طرفداران حقوق بشر در آمریکا و اروپا ‌نمانده است. وی در درس تفسیر خود با اشاره به رخداد کشتار مردان و زنان و کودکان در پاکستان و بحرین از این کار خود به ‌خدمتی ناچیز به عزیزانی که مظلومانه به جرم انتساب به اهل بیت پیامبر به شهادت رسیدند، یاد کردند و درس روز شنبه را تعطیل اعلام نمود.

آیت‌ا... وحیدخراسانی با اشاره به موادی از اعلامیه حقوق بشر تصریح کرد: بنا بر این اعلامیه، همه انسان‌ها در حرمت و حقوق برابرند؛ چه رئیس جمهور آمریکا و چه یک زن روستایی در پاکستان. آیا واقعا حرمت رئیس جمهور آمریکا و ملکه انگلیس با آن کسانی که تحت ستم حکام حلقه به گوش آنان دست و پا می‌زنند و از کمترین حقوق انسانی محرومند، برابر است؟ آیا رواست که همه ثروت یک کشور در اختیار یک خانواده باشد و برخی سال‌ها بدون محاکمه در زندان‌های آن کشور از حقوق انسانی محروم باشند؟


بازداشت یکی از بدهکاران بزرگ بانکی

شنیده شد که فردی که بدهی فراوانی به سیستم بانکی کشور دارد، در روزهای گذشته بازداشت شده ‌است. مشرق نوشت؛ «ح.ب.د» از جمله افرادی است که نه‌تنها دارای پرونده‌های کلان بانکی است، بلکه دارای تخلفات گسترده‌ای در زمین‌خواری، نفت و فرآورده‌های نفتی و قاچاق است. وی تاکنون چندین بار و در سال‌های گذشته بازداشت شده، اما بنا به دلایل مختلف آزاد شده‌است. 

یک مقام آگاه در این خصوص گفت، با توجه به حجم گسترده تخلفات صورت‌گرفته، پرونده این فرد از پیچیدگی‌های فراوانی برخوردار است که در صورت برخورد مناسب، امید است بخش عمده‌ای از منابع مالی که از بیت‌المال تضییع شده‌است، به دستگاه‌های دولتی و عمومی بازگردد.


ناظره آقاتهرانی و عسگر اولادی در تلویزیون

شنیده شد که حجت الاسلام آقا تهرانی و حبیب ا... عسگراولادی نقش و مسئولیت جریان‌های سیاسی کشور را بررسی می‌کنند. محمدحسین رنجبران گفت: نقش و مسئولیت جریان‌های سیاسی در نظام جمهوری اسلامی ایران در برنامه این هفته «دیروز، امروز، فردا» بررسی می‌شود. مجری برنامه افزود: این برنامه در قالب مناظره با دعوت از حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و حبیب‌ا... عسگر اولادی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می‌شود. رنجبران اضافه کرد: برنامه «دیروز، امروز، فردا» با محوریت رعایت اخلاق سیاسی پنجشنبه ساعت 22:30 دقیقه از شبکه سه سیما پخش می‌شود.


مرتضوی حق امضا ندارد

الف:یک منبع آگاه گفت: سعید مرتضوی براساس نامه سازمان بازرسی کل کشور حق امضا به عنوان مدیرعامل تأمین اجتماعی را ندارد.

استعلام گرفتن جرم نیست

جهان:حجت الاسلام سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: بنده از جریانات خودی که در حمله به سپاه با جریانات بیگانه همزبان می‌شوند گلایه مند هستم.وی با اشاره به انتخابات نظام پزشکی گفت: در موضوع انتخابات نظام پزشکی سپاه فقط پاسخ استعلام‌ها را داده است.استعلام جواب دادن جرم نیست. در خصوص انتخابات نظام پزشکی از چهار مرکز استعلام گرفته شد که یکی از آن مراجع، اطلاعات سپاه بود.

خرازی:واحد پول را «پارسی» می‌کنم

مهر:مدیر مسوول روزنامه حزب ا... و نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در نظر دارم واحد پول ایران را از ریال که مفهوم اسپانیایی بوده و تومان که مفهوم ترکی استانبولی است عوض کرده و به «پارسی» تبدیل کنم.

بازداشت مدیرمسوول روزنامه مغرب

عصر ایران:مدیرمسوول و دبیر سیاسی روزنامه مغرب روز گذشته با حکم دادستانی تهران بازداشت شدند.

محکومیت دو ایرانی در آمریکا

شنیده شد که یک شهروند ایرانی و یک خلبان ایرانی−آمریکایی به خاطر نقشی که در طرح ارسال قطعات یدکی هواپیما و هلیکوپتر برای شرکت هواپیمایی ایران داشتند، در دادگاهی در آمریکا به ترتیب به ۲۳ و ۴۶ ماه حبس محکوم شدند. به گزارش انتخاب به نقل از دویچه وله ؛ با توجه به این‌که ارسال قطعات یدکی هواپیما و هلیکوپتر به ایران، از موارد نقض تحریم‌های ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، دادگاهی در آمریکا حمید آصفی، ایرانی ۶۸ ساله، و تونی کریمیان، خلبان ۵۳ ساله ایرانی‌−آمریکایی را محکوم به حبس کرده است.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جوزف مک‌کینلی، قاضی دادگاه درباره این دو نفر گفته که «آنها قصد داشتند تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دور بزنند.» این دو نفر در دسامبر ۲۰۱۲ به نقض تحریم‌ها از طریق صادرات و فروش هواپیما و قطعات یدکی آن متهم شدند. مقامات قضایی آمریکا می‌گویند آنها طرح خود را در سال ۲۰۰۷ تدوین کرده‌اند. پردازش این طرح تا سال ۲۰۱۱ به طول انجامید اما پیش از آن که طرح اجرایی و چیزی به ایران منتقل شود، برنامه آنها کشف و خنثی شد.

ترویج و تبلیغ ادیان خاص در تفرجگاه‌های تهران!


برخی گروه‌ها در سطح تفرجگاه‌های تهران به تبلیغ و جذب جوانان با عنوان برگزاری جشنی خاص اقدام می‌کنند.این گروه ها سعی می کنند با حضور در اماکن تفریحی اقدام به جذب جوانان و دختران دانشجو کرده و با اجرای برنامه های تفریحی خاص! آنها را به سمت خود بکشانند. بنا بر این گزارش، در این میان فعالیت گروه های دینی - ملی پررنگ تر به نظر می رسد؛ این گروه ها با استفاده از جاذبه های کاذب ایرانیگری برای ادیان خود جوانان را جذب می کنند.
در تازه ترین اقدام این گروه ها مشاهده شده است که افرادی به عنوان برگزاری «جشن تیرگان» در تفرجگاه های شمال تهران، اقدام به پخش برگه هایی با موضوع «جشن تیرگان» در میان جوانان کرده و آنها را به اجرای این مراسم دعوت می کنند.

ما از احمدی‌نژاد دعوت نکردیم

خبرگزاری دانشجو:جعفریان، مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه شریف گفت:این تشکل از احمدی‌نژاد برای سخنرانی دعوت نکرده، اما در صورت حضور وی در دانشگاه امیدواریم به سوالات پاسخ دهد.

نفوذی های ایران در تلویزیونهای معاند

به دنبال انتشار اخبار داخلی تلویزیون های معاند در سطح رسانه های کشورمان، مدیران تلویزیون های یاد شده، نسبت به گذشته، دقیق تر همکاران خود را زیرنظر گرفته اند. از جمله تلویزیون هایی که اخبار داخلی آن مرتب به تهران مخابره می شود، شبکه بهایی بی بی سی فارسی است، به گونه ای که محرمانه ترین اخبار نظیر تجاوز مدیران این شبکه به یکی از کارمندان زن، در عین ناباوری دست اندرکاران این رسانه، در سطح رسانه های ایران بازتاب یافت. شبکه من و تو نیز بخصوص در بخش اتاق خبر، بیشترین میزان درز اخبار را به خود اختصاص داده است. در بخش اتاق خبر این شبکه، افرادی مشغول اند که پیشتر در سطح رسانه های داخلی با نام مستعار فعال بودند. در این میان رادیو فردا نیز قابل توجه است. فاش شدن اخبار داخلی این رادیو، زندگی خانوادگی کارکنانش را نیز دربرگرفته است به گونه ای که یک سایت داخلی بطور اختصاصی اخبار محرمانه این رادیو ضدانقلاب را منتشر می کند

در خواست غیر‌منطقی اروپایی ها از ایران

فارس: 27‌عضو اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که نشان از پشت کردن آنها به توافقات در آلماتی دارد، خواستار توقف فعالیتهای غنی‌سازی ایران شدند.

استان خرداد،شایعه است

مصطفی محمد نجار وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به اینکه «گفته می‌شود قرار است ورامین از تهران جدا و به استان «خرداد» تبدیل شود»، گفت: اینها شایعه است.

 
اتفاقات تکان دهنده سال

به گزارش «تابناک»، از مهم‌ترین رخدادهای ‌سال‌جاری که روحیه مردم را جریحه‌دار کرد، زمین‌لرزه آذربایجان بود. ‌از جمله مهم‌ترین رخدادهای دیگر، می‌توان به بحران در بازار ارز و سکه، بحران دریاچه ارومیه، اختلاس سه هزار میلیاردی، دادگاه مرتضوی، سیل مازندران، مذاکرات ۵+۱ و آغاز دور جدید تحریم‌ها اشاره کرد.اما در این میان، می‌توان به رخدادهای مجلس ‌به عنوان جنجالی‌ترین‌ها اشاره کرد.

اصرار برای افزایش حقوق و مزایای خزانه دار کل کشور

خراسان نوشت: در حالی که دولت در شهریورماه امسال با ابلاغ دستوری، امتیاز شغلی خزانه دار کل کشور را 15000 تعیین و حقوق و مزایای وی را همتراز استانداران و سفرای ایران در سایر کشورها محسوب کرد، این مصوبه به دلیل مغایرت با برخی قوانین مورد اعتراض یکی از مراکز نظارتی قرار گرفت و باطل شد اما دولت مجددا طی روزهای اخیر با تصویب مصوبه‌ای جدید به شماره "240612/ت47449هـاین امتیاز شغلی را برای خزانه دار کل کشور مصوب کرد.

دامه ترویج گروه های موسیقی شیطان پرستی؛

شبکه من و تو در یکی از برنامه های خود با معرفی دو گروه موسیقی متال (شیطان پرستی) از دزدی شعر یکی از این گروه ها توسط گروه دیگر خبر داد. اما از آنجا که این مطلب هیچ ارزش خبری برای ایرانیان که مخاطبین این شبکه هستند ندارد، مجری برنامه هدف اصلی از بیان این خبر را فاش کرد و گفت: «این هفته آهنگ اصلی را پخش می کنیم که خیلی شادتر و باحال تر است و حداقل شاد هم می شویم!» گفتنی است، شبکه من وتو در راستای اهدافش و همسو با خواسته های مقامات دولت حامی خود یعنی انگلیس، با انتشار موزیک ویدئوهای مبتذل از جمله موسیقی های شیطان پرستی(Satanism)، سعی در از بین بردن فرهنگ ملی و ترویج فرهنگ غرب دارد. ناگفته نماند که مجری شبکه من وتو سال گذشته (17 مرداد) طی برنامه ای ادعا کرد اولین شبکه ایرانی که به موسیقی متال (موسیقی شیطان پرستی) اهمیت می دهد شبکه من و تو می باشد.

نقد مراجع به مشایی جدی است

 سیدمرتضی نبوی در نشستی در دانشگاه آزاد واحد تهران-جنوب درخصوص اینکه مشایی حق دارد نظراتش را بیان کند و در مقابل، افرادی با بداخلاقی به وی تاختند گفت: به مشایی به خاطر سخنانش نقدهای جدی وارد است که مراجع نیز در این خصوص نقد دارند که دیگر نمی‌شود گفت که مراجع نیز با بداخلاقی از مشایی انتقاد کردند.

واکنش سعیدی به انتقاد احمدی‌نژاد از سپاه

حجت‌الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور درخصوص دخالت سپاه در انتخابات نظام پزشکی گفت: بنده از جریانات خودی که در حمله به سپاه با جریانات بیگانه همزبان می‌شوند گله مند هستم. نباید نوعی رفتار کنیم که دشمن حرکت می‌کند.در موضوع انتخابات نظام پزشکی سپاه فقط پاسخ استعلام‌ها را داده است. استعلام جواب دادن جرم نیست. درخصوص انتخابات نظام پزشکی از چهار مرکز استعلام گرفته شد که یکی از آن مراجع اطلاعات سپاه بود.  به گزارش افکار نیوز،سعیدی افزود: بالاخره در اینکه سپاه اطلاعات دارد تردیدی نیست و این جزو وظایف سپاه است و پاسخ دادن به استعلام هم جزو وظایف سپاه است بنابراین یک نهادی که اطلاعات دارد و استعلام می‌کنند اگر جواب ندهند حقایق را کتمان کرده است و امانتداری این است که وقتی از یک دستگاه اطلاعاتی استعلام می‌شود در چارچوب مقررات پاسخ به استعلام بدهد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: نمی‌دانم در اینجا چه اطلاعاتی به مسئولان سیاسی داده می‌شود که اینطوری تلقی می‌کنند در حالی که اگر درست اطلاعات می‌دادند چنین موضع گیری‌هایی صورت نمی‌گرفت.

نیکزاد: می آیم

آصف: نیکزاد در جلسه ای اعلام کرده است که می خواهم به عنوان نامزد ریاست جمهوی وارد صحنه شوم هر چند بعضی ها مخالفند.

فتنه 92

فارس: سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه متأسفانه برخی مسوولان و سیاستمداران کشور در برابر تهدیدات خارجی و بین المللی، سیاست های منفعلانه دارند، گفت: معلوم نیست فتنه 92 شبیه فتنه 88 باشد، بلکه ممکن است این فتنه از داخل باشد و آثارش نیز در برخی موارد پیداست.


کودکی که با نان خوردن وحشی می شود

نان یکی از اصلی ترین غذاهای انسان در طول تاریخ بوده و هست. نان هایی که از آرد گندم و یا جو پخته می شوند هر روزه غذای انسانهای زیادی را تامین می کنند.در این میان گاهی انسان هایی وجود دارند که به دلایل مختلفی نمی توانند از نان استفاده کنند و این پسر بچه 6 ساله انگلیسی نیز از جمله این افراد است.
"
تیلور بری " پسر بچه 6 ساله انگلیسی در یک سال گذشته چندین بار در مدرسه و همچنین در خانه دردسرهای فراوانی را ایجاد کرده بود و حتی باعث شده بود تا مادر او 2 مرتبه برای کمک به کنترل کردن وی به مدرسه فراخوانده شود. او شبها وقتی به خانه می آمد دیگر توان هیچ حرکتی را نداشت و بیشتر اوقات در زیر چشمان او یک هاله سیاه رنگ وجود داشت. والدین کودک دست از تلاش برنداشتند و انجام آزمایشات پزشکی متوجه شدند که کودک آنها به پروتئینی به نام " gluten " حساسیت دارد .این پروتیئن که در گندم و جو تشکیل می شود باعث می شود تا این کودک حالت تهاجمی پیدا کرده و سعی کند تا به نوعی شیطنت کند.

ضرب و شتم دانشجوی ناهی از منکر

رجا:یکی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در پی اقدام به تذکر زبانی دختران و پسرانی که به شکل نامناسبی با هم ارتباط داشتند، مورد ضرب و شتم قرار گرفت.گفته می‌شود مسوولان دانشگاه در پی اطلاع از این حادثه با ضاربان برخورد نکردند.

اهانت بی شرمانه  گروه های مسلح سلفی در سوریه

گروههای سلفی تکفیری پس از تجاوز به برخی مناطق استان الرفه و حومه آن، مرقد "عمار یاسر" از صحابه نزدیک پیامبر(ص) و یار وفادار حضرت علی(ع) را مورد اهانت قرار دادند. به گزارش مهر، این گروهها پیش از این تهدید کرده بودند که به مرقد "عمار بن یاسر" یورش خواهند برد و دیروز تهدیدهای خود را عملی کرده و به این مرقد شریف یورش بردندگروههای مسلح در سوریه که اکثراً سلفیهای تکفیری هستند پیش از این به اماکن مقدس دینی در نقاط مختلف حمله برده و دست به تخریب و آتش سوزی در آن می‌زدند. مقبره عمار یاسر در "رقه" که صحنه جنگ صفین بود، به طرز باشکوهی توسط جمهوری اسلامی ایران ساخته شده و زیارتگاه عموم مسلمانان است. عمار یاسر، بشدت مورد علاقه پیامبر اکرم بود که در جنگ صفین به دست سپاهیان معاویه به شهادت رسید.

سهم اتحادیه عرب در غرق کردن سوریه در دریای خون

اتحادیه عرب، با دادن کرسی به مخالفان دولت سوریه، گام دیگری در جهت دامن زدن به خون‌ریزی در این کشور برداشت. وزیر خارجه لبنان، در واکنش به این اقدام اتحادیه عرب که توسط وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه صورت گرفته است، گفت: اتحادیه عرب، سهم زیادی در غرق کردن سوریه در دریای خون دارد.


«استان خرداد» شایعه است

فرارو:نجار وزیر کشور درباره ایجاد استان خرداد با جدایی ورامین از استان تهران گفت: چنین بحثی مطرح نیست و اینها تنها شایعه است.

بهشت خیانتکاران زناشوئی

واشنگتن شهری است که در آن افراد صاحب نام فراوانی به فریب و خیانت به همسران شان متهم شده اند.
به نوشته دیلی نیوز؛ واشنگتن بهترین محل برای خیانت به خانواده است. محلی است که در آن افراد صاحب نامی چون بیل کلینتون رییس جمهور اسبق آمریکا، الیوت اسپاتیزر (فرماندار نیویورک) و آنتونی دانیو به همسران خود خیانت کرده و در آنجا قرار ملاقات و روابط جنسی نامشروع شان را ترتیب می داده اند.
پایتخت آمریکا برای افرادی که تمایل به این روابط نامشروع دارند همیشه سرویس می دهد. واشنگتن دی سی برای چنین امور ضد اخلاقی نزدیک به 38000 شعبه و نزدیک به 13 میلیون پایگاه برای مشتریان در هر بخش دارد.

بازداشت مدیر سایت غیراخلاقی

رئیس پلیس فتای استان بوشهر اعلام‌کرد:افرادی که اقدام به فروش نرم‌افزارهای ممنوعه و راه‌اندازی یک سایت غیراخلاقی کرده بودند، دستگیر شدند.وی افزود: پس از انجام تحقیقات مدیر سایت ضداخلاقی نیز شناسایی و به دام افتاد.

احمدی‌نژاد: برنامه را هنوز ندیده‌ام

فرارو:احمدی نژاد در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به اینکه در سایتها و برخی رسانه‌ها اعلام شده شما یکشنبه به دانشگاه شریف برای سخنرانی در جمع دانشجویان خواهید رفت؟ گفت: من هنوز برنامه را ندیده‌ام.

اولین تلاش برای ترویج مدگرایی در ایران

در مورد نحوه ورود مد به ایران باید گفت که این مسئله به سال 1321 برمی‌گردد؛ زمانی که فردی به نام زینت جهانشاه همراه همسرش از سوئیس به ایران برگشت، درست یک سال بعد بود که این خانم خیاط‌خانه ای را در خیابان امیریه تهران راه اندازی کرد و با همراهی پنج کارگر، هر آن چه در سفرها و اقامتش در فرنگ آموخته بود، به خانم‌های اشرافی عرضه کرد. جهانشاه برای این که مشتریان علاوه بر آشنایی با طرز کار او، برای نخستین بار مجموعه لباس و مد را بشناسند، خیاط خانه خود را با یک نمایش مد لباس افتتاح کرد. او در خیاط‌خانه خود در تهران، طرح‌های خود را که مجموعه‌ای از ایده‌هایش بود در معرض فروش خریداران گذارد. همچنین از آن جا که فضای خیاط خانه کاملاً زنانه بود، مانکن‌های زن از میان دوستان و آشنایان برای نمایش لباس‌ها برگزیده شدند و به نوعی تبدیل به نخسین برند غیررسمی ایران در تولید پوشش منحصر به فرد شد

برادرم بیاید،عضو کابینه اش نمی شوم
خبرآنلاین:امیدوار رضایی میرقائد برادر محسن رضایی شایعات درباره عضویتش در کابینه وی را تکذیب کرد وگفت:مطمئنا اگر حتی برادرم رئیس‌جمهور شود، بنده جزو کابینه ایشان نخواهم بود، ولی حداکثر کمک را خواهم کرد. ما ثابت می‌کنیم که موضوع فامیل‌گرایی و رفاقت در بحث حکومت‌داری جایی ندارد.

علت گرانی ها در ایران از زبان ماهواره ای ها
مدیر شبکه او آی پی ان با بیان اینکه در جامعه افراد سودجویی هستند که با احتکار باعث گرانی می شوند خطاب به آن ها گفت: «شما را به خدا این کار را نکنید و به مملکتتان رحم کنید!»
مدیر شبکه او آی پی ان که در مورد پدیده گرانی در ایران صحبت می کرد گفت: «هرکجای دنیا اگر یک چیزی مثل سیب زمینی گران شود خیلی از مردم به خاطر گرانی اش آن را نمی خرند ولی در کشور ایران هرچیزی که گران می شود مردم بیشتر می خواهند آن را بخرند!»
عبدشاه با بیان اینکه در جامعه افراد سودجویی هستند که با احتکارکردن باعث گرانی می شوند خطاب به آن ها گفت: «شما را به خدا این کار را نکنید و به مملکتتان رحم کنید
آموزش دختران برای ازدواج با میلیونر ها
چین کشور عجیب و غریبی است. در این کشور همه چیز پیدا می‌شود. حتی مدرسه‌ای برای آموزش دختران برای ازدواج با میلیونرها!
اگر شما هم دختر هستید و مانند بسیاری از دختران رویای ازدواج با یک میلیونر را در سر می‌پرورانید بهتر است سری به چین زده و در مرکز آموزش اخلاقی پکن ثبت‌نام کنید.
30 ساعت آموزش به ارزش حدود 20 هزار یوآن معادل سه هزار و 80 دلار به دختران ثبت‌نام کرده در مرکز آموزش اخلاقی پکن کمک می‌کند تا بتوانند برای ازدواج یک میلیونر و یا حتی یک میلیاردر را تور کنند!
دختران در این مرکز آموزش می‌بینند که چطور رفتار کنند تا یک فرد ثروتمند را به سمت خود جلب کرده و در نهایت با او ازدواج کنند.

ماجرای عمل زیبایی بینی یک نماینده
مطبوعات مصر فاش کرده اند یکی از نمایندگان حزب افراط گرای اسلامی "نور" در پارلمان مصر به دروغ گفته بود مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از ناحیه بینی ، آسیب دیده در حالیکه  او در واقع، عمل جراحی زیبایی بینی انجام داده بود. روزنامه البدیل نوشت: مدیر بیمارستان زیبایی "سلمی " قاهره گفته است که "انور البلکیمی" نماینده پارلمان در این بیمارستان، عمل جراحی زیبایی بینی انجام داده است.رئیس بیمارستان گفته است این نماینده پارلمان در ساعت های پایانی شب، از بیمارستان خارج شد و خواسته بود موضوع جراحی بینی اش اعلام نشود.

خیانت به همسر مانعی ندارد
کشیش مسیحی قوانین اخلاقی آمریکا را بهتر از قوانین اسلامی دانست.
این کشیش  گفت: «قوانین اخلاقی کشورهای بی خدا بهتر از قوانین اسلام است.
وی افزود: «به عنوان نمونه قوانین اخلاقی آمریکا با آنکه با انجیل مطابقت ندارد، بهتر از قوانین اخلاقی اسلام است. مثلا در آمریکا، یک مرد به لحاظ قانونی نمی تواند دو زن بگیرد و اگر چنین کاری کند او را زندانی می کنند.»
لازم است به این کشیش مسیحی یادآوری کنیم، همین قوانین اخلاقی آمریکا است که موجب تولد فرزندانی شده که پدر خود را نمی شناسند. همین قوانین است که مردم آمریکا را دچار پوچی و از خودبیگانگی کرده است و موجب بالا رفتن آمار خودکشی در این کشور شده است. جالب است این کشیش بر اساس قوانین دولت آمریکا داشتن دو همسر را جرم قانونی می داند اما خیانت به همسر را بلا مانع لحاظ می کند!

اخبار کوتاه 
   *  بنیاد سیاسی «هانریش بل» آلمان وابسته به حزب سبزهای آلمان که سابقه برگزاری «کنفرانس جنجالی برلین» در سال ۲۰۰۰ را در رابطه با ایران در کارنامه خود دارد، این بار برگزاری هفته فیلم و نمایش تعدادی از فیلم‌های سینمایی و مستند درباره ایران را در دستور کار خود قرار داده است. گفتنی است در افتتاحیه این مراسم، فیلم سینمایی ضدایرانی «یک خانواده محترم» را (که به‌دلیل توهین به خانواده شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس مجوز اکران عمومی در داخل ایران را کسب نکرد) با حضور «مسعود بخشی» کارگردان این اثر به نمایش گذاشت.
   *  «رابرت‌ فیسک»، روزنامه‌نگار مشهور انگلیسی، در مقاله‌ای که روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» آن را چاپ و منتشر کرد، تأکید کرد که غرب درباره سوریه دروغ می‌گوید و «بشار اسد» پیروز بحران در این کشور خواهد بود. وی افزود: سیاست غرب در قبال این کشور خیانت به مردم سوریه است.
   *  انتشار مقاله‌ای از «م.ب» که شش عضو از خانوده‌اش به جرم اقدامات تروریستی و آلوده بودن دستشان به خون جوانان، زنان و کودکان این مرزوبوم به دست قانون سپرده شده‌اند، در وبگاه اینترنتی ملی مذهبی‌ها بار دیگر ارتباط این گروهک با گروهک تروریستی منافقین را به اثبات رساند. گفتنی است وبگاه گروهک ملی – مذهبی، از پاریس و توسط فردی به نام «م.ن» اداره می‌شود.
   *  گروه‌های افراطی بودایی با کمک دولت میانمار برای حمله به «انداغ»  یکی از شهرهای مسلمان‌نشین این کشور، آماده می‌شوند. خبرها حاکی است مقامات دولتی به مردم این منطقه پیشنهاد دادند اگر می‌خواهند از این حملات در امان بمانند، باید مبلغ 5 میلیون کیات (واحد پول برمه) به دولت بپردازند، در غیر این‌صورت باید منتظر پیامدهای این حمله باشند. گفتنی است گشت‌های حکومتی در میانمار به مساجد و مدارس مسلمانان هجوم می‌برند و اموال آن را مصادره می‌کنند.
   *  بر اساس اخبار دریافتی، افراد نزدیک به طیف کارگزاران با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری فعالیت‌های خود را به صورت محفلی آغاز کرده‌اند که اولین جلسه این نشست‌ها، در منزل محمد هاشمی با حضور کرباسچی و محسن هاشمی و برخی دیگر از اعضای اصلی این طیف برگزار شده است. دستور کار این جلسات، رسیدن به کاندیدایی برای انتخابات سال آینده است.
   *  منابع اطلاعاتی الجزایر از تلاش یک سازمان آمریکایی برای نفوذ به درون سندیکاها و احزاب الجزایری خبر داده‌اند. این منابع اعلام کردند این سازمان، قصد تحریک احزاب و گروه‌های الجزایری به کودتا و انقلاب علیه نظام این کشور را دارد.
   *  «کالین پاول»- وزیر امور خارجه آمریکا که پیش از آغاز جنگ آمریکا علیه عراق با حضور در شورای امنیت سازمان ملل متحد به ایراد سخنانی تند علیه عراق پرداخته بود، ده سال بعد از آن روز، کتابی با نام «برای من مفید بود: چه در رهبری و چه در زندگی» منتشر کرده که در آن، سخنرانی آن روز خود را یک لکه ننگ در دوران کار حرفه‌ای خود عنوان می‌کند و در جایی از این کتاب می‌نویسد: از وقتی من دریافتم بسیاری از اطلاعاتی که به من در مورد جنگ عراق داده شده غلط بوده، مدام از خود می‌پرسیدم که برای ترک آنجا چه باید می‌کردم؟!
   *  «گرمی روابط تهران و مصر» و سفر اخیر رئیس‌جمهور ایران به قاهره، باعث عصبانیت جبهه سلفی‌ها شده و تشدید اختلافات این جبهه با اخوان‌المسلمین و دولت مصر را موجب شده است. به گزارش روزنامه مصری الیوم، «یاسر برهامی» معاون حزب سلفی دعوه و شیخ نزدیک به سعودی‌ها که تفکرات ضدشیعی دارد، گفته است: من نگران تهاجم فرهنگ شیعه و احیای کفر در برخی از شهرهای مصر که از نظر شیعیان مقدس است، هستم! عادی‌سازی رابطه با ایران، این خطر را افزایش می‌دهد


https://shoma-weekly.ir/fVc8be