گفته می‌شود که...

ممنوع التصویر بودن بازیگر زن سینما شکسته شد/ مجریان گزارش 100 روزه چطور انتخاب شدند؟/فقط 18 سال زندان برای قتل یک ایرانی!/ لیست جدید تحریم‌ غرب علیه ایران/ مناظره روحانی و احمدی‌نژاد!/ یاسر هاشمی رابط پدر شد/ پرداخت 300 متر زمین رایگان به فعالان فتنه و ...

پیشنهاد حقوق‌ نجومی برای جذب مدیران اخراجی نفت
به دنبال بازنشستگی تعدادی از مدیران و مهندسان ارشد شرکت کارفرمایی پارس جنوبی در سالهای اخیر،که در مواردی به دلیل اعتراض به مدیریت سالهای اخیر این شرکت انجام می‌شود؛ شنیده شده است شرکتهای پیمانکار طرحها و بخشهای حفاری برای جذب آنها مسابقه ای را شروع کرده اند به طوری که گفته می شود حقوق داده شده به برخی از این مدیران اخراجی به ماهانه حدود 15میلیون تومان می رسد.
درهمین حال گفته می شود پس از اجرایی شدن راهکار تهاتر پول نفت با کالاهای صنعتی در دو سال گذشته و همچنین پرداخت مطالبات پیمانکاران به صورت حواله های یوان و روپیه دربانکهای چین و هند و فقدان شناخت شرکتهای ایرانی نسبت به تولیدکنندگان این 2کشور به سرازیر شدن میلیاردها دلار کالای بی کیفیت به ویژه اجناس تحریم شده درطرحهای پارس جنوبی انجامیده است به طوری که استفاده از این کالاها نگرانی‌هایی را در خصوص احتمال بروز فاجعه های غیر قابل جبران برای کارفرمای این فازها ایجاد کرده است.

مناظره روحانی و احمدی‌نژاد!
محمد ودود حیدری، رئیس سازمان بسیج دانشجویی از آمادگی این سازمان برای برگزاری مناظره در محیط دانشگاه بین رئیس‌‌جمهورهای دولت دهم و یازدهم خبر داد.

توهین سایت حامی دولت به پدر شهید احمدی روشن

در حالی که ادبیات مقامات دولتی سرشار از توصیه به اعتدال و عدم کینه‌توزی و... است، متاسفانه حامیان رسانه‌ای دولت، بدون توجه به این ادبیات، اقدام به هجمه علیه همه کسانی که تصور می‌کنند با آنها همراه نیستند، می‌کنند.
در تازه‌ترین اقدام، سایت «تدبیر 24» که به دلیل دسترسی‌هایش به اخبار دسته اول دولت به عنوان یکی از سایت‌های اصلی حامی دولت شناخته می‌شود، پدر شهید احمدی روشن را به دلیل نگرانی وی از برکناری برخی دانشمندان هسته‌ای مورد هجمه و این خانواده را مورد توهین قرار داد.
سایت تدبیر 24 به بهانه اینکه چرا پدر شهید احمدی روشن پس از ماجرای ژنو در کنار رئیس‌جمهور جلوی دوربین‌ها قرار نگرفته بود، وی را مورد هجوم قرار داده و مدعی شده است که با این کار فضا برای حمله به دولت فراهم شده است. در بخش دیگری از این مطلب، علت عدم حضور پدر شهید احمدی روشن در کنار رئیس‌جمهور، سفر وی به همدان عنوان شده است اما ادعا شده که خانواده شهید، به دستور پدر در این مراسم حضور نداشته‌اند!

مواضع اصلاح طلبان در جلسات اخیر

در جلسات روزهای اخیر اصلاح طلبان، مهمترین محورهای مورد بحث عبارت بوده اند از:
1-
توافقنامه ژنو؛ که درباره آن گفته شده با حمایتی که رهبری از تیم مذاکره کننده کرد، امتیاز آن به جیب نظام رفت.

2- گزارش 100 روزه؛ که برخی حاضران در جلسه معتقد بودند چرا باید از مجریانی استفاده شود که در دولت گذشته مسوولیت دولتی داشتند و در خصوصی ترین جلسات با دولتی های سابق شرکت می کردند و حالا در مواجهه با رئیس جمهور جدید حرف از خستگی و افسرده بودن مردم می زنند.

3- مراسم 16 آذر؛ بر اساس گزارش های ارائه شده در این جلسات، گفته شد که حضور با انگیزه دانشجوهای اصولگرا و حزب اللهی برای برگزار کردن مراسم 16 آذر که نماد آمریکا ستیزی است، بسیار بیشتر از نیروهای سکولار و تجدید نظر طلب است. در این جلسات همچنین مطرح شد اگر سخنران جلسه 16 آذر مجید انصاری باشد ما چیزی کاسب نخواهیم بود.

4- راهپیمایی 13 آبان؛ در جلسات هفته های اخیر اصلاح طلبان بحث های مفصلی درباره علت و میزان حضور بی سابقه مردم در این روز مطرح شد. اما نکته کلیدی جلسات این بود که افراد حاضر در جلسات با بی سابقه خواندن میزان حضور مردم و پرشور بودن شعارها، تعداد حاضران در راهپیمایی 13 آبان را از 50 هزار تا 70 هزار نفر در تهران تخمین زدند و این در حالی است که جمعیت سال های گذشته را حدود 5 هزار نفر قلمداد کردند.

لیست جدید تحریم‌ غرب علیه ایران
دوگانگی رفتاری اروپاییان و آمریکایی‌ها مقابل ایران به‌رغم امضای تفاهمنامه هسته‌ای ژنو ادامه دارد.
کمتر از یک هفته پس از امضای تفاهمنامه هسته‌ای بین ایران و گروه 5+1 دوگانگی رفتاری غربی‌ها مقابل ایران ادامه دارد. از یکسو اتحادیه اروپا 17 شرکت ایرانی را به لیست تحریم‌های خود افزوده است و از سوی دیگر باب منندز، سناتور دموکرات و رئیس کمیته سیاست خارجی سنای آمریکا به‌شدت به اوباما حمله کرده و او را به دادن امتیازات بی‌مورد به ایران متهم کرده است. منندز که از سناتورهای مخالف سرسخت ایران به‌شمار می‌آید گفته است باید به فشارها بر ایران ادامه داد. البته تبلیغات و اقدامات منفی در اروپا و آمریکا علیه ایران در شرایطی است که در سوی دیگر هم برخی شرکت‌های نفتی و خودروسازی اروپایی و آمریکایی خواستار حضور فوری در بازار ایران شده و تفاهمنامه هسته‌ای ژنو را عاملی در سرعت بخشیدن به بهبود روابط ایران و غرب دانسته‌اند. بررسی این تحولات نشان می‌دهد که دوگانگی رفتار غربی‌ها مقابل ایران ادامه دارد و این در حالی است که طبق توافقنامه ژنو غربی‌ها باید به رفتار منفی خود مقابل ایران دست‌کم برای شش ماه آینده پایان بدهند.

ممنوع التصویر بودن بازیگر زن سینما شکسته شد
با پخش چهره فاطمه معتمدآریا در برنامه 90، ماجرای عدم حضور این بازیگر در رسانه ها لغو شد.
شب گذشته و پس از مدت ها، فاطمه معتمدآریا روی آنتن صدا و سیما رفت. او که در برابر میکروفن برنامه 90 و در بخش مربوط به بازدید میلان از شیرخوارگاه آمنه، در گفتگویی کوتاه حاضر شد، دعوت برنامه ورزش از نگاه 2 برای حضور در استودیو و حضور روی آنتن زنده تلویزیون را رد کرد.
پیش از این و پس از وقایع انتخابات 88، فعالیت و حضور معتمدآریا در رسانه ها با اما و اگرهای فراوانی رو به رو بوده است.

احیای بازیگران «فیلم فارسی»
پاشنه های خوابیده و چاقوهایی که راحت نفس بریدن را یاد می گرفتند دیر زمانی است که از حافظه تاریخی سینمای ایران پاک شده. کمتر کسی دیگر صحنه های زننده ای که در برخی از فیلم ها به نمایش گذاشته می شد و حرف از قلعه نوها می شد را به یاد می آورد.چرا؟
جواب این چرا را می توان به ضد فرهنگی بودن این نوع از فیلم ها و لومپنیسم آنها نسبت داد. بازیگرانی که تنها در سایه تیزی کشی و الفاظ کوچه بازاری پرده دار سینمای ایران شوند تا به گفته یکی از بازیگران پیشکسوت سینمای ایران در آن تاریخ سینما از بازیگر تهی شود و اراذل و اوباش کم کم بر روی خود نام بازیگر بگذارند.
در حالی که تاریخی خاطره خوشی از آن روزهای سینمای ایران ندارد این روزها روزنامه های زنجیره ای به نبش قبر بازیگران آن تاریخ که عموما در بی اخلاقی و یا فساد در سینما شهره عام و خاص بودند روی آورده اند.
چندی پیش ملک مطیعی که به اصطلاح پهلوان فیلم های بداخلاقانه بود با تیتر برجسته بر صفحه نخست روزنامه هایی همچون اعتماد و شرق جای خوش کرد و در آخرین اقدام روزنامه دولتی شهروند به صاحب امتیازی جمعیت هلال احمر! فضا را برای ورود بهمن مفید به صفحه نخست خود باز کرد. بازیگری که پرونده سیاه فعالیتش در دوران بازیگری بر کسی پوشیده نیست.
این پروژه رو آوردن بدنامان سینمایی در حالی کلید خورده است که پوری بنایی یکی از بازیگران همان دوران در همین روزنامه دولتی شهروند از بهمن مفید به نیکی یاد کرده است.

گفت‌وگوی تلفنی اوباما با ملک عبدالله درباره توافق ژنو
به گزارش رویترز، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا چهارشنبه شب با ملک عبدالله پادشاه عربستان تماسی تلفنی داشت. بر این اساس در این گفت‌وگوی طرفین جزئیات توافق هسته‌ای ایران و 5+1 در ژنو مورد بحث قرار گرفته است. بنا بر اعلام کاخ سفید، اوباما بر لزوم پایبندی ایران به مفاد توافق انجام گرفته در ژنو تاکید کرده است. ملک عبدالله و رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین در مورد ادامه مذاکرات به شکلی منظم برای دستیابی به توافقی که نگرانی بین‌المللی نسبت به برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند، اتفاق نظر داشته‌اند.

فشار اصلاح طلبان برای تغییر مدیر دو دانشگاه

فشارهای اصلاح طلبان افراطی برای برکناری دو رئیس دانشگاه تهران و شریف افزایش یافته است. آنها در صددند تا قبل از مراسم 16 آذر این دو دانشگاه را به تسخیر خود درآورند. طیف مدرن دفتر تحکیم هم، دور جدید فعالیت خود را به بعد از تعویض روسای دانشگاه های مهم منوط کرده است. برکناری این دو رئیس که عملکرد مطلوبی داشته اند قطعا موجب استیضاح فرجی دانا خواهد شد. در صورتی که بحث استیضاح فرجی دانا در مجلس مطرح شود وی با رای بالایی برکنار خواهد شد. شنیده ایم فرجی دانا پس از استیضاح نزد خانواده اش در کانادا بازخواهد گشت.

بررسی پرونده تخلف 6 نماینده مجلس

فردا: عزت‌ا... یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی از بررسی پرونده تخلف 6 نماینده مجلس در هیأت نظارت بر عملکرد نمایندگان خبر داد وگفت: کسانی که بخواهند از نام جمهوری اسلامی در خانه ملت نیز سوء استفاده کنند با آنها برخورد جدی می‌شود.

تمسخر ارزش‌ها در حضور خاتمی
محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات گفت: امروز خیلی صحبت از عزت و کرامت انسان می‌شود ولی شوربختانه کرامت و عزت انسان به نام دین به پای منافع نامشروع قدرت‌ها در حال نابود شدن است.
شامگاه یکشنبه 19 آبان ماه 1392 جلسه‌ای در انجمن شاعران ایران برگزار شد که ادامه سلسه نشست‌های سوگواری با عنوان "شب‌های نینوایی" بود؛ جلسه‌ای البته با طعم تمسخر ارزش ها.
در این مراسم که با حضور "محمد خاتمی" رئیس بنیاد باران و جمعی از اهالی شعر و سیاست برگزار شد، "سهیل محمودی" به عنوان مجری و البته دبیر جلسات، محفل را با غزلی از خواجه شیراز آغاز کرد.
پس از شعرخوانی او، "علی اکبر حجازی" خواننده و "محمود مرادی حقیقی" نوازنده نی به همراه "ساعد باقری" به اجرای شعر "نی نامه" از مرحوم "قیصر امین پور" پرداختند و سپس "مهدی ارگانی" به عنوان سخنران چهارمین شب "شب‌های نینوایی" پشت تریبون رفت.
این عضو که قرار بود درباره فرهنگ عاشورا و چیستی گریه بر مصائب سومین امام شیعیان صحبت کند، اما با خروج از دایره بحث، اهانت به ارزش ها را در این محفل کلید زد!
وی، گفت: لازم است روشنفکران به معنی طبقه اجتماعی که اهل نظر هستند و از خودشان تئوری دارند، رهبری فرهنگ و هنر را بر عهده داشته باشند.
وی با لحنی تمسخرآمیز ادامه داد: در گذشته تمام مسئولین کشور، برادر بودند، پس از آن حاج آقا شدند و اکنون دکتر! در حالیکه تولید کننده اثری هنری در کشور باید خود یک روشنفکر بوده و ذوق کار خود را داشته باشد و بتواند برای مباحث مرتبط با کارش تئوری و نظر شخصی ارائه کند، موضوعی که در میان هیچ‌کدام از مدیران فرهنگی ما وجود ندارد.
این فعال فرهنگی اظهار داشت: "ما خوب و بد را با هم قاطی کرده‌ایم و گاهی اوقات احتمال دارد که برای یک امام حسین بدلی گریه کنیم"!
ارگانی ادامه داد: مثلا مادر شهیدی که فرزندش را در راه خدا داده و از این موضوع ناراضی است! ممکن است این فرد دچار مالیخولیا باشد؛ مانند مستندی که از "ننه علی" در تلویزیون به عنوان یک قهرمان پخش شد که وی دکه‌ای در بهشت زهرا برای خود ساخته بود و خدا را در زیر بار منت خود غرق کرده بود و همسر و زندگی خود را در تنگنا قرار داده بود".

رزمایش پس از توافق هسته‌ای!

فارس: مجله تایم آمریکا به نقل از منابع صهیونیست از برگزاری یک رزمایش مشترک میان رژیم صهیونیستی و آمریکا در پایان توافق 6 ماهه ایران و گروه 1+5 خبر داد.

داماد ایرانی الاصل وزیر امور خارجه آمریکا
دکتر بهروز – برایان – والا ناهید جراح مغز و اعصاب به همراه همسرش وانسا کری (دختر وزیر خارجه امریکا) در بیمارستان ماساچوست بوستون مشغول طبابت هستند. دکتر بهروز والا ناهید همچنین استادیار دانشگاه هاروارد در رشته جراحی اعصاب نیز هست.
اسم اصلی او بهروز والا ناهید که در امریکا او را برایان صدا میزنند.

دلال صهیونیستها: دشمن ایرانیم

قدس آنلاین: ولید بن طلال شاهزاده و میلیاردر سعودی در مصاحبه با شبکه بلومبرگ گفته است که از دشمنی رژیم صهیونیستی مقابل ایران حمایت می‌کنیم و ایران دشمن عربستان سعودی است. وی در اظهارات خصمانه خود گفته است که ما از شیعه و ایران دل خوشی نداریم.

یاسر هاشمی رابط پدر شد

شنیده ایم هاشمی رفسنجانی فرزندش یاسر را به عنوان رابط خود با ولایتی تعیین کرده تا پیام های خود را از این طریق به ولایتی درباره نحوه اداره مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برساند. در مراسم معرفی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک، حضور همسر، فرزندان و نوه های هاشمی رفسنجانی مشاهده می شد که این امر تبدیل به یک عرف معمول در سفرها ومراسم های دیگر هاشمی رفسنجانی همچون دانشگاه آزاد شده است که بازتاب های نامطلوبی تاکنون در فضای افکار عمومی به همراه داشته است چرا که این نحوه حضور، تلقی شخصی بودن این مکان ها را در اذهان متبادر می کند.

امضای دفتر یادبود شهدای سفارت ایران در لاهه
دست آخر این که دفتر یادبود شهدای انفجار تروریستی در مقابل سفارت ایران در بیروت در محل سفارت کشورمان در لاهه امضا شد. به گزارش ایسنا، به مناسبت گرامیداشت یاد شهدای انفجار تروریستی اخیر در برابر سفارت ایران در بیروت و محکومیت این اقدام و اعلام همبستگی با بازماندگان، دفتر یادبودی در محل سفارت کشورمان در هلند قرار داده شد. جمعی از سفیران و دیپلمات‌های مقیم لاهه و مسئولان محلی با حضور در سفارت ضمن امضای این دفتر با بازماندگان قربانیان ابراز همدردی کرده و این اقدام تروریستی را محکوم کردند.

5 دیدار محرمانه ایران و آمریکا به دستور اوباما

به گزارش آسوشیتد پرس ایران و آمریکا سال گذشته بطور محرمانه دیدارهای دوجانبه متعددی با هم داشته‌اند تا راه را برای توافق تاریخی به منظور کند کردن برنامه هسته‌ای ایران، که اوایل روز یکشنبه امضاء شد، هموار کنند.
این دیدارها حتی از نزدیک‌ترین دوستان آمریکا از جمله شرکای مذاکرات و اسرائیل هم تا دو ماه پیش پنهان نگه داشته شده بود. این می‌تواند پیشرفت سریع مذاکرات را پس از سال‌ها بن‌بست توجیه کند.
اما پنهان بودن این گفتگوها می‌تواند تنش بین آمریکا و فرانسه و همینطور اسرائیل را نیز توضیح دهد. این گفتگوها با اجازه شخص باراک اوباما انجام شده است. از ماه مارس معاون وزیر خارجه، ویلیام برنز و جک سالیوان، مشاور ارشد سیاست خارجی، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور، حداقل پنج بار با مقامات ایران دیدار کرده‌اند که چهار ملاقات آن پس از زمامداری حسن روحانی بوده است.
منابع مطلع می‌گویند دیدارهای اولیه بین دو کشور متمرکز بر چگونگی برگزاری دیدارها در سطح بالاتر بوده است. این گفتگوها از طریق کانال‌های مختلفی انجام شده، از جمله مذاکرات رودررو در مکان‌هایی نامعلوم. همچنین گفتگوهایی بین سوزان رایس، که آن زمان سفیر آمریکا در سازمان ملل و حالا مشاور امنیت ملی اوباماست با سفیر ایران در سازمان ملل. مقامات می‌گویند پونیت تلوار، دستیار شورای امنیت ملی نیز در مذاکرات حضور داشته است.
گفتگوها زمانی جدی‌تر شد که هشت ماه پیش اوباما، ویلیام برنز، سالیوان و پنج مقام دیگر را برای دیدار با همتایان ایرانی خود به پایتخت عمان فرستاد. اوباما این گروه را کمی پس از شروع دور جدید مذاکرات هسته‌ای با ایران در آلماتی، روانه کرد.
منابع می‌گویند مذاکرات پیشرفت کمی کرده بود و ایران در آن زمان از بیم آشکار شدن مذاکرات نمی‌خواست در حاشیه این رویداد با آمریکا گفتگو کند. پس از آن مشاوران سلطان قابوس در هر دو کشور شروع به رایزنی برای دیدارها کردند. گروه آمریکایی با هواپیمای نظامی در اواسط مارس برای دیدار با ایرانی‌ها به عمان آمدند.
طرف‌های ایرانی شامل دیپلمات ها، افراد امنیت ملی و متخصصان هسته‌ای بودند که پس از انتخابات نیز بر سر کار باقی مانده‌اند.
در این دیدارها همچنین در مورد دخالت ایران در سوریه، تهدیدهای ایران برای بستن تنگه هرمز و وضعیت رابرت لوینسون، مامور سابق اف‌بی‌آی که در ایران گم شده و زندانی‌های دیگر آمریکایی نیز بحث شده است.
دو دیدار محرمانه بلافاصله پس از انتخاب روحانی توسط گروهی به رهبری برنز و سالیوان صورت گرفت و در آخرین دیدار وندی شرمن مذاکره‌کننده ارشد آمریکا نیز به آنها پیوست.

خوشحالی رهبر مسیحیان لبنان از توافق ژنو
آگاه شدیم که رهبر مسیحیان لبنان نسبت به حل مشکلات منطقه بعد از توافق ژنو ابراز امیدواری کرد. به گزارش شبکه ایران، بشاره راعی در دیدار با غضنفر رکن آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان ابراز امیدواری کرد که این توافق مقدمه‌ای برای حل مشکلات کشورهای منطقه از جمله سوریه و لبنان باشد. غضنفر رکنآبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز ضمن تشریح مذاکرات هسته‌ای و توافق به دست آمده اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره برحفظ ثبات و استقرار لبنان و همچنین ضرورت راه حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه تأکید داشته و در این راستا تمامی تلاش خود را به کار بسته است.

مجریان گزارش 100 روزه چطور انتخاب شدند؟

نحوه اجرای مجریان صدا و سیما در گزارش 100 روزه که پایین تر از استانداردهای رسانه ای و با مجیز گویی و حتی اهانت به مردم همراه شد، با انتقادات گسترده افکار عمومی و رسانه ها همراه شده است.

علیرغم حملات گسترده ای که به صدا و سیما در این روزها انجام شده، پیگیری های مشرق نشان می دهد انتخاب مجری های تلویزیونی چه در دولت گذشته و چه دولت فعلی توسط مسوولان نهاد ریاست جمهوری انجام می شود. در این میان طبیعی است مسوولان رسانه ای ریاست جمهوری اقدام به انتخاب مجریانی کنند که در دولت صاحب مسوولیت های چندگانه باشند.

در عین حال مسوولان صدا و سیما نباید از آفت بکارگیری خبرنگاران و مجریان خود در دستگاه های دولتی و عمومی غافل باشند. مجریانی که این روزها به ویژه در بخش های پر پول اقتصادی مثل مناطق آزاد، اتاق بازرگانی، شهرداری و...فعال هستند.
از سوی دیگر، ارزیابی بینندگان گزارش 100 روزه نشان می دهد خانم سپانلو که موضع نسبتا مستقلی در این گفتگوی تلویزیونی داشت با استقبال نسبتا خوب مخاطبان مواجه شد و نمره قبولی گرفت.

روزنامه ایتالیایی: 2014 سال ایران خواهد بود
مطلع شدیم که روزنامه ایتالیایی «ایل فاتو کوئوتیدیانو» در مقاله‌ای با عنوان «انرژی، 2014، سال ایران خواهد بود»، نوشت: ایران در ماه‌های اخیر تبدیل به قهرمان یک استراتژی جدید در عرصه بین‌المللی در تفاهم میان غرب و اوراسیا شده است. به گزارش ایرنا، این روزنامه در صفحه آنلاین خود ادامه داده است: ایران در یک لحظه تاریخی قرار گرفته است و از هم‌اکنون می‌توان تصور کرد که فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های فیلم برلین، ونیز و کن برنده می‌شوند و حتی تصویر حسن روحانی روی جلد مجله تایمز منتشر شده و شاید هم جایزه نوبل به رئیس‌جمهوری ایران اهدا شود. «ایل فاتو کوئوتیدیانو» نوشت: امریکا اخیراً به نظر می‌رسد که یک دیدگاه خیرخواهانه برای پیدا کردن توافق هسته‌ای با ایران نشان داده است. ایران برای امریکا مهم است زیرا کشوری با وزنه سیاسی و نظامی مهم در خاورمیانه محسوب می‌شود و موقعیت استراتژیکی ایران همانند اهمیت آسیای میانه است که به عقیده خیلی‌ها یکی از مناطق مهم جهان برای توسعه استراتژی‌های جدید انرژی و تجاری زمینی و میان غرب و شرق به شمار می‌رود.

روحانی خاتمی را پس زد
در چند روز گذشته در خبرها آمده بود که حجت الاسلام روحانی با حضور سید محمد خاتمی در دانشگاه تهران در مراسم 16 آذر بشدت مخالفت کرد و وی را عنصر تنش زا معرفی نمود.
روحانی علاوه بر این، با حضور چهره‌های تنش‌آفرین به عنوان سخنران در این مراسم هم مخالفت کرده و گفته است: «نباید فضای دانشگاه‌ها را ملتهب کرد. کشور نیاز به آرامش برای عبور از مشکلات دارد. هر گونه تنشی در دانشگاه‌ها به ضرر وزیر، استادان و دانشجویان است
هنوز معلوم نیست منظور آقای روحانی از چهره‌های تنش‌آفرین چه کسانی هستند، اما حضور خاتمی در سال های گذشته در دانشگاه‌های کشور و فضای سیاسی کشور در اکثر موارد با تنش و حاشیه همراه بوده است.
در اینجا یک سوال مطرح می‌شود؛ آقای خاتمی چرا باید از سوی آقای روحانی مورد انتقاد و کم محلی قرار بگیرد؟!

پاداش‌های 120 میلیون تومانی!
خبر رسیده که انجام تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی دولت قبلی زوایای مختلفی از تخلفات و بی‌قانونی‌های صورت گرفته در این سازمان را عیان کرده است. هر چند هنوز گزارش این کمیته در مجلس قرائت نشده ولی در اظهارنظرهای اعضای کمیته یادشده بخش‌هایی از تخلفات مورد اشاره قرار گرفته است. پاداش‌های نجومی برای برخی مدیران تأمین اجتماعی در دوران یادشده، یکی از موارد تخلفاتی است که یک عضو کمیته تحقیق و تفحص به آن اشاره کرده است. ایرج عبدی با بیان این که خلأ قانونی مشکل اساسی در واریز پاداش‌های میلیونی به حساب برخی مدیران است، گفته که قانون به شیوه‌ای است که اجازه می‌دهد پاداش 120 میلیونی پرداخت شود در حالی که حقوق یک دهم یا یک بیستم پاداش هم نیست. او خبر داده که گزارش کمیته تحقیق و تفحص آماده شده و هفته جاری آن را به مجلس ارائه می‌دهیم.

پروژه مدلینگ دختران ایرانی

رسانه های غربی پروژه ای را با عنوان "مدلینگ" کلید زده اند که بر اساس آن، خبرنگاران و عکاسان اروپایی و آمریکایی برخی دختران ایرانی را تشویق به ارائه نمایش های مدلینگ در برابر دوربین های آنان در ازای مبالغی می نمایند. در هفته های اخیر چند خبرنگار آمریکایی با انتشار عکس های خود از سفر به ایران و انتشار تصاویری از زندگی خصوصی برخی زنان و دختران ایرانی، درصدد القای این پیام بودند که سبک جدیدی از زندگی غربی در نسل جوان ایران کلید خورده است.

دعوت از ایرانیان برای رأی دوباره به روحانی
خبر اول این که جمعی از کاربران ایرانی در فضای مجازی، از کاربران اینترنت خواسته‌اند با اطلاع‌رسانی درباره حضور حسن روحانی در میان چهره‌های برتر مجله تایم، شانس انتخاب وی را افزایش دهند. کاربران فیس‌بوک، توئیتر و سایر شبکه‌های مجازی از ایرانیان خواسته‌اند با شرکت در این نظرسنجی، احتمال انتخاب حسن روحانی را بالا ببرند.

بازیگری که غنی سازی را متوقف کرد
به گزارش سرویس کشکول جام نیوز، اگر تماشاگر آثار نمایشی باشید و حسن معجونی بازیگر تئاتر و سینما را در نمایش «سالگشتگی» که این روزها بر صحنه است،‌ ببینید، متوجه می‌شوید که این بازیگر به طرز عجیبی لاغر شده است.
این هنرمند در گفت‌وگویی کوتاه درباره کاهش وزنش با همان لحن طنز همیشگی‌اش و با شیطنت می‌گوید: غنی‌سازی متوقف شده است!
وقتی از او می‌پرسیم که آیا به خاطر بازی در نمایش «سالگشتگی» یا مثلا فیلم جدید داریوش مهرجویی «اشباح» وزنش را کم کرده است، توضیح می‌دهد: همه اضافه وزن‌ها و کاهش وزن‌ها در تاریخ سینمای ایران اتفاقی بوده است و من هم هرگز خودم را به خاطر هیچ فیلمی چاق یا لاغر نکرده‌ام.
معجونی ادامه می‌دهد: پیش تولید یک اثر سینمایی دو ماه قبل از فیلمبرداری اتفاق می‌افتد، یک بازیگر چگونه می‌تواند ظرف دو ماه، 14 ‌، 15 کیلو چاق یا لاغر شود.
این بازیگر سینما و تئاتر می‌گوید که کاهش وزنش فقط به دلیل تصمیم شخصی خودش بوده است و هیچ دلیل دیگری ندارد.

افراد شنودگذار در دفتر مرا دستگیر کنید
علی مطهری، نماینده مجلس گفت: «طبعا باید مشخص شود که آن کسانی که وارد دفتر من شده و در مدت 4 ساعت، دستگاه‌های شنود و فیلمبرداری را نصب کردند، چه کسانی هستند، از طرف دیگر دستگاه‌های امنیتی ضمن دستگیری این افراد باید نسبت به توبیخ و مجازات آنها اقدام کند تا من بعد از بررسی این موضوعات و اقدامات سوال از وزیر اطلاعات را پس بگیرم. در شرایط کنونی این سوال پیش می‌آید که آیا وزارت اطلاعاتی که ریگی را در هوا دستگیر می‌کند، نمی‌تواند با اتکا به مستندات و فیلم‌های ارائه شده این افراد متجاوز و متخلف را دستگیر کند

درخواست روحانیون از هاشمی رفسنجانی

شنیده ایم تعدادی از روحانیون قم که رابطه نزدیکی با مجمع محققین و مدرسین دارند، از هاشمی رفسنجانی خواسته‌اند این سه امر مهم را جامه عمل بپوشاند:

1- هفته ای حداقل سه جلسه خارج فقه در قم یا تهران برگزار کند.
2-
به طلاب و روحانیون شهریه بدهد.
3-
سفرهای استانی خود را بیشتر کند.

سفر 4 روزه یک مسئول دولتی با هواپیمای اختصاصی

شنیده شده بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، طبق ابلاغیه ای که یکی از مسئولان ارشد اجرایی طی روزهای اخیر و با استناد به ماده ۳۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به یکی از وزرای اقتصادی دولت ارسال کرده، این وزیر در سفر 4 روزه خود به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس از هواپیمای اختصاصی دولت استفاده می کند.

کمک 550 میلیاردی دولت برای مقابله با گرد و غبار

گفته می شود بر اساس مصوبه روزهای اخیر هیئت دولت که به پیشنهاد نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور صورت گرفته، مبلغ 550 میلیارد ریال اعتبار به منظور مقابله با روند فزاینده و شدت وقوع پدیده های مخرب جوی نظیر گرد و غبار و خشکسالی در کشور اختصاص می یابد که از این مبلغ 330 میلیارد آن به سازمان حفاظت از محیط زیست و 220 میلیارد آن به سازمان هواشناسی اختصاص می یابد.

پرداخت 300 متر زمین رایگان به فعالان فتنه

شنیده ایم در خرداد ماه امسال یکی از فعالان فتنه به نام (ه-غ) با بردن نامه ای برای یک مسوول دولتی، 300 متر زمین رایگان دریافت کرده است.

کروبی تحت عمل جراحی قرار گرفت

محمدحسین پسر ارشد مهدی کروبی، اعلام کرد که پدرش چند روز قبل تحت عمل جراحی زانو قرار گرفته و پس از طی دوران نقاهت به محل نگهداری خود بازگردانده شده است. به گفته وی حال عمومی کروبی مطلوب بوده و رو به بهبودی است.

دیپلمات صهیونیست: بپذیریم یا نپذیریم ایران اتمی شده است
وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی اذعان کرد ایران اکنون یک کشور اتمی است و دیگر نمی‌توان برنامه هسته‌ای این کشور را نابود کرد. شالومد بن عامی که در مادرید سخن می‌گفت، اظهار داشت: طبیعی است ایرانی‌ها هرگز نخواهند پذیرفت که به عقب برگردند و ما چه بپذیریم و چه نپذیریم، ایران حالا یک کشور عملا اتمی است. به همین دلیل، نابود کردن برنامه اتمی ایران که خواست اسرائیل است، امری نیست که بتوان انجام داد.بن عامی با اشاره به محورهای توافق ژنو یادآور شد: با این حال، همه چیز در این زمینه به توافق نهایی بستگی دارد.وی قدرت مقاومت ایران را در صحنه بین‌المللی شگفت‌انگیز توصیف کرد و گفت: در شرایطی که غرب همه گونه فشار و تحریم را بر ایران وارد می‌کرد، ایران از طریق حمایت از حماس، حزب‌الله و دیگر گروه‌ها بر توافق اعراب و اسرائیل و مخالفت‌های غرب تاثیر می‌گذاشت و حتی از چنان مقاومتی برخوردار بوده که توانسته است روابط خود با کشورهای مختلف را توسعه دهد.

فقط 18 سال زندان برای قتل یک ایرانی!

ایرنا: قاضی دادگاه کیفری شهر بریستول واقع در جنوب انگلیس روز پنجشنبه گذشته متهم اصلی در پرونده قتل یک ایرانی در این شهر را فقط به 18 سال حبس محکوم کرد!

سی ان ان باز هم سانسور کرد
شبکه آمریکایی سی.ان.ان که گزارش های مغرضانه اش در مورد تحولات سوریه همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد اوضاع بر خلاف میل این شبکه در جریان است، مصاحبه نماینده روسیه در سازمان ملل در مورد سوریه را سانسور کرد!
شبکه خبری سی.ان.ان در مصاحبه‌ای که کریستین امان پور، خبرنگار این شبکه با ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل انجام داده بود بخش‌هایی از صحبت‌های وی را در خصوص حمایت اکثریت مردم سوریه از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه حذف کرده است.
نسخه نهایی این مصاحبه در برگیرنده برخی از سخنان چورکین که در آن تاکید می‌کند "اکثریت ساکنان سوریه بشار اسد را تایید می‌کنند و باید به این نکته توجه کنیم" نیست.
وی در ادامه افزود که باید مذاکرات را آغاز کنیم و به سوری‌ها اجازه دهیم خودشان روش پایان دادن به این درگیری‌ها را انتخاب کنند.
در این مصاحبه چورکین مخالفت خود را با پیش شرط‌های مخالفان برای شرکت در ژنو2 در 22 ژانویه اعلام کرده بود که از نسخه نهایی این مصاحبه حذف شده است.

میرحسین با خانواده اش دیدار کرد

میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، پنجشنبه ۷ آذر در فضایی که «خوب» گزارش شده است، با دختران و خانواده خود، دیدار و گفت‌و‌گو کردند.در دیدار صورت گرفته، درباره مسائل اخیر از جمله گزارش ۱۰۰ روزه اول دولت جدید که از تلویزیون سراسری پخش شد، گفت‌و‌گو شد.

بنا بر این گزارش، میرحسین موسوی، بر اساس گزارش ارائه شده از سوی حسن روحانی رئیس جمهوری، تحلیل خود را از «عمق نابسامانی‌های باقی مانده از دوره پیشین» بیان کرده است.این گزارش می‌افزاید موسوی در دیدار با خانواده و دختران خود همچنین درباره توافقنامه هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ که هفته گذشته منعقد شد و نیز سخنان برخی از فعالان سیاسی درباره او که از طریق تلویزیون در جریان آن قرار گرفته بود، اظهار نظر کرده است.

مچ گیری در هتل تبریز
در حالی که اعضای تیم فوتبال پرسپولیس در هتل شهریار شهر تبریز مستقر شده و خود را برای بازی با تراکتورسازی آماده می‌کردند، اتفاقی جالب در هتل این تیم رخ داد و موجب غافلگیری برخی از سرخپوشان شد.
در شرایطی که بازیکنان پرسپولیس در هتل محل اقامت این تیم حضور داشتند، یک نماینده از اداره مالیات تبریز به اردوی سرخپوشان آمد و پیگیر وضعیت پرداخت مالیات میثم حسینی، مهرداد پولادی و فرزاد حاتمی شد.
سرپرست پرسپولیس اعلام کرد مهرداد پولادی در تهران است اما دو بازیکن دیگر با تیم در تبریز حضور دارند. مامور مالیات نامه‌هایی در اختیار داشت که طی آن به این سه بازیکن اعلام می‌شود که هرچه زودتر بدهی مالیاتی خود را تسویه کنند که در غیر این صورت از کشور ممنوع‌الخروج خواهند شد.
میثم حسینی از زمان حضور در گسترش فولاد و فرزاد حاتمی و مهرداد پولادی از زمان حضور در تراکتورسازی دارای بدهی مالیاتی هستند.

اخبار کوتاه:

* محمد‌باقر نوبخت، سخنگوی دولت، در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران اصلاح‌طلب درباره رفع حصر سران فتنه گفت: «رفع حصر از چهره‌های اصلاح‌طلب و آزادی زندانیان سیاسی در دستور کار دولت است؛ اما ترجیح این است که این امور در بی‌خبری و در عمل دنبال شود.»! نوبخت افزود: «با توجه به رویکرد دولت، هر اقدامی که در مسائل سیاسی و رفع حصر و گشایش‌های امنیتی و سیاسی کشور مورد انتظار جامعه است، در دستور کار رئیس‌جمهور قرار دارد.» درباره جنایت‌ها و خیانت‌های سران فتنه در هشت ماه آشوب در تهران زیاد گفته شده؛ اما نکته مهم که باید به آقای نوبخت یادآوری کرد، این است که آنچه که این روزها خواسته اکثریت قاطع مردم است، رفع دغدغه‌های معیشتی و گرانی‌هاست، نه رفع حصر سران فتنه‌ای که برخی فتنه‌گران و سیاسی‌ها خاص به دنبال آن هستند!

* نویسنده نشریه فرانسوی فیگارو در مقاله‌ای برای نشان دادن جای نسبتاً محکم بشار اسد و رژیمش در منازعات فعلی، از قول «جان مک کین» سناتور آمریکایی می‌نویسد: «هفته گذشته در همایش امنیت بین‌المللی در هالی فاکس، اظهارنظر کرد که بشار اسد ارتش را در اختیار دارد، حزب‌الله در کنار اوست، حمایت مسکو پشت سر اوست و هم‌اکنون پیروزی‌های نظامی در جنگ‌های داخلی را به خود اختصاص داده است. او می‌پرسد چرا باید اسد به ژنو برود تا مقدمات انتقال قدرت را فراهم کند؟!» مفسر فیگارو می‌نویسد با وجود کوشش‌هایی که فرانسه انجام داد، هم توافقات آمریکا و روسیه برای تدارک کنفرانس و هم مذاکرات پنهان میان آمریکا و ایران، عملاً شرایطی را فراهم کرد که فرانسه از توافقات پشت پرده بی‌خبر بماند و به حاشیه رانده شود.

* چند هفته بعد از شهادت دادستان زابل و راننده‌اش، جزئیات بیشتری از این حادثه فاش شد. گفته می‌شود چند روز پیش از وقوع این حادثه، زنی به نام زلیخا که از قاچاقچیان معروف زابل بود، به دست مأموران دستگیر می‌شود. وی شبکه وسیعی برای تهیه و توزیع مواد مخدر راه‌اندازی کرده بود؛ از این رو، دادستان زابل قصد داشت برخورد سختی با او داشته باشد. یک روز پیش از این حادثه، زلیخا دادستان زابل را به مرگ تهدید و ادعا کرد: نزدیکانش او را خواهند کشت. با وجود این تهدید، هیچ اقدام تأمینی برای حفظ جان دادستان انجام نشد تا اینکه چند ساعت بعد، دادستان شجاع زابل همراه با راننده‌اش مقابل بیمارستان امام علی(ع) به رگبار بسته شده و به شهادت رسید.

* سردبیر چند روزنامه زنجیره‌ای در جلسه‌ای با حامیان مالی‌اش گفته است: وضع ما در فضای رسانه‌های مکتوب، خوب است و با توجه به روزنامه‌هایی که در راه هستند، بهتر هم می‌شود؛ اما در فضای مجازی و سایبر ضعف‌های جدی داریم. فضای خبرگزاری‌ها و پایگاه‌‌های خبری، دست جریان اصول‌گرایی است. برای وارد آوردن یک شوک در فضای مجازی، حداقل سیصد میلیون باید کمک کنید. وی همچنین به حامیان مالی و سیاسی‌اش گفته است: بروید فشار بیاورید فیلتر فیس‌بوک و توئیتر برداشته شود تا گشایشی برای ما ایجاد شود و عقب‌ماندگی‌هایمان را در سایبر جبران کنیم!

* وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی اذعان کرد ایران اکنون یک کشور اتمی است و دیگر نمی‌توان برنامه هسته‌ای این کشور را نابود کرد. وی افزود: طبیعی است ایرانی‌ها هرگز نخواهند پذیرفت که به عقب برگردند و ما چه بپذیریم و چه نپذیریم، ایران حالا یک کشور عملاً اتمی است. وی قدرت مقاومت ایران را در صحنه بین‌المللی شگفت‌انگیز توصیف کرد و گفت: در اوضاعی که غرب همه‌گونه فشار و تحریم را بر ایران وارد می‌کرد، ایران از طریق حمایت از حماس، حزب‌الله و دیگر گروه‌ها بر توافق اعراب و اسرائیل و مخالفت‌های غرب تأثیر می‌گذاشت و حتی از چنان مقاومتی برخوردار بوده که توانسته است روابط خود با کشورهای مختلف را توسعه دهد.

*شنیده ایم یکی از رسانه های با سابقه کشور، دفاتر خود را در چین، ژاپن، آفریقای جنوبی و اسپانیا تعطیل کرده است. علت تعطیلی مشکلات مالی عنوان شده است. مسوولان این رسانه می گویند در صورت عدم تامین مالی، ممکن است دفاتردیگر این رسانه در سایر نقاط جهان تعطیل شوند.

*شنیده ایم در جلسه ای که اخیرا در وزارت ارشاد برگزار شده، به دست اندرکاران برگزاری جشنواره "افق نو" وعده داده شده کمک های لازم را برای برگزاری این جشنواره خواهند کرد تا قبل از دهه فجر و جشنواره فیلم فجر برگزار شود.

*در ارزیابی های صورت گرفته توسط کارشناسان فرهنگی، سریال تلویزیونی "مرگ تدریجی یک رویا" بهترین سریال در نقد خودباختگی و روشنفکرمابی در سال های اخیر بوده است. نویسنده این سریال که از شبکه دو پخش شد، علیرضا معتمدی، کارگردان فریدون جیرانی و دانیال حکیمی، پولاد کیمیایی، ستاره اسکندری، ناصر طهماسب و سامیه لک از جمله بازیگران آن بودند.

*شنیده ایم یک متهم اقتصادی مدعی شده است برای پیشبرد کارهای خود بیش از 60 خودرو سانتافه به عنوان رشوه به افراد مختلف پرداخت کرده است. وی در حوزه های فولاد، پتروشیمی، فراورده های نفتی و ورزش فعال بوده است.

*سردبیر چند روزنامه زنجیره ای در جلسه ای با اسپانسرهای مالی اش گفته است: وضع ما در فضای رسانه های مکتوب خوب و با توجه به روزنامه هایی که در راه هستند بهتر هم می شود اما در فضای مجازی و سایبر ضعف های جدی داریم. فضای خبرگزاری ها و سایت های خبری دست جریان اصولگرایی است. برای وارد آوردن یک شوک در فضای مجازی حداقل 300 میلیون باید کمک کنید. وی همچنین به حامیان مالی و سیاسی اش گفته: بروید فشار بیاورید فیلتر فیسبوک و توئیتر برداشته شود تا گشایشی برای ما ایجاد شود و عقب ماندگی هایمان را در سایبر جبران کنیم."

*شنیده ایم سید محمد حسینی وزیر سابق ارشاد با هدف جذب و آموزش نیروهای متعهد در عرصه فرهنگ و هنر، پیگیر راه اندازی دانشکده هنر تحت پوشش یکی از دانشگاه های معروف کشور است. وی رایزنی های خود را برای تاسیس این دانشکده آغاز کرده است.

*شنیده ایم در صورتی که نخستین سفر استانی دولت یازدهم به خراسان رضوی مصادف با روز 16 آذر باشد، احتمال حضور و سخنرانی حسن روحانی در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد وجود دارد.

https://shoma-weekly.ir/FnwINh